Polttomoottori on kuollut, sähköautot tulivat

Jotkut kuitenkin kulkevat vielä pää pimeänä ja menneisyydessä eläen.

http://www.is.fi/autot/art-2000005362842.html

http://www.hs.fi/aihe/sahkoauto/
Ilmianna
Jaa

32 Vastausta



Ja tuota pimeää aikaa eletään vielä ainakin 30 vuotta, kunnes saadaan kunnolliset sähköt kaikkialle ja latausajat järkeviksi.
Ei vielä tänä päivänäkään kaikilla suurilla valmistajilla ole sähköautoa tuotannossaan, esim. Toyotalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Aloitin tässä yllä vastaamalla omaan aloitukseeni kun ei se muuten ottanut tuulta. Pääasiahan oli että tämänkin varjolla pääsin solvaamaan Tojotaa, olenhan parantumaton skitsofreenikko.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Väärin. Olet kyllä kovin vainoharhainen ja voisi sanoa että sairaushan tuollainen toimita on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muutama kunnon sähköautopalo tulee hillitsemään intoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Polttomoottoriauto on paljon herkempi palamaan kuin sähköauto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Bensiiniauto tuhoutuu tulipalossaTeslaa useammin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pelastusmiesten kannalta sähköauto on todella vaarallinen, 400 V jännite voi tappaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mihin ne tuli?

Myynnissähän ei ole kuin muutama hassu malli, joista yksikään ei osu volyymiautojen segmenttiin. eikä hintaluokkaan. On sadantonnin Teslaa ja viiden kymmenen tonnin pikkuautoa, mutta ei ensimmäistäkään kolmenkymmentonnin perhefarmaria, esimerkiksi. Sellaista ei ole edes kenenkään lupauksissa.

Että ei tässä vielä mistään tulemisesta voi oikein puhua. Yli 99,5 % Suomen autokannasta on edelleen polttomoottorikäyttöisiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitä sähköfarkulla?? Lähimälle torille, jos matka alle 50km..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muutos on alkanut. Siinä ei kauppiaiden kannata itkeä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
mutta se muutos tulee kestämään kauan ja tuntuu heiluvan tuuliviirinä poliittisten tuulien mukana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin kauan kuin sähköauton hintalappuun sisältyy saman verran ilmaa, kuin saman merkin polttomoottori auto + bensat 10:ksi vuodeksi, ei sähköautolle ole mitään järkevää syytä.

Tämän lisäksi latausaika pitää saada bensavehkeen kanssa samalle viivalle, tai maksimissaan 10 minuutiksi 400km välein, jotta kukaan järkevä sitä ostaisi. Kyllähän ne sähköautot kaupasta ulos liikkuu, mutta jos olette huomanneet, niin liikkuu myös hyvin nopeasti takaisinkin. Sähköauto kun on vähän kuin tuo takavuosien Wii pelikone liikeohjauksella, se ostettiin olohuoneeseen mutta se sitten kuitenkin 2 viikon uutuuden huuman jälkeen jäi pölyttymään.

Sähköyhtiöt ovat myös keksineet tavan rankaista sähköauton omistajaa ja laskuttavat virtapiikin mukaan. Valtiokin kerjää käyttövoimaveroa, kuten diesel autosta. Mitä järkeä?

Lisäksi mukavuuksia ei sähköautossa voi käyttää, sillä kun laittaa ilmastoinnin päälle, virta kestää vain 40km. Monta autoa olen jo tiensivussa Espoossa nähnyt, kuski odottamassa hinausautoa. Vähän hymyilyttää, mutta ei siis kuljettajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Joo se on vähän sama asia kuin Nyhtökaura vegaanille. Maksaa 2 kertaa enemmän kuin naudan jauhelihapaketti, vaikka tuotantokustannukset ovat sata ellei tuhat kertaa pienemmät. Nyhtökaura kun periaatteessa koostuu naudan rehusta. Mitä järkeä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun lataat 80 kWh siihen 400 V akkuun 10 minuutissa, tarvitaan noin 1200 A virta. Siinä ei ihan pienet jakelumuuntajat ja akkulaturit tai ohuet kaapelit ja huonot liittimet kestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
81Vege kirjoitti:
Joo se on vähän sama asia kuin Nyhtökaura vegaanille. Maksaa 2 kertaa enemmän kuin naudan jauhelihapaketti, vaikka tuotantokustannukset ovat sata ellei tuhat kertaa pienemmät. Nyhtökaura kun periaatteessa koostuu naudan rehusta. Mitä järkeä?
Nyt kyllä vertaus ontuu todella pahasti, keksi fiksumpia jos pystyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Auton jäähdytyskompressorin tehonkäyttö on kuormituksesta riippuen luokkaa muutama sata wattia, liikkumiseen tarvittava teho taas luokkaa 15 kilowattia ja tietysti riippuen mm. nopeudesta. Noista voit kuitenkin vähän haarukoida paljonko se ilmastointi vaikuttaa.

Tosin eihän tällä palstalla muutenkaan ole tapana faktoihin juuttua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Teslalla on jo ratkaisut. Kehitystä ei voi estää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
enää mättää hinnat, latauksen hankaluus ja hitaus normitilanteessa ja pikalatauspisteet järkyttävän kalliita ja mahdottomia perustaa kaikille käyttäjille. Eli ihan pientä viilausta vielä, hihii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täällä Helsingissä sähkö tehdään hiilellä. Bensalla ajat puhtaammin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Helenin päästöt olivat pudonneet vuodesta 1990 vuoteen 2015 vaivaiset 15%. Kaikenlaisia haaveita ja toiveita on vuosien varrella aseteltu mutta eivät ne ole toteutuneet. Uusiutuvaa piti saada jo 20% vuoteen 2020 mennessä mutta pahasti ollaan jäljessä ja Hanasaarikin tupruttaa ainakin vuoteen 2024. Jostakin syystä yksin autoilijoista on nyt alettu tehdä syntisiä päästäjiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hiiltä.kasoittain kirjoitti:
Helenin päästöt olivat pudonneet vuodesta 1990 vuoteen 2015 vaivaiset 15%. Kaikenlaisia haaveita ja toiveita on vuosien varrella aseteltu mutta eivät ne ole toteutuneet. Uusiutuvaa piti saada jo 20% vuoteen 2020 mennessä mutta pahasti ollaan jäljessä ja Hanasaarikin tupruttaa ainakin vuoteen 2024. Jostakin syystä yksin autoilijoista on nyt alettu tehdä syntisiä päästäjiä.
Siinä on se ero, että polttomoottorin hyötysuhde on jotain 20-30 % välillä ja hiilivoimalan noin 55%. Lisäksi hiilivoimalasta saadaan palamisen lämpö kaukolämmöksi kun taas polttomoottorissa lämmitetään pääasiassa ulkoilmaa.
Täten nyt polttomoottoreissa käytettävä polttoaine saastuttaisi ilmastoa vähemmän jos siitä tehtäisiin sähköä ja lämpöä kuin polttomoottorissa poltettaessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suomen nykyisessä autokannassa on kiinni miljardeja euroja rahaa ja monen miljoonan ihmisen säästöt. Harvassa on ne kenen perse kestää ostaa uusi sähköauto vain ympäristösyiden takia. Se on jo nähty, että sähköautoja ostetaan vain niiden saamien tukien ansiosta. Sitten kun tuet poistuu ja sähköautoja aletaan verottaa niin paljon kuin niitä täytyy verottaa valtion budjetin pitämiseksi kurissa, niin sähkö ei ole lainkaan houkutteleva vaihtoehto. Ainoa keino, millä kansa saadaan sähköautoilemaan polttisauton hinnalla, on pakko,. Ja siitä nousee meteli.

Aina löytyy yksilöitä, joilla on varaa valita, mutta kun puhutaan koko Suomen kansasta, niin totuus on tuossa edellisessä kappaleessa..
Ilmianna
Jaa
Norja on osoittanut, että muutos on mahdollista.
Ilmianna
Jaa
Ja samaisella sekunnilla kaikki maailman polttomoottori autot lakkasivat olemasta ja jäljelle jäi vain sähköautoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Pörssimaailma reagoi jo tulevaisuuteen. Esimerkki tulevaisuususkosta onTesla. Fossiiliautopuolella on esimerkkinä Fiat...

Tunnetasot määrittää kysyntää. Sentimentti ja muoti on jo EHDOTTOMASTI sähköautopuolella.

Valtaväestö omaksuu sähköauton myöhemmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1.__Markkinat kirjoitti:
Pörssimaailma reagoi jo tulevaisuuteen. Esimerkki tulevaisuususkosta onTesla. Fossiiliautopuolella on esimerkkinä Fiat...

Tunnetasot määrittää kysyntää. Sentimentti ja muoti on jo EHDOTTOMASTI sähköautopuolella.

Valtaväestö omaksuu sähköauton myöhemmin.
Niin mutta eivät ne polttomoottori autot katoa yks kaks maailmasta. Eihän kaikilla maailman ihmisillä ole älypuhelimia vaikka ne on keksitty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
Suomessa ollaan vähän hitaita. Aurinkopaneeleissa ja sähköautoissa...
https://yle.fi/uutiset/3-9691921
Ilmianna
Jaa
hypoteesi: suomeen vaikka puoli miljoonaa sähköautoa..

latauspaikat?(siellä voi kerrostalon parkkipaikalla olla olla sulakkeet kovilla)
osaavat korjaajat(huoltajat?
akkujäte?
toiminta suomen oloissa?(pakkasta-suojaa jnejne, suola jnejne)

tässä ny alkuun..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Voidaan aloittaa vaikka noin miljoonasta omakotitalosta + paritalot ja rivitalot. Kaikkiin sähköautot, 3-vaihe työmaapistoke löytyy melkein jokaisesta talosta tai se on helppo ja halpa asentaa, sillä saa tankin täyteen joka aamuksi, jos haluaa helppoutta lataamiseen voi ostaa n.500 euron (halpenee kokoajan) latausaseman kiinteällä latauskaapelilla Sen jälkeen on jo kerrostalojen parkkipaikatkin sähköistetty.
Sähköauto on huomattavasti yksinkertaisempi kuin polttomoottoriauto joten huolto ei ole ongelma.
Sähköauton ajoakku pitää varautumiskykynsä nykyisellä tietämyksellä auton iän jonka jälkeen sitä voi vielä käyttää aurinkosähköjärjestelmissä puskurivarastona. Vioittuneet sähköautojen akut pystytään korjaamaan.
Suomen oloissa ei ole mitään estettä sähköautoille, enemmän haittaa pakkasesta taitaa olla perinteiselle autolle.

Taas kerran.. Sähköautojen yleistymisen suurin este on ihmisten tiedon vähyys ja oletusten suuri määrä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sähköautoissa on yksi hyvä puoli. Se poistaa maailmasta kiireen. Töistäkin voi myöhästyä hyvällä syyllä kun akku sippaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos ajat hiljaa, niin myöhästyt vain puoli tuntia, jos kovaa, niin kaksi tuntia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Polttomoottori on kuollut, sähköautot tulivat

Jotkut kuitenkin kulkevat vielä pää pimeänä ja menneisyydessä eläen.

http://www.is.fi/autot/art-2000005362842.html

http://www.hs.fi/aihe/sahkoauto/

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta