Me kannatamme Trumpia!

Kuuntelin tuon KulttuuriCocktailin ohjelman Yle Areenasta - oli tosiaan mielenkiintoinen. :)

Koin myötätuntoa vierailijoita kohtaan, sillä he vaikuttivat lähinnä herttaisen naiiveilta idealisteilta. 💖 Jopa siinä määrin, että Ahviokin vaikutti aivan vilpittömältä moraalipaniikissaan. Nämä ihmiset todella ovat hätää kärsimässä... voisi myös puhua eräänlaisesta henkisestä syrjäytymisestä / eristäytyneisyydestä, joka varmasti luo voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta.

Ja mitä tuohon ulkopuolisuuteen tulee, sitä edesauttavat mm. nämä seikat:

- heikko yhteiskunnallisten asioiden tietämys
- historian tuntemuksen puuttuminen
- vaikeus hahmottaa erilaisia kulttuurisia konteksteja esim. leikkimielisen asian tulkitseminen kirjaimellisesti tai tosikkomaisesti, joka varmasti entisestään lisää kammoa erilaisia vieraita kulttuureja kohtaan, olivat ne sitten mitä tahansa, aina erilaisista musiikkityyleistä lähtien.
- voimakas emotionaalisuus, joka estää asioiden rationaalista tarkastelua.
- vahva ideologia, joka saa kaiken muunkin näyttämään ideologiselta suhteessa omaan jo valmiiksi omaksuttuun / muuttumattomaan näkökantaan.

Lisäksi aivan alussa kiinnitti huomiota Huhtasaaren kommentti: "Jokainen kansa haluaa vahvan johtajan."

Mitä vahvuudella tässä yhteydessä tarkoitetaan?

Ja eikö vahvan johtajan haluaminen liity lähinnä Venäjän kaltaisiin valtioihin, joissa kansaa on perinteisesti orjuutettu siten, etteivät he tosiaan pärjää ilman kunnon patriarkkaa tyyliin Isä Aurinkoinen? Heikko kansa tarvitsee siis vahvaa johtajaa kompensoidakseen heikkouttaan?

Hyvä johtajahan kun perinteisesti toimii siten, että tekee itsestään lopulta "tarpeettoman".

8

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväTrump

      Kannattaa kuunnella tuo ohjelma!

    • Karemo myös hauskasti uteli, ovatko nämä valmiita kannattamaan Trumpia vielä senkin jälkeen, jos hän pyörtää lupauksensa.

      5.Moos.18:22

      "Kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä"

    • GeorgeWashington

      Hyvä, jos Donaldia kannatetaan Suomessa. Kotimaassa kannatusta ei kohta ole enää löydettävissä lainkaan.

      • Kyllä se kannatus siellä on vaikka YLE ei sitä kerrokaan 😉


      • Hah ha :D Trumpia vastaan taisteleva valtamediaa keksii alhaiset kannatusluvut päästään.

        Mitä uutiskanavia luet? Jotakin näistä:

        ABC = Always Broadcasting Crap
        CNN = Crap News Network / CNN = Clinton News Network / CNN = Communist News Network
        NBC = Newly Broadcasted Crap
        CBS = Crap Broadcasting Shit
        MSNBC = More Soros News Broadcasting Channel
        MSN = More Stupid News
        CBC = Complete Bull Crap
        BBC = Biggest Bullshit Channel


      • GeorgeThorogood
        George_L kirjoitti:

        Hah ha :D Trumpia vastaan taisteleva valtamediaa keksii alhaiset kannatusluvut päästään.

        Mitä uutiskanavia luet? Jotakin näistä:

        ABC = Always Broadcasting Crap
        CNN = Crap News Network / CNN = Clinton News Network / CNN = Communist News Network
        NBC = Newly Broadcasted Crap
        CBS = Crap Broadcasting Shit
        MSNBC = More Soros News Broadcasting Channel
        MSN = More Stupid News
        CBC = Complete Bull Crap
        BBC = Biggest Bullshit Channel

        Siehän sälli oot! Puhut paskaa ihan vakavissasi.


      • Oletkos katsonut Macronin kannatuslukuja NYT, Repeliini 😉.


    • TotuusSattuuQ

      Tuossa ohjelmassa puhuneet Trumpin kannattajat ovat tyypillisiä "tarkoitus pyhittää keinot" ihmisiä. Voi ymmärtää että joku haluaa kannattaa konservatiivisia arvoja. Se on ihan ok. Mutta että kannattaa niitä niin paljon että on valmis hyväksymään kenet vain niiden ajajaksi ja ihan millaisin keinoin ja tyylein tahansa on jo melkoinen pohjanoteeraus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe