Mihin katosi se avaus?

Jossa oli linkki tuohon?:

http://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/ihmissuhteet/mies-maksaa-tytärpuolen-häät-tuolloin-morsian-paljastaa-totuuden-joka-murtaa-isäpuolen-sydämen/ar-AArOauV?li=AAaDcIL&ocid=spartandhp

Näin olin vastaamassa siihen mutta ehti kadota:

Hämmästyttävää on ainoastaan se että miten naisten toimesta palstalla aina kiistetään kaikki mitä miehet täällä kertovat mutta aina, ihan aina 100%:lla tarkkuudella kaikki huimimmatkin jutut osuvat maaliin. Melkein kuin olisi niin että maailma pilkuntarkasti noudattaa sitä mitä palsta kertoo eikä päinvastoin, eletäänköhän oikeasti jossain sairaan tekoälyn pyörittämässä todellisuudessa.

39

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wulw

Että mihinkä katosi? Ei ainakaan minun taskuun. Täytyy kattoa vielä sängyn alta ja tyhjentää hyllyt..

• "Kumppani, joka laskee itsetuntoasi ja itseluottamustasi ei yksinkertaisesti ole "se oikea.""

.. Näin tää On.. Muistakaas Kiltit&Herkät&Lämpöiset SiniSilmäiset Joutsenet Tää.. Nyt&Aina.. Tai SusiHukkanen voi teiät viedä ja Siipenne Käräyttää.. Pahastikin.. ;P

• Mulla taas useinkin herää epäilys, että jotkut uutiset ja lööpit on keksittyä tarinaa. Tarinaa jolla saadaa ihmiset kohahtamaan. Mutta toki totta toinen puoli ja tuollainenkin hyväksikäyttö varmasti on jonkun miehen ja tai naisen todellista elämää. Sitä en kiistä. Yleinen näkemys vaan lehtien tarinoista...

Samalla tavalla miehille kuin naisillekin osuu joskus kohdalle ne nk. mädät omenat, joita haukkaamalla saa pahan maun suuhunsa ja jopa vatsavaivoja. Oksennuksineen ja ripuleineen. Ns. kantapään kautta oppimista. Se on hyvää aikovien ja rehellisesti toimivien ihmisien ongelma, että kaikki "vastapelurit" eivät kykene toiminaan rehellisesti ja reilusti ja pelaamaan samoilla säännöillä. Vaan päätyvät hyväksikäyttämään toisen luottamusta ja hyviä aikeita.

Elämä on just tämmöistä, ihan sukupuoleen katsomatta. Ei ole hyvä, jos olet liian kiltti, ei ole hyvä jos olet liian epäkiltti. Kultainen keskitie voisi olla jotain hienoa ja hyvää, mutta usein vasta erehdyksien kautta oppii katsomaan askelmia joille astuu. :)

• Kokeile laulamista tai jotakin musiikkia mikä hivelee sisintä, se piristää kun uutiset ja maailma masentaa. Mulla esimerkiksi tämä helpottaa oloa, silloin kun maailma ahdistaa tai kaipaa vaan jotain ytyä tunnetta josta saa voimaa...:)

Kaikki keljuja uutisia ei kannata lukea, jos niistä tulee vaan paha olo. Olen opetellut itsekin suodattamaan. Voimavarojen mukaan....silti saa itkeä yhtenään jonkun elämässä eteen tulleita murheita..luonnettaan on vaikeaa muuttaa, mutta tapojaan sen sijaan voi muuttaa. ;)

http://www.songlyrics.com/poets-of-the-fall/once-upon-a-playground-rainy-lyrics/

https://www.youtube.com/watch?v=mddu6FMBSIo

• Sehän, että oppii tunnistamaan sellaisen ihmisen, minkä kanssa voi jakaa elämänsä on vaikeaa oppia tunnistamaan..meitä kun on niin pirun erilaisia.

Mulla oli se kolmoisdraama tuossa niin pisti taas miettimään. Tietty naikkosen ois pitänyt puhua, eikä vaan toimia. Mies kyllä toimi aika saakelin hyvin... Otti muhun yhteyttä ja puhui pahan olonsa pois ja mietti asioita..kyllä hän tästä selviää ja on fiksu kaveri. Jopa nyt vähän ajan päästä hivenen ymmärtää naista, vaikka ei hyväksy toimia ja suhde on siinä...

Itselle on käsittämätöntä naisen toiminta, varsinkin kun nyt ruinaa anteeksi...varmaan kaveri antaakin, mutta suhde ei jatku. Onkohan tässä kyse sellaisesta lukosta, mistä linkkasit taannoin?

Sit mietin jotain Liner-tyyppistä erakkoa..vaikka hän on selkeästi hyvä ihminen, vaikea sellaiselle on antaa itseään 100%:sti... tosin ei kai hänkään anna sitä vastaan...ja tuleeko tästä miehestä samanlainen? 100sta ei irtoa enää???

• kirjautumattataaskin
        Dissident kirjoitti:

Sehän, että oppii tunnistamaan sellaisen ihmisen, minkä kanssa voi jakaa elämänsä on vaikeaa oppia tunnistamaan..meitä kun on niin pirun erilaisia.

Mulla oli se kolmoisdraama tuossa niin pisti taas miettimään. Tietty naikkosen ois pitänyt puhua, eikä vaan toimia. Mies kyllä toimi aika saakelin hyvin... Otti muhun yhteyttä ja puhui pahan olonsa pois ja mietti asioita..kyllä hän tästä selviää ja on fiksu kaveri. Jopa nyt vähän ajan päästä hivenen ymmärtää naista, vaikka ei hyväksy toimia ja suhde on siinä...

Itselle on käsittämätöntä naisen toiminta, varsinkin kun nyt ruinaa anteeksi...varmaan kaveri antaakin, mutta suhde ei jatku. Onkohan tässä kyse sellaisesta lukosta, mistä linkkasit taannoin?

Sit mietin jotain Liner-tyyppistä erakkoa..vaikka hän on selkeästi hyvä ihminen, vaikea sellaiselle on antaa itseään 100%:sti... tosin ei kai hänkään anna sitä vastaan...ja tuleeko tästä miehestä samanlainen? 100sta ei irtoa enää???

Näin se on ja ihmismielikään, kun ei ole vakio. Se voi myöskin eri tilanteissa toimiakin ihan odottamattomalla tavalla siis sille vierestä katsojalle ja myös joskus ihmiselle itselleenkin tulee yllätyksenä omat ratkaisut.

Paha sanoa mimmoisesta lukosta on kyse, ehkäpä kommunikaation kanssa ongelmia puolin ja toisin? Ei osaa tulkita toista oikein ( olettaa yhtä ja toista)tai saa siihen edes tilaisuutta, kun tapahtuu jo jotain taas mikä vie kokoajan lankaerän tavoin kierien, asioita suuntaan tai toiseen.

Jotkut tekee kauhean äkkinäisiä päätöksiä ja toimii hetken mielijohteesta, edes miettimättä pidemmälle syitä ja seurauksia...kai se on sitä hetkessä elämistä tai sen varjopuolia. Kiire kiire kiire, joku rohto vaan sen hetkiseen tuskaan.

Eeei Liner ole erakko, mutta hän tietoinen tarpeistaan. Mun miehen veli ( ikisinkku mies) on mun käsitykseni mukaan hyvin samankaltainen miehenä, minkälaisen mielikuvan olen Linerista muodostanut. Mitään pakkoa ei ole olla kenenkään kanssa, eikä miellyttää ketään ehdointahdoin...jos joku istuu pirtaan se istuu, mutta ilman mitään vääntöä. Se tarvii tulla luonnostaan, että hyväksyy toisen omantilan tarpeen ja itsellisyyden. :)

Läheisyydessä ei oo mitään pahaa tai vaikeeta, kunhan se ei ole väkinäistä ja just väärällä hetkellä vaatimista. Se vaatii semmoisen hyvin riippumattoman ihmisluonteen, joka pystyy jakamaan elämäänsä tämmöisen omaa itsenäisyyttään ja päätösvaltaansa arvostavan ihmisen kanssa. Joka ei kaipaa muiden ehtoja tai ole riippuvainen niistä...ollakseen onnellinen. hankala selittää, mutta luulen, että tunnista ihmistyypin. :)

Ehkä...

Mun tarvii mennä lääkäriin...iskee aika vastaan. :)

• kirjautumattataaskin kirjoitti:

Näin se on ja ihmismielikään, kun ei ole vakio. Se voi myöskin eri tilanteissa toimiakin ihan odottamattomalla tavalla siis sille vierestä katsojalle ja myös joskus ihmiselle itselleenkin tulee yllätyksenä omat ratkaisut.

Paha sanoa mimmoisesta lukosta on kyse, ehkäpä kommunikaation kanssa ongelmia puolin ja toisin? Ei osaa tulkita toista oikein ( olettaa yhtä ja toista)tai saa siihen edes tilaisuutta, kun tapahtuu jo jotain taas mikä vie kokoajan lankaerän tavoin kierien, asioita suuntaan tai toiseen.

Jotkut tekee kauhean äkkinäisiä päätöksiä ja toimii hetken mielijohteesta, edes miettimättä pidemmälle syitä ja seurauksia...kai se on sitä hetkessä elämistä tai sen varjopuolia. Kiire kiire kiire, joku rohto vaan sen hetkiseen tuskaan.

Eeei Liner ole erakko, mutta hän tietoinen tarpeistaan. Mun miehen veli ( ikisinkku mies) on mun käsitykseni mukaan hyvin samankaltainen miehenä, minkälaisen mielikuvan olen Linerista muodostanut. Mitään pakkoa ei ole olla kenenkään kanssa, eikä miellyttää ketään ehdointahdoin...jos joku istuu pirtaan se istuu, mutta ilman mitään vääntöä. Se tarvii tulla luonnostaan, että hyväksyy toisen omantilan tarpeen ja itsellisyyden. :)

Läheisyydessä ei oo mitään pahaa tai vaikeeta, kunhan se ei ole väkinäistä ja just väärällä hetkellä vaatimista. Se vaatii semmoisen hyvin riippumattoman ihmisluonteen, joka pystyy jakamaan elämäänsä tämmöisen omaa itsenäisyyttään ja päätösvaltaansa arvostavan ihmisen kanssa. Joka ei kaipaa muiden ehtoja tai ole riippuvainen niistä...ollakseen onnellinen. hankala selittää, mutta luulen, että tunnista ihmistyypin. :)

Ehkä...

Niin, siis luulen kanssa tietäväni Linerintyyppisten ihmisten ajatusmaailmaa. Ja en tarkoittanut silleen erakkona häntä että ois mikään omissaoloissaan nysvääjä...ehei. Vaan ehkä hmmm. Sielunerakko...onhan hän itsekin sanonut. Sinäkin sanoit lukoista kärsineesi, mutta kyllä jaat sieluasi...siis sinäällään olet samis kanssa mun kaa.. ja miehes kai vähän jörömpi...jos oikeen oon tulkinnut.

Mielenkiintoista...pitänee makustella ja miettii...

Mäkin kävin hakee polkupyörän kunnollisen just. Laskin, että saan sillä liikuntaa, kun pakotan itteni ajamaan työmatkat sillä. Sit vois käydä hommaamassa uudet speedot ja uimalasit. Vois taas alkaa kauhoo vedessä. Olin aikoinaan kunnon vesipeto. 50 m taittui pikkusen päälle 30 sekuntiin. Ja uppeluksissakin meni yli 50 m. Nyt saattas jäädä tekemättä, kun tulee öyhyyteltyä, mutta jos sais tuon "outokummun" pois tuosta rintalihaksien alta.

• Dissident kirjoitti:

Niin, siis luulen kanssa tietäväni Linerintyyppisten ihmisten ajatusmaailmaa. Ja en tarkoittanut silleen erakkona häntä että ois mikään omissaoloissaan nysvääjä...ehei. Vaan ehkä hmmm. Sielunerakko...onhan hän itsekin sanonut. Sinäkin sanoit lukoista kärsineesi, mutta kyllä jaat sieluasi...siis sinäällään olet samis kanssa mun kaa.. ja miehes kai vähän jörömpi...jos oikeen oon tulkinnut.

Mäkin kävin hakee polkupyörän kunnollisen just. Laskin, että saan sillä liikuntaa, kun pakotan itteni ajamaan työmatkat sillä. Sit vois käydä hommaamassa uudet speedot ja uimalasit. Vois taas alkaa kauhoo vedessä. Olin aikoinaan kunnon vesipeto. 50 m taittui pikkusen päälle 30 sekuntiin. Ja uppeluksissakin meni yli 50 m. Nyt saattas jäädä tekemättä, kun tulee öyhyyteltyä, mutta jos sais tuon "outokummun" pois tuosta rintalihaksien alta.

Okei, joo tää sielunerakko sopii kuvioon paremmin. Sori vaan Liner, kun susta jutellaan. Mä en periaatteessa tykkää jutella ihmisistä ihmisten ohi, mielummin heistä heidän itsensä kanssa tai seurassa, niin että heillä on mahdollisuus olla keskustelussa mukana ja puhua puolestaan. Mutta joo. Ei kai tässä mitään semmoista pahaa olla puhumassa... :)

Mmm, ei oikeestaan jörömpi ehkä vaan harkitsevampi. Se ei ole kyllä näin avoin, kun minä taas olen joidenkin mielestä häiritsevän avoin. Mä jotenkin suhtaudun erilailla asioihin kai, että ne on vaan elämää joista voi puhua. Kunhan ei liian semmoselle yksityiselle alueelle mennä. Ehkä nyt jätetään nimi, hetu ja osoitetiedot kertomatta. Tarkemmat yksilökohdat ja yksilöitymis periaateet. ;D

Ainahan joku on se osapuoli, josta puhutaan...kerrotaan nyt sitten nimillä tai ei. Mutta minusta se raja menee kuitenkin siinä ettei liikaa yksilöidä, niin että kaikille selviää kuka...missä jne.

Ihan hieno juttu, että panostaa omaan hyvinvointiinsa. Niin sitä pitää. :)

Joskus ne massut ja makkarat on väliaikaisia, joskus pidempi aikaisia...mutta kunhan ittensä ja vointinsa hyväksi tuntee.

• kirjautumattataaskin kirjoitti:

Ehkä...

Oot viisas. :)

Joidenkin on vaikea hyväksyä, ettei kaikki kivat, mukavat ja muuten silmääkin miellyttävät olekaan sitten itselle suhteeseen sopivia. Vaikka kaikki muu natsaisi, se mitä halutaan suhteelta onkin ihan muuta. Itsekin joskus miettinyt, että miksi tuon täytyy tuollaista odottaa, kun muuten olisi oikein sopiva.. no eihän se ole sopiva, itse sitä vaan yrittää väkisin sellaiseksi mielessään muokata. :)

• Dissident kirjoitti:

Ei kai sielunerakko nyt sentään? Erakkosieluinenkin kuulostaa vähän paremmalta, tunnen muitakin sellaisia.

Mä perkailen juttuja paljonkin ystävieni kanssa, ihan pohjamutia myöten. Ne ei ole mitään tivaus-tai kuulustelusessioita, vaan ihan luontevia keskustelutilanteita. ;)

Tukehdun liialliseen kälätykseen, jossa ei ole päätä eikä häntää. Ääntä vain oman äänen vuoksi, ilman vastavuoroisuutta. Väsyn sellaiseen aika nopeasti.

• LinerT.2 kirjoitti:

Joidenkin on vaikea hyväksyä, ettei kaikki kivat, mukavat ja muuten silmääkin miellyttävät olekaan sitten itselle suhteeseen sopivia. Vaikka kaikki muu natsaisi, se mitä halutaan suhteelta onkin ihan muuta. Itsekin joskus miettinyt, että miksi tuon täytyy tuollaista odottaa, kun muuten olisi oikein sopiva.. no eihän se ole sopiva, itse sitä vaan yrittää väkisin sellaiseksi mielessään muokata. :)

Kiitos.

Viisaasta en tiedä, mutta koitan olla avoin asioiden oppimiselle ja näkemiselle, just kun luulee, että on kaikki värit nähnyt. Löytyy taas uusi sävy. :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Ei kai sielunerakko nyt sentään? Erakkosieluinenkin kuulostaa vähän paremmalta, tunnen muitakin sellaisia.

Mä perkailen juttuja paljonkin ystävieni kanssa, ihan pohjamutia myöten. Ne ei ole mitään tivaus-tai kuulustelusessioita, vaan ihan luontevia keskustelutilanteita. ;)

Tukehdun liialliseen kälätykseen, jossa ei ole päätä eikä häntää. Ääntä vain oman äänen vuoksi, ilman vastavuoroisuutta. Väsyn sellaiseen aika nopeasti.

Niin, elä ymmärrä väärin, että mä sua analysoisin... lainasin sun tyyppiä vähän.. (laita lasku). Ja siinä ei oo mitään vikaa minusta. Ihan iisisti vaan...

Koitan vaan tässä pähkiä ääneen asioita...että saisin ajatuksesta kii. Viikonloppuna oli kaverilla kolmiodraama ja sotkeennuin siihen oksennusastiaks...en puuttunut juurikaan, viskoin vaan kysymyksiä, mut heräs itsellekin niitä....

Ostin pyörän. Rilikellokin on, niin ei tarvii huutaa mummoille, että pois eestä.

• muhkee_muhku kirjoitti:

Okei, joo tää sielunerakko sopii kuvioon paremmin. Sori vaan Liner, kun susta jutellaan. Mä en periaatteessa tykkää jutella ihmisistä ihmisten ohi, mielummin heistä heidän itsensä kanssa tai seurassa, niin että heillä on mahdollisuus olla keskustelussa mukana ja puhua puolestaan. Mutta joo. Ei kai tässä mitään semmoista pahaa olla puhumassa... :)

Mmm, ei oikeestaan jörömpi ehkä vaan harkitsevampi. Se ei ole kyllä näin avoin, kun minä taas olen joidenkin mielestä häiritsevän avoin. Mä jotenkin suhtaudun erilailla asioihin kai, että ne on vaan elämää joista voi puhua. Kunhan ei liian semmoselle yksityiselle alueelle mennä. Ehkä nyt jätetään nimi, hetu ja osoitetiedot kertomatta. Tarkemmat yksilökohdat ja yksilöitymis periaateet. ;D

Ainahan joku on se osapuoli, josta puhutaan...kerrotaan nyt sitten nimillä tai ei. Mutta minusta se raja menee kuitenkin siinä ettei liikaa yksilöidä, niin että kaikille selviää kuka...missä jne.

Ihan hieno juttu, että panostaa omaan hyvinvointiinsa. Niin sitä pitää. :)

Joskus ne massut ja makkarat on väliaikaisia, joskus pidempi aikaisia...mutta kunhan ittensä ja vointinsa hyväksi tuntee.

Joo. Kiirehdinkin jo ilmoittamaan Linikselle, että ei ole tarkoitus vatvoa häntä...sattuu vaan olemaan sellainen sopiva esimerkkityyppi.
        Ja oikeastaan tätä ei pidäkään henkilöidä. Vaan jotenkin haluisin tutkia vaan asiaa yleisesti, on vaikea kirjoittaa asiaa ja mä aina käytän esimerkkejä...pääsee edes sinnepäin aiheessa.

Itse olen ajatellut, että kerron kaikki tunteet pellolle ja niitä voi sit tutkia kahdestaan. Vaikka sen kuinka selvität toiselle, että niillä ei ole tarkoitus satuttaa, että nää vaan on ja tökitään yhessä tikuilla mitä ne pitää sisällään, niin ei sitä kaikki ymmärrä... varsinkin jos ei siihen itse ole tottunut.

Ehkä sä turistelet tänne juuri siksi, että et kehtaa räväyttää tunnearkkua olohuoneen lattialle kotona? Vaikka mäkin kuin itteni oppisin tuntemaan, niin varmasti jotain jäis, jos tästä pätkähtäs jonkun naikkosen kanssa elämänsä jakamaan. Niin onpa selittäminen, että minkätyyppinen mä oon...

• Dissident kirjoitti:

Niin, elä ymmärrä väärin, että mä sua analysoisin... lainasin sun tyyppiä vähän.. (laita lasku). Ja siinä ei oo mitään vikaa minusta. Ihan iisisti vaan...

Koitan vaan tässä pähkiä ääneen asioita...että saisin ajatuksesta kii. Viikonloppuna oli kaverilla kolmiodraama ja sotkeennuin siihen oksennusastiaks...en puuttunut juurikaan, viskoin vaan kysymyksiä, mut heräs itsellekin niitä....

Ostin pyörän. Rilikellokin on, niin ei tarvii huutaa mummoille, että pois eestä.

Älä nyt yhtään passaile siellä. ;)

Tarvitsisin kans uuden pyörän. Tuolla voi huonosti sotkea kympin lenkkejä vielä, mutta pidemmälle en lähtis. Ehkä ens kesälle. Nyt on pitänyt katsoa tarkemmin rahan perään, kun on ollut kaikkea isompaa menoa.

• LinerT.2 kirjoitti:

Niin. Tuohon mun on pakko sanoa, että pitääkö olla samantyyppinen ja odottaakaan toiselta samanlaista suhtautumista kuin mitä itse kokee?

Ehkä se sun paljon penäämä sinnikkyys ja se, että aina ei suhteessa mene hyvin, soveltuskin siihen, että antaa toisen tehdä tavallaan ja pysyy siinä, jos ei ole mitään äärioireita...mustasukkaisuutta, alkoholismia, pettämistä, väkivaltaa...mitä näitä nyt on... joskus joutus kattomaan kun toisella tekee pahaa...mut itsehän se sen hoitas aikanaan....

• LinerT.2 kirjoitti:

Tarvitsisin kans uuden pyörän. Tuolla voi huonosti sotkea kympin lenkkejä vielä, mutta pidemmälle en lähtis. Ehkä ens kesälle. Nyt on pitänyt katsoa tarkemmin rahan perään, kun on ollut kaikkea isompaa menoa.

Passaile? Emmä mitään passaile... mitä se sellanen on...kyllä se passaa kun prkle ekankerran murjasee kunnolla...heh..

No mä ostin rismasta jupiteerin. 7 vaihdetta eteen...pakki ja peruutustutka puuttuu. Oisko ollut 220 eegeniä? 50 antovat alennusta..iloinen yllätys kassalla. Aattelin tosiaan sotkee töihin ja takas. Sellainen 10 km tulis päivään...sit jos uijaläträämään vielä innostuis...säbät päälle mitä kerkee. Säbä on jo kintuille tarpeeks pahaa rääkkiä, niin en mitään juoksua ainakaan vielä ottas...

• Dissident kirjoitti:

Joo. Kiirehdinkin jo ilmoittamaan Linikselle, että ei ole tarkoitus vatvoa häntä...sattuu vaan olemaan sellainen sopiva esimerkkityyppi.
        Ja oikeastaan tätä ei pidäkään henkilöidä. Vaan jotenkin haluisin tutkia vaan asiaa yleisesti, on vaikea kirjoittaa asiaa ja mä aina käytän esimerkkejä...pääsee edes sinnepäin aiheessa.

Itse olen ajatellut, että kerron kaikki tunteet pellolle ja niitä voi sit tutkia kahdestaan. Vaikka sen kuinka selvität toiselle, että niillä ei ole tarkoitus satuttaa, että nää vaan on ja tökitään yhessä tikuilla mitä ne pitää sisällään, niin ei sitä kaikki ymmärrä... varsinkin jos ei siihen itse ole tottunut.

Ehkä sä turistelet tänne juuri siksi, että et kehtaa räväyttää tunnearkkua olohuoneen lattialle kotona? Vaikka mäkin kuin itteni oppisin tuntemaan, niin varmasti jotain jäis, jos tästä pätkähtäs jonkun naikkosen kanssa elämänsä jakamaan. Niin onpa selittäminen, että minkätyyppinen mä oon...

Sun tarttee vaan löytää sitten semmoinen ihminen jolle voit avoimesti kertoa ihan kaiken, mikä suustasi haluaa tulla ulos. Se ei varmasti tule olemaan helppoa. Nimittäin iso ihmisistä ei halua kuulla mitä sulla on mielessäsi, vaan sen mitä niillä on mielessään. :)

Kyllä mä kehtaan avata kaikki arkkuni kotonakin, ei ole kyllä yhtään asiaa mitä en kehtais miehelleni sanoa tai kertoa. En vaan aina viitsi rasittaa sitä jutuillani. ;)

Enemmänkin kyse on siitä, että häntä ei kiinnosta kaikesta puhua niin paljon, mitä mä taas tykkään veivata ees taas. Monesti voi vaan todeta, ettei tossa ole mitään puhumista. En jaksa jauhaa.... mä varmaan vaan kaipaan enemmän semmosta ääneen puimista (miettimistä ääneen), kun hän taas miettii mielessään ehkä samat asiat. Silti sillä on aina vastaus kaikkeen, mitä ikinä keksin kysyäkin tai puhuakin. Joskus ihan hämmästyn, että tohon ikään mennessä se tuntuu olleen ajatellut jo ihan kaikkea. Eikä mitään uutta ja ihmeellistä enää ole olemassa.

Se on niin kun kaikkien asioiden kanssa, ikään kuin "vanha", semmonen miksikä niitä sanotaan...kylän vanhin tms. jolla on aina jo valmiina joku käsitys asiasta tai kun mä ajattelen jotain sille innoissani kertoa ja opettaa, se jo tietää sen asian. Semmonen kummallinen vanhana syntynyt ihminen...niin kun se olis elänyt jo tuhat vuotta ja ehtiny kaiken näkee. Kun mä vasta teen havaintoja ja vaikutun asioista. Ja vaikka hän onkin mua paljon nuorempi. Ei sitä kyllä ikinä uskois. Mä tunnen itseni henkisesti nuoremmaksi. Vaikka olen fyysisesti vanhempi. :)

Mut sitten taas tosi paljon taas puhutaan asioita silleen omista näkökulmistamme auki. Joskus ei ihan päästä samalle portaalle ja sisään siihen toisen näkemykseen, mutta ei se kuitenkaan mitään kiilaa tunnu koskaan tekevän tähän yhdessä olemiseen. Täällä sitten taas löytyy muitakin jotka tykkää asioita ajatella ja pohtia ääneen. Mikä on mukavaa. Ei tarvi yksin höpistä.

Ainahan elämästä oppii jotakin, jos ei ihan sulje itseltään kaikkea mahdollisuutta oppimiseen pois.

Mä lähden nyt liikenteeseen, mutta mukavaa päivänjatkoa teille ketkä jäätte vielä juttusille. :)

• muhkee_muhku kirjoitti:

Sun tarttee vaan löytää sitten semmoinen ihminen jolle voit avoimesti kertoa ihan kaiken, mikä suustasi haluaa tulla ulos. Se ei varmasti tule olemaan helppoa. Nimittäin iso ihmisistä ei halua kuulla mitä sulla on mielessäsi, vaan sen mitä niillä on mielessään. :)

Kyllä mä kehtaan avata kaikki arkkuni kotonakin, ei ole kyllä yhtään asiaa mitä en kehtais miehelleni sanoa tai kertoa. En vaan aina viitsi rasittaa sitä jutuillani. ;)

Enemmänkin kyse on siitä, että häntä ei kiinnosta kaikesta puhua niin paljon, mitä mä taas tykkään veivata ees taas. Monesti voi vaan todeta, ettei tossa ole mitään puhumista. En jaksa jauhaa.... mä varmaan vaan kaipaan enemmän semmosta ääneen puimista (miettimistä ääneen), kun hän taas miettii mielessään ehkä samat asiat. Silti sillä on aina vastaus kaikkeen, mitä ikinä keksin kysyäkin tai puhuakin. Joskus ihan hämmästyn, että tohon ikään mennessä se tuntuu olleen ajatellut jo ihan kaikkea. Eikä mitään uutta ja ihmeellistä enää ole olemassa.

Se on niin kun kaikkien asioiden kanssa, ikään kuin "vanha", semmonen miksikä niitä sanotaan...kylän vanhin tms. jolla on aina jo valmiina joku käsitys asiasta tai kun mä ajattelen jotain sille innoissani kertoa ja opettaa, se jo tietää sen asian. Semmonen kummallinen vanhana syntynyt ihminen...niin kun se olis elänyt jo tuhat vuotta ja ehtiny kaiken näkee. Kun mä vasta teen havaintoja ja vaikutun asioista. Ja vaikka hän onkin mua paljon nuorempi. Ei sitä kyllä ikinä uskois. Mä tunnen itseni henkisesti nuoremmaksi. Vaikka olen fyysisesti vanhempi. :)

Mut sitten taas tosi paljon taas puhutaan asioita silleen omista näkökulmistamme auki. Joskus ei ihan päästä samalle portaalle ja sisään siihen toisen näkemykseen, mutta ei se kuitenkaan mitään kiilaa tunnu koskaan tekevän tähän yhdessä olemiseen. Täällä sitten taas löytyy muitakin jotka tykkää asioita ajatella ja pohtia ääneen. Mikä on mukavaa. Ei tarvi yksin höpistä.

Ainahan elämästä oppii jotakin, jos ei ihan sulje itseltään kaikkea mahdollisuutta oppimiseen pois.

Mä lähden nyt liikenteeseen, mutta mukavaa päivänjatkoa teille ketkä jäätte vielä juttusille. :)

No juuripa tuo dilemma. Muhun törmänneet naikkoset on olleet kyllä haltioissaan kun selvinpäinkin puhelen asiasta kuin asiasta, enkä hermostu.
        Mut sit se ei lopukaan, vaikka kaikki ois jo käyty... Se varmaan alkaa kääntyä niin, että kuvittelevat, että heissä jotain vikaa. Edellisellekin koitin sanoa, että ei se siitä johdu, mut se jo kimpos pois...

No mäkin sitä oikeestaan mietin, että en mä samanlaisesta tykkäiskään kun itse oon... eikä tavat miettiä asioita tartte samanlaiset olla. Mut ehkä se ymmärrys, että toisellakin tavalla voi elää ois oltava...

Niin, kyllä sulla on jotain huikeaa siellä, tai ainakin sen niin tuot esiin. Ja hyvähän se on pumpata eetteriin, kun tiedän, että vedät sen vielä takas keuhkojen kautta ja fiilis vaan nousee. Se oikein vihlaisee olkapään montussa.

Palaillaan. Ja veikkaan, että Linis hetken turisee tässä vielä, ennenkuin säntää jonnekin kyykkyhypyilleen.

• 12121212121212
        LinerT.2 kirjoitti:

Eikö sinun pitänyt olla taloudellisesti riippumaton?

Kunnon pyörän saa tonnilla/parilla, ei luulisi olevan ongelma.

• 12121212121212 kirjoitti:

Jos Liner vain vähän antaisi periaatteistaan periksi, lakkaisi odottamasta jännäkipinää kun se aina aiheuttaa vain hankaluuksia, ja tässä tulevan talven aikana valitsisi jokun kiltin & varakkaan aisurin se varmaan hankkisi linerille kunnon fillarin keväällä, kaikki voittaisivat.

• 12121212121212 kirjoitti:

Mikä sinä sanoitkaan olevasi, sijoitusneuvoja? "Älkää jättäkö ostoskärryjä parkkipaikalle, kiitos." Toihan sopis Fingerporiin. Sulla ei ole oikeasti hajuakaan raha-asioista. Mun talous on kunnossa, ja just em. syystä. :)

• Dissident kirjoitti:

Passaile? Emmä mitään passaile... mitä se sellanen on...kyllä se passaa kun prkle ekankerran murjasee kunnolla...heh..

No mä ostin rismasta jupiteerin. 7 vaihdetta eteen...pakki ja peruutustutka puuttuu. Oisko ollut 220 eegeniä? 50 antovat alennusta..iloinen yllätys kassalla. Aattelin tosiaan sotkee töihin ja takas. Sellainen 10 km tulis päivään...sit jos uijaläträämään vielä innostuis...säbät päälle mitä kerkee. Säbä on jo kintuille tarpeeks pahaa rääkkiä, niin en mitään juoksua ainakaan vielä ottas...

Sellainen 7-vaihteinen mammapyörä mullakin on listalla.

Koitatko laihduttaa vai parantaa kuntoa? Käy puntilla kans, lihas syö hyvin energiaa levossakin.

• Dissident kirjoitti:

Passaaminen on tasoittelua ja sovittelua. ;)

Tää kappale sopii hyvin tuohon meidän ikuisuusvänkään, musta vois tuntua tuolta:

https://www.youtube.com/watch?v=laOVJZML1zw

Samun tulkitsemana parempi kuin Irinan. :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Koitatko laihduttaa vai parantaa kuntoa? Käy puntilla kans, lihas syö hyvin energiaa levossakin.

No kattotaan nyt. Mulla on hiukan massua päässyt tulemaan keväällä ja kesälläkään tehnyt mitään, niin ihan kuntoa ja tota vararasvaa pois.

Jehovien valtakunnansalillako? Ehei... mä en salille mene. Häthätään jotain vatsaliikejutskia yms. kotona, jos oikein innostun.

• LinerT.2 kirjoitti:

Passaaminen on tasoittelua ja sovittelua. ;)

Tää kappale sopii hyvin tuohon meidän ikuisuusvänkään, musta vois tuntua tuolta:

https://www.youtube.com/watch?v=laOVJZML1zw

Samun tulkitsemana parempi kuin Irinan. :)

Niin. No tuon biisin ymmärtää monellatapaa, mut kärjistetysti niin, että on vaan lihanpala se toinen. Ja sellainen ei mulle just sovellu. Bwf-suhdehan se ois paras sellaiselle joka haluu vaan ulkokuorta sillointällöin.

Jees. Kävin valaa piipunpään 50 km päässä ja nyt hakemaan neitinäpsä koulusta.

• Dissident kirjoitti:

Niin. No tuon biisin ymmärtää monellatapaa, mut kärjistetysti niin, että on vaan lihanpala se toinen. Ja sellainen ei mulle just sovellu. Bwf-suhdehan se ois paras sellaiselle joka haluu vaan ulkokuorta sillointällöin.

Jees. Kävin valaa piipunpään 50 km päässä ja nyt hakemaan neitinäpsä koulusta.

Mä koen tuon kappaleen tunnelman ihan erilailla. Se lamauttava ja ahdistava fiilis, joka tulee asioiden loputtomasta selvittelystä, eikä toinen vaan tajua kun sen ajatus puksuttaa raitella kuin veturi. Niillä raiteilla ei ole sivuraiteita, tai jos on niin ihan väärään paikkaan.

• LinerT.2 kirjoitti:

Mä koen tuon kappaleen tunnelman ihan erilailla. Se lamauttava ja ahdistava fiilis, joka tulee asioiden loputtomasta selvittelystä, eikä toinen vaan tajua kun sen ajatus puksuttaa raitella kuin veturi. Niillä raiteilla ei ole sivuraiteita, tai jos on niin ihan väärään paikkaan.

Niin. Jos tuon kappaleen miettii mitä suhteelta haluaa ja mitä taas ei, niin tulee eri tulkinta. Tuon ymmärrän jos suhteessa tuntis noin...

Mulla on itelläni ollu toi tunne ja sit sekin, että mitään tunnetta ei tule ihan heti vuoteen kahteen..ja ei sekään houkutellut.

• LinerT.2 kirjoitti:

Tässä on oikeastaan biisi joka musavideoltaan koskettaa eniten. Tätä me kaikki yritetään. Kukin tavallaan... Tätä voisin soittaa melkein milloin vaan. Silloin kun oon paska, voimissain tai siltä väliltä.

https://youtu.be/g10C53Yp1Uw

• LinerT.2 kirjoitti:

Ainiin se sali...??

https://youtu.be/9zcA7xquyBY

Haaaahahahaaa!!!

• Jos on 10 vuotta mennyt siihen, että ymmärtää olevansa vain maksuautomaatti, niin pitää olla todella tyhmä. Mutta parempi ymmärtää myöhään kuin ei milloinkaan.

• No en saanut linkistä näkymään mitään....
        Mut mulla on viikonlopulta vastaava kokemus...pitkään yhdessä ja toinen petti. Kaveria tietty harmitti ja mietti juuri sitä, että on ollut liian kiltti...ja tavallaan taas ei. Se on vaikea elää ja antaa toisen elää, varsinkaan jos välittää itsestäänkin...
        Rahaanhan on helppo vetää raja, koska siinä on määre...mutta todellinen hinta maksetaan sielusta ja siitä, että on jakanut elämäänsä.

Tunsin vielä hänen naisystävänsäkin. Tuli mullekin puskista. Harmittaa itseänikin, kun tää oli ihan turha juttu. Hölmöyttä... sen tietää nyt se nainenkin, mutta myöhään...

Ehkä tollaset hommat vaan käy...en tiedä, enkä oikein ymmärrä. Ei pelkkä hölmöys riitä selitykseksi..ainakaan mulle.

• 1217

Bittiavaruuteen katosi, tyhmemmänkin luulisi tuon kysymättä tajuavan.

Kun joku katoaa, tyydytään kohtaloon eikä päivitellä sitä.

Kai ne kaikki menee samalla kaavalla, kun etsimällä etsii ainoastaan saman kaavan tapahtumat.

• Mainitaanpa tähän vielä erikseen tuo lainaus:

"nainen rakastaa tytärpuoltani, biologista isää ja haluaa hänet vielä tänäkin päivänä takaisin elämäänsä. Mies jää aina siksi aikaa, kunnes on murtanut tyttöystäväni sydämen ja katoaa jäljettömiin koko kaupungista, pettäen naiselle antamansa lupauksen. "

Tuosta kun olen aina palstalla "sanonut" että nainen rakastaa aina sitä miestä jolle teki lapsen eikä aisuria palstanaiset sen aina kiistävät vaikka sehän on itsestäänselvää, ihan niin kuin sekin että paska pettää aina, silti sitä rakastetaan loputtomiin.

Tavallaan minun myötätunto on tuon tarinan kertoja-aisurin puolella vaikka toisaalta ajattelen että mitäs oli niin tyhmä, hyvä kun viimein järkiintyi.

• .. Romanttisille SiniSilmille käy usein KöpeKöpelösti, jos ei sitten satu olemaan Himskatin hyvä tuuri.. Monesti SiniSilmille käy niin, etteivät kohtaa vastinpariaan.. Vaan jotain aivan muuta.. ;P

.. Silmät kyllä aukeaa.. Ennemmin tai myöhemmin.. Mut.. Kipeetä se tekee.. Monesti Aivan Hirrrrveeen Kipeetä.. ;P

• Wuuuw

"nainen rakastaa tytärpuoltani, biologista isää"

Oudosti ilmaistu jos kyseessä on lapsen äiti.

• tääonniinpientä

Mukava kun joku saa palstalta tyydytystä. Kuitenkin 100% sinkuista elää ihan muuta elämää.

• On se muuten upea juttu että näin sivistysvaltiossa "oikeen iskän" oikeudet muistetaan aina turvata, ei mitään väliä sillä miten paljon muut joutuu kärsimään:

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/559556-isa-uhkailllut-sijaisaitia-jo-nelja-vuotta-hautausmaalla-on-kolme-kohta-tulee

"Ennen lokakuista lapsen asioihin liittyvää tapaamista isä oli sanonut puhelimeen, että "hautausmaalla on jo kolme, nyt tulee neljäs".

Kun isä oli kuullut, etteivät sijaisäiti ja johtava sosiaalityöntekijä olleet tulossa paikalle tapaamisen isä oli todennut lopuksi: "Varokaa, järjestän teille yllätyksen. Tunnette tämän nahoissanne."

Jossain barbaariassa olisi varmaan asiat paljon huonommin kun pa..lta salattaisiin lapsen olinpaikka, siitä voisi vielä kasvaa ihan normaali ihminen ilman p..an vaikutusta elämässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4567
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      47
      3250
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3226
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      491
      2846
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      207
      2074
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      151
      1947
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      43
      1652
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1567
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1301
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1262
    Aihe