Vain täyspäisten kanssa tehdään kaupat!

KomiaVantaa

Täyspäisten asiakkaaksi pyrkivien osuus on tipahtanut lähemmäs 20%, eli vain n. joka viides asiakkaaksi pyrkivä on edes jatkoneuvotteluiden arvoinen.

Jopa 90% sähköpostilla lähestyneistä on vajakkeja, joidenka yhteydenotot on lähes suoraan roskikseen klikkauksen arvoisia. Harvaan voi vastata mitään muuta kuin "Ei kiitos."
Vain 10% on liikkeenkin vastausinnon herättäviä, kaupallisesti järjissään suunniteltavissa olevia, joihin vastauksiin myös panostetaan huolella hyvä vaihtotarjous antaen.

Suurin osa on kuitenkin valitettavasti tätä:
- se oma vaihdossa tarjottu "helmi" on mielenvikaisen ylihinnoiteltu, joten oikean suuntaisen välirahan kertominen johtaisi vain vaihtotarjoajan syvään mielensäpahoittamiseen
"Ei kiitos." On toimivin vastaus näihin, eikä pahoitu asiakkaaksi pyrkivän mieli.
tai
-vaihdokista lisätietoja kerrotaan ympäripyöreästi tai ei lainkaan tai ainoastaan rek.tunnus josta autoliikkeen pitäisi kristallipallosta ennustaen kertoa väliraha satasen tarkkuudella, sitovasti
"Ei kiitos." On toimivin vastaus näihin, eikä pahoitu asiakkaaksi pyrkivän mieli.
tai
-ainoa mitä osataan kysyä on; Mikä on tiukka hinta autolle? tai vaihtoehtoisesti tarjotaan täysin mielenvikaista hintaa
Nämä klikkautuukin poikkeuksetta suoraan roskikseen vastausta saamatta ja moisen hinta-apinan yhteystiedot klikkautuu muistiin ja usein myös sisäiseen jakoon yhteistyökumppaneillekin varoitukseksi vajakista.

Paikanpäälle vaivautuneissa tilanne hieman muuttuu, heistä parhaimpina päivinä jopa 50% on kohtuullisen järjissään. Heistä poimitaan järkevimmät ja kauppa käy hyvin, sujuvasti ja molemmin puolin tyydyttäviä kauppoja syntyy. Siinä jää runsas joukko vajaammin käyvillä pytyillä hämmästelemään "taas meni nenän edestä kaupat sivu suun", kun valikoidusti täyspäisten kanssa kaupat tehdään.

30

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HerttoniemenLaakk

      Kyllä se näin menee. Kiitos asiallisesta keskustelun avauksesta, toivotaan että mahdollisimman moni autonvaihtaja ottaa tästä opikseen ennen vaihtokaupoille lähtemistä.

    • NäinkinKauppaKäy

      Heh. Fiksuja ja nykyaikaan sopeutuneita autokauppiaita on kuitenkin suurin osa, vaikka sinä pyritkin pitäytymään vanhassa.

      Hankin juuri uuden auton netin kautta. Ongelmitta ja sujuvasti.
      Lähetin tarjouspyynnöt ja tiedot omasta autostani usealle eri myyjälle ja eri merkille. Paikkakuntiakin oli monia eli ei vain nämä lähiliikkeet. Valitsin vastauksista ne, jotka tuntuivat fiksuimmilta ja uskottavilta. Jokunen asiatonkin ja muutama tuollainen käytännössä 'ei kiitos'- tyyppinen oli, mutta ne ohitin sen kummemmin niitä miettimättä.

      Tarjouksista parhaat olivat hieman kauempana, joten liike joutui luottamaan tietoihin autostani ennen tarjousta. Puhelimessa keskustelimme tästäkin asiasta. Myyjän mukaan tässä ei ole mitään ongelmaa ja tarjous annetaan antamieni tietojen perusteella. Jos ne eivät vastaisi todellisuutta, niin tarjouskaan ei olisi sellaisenaan voimassa, vaan erot huomioitaisiin tarjoukseen.

      Lopulta näin itse uuden autoni vasta, kun se toimitettiin minulle. En ollut edes ajanut koskaan kyseistä mallia. Istunutkin sisällä vain kerran kuskin paikalla hetken. Auto on minulle käyttöesine, joten nuo riittivät oikein hyvin, koska merkki oli tunnettu laadustaan ja hyvämaineinen.
      Sama juttu myyjällekin eli vasta silloin myyjäkin näki ensimmäistä kertaa vaihdossa tulevan auton. Sekin oli tunnettu ja hyvämaineinen.
      Minullehan tilanne olikin riskitön käytännössä, kun kyseessä oli uusi auto. Myyjän toiminta perustui luottamukseen asiakkaan tietoihin.

      Tietysti asiaa helpotti, että vaihdossa annettu autoni oli viisi vuotta vanha ja reipas 110tkm ajettu huollettu auto, josta minulla oli huoltokirja ja kaikki laskutkin tallella. Merkki vaihtui tässä yhteydessä.

      Minulle ajansäästö ja vaivansäästö oli merkittävä. Ei tarvinnut juosta eri autoliikkeissä päivätolkulla kuuntelemassa myyjien kehuja ja selityksiä turhaan. Tiesin minkälaisen auton tarvitsen ja merkki oli jokseenkin yhdentekevä kunhan se täytti asettamani kriteerit. Näin toimii nykyaikainen autokauppa.

      Tietysti kasvotusten voisi ehkä jonkun alennuksen saada paremmin, mutta myös päinvastoin voisi käydä. Taitavan verbaalitykkimyyjän pyörityksessä voisi käydä päinvastoinkin eli hankkia joutavanpäiväisiä turhia juttuja ja ominaisuuksia kovalla hinnalla.

      Varmasti perinteistäkin autokauppaa tarvitaan, koska moni mieluummin 'potkiskelee renkaita' ja haluaa 'kosketella' autoa ennen päätöstä ja jopa joku tykkää kuljeskella autokaupoissa.
      Käytettyä ostaessa tietysti ostajallakin on nuo luettelemasi ongelmat myyjienkin osalta ja varsinkin, jos sortuu jobbareiden ylisuuriin puheisiin. Tällöin on syytä tarkkaan tutkia vanha auto papereita myöten.

      Kauppaa ostajankin kannattaa tehdä vain täyspäisten kauppiaiden kanssa muutenkin.

    • toimiimolemminpuolin

      Tuohan toimii molemmin puolin.

      Itse asiakkaana arvostan automyyjän hyvää palvelua, rehellisyyttä, asiantuntemusta ja reilua toimintaa. Kierrän kaukaa tai jätän kaupat tekemättä myyjien kanssa joihin en voi luottaa tai jotka ei osaa asiakaspalvelua jne. Toisten ihmisten kunnioitus ja vastaaminen tyhmiinkin kysymyksiin kuuluu hyvään asiakaspalvelutaitoon.

    • näin.se.vaan.on

      ""- se oma vaihdossa tarjottu "helmi" on mielenvikaisen ylihinnoiteltu, joten oikean suuntaisen välirahan kertominen johtaisi vain vaihtotarjoajan syvään mielensäpahoittamiseen""

      Mutta autokauppias kehtaa myydä vieläkin törkeämällä ylihinnalla jos kaupat kuitenkin syntyy :D

      • Onhan sitä nähty, että vaihdossa tarjotaan vaikka 10 000 euroa ja seuraavana päivänä sama biili on myynnissä 14 000 euron hintaan... Ja totta kai liikkeen pitää voittoa saada, mutta kun käteisellä ostettaessa on lisäksi neuvotteluvaraa se 3 - 10 tonnia (autosta riippuen), niin kyllähän tuossa voitto on aika hyvin maksimoitu.

        Itsehän teen niin, että vaihdossa autosta pitää saada enemmän kuin vastaavista nettikaupoissa pyydetään. Tai sitten alennusta seuraavasta. Ihan sama minulle, kun väliraha ei muutu.


    • MiksiKirjoituksesi

      Jos kerran kauppa käy tuollakin tapaa hyvin, niin mikä olikaan ulostulosi tarkoitus?

      Asiakkaat kuitenkin valitsevat ne kaupoiaat, joihin luottavat ja joilta saa sellaista palvelua kuin he tarvitsevat.

      Sinulle riittää nuo 'täyspäiset' asiakkaat, vaikka niiden osuus on kirjoituksesi mukaan vain 20%. 80% potentiaalisista asiakkaistasi, joita et pidä 'täyspäisinä', menee kilpailijoille.
      Tämä ei sinua häiritse, joten asia kunnossa.

      • asiayhteys_irroitettu

        "Sinulle riittää nuo 'täyspäiset' asiakkaat, vaikka niiden osuus on kirjoituksesi mukaan vain 20%. 80% potentiaalisista asiakkaistasi, joita et pidä 'täyspäisinä', menee kilpailijoille.
        Tämä ei sinua häiritse, joten asia kunnossa."

        juuri näin, asia kunnossa.
        (Aloitus itsessäänhän on palstahäirikön eri keskustelusta kopioima/asiayhteydestään irvokkaasti irrotettu , joten näin asiayhteydestään irrotettuna aloittaja hakee mielihyvää (?) saamalla aikaan vääristyneen keskustelun avauksen tälle palstalle.)

        Eli en tällä keskustelulla ole "tullut ulos missään tarkoituksessa" vaikka sinänsä totta onkin kerrotut prosentit ja itse asia; sanotaanko autokauppiaan arkea, pilke silmäkulmassa ehkä hieman karrikoiden ja ääriolosuhteita sivuuttaen. Varmastikin äkkiä tulkittuna "ylimielistä paskaa", mutta autokauppiaille ja automyyjille valitettavankin arkipäiväistä turhuuksien kanssa ajanhukkaa ja arjen kuvaa missä tänä päivänä mennään. Jos siis luet puhtain mielin ilman ennakkoajatuksia autokauppiaista tai edes asiakkaista, löydät pointin. Tai et löydä, sekin on minulle ihan ok ja ei päivääni mihinkään hetkauttele.

        Ja tottahan toki asiakaskin (se täyspäinen) valikoi itselleen sopivan auton ja autoliikkeen josta sen ostaa. Täyspäisillä kun on tapa löytää toinen toisensa muussakin elämässä, kuin kaupankäynnissä. Niin se menee tässäkin. Edelleenkin minulle hyvin riittää näiden täyspäisten asiakkaiden osuus ja olen todella iloinen ja helpottunut jos ja kun ne "vähemmän täyspäiset" ostavat autonsa muualta.

        Joten vielä kerran; asia kunnossa.


    • jalasmökissä.piereskelyä

      Melko matalamielistä ja vähäisiä älynlahjoja osoittavaa toimintaa tuomita kaikki "vajaapäisiksi" jotka eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä. Mistähän johtuu tämä aika monenkin nykyihmisen suvaitsemattomuus ja äkkijyrkkä, vihamielinen asenne kaikkia vähänkään erilaisia ihmisiä kohtaan? Samat tyypit kyllä sitten puolustaa maahanmuuttoa jostain kehitysmaista mutta toinen syntyperäinen suomalainen on suurin vihollinen mitä Suomi päällään kantaa, ei voi kyllä ymmärtää.
      No pidä romusi minun puolesta siellä häkkitarhassa seisomassa ja ruostumassa joita suvaitset tarjota vain harvoille ja valituille kuin jotain suurtakin aarretta...
      Aloittajalla taitaa olla joku napoleon kompleksi tms. mielisairaus kuvitellessaan olevansa kaikkia muita parempi. Siellä jalasmökissä päivät pitkät yksin kököttäminen näköjään aiheuttaa mökkihöperyyttä... kannattaisiko välillä käydä edes haistelemassa ulkoilmaa sen ainaisen pierunkatkun sijasta...

      • asiayhteys_irroitettu

        Kaikki on 100%. 80% ei ole kaikki. "Kaikkia" ei siis ole tuomittu, itseasiassa ketään ei ole tuomittu, ei ainakaan tarkoituksella kenenkään mieltä yritetty pahoittaa. Onpahan nyt vain pintaraapaistu autokauppiaan arjesta yhtä osa-aluetta, pilke silmäkulmassa sekin.
        Ajatella saa miten ja mitä tahtoo, minulla vaan on oikeus päättää omistamani omaisuuden myymisestä tai myymättä jättämisestä ihan itsenäisesti.

        Jalasmökkiä en omista, enkä minkäänlaista häkkiä tai häkkitarhaa.

        Yksinkertaisuus tai vähä-älyisyys ei katso sekään ihonväriä, joten "suurin vihollinen" ei ole toinen syntyperäinen suomalainen vaan itse vähä-älyisyys on välteltävissä oleva, asiakasvalikoinnilla hoidettavissa oleva "suurin vihollinen".

        En ole, enkä kuvittelekaan olevani kaikkia muita parempi. Kuulun kuitenkin tuohon 20% ihmisryhmään, josta aloituksessa on kerrottu.

        Se, että sinä kuulut aloituksen 80% ihmisryhmään, on ihan ok.
        Se, ettet koskaan osta minulta autoa on luonnollista, koska tuskin edes myisin sinulle autoa asiakasvalikoinnin seurauksena.


    • Jaloillaan-äänestävä

      Epätoivoinen avautuminen kauppiaalta joka ei pysty mukautumaan massiiviseen muutokseen. Muutoshan on tapahtumassa sekä autojen myynnissä että niiden käytössä. Muutos tapahtuu siis käyttövoimassa että käyttötavassa, omistaminen tai jonkinlainen käyttön määrään perustuva. Varsinkin käytettyjen varastot tulevat "pahentumaan" ensi vuoden aikana.

      Suosittelen mukautumaan muutokseen tai vaihtamaan alaa. Ei kukaan täysipäinen idiootin autokauppiaan kanssa asioi kun sitä tarjontaa on maa pullollaan.

      • asiayhteys_irroitettu

        Kiitos mielipiteestäsi, vaikka se kristallipallosta ennustamiseen ja "Bernerismiin" perustuukin.
        Epätoivoahan se voi herättää sinussa, että olet aivan päästäsi sekaisin autoalan uutisoinneista; Berner häslää, VW sählää, diesel on tappavaa myrkkyä, sähköautot tulloo!, Uber verolle, kukkahattutädit ja muut hampputukat suunnittelee jos vaikka mitä "älä omista-yhteiskäyttöautoja" (ei onnistu edes fillareissa, miten sitten autoissa?) jne. propagandaa... joten huolissaan olosi minun tai muiden käytetyn auton kauppiaiden hyvinvoinnista on turhaa.

        Pointtiisi "muutokseen mukautuminen" tuon vielä esille faktan, että itseasiassa aloituksessahan nimenomaan on kerrottuna miten jo vallitsevaan "muutokseen asiakkaissa" on varauduttu ja jo toimintaa muutettu tätä nykymenoa vastaamaan. Kaikille ei voi myydä, eikä todellakaan kannata myydä, asiakasvalikointi on ehdoton edellytys kannattavasti toimivalle yritykselle tällä alalla.

        "Täyspäisten asiakkaaksi pyrkivien osuus on tipahtanut lähemmäs 20%, eli vain n. joka viides asiakkaaksi pyrkivä on edes jatkoneuvotteluiden arvoinen. Paikanpäälle vaivautuneissa tilanne hieman muuttuu, heistä parhaimpina päivinä jopa 50% on kohtuullisen järjissään. Heistä poimitaan järkevimmät ja kauppa käy hyvin, sujuvasti ja molemmin puolin tyydyttäviä kauppoja syntyy."

        Kävellen kuljet, joten äänestä toki itsesi jaloillasi ihan minne nokka näyttää ja mieli halajaa, kuuluthan näine mielipiteinesi minun mittareissa tuohon 80% sankkaan joukkoon.
        Se, että sinä kuulut aloituksen 80% ihmisryhmään, on ihan ok.
        Se, ettet koskaan osta minulta autoa on luonnollista, koska tuskin edes myisin sinulle autoa asiakasvalikoinnin seurauksena. Joten niin kuin yllä jo totesin toiselle hädissään olijalle:
        Asia kunnossa.


      • asiayhteys_irroitettu

        Heh...
        "Ei kukaan täysipäinen idiootin autokauppiaan kanssa asioi kun sitä tarjontaa on maa pullollaan."

        Osaisitko kääntäen suhteuttaa toisinkin päin? Et? No minäpä autan:
        Ei kukaan täyspäinen autokauppias asioi idiootin kanssa, kun asiakkaita on maa pullollaan.

        Ja tottahan toki asiakaskin (se täyspäinen) valikoi itselleen sopivan auton ja autoliikkeen josta sen ostaa. Täyspäisillä kun on tapa löytää toinen toisensa muussakin elämässä, kuin kaupankäynnissä. Niin se menee tässäkin. Edelleenkin minulle hyvin riittää näiden täyspäisten asiakkaiden osuus ja olen todella iloinen ja helpottunut jos ja kun ne "vähemmän täyspäiset" ostavat autonsa muualta.

        Joten vielä kerran; asia kunnossa.


    • nuolee.tiellä

      Tämähän on vaan se pikkupuljun reppana, jolla bisnes on hiukka takkuillut. Kadehtii menestyjiä niin, ettei unikaan tule silmään.
      Autoliikepalstalla reppana on saanut vapaasti mellastaa jo vuosia. Muuhun ei kykene, kun muiden ihmisten solvaamiseen, mutta hänellä on jonkinmoinen ylläpidon hyväksyntä toimilleen.

      • nuole.vaan.tiellä

        Bisnes ei ole takkuillut. Kadehtiminen ei kuulu tapoihini, eikä muiden menestymisen tai menestymättömyyden seuraaminenkaan. Nukun hyvin, uni tulee vallan mainiosti. Ketään ei ole solvattu. Keskustelupalstalla mielipiteiden ilmaisu on kaikille vapaata, vaikka se sinua noin kismittääkin.


    • RahaaPöytään

      Naureskelemme päivittäin kerjäläisiä, jotka kuvittelevat saavansa hyvän auton, takuut ja palvelua muutamalla tonnilla. Kyllä voi pummi olla tyhmä. Kahvit voimme tarjota viidellä tonnilla. Senkin voit juoda pihalle, ettei tule hiekkaa ja läskisoosin hajua autoihin.

    • Tyhjäpään liikkeessä ei täyspäiset asioi!

      • Ainahansenäinonollut

        Tottahan toki asiakaskin (se täyspäinen) valikoi itselleen sopivan auton ja autoliikkeen josta sen ostaa. Täyspäisillä kun on tapa löytää toinen toisensa muussakin elämässä, kuin kaupankäynnissä. Niin se menee tässäkin. Edelleenkin minulle hyvin riittää näiden täyspäisten asiakkaiden osuus ja olen todella iloinen ja helpottunut jos ja kun ne "vähemmän täyspäiset" ostavat autonsa muualta.
        Ei kukaan täyspäinen autokauppiaskaan asioi idiootin kanssa, kun asiakkaita on maa pullollaan.

        Joten vielä kerran; asia kunnossa.


    • Luotottaja

      On se vaikeaa kun asiakkaaat ovat tyhmiä ja persaukisia! Hommatkaa portsari ovelle joka tarkistaa luottotiedot. Kyllä alkaa kauppa käymään.

    • eikö-romu-käy-kaupaksi

      Eihän tällä aloituksen tekijällä ole edes naista, kun on jo viimeiset 5 vuotta pomppinut aamulla klo 05 nettiin autonostajia haukkumaan. Itse hän on ostavia asiakkaita vailla oleva tyhjäpää. Vantaalla pitää liikettään.

      • KannattaaNukkua

        Unen ja seuran puute tekee Reiskasta ikävän tyypin!


    • autoilevakulkija

      Minun näkemykseni on ja kokemuksenikin, että automyynti on kusessa..pulassa ja ongelmissa.
      Nämä ulostulot ovat vain vahvistus asialle.
      Ihmiset ovat alkaneet myymään itse autojaan ja halvemmalla, kun kaupat.
      Samoja autoja.
      Liika ahneus lyö käsille ja sen automyyjät ovat kokemassa juuri nyt.
      Itse ostin uudehkon auton yksityiseltä. On hyvä!
      Kun kuluttajasuoja ei toimi, niin otimme siihen vakuutuksen kaupan vahvistukseksi.
      Jos jokin hajoaisi, niin vakuutus kattaa sen.
      Menkää autoliikkeeseen katsomaan jos olette erimieltä.
      Asiakkaita ei missään ja autoja talo täynnä.
      Olisi mitä myydä, mutta ei tule rahaa. Jossakin on vika.

    • valitsen_itse

      Minä taas ostavana asiakkaana valikoin autoliikkeen nettisivuston valokuvien perusteella sopivan miellyttävän ja luotettavan oloisen automyyjän. Naaman ilmeestä, hiustyylistä tai muusta pystyy jo todella osuvasti päättelemään millainen tyyppi oikeastikin on. Välttelen kuvapotretissa vihaisena tai ylimielisenä poseeraavia, tai hiuksensa järkyttävällä teinityylillä geelillä töyhdöksi pystyy nostaneita myyjiä. Myös svensktalande bättre folket*ia edustavat eli ruåttinkieliset hylkään savolaisena heti, heidän kanssa ei vaan synkkaa, ei työelämässä, naapurina eikä autokaupoilla. On kokemusta kaikista.

      Onneksi teistä myyjistä on varaa vielä valita.

      • ElämmeJovuotta2017

        Näin juuri. Ja jos liikkeestä ei saa asiallisia vastauksia kyselyihin, netissä tai puhelimessa, niin ei kyseisen liikkeen kanssa asioiminen jatku.
        Asioin vain nykyaikaisten ja täysipäisten automyyjien kanssa. Niitä löytyy kyllä riittävästi. Autoistahan on huomattavaa ylitarjontaa, kun Käytettävissä on koko Suomen autoliikkeet eikä vain lähikauppiaat.

        Aloittajan kirjoitus huokuu selvästi jonkinlaista katkeruutta ja nykymenon ja - menetelmien kyydistä pudonneen jobbarin epätoivoa.


      • ajat-muuttuu

        Eiköhän tuo aloittaja kohta vedä itsensä kaulakiikkuun. Mitä lie pillereitä vetää nykyiseen huonoon oloonsa ja silloin alkaa runosuoni sykkimään. Tulee pakkomielle haukkua kaikki hänen romulaanillaan poikenneet, jotka ei suostu ostamaan häneltä kallista, piilovikaista, kilometriväärennettyä romua.


    • punainen.matto.auki.heti

      Jobbaria jurppii, kun ASIAKAS päättää, keneltä hän lopulta auton ostaa. Jobbari voi kyllä esittää omaa romuansa, mutta ASIAKAS päättää, minkä auton ja keneltä hän ostaa. Autoa on tarjolla tällä hetkellä niin paljon, että ASIAKAS on se, joka vie kaupankäyntiä ja tekee päätökset. Jobbari on pelkästään auton ostajan nöyrä palvelija, eikä ASIAKKAAN tarvitse välittää tuosta vanhalle viinalle haisevasta suupaltista yhtään mitään, jos jobbarin pärstä ei ASIAKASTA miellytä.

    • Anna mun olla syypää sun hymyys!

      Täyspäiset poistuu hymyssä suin hyvän auton ostettuaan, tyhjäpäät suksitellaan vittuun ja keskitytään kaupantekoon!

    • Kfkfkfkffk

      Sehän on kiva, että meillä on molemminpuolinen ymmärrys siitä, ettei kannata kaupoille ryhtyä. Sitä käytetynmyyjää vielä odotan, joka olisi kiinnostunut monivuotisesta asiakkuudesta. Turhaan kai, siirtynen uusiin nykyisen autoni jälkeen. Tai sitten silloin jo automaattisilla kimppa-autoilla pääsee.

      • aivanoikeinpäättelit

        Aivan.
        Harmillista sinänsä sinulle itsellesi "Kfkfkfkffk", ettet tunnistanut itseäsi täyspäiseksi asiakkaaksi. Johtopäätöksesi vähä-älyiseksi tunnistauduttuasi oli sitten ihan oikea, joten kiitos siitä. Me emme tapaa onneksi koskaan.


    • skjjfdklfkljfjfkd

      Tämä aloittajan asenne on se pääsyy miksei suomi menesty kansainvälisessä kilpailussa, täällä ei osata myydä vaan asiakasta pidetään vihollisena nro 1. Tätä ei kuitenkaan älytä tai tunnusteta vaan syytellään aina akkamaisesti muita, esim. mukamas kallispalkkaisia duunareita vaikka tosiasiassa suomiduunarin palkan ostovoima on jo EU:n heikoimmasta päästä.
      Suomiparka, 100-vuotisjuhlavuonnaan onnettomien ääliöiden käsissä :/
      Kekkonen olisi pistänyt tällaisen menon poikki jo aikaa sitten...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe