H7 paloi ennen aikojaan

Nitebreaker

vaihdoin ajovalopolttimon jokin aika sitten H7 lähivalon polttimon.
Se oli philips 130% kallis, parihinta 35€.
Nyt varaosakaupasta ostin fixus polttomon 130% hintaan 3,75€.

Humpuukia ne nitepreikkerit.
Ajan melkein aina valaistuilla teillä.

28

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56756756

      Philips on laatu merkki eikä pitäisi palaa. Kenties olit lääppinyt lasia rasvanäpeillä? Voi myös olla että poltin pakkausta on tiputeltu maahan jolloin on heikentynyt. Tai autosi antaa liikaa voltteja.

    • Nitebreaker

      Aika napakasti sattui kun nyt toinenkin niistä kahdesta aiemmin vaihdeusta polttimosta paloi.
      Olen huoltanut autoni itse jo ennen halogeenipolttimoiden aikaa ja osaan monia vaikeampiakin asioita kuin polttimon vaihdon.
      Tiedän että lasin likaaminen voi lyhentää polttimon ikää siitä 400 h luvatusta eliniästä.
      Polttimon tulee kestää tärinää, onhan se kiinnitetty autoon.
      Herkimmilläänhän hehkulanka on palaessaan ja siten kuumimmillaan..
      Latausjännite on tarkastettu eikä se poikkea ohjearvoista.

      Se nyt vaan on niin että ne kalliit polttimot ovat huonoja ja valaistusteho on mainos humbuugia.

      • 56456

        Nimimerkkinäsi on nightbreaker, joka on osramin ylikallis ja lyhyt ikäinen poltin. Ettei kyseessä ollut osramin nightbreaker? Philips on paljon laadukaampi merkki.


      • jkhkjhdkjh
        56456 kirjoitti:

        Nimimerkkinäsi on nightbreaker, joka on osramin ylikallis ja lyhyt ikäinen poltin. Ettei kyseessä ollut osramin nightbreaker? Philips on paljon laadukaampi merkki.

        No usko nyt stna että kyllä se philipsisikin kärähtää kun on kärähtääkseen. Samaa pskaa kaikki nykyään, race to the bottom laadun osalta kun tavoitteena on roima kate ja osamyynnin jatkuvuus käyttöikää lyhentämällä, eikä philips ole mikään poikkeus.

        ihmisten philipsit eivät jätä kärähtämättä vaikka kuinka jankuttaisit sen olevan laatupolttimo.


      • 54775
        jkhkjhdkjh kirjoitti:

        No usko nyt stna että kyllä se philipsisikin kärähtää kun on kärähtääkseen. Samaa pskaa kaikki nykyään, race to the bottom laadun osalta kun tavoitteena on roima kate ja osamyynnin jatkuvuus käyttöikää lyhentämällä, eikä philips ole mikään poikkeus.

        ihmisten philipsit eivät jätä kärähtämättä vaikka kuinka jankuttaisit sen olevan laatupolttimo.

        Älä itke luuseri vaan opettele vaihtamaan ne polttimot. Ja jos käytät halppismerkkiä joka hajoaa heti, älä siitä tule laadukasta merkkiä syyttämään. Onko dementia iskenyt jos et edes muista minkä merkkistä poltinta käytit.


      • jkhkjhdkjh
        54775 kirjoitti:

        Älä itke luuseri vaan opettele vaihtamaan ne polttimot. Ja jos käytät halppismerkkiä joka hajoaa heti, älä siitä tule laadukasta merkkiä syyttämään. Onko dementia iskenyt jos et edes muista minkä merkkistä poltinta käytit.

        En ole nimimerkki nightbreaker, sinä idiootti. Philipsit kärähtelevät nyt ja tulevaisuudessakin jankutuksestasi huolimatta. Lapsellista fanittaa jotakin tuotemerkkiä niin että pillastuu siitä että se on nykyään samaa kuraa kuin kaikki muukin.


      • kjfvkdskkdj
        54775 kirjoitti:

        Älä itke luuseri vaan opettele vaihtamaan ne polttimot. Ja jos käytät halppismerkkiä joka hajoaa heti, älä siitä tule laadukasta merkkiä syyttämään. Onko dementia iskenyt jos et edes muista minkä merkkistä poltinta käytit.

        Osram on ihan yhtä laadukas kuin philipsikin, valmistanut polttimoita reilua vuotta vaille sata vuotta joten eiköhän siellä jotakin tiedetä polttimoista ja niiden valmistamisesta. Ei kannata ottaa rytmihäiriötä vaikka joku nyt rakasta lempimerkkiäsi loukkasi. Tuollaiset jutut kuuluisivat hiekkalaatikolle pikkupoikien vänkäyksiin.


    • vo111oi

      Polttimon kestosta, meillä Tojota 2004, 1,6 litran poltti normaali polttimoita, 6000 km välein. Mutta on sellaisia 2 v takuu polttimoita ja ne kesti sen vuoden ja 16 000 km, kun joka syksy vaihdettiin.

      Aluksi kun auto oli uusi, kävi pari kertaa 5-6 000 ajetussa teeä lähdössä oli molemmat ok, mutta 50 km ajon jälkeen vastaantulijat vilutti valojaan ja syy molemmat sammuneet. Vaihdoimme matkalla sitten uudet.

      Nyt tosiaan varaosaliikkeessä oli 2.v takuulla polttimoita, ihan hyviä olivat kirkkautensa puolesta, sillä eihän kukaan näe 100 % ja 150 % polttimon valotehoa kuin muutaman minuutin, kun silmä sopeutuu, eroja ei huomaa.

    • 36436346347

      Kokemukseni mukaan auton merkki/malli vaikuttaa eniten polttimoiden kestoon. Esim meidän perheen Mazdassa kestää polttimot parhaiten, Volvossa saa hieman useammin vaihtaa ja Toyotassa hajoaa eniten polttimoita. Kaikki kolme autoa 2002-2003 mallia ja kaikissa kokeiltu myös plussapolttimoita. Kyllä laadukas sähköjärjestelmä on aika ratkaiseva polttimon keston kannalta.

      Mazdassa olen aina käyttänyt plussapolttimoita eikä ne ainakaan 2 vuodessa ikinä ole hajonneet lähivaloissakaan, vaihdan ne lähivaloihin 2v välein varmuuuden vuoksi. Pitkissä olen vaihtanut 4-5v välein eikä nekään ikinä hajonneet.

      • Korkeajänistys

        Tietenkin kunnollinen jännite antaa parhaan valotehon mutta vastaavasti lyhentää polttimon elinikää. Sitten vielä saattaa vaikuttaa sekin onko autossa annettu jännite ajovaloille hakkurivirtalähteellä.


      • Anonyymi

        Niinpä. Oikein suunnitellussa autossa ei juuri polttimot kärvähtele.
        Minun autossani lienee yhä tehtaalla 1989 paikalleen pannut ajovalopolttimot. Autolla ajettu vasta 507 tuhatta kilometriä.
        Auton merkki ja malli: Peugeot 205.
        Päivävalot toimii alennetulla jännitteellä, missä polttimoitten kestävyyden salaisuus. Hyvin harvoin tulee tarvetta täydelle jännitteelle eikä valotehoissa silmällä nähtynä ole suurtakaan eroa.
        Muistakaa se televisio-ohjelma nimeltä "Hehkulamppuhuijaus"!
        Terveisin: Vanha autoteknikko.


    • Mondeomiäs

      Itse laitoinalkusyksystä Osram H7 Off Road 65 wattiset polttimot. Valoteho on huomattavasti parempi kuin Philipsin 130% polttimoilla ja niin pitäisi ollakin kun vertaa valmistajan antamia specsejä. 1500 lumenia vs. 2100 lumenia. Keston pitäisi olla sama kuin normi H7 polttimoilla.

      Valmistus on vain lopetettu, joten joutuu vähän etsiskelemään.

      Vielä kun jostakin löytäisi oikeasti hyvät H1 ledipolttimot pitkiin...

      • 67456

        Kovat on lumenit kusen keltaiselle halogeenille ja vielä kovempi ero noissa kahdessa olevinaan.

        Taitaa mondeomiäs olla kova uskomaan satuihin.


      • Leikkixenonit
        67456 kirjoitti:

        Kovat on lumenit kusen keltaiselle halogeenille ja vielä kovempi ero noissa kahdessa olevinaan.

        Taitaa mondeomiäs olla kova uskomaan satuihin.

        "Kusen keltainen" halogeenikin on parempi kuin mikä tahansa säälittävä amisteinileikkixenoni vanhassa autossa.


    • kvgnilöydät

      No onpa vaikeaa :) Torista löytyi heti

    • vdsasdf

      H7 saa omaan autoon vaihtaa pari kertaa vuodessa. Lasiin en ole koskaan koskenut. Ei ole väliä ostaako 5 euron paskat vaiko osramit tai muut laadukkaat paskat.
      Toisessa autossa kunnon H4 ja siihen olen vaihtanut viimeksi 5 vuotta sitten.

      • tyuioy

        H7 on noista polttimotyypeistä kaikista herkimmin hajoava, H4 taas kestävimpiä. H1 myös vaikuttaa kestävältä omassa autossa, 3v ollut auto eikä yksikään hajonnut (H1 pitkissä ja lyhyissä)

        Jos plussapolttimoita käyttää niin nehän kannattaa 1-2v välein uusia varmuuden vuoksi. Itsekin olen käyttänyt eikä ainutkaan ole ainakaan alle vuodessa hajonnut. Nämä olleet H4 ja H1 tyyppiä, onneksi autoissani ei H7 polttimoita ole ollut.


    • vaavi

      EIVÄT KESTÄ H7 130% 3KPL VUODESSA ,AJOKILOMETRIT N.7000KM VUODESSA???!!!

      • valloo

        Bilteman H 7 vaikuttaa hyvältä ja kestää.


    • virtapiikkiäLykkää

      Tietyn ikäiset Toyotat hajottaa noita H7:ja muutaman kuukauden välein. Se on sitä laatuauton laadukkaat sähköt.

      • sähkötKunnolliset

        Laatuautoissa kestää Philipsin 150% jo pari vuotta.


    • Jake_52

      Peugeotin 207 poltti polttimoita työkseen, niitä piti olla aina repullinen varastossa. Autossa ei ollu vikaa, mutta käynnistäessä valot sai jotain virtapiikkeja eli menee kai sarjaan tyyppivika.

      • Anonyymi

        Mistä niitä virtapiikkejä käynnistäessä tulisi? Kerro minullekin!
        Opettelisit edes auton sähkölaitteiden toiminnan perusteet ennenkuin alat enempää itseäsi nolaamaan. Ei se autojen perussähkötekniikka vaikeaa ole!
        Terv. Vanha autosähkäri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niitä virtapiikkejä käynnistäessä tulisi? Kerro minullekin!
        Opettelisit edes auton sähkölaitteiden toiminnan perusteet ennenkuin alat enempää itseäsi nolaamaan. Ei se autojen perussähkötekniikka vaikeaa ole!
        Terv. Vanha autosähkäri

        Periaatteessa jännite voisi tehdä piikin sillä hetkellä kun varattu käämi (starttimoottori) irroitetaan virtapiiristä, mutta käytännössä akku, kunnossa ollessaan, tasaa tuon.

        http://baxsie.com/images/forum/bug/Stereo_Reset/Battery_Voltage_When_Cranking.png

        Terveisin sähköalan diplomi-insinööri.

        Tieto tai tietämättömyys ei nosta ihmistä toisen yläpuolelle.


    • Tärinä kai polttimoita eniten rikkoo. Sitten vasta pieni jatkuva ylijännite.
      Joissain kaupungeissa olevia ns. tasakivikatuja sanotaan usein virheellisesti mukulakivikaduiksi. Ne eivät ajovalopolttimoita juurikaan riko, mutta jos käyttöiältään vanhalla polttimolla osuu vaikka vain hetkeksi jollekin tosi mukulakiviosuudelle, on polttimon palaminen varmaa.
      Minulla H7 on kestänyt vuodesta puoleentoista - kilometrteinä ilmaistuna
      25-35.000 km. En myöskään ole saanut kestävyyseroja kallimmin polttimoin
      esille.
      Kokemukseni mukaan auton muut hehkulamput voivat sen sijaan olla aika
      kestäviä.
      Minulla oli lähes 10v W211 MB, enkä koko sinä aikana joutunut kertaakaan
      vaihtamaan vilkkujen, jarruvalojen, takaparkkien, etu- tai takasumuvalojen
      polttimoita. Etuparkitkin paloivat ao. aikana vain kerran puhki.

    • Anonyymi

      Kaikki hehkulanka polttimot tehdään niin halvalla ja lisäksi lampunvalmistajien laatukartelli kieltää ketään valmistamaan kestäviä lamppuja.

      Huomasitteko kun ledit tuli markkinoille niiden kesto oli 50 000 tuntia. Nyt se on pudotettu ilmoitettunakin 10...15 000 tuntiin.

      Kauppa se on joka kannattaa.

      • Anonyymi

        Jos puhuit kotivalaistuksesta, niin tietysti ledien osalla on käynyt noin kuten kerroit, periaatteessa ja vain paperilla.
        Ensimmäiset ledit eivät kestäneet mitä luvattiin, eivät ainakaan ilman että valoteho katosi. Jos lamppu paloi luvatun niin 50000 tunnin kohdalla 300 lumenia oli muuttunut 50 lumeniksi. 15000 tunninkaan kohdalla ei lumeneita ollut enää lähellekään ilmoitettua määrää. Tällainen 300 lumenin lamppu maksoi 35-60€/kpl, nykyisin tuolla hinnalla saa noin 10 kpl 806 lumenin lamppuja, jotka uutena valaisevat vähän yli 806 lumenia ja 15 000 tunnin kohdallakin vielä noin 750 lumenin voimalla. edellyttäen että saavuttava ilmoitetun iän ja noin 80% lampuista sen saavuttaa. Lisäksi energiatehokkuus on kasvanut huomattavasti alkuaikojen 50lm/W tasosta nykyiseen noin 100lm/W tasoon. Kannattaako pelkän kestävyyden perään haikailla? Led-lamppukauppa ei ole se joka kannattaa, hintasota on kertakaikkisesti romuttanut laatulamppujen tehdashintatason ja kaupankin katteen.


    • Anonyymi

      Kyllä H7:kin kestää jos tinkii valotehosta. Omassa kotterossa H7:kat ovat kestäneet 3-4 vuotta ja kilometreinä 55-70 tkm. Lamput ovat osramin ultralife polttimoita, nyt paikoillaan oleville luvataan vielä pidempää kestävyyttä kuin luvattiin edelliselle mallille, jotka siis kestivät tuon 3-4 vuotta. Tosin ajelen lähinnä vain valaistulla kaupunkialueella tai hirviaidattua motaria pitkin, mutta itse en ole huomannut hieman heikompaa valotehoa juurikaan ja nythän siihen on saanut jo totuteltuakin jokusen vuoden...Lampun vaihtamisen vaikeus ajoi etsimään oikeasti kestävää polttimoa, onneksi sellaisiakin myydään eikä vain noita 80- 150 ultralyhytikäisiä polttimoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      295
      9606
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2173
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1970
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      31
      1817
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1808
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1746
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1308
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1262
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      48
      1175
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      48
      1164
    Aihe