Vegaaninen ruokavalio

olenvegaani

Olen ihan tavallinen kuntoilija ja olen ollut vegaani jo 3 vuotta ja muutos on ollut huima.

Palautuminen treeneistä on nopeaa.
Kun lihansyöjänä oli pakko pitää lepoa neljäkin päivää treenien välissä, nyt voin treenata joka toinen päivä.
Lihakset kasvaa huomattavasti nopeammin ja olen vahvempi kuin koskaan.
Olen komeampi kuin 3 vuotta sitten. Ihon kunto on loistava ja hiukset vahvat.

En keksi mitään syytä miksi lihan syönti olisi parempi vaihtoehto.

6

1847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vege123

      Luin että pitää leipoa kolme päivää.. no me vegaanit olemme himokkaimpia sängyssäkin... :-D lihaa kun söin vielä 6 vuotta sitten niin olin laiska ja unelias, no en enää!!!!

    • EatMeatWithGreatHeat

      Lihan syönti suojaa aivoinfarktikuolemalta.

      https://rosemarycottageclinic.files.wordpress.com/2015/12/uk_vegetarians_cerebrovascular_mortality.jpg?w=1168&h=752

      Tosiasiassa lihansyöjät ei kuole useammin perä- ja paksusuolen syöpiin kuin kasvissyöjätkään.

      https://rosemarycottageclinic.files.wordpress.com/2015/12/uk_vegetarians_colorectal_cancer_mortality.jpg?w=1168&h=752

      Tietenkin lihansyöjien keskuudesta löytyy enemmän tupakanpolttajia, alkoholin suurkuluttajia, huumeiden käyttäjiä, yms. epäterveellisiä elämöntapoja noudattavia. Tämä vääristää tilastoja kasvissyöjien eduksi. Mutta kun näiden elintapojen vaikutukset vakioidaan, ei kasvissyönnistä ole mitään terveydellistä etua tai pidennä eliniänodotusta.

    • vegaani-urheilu
    • Hgjhgkjhhk

      No mä syön lihaa, mut ei mulla kyllä palautuminen kestä neljää päivää... ”olen vahvempi kuin koskaan”...? Eli....? Jotain tuloksia olis hyvä laittaa...

    • olinvegaani

      Voi helvetti. Olen pettynyt. Ajattelin että täällä olisi kunnon paskamyrsky. Ehkä en osaakaan provoja. En muistanut tätä viestiä enää.

      Osa oli jopa totta. Olin vegaani 3 vuotta ja muutos oli todellakin huima. Mutta nyt totuus.

      Olin joskus kovakin nostelemaan painoja. Lopetin kuitenkin moneksi vuodeksi. Sitten aloitin taas.
      Käytän esimerkkinä vetoa. Pääsin lyhyessä ajassa vedossa lähes kahteen markkaan.
      Sitten aloitin veganismin. Jätin kaikki eläinperäiset tuotteet ja söin vegaaniliiton ohjeiden mukaan.
      Voimat alkoi laskea. Vedin kohta enää 150. Sitten 100. Kohta sekään ei enää noussut.
      Olo oli väsynyt. Kävin lääkärissä ja lääkäri suositteli ainakin kananmunia ja maitoa mutta sanoin ei.
      Kituuttelin vielä jonkin aikaa.

      Sitten tuli eteen tilanne että jouduin matkalle. Hotellissa oli aamiainen eikä siellä ollut muuta kuin makkaroita, juustoa, maitoa. Ei yhtään salaattia.
      Tiesin että jos en nyt syö niin tulee pitkä päivä. Kauppaan en ehtisi ja kauppaan en pääsisi moneen tuntiin. En nostanut asiaa esille koska en ollut maininnut vegaaniudesta kenellekään ja halusin pitää sen salassa. Tiesin että näin saattaisi käydä ja otin riskin.

      No ei muuta kuin makkarat lautaselle. Ensimmäinen puraisu ja olin taivaassa. Söin kaikki ja hain lisää. Tuli helvetillinen morkkis. Sitten kun pääsin taas syömään, oli jo salaattiakin ja vegevaihto tarjolla. Ohitin ne ja otin lihaa, kalaa, juustoa, maitoa.

      Pääsin kotiin ja tiesin että meillä on lihaa jääkaapissa. Vaimo on kunnon lihansyöjä. Paistoin jauhelihaa ja kananmunia.

      En ollut enää vegaani. Menin parin päivän päästä salille. Lämmittelin ja laitoin tankoon vähän painoa, ja lisää ja lisää. Kohta siinä oli 100, mietin että mitä helvettiä, 120 kiloa, 150 kiloa.
      Väsymys oli kadonnut ja olin oikein energinen.
      Siitä alkoi lihansyönti. En syö kuitenkaan kuin pari kertaa viikossa kunnon pihvin, muuten syön munia ja kalaa päivittäin.

      En suosittele vegaaniutta kenellekään.
      Josko nyt tulisi se paskamyrsky.

      • kulttiesine

        No ei mutta mainitsepa vähän jollain muulla palstalla Moccamaster-kahvinkeittimen huonoja puolia niin kansannousu-myräkkä on selviö :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe