Olen jo kolmekymppinen ATM ja haluaisin saada kunnon työpaikan jolla tienaa ainakin 3000 euroa kuussa. Pohjakoulutuksena vain yo-tutkinto.
Mitä opiskelemaan
25
396
Vastaukset
- ettätietävät
Onko hakupapereissa paikka mihin pistetään tuo ATM?
Sehän on virallinen tieto yhteiskunnassa. Täältähän sitä kannattaa varmaan kysyä... tulee yhtä varmasti kun ens viikon oikeet lottonumerot..
- Työkkäri_kiusaa
Ajattelin ottaa kaikki mahdolliset pikavipit ja sijoittaa ne Lottoon ja eurojackpottiin.
- olen.puhunut
Mielestäni kannattaisi hakeutua alalle jolta työt eivät helpolla lopu kesken.
Sairaanhoitaja muuten, mutta 3000 ei ole itsestäänselvyys. Hammaslääkäri, mutta siinä pitää olla valmis pänttäämään tosissaan.
- hihihih
Ei ole paikkoja, sanottiin vasta valmistuneelle hammaslääkärille.
"Sairaanhoitaja muuten, mutta 3000 ei ole itsestäänselvyys."
Ei silti todellakaan mikään mahdottomuus. Sairaanhoitajien palkoista puhuttaessa on muistettava että silloin mainitaan aina pelkkä peruspalkka ja hämäyksen vuoksi vielä nettopalkka. Kaikki ikälisät, henkilökohtaiset lisät ja vuorolisät yms. jätetään tietysti kertomatta. Joten sairaanhotajan palkka voi hyvinkin olla yli 3000 €/kk. Osastonhoitajilla tietysti parempi palkka.
- pop98
Lähi/sairaanhoitajaksi, tai sos ala. Ihan mikä tahansa naisvaltainen ala.
niin saat palkanlisätä tussua, monta kertaa kuukaudessa jos osaat kehua niitä kauniiksi ja puhua mukavia.
Yhden panon arvo(voit jopa saada varattua perheenäiti-työkaveriakin), on prostituoidulla monta sataa.
Eli jos hoiturina teinaat 3000e/kk, on todellinen palkkasi 5000e/kk, jos nuo luontaisedut otetaan huomioon palkanlisänä täydestä arvostaan.- Jep.jepp
Itse lähihoitajan työssä olevana miehenä voin kertoa että naisten saaminen työsuhde-etuna on pelkkä fantasia.
Jos tuote on huono ja se ei myy hyvin niin ei suurikaan mainostus muuta tilannetta. Sama homma naisvaltaisissa töissä, jos sait naisia ennen alalle hakeutumista niin saat niitä jatkossakin mutta jos olet ikisinkku niin ikisinkkuna pysyt vaikka olisit koko työpaikan ainut mies.
Nykyään naisilla on tinder josta löytää helposti kiinnostavampia miehiä.
- Ruma-ätmi
Kävin amiksen ja vähän aikaa korkeakoulua kunnes pääsin paperitehtaalle töihin. Siellä olinkin 10 vuotta 3500 euron kk palkalla kunnes tuli yt neuvottelut ja sain monoa sitten. Opiskelu ei takaa että saa pitää työpaikkansa. Sen jälkeen tein pätkätöitä raksalla mutta nyt pariin vuoteen ei ole mitään hommia ollut koska ulkomaalaiset tekee halvemmalla palkalla. Ei edes 10 euroa tunnissa saa kun mamun saa 8 eurolla. Olin telakalla yhtä risteilijää maalaamassa ja siellä moni ulkomaalainen tekee 7 euron tuntipalkalla hommia.
- mies_86__
Taloushallinnon ala.
- SD-Orjapalkallinen
Älä ainakaan ryhdy it-tradenomilinjalle. Ihan liikaa pukataan ko. linjalta ulos ja koodaaminen on ainut homma, jossa työpaikkoja riittää (hyvä palkka). Jos koodaaminen ei kiinnosta, niin älä ryhdy it-alalle.
- What.to.do
Itse olen myös viime aikoina miettinyt paljon opiskelua. Olen umpikujassa, en haluaisi pysyä nykyisessä 2100e/kk hanttityössä mutta tiedän jo etukäteen että en kestäisi sitä koulujen pakkososiaalisuutta ja jatkuvaa pänttäämistä.
Jos aloittaisi uuden koulun niin pitäisi saada varma tieto että koulussa ei olisi ryhmätöitä eikä esitelmien pitoa melkein yhtään.- SD-Orjapalkallinen
No johan on hankalaa tuo sosialisointi sinulle. En minäkään ole mikään maailman paras sosialisoija, mutta eipä tuo koulunkäynti ihan mahdottomasti tuottanut vaikeuksia, vaikka olihan siellä vähän syrjintää ja jotkut olivat k*päitä. En ollut AMK-bileissä kun siellä syrjittiin ja en tykännyt niistä bile-pelleistä, mutta kävin silti koulun. Kyllä sinäkin varmaan luulisit joistakin kouluhommista selviytyvän? Jos et, niin olet kyllä aikamoinen HC-ätmi/-ätni. Itselleni ainakin hankalampi on itsestäni puhuminen kuin koulussa jokin esitelmöinti, jossa ei oteta huomioon mitään itsestään, vaan puolueettomia faktoja. Voiko sellaisen esitelmöinti muka olla liian vaikeaa? Ei mielestäni. Mutta älä mene kouluun jos kaikki tuntuu mukamas noin vaikealta. Minä olen käynyt AMK:n ja palkkani on huonompi kuin sinun (olen omalla alallani), joten ole tyytyvväinen palkkaasi!
- ehkäopiskelija
Ja tietty on hyvä jos koulussa on nuoria (16-24) tyttöjä. Vaikka itse olenkin jo yli 30.
- SD-Orjapalkallinen
Opiskelijamuijat (AMK/Yliopisto) ovat mielestäni kaikista suurimpia pihtareita ja vaativat miehiltä ihan mahdottomia. Oma kokemukseni on se, että random kännäilyn kautta saa paljon helpommin pildeä kuin opiskelijamuijilta. Ainoastaan jos olet jokin oppilaitoksen bilekingi tai kuulut hänen hännystelijöihin, niin voit saada opiskelijamuijan kiinnostumaan itsestäsi.
- ehkäopiskelija
SD-Orjapalkallinen kirjoitti:
Opiskelijamuijat (AMK/Yliopisto) ovat mielestäni kaikista suurimpia pihtareita ja vaativat miehiltä ihan mahdottomia. Oma kokemukseni on se, että random kännäilyn kautta saa paljon helpommin pildeä kuin opiskelijamuijilta. Ainoastaan jos olet jokin oppilaitoksen bilekingi tai kuulut hänen hännystelijöihin, niin voit saada opiskelijamuijan kiinnostumaan itsestäsi.
Kun niihin nuoriin naisiin on niin hankala saada kontaktia random-kännäilyn kautta. Eikä nuoret nykyään enää edes harrasta sitä random-kännäilyä: http://www.hs.fi/tiede/art-2000005371830.html
Koulussa sentään olisi niitä nuoria naisia, toisin kuin duunissa tai yöelämässä. - SD-Orjapalkallinen
ehkäopiskelija kirjoitti:
Kun niihin nuoriin naisiin on niin hankala saada kontaktia random-kännäilyn kautta. Eikä nuoret nykyään enää edes harrasta sitä random-kännäilyä: http://www.hs.fi/tiede/art-2000005371830.html
Koulussa sentään olisi niitä nuoria naisia, toisin kuin duunissa tai yöelämässä.Missä ihmeen tuppukylässä asustat? Minä asun pk-seudulla ja aina jos menee baariin, niin kyllä sieltä muijia löytää...plus laivalta, puistoista tms. Tosin olen kyllä ujo ja kännissä joskus vähemmän tai tosi paljon enemmän uskaliaampi, mutta hankalaa on silti. Mutta kyllä baareista edelleenkin naisia löytää...opiskelupaikoissa tarvitaan paljon enemmän sosiaalista statusta kuin random baariyössä. Opiskelupaikoissa jos olet huonoa pataa alfabileopiskelijoiden kanssa, niin voi olla vaikeaa naisten saanti. :D Tosin ei ole pakko olla edes niin huonoa pataa, riittää että synnynnäiset ominaisuutesi eivät ole tarpeeksi hyvät. Itselläni on paljon parempia kokemuksia random -kännäilyistä ja sieltä löytyneistä muijista ja pidän hyvin erikoisina sellaisia ihmisiä, jotka löytävät opiskelija-kuvioista muijan. Tai sitten olen itse se hyvin erikoinen tyyppi. Mutta nämä ovat kokemuksiani ja jaan näitä neuvoja mielelläni muille ihmisille.
- ehkäopiskelija
SD-Orjapalkallinen kirjoitti:
Missä ihmeen tuppukylässä asustat? Minä asun pk-seudulla ja aina jos menee baariin, niin kyllä sieltä muijia löytää...plus laivalta, puistoista tms. Tosin olen kyllä ujo ja kännissä joskus vähemmän tai tosi paljon enemmän uskaliaampi, mutta hankalaa on silti. Mutta kyllä baareista edelleenkin naisia löytää...opiskelupaikoissa tarvitaan paljon enemmän sosiaalista statusta kuin random baariyössä. Opiskelupaikoissa jos olet huonoa pataa alfabileopiskelijoiden kanssa, niin voi olla vaikeaa naisten saanti. :D Tosin ei ole pakko olla edes niin huonoa pataa, riittää että synnynnäiset ominaisuutesi eivät ole tarpeeksi hyvät. Itselläni on paljon parempia kokemuksia random -kännäilyistä ja sieltä löytyneistä muijista ja pidän hyvin erikoisina sellaisia ihmisiä, jotka löytävät opiskelija-kuvioista muijan. Tai sitten olen itse se hyvin erikoinen tyyppi. Mutta nämä ovat kokemuksiani ja jaan näitä neuvoja mielelläni muille ihmisille.
Asun Helsingissä. Toiset meistä ovat sosiaalisesti rajoittuneempia kuin toiset. Varsinkin kun ei ole kavereita niin millä ihmeellä sitä änkeää tyttöjen seuraan, kun ne aina istuu parvena miehiä arvostellen.
- SD-Orjapalkallinen
ehkäopiskelija kirjoitti:
Asun Helsingissä. Toiset meistä ovat sosiaalisesti rajoittuneempia kuin toiset. Varsinkin kun ei ole kavereita niin millä ihmeellä sitä änkeää tyttöjen seuraan, kun ne aina istuu parvena miehiä arvostellen.
Ei se aina riipu sosiaalisuudesta vaan siitä, että kenen kanssa tulee toimeen. Oli minulla koulussa aina kavereita, mutta eivät ne jännäbilettäjät olleet olleet minulle läheisiä. Sosiaalisuuttakin on monenlaista ja yksi sosiaalisuuden muoto on toisten huomioon ottaminen. Yleensä ne biletyypit ovat niitä itsekkäimpiä tyyppejä ja he ovat siltä osin niitä sosiaalisesti rajoittuneita. Suomessa sosiaalisuus nähdään edelleenkin sellaisena yksipuolisena moottoriturpa-kilpailuna, eikä muita aspekteja oteta huomioon. Monet sylki suussa laukojat ovat kuitenkin niitä todellisia epäsosiaalisia yksilöitä.
- kiirehdi1
Tee äkkiä päätös. Yhteishaku päättyy ylihuomenna.
- tytöttelijä
Missäs koulussa olisi aloittajalle näteimmät tytöt?
LVI-insinööriksi. Varma työpaikka jo opiskeluaikana ja valmistumisen jälkeen 3000€/kk ylittyy helposti. Varmaan muillakin rakennusalan insinööreillä kysyntää. Naisiakin tulee kokoajan enemmän alalle.
Jos sä haluat lyhyillä opiskeluilla selvitä rahojen ääreen, niin mene raksalle tai jonkun koneen kuljettajaksi. :)
Hae ilmailuopistoon, jos täytät terveytesi, suullisen ja kirjallisen englannin kielen taitosi ym. puolesta valintakriteerit. Seuraava haku on näillä näkymin ensi elokuussa. Tällä hetkellä kaikille valmistuneille on tiedossa käytännössä varma työpaikka. Lentoperämiehen alkupalkka on hieman alle 4k€/kk lisät, ja palkkakehitys on alalla nopeaa. Miinuksena koulutuksen kalleus, mutta mielestäni erittäin hyvä sijoitus ja maksaa itsensä takaisin nopeasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2725089- 514087
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933599- 502709
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 191827
- 1001669
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981481- 711085
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461063