Kun s-tanan kerrotaan menneen taivaaseen sakramenttien välissä, ymmärrän sen niin, että silloin on täytynyt niistä opettaa väärin. Ja mikä on kyseinen taivas, kirkko vai?
Kysymykseni koskee tilannetta, että jos löytyy kirkko, jossa iät ajat on opetettu ja opetetaan sakramenteista oikein, niin voidaan olettaa että s-tana ei ole mennyt siellä taivaaseen tätä reittiä.
Voidaanko silloin olettaa että siinä kirkossa oltaisiin uskomassa? Tai että ollaan oltu, mikäli muista syistä usko ei ole muuttunut kuolleeksi?
Ja vielä, mistä me tasan tarkkaan tiedetään, mikä on oikea käsitys esim ehtoollisesta, mitä siinä on ja mitä siinä tapahtuu?
Missä tapauksessa s-tana on mennyt taivaaseen sakr
52
811
Vastaukset
Siitä on gunnar pietiläinen sanonut noin , en ole muita
kuullut ,,ei se noin ollut se oli silloin kuin Jeesusta Kristusta
ruoskittiin , se pääsiäinen saatana meni taivaaseen kuten
muina miehinä vain, Kun Kristus tuli 40 pv. päästä taivaaseen
näki saatana hänet, ja tiesi hävinneensä ja oli valhetellut
kaikkea Jeesuksen päälle, Hänen veljilleen.
-
Kun HERRA Jumala sanoi, mene ja heitä se takaisin maan
päälle, niin Kristus tekee kaiken koska oli ISÄLLE kuuliainen
-
--
saatana oli yksi Kerubi aikoinaan, Jumalan luoma joka
luuli voittavansa LUOJANSA , se ei ole mahdollista, vaan
sai minkä ansaitsikin ,, SE oli meille ihmisille pahennukseksi
hän on saanut vallat, siihen asti kun Karitsa tulee ,.
viimeiselle tuomiolle.
-- Tottaon
LLL selittää tätä asiaa,suurta sotaa taivaassa. Ei hän kyllä sakramenteistä muistaakseni puhu. Kirjat esiin ja lukemaan
"totta on"
-
Se tarkoittaa uuden ja vanhan testamentin
sakramenttejen välissä ...
jolloin paholainen heitettiin ulos taivaasta.
-- Tottaon
teuta01 kirjoitti:
"totta on"
-
Se tarkoittaa uuden ja vanhan testamentin
sakramenttejen välissä ...
jolloin paholainen heitettiin ulos taivaasta.
-Niin ei kait paholainen ole Jumalan kanssa missään kunnian taivaassa,kyllä sieltä heitettiin pois
eikä hänellä ole sinne mitään asiaa.
- Jumalan_kahlekoira
Puhtaasti valhetta tuo höpinä. Sepitetty mielikuvituksista "vain me" uskon pönkittämiseksi.
Saatana eli nimeltään Mefisto, on yksi Jumalan enkeleistä, joka lankesi nousemaan Jumalan vastaan. Nämä tapahtumat mitä taivaassa tapahtui ammoisina aikoina, eivät ole ihmisten selitettävissä. Ihmisaisten selitettävissä. Näistä tapahtumista keksittyihin ihmisten atuihin ei kenenkään pidä alkaa uskomaan. Niillä pettää vain itseään.Juuri niin.
-
Se oli ylen kaunis KERUBI joka aluksi oli kaikille kiltti
ja auttavainen, kunnes törmäsi Taivaassa peilaavaan
seinään ja näki itsensä, ylpistyi ja siitä hetkestä halusi
vain kalifiksi Herran Jumalan tilalle. . .
-
Ja petti vain itsensä.
-- Arvonimi
Teuta fiksuna miehenä satuilee heti perään.
Mihis ITSE perkele(ihminen,liha) unhoittu?
Muuten,montakos nimeä arvon saatanalla on,tuolla rakkaalla syyllisellä,"no enhän ny minä,tuo saatana vain kiusaa ja ajaa tekemään väärin" ?
Voidaan aina pistää saatanan syyksi kaikki paha ja ns. hyvä kiitokseksi ja ylistykseksi Jumalalle.
Kuka määrittelee pahan ja hyvän?Ny si tarkkana vastauksissa.Tosin vastauksenne naurattaa jo etukäteen.
Teutahan on varmaankin myös helvetin asiantuntija,kerrohan mitä siellä on,missä se on,ketä siellä on ja minkälaista siellä on?Sori,tirskun jo etukäteen. - NäinVaanOn
Paljon olet kuitenkin valheita niellyt, kun pitää noin intohimoisesti valheen isää puolustaa. "Niillä pettää vain itseään". Näinhän siinä on jo käynytkin pidetään kovasti itseään jonakin ja ihaillaan peilin edessä itseään.
- LyhyestiKaunis
Todennäköisesti s-tana meni taivaaseen sakastin kautta.
Ei mennyt , vaan kun hän oli saanut ruoskijat tekemään tuhon
josta ei kukaan voi selvitä, hän päätti mennä taivaaseen .
-
Hänen kulku oli samoin kuin olisi ollut jumaluus olento.
pystysuoraan ylös , alkoi siellä rienauksen joka kesti
n.40 päivää ja yötä, kunnes Karitsa tuli ...
-
Mitä tapahtuu ehtoollisessa? Uskon että on aika helppo ymmärrä jos jotakin tapahtuu sydämässä ehtoollisessa..
Laestadius selitti aika helposti (Hulluinhuonelainen 1584;):
"Pääasia ehtoollisessa on siis tämä psyykkinen ilmiö, että Kristuksen ruumis ja veri ovat
todellisesti läsnä kohta kun niiden aate on realisoitunut uskon kautta sydämessä.
Jos näet kuvittelen ottavani vastaan Kristuksen ruumiin ja veren täysin ja lujasti uskoen, mutta en tunne mitään sydämessäni, on kysymys vain kuolleesta uskosta, josta ei mitään iankaikkista elämää seuraa.
Mutta jos tunnen ehtoollista nauttiessani tahi heti sen jälkeen
iankaikkisen elämän esimakua tahi hengellistä iloa, sovitusuhri on
realisoitunut, tullut todellisuudeksi minun sydämessäni."- Tottaon
Näen että etsit tuntemisia,sinun pitää kaikki LLL kirjoitukset pitää damassa arvossa. Aivan selvästi hän tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita jotka syövät ja juovat itsellensä tuomion ja kadotuksen kun kelvottomasti nauttivat Herran ruumista ja verta ilman vähintäkään katumusta. LLL saarnaa paljon ,ettei rakenna tuntemisten päälle.Kristityille kirjoittaa tornin rakennus saarnassa että kaikki hyvät tuntemiset loppuu.Usko loppuu,rakkaus loppu ja tulee aivan köyhäksi. Lohduttaa myös että kukas tiesi silloi paremmin kelpaat Jumalalle. Kyllä kristitty kaipaa hyviä tuntemisia ja että saisi armoa tuntea,vaan ei mitään määrää saa siihen vaatia.
Kyllä, selvästi hän yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita - nämä joka eivät kokeilevat "iankaikkisen elämän esimakua" ehtollisessa (LLL kirjoitti myös "vaikka täysin ja lujasti uskoen").
LLL kirjoitti (§1557):
" Elävä usko koostuu korkeista taivaallisista tunteista, jotka tunnetaan sydämessä, eikä näitä tunteita voida sanoilla kuvata, niitä ei voida määritellä, koska ymmärrys ei voi
tarkata tunteita eikä saattaa niitä käsitteelliseen selkeyteen."
Kyllä, LLL saarnaa "ettei rakenna tuntemisten päällä; (§1345):
"Kuitenkaan kristitty ei saa aina uskoa omiin tunteisiinsa, sillä tunteet voivat olla vääriä, jos ne eivät täsmää kirjoitetun sanan kanssa, ja siksi on välttämätöntä verrata kokemuksiaan Jumalan sanaan, ts. niiden tunteisiin, jotka ovat kirjoittaneet raamatun, jonka inspiratio on kaiken epäilyn ulkopuolella. Kun kristityn kokemukset pitävät yhtä Pietarin, Paavalin ja muiden totisten kristittyjen kokemusten kanssa, silloin vasta hän voi olla varma armon tilastaan."
"...jos ne eivät täsmää kirjoitetun sanan kanssa".
Voi olla että sulla on muutama "armontunteita", LLL selitti; (§1479):
"Totisen armoituksen suhteen on otettava huomioon, ettei joitakin ohimeneviä armontunteita saa pitää todisteina laupeudesta, sillä moni on kuvitellut läpikäyneensä uudensyntymisen, kun hän puoliheränneenä ja unenpöpperössä on saanut tuntea joitakin ohimeneviä armontunteita,
jotka vastaavat kolmen opetuslapsen kokemuksia Taaborin vuorella."
Etsin vain "Pyhän Hengen todistus armon tilasta", kaikki muut on roska esim. "oikea seurakunta", "oikea oppi"jne
Aika merkittävä kun kaikki tämä ajan Lestadiolais-ryhmät uskovat että semmosia teksit kuuluvata vain muille ("kuolleen uskon kulkijoitalle").
Mielenkiintoista ajatella "Miks ei oo herätys aika nykyään?"...- Vallinriutta
Armonjärjestys kirjoitti:
Kyllä, selvästi hän yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita - nämä joka eivät kokeilevat "iankaikkisen elämän esimakua" ehtollisessa (LLL kirjoitti myös "vaikka täysin ja lujasti uskoen").
LLL kirjoitti (§1557):
" Elävä usko koostuu korkeista taivaallisista tunteista, jotka tunnetaan sydämessä, eikä näitä tunteita voida sanoilla kuvata, niitä ei voida määritellä, koska ymmärrys ei voi
tarkata tunteita eikä saattaa niitä käsitteelliseen selkeyteen."
Kyllä, LLL saarnaa "ettei rakenna tuntemisten päällä; (§1345):
"Kuitenkaan kristitty ei saa aina uskoa omiin tunteisiinsa, sillä tunteet voivat olla vääriä, jos ne eivät täsmää kirjoitetun sanan kanssa, ja siksi on välttämätöntä verrata kokemuksiaan Jumalan sanaan, ts. niiden tunteisiin, jotka ovat kirjoittaneet raamatun, jonka inspiratio on kaiken epäilyn ulkopuolella. Kun kristityn kokemukset pitävät yhtä Pietarin, Paavalin ja muiden totisten kristittyjen kokemusten kanssa, silloin vasta hän voi olla varma armon tilastaan."
"...jos ne eivät täsmää kirjoitetun sanan kanssa".
Voi olla että sulla on muutama "armontunteita", LLL selitti; (§1479):
"Totisen armoituksen suhteen on otettava huomioon, ettei joitakin ohimeneviä armontunteita saa pitää todisteina laupeudesta, sillä moni on kuvitellut läpikäyneensä uudensyntymisen, kun hän puoliheränneenä ja unenpöpperössä on saanut tuntea joitakin ohimeneviä armontunteita,
jotka vastaavat kolmen opetuslapsen kokemuksia Taaborin vuorella."
Etsin vain "Pyhän Hengen todistus armon tilasta", kaikki muut on roska esim. "oikea seurakunta", "oikea oppi"jne
Aika merkittävä kun kaikki tämä ajan Lestadiolais-ryhmät uskovat että semmosia teksit kuuluvata vain muille ("kuolleen uskon kulkijoitalle").
Mielenkiintoista ajatella "Miks ei oo herätys aika nykyään?"...Kuka määrittelee ohimenevät armontunteet ja ennenkaikkea,kuka määrittelee uudestisyntymisen?
Jaarittelua jaarittelun perään.
Missä Pyhä Henki on?
"Oikea seurakunta ja oppi"todellakin ovat vaarallisia sillä ihminen kertakaikkisessa tyhmyydessään vajoaa niissä äärimmäisen helposti tuomiohenkisyyteen(luokittelemaan,lokeroimaan ja arvioimaan kanssaihmisiään,ylentämään itsensä) näin uskoessaan.
Tämä kaikki mitä aistimme on Jumalan valtakuntaa johon jokainen ihminen kuuluu.
Sydämen uskolla tulemme autuaaksi,tunne siis sydämesi,katso sinne mitä hedelmiä sieltä löytyy.
Rakkaus,tuo ihmeellinen sana jota ei pysty yksiselitteisesti,perusteellisesti perkaamaan,purkamaan ja aukaisemaan sanoiksi,sitä ihminen halajaa. - Tottaon
Armonjärjestys kirjoitti:
Kyllä, selvästi hän yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita - nämä joka eivät kokeilevat "iankaikkisen elämän esimakua" ehtollisessa (LLL kirjoitti myös "vaikka täysin ja lujasti uskoen").
LLL kirjoitti (§1557):
" Elävä usko koostuu korkeista taivaallisista tunteista, jotka tunnetaan sydämessä, eikä näitä tunteita voida sanoilla kuvata, niitä ei voida määritellä, koska ymmärrys ei voi
tarkata tunteita eikä saattaa niitä käsitteelliseen selkeyteen."
Kyllä, LLL saarnaa "ettei rakenna tuntemisten päällä; (§1345):
"Kuitenkaan kristitty ei saa aina uskoa omiin tunteisiinsa, sillä tunteet voivat olla vääriä, jos ne eivät täsmää kirjoitetun sanan kanssa, ja siksi on välttämätöntä verrata kokemuksiaan Jumalan sanaan, ts. niiden tunteisiin, jotka ovat kirjoittaneet raamatun, jonka inspiratio on kaiken epäilyn ulkopuolella. Kun kristityn kokemukset pitävät yhtä Pietarin, Paavalin ja muiden totisten kristittyjen kokemusten kanssa, silloin vasta hän voi olla varma armon tilastaan."
"...jos ne eivät täsmää kirjoitetun sanan kanssa".
Voi olla että sulla on muutama "armontunteita", LLL selitti; (§1479):
"Totisen armoituksen suhteen on otettava huomioon, ettei joitakin ohimeneviä armontunteita saa pitää todisteina laupeudesta, sillä moni on kuvitellut läpikäyneensä uudensyntymisen, kun hän puoliheränneenä ja unenpöpperössä on saanut tuntea joitakin ohimeneviä armontunteita,
jotka vastaavat kolmen opetuslapsen kokemuksia Taaborin vuorella."
Etsin vain "Pyhän Hengen todistus armon tilasta", kaikki muut on roska esim. "oikea seurakunta", "oikea oppi"jne
Aika merkittävä kun kaikki tämä ajan Lestadiolais-ryhmät uskovat että semmosia teksit kuuluvata vain muille ("kuolleen uskon kulkijoitalle").
Mielenkiintoista ajatella "Miks ei oo herätys aika nykyään?"...Raattamaa kirjoittas paljon seyrakunnasta,uskothan että LLL Raattamaa ja Purnu ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikilla. Eikö vain alkanut lapsia syntymään Jumalalle,kun LLL alkoi elävällä sanalla saarnaamaan parannusta ja syntien anteeksi antamista.Ne jotka sen uskolla vastaan ottivat,tulihan siitä ulkonainenkin kristittyjen lauma ja seurakunta jossa Pyhähenki vaikuttaa.joilla on valta sitoa ja päästää ja sen vallan on Kristus opetuslapsilleen antanut.
Raattamaalla ja Purnulla on vain muutama kirjet, mutta uskon että nämä miehet ymmärsivät uudestisyntimisen - (vain siksi että Laestadius hyväksyi nämä miehet, Hulluinhuonellainen näyttää että Laestadius oli todellisesti kristitty).
Uskon että Laestadius ymmärsi "armon järjestys" vähän parempi kuin Raattamaa ja Purnu.
"Oikea seurakunta"; Huomasimme yks eroa heti. Laestadius osoitti vain kokemukset armon järjestyksässä, kun ne muut osoitti seurakunta Lapissa myös. Nyt meillä on 20-30 lesta-ryhmät joka sanoivat "olemme oikea seurakunta" ("Raattamaa sanoi...", "Purnu sanoi..." jne.).
Meillä on monta (erillaisia) "oikea" seurakunnat, mutta on vaikea löytyy samalaisen ymmärrys joka näemme Hulluinhuonelaisessa. (Vakio selitys on tuo "...tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita").
Se ei auttaa paljon vaikka "Raattamaa ja Purnu "ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikkilla", kysymys on "Olemme; minä ja sinä yksi ymmärrys?".
>Kuka määrittelee ohimenevät armontunteet ja ennenkaikkea,kuka määrittelee uudestisyntymisen?
Raamattu? Laestadius? Lue §1473, §1479-80, §1556-57.
(2 kor 13:5)
Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
Uskon että on parempi määrittelee, jos emme...pelkän että menemme helposti ohi Uudestisyntymisen asia.
Nyky-lestadiolaisuus ei halua (tai osaa?) määrittelee semmosia, mutta Apoostolit ja alkuperäisen "lestadiolaisuus" olivat tehneet niin.
En tiedä mitä ryhmä on sinun seurakuntasi, mutta puhutteko kokemuksensa toisillemme?- Tottaon
Armonjärjestys kirjoitti:
Raattamaalla ja Purnulla on vain muutama kirjet, mutta uskon että nämä miehet ymmärsivät uudestisyntimisen - (vain siksi että Laestadius hyväksyi nämä miehet, Hulluinhuonellainen näyttää että Laestadius oli todellisesti kristitty).
Uskon että Laestadius ymmärsi "armon järjestys" vähän parempi kuin Raattamaa ja Purnu.
"Oikea seurakunta"; Huomasimme yks eroa heti. Laestadius osoitti vain kokemukset armon järjestyksässä, kun ne muut osoitti seurakunta Lapissa myös. Nyt meillä on 20-30 lesta-ryhmät joka sanoivat "olemme oikea seurakunta" ("Raattamaa sanoi...", "Purnu sanoi..." jne.).
Meillä on monta (erillaisia) "oikea" seurakunnat, mutta on vaikea löytyy samalaisen ymmärrys joka näemme Hulluinhuonelaisessa. (Vakio selitys on tuo "...tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita").
Se ei auttaa paljon vaikka "Raattamaa ja Purnu "ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikkilla", kysymys on "Olemme; minä ja sinä yksi ymmärrys?".
>Kuka määrittelee ohimenevät armontunteet ja ennenkaikkea,kuka määrittelee uudestisyntymisen?
Raamattu? Laestadius? Lue §1473, §1479-80, §1556-57.
(2 kor 13:5)
Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
Uskon että on parempi määrittelee, jos emme...pelkän että menemme helposti ohi Uudestisyntymisen asia.
Nyky-lestadiolaisuus ei halua (tai osaa?) määrittelee semmosia, mutta Apoostolit ja alkuperäisen "lestadiolaisuus" olivat tehneet niin.
En tiedä mitä ryhmä on sinun seurakuntasi, mutta puhutteko kokemuksensa toisillemme?Se ei auttaa paljon vaikka "Raattamaa ja Purnu "ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikkilla", kysymys on "Olemme; minä ja sinä yksi ymmärrys?".
Jaa minusta se auttaa paljon jos minulla on sama kokemus kuin näillä,silloin meilläkin pitäisi olla. Niin ja raattamaan kirjoituksia on paljon,yksi koko kirja.Raattamaa kirjeet ja kirjoitukset Armonjärjestys kirjoitti:
Raattamaalla ja Purnulla on vain muutama kirjet, mutta uskon että nämä miehet ymmärsivät uudestisyntimisen - (vain siksi että Laestadius hyväksyi nämä miehet, Hulluinhuonellainen näyttää että Laestadius oli todellisesti kristitty).
Uskon että Laestadius ymmärsi "armon järjestys" vähän parempi kuin Raattamaa ja Purnu.
"Oikea seurakunta"; Huomasimme yks eroa heti. Laestadius osoitti vain kokemukset armon järjestyksässä, kun ne muut osoitti seurakunta Lapissa myös. Nyt meillä on 20-30 lesta-ryhmät joka sanoivat "olemme oikea seurakunta" ("Raattamaa sanoi...", "Purnu sanoi..." jne.).
Meillä on monta (erillaisia) "oikea" seurakunnat, mutta on vaikea löytyy samalaisen ymmärrys joka näemme Hulluinhuonelaisessa. (Vakio selitys on tuo "...tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita").
Se ei auttaa paljon vaikka "Raattamaa ja Purnu "ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikkilla", kysymys on "Olemme; minä ja sinä yksi ymmärrys?".
>Kuka määrittelee ohimenevät armontunteet ja ennenkaikkea,kuka määrittelee uudestisyntymisen?
Raamattu? Laestadius? Lue §1473, §1479-80, §1556-57.
(2 kor 13:5)
Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
Uskon että on parempi määrittelee, jos emme...pelkän että menemme helposti ohi Uudestisyntymisen asia.
Nyky-lestadiolaisuus ei halua (tai osaa?) määrittelee semmosia, mutta Apoostolit ja alkuperäisen "lestadiolaisuus" olivat tehneet niin.
En tiedä mitä ryhmä on sinun seurakuntasi, mutta puhutteko kokemuksensa toisillemme?2 Kor. 13:5 - 6. tekstiksi.
-
selitystä;
Jokaiselle uskovalle on tarpeen uudistuvasti tutkia itseään,
onko uskossa , ja ovatko hänen asiansa Jumalan ja ihmisten
kanssa kunnossa, tarpeen mukaan "käyden armon istuimen eteen "
saamaan , Armon avukseen oikeaan aikaan , ks. Hebr. 4:16.
Koetusta eivät kestä ne, joiden asiat eivät näissä asioissa ole
kunnossa ja joiden vaikuttimet ja vaellus eivät ole Jumalan
sanan mukiaisia. . .
-- Vallinriutta
Armonjärjestys kirjoitti:
Raattamaalla ja Purnulla on vain muutama kirjet, mutta uskon että nämä miehet ymmärsivät uudestisyntimisen - (vain siksi että Laestadius hyväksyi nämä miehet, Hulluinhuonellainen näyttää että Laestadius oli todellisesti kristitty).
Uskon että Laestadius ymmärsi "armon järjestys" vähän parempi kuin Raattamaa ja Purnu.
"Oikea seurakunta"; Huomasimme yks eroa heti. Laestadius osoitti vain kokemukset armon järjestyksässä, kun ne muut osoitti seurakunta Lapissa myös. Nyt meillä on 20-30 lesta-ryhmät joka sanoivat "olemme oikea seurakunta" ("Raattamaa sanoi...", "Purnu sanoi..." jne.).
Meillä on monta (erillaisia) "oikea" seurakunnat, mutta on vaikea löytyy samalaisen ymmärrys joka näemme Hulluinhuonelaisessa. (Vakio selitys on tuo "...tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita").
Se ei auttaa paljon vaikka "Raattamaa ja Purnu "ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikkilla", kysymys on "Olemme; minä ja sinä yksi ymmärrys?".
>Kuka määrittelee ohimenevät armontunteet ja ennenkaikkea,kuka määrittelee uudestisyntymisen?
Raamattu? Laestadius? Lue §1473, §1479-80, §1556-57.
(2 kor 13:5)
Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
Uskon että on parempi määrittelee, jos emme...pelkän että menemme helposti ohi Uudestisyntymisen asia.
Nyky-lestadiolaisuus ei halua (tai osaa?) määrittelee semmosia, mutta Apoostolit ja alkuperäisen "lestadiolaisuus" olivat tehneet niin.
En tiedä mitä ryhmä on sinun seurakuntasi, mutta puhutteko kokemuksensa toisillemme?Kiitos vastauksesta.
Minulla ei ole lahkoseurakuntaa mihin ns. maksavana jäsenenä kuuluisin,kuulun kyllä Ev.Lut. kirkkoon joten paikallisseurakuntani kirkossa on siellä missä asun.
Olen kyllä syntynyt esikoislestaadiolaiseen perheeseen mutta todennut sen vain yhdeksi muiden ohella itsepetoksessaan,omahyväisyydessään ja ylemmyydentunnossaan eläväksi lahkoksi joka etsii parempaa ja pyhempää suorittaen samanmielisyyden ja samankaltaisuuden ihannetta.
Sinä et taida olla suomalainen,sen verran kankeeta kielesi on.
Minun ei tarvitse lainailla mistään eikä keneltäkään Sanoja,kerron vain mitä mieltä olen omasta mielestäni ja sydämestäni.
Jeesus ei ole sidottu,vangittu tuohon tai tuohon seurakuntaan vaan Hän on siellä missä vähintään kaksi ihmistä kokoontuu Hänen nimeensä.
Ei ole maan päällä olemassa yhtä ja ainoaa näkyvää seurakuntaa jossa ihmiset tättähääräisivät täydessä ymmärryksessä.
Udestisyntyminen ei ole sidottu eikä vangittu tuon seurakunnan tai esim. tuon tai tuon ihmisen sanomisiin,kirjoituksiin eikä ymmärryksiin.
Tutkin kyllä paljon uskontoja Kristinuskon lisäksi ja myös uskontojen sisälle syntyneitä eriseuroja jotka asettavat jonkun ihmisen sanomiset,rituaalit,tavat,historian,kirjoitukset,kulttuurin yms. erottautuakseen elämän puusta,ihmiskunnasta Raamatun Vanhan Testamentin kaltaiseksi Israelin heimoksi.
Raamatun ymmärrys ei ole eristäytymisissä eikä ylennyksissä/alennuksissa.
Olemme maapallolla kaikki emmekä edes jonkun mielissä asu ympäri maailmankaikkeutta ripoteltuina eri planeetoille.
Ymmärrys vaatii oppimista,kokemista ja tuntemista.Siis sivistystä ja valistusta ilman raja-aitoja.
Ilman muiden ihmisten ehtoja ja vaatimuksia,perinnäissääntöjä jotka tukahduttavat oppimisen,kokemisen ja tuntemisen ja jättävät jälkeensä tunteettomuuden,sydämen kovuuden ja kylmyyden,välinpitämättömyyden oppimattomuuden ja kokemattomuuden lisäksi.
Tuomitsen ankarasti ihmisten klaaniutumisen omiksi laumoikseen.
Ihmiskuntahan ei hengaile useissa elämän puissa vaan yhdessä ja ainoassa.
Sillä olemme samasta puusta veistetyt,me kaikki eikä vaan jotkut harvat.
Isäni olkoon todistajani,Poikani olkoon sovittajani ja Henkeni olkoon innoittajani.
Amen. - Vallinriutta
Tottaon kirjoitti:
Näen että etsit tuntemisia,sinun pitää kaikki LLL kirjoitukset pitää damassa arvossa. Aivan selvästi hän tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita jotka syövät ja juovat itsellensä tuomion ja kadotuksen kun kelvottomasti nauttivat Herran ruumista ja verta ilman vähintäkään katumusta. LLL saarnaa paljon ,ettei rakenna tuntemisten päälle.Kristityille kirjoittaa tornin rakennus saarnassa että kaikki hyvät tuntemiset loppuu.Usko loppuu,rakkaus loppu ja tulee aivan köyhäksi. Lohduttaa myös että kukas tiesi silloi paremmin kelpaat Jumalalle. Kyllä kristitty kaipaa hyviä tuntemisia ja että saisi armoa tuntea,vaan ei mitään määrää saa siihen vaatia.
Ehtoolliseen asettautuessaan toisella on täysin tyhjä astia,toisella puoliksi täynnä ja jollakin jopa täynnänsä.Toisen sydäntähän ei kukaan ihminen näe jolloin emme voi emmekä kykene toisen armontuntemisia ja katumisia sanoiksi pukemaan,saati näkemään.
Pyhä Henki ei edelleenkään ole vangittu sellaiseen seurakuntaan joka uskoo vain ja ainoastaan oman seurakuntansa valtaan sitoa ja päästää synneistään ihmisiä.
Totista=totuus on että Lars saarnasi parannusta ja syntien anteeksi sovitusta esimerkillisesti.
Todistus hänen saarnojensa vaalijoista,seuraajista ei ole tae uskosta sillä moninaiset ovat ne joukot jotka seuraavat jos mitä ja ketä ihmistä, ihmisen aikaansaamaa heräystä.
Kuka heistä lukemattomien Kristinuskon heräyksien alullepanijoista on minulle sopiva seurattava ja vaalittava,aivan kuin usko olisi jonkun menneiden aikojen ihmisten hallussa ja omaisuutta.
1800-luvullahan oli jos mitä ja minkälaista heräystä,voisi sanoa että kaikille jotain,vähän niinkuin olisi ruokapaikkoja joissa monenmoisilla Sanoilla ihmistä ruokitaan ihmisten toimesta.Mutta niin on ollut tänä vajaana kahtena tuhantena vuotena aina.Toisissa saa kebabbeja,toisissa pizzoja,joissakin jotain perinteistä paikallista kotiruokaa jne.
Heräyksiähän tulee koko ajan ja kaikkialla mutta kun on siinä omassa pienessä kuplassaan omassa pienessä seurakunnassaan autuaan tietämättömänä ja hurskaana omissa pienissä aatoksissaan niin eihän siinä näe saatikka kuule mitään.
Perinteitähän saa ihminen toki vaalia,onhan Suomessa uskonnonvapaus ja ennenkaikkea SANANVAPAUS. - Vallinriutta
Armonjärjestys kirjoitti:
Raattamaalla ja Purnulla on vain muutama kirjet, mutta uskon että nämä miehet ymmärsivät uudestisyntimisen - (vain siksi että Laestadius hyväksyi nämä miehet, Hulluinhuonellainen näyttää että Laestadius oli todellisesti kristitty).
Uskon että Laestadius ymmärsi "armon järjestys" vähän parempi kuin Raattamaa ja Purnu.
"Oikea seurakunta"; Huomasimme yks eroa heti. Laestadius osoitti vain kokemukset armon järjestyksässä, kun ne muut osoitti seurakunta Lapissa myös. Nyt meillä on 20-30 lesta-ryhmät joka sanoivat "olemme oikea seurakunta" ("Raattamaa sanoi...", "Purnu sanoi..." jne.).
Meillä on monta (erillaisia) "oikea" seurakunnat, mutta on vaikea löytyy samalaisen ymmärrys joka näemme Hulluinhuonelaisessa. (Vakio selitys on tuo "...tässä yrittää herätellä kuolleen uskon kulkijoita").
Se ei auttaa paljon vaikka "Raattamaa ja Purnu "ovat olleet yksi eli sama ymmärrys kaikkilla", kysymys on "Olemme; minä ja sinä yksi ymmärrys?".
>Kuka määrittelee ohimenevät armontunteet ja ennenkaikkea,kuka määrittelee uudestisyntymisen?
Raamattu? Laestadius? Lue §1473, §1479-80, §1556-57.
(2 kor 13:5)
Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
Uskon että on parempi määrittelee, jos emme...pelkän että menemme helposti ohi Uudestisyntymisen asia.
Nyky-lestadiolaisuus ei halua (tai osaa?) määrittelee semmosia, mutta Apoostolit ja alkuperäisen "lestadiolaisuus" olivat tehneet niin.
En tiedä mitä ryhmä on sinun seurakuntasi, mutta puhutteko kokemuksensa toisillemme?#Raamattu? Laestadius? Lue §1473, §1479-80, §1556-57.
(2 kor 13:5)
Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.#
Katos,löysit "aina ajankohtaisen" Raamatun paikan.
Voisit nyt sitten selittää/tulkita tuon kohdan juurta jaksain ja selvällä suomenkielellä.
Katsellaan löytyyks ajelehtimist tyrskyiss' tuulen riephoteltavana. En ole niin suomenkielinen, mutta etsin Jumalan valtakunta.
Pelkän että te ette omistaa mitä mä etsin...
Jos sanoin "minulla on nälkä", "minulla on jano" jne (ymmärrän sieluntilasi täällä). Se ei on vaikea ymmärrä jos "annoitte minulle syödä" tai jos "annoitte minulle juoda"... Kyllä huomasin jos saan kokeila evankelin voima!
Matt 25:31-46
Mä pidän Laestadiuksen ymmärrys kristillisyydessä, mutta (nykyaikaisen?) Lestadiolaisuus on vaikea ymmärrä...Armonjärjestys kirjoitti:
En ole niin suomenkielinen, mutta etsin Jumalan valtakunta.
Pelkän että te ette omistaa mitä mä etsin...
Jos sanoin "minulla on nälkä", "minulla on jano" jne (ymmärrän sieluntilasi täällä). Se ei on vaikea ymmärrä jos "annoitte minulle syödä" tai jos "annoitte minulle juoda"... Kyllä huomasin jos saan kokeila evankelin voima!
Matt 25:31-46
Mä pidän Laestadiuksen ymmärrys kristillisyydessä, mutta (nykyaikaisen?) Lestadiolaisuus on vaikea ymmärrä...Kyllä sinä sen verran osaat suomea että pitäisi
saada vastauksia sinulle. (osaatko Meän kieltä.?)
-teuta01 kirjoitti:
Kyllä sinä sen verran osaat suomea että pitäisi
saada vastauksia sinulle. (osaatko Meän kieltä.?)
-Tässä ja Ilmestyskirjan 20:11-15 kuvattu on sama viimeinen tuomio,
jonka kaksi esitystä täydentää toisiaan . Tuomiolla olemisen EDELLYTYS
ON JOH. 5:29 mukaan YLÖSNOUSEMUS . Koska vain uskovat nousevat
kuolleista Kristuksen toisessa tulemisessa ( 1Kor. 15:23.). ja synneissään
kuolleet noussee vasta tuhatvuotisenkauden jälkeen (Ilm. 20 :13. ).
-
ISÄN siunatut ovat Armajassa ottanet vastaan anteeksiantamuksen ja
Pyhän Hengen siunauksen Jeesuksen nimessä ja veressä evankeliumin
kautta ,,, "kirotut" eivät ole tätä siunausta huolineet eivätkä ole haluneet
Jeesusta vapahtajakseen ja Herrakseen ...
-
Ks. Ps. 109:17 .
-- arvosinänsä
teuta01 kirjoitti:
Kyllä sinä sen verran osaat suomea että pitäisi
saada vastauksia sinulle. (osaatko Meän kieltä.?)
-Olen kuullut väittevän että"tämä" ns. Olga olisi kaksikielinen. Puhuu kuulemma myös ainakin ranskaa ja espanjaa, englantia tiettty.
Nyt teuta01n lähtee tietysti muistuttamaan, että mihin latinan kieli unohtui - kerrankinvaiti
arvosinänsä kirjoitti:
Olen kuullut väittevän että"tämä" ns. Olga olisi kaksikielinen. Puhuu kuulemma myös ainakin ranskaa ja espanjaa, englantia tiettty.
Nyt teuta01n lähtee tietysti muistuttamaan, että mihin latinan kieli unohtuiOnko kissa vihdoinkin vienyt kielesi, mitäs tuumaat?
kerrankinvaiti kirjoitti:
Onko kissa vihdoinkin vienyt kielesi, mitäs tuumaat?
En todella tiedä miksi sanoisin mitään.
juttusi on ihan hoo moilasta. . .
-- isaskars
teuta01 kirjoitti:
En todella tiedä miksi sanoisin mitään.
juttusi on ihan hoo moilasta. . .
-sitäpä juuri että kerrankin , edes yhden kerran kerran pystyt pitämään nokkasi kiinni !!!!
isaskars kirjoitti:
sitäpä juuri että kerrankin , edes yhden kerran kerran pystyt pitämään nokkasi kiinni !!!!
Mutta sinä et pysty siihen törppö.
-- sinoletparas
teuta01 kirjoitti:
Mutta sinä et pysty siihen törppö.
-et pystynyt !!!
- taivaassajohon
Kuulkaa te taivaat! Isä meidän joka olet taivaissa. Saatana pääsee ja on aina pääsyt ihmisen sydämeen hallitsijaksi sakramenttien väärän selityksen mukana. Eli pääsääntöisesti silloin kun sakramentteihin laitetaan vanhurskauttava voima. Tässä harhassa on miljoonia ihmisiä.
- Tottaon
Hänellä kyllä on 1000 muutakin tietä sinne.
- älä_usko_valehtelijoita
Vität siis Jeesuksen olevan valehtelija. Varokaa kristityt näitä saatanan lähettiläitä! Sakramenttien halveksijoita ja pilkkaajia.
Usko ja kaste ovat kristinuskon ytimessä Jeesuksen opetuksia. Ehtoollisessa nautimme Jeesuksen Kristuksen. Ja ilman häntä EI OLE iankaikkista elämää.
Itse tehty vanhurskaus jota nimimerkki taivaassajohon. edustaa ovat paholaisen asiamiehiä jotka eivät ole käsittäneet sitä vanhurskautta joka tulee USKOSTA KRISTUKSEEN. He ovat hengellisesti sokeita fariseuksia ja muhivat tyytyväisenä röhkien omassa liemessään.
- KunnollinenTullimies
Kaikkia helevetin hörhöjä yökaudet kirjoittelee. Teutakin alkaa kuulostaa järkevältä. Silloin on asiat pahasti. Minä sentään ryyppään päivännäöllä. Enkä juo lammilaista, valtion viinaa vain.
- 0445555453
Taisi se s.tana mennä taivaaseen silloin, kun esikoislestadiolaiset alkoivat luovasti tulkita kirkkolakia ja -järjestystä.
- HolyLand
Säälittävän harhaista, että Suomen kirkko opettaa että kasteessa saadaan Pyhä Henki ja että ehtoollisessa leipä ja viini muuttuvat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Jumala antoi Laestadiukselle kirkkaan ymmärryksen näissä, mutta ei ainoastaan hänelle, vaan jo aiemmin oli Euroopan taivaalla lentänyt enkeleitä joiden kirkkaudesta maa valistui ja monet ovat tähän päivään asti varjeltuneet saastuttamasta itseään waimoin kanssa.
- 56756565686
Holyland: "Säälittävän harhaista, että Suomen kirkko opettaa että kasteessa saadaan Pyhä Henki ja että ehtoollisessa leipä ja viini muuttuvat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi"
Tämä on täyttä bullshittiä, tuo on katolisen kirkon, ei luterilaisen kirkon opetusta - pimeitäOotteValehtelijat
Jeesus opettaa Pietari opettaa Paavali opettaa. Kasteen lahjana kastettava tosiaan saa asuvan Pyhän Hengewn ja syntyy uudesti. Mutta tehän uskotte eksyttäjiänne ettekä näitä mainittuja.
Ehtoollisessa viini ja leipä ON JEESUKSEN RUUMIS JA VERI, kuten kirkkomme ja Jeesus opettavat, eivät siis muutu sellaisiksi. - takkisjussi
pimeitäOotteValehtelijat kirjoitti:
Jeesus opettaa Pietari opettaa Paavali opettaa. Kasteen lahjana kastettava tosiaan saa asuvan Pyhän Hengewn ja syntyy uudesti. Mutta tehän uskotte eksyttäjiänne ettekä näitä mainittuja.
Ehtoollisessa viini ja leipä ON JEESUKSEN RUUMIS JA VERI, kuten kirkkomme ja Jeesus opettavat, eivät siis muutu sellaisiksi.Takkinen kirjoittaa ja profeteeraa ajan merkeistä, että Luteerus joutuu luterialaisille teille, ja tosi on, niin hänet on vedetty keulakuvaksi evlut kirkon harhoille, koskien kastetta ja ehtoollista. On turvallista uskoa niin kuin Laestadius näistä asioista kirjoittaa ja mukavalta tuntuu, kun emme ole yksin, eikä tämä ole uutta oppia, vaan kansainvälistä ja wanhaa.
- Martti_veli_Herrassa
Martti Luther
Sakramentit
Pyhä kaste
Luther kysyi kerran tohtori Hieronymus Welleriltä, miten hänen laitansa oli, ja sai vastaukseksi: "Kurjasti ja onnettomasti; en tiedä, kuinka käy." Silloin sanoi Luther: "Etkö sitten ole kastettu? Oi ajattelepa, mikä suuri Jumalan lahja se on; ei turkkilaisilla eikä muilla uskottomilla ole kastetta. Sen lisäksi on Jumalan sana suuri lahja ja Jumalan armo; meidän tulee sydämellisesti kiittää Jumalaa siitä, että meillä on hänen sanansa. Sillä itse Jumala lohduttaa ja vahvistaa meitä, antaa meille voimaa ja väkeä ja on sen lisäksi antanut meille Pyhän Henkensä vakuudeksi ja pantiksi.
Taivas on annettu minulle ja on minun lahjani, ja minulla on siitä vakuutena sinetöity kirje, toisin sanoen, minä olen kastettu ja käyn ehtoollisella. Ota siksi vaari tästä kirjeestä, niin ettei perkele revi sitä sinulta rikki, toisin sanoen, elä ja pysy jumalanpelossa ja rukoile "Isä meitääsi".
Jumala ei olisi voinut sen paremmin ja juhlallisemmin vakuuttaa minua evankeliumista ja iankaikkisesta autuudesta kuin rakkaan Poikansa kärsimisen ja kuoleman kautta. Ja kun minä uskon, että hän voitti kuoleman ja antoi itsensä minun edestäni ja kun näen Isän lupauksen, silloin on kirjeeni hyvässä kunnossa, ja sen <<<0076>>> alla riippuu kasteen ja ehtoollisen (meidän Herramme Kristuksen totisen, luonnollisen ja olennaisen ruumiin ja veren) sinetti, ja silloin olen hyvässä turvassa."
Meidän tulee olla vallan varmat siitä, että kaste on Jumalan järjestys, jonka hän myös on asettanut, jotta tietäisimme, missä hänet varmasti kohtaamme. Hän etsii meitä, hän tulee meidän luoksemme, mutta me emme voi tulla omasta voimastamme hänen luokseen. Jos siksi omatuntosi pyytää tehdä sinut pelokkaaksi ja vapisevaksi, niin sinulla on sana, kaste, syntien anteeksiantamus ja Herran ehtoollinen; niihin pitäydy ja niistä etsi lohdutusta!
Alttarin sakramentti
Tämän sakramentin oikea perustus — sanoi Luther — on Kristuksen sana ja asettamus, hän kun sen käski ja asetti. Aineena on Kristuksen totinen ruumis ja veri, muotona leipä ja viini. Tarkoitus, jonka vuoksi sakramentti on asetettu, on se hyöty ja hedelmä, että me sillä vahvistamme uskoamme emmekä epäile, että Kristuksen ruumis on meidän edestämme annettu ja hänen verensä meidän edestsämme vuodatettu ja että meidän syntirnme ovat todella ariteeksiannetut Kristuksen kuoleman kautta.
Kun näin suuri aarre tarjotaan meille sanassa, ei sitä voiela muuten omistaa tai ottaa kuin sydamellä, sillä kädella ei sellaista lahjaa ja iankaikkista aarretta voi ottaa.
Tämän hyvän työn ja armon olemme nyt saaneet, että Kristus on meidän Vapahtajamme eikä mikään ankara tuomari. Hän on meidän lunastajamme ja vapauttajamme <<<0077>>> eikä syyttäjä ja vanginvartija, joka telkee neidät vankilaan. Sillä me olemme kaikki syntisiä Aadamissa ja iankaikkiseen kuolemaan vikapäät ja kirotut; mutta nyt me olemme kaikki Kristuksen veren kautta vanhurskautetut, lunastetut ja pyhitetyt. Tämän voi käsittää ainoastaan uskolla.
Kasteen lupaus on tärkein kaikista lupauksista - älä_anna_eksyttää
Älkää siis kristityt kukaan uskoko orjuuttajianne jotka halpamaisesti valehdellen turhentavat Jeesuksen asettamat Kasteen ja Herran Pyhän Ehtoollisen.
Nämä hurskaat eksyttäjä fariseukset ovat vaarallisia petoja, vaarallisempia kuin yksikään luonnollinen peto. - doorhuus
Laestadius, Hulluinhuonelainen: 1587. Yhtä vähän transsubstantiaatio voi olla oikeaa ehtoollisoppia.
Aineellinen leipä ja viini muuttuvat ruumiillisen elämän ravinnoksi, ja kun
ne ovat muuttuneet lihaksi ja vereksi ihmisruumiissa, ne eivät enää ole
leipää ja viiniä, vaan lihaa ja verta. Tämä on ainoa transsubstantiaatio,
muuttuminen, mikä voi tapahtua. Mutta Kristuksen ruumiiksi ja vereksi
ne eivät muutu. - koetelkaa
"Kysymys: Tuleeko sitten leivästä ja viinistä todellinen Kristuksen ruumis ja veri?
Vastaus: Ei, vaan kuten ei vesikään kasteessa muutu Kristuksen vereksi tai tule syntien pesoksi, joista se on yksinomaan jumalallinen osoitus ja vakuutus, niin ei myöskään ehtoollisessa pyhä leipä muutu itsessään Kristuksen ruumiiksi, vaikka sitä sakramenttia toimitettaessa on tapana nimittää Kristuksen ruumiiksi.
Kysymys: Miksi sitten Kristus nimittää leipää ruumiikseen ja maljaa verekseen tai uudeksi testamentiksi hänen veressään ja pyhä Paavali Jeesuksen Kristuksen ruumiin ja veren yhteydeksi?
Vastaus: Kristus ei sano näin ilman tärkeää syytä: nimittäin hän ei ainoastaan tahdo tällä opettaa meille sitä, että niin kuin leipä ja viini ylläpitävät ajallista elämää, niin myös hänen ristiinnaulittu ruumiinsa ja vuodatettu verensä ovat sielumme tosi ruoka ja juoma iankaikkiseen elämään, ja vieläkin enemmän:
että hän näiden näkyväisten merkkien ja pantin kautta tahtoo varmistaa, että me todella tulemme osallisiksi hänen tosi ruumiistaan ja verestään, Pyhän Hengen vaikutusten kautta, kun me nämä pyhät todellisuudenosoitukset vastaanotamme ruumiillisella suullamme hänen muistokseen, jotta kaikki hänen kärsimyksensä ja kuuliaisuutensa on totisesti meidän omamme, aivan kuin olisimme ihan itse kaiken kärsineet ja suorittaneet täydellisesti."
Voisitteko nyt koetella, onko tämä oikein kirjoitettu, teksti ei ole minun ja ennakkoasenteilta välttyäksemme, en kerro nyt mistä, vaan asia asiana. Onko tämä meidän kristillisyyden opin mukaista, kyllä vai ei?- Ähäkuttina
Onko tämä meidän kristillisyyden opin mukaista on todellakin paha ongelma joka johtaa harhaan uskosta omaanvanhurskauteen ,ei näet ole kristillisyyttä joka olisi omaa ja hallittavissa rajoilla.Kasteeseen ja ehtoolliseen liittyy ehto joka ei ole ihmisestä vaan Jumalalta.Kasteessa saamme yhteyden seurakuntaan,Jumalan yhteyteen omissatunnoissamme ja ehtoollisessa saamme sovituksen Jeesukselta synneistämme,iankaikkisesti.
- Kirjakääröt
Joh.6:42 Biblia (1776). Ja sanoivat: eikö tämä Jesus ole Josephin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinkas hän sanoo: minä olen tullut taivaasta alas.
Ei saatanan tarvinnut taivaaseen mennä, hän oli siellä alusta asti. Jobin kirjassa puhutaan siitä, miten Jumalan pojat olivat Jumalan edessä. Jumala kysyi saatanalta: Mistäs tulet. Tulen kuljeksimasta ja maatakiertämästä.
"vihne"
-
Kyllä saatana oli jo heitetty alas maahan silloin kun ei
mitään täällä ollut ! Kun se sota oli ollut taivaassa ja
hänelle annettiin tehtäväksi koetella ihmisiä heti
kun niitä alkoi ilmaantua , kuten Adam ja Eva. . .
Kain; Apel ym. myöhemmin JOB.
-
Jobin syntymän aika on ollut noin 2320 eKr.
Siis suurinpiirtein kuin Aabrahamin isoisä ,
-
Silloin saatana pystyi liikkumaan maan ja taivaan välillä ja tekemään asioita. Miksi Jeesus sanoi, että Hän näki saatanan tulevan taivaasta kuin pitkäisen tulen?
- Powerko_pelastajasi
Katsotaan asiayhteys jossa tämä tapahtui:
Luuk. 10:17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden."
Luuk. 10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
Luuk. 10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
*) Luuk. 10:20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
Jumalan sanaan ei pidä lisätä omia arvailujaan, eikä ottaa siitä pois sanaakaan.
Opetuslapset kuitenkin iloitsivat Jeesuksen luokse palatessaan saamastaan vallasta tallata käärmeitä ja skorponeja. Tähän Jeesus kertoo nähneensä saatanan LANKEAVAN taivaasta.
Tämän jälkeen Jeesus opastaa heitä iloitsemaan siitä nimestään joka on kirjoitettuna taivaissa. Kieltää iloitsemasta saamastaan vallasta.
Ihmisluonto on hanakka tarttumaan kaikkeen mikä viittaa itselle tulevaan hyvään jota voi leuhkien esitellä muolle. Kristinuskon sisälle soluttautunut Power uskonto elää tällaisesta tai sanoisinko tällaisella. Ja rahaa tulee kuten tiedämme porukoita on jäähallit pullollaan etsimässä ruumiin terveyttä ja voimia tehdä ihmeitä ja Woimatekoja ihmisten edessä.
___________
Matt. 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee,
!!! *) .... ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. !!!
Matt. 24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
Amerikasta maahamme rantautuneet POWER uskonnot ovat äärimmäisen vaarallisia Jeesukseen uskovien eksyttäjiä. Woimaan rakastuminen on näet voimakas vietti ihmisen lihassa. Kun Ziisus nimessä luvataan POWERIT, on moni kristitty jo eksynyt JHeesuksen verisiltä askelilta uskonnollisen ziisus viihteen seuraan.
Aina sieltä joku pelastuu, heitä kannattaa erityisesti heidän kuunnella jotka jo ovat eksyksissä ristin ja itsensä kieltämisen tieltä.Luuk. 10:18 . "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta...."
-
Ks. Ilm. 12:9. Ja se suuri lohikäärme , se vanha käärme,
jota perkeleeksi kutsutaan ja saatanaksi , koko maanpiirin
villitsijä, heitettiin maan päälle , ja hänen enkelinsä heitettiin
hänen kansaan ,., Lue kaksi jaetta ennen ja jae perästä 7-10.
-
selitystä:
He eivät suosiolla lähteneet sieltä suosiolla , vasta kun Ylienkeli
MIIKAL ( ks. Dan 10:13,21,; 12:1 ,; Juudas 1 :9) enkeleineen oli
voittanut heidät, he joutuivat heitetyksi maan päälle. Jeesus
tarkoittaa tätä sanoessaan : Minä näin saatanan lankeavan
taivaasta kuin salaman".
-
Raamattu puhuu tulevista asioista menneessä aikamuodossa
ns. profetallinen perfekti ..
-- Päältäpäin
Ja taas,sinunko uskontosi sitten on oikea ja millä ilveellä tuomitset kilpailevat uskonnot jotka tappelevat Kristuksesta kaikin mahdollisin keinoin. niin kuin sinunkin uskontosikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028