Vaatekoko pienenee, mutta paino ei putoa

olenpudottanut

painoani 18 kg viidessä kuukaudessa, vielä pitäisi saada pois toiset 18 kg niin olisin tavoitepainossani. Nyt on pari kuukautta menty niin, että paino hyppii ylös pari kiloa ja tulee alas pari kiloa, junnaa siis samassa. Vaatekoko kyllä pienenee ja kiinteytymistä tapahtuu, mutta paino vain pysyy samassa. Hienoa, että jotain tapahtuu mutta olisi myös hienoa saada paino putoamaan.

9

6847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syö-Liiku

      Tuo painon hyppiminen johtuu kai siitä, että olet onnistunut tyhjentämään rasvoja rasvasoluista, mutta ne täyttyvät vedellä kunnes tyhjentävät veden.
      Minulla aivan sama asia ja paino on kuin vuoristorata kunnes parin viikon jälkeen painokin putoaa veden hävitessä. Pääasia, että noudattaa sitä tapaa, jolla voi hyvin ja saa tulosta.
      -18 kg/5kk on todella hyvä tulos, mutta älä odota seuraavien kg:n putoavan yhtä nopeasti.
      Ole iloinen tuloksista, äläkä aseta vaatimuksia, niin kehosi toimii hienosti jatkossakin.

    • TopiP83

      Voisin jatkaa tähän keskusteluun.

      Itse olen viimeisen 11kk aikana laihduttanut 45kg. Ajaksi voisi kuitenkin muuttaa 9kk, koska viimeiset 2kk paino on junnannut TÄYSIN pysähdyksissä. Eli painoin kaksi kuukautta sitten kilolleen saman verran. Välillä on heitellyt kilolla suuntaa ja toiseen, mutta tuntuu kuin edessäni olisi seinä minkä läpi ei vain pääse. Tarve olisi vielä -20kg saada pois jotta BMI olisi lievän ylipainon puolella edes. Eli en tosiaan ole vielä "valmis" ja rasvaa löytyy.
      Laihdutus tai mielumminkin elämäntapamuutos ohjelmani on ollut -1500kcal vaje/päivä. Tämän seuraamiseksi käytän maksullisia kulutuksen seuntasovelluksia joihin kirjaan kaiken syömiseni ja liikuntani. (Liikuntaa n.100min/päivä). Eli hyvinkin tarkkaan olen perillä jokaisesta suupalastani,liikkumisestani ja kulutuksestani. Toisaalta -1500kcal vaje kuulostaa aika hurjalta, mutta hyvin on toiminut... tähän saakka.

      Kaikkea on kokeiltu: mässäysjaksoa (viikko kulutuksen mukaisesti kaloreita), kalorivajeen tiputtamista pariksi viikoksi -500kcal/päivä tahtiin ja liikunnattomia viikkojakin. Ei niin ei.

      Toisaalta muutama sentti mittanauhan ja vaatteiden mukaan olisi kadonnut vatsasta ja tämä onkin syy miksei tohdi heittää hanskoja naulaan. Vinkkejä otetaan kuitenkin vastaan! Niitä aamu punnituksia kun paino tippui on ikävä.

      • Haudihoo

        Täällä tismalleen sama juttu ja hermot menee, olen pudottanut painoa 36 kg ja nyt ei ole kahteen viikkoon pudonnut grammaakaan, syön 800 kaloria/päivä, en kertakaikkiaan ymmärrä mistä johtuu ja mitä pitäisi tehdä.


      • PahaSanoaMitään

        Mutta olette molemmat onnistuneet pudottomaan todella hyvin painoa, jatkakaa sinnikkäästi pudottamista. Kannattaisi ehkä kokeilla liikuntamuodon vaihtamista, erilaista treeniä, se saattaa buustata pudottamista. Oikeilla jäljillä olette, ette muuten olisi noin pitkälle päässeet. Jossain vaiheessa painonpudotukseen tulee aina se kuuluisa "jumivaihe", joka menee kyllä ohi ajan kanssa.


    • NäinOlettaisin

      Paino siirtyy läskistä lihaksiin?

    • vpasiallayhä

      Nääntymisruokavaliot tuottavat pelkästään pettymyksen ja jojoilun pitkällä tähtäimellä. Voit jopa tulla sairaaksi.

    • Syö-Liiku

      Hyvänen aika, kun te kaksi elämäntapaa muuttaneet olette kärsimättömiä! Olette kuukausia eläneet kurinalaisesti ja kehonne on toiminut kuin isoisän seinäkello. Nyt keho viisaudessaan tarvitsee hengähdystauon ja aikaa tasapainottua. Mitä te teette? Tulette kärsimättömiksi!
      Miltä sellainen työnantaja tuntuisi, joka vaatisi 8h työpanosta - kesäloman aikana?
      Kunnioittakaa nyt sen verran kehonne omaa viisautta, että annatte sen hiukan tasapainottua ja ladata pattereita uuteen rynnistykseen. Teillähän oli aika urakka alkaessa ja sitä riittää.

      Minulla on se tilanne, että tuli istuttua ja muita olosuhteita, joiden tähden lihoin normaalipainon ylärajaan.
      Kesäkuun lopussa sain kuitenkin muutettua omat elämäntapani terveemmiksi ja pudottelin melkein 10kg.
      Elokuun lopussa huomasin vatsassa ja reisissä selluliittia. Siis maksa ei ehtinyt puhdistamaan myrkkyjä siinä tahdissa kuin rasvaa ja muuta moskaa hävisi. Tuli myös olo. että keho vaatii aikaa tasaantua.
      Aloin syömään 2000kcal-2500kcal, vaikka tarpeeni on vain 1200-1400kcal. Kävelyt päivittäin auttavat.
      Nyt olen ollut nuhakuumeessa, joten en ole uskaltanut lihasvoimisteluja, HITtiä, Power Walkia.
      Mutta vain se normaali 2kg on tullut lisää pian kahdessa kuussa, kuten odotinkin.
      Vyötärössä ja vatsassa vain 1cm. Muuten mitat ovat pysyneet saavutetuissa cm:ssä.
      Tänään kuitenkin huomasin saunassa ihoa öljytessä, että kaikki selluliitti oli hävinnyt!
      Vaikka olin syönyt niin paljon ja liikuntaa vain 1h30min./pvä! Keho on puhdistunut koko ajan.
      Yritän syödä tuoretta vihannesta, hedelmää, nyt kun niitä saa. Voimat alkaa myös palata.
      Tekee mieli alkaa taas se kurinalaisempi elämä ja monipuolinen liikunta.
      Sydänsairaiden on vain oltava järkeviä, eikä revittävä liikaa.

      Olen varma, että teillekin alkaa se paino taas pudota, kun keho on siihen valmis.

    • vainliikkuja

      Myös kuitu ja neste tasapaino auttavat painonpudotuksessa. Kannattaa tosiaan miettiä, sitä omaa kulutustaan päivän aikana. Netissä on lukuisia kalorilaskureita, millä voi ARVIOIDA kcal/vrk. Usein salilla käyvillä ja kotona aktiivisesti jumppaavilla unohtuu päivittää se oma ruokavalio ajantasalle ;)
      Kuulemma, kannattaa käydä aika ajoin lääkärissä/verikokeissa tarkistamassa omat arvonsa ettei esim. sisäelimissä ole mitään häikkää, joka voisi vaikuttaa tuloksiin.

      • Syö-Liiku

        Puhut niin täyttä asiaa! Hyvää hiilaria ennen voimainponnisteluja ja proteiinia jälkeen lihastenkorjaamiseen ja kasvuun. Kuitu on tärkeää suolen toimintaan ja vesi on elämänelixiiri, joka vie kuonat pois soluista ja ravinnon tilalle - paljon muun lisäksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe