Ahdistaa ja pelottaa

Ahdistavaa

Kaipaisin viisaampien neuvoja....

Sain juuri tietää, että entinen työntekijä palaa takaisin työpaikallemme. Uutinen järkytti, en olisi todellakaan kaivannut häntä takaisin. Kyseinen työntekijä sai jo puoli vuotta sitten lähdön, mutta kai tilanne on niin tarpeellinen että hänet on pyydetty takaisin.

Tämä henkilö aiemman lähdön yhteydessä avautui ja nuhteli minua melkosella litanialla, enkä tajua miksi. En sanoisi että tunnemme toisiamme, sen kummemmin kun että töissä tulee puhuttua niin kuin normaalisti työkaverin kanssa. Joten nuhtelu ja avautuminen ihmetytti. Tämän henkilön hyvä ystävä oli sitä aiemmin tehnyt todelöa törkeän tempun minulle töissä myös nuhtelemalla ja sanomalla että käytännössä koko tiimi ei pidä minusta. Eli kyse on melkoisesta kaksikosta jotka ovat tuoneet työpaikalöe negatiivista ilmapiiriä.

Nyt tämä yksi on tosiaan tulossa takaisin firmalle töihin ja minua ahdistaa ihan kamalasti. Onneksi se toinen ei enää työskentele meillä. Inhottaa kohdata ihminen joka ihan syyttä nuhteli minua ja sanoi "ei halua olla missään tekemisissä". Minä vältän joka tilanteessa yhteenottoja tai riitoja, enkä ole antanut mielestäni mitään aihetta vihalle. Mutta ko. kaksikko elää muiden lyttäämisellä ja ilkeilyllä, siltä tuntuu.

En vaan tiedä miten olla ja reagoida kun tämä yksi palaa takaisin. Emme ole jutelleet mitään ja viimeisin keskustelu päättyi todella hämärästi. Miten voisin jatkaa töihin menoa iloisesti ja reippaasti kuitenkin tietäen, että siellä tulee kohta olemaan taas yksi kiusaaja paikalla?... pelkään että hän alkaa levittämään tuttuun tapaansa pahaa minusta tai no kenestä vaan...

En edes ymmärrä miksi hän tulee takaisin kun hän on haukkunut firman lyttyyn julkisestikkin ja vannonut ettei palaa enää. Noloa...

7

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfgsfgdf

      Suosittelen dokumentoimaan kaiken väärinkohtelun ja ilmoittamaan esimiehelle. Jos asiaan ei puututa, yhteys työsuojeluun tai liittoon.

      Meillä muuten työpaikalla vähän sama tilanne. Onko minkä alan työpaikka kyseessä ja missä kaupungissa, jos saan udella?

      • 94jouluna

        Voihan se olla niinkin ,että pomosi haluaa päästä sinusta eroon kutsumalla omahyväisen narsistiadditkin takaisin omalle kentälleen.
        Tämänkaltainen tapaus sattui minulle muutama vuosi sitten mutta panin äijän pakkaamaan kassinsa uudestaan ja sai lähteä.
        Pomomme vieläkin muistelee kys.vanhaa käpyä ja kaihoilee kyykyttäjämätisäkkiänsä takaisin.
        Nyt kun joutuis paneen itsensä likoon firman puolesta ja johtaa taloa ammattitaidolla ja työntekijöitänsä tasapuolisesti kohdellen asiat talossamme ovat kaikkien nykymittareiden mukaan menneet päin sitä itseään.
        Otti muuten kuntoisuuslomaa juuri kun pää ei kestänyt muutaman kiusatuksi tulleen sairaslomia.
        Teemme kaikki työmme nyt puolet vähemmällä porukalla ja ilmapiiri on sairaan huono,joka näkyy asiakaspalvelussa ja siivouksessa.


    • täältäpesee

      Voimia!täällä kanssa pitää huomenna jaksaa erästä kiusaajan valitusvirttä kuunnella koko päivän.tänään vastasin samalla mitalla huomenna aijon olla kuuro.kiusaajan kanssa ei tarvi kaveerata mutta työt on tehtävä,kannattaa vain keskittyä työhön,jos se vaan hatutukselta onnistuu.

    • pomona

      Miksi ette ajattele sitä, että miksi teidät on palkattu siihen työhön?
      Mikään muu ei töissä ole niin tärkeää kun se työ, josta palkkaakin saatte.
      Jos joku tulee urputtaa jotakin, sanokaa vaan että menee töihinsä eikä häiritse sinua.
      Myös pomoille voi sanoa, jos joku häiritsee tuloksentekoa.

      • AP_1

        Minä olen juuri sillä asenteella, että töissä tehdään töitä eikä muuta. Tottakai ihmisten kanssa voi olla ystävä ja pitääkin olla mukava kolleega, mutta pääasia on keskittyä työn tekoon eikä riitelemiseen. En muutenkaan ole mikään konflikti-ihminen, joten ärsyttää niin vietävästi että minut on vedetty mukaan moiseen hiekkalaatikkoleikkiin. Päätösvalta ei kuitenkaan ole kokonaan minulla selkeästi, koska se kiusaaminen jatkuu vasten tahtoani.

        Pahannälkäisiä ihmisiä.


    • piruriivaa

      Hoitoalla ja opeusalalla on kiusaa. Samoin kirkonalalla.

    • Loppuu-sinä-päivänä-kun

      Kiusaajien valta loppuu sinä päivänä kun asetutaan kaikki heitä vastaan.
      Kun kiusaajat kohtaavat joka puolella kielteisen asenteen, niin kiusaaminen ei enää anna mitään kiksejä kiusaajalle, ja törkeä käytös loppuu.
      Monimutkaisempi asia lienee on saada kaikki myötäilijät / hiljaa olijat lopettamaan tukensa kiusaajille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe