Dieseleiden arvo nolla.

Diesel-on-kuollut

Kukaan ei enää tervepäinen osta autoa jolla ei kohta saa ajaa edes kaupunkiin. Kuinkas monella on velkaauto alla joka on tiisseli? Olette hävinneet ihan sikasumman rahaa! Kupla voi hyvin!

19

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkikäteensielä

      Ansku mä kerron sulle kohtalostani.

      Ostin juuri diesel auton,vaihdoin ilomielielellä bensan pois,oli 2006 bensa 1.6 koneella,alko perke-leesti vituttaa se mopo autoilu,matkaa ei tehty yhtään tuolla farkku bensa autolla.

      No diesel auton hinnaksi tuli hieman alle 1600e,autossa veroja maksettava noin 420 e vuodessa siis kikki verot yhteensä.

      Tässä tankkaus on 70l tankille,kilometrejä 1500km-1600km tankilla.

      Auto on siisti kaksipaikkainen farmari paku turbolla 163hv.

      Tankille matkaa 20km,hinta dieselillä litralla 50 senttiä suurimpiirtein,lisäksi saan mukaan ottaa 10l kanisteriin niin matkaa mennään vieläkin pidemmälle.

      Mä en nää mitään merkittävää häviöä,ajan miltei 2000km tankkausvälissä ja maksan noin 420 euron veron kaikkineensa siis.

      Otan uudet renkaat alle tarvittaessa,esim:viime viikoll otin dieseliin uudet renkaat 4 kpl hintaan 175e kooltaan 205/55/16.

      Pesetin myös tämän dieselin käsipesussa,diblomaatin mustan 1600euroa maksavan auton käsi pesu maksoi 5 euroa ja vahaus ovien välien putsaus kuului tuohon hintaan.

      Kuka oli terve joka älyää kulujen edullisuuden?Ai niin parturissa tämä diesel auto kulettaa myös,hinta noin 5-6 euroa leikkaus.

      Asun venäjän rajan lähellä,josta saa kaikki palvelut diesel autoon ym edullisesti.

      Häviänkö minkäverran aloittajan mielestä kun otetaan kilpakumppaniksi toinen kulkuneuvo?

    • järkikäteensielä

      Mitenkähän paljo sitä häviääkään?

      1600e noin,no vaakutus on minivaakutus koska on paku eli luokkaa 120e vuosi.

      Ja mitähän sitä saisi tällä hintaa nyt vastineeksi?

      Diesel autossani on yli vuoden leima ja ilmastointi automaattinen ja liukkaankelin järjestelmä sekä polttoainelämmitin joka lämmittää esim:kellosta koneen ja sisätilat.

      Dieselissä on myös puhelin valmiinaa ja toimii varmuudella sielä missä normi gsm ei toimi olen meinaan sen testannut tässä dieselissä.

      Sitten on navigaattori,nousee sähköllä lasin takaa.

      Lisäksi sain liikkeestä tähän dieseliin tuliterät nastarenkaat tasapainoitettuna vanteelle.

      Minkälaisen vastineen muuten keksit tälle dieselille??????????????????

    • E220_CDI

      Auto on sen verran huono sijoitus, ettei siihen kannata laittaa paljon rahaa, eikä missään tapauksessa kaikkia rahoja, eikä varsinkaan lainata, sehän on selvä. Siksi minäkin ostin vain tuommoisen vaatimattoman keskiluokkaisen Avensiksen tai muun pikkuauton hintaisen suoraan käteisellä. Ei autoon kannata laittaa enempää rahaa kuin on varaa hävitä.

      Ihmettelen kohua ajokielloista, jotka ovat kaupunkien keskustoissa olleet Saksassa arkipäivää jo vuosikausia? Eikö Suomessa ole tästä tiedetty, vaikka jo edelliseenkin autooni jouduin pyytämään ennen lomaa tai työmatkaa Berliinissä sijaitsevaa rekisteröintiviranomista lähettämään minulle autooni kuuluva vihreä päästömerkintä (Umweltplakete), jonka viranomainen toimittaa autoni CoC dokumentin perusteella. Näitä Bundesamteja on ympäri Saksaa, mutta Berliinin toimisto hoitaa ulkomaisille asiakkaille ne autot, joilla ei ole saksalaista kotipaikkaa. Tunnus vaaditaan ihan kaikilta autoilta rekisteröintimaasta riippumatta, joten pidän erikoisena, että hitaimmat alkavat vasta nyt herätä todellisuuteen. Eikö täällä kirjoittavat oikeasti liiku missään? En tiedä, millainen prosessi tuon vihreän tunnuksen hankiminen olisi jonkin kiinailmiön katakana-merkeillä kirjoitetun runkonumeron perusteella, mutta omaani tuo on aina löytynyt helposti alkuperäisen saksalaisen rekisteritunnuksen tai alustanumeron perusteella

      Eli vihreä lätkä lasiin ja saan ajella missä vain moottoriajoneuvoliikenne on sallittua.

      Jos kaavailtu tiukempi normi tulee voimaan, niin sitten ostan uudemman dieselin, johon saa uuden sinisen tunnuksen. Mikä tässä on ongelmana?

    • petturiVWskoda
    • hautausmaa_

      Volkkareiden haustausmaa.

      Voi voi kuinka kävikään volkkareille ,skodille,audeille,seateille,voi voi sen tähren.

      Kukahan enään kehtaa suomessa ajaa volkkarilla? ainakin näiden perässä kun ajaa niin haju on hirveä ollut vuosikausia,ja omistajat luulivat ajavansa jollain huippu autolla mutta takana olevat eivät voi liikennevaloissa kovin hyvin.

    • mnuysda

      Kuuleppas 220cdi . ei auto ole juuri koskaan sijoitus vaan käyttöesine jonka käyttö maksaa ja hinta putoaa . vai ostitko sinä mersusi sijoitusmielessä? taidat olla melko kehno sijoittaja. Mulla ihan eri sijoituskohteet.

      • E220_CDI

        Sanoin "auto on sen verran huono sijoitus, ettei siihen kannata laittaa paljon rahaa", ja niin olen myös itse toiminut. Juuri siksi ostinkin pari vuotta käytetyn takuuvaihdokin enkä uutta. Olen toisaalla jo sanonutkin aivan sinun tavoin laskevani autoon käytetyn rahan kulutetuksi rahaksi ja että sijoitukset ovat muualla.

        Sijoitukseni ovat tietenkin ihan muualla ja, kiitos kysymästä, Suomisalkun osalta tuotto on koko tämän vuosikymmenen ollut kaksinumeroinen prosenttiluku rullaavalla viiden vuoden periodilla vuotta kohti keskimääräistettynä, siis myös silloin kun vuosi 2011 lähes -30 % pudotuksineen oli vertailujaksossa mukana. Ikiholdarina en tee mitään hirmu repäisyjä kumpaankaan suuntaan, vaan voitan OMXH yleisindeksin keskimäärin suunnilleen osinkojen summalla, kuten odottaa sopiikin. Ei sankaritekoja, ei hurjia vetoja isolla riskillä, vaan tylsää ja tuottavaa korkoa korolle. Jonka lisäksi autoa ostaessa puolet autoon ja toinen puoli sijoitussalkkuun entisten lisäksi.

        Suomi-salkun lisäksi maailmanlaajuinen hajautus tehdään kustannustehokkaisiin indeksirahastoihin kk-erin, joten tämän tuotot voit arvioida osingot takaisin sijoittaviin indekseihin vertaamalla.

        Mites sulla on mennyt, onko parannusehdotuksia?


    • DieselJärkivalinta

      Ostin noin kuukausi sitten uuden dieselin. Bensa ei edes ollut vakavasti otettava vaihtoehto, koska hankin isomman nelivetoisen citymaasturin ensisijaisesti matka-ajoin. Bensa ei ole missään mielessä järkevä tällaiseen käyttöön.

      Missään ei ole toteutettu mitään kieltoa koskien uusia Euro6:n dieseleitä. Kieltoja on vanhempiin dieseleihin samalla kun on kielletty vanhat bensatkin. Suomessa ei kielloista ole edes keskusteltu. Se on totta, että meneillään on kova dieselvastainen kampanja, jota kovasti pitävät yllä mm dieselmarkkinoilla huonosti pärjänneet autovalmistajat, joiden resurssit eivät kykene tyottamaan kilpailukykyisiä dieselmoottoreita. Tottahan on, että diesel on vaativampi ja kehittyneempi, joten kaikilla resurssit eivät riitä.

      Aivan uusimmissa autoissa dieselit ovat jo vähäpäästöisempiä myös sen ainoan vielä toistaiseksi dieselin hieman, 0,02 mg, isomman päästön, typpioksidin, osalta kuin bensa-autot. Muut päästöthän on jo olleet uusilla dieselillä selvästi pienempiä kuin bensoissa jo vuosia.
      Kun tämä tieto saavuttaa myös vastuulliset ja bensa-autojen valmistajien lobbauksiin enempi immuunit poliitikot, niin varmasti järki pääsee vielä voitolle. Siis, jos järkeväksi katsotaan haitallisten päästöjen vähentäminen.

      Pienissä ja halvoissa autoissa diesel poistuu, se on selvä ja järkevääkin. Niissä ei ole tarvetta dieselille, bensamoottori riittää mainiosti.
      Polttomoottoreissa ei dieselille ole käytännössä järkevää vaihtoehtoa toistaiseksi.

    • tdiskodaudiahalvallaVW

      VW vääristi markkinat
      otetaan nyt hedelmät pois

    • Suoraruisku

      Kyllä 6 litrasen dieselin murina on miehekkäämpi kuin litrasen bensakoneen ininä.
      Ajakaa ämmät bensakoneisilla.
      Kyllä vääntää

    • Jaettämitä

      Mm. Keski-Euroopassa on kieltoja kaupungeissa vanhoille autoille (tarkkaan ottaen tietty Euro-pakokaasuluokka), mikä on ihan oikein jos ilmanlaatu on ongelma.

      Uudet dieselit ovat vähintään yhtä puhtaita ja jopa puhtaampia kuin bensa-autot (kannattaa lukea viime talven Tekniikan Maailman talviautovertailu): Typen oksideissa paras diesel oli parempi kuin huonoimmat bensa-autot. Hiukkasissa dieselit olivat dekadia parempia kuin bensamallit. Samoin häkä- ja hiilivetypäästöissä dieselit ylivoimaisia.

      Dieselit tulevat vielä arvoon arvaamattomaan pienen polttoaineenkulutuksensa ansiosta etenkin isoissa autoissa ja paljossa ajossa. Nimittäin väki tulee vielä konkreettisesti kokemaan että plug-in bensahybridien bensankulutus arkiajossa on todella iso verrattuna siihen mitä automainos lupaa. Hybrideillä pääsee pieneen kulutukseen vain jos lataa verkosta vähän väliä ja ajaa vain lyhyttä matkaa.

      • DieselJärkivalinta

        Tuo 'tietty europakokaasuluokka' on yleensä Euro6 tai Euro5, jota vanhempia on suunniteltu kiellettäväksi tai jo ajoittain kiellettykin muutaman kaupungin keskustassa. Euro6 tuli voimaan syksyllä 2014 ja Euro5 lienee joskus ennen 2010 muistaakseni, joten mahdolliset kiellot koskevat ennen noita ajankohtia valmistettuja autoja.
        Nuo Euro-luokitukset muuten koskevat myös bensa-autoja, mutta niille on kevyemmät päästörajat hiilidioksidipäästöjen osalta ja reippaasti eli bensa-autot voivat sallitun rajoissa päästää kaksinkertaiset, eli 1.0 mg vs 0,5 mg, päästöt dieseleihin verrattuna. Muut päästöt ovat kutakuinkin samat, mutta typpioksidipäästöjä voi diesel päästää 0,02 mg enemmän.


      • E220_CDI
        DieselJärkivalinta kirjoitti:

        Tuo 'tietty europakokaasuluokka' on yleensä Euro6 tai Euro5, jota vanhempia on suunniteltu kiellettäväksi tai jo ajoittain kiellettykin muutaman kaupungin keskustassa. Euro6 tuli voimaan syksyllä 2014 ja Euro5 lienee joskus ennen 2010 muistaakseni, joten mahdolliset kiellot koskevat ennen noita ajankohtia valmistettuja autoja.
        Nuo Euro-luokitukset muuten koskevat myös bensa-autoja, mutta niille on kevyemmät päästörajat hiilidioksidipäästöjen osalta ja reippaasti eli bensa-autot voivat sallitun rajoissa päästää kaksinkertaiset, eli 1.0 mg vs 0,5 mg, päästöt dieseleihin verrattuna. Muut päästöt ovat kutakuinkin samat, mutta typpioksidipäästöjä voi diesel päästää 0,02 mg enemmän.

        Monet puhuvat jo koko vuosikymmenen voimassa olleista säädöksistä ikään kuin se olisi muka joku uusi asia. Ei vanhoilla diesel- eikä bensamoottoreilla ole ollut mitään asiaa saksalaisiin suurimpiin kaupunkeihin enää vuosiin.

        Vain vihreällä ympäristötarralla varustettuja voi ajaa keskustaan. Se ympäristötunnus vaaditaan myös ulkomaalaislta autoilta, joten tietämättömyys taitaa merkitä sitä, että aika harvat keskustelijat oikeasti ajavat niissä suurkaupungeissa, joiden ajokieltoja täällä kauhistellaan ja joita varten minä hankin omaan autooni sille kuuluvan vihreän tunnuksen. Sen jälkeen tunnus saa pysyä lasissa auton vaihtoon saakka. Valitettavasti auton alkuperäisen tunnuksen säilyttäminen ei onnistu, koska väärinkäytösten varalta ympäristötunnuksessa on auton rekisteritunnus, joten Suomeen rekisteröitävä tuontiautokin tarvitsee uuden ympäristötunnuksen suomalaiselle rekisteritunnukselleen.

        Jatkossa on varmaan tulossa uusi tiukempi normi ja sen vaatimukset nähdään aikanaan. Sitten jos tai kun sininen tunnus tulee käyttöön, mietitään ostaako Saksasta keskustojen ulkopuolelle rajattu halpa auto Suomessa käytettäväksi, vai päivittääkö saman tien uusimpaan luokitukseen.


      • Tarrojenkera
        E220_CDI kirjoitti:

        Monet puhuvat jo koko vuosikymmenen voimassa olleista säädöksistä ikään kuin se olisi muka joku uusi asia. Ei vanhoilla diesel- eikä bensamoottoreilla ole ollut mitään asiaa saksalaisiin suurimpiin kaupunkeihin enää vuosiin.

        Vain vihreällä ympäristötarralla varustettuja voi ajaa keskustaan. Se ympäristötunnus vaaditaan myös ulkomaalaislta autoilta, joten tietämättömyys taitaa merkitä sitä, että aika harvat keskustelijat oikeasti ajavat niissä suurkaupungeissa, joiden ajokieltoja täällä kauhistellaan ja joita varten minä hankin omaan autooni sille kuuluvan vihreän tunnuksen. Sen jälkeen tunnus saa pysyä lasissa auton vaihtoon saakka. Valitettavasti auton alkuperäisen tunnuksen säilyttäminen ei onnistu, koska väärinkäytösten varalta ympäristötunnuksessa on auton rekisteritunnus, joten Suomeen rekisteröitävä tuontiautokin tarvitsee uuden ympäristötunnuksen suomalaiselle rekisteritunnukselleen.

        Jatkossa on varmaan tulossa uusi tiukempi normi ja sen vaatimukset nähdään aikanaan. Sitten jos tai kun sininen tunnus tulee käyttöön, mietitään ostaako Saksasta keskustojen ulkopuolelle rajattu halpa auto Suomessa käytettäväksi, vai päivittääkö saman tien uusimpaan luokitukseen.

        Sen vihreän tarran saa parillakympillä, jos tarvitsee.
        Tosin jos Saksaan menen, niin menen lentämällä ja vuokraan auton tarroineen...


      • E220_CDI
        Tarrojenkera kirjoitti:

        Sen vihreän tarran saa parillakympillä, jos tarvitsee.
        Tosin jos Saksaan menen, niin menen lentämällä ja vuokraan auton tarroineen...

        Viimeksi tilatessani oli muistaakseni vieläkin halvempi, tosin auton tiedot tietenkin tarkistetaan CoC perusteella (jota ei tarvitse edes oheistaa hakemukseen).

        Pointtini onkin juuri siinä, että kun kuka tahansa oikeasti matkustava tietää, että puheet TULEVISTA käyttörajoituksista ovat kymmenen vuotta myöhässä, niin mistä peräkamarista näitä ymmärtämättöimen aloituksia tehtaillaan?

        Jos rajoituksia tulee, sitten haetaan perheeseen yksi edullinen ja vähän ajettu dieselauto lisää.


    • Halvemmalla

      Meillä enemmän ajavilla ja moottoritietä paahtavilla diesel on ihan järkivalinta edelleen.
      Kaasuautoa voisi harkita, mutta kun tarjonta on pääosin räjähdysherkkiä VAGeja ja valmiiksi vanhoja ooppeleita, niin ei ole tämä vaihtoehto vielä innostanut.

      Ja jos autokauppias alkaa laskemaan vaihtohyvitystä, niin tappio on sitten hänen, pidän auton ja ajelen halvempia kilometrejä lisää muutaman vuoden. Nykyautossa on kaikki tarpeelliset varusteet ja EU5 hiukkassuodattimella kelpaa vielä pitkään kaupunkiajoon.

      • älävieläostaTDIvwskoda

        Tiisselin pakolliset verot liki tonnin vuodessa.
        sillähän jo maksaa bensa auton osamaksuja puolivuotta...


      • E220_CDI
        älävieläostaTDIvwskoda kirjoitti:

        Tiisselin pakolliset verot liki tonnin vuodessa.
        sillähän jo maksaa bensa auton osamaksuja puolivuotta...

        Ei ole pakko ajaa dieselillä, jos et tahdo. Mutta aika järeää dieseliä vertaat "liki tonnin" ajoneuvoveroilla, kun meillä tuhat euroa riittää kahdenkin auton ajoneuvoveroon aika sopivasti. Mistä autosta puhut, ja pääsetkö saman kokoisella bensa-autolla alle 15 litraa sadalle keskiarvolla?

        Lakataanpa hetkeksi teoretisoimasta ja palataan todelliseen elämään. Minä en kuvittele, vaan oikeasti maksan noin tonnin vuodessa ajoneuvoveroa perheen kahdesta mukavasta autosta, joita kumpaakin ajetaan myös todellisuudessa suunnilleen niiden verotuksen pohjana olevalla normikulutuksella.

        Lexus GS:aa tilavamman ja käytännöllisemmän ison ja mukavan bensa-auton auton vero on yli 350 € vuodessa ja kulutus keskimäärin 9 - 10 välillä sadalle. Vielä sitäkin isomman, mukavamman ja nopeamman dieselauton vero on noin 650 € vuodessa ja keskikulutus vähän yli 5 sadalle.

        Näillä perusteilla bensa-auton kolmisen sataa euroa pienempi ajoneuvovero on normaalilla 1500 km tankkausvälillä kuitattu neljällä tankillisella. Ja nyt verrataan tosiaan saman kokoluokan ja saman tyylilajin autoja, jotka ovat markkinatilanteessaan toistensa kilpailijoita.


      • HöpsistäTrolli
        älävieläostaTDIvwskoda kirjoitti:

        Tiisselin pakolliset verot liki tonnin vuodessa.
        sillähän jo maksaa bensa auton osamaksuja puolivuotta...

        Tonnin vuodessa???? Äläpä nyt kirjouta soopaa...
        Ei taida vw tai skoda -autoista edes löytyä autoa, jossa dieselverot olisivat tonnia lähelläkään. Suurimmillaankin isoimmilla autoilla taitaa olla 500-600 nurkilla.

        Tuolla summalla ei montaa kertaa tankkaa vastaavankokoista bensajuoppoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe