tapaamasta toisiaan? Kaikki säännöt ovat "huuhaata".
http://moreenimedia.uta.fi/2017/09/26/viestinta-helpottuu-tapailu-vaikeutuu-miksi-barney-stinson-yha-neuvoo-meita-tapailussa/
Estävätkö typerät deittailusäännöt ihmisiä
21
277
Vastaukset
Deittaileva ihminen taantuu teiniksi ja yksinkertaisista asioista tehdään vaikeita. Kumpi vain voi ottaa yhteyttä, jos toinen on kiinnostunut hän vastaa, jos pitää pitkittää vastaamista aivan turhaan, niin ei sitä kiinnostustakaan ole. Esimerkiksi whatsapp viesteistä näkee onko vastaanottaja lukenut sen, jos riittää aikaa lukea viestejä on varmasti aikaa vastatakin. Itse en jäisi roikkumaan ja odottelemaan, mutta paljonhan ihmiset tekee sitäkin.
- jamppa111
Kyllä näin on, kun viesti on luettu niin siihen vastataan jollain tapaa aika nopeasti jos juttu kiinnostaa, ei vasta muutaman päivän päästä, mun kohdalla sellainen henkilö (nainen) on hyvin nopeasti last season.
- ei.ole.mitään.sääntöjä
Deittailusääntöihin jumiutuvat lähinnä inssi- assburgerit - ja jotkut typerät naiset
- näinhänseon
Elikkä jotkut typerät miehet ja naiset.
- ei.syyllinen
näinhänseon kirjoitti:
Elikkä jotkut typerät miehet ja naiset.
Ässburgerit on syyntakeettomia, kun heillä on nuppivikaa
- autismin.kirjo
ei.syyllinen kirjoitti:
Ässburgerit on syyntakeettomia, kun heillä on nuppivikaa
Autismi ei ole sairaus
- m-i-e-z
Estävätkö typerät deittailusäännöt ihmisiä tapaamasta toisiaan? Ei, eivät ne estä.
Ovatko deittailusäännöt typeriä? Ei, ei välttämättä.
Typerät deittailijat estävät itseään tapaamasta muita. Henkisesti epävakaat ja/tai epäkypsät deittailijat tietoisesti tai tiedostamatta sahaavat oksaa jolla istuvat.
Jotkut eivät ymmärrä lukemaansa, toiset eivät ymmärrä mitä edes kirjoittivat, saati että edes ymmärtäisivät miksi kirjoittivat ja mitä varten. Teini-ikäisiltä ko. asiat voi vielä ymmärtää, mutta kun keski-ikäiset ihmiset toimivat kuten taaperoikäiset, niin se typeryys löytyy itsestään.
Säännöt ovat hyvä olla olemassa, muiden säännöillä ei tarvitse pelata, voi kehitellä omat säännöt.
Mikäli fiksuinta, mitä voi tulla deittailijan suusta (tai näppäintasosta) ulos on oma mulkku, ei sitä henkilöä kannata kovin vakavasti ottaa tai harkita yhtään mihinkään. Olen eri mieltä.
Pikaviestimet ovat erittäin huonoja deittailuun. Ne käyvät asioista sopimiseen, jopa keskusteluun tutun ihmisen kanssa molemmille tutusta asiasta. Tuntemattoman kanssa niissä sen sijaan tulee parin vietin jälkeen vaivaannuttava olo, ja koko "keskustelu" menee haastatteluksi.
Esim. S24:n hitaampi treffipalsta jossa viestit vertautuvat kirjeisiin, on paljon parempi. Kirjeessä voit puhua itsestäsi ihan vapaasti, ja toinen lähettää paluukirjeen, jossa vastaa asiaan omasta puolestaan.
Ei tarvitse edes yrittää simuloida keskustelua, kun sitä ei vaan toista näkemättä voi käydä.- kiire_pois
Samaa mieltä. Sähköposti hitaine ja pitkälle ajatelluine kirjeineen on hyvä tapa tutustua.
- entäs_kemia
kiire_pois kirjoitti:
Samaa mieltä. Sähköposti hitaine ja pitkälle ajatelluine kirjeineen on hyvä tapa tutustua.
Kuka jaksaa kirjoitella pitkään toista näkemättä? Kirjoittamalla ei selviä kemia.
- ainahyvinnomaehtoinen
entäs_kemia kirjoitti:
Kuka jaksaa kirjoitella pitkään toista näkemättä? Kirjoittamalla ei selviä kemia.
Kaverisuhteessa ei tarvita kemiaa, kun ei ole mitään tarvetta olla läheisesti ilman vaatteita. Mutta tästä pitää molempien olla samaa mieltä, muuten ei kannata ruveta edes kaverisuhteeseen. Itse olen mieluummin aina yksin kuin alkaisin muunlaiseen suhteeseen.
- haluun_pilluu
ainahyvinnomaehtoinen kirjoitti:
Kaverisuhteessa ei tarvita kemiaa, kun ei ole mitään tarvetta olla läheisesti ilman vaatteita. Mutta tästä pitää molempien olla samaa mieltä, muuten ei kannata ruveta edes kaverisuhteeseen. Itse olen mieluummin aina yksin kuin alkaisin muunlaiseen suhteeseen.
Kuka haluaa kaveria? Itse haluan pillua
- utelias3333
haluun_pilluu kirjoitti:
Kuinka on onnistunut?
- rahamiessaaaina
haluun_pilluu kirjoitti:
Sitähän saa rahalla. Vai puuttuuko itse asiassa pätäkkää?
- Kirjoittelusta
entäs_kemia kirjoitti:
Ei varmaan kannata "pitkään" kirjoitella. Mutta jonkin verran ainakin itse vaihtaisin ajatuksia ennen tapaamista, koska kirjoittelemalla selviää onko yhteistä ja miten ajatustenvaihto sujuu. En ainakaan itse haluaisi lähteä tapaamaan randomisti ketä vaan. Kirjoittelemalla herää/lisään tyy mielenkiinto, sitten kannattaa kohtalaisen pian tavata, jotta nähdään, onko kemiaa livenä.
entäs_kemia kirjoitti:
Ei selviäkään mutta kirjetyyppistä kirjoittelua jaksaa pitempään. Tsättäilyssä se "kemia" katoaa tunnissa.
PalstaNikki kirjoitti:
Ei selviäkään mutta kirjetyyppistä kirjoittelua jaksaa pitempään. Tsättäilyssä se "kemia" katoaa tunnissa.
Johtuu ehkä siitä, ettei sitä koskaan ollutkaan. Itse en jaksa kirjeenvaihtoa, jos tarkoitus on, että homma johtaa johonkin. Mahdollisimman nopeasti vain tapaaminen ja sitten sen tietää, onko suhteella mitään mahdollisuuksia. Kun toisen näkee ja kuulee naamakkain, niin ei tarvitse rakennella omassa päässään romanttista kuvaa "siitä oikeasta" turhaan, koska silloin pettyy ihan varmasti.
- Kahdenkauppaa
Kyllä "alkukeskeskustelut" kannattaa käydä hitaammilla viestivälineillä. Pikaviestimet soveltuvat tilanteeseen, kun jo tuntee toisen paremmin.
Mielestäni nykyään deittailussa suurin ongelma eivät ole säännöt tai mitkään kirjoittamattomat säännöt. Suurin ongelma on kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen, tai tarkemmin kohtaamattomuus. Joko ihmiset eivät osaa etsiä tai sitten etsivät sellaista, mitä ei ole/löydy. Usein deittailijat etsivät kumppania ihan täysin väärästä paikasta. Esim. Tinderistä vakavaa parisuhdetta etsivän kannattaa varautua siihen, että suurin osa on liikkeellä ihan muulla tarkoituksella.
Lisäksi ei ymmärretä lähteä etsimään kotikylän ulkopuolelta. Kehä III:n ulkopuolellakin on elämää. Ja muulla Suomessa asuville tiedoksi: eivät ne kaikki "hesalaiset" ärsyttäviä ole. Rohkeasti vaan liittymään aidosti isolle ja kansainväliselle sivustolle. Esim. http://www.foreigndatingforum.com on osa Dating Factory konsernia ja siten liittymällä sinne saat käyttöösi yhden maailman suurimmista jäsenvalikoimista. Tiedä vaikka se rakkaus löytyisi Ruotsista tai Virosta ;)
- 101prosHetero
Deittailu. Se on homoille
- junttdd
pelaa poika kenoa ja sitte ilotyttöihin
- Buhahaha
"Ole oma itsesi" on neuvo joka toimii vain naisille, sillä joka naiselle löytyy kyllä ottajia. Moni merkityksetön asia miehessä nousee naiselle isoksi VÄLTÄ-leimaksi. Kuten esimerkiksi se jutussa mainittu odotusaika: jos mies vastaa ihan liian nopeasti, on hän todennäköisesti epätoivoinen, nopean seksin perässä, tai muuten vaan ihan liian innokas ja siksi rasittava.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935