tietokneesta musiikki kuulumaan kotiteatterista

musiikkiaulos

Saako usb uros ja usb uros saamaan tietokoneesta musiikin kuulumaan kotiteatterista ?
kuuloke liitäntä väljistyny eikä aina kuulu !
Siis auttakaa !

17

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bösilölle

      Mikä vitun vitsi! Valokaapelilla nää hoidetaan

      • Bösilölle

        miksi tarvitset moottoritien traktorille?


    • wiremore
    • jalaa1x

      Jos käytät koneen integroitua audiopiiriä, ja sen ulostuloliitin on mennyt väljäksi, hanki erillinen äänikortti ja ota ääni siitä ulos. Äänet saat ulos kahdella tavalla 3,5 mm to rca-kaapelilla tai sitten optisella kaapelilla.

    • HTTH

      Ei piuhoja nykyaikana, jos sinulla on bluetoothyhteys tai bt-adapteri tietokoneessa liitä kotiteatteriisi linkin pulikka. toimii loistavasti kokemusta on ja voit toistaa myös kännykkäsi musiikin.
      https://www.aliexpress.com/item/2017-Hot-NFC-Bluetooth-Audio-Receiver-Wireless-Adapter-3-5mm-RCA-Stereo-Output-for-Sound-System/32786121180.html?spm=2114.search0104.3.171.Ke1nVp&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10304_10307_10060_10302_10155_10154_10056_5370012_10055_10054_10059_10534_10533_10532_100031_10099_10338_10339_10103_10102_5580012_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_5590012_10114_143_10312_10314_10078_10079_10073,searchweb201603_17,ppcSwitch_5&btsid=c35dc332-4f43-486e-b993-98e94ca32e82&algo_expid=45e77566-cbd6-43bd-9adc-6775aa4c84aa-23&algo_pvid=45e77566-cbd6-43bd-9adc-6775aa4c84aa

      • ompa-pituutta

        Tuo on kyllä pisin linkki jonka olen koskaan nähnyt. Siis jos tuo olisi toimiva.


      • 24bittisetkorvat

        Aivan luokattoman surkea äänenlaatu tuollaisilla.
        Täällä tosin jotkut ei erota edes c kasetin hurinaäänä dts äänestä joten kaippa se joillekin toimii.


      • apinaetgorilla
        ompa-pituutta kirjoitti:

        Tuo on kyllä pisin linkki jonka olen koskaan nähnyt. Siis jos tuo olisi toimiva.

        Toimii se, se täytyy ainoastaan maalata kokonaisuudessaan ja vastata vaikkapa " Avaa uuteen ikkunaan"


      • Paviaanijabanaani
        apinaetgorilla kirjoitti:

        Toimii se, se täytyy ainoastaan maalata kokonaisuudessaan ja vastata vaikkapa " Avaa uuteen ikkunaan"

        Toimii kylläkin ihan klikkaamalla suoraan.


    • Mikätarknoittaa

      Tietokneesta?

    • kalle-prn-lht-oppinut

      Eiköhän ne USB-liittimet jokaisessa laitteessa ole aina naaraita, ellei ole joku homoseksuaali-portti, eli pistät sen urosken naaraan pesään ja sillä siisti.
      En ole ikinä nähnyt laitteessa urosta...
      Lisäksi sen laitteen manuaali varmasti kertoo ne portit, että mihin "pesään" uroksen työnnät...

    • Useimmissa koneissa HDMI-ulostulo. HDMI piuhalla siirtyy kaikki formaatit. Näytönohjaimissa usein oma äänikortti. Haittana on, että näytönohjainen ei saa mennä lepotilaan. PC:n äänikortin ulostulot usein surkeita. Kuten kuulokevahvistin. Paras siirtää ääni digitaalisesti ja antaa av-vahvistimen purkaa se. Itse olen käyttänyt HDMI piuhaa n. 10 v.

      • HDMI_haisee__myös

        "Paras siirtää ääni digitaalisesti"
        Ei muuten ole.
        Paras ääni tulee helpoiten ilman kikkailua 1:1 analogisella menetelmällä, eli vaikkapa perinteisellä RCA-kaapelilla, joka on on monasti häiriösuojattu kultauksineen mahdollisesti syntyvältä kohinalta.
        Kohinaa jos syntyy niin eiku lisää eristettä ympärille :-)
        Nämä nykyiset "formaatit" tai pikemminkin tavat, ovat tavallaan persiistä kun pitää digitaalisesti muokata/kääntää äänilähteestä kopioitua ääntä, eikä se varmaan ole se alkuperäinen, vaan muokattu digitaalisesti :(...


      • HDMI_haisee__myös kirjoitti:

        "Paras siirtää ääni digitaalisesti"
        Ei muuten ole.
        Paras ääni tulee helpoiten ilman kikkailua 1:1 analogisella menetelmällä, eli vaikkapa perinteisellä RCA-kaapelilla, joka on on monasti häiriösuojattu kultauksineen mahdollisesti syntyvältä kohinalta.
        Kohinaa jos syntyy niin eiku lisää eristettä ympärille :-)
        Nämä nykyiset "formaatit" tai pikemminkin tavat, ovat tavallaan persiistä kun pitää digitaalisesti muokata/kääntää äänilähteestä kopioitua ääntä, eikä se varmaan ole se alkuperäinen, vaan muokattu digitaalisesti :(...

        Pötyä... Digitaalinen ääni on nollia ja ykkösiä. Jos ne siirretään vahvistimeen 1:1 jonka DAC purkaa ne ja vahvistaa tuottaa parhaimman äänen. Windows kyllä resamplaa CD äänen joten Windowsin mikseri pitää ohittaa.

        Hyvä tapa on käyttää myös koneen ulkopuolella olevaa hyvää DAC-muuninta ja vahvistaa sen jälkeen ääni analogisesta liitännästä. Liitäntöjen kultaus ei paranna ääntä. PC tuottaa aina jonkin verran häiriöitä.


      • et.sitten.tiedä

        RCA siirtää/välittää ääänen suoraan 1:1. Digitaaliset aluksi purkavat äänen, eikä se varmasti enää ole se sama.


      • et.sitten.tiedä kirjoitti:

        RCA siirtää/välittää ääänen suoraan 1:1. Digitaaliset aluksi purkavat äänen, eikä se varmasti enää ole se sama.

        Digitaalinen ääni pitää jossain vaiheessa muuttaa analogiseksi. Sen tekee yleensä av-vahvistin paremmin kuin PC:n äänipiiri. Blu-ray levyn paremmat formaatit vaatii HDMI liitännän jos ne aikoo vahvistimessa purkaa. Vaikka ilmainen Kodi osaa siirtää äänen vahvistimelle ilman muokkausta jos haluaa. RCA liitin löytyy paremmista äänikorteista. Itsellä näytönohjaimen HDMI liitin siirtää äänen. Näytönohjaimissa on myös äänipiiri. Kalliissa kortissa sen toteutus voi olla parempi kuin PC:n piiri. Taustalla minulla soi nyt hyvä Satien pianolevytys, mikä kuulostaa minusta ihan hienolta isoista lattiakovaäänisistä vaikka ei tietysti ihan oikeaa pianoa vastaa ääneltään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe