Hieman pohdintaa nykyisestä suhteesta. Ongelmana se että tunnin tukehtuvani suhteessa. Ollaan kumpikin liki 30v. Saman katon alla oltu melkein 2 vuotta. Ookoon näköinen pari, sovitaan toisillemme ulkopuolistenkin mielestä. Ja tullaan toimeen keskenään, kaikin puolin, ja ollaan toisillemme parhaita ystäviä. Mies on kyllä ihana, osaa ottaa huomioon, ja haluaa viettää aikaa keskenään. Mutta siinä se ongelma tuleekin, meillä ei ole yhtään erillistä aikaa, on vai me. Sanoisin että mies on jonkin verran mustasukkainen. Se ei vaan pääse niin selkeästi esille koska ei tule tilanteita että ei oltaisi yhdessä. Muuta kuin juuri tuossa... Jotenkin en tätä alussa huomannut, mutta nyt ajan kanssa kyllä. Mies ei pidä että pitäisin yhteyttä kehenkään ystäviini, mies tai naispuolisiin. Itse haluaisin välillä käydä jonkun kanssa iltaa viettämässä ilman miestä, tai edes kahvilla. Enkä voi sanoa että mene viettämään vastaavasti omien ystävien kanssa aikaa, koska ongelma on sekin että miehellä itsellään ei ole ystäviä, eikä hän halua niitä edes hankkia. Tiedän että niitä on ollut, ja miespuoliset tuttuni ovat koittaneet mieheen tutustua. Mutta ei kiinnosta. Jos menen sanomaan että haluaisin välillä olla yksin, tai mennä vaikka illanviettoihin, toinen suuttuu ja sanoo että suhteessa ei tarvita ystäviä, vaan oma rakas riittää. Onhan se niinkin, mutta tuntuu todella tyhjältä ja yksinäiseltä olla 24/7 vain oman miehen kanssa. Miten tästä tilanteesta oikein selviäisi? Voinko pahoittaa miehen mieltä ja sanoa ja oikeasti vain mennä johonkin. Että mitenkä hienovaraisesti mainitsisin tilanteesta. Vai pitääkö tässä vain niellä vihansa? Erotakaan en kyllä haluaisi, mutta en kyllä tiedä miten tulen kestämään tätä eristäytyneisyyden tunnetta lopun ikääni. Tuntuu niin tyhjältä, vaikka olenkin onnellinen kun on muuten hyvä mies. Itse kun olen sitä mieltä että suhde ei korvaa ystäviä, eikä ehkä toisinpäinkään. Voisi sanoa että mies on kiltti, mutta minä oon kiltimpi ja joustan ehkä liikaa, mutta en tiedä miten saisin omaa tilaa enemmän.
Toinen ongelma tähän liittyen on sekin, että mies ei oikein voi sietää alkoholin käyttöä. Muuta kuin maks pari juomaa. Tämä ei tosin selvinnyt kuin vasta pidemmän ajan päästä kun asuttiin jo yhdessä. Itse taas haluaisin satunnaisesti juoda, mutta saan aina moitteet ja mökötykset. Olisihan tähän ratkaisu että juon tuttujeni kesken, mutta hankalaa jos en pääse mihinkään. Saan varmasti hirveät paska myrskyt kun olen tuon perusteella sitten kauhea juomisongelmainen ja viinaa ei tarvi, kiitos jo etukäteen mielipiteestä mutta olen kuullut tuon liian usein, ja jos ei ole muuta sanottavaa niin sen voi jättää pois.
(Tässä vaiheessa haluaisin alleviivata vielä tuon satunnaisesti kohdan, että en oo alkkis.)
Mutta ne jotka tykkää välillä järjen kanssa ottaa niin ehkä ymmärtää yskän.
Jotenkin tuo ei niin itseä ärsyttäisi jos mies ei juo, mulle on ookoo, mutta on hassua että hän itse on sanonut että on mielestään parempi kun ei juo, ja moni nainen olisi kuulemma tyytyväinen mun tilanteessa. Harmi kun nyt en vaan oo semmonen...
Ehkä joku pääsi jyvälle jutuista ja mietteistä. Toivoisin asiallisia vastauksia, ja aiheeseen liittyviä :)
Ei omaa tilaa
11
216
Vastaukset
- Voisentään
"suhteessa ei tarvita ystäviä, vaan oma rakas riittää"
Tuo miehesi ajatus on omistushaluinen ja täysin vääristynyt.
Sinulla todellakin saa ja pitää olla ystäviä ja voit heidän kanssa viettää aikaa ja harrastaa. Et tarvitse tähän lupaa. Sinä voit myös käyttää alkoholia joskus siten kuin tykkäät tosiaan vaikka kaverien kanssa.
Mene juttelemaan jonnekin, vaikka mielenterveystoimistoon parille käynnille, niin tajuat, että teidän suhteessa on palikat ihan pielessä. Miehesi lapselliset hallintakeinot eli mököttäminen ja sinun moittimisesi eivät ole kiltteyttä vaan hyvin manipuloiva keino.
Uskon ikävä kyllä, että tilanteesi pahentuu kun vain lähdet päättäväisesti viettämään aikaa ystäviesi seurassa. Tulee vihaa, haukkumista, mustasukkaisia syytöksiä ja mykkäkoulua. Toivottavasti olen väärässä.
Hae tosiaan jotain keskusteluapua joka tapauksessa. - mukaanvain
Miehesi on aivan varmasti kiinnostunut muustakin kuin vain istua sinun kanssa sohvalla ja tuijottaa tv.tä.
Ota selville mikä häntä kiinnostaa ja menkää yhdessä muiden, samasta asiasta kiinnostuneiden kanssa korjaamaan niitä autoja tai moottoripyoriä tai lenkkeilemään tai elokuviin tai kirjakerhoon tai kokkaamaan tai korjaamaan taloa jne.. eikä nuo olisi mitää yöjuoksuja vaan vain reipasta ja toiminnallista yhdessäoloa muiden kanssa.
Sitä kautta alkaisi kaveripiiri kehittyä teille molemmille!
Sinun on toimittava mangneettina saada mies neljän seinän sisältä ulos muiden ihmisten pariin, tutustumaan muihin.
Ehkä laiskuutta hänen puoleltaan viitsimättä nähdä vaivaa tutustua muihin, mutta ruokahalukin kasvaa syödessä, joten, kun hän pääsee alkuun, saatte kumpikin uusia tuttavuuksia joista saattaa kehittyä ystävyyksiä!- Että.semmosta
"Ota selvää mikä häntä kiinnostaa". Tuota, aloittaja on ollut miehen kanssa jo yli 2 vuotta ja he asuvat yhdessä, eiköhän hän jo miehensä tunne. Ja vaikeutena on se, ettei nainen saisi viettää lainkaan omaa aikaa ystäviensa kanssa, ei käydä kahvilla edes. Sulta taisi mennä itse ongelma ihan ohi.
Toisekseen jos olisikin niin, että mies on lisäksi passiivinen ja istuu vain kotona, kuka haluaisi sellaista perässävedettävää kolmikymppistä joka vielä vaatii mustasukkaisena ettei toinenkaan saa tehdä mitään jos ei hän ole "vahtimassa" ja vielä syyllistää, ettei parisuhteessa ollessa tarvita ystäviä.
Miehellä ei ole kaikki ihan ok minun mielestä oli sitten aktiivinen tai passiivinen eläjä. Kiertäisin kaukaa moisen kahlitsijan, ei ole normaalia tuo. Normaalia on iloita kun toisella on kivaa ystävien seurassa, kutsua heitä kylään ja viettää itsekin aikaa välillä ilman toista.
- mekkk
Parisuhde ei toimi pitkän päälle jos ei ole omaakin elämää ilman puolisoa ja kysyppä mieheltäsi mikä siinä alkoholin käytössä kiikastaa vai onko hänen vanhempansa alkoholisteja ja varmaan kaverit ovat jääneet jos on puuttunut muiden alkon käyttöön. Pidä pääsi koska jos suhde jossain vaiheessa päättyy niin sinulla ei ole enää kavereita kun yhteydenpot on jäänyt kun miehesi ei ymmäärä että kavereitakin on. Narsistisia piirteitä että pitäisi elää vain miehen kanssa ei kä koskaan käydä kavereiden kanssa missää. Jos käytätä alkoa kohtuullisesti niin ei pitäisi olla siihen mitään sanomista koska hän ei voi sinua määräillä.
- lkjsdölke
Nyt sinun pitää ehdottomasti kasvattaa selkäranka ja pitää kiinni omista näkemyksistäsi. Miehesi saa olla sitä mieltä, että hän ei ystäviä tarvitse, mutta sinulla ON OIKEUS OLLA ERI MIELTÄ. Ja 99,9% ihmisistä on sinun kanssasi samoilla linjoilla. Ehdottomasti on parisuhteenkin kannalta, ja ihmisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää, että on ystäviä. Ihminen on laumaeläin, sosiaalinen olento. Erilaisten ihmisten kanssa ajan viettäminen on ehdottoman tärkeää.
Sinä ilmoitat miehellesi, että olet nyt pidemmän aikaa kuunnellut hänen näkemyksiään, mutta että koska sinä olet eri mieltä, ja aikuisena ihmisenä täysin päätösvaltainen oman elämäsi suhteen, niin aiot jatkossa tavata ystäviäsi hyvällä omatunnolla. Myös alkoholin käytöstä päätät itse, ja toki tiedostat että "kännien" vetäminen ei ole tavoiteltavaa, eli osaat myös hallita rajasi. SINUN rajasi.
Jos miehesi loukkaantuu, voit sanoa että on harmi jos hänelle tulee paha mieli täysin normaaleista asioista elämässä. Mutta että jos et elä kuunnellen omaa sydäntäsi ja omaa järkeäsi, niin sinä nöivetyt sisältä, ja voit huonosti. Jos miehesi voi huonosti siksi, että sinä aiot voida elämässäsi hyvin ja olla onnellinen, niin hänen ei kannata sinun kanssasi elää.
Ei kannata miettiä että "mutta en halua erota, koska on muuten hyvä mies..." Eikös hyvä mies haluaisi elää luottaen, normaalisti, ilman mitään läheisriippuvaisuutta? Ja haluaisi että sinäkin olet onnellinen?
Oletko muuten lukenut läheisriippuvaisuudesta? Voisiko se olla miehesi haaste? Ja voisiko hän lähteä hakemaan siihen apua terapiasta?
Minunkin puolisoni on ehdottomasti myös paras ystäväni. Upea ja ihana mies. Mutta tietenkin välillä vietän aikaa tyttökavereiden kanssa! Ja joskus ihan vaan yksinkin. :) - helppoakin
Kumpaa arvostat enemmän ? Vapaus tai ahdistava suhde , valitse vain toinen .
- TotuusSattuuQ
"koska ongelma on sekin että miehellä itsellään ei ole ystäviä"
Ihan suoraan sanottuna tuo soittaa kyllä paljon hälytyskelloja jos ystävättömyydelle ei ole todella todella hyviä syitä (erittäin paha koulukiusaamistausta tms.). Yleensä jokaisella normaalilla ihmisellä on halua solmia ystävyyssuhteita ja niitä myös jää elämän varrelta jäljelle edes muutama.
Onko sinulla käsitystä siitä miksi miehellä ei ole lainkaan ystäviä? Jos hän on muuten mukava ja keskustelukykyinen niin siihen pitää olla hyvä syy. Nyt kyllä vaikuttaa valitettavasti siltä että miehesi käsitys suhteista on jotenkin vääristynyt ja hän yrittää omia sinut täysin itselleen niin että sinulle ei jää lainkaan tilaa. Sinuna ottaisin nyt varsin nopeasti irtioton niin että alat elää myös sitä omaa elämääsi ja katsot sopeutuuko miehesi siihen. Jos ei niin lopeta suhde ennen kuin se muuttuu entistä painostavammaksi. - googleitgirlfriend
Kokemuksesta voin sanoa että tyypit ilman miespuolisia frendejä jotka käyttävät kaiken aikansa naisensa vahtimiseen ovat poikkeuksetta narsisteja. Nää on niin surkeita otuksia että vertaavat itseään kaikkiin ja kaikkeen mikä saattaisi olla uhka parisuhteelleen. Kun narsistin paperin ohut ego on uhan alla niin sun tunteilla tai ajatuksilla ei ole mitään väliä. Voiko asiasta keskustella? Ei, koska pelkkä keskustelukin on uhka narsistin itsetunnolle. Syy miks miehes ei alkoholia siedä on se että se tekee vapaammaksi. Saattaisit vaikka kerrankin tehdä jotain ilman että kysyt lupaa siihen. Ja syy miksi mies ei juo on se että ku narsisti ottaa viinaa niin se saa itsetuntoa sanoa ja tehdä kaikennäköistä. Esimerkiksi vetäistä sua rystyllä koska olit himassa 5 minuuttia myöhemmin kuin sanoit.
Mitä voit tehdä asialle? Ensimmäinen vaihtoehto on se että pidät turpasi kiinni ja alistut "miehesi" orjaksi. Ystäväpiirisi kuihtuu pois vaikka kuinka mukava ihminen olisitkin, miehesi kun ei sitä ole. Itsetuntosi tullaan pikkuhiljaa murskaamaan märinällä, mökötyksellä, syyttelyllä ja tarvittaessa väkivallalla kunnes omatoimisesti osaat olla sanomati hei kaupan kassalle.
Toinen vaihtoehto on se että kysyt itseltäsi onko tämä se mitä elämältäsi haluat. Kiukkuisen ja manipuloivan ressukan jonka ympärillä pitää olla aina jotain muuta kuin oma itsensä ettei se vaan ottaisi taas pieneen sieluunsa? Minä ja miljoona muuta ihmistä voidaan sulle kertoa vaikka aamusta iltaan narsisteista mutta se on ihan itsestäsi kiinni pidätkö kiinni harh- pilvilinnoistasi vai hyväksytkö totuuden.- Eikoskaanenää
Olen itse ollut yhdessä narsistin kanssa ja tiedän mistä tämä kirjoittaja puhuu. Ole aloittaja varovainen. Nyt kannattaa ottaa jalat allesi kun vielä ei ole mitään tapahtunut.
- Sivustaseuraaja222
Suhteenne ei ole normaali ja tasavertainen ihmissuhde, vaan toisen tahdon mukainen ja alisteinen.
Eli sinulla on muuten hyvä ja kiltti mies, KUNHAN KAIKKI ASIAT MENEVÄT HÄNEN MIELENSÄ, AJATUSTENSA JA TOIVEIDENSA MUKAISESTI :) Sinä alistut tilanteeseen, kadotat oman tahtosi, pelkäät ilmaista mielipiteesi ja toiveesi, kadotat siis elämäsi ja katkeroidut.
Jos nyt tekisit asialle jotain, kun vielä hivenen on voimia ja tahtoa jäljellä, kohta nekin katoaa. - nainen_-63
Varo sitä miestä! Tuo tyyppi "Mies ei pidä että pitäisin yhteyttä kehenkään ystäviini, mies tai naispuolisiin." (= henkistä väkivaltaa) ja jolla ei ole itsellä ystäviä on vaarallinen. Valitse terveesti, eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754