Olimme vokissa töissä. ystävättäreni rakastui siellä asiakkaaseen. he aloittivat kiihkeän suhteen pikapikaa. olen koko ajan ollut tosi skeptinen tämän miehen suhteen. hän oli naimisissa Irakissa ja perheellinen, vaikka ei sitä kai halunnut heti kertoa.
minun kaverit kertoivat, että mies oli rakastunut minuun, mutta hän otti tuon "anteliaamman" naisen, joka on vieläpä lapseton ja hyvässä työssä. asuu yksin omistamassaan isossa talossa.
Ei siinä mitään, ihanaa että ihmiset rakastavat ja rakastelevat. mutta mies hivutti itsensä pian kylään ja asumaan. ja alkoi pikapikaa huseeraamaan sinne majoitustiloja sukulaisilleen.
minä en sanonut oikein mitään, koska ystävätär oli niin rakastunut. joskus kuitenkin saatoin sanoa jotakin varovaisesti. miehestä näki että hänellä on ihan kivaa, mutta rakastunut hän ei ole. enemmän vain hullaantunt vapaasta elämäntyylistä. vaikka oli muslimi joi rankasti ja juoksi alussa strippariklubeilla törsäämässä rahaa.
tuo mies on inhottava ihminen huutaa vihaisesti ja komentelee muita. hän vähättelee montaa asiaa suomessa ja suomalaisissa. mm minun hyvää kielitaitoa piti pilkkanaan vaikka ei osannut itse kuin pelkkää arabiaa. mutta eniten vitutti se öykkäröinti naisen talossa.
ystävätär on heikko ihminen ja aina samaa mieltä kulloisenkin ihmisen kanssa, kenen kanssa puhuu. Haluaa olla ylitse vuotavan ystävällinen kaikille kohtaamilleen ihmisille. en usko että hänellä on läheisiä ystäviä, joille kertoa huoliaan.
minä olin joskus sellainen. hän oli peloissaan miehen agressiivisuudesta ja silloin kehotin ainakin omaisuutensa kanssa olemaan varovainen. siinä kohtaa hän kuunteli minua -tai ainakin niin luulin.
he ovat nyt naimisissa, kutsua häihin ei tullut, eikä enää kyläänkään. tiedän että mies kieltää kutsumasta minua. hän on lähennellyt minua ja olen torjunut hänet muutaman kerran.
miehen irakilainen perhe on nyt historiaa, mutta jotenkin en jaksa uskoa että hän loppujen lopuksi jää edes Suomeen. Hän on niin monta kertaa jäänyt kiinni valehtelusta. ihmiset ovat sanoneet että hän ottaa eron, kun on saanut kansalaisuuden ja sen jälkeen vaatii talosta ja omaisuudesta puolet..
mies on paljon nuorempi ja hän ehtii hyvin vielä palata Irakiin perheensä ja vaimonsa luo. suku on kaikki kaikessa irakilaisille ja näen niin selvästi läpi siitä miehestä ettei hän oikeasti rakasta naista. ei nyt inhoakaan, mutta laskelmoi kaiken niin että pystyy palaamaan irakiin rikkaana miehenä.
mies ei ole saanut edelleenkään turvapaikkaa, mutta nyt asuu täällä. ystvätär keksii aina jotain, millä pelastaa hänet tänne.
kun tietty aika on kulunt ja mies hakee eroa, toivon että se aviopehto on oikeasti olemassa.
kuka ikinä meneekin naimisiin arabin kanssa tietäköön että klttuuri on tyystin erilainen. esim valehtelu on paljon sallitumpaa arabikulttuurissa.
Harmittaa ystävättären puolesta
14
381
Vastaukset
- Näinonnäre
Rasistista vihapuhetta koko teksti alusta loppuun.
- kalexis
Naisia ei kannata ottaa vakavasti. Ne ovat Katri Helenoita, eli minne tuuli kuljettaa.
- Nainentarvitseesääliä
Mies kohtelee naista todella rasistisesti. Nainen luulee että mies tarvitsee sääliä. Huono luonne ei parane säälillä.
- T6hd
Kuinka on mahdollista että voi mennä Suomessa naimisiin jos on jo kotimaassa avioliitto voimassa?
Ja voiko mennä suomalaisen kanssa naimisiin ellei ole saanut turvapaikkaa?
Kai näissä jotkin säännöt pätee!
Tämä stoori ei varmaan ole totta, mutta kai tällaista on tapahtunut että suominainen on ottanut jonkun nuoren tumman kaverin luokseen asumaan.
Mikäs siinä, nainen vain pitää hauskaa!
Ja onhan sitäkin tapahtunut että suomiäijä on ottanut luokseen ulkomaalaisen nuoren naisen! Miksei suominainen saisi tehdä samoin?- ChinaDragon
"Kuinka on mahdollista että voi mennä Suomessa naimisiin jos on jo kotimaassa avioliitto voimassa?"
Tietysti voi jos avioliitoa ei ole virallistanut, voi mennä naimisiin kymmenen kertaa eri maissa. Suomalaiset voivat myös mennä naimisiin useasti ulkomailla.
Naimisiin menemiseen tarvitaan todistus siitä onko henkilö single. Todistuksen sisällön voi muuttaa monessa maassa jos antaa hieman rahaa. Suomeen on tullut henkilöitä joilla on väärä nimi, myös sellaisia joiden äiti asuu kotimaassa ja lähettää Suomeen pojalleen henkilöpapereihin tarvittavia dokumentteja.
Huhuja on jopa siitä että joku olisi mennyt setänsä kanssa naimisiin päästäkseen Suomeen asumaan.
Kaikki tuntuu olevan mahdollista.
- turhapuronhoitaja
Minä taas toimin laboradorion hoitajana Myllypurossa ja mäkin keksin kaikkii kivoi juttui.
- avioehdosta
Avioehto on äärimmäisen tärkeä asia. Silloin ei tarvitse pelätä eroa taloudelliselta kannalta, jos ero tulee. Kyllä on ihmisiltä mennyt lyhyissäkin avioliitoissa puolet omaisuudesta, jos on ollut sinisilmäinen. Sinisilmäisiä ei ole vain naisissa vaan myös miehissä.
- ChinaDragon
Muistakaahan naiset virallistaa se avioliitto myös miehen kotimaassa. Jos noin ei tehdä voi mies mennä naimisiin vaikka Ruotsissa uudelleen. Uskon vahvasti siihen ettei irakilaiset halua sitä tehdä, sanovat ettei se ole käytännössä mahdollista. Voisi kysyä miten se on mahdollista saada ne singlen paperit Suomeen mutta toiseen suuntaan postit eivät kulje:)
Mies on siis kotimaassaan virallisesti single vaikka menisi naimisiin Suomessa. Kotimaasta saa halutessaan aina uudet singlen paperit.- kolikon_toinen_puoli
Tuo on sinänsä asia, jota kannattaa miettiä. Mutta kolikolla on toinenkin puoli. Mikäli avioliiton virallistaa miehen kotimaassa, niin mies voi hakea syntyvälle lapselle passin vaikkapa vaimon tietämättä kotimaastaan, koska tuolloin syntyvä lapsi on myös miehen maan kansalainen. Jos luottamusta on, niin hyvä juttu, mutta silloinhan ei tarvitsisi edes sitä avioliittoakaan virallistaa toisessa maassa, ellei halua lapselle kaksoiskansalaisuutta. Mutta jos luottamusta ei ihan ole, niin tuo saattaa tulevaisuudessa olla riski lapsen kannalta (lapsikaappaukset). Epäluottamustilanteessa visiitti miehen kotimaahan voi tuoda ongelmia, mikäli avioliitto on siellä virallistettu ja lapsi maan kansalainen, mikäli isä päättäisi, että lapsen ei olisi hyvä palata syntymaahansa. Itse menetin luottamusta mieheeni melko nopeasti alkaessani odottaa. Lapsen syntyminen voi nostattaa miehessä esim. tarvetta palata voimakkaammin omaan kulttuuriinsa. Itse valitsin tyytyä avioliittoon, jota ei ole virallistettu mieheni kotimaassa lapseni suojelemiseksi mahdollisilta ongelmilta tulevaisuudessa, kun hän kasvaa ja mies joutuu kohtaamaan "länsimaisen vaikutuksen" myös lapsensa elämässä. On vaikea ennustaa tulevaisuutta, mutta mitä vähemmillä ongelmilla, sen parempi.
- ChinaDragon
kolikon_toinen_puoli kirjoitti:
Tuo on sinänsä asia, jota kannattaa miettiä. Mutta kolikolla on toinenkin puoli. Mikäli avioliiton virallistaa miehen kotimaassa, niin mies voi hakea syntyvälle lapselle passin vaikkapa vaimon tietämättä kotimaastaan, koska tuolloin syntyvä lapsi on myös miehen maan kansalainen. Jos luottamusta on, niin hyvä juttu, mutta silloinhan ei tarvitsisi edes sitä avioliittoakaan virallistaa toisessa maassa, ellei halua lapselle kaksoiskansalaisuutta. Mutta jos luottamusta ei ihan ole, niin tuo saattaa tulevaisuudessa olla riski lapsen kannalta (lapsikaappaukset). Epäluottamustilanteessa visiitti miehen kotimaahan voi tuoda ongelmia, mikäli avioliitto on siellä virallistettu ja lapsi maan kansalainen, mikäli isä päättäisi, että lapsen ei olisi hyvä palata syntymaahansa. Itse menetin luottamusta mieheeni melko nopeasti alkaessani odottaa. Lapsen syntyminen voi nostattaa miehessä esim. tarvetta palata voimakkaammin omaan kulttuuriinsa. Itse valitsin tyytyä avioliittoon, jota ei ole virallistettu mieheni kotimaassa lapseni suojelemiseksi mahdollisilta ongelmilta tulevaisuudessa, kun hän kasvaa ja mies joutuu kohtaamaan "länsimaisen vaikutuksen" myös lapsensa elämässä. On vaikea ennustaa tulevaisuutta, mutta mitä vähemmillä ongelmilla, sen parempi.
Suomessa syntynyt lapsi on suomalainen. Lapselle ei voi hakea passia ilman molempien vanhempien suostumusta. Tämä käytäntö on Suomessa että jokaisessa tietämässäni maassa.
Esimerkiksi oma lapseni on suomalainen vaikka hänellä on kiinalainen äiti(kiinan kansalainen).
Äiti ei saa viedä lasta Kiinaan ilman että isä suostuu laittamaan nimensä viisumihakemukseen. Yllättäen tämä ei vielä käy postitse vaan Kiinan konsulaatti kutsuu isän henkilökohtaisesti kirjoittamaan paperit ja juttelemaan Helsingin konsulaattiin. Käytännössä ei ole siis mitään mahdollisuutta viedä lasta ulos maasta ilman molempien vanhempien suostumusta(vaikka lapsella olisi passi). - Korjausta
ChinaDragon kirjoitti:
Suomessa syntynyt lapsi on suomalainen. Lapselle ei voi hakea passia ilman molempien vanhempien suostumusta. Tämä käytäntö on Suomessa että jokaisessa tietämässäni maassa.
Esimerkiksi oma lapseni on suomalainen vaikka hänellä on kiinalainen äiti(kiinan kansalainen).
Äiti ei saa viedä lasta Kiinaan ilman että isä suostuu laittamaan nimensä viisumihakemukseen. Yllättäen tämä ei vielä käy postitse vaan Kiinan konsulaatti kutsuu isän henkilökohtaisesti kirjoittamaan paperit ja juttelemaan Helsingin konsulaattiin. Käytännössä ei ole siis mitään mahdollisuutta viedä lasta ulos maasta ilman molempien vanhempien suostumusta(vaikka lapsella olisi passi)."Suomessa syntynyt lapsi on suomalainen."
Ei ihan noinkaan!
Suomen lain mukaan Lapsi saa äitinsä kansalaisuuden syntyipä lapsi missä päin maailmaa tahansa, eli suomalaisen äidin lapsi saa aina suomen kansalaisuuden. Jos äiti ei ole suomen kansalainen mutta on avioliitossa suomalaisen miehen kanssa, myös tällöin lapsi voi saada suomen kansalaisuuden.
Mutta ongelma onkin tämä: Vaikka lapsella olisi suomen kansalaisuus, ulkomaalainen aviopuoliso voi hakea omalle lapselleen oman maansa kansalaisuutta. Jos ko maa ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta, hän voi jopa perua suomen kansalaisuuden lapselta! - ChinaDragon
Korjausta kirjoitti:
"Suomessa syntynyt lapsi on suomalainen."
Ei ihan noinkaan!
Suomen lain mukaan Lapsi saa äitinsä kansalaisuuden syntyipä lapsi missä päin maailmaa tahansa, eli suomalaisen äidin lapsi saa aina suomen kansalaisuuden. Jos äiti ei ole suomen kansalainen mutta on avioliitossa suomalaisen miehen kanssa, myös tällöin lapsi voi saada suomen kansalaisuuden.
Mutta ongelma onkin tämä: Vaikka lapsella olisi suomen kansalaisuus, ulkomaalainen aviopuoliso voi hakea omalle lapselleen oman maansa kansalaisuutta. Jos ko maa ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta, hän voi jopa perua suomen kansalaisuuden lapselta!Ei voi, tuohon täytyy olla molempien vanhempien suostumus, ainakin maissa joissa mies ja nainen ovat yhdenvertaisia lain edessä.
- ChinaDragon
Kannattaa myös miettiä onko se aviopuoliso yhteiselon arvoinen jos häneen ei voi luottaa.
Kiinalaisilla on sanonta, " jos et luota, älä käytä".
Luottamuksen puute tuo parisuhteeseen sellaisia ongelmia ettei yhteiselo olisi enää normaalia.
Elämä on lyhyt tuhlattavaksi epätyydyttävässä suhteessa. Itse olen määritellyt parisuhteen sellaiseksi etten voisi elää tilanteessa jossa puolisoilla olisi hyvin erilaisia näkökulmia peruselämässä. Mieli avoinna, mutta jos ongelmia tulisi on aina helpompaa olla yksin, mitä yksin parisuhteessa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863317Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921889Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871723- 1441581
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621443
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941365Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671351Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001304- 861257