onko reilua arvostella siskon käytöksen vuoksi?

ymmällään

Mitä ajatella, kun miehen, jota tapailen, siskon käytös on ollut joissakin tilanteissa täysin halveksuvan ala-arvoista ja ilkeää, siis aikuiselta naiselta normaaleissa arkitilanteissa. Erittäin selväksi tullut, millä tyylillä kohtelee yleensä ihmisiä ja luokittelu ja halveksunta on kovin herkässä. Sattumalta harrastuksen kautta tulin tietäneeksi naisen, hän ei minua tunne. Tästä meni miehenkin käytös täysin uuteen valoon, kaikki huulenheitot ja vitsillä nakatut einiinpositiiviset kommentit alkoikin vaikuttamaan todella vastenmielisiltä ja noloilta. Väärin arvioida yhden ihmisen käytöksen perusteella toista, mutta toisaalta sama kasvatus, sama ympäristö, sama luonne ja opitut mallit reagoida ja muutaman ei kovin positiivisen kommentin olen vanhemmistakin kuullut mieheltä. Tunnistan molemmissa samaa käytöstä, miehellä lievempänä, mutta voi olla että ei kaikkea näytä.. Mitenkä asiaa ratkaista, ilman, että tekisi hätiköityjä johtopäätöksiä.

2

189

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flyinanngel88

Viettaen aikaa enemmän,jos se oli feikkausta ja esitysta niin se haihtuu ajan myötä pois ja jos ei ollut nii. Se yleensa niin sit nostaa sitä päätään. Katso viel ja paata sitten. ;)

• kokenut33

" mutta toisaalta sama kasvatus, sama ympäristö, sama luonne ja opitut mallit reagoida ja muutaman ei kovin positiivisen kommentin olen vanhemmistakin kuullut mieheltä"

Tuo on asia, jonka suhteen on oltava varovainen, mutta se ei ole ylipääseemätön ongelma. Tiedän itsekin saaneeni lapsena ja nuorena vääristyneitä käyttäytymismalleja vanhemmiltani, mutta kun aikuisena tunnistin asian, onnistuin kasvamaan niistä ulos. On tärkeää, että tälainen henkilö näkee ja kokee vaihtoehtoisia käyttäytymistapoja. Ole siis mallina hänelle, kannusta ja tue, toisinaan, mutta ei liian usein, voit keskustella asiallisesti, miksi hän käyttäytyi/sanoi juuri noin - hän ei ehkä ymmärrä, että se voi olla toisesta loukkaavaa, koska se on hänen käsityksensä mukaa normaalia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2185
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      791
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      780
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      696
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      686
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      60
      570
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe