sukkahousut pyörii jaloissa

satu2maarit

Mikä on kun minulla nailonsukkahousujen pohja- ja kantavahvikkeet kääntyvät aina ikävän näköisesti jalkaterän päälle? Päivän mittaan saa monta kertaa olla korjaamassa. Onko vika jaloissani vai sukkiksissa? Onko muilla samaa pulmaa?

6

373

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sedghjf

      Vikahan voi olla kummassa tahansa, mutta jos kaikki sukkahousut tekevät saman on todennäköisesti vika joko liian isoissa kengissä tai istuma-/seisoma-asennoissa. Itsellä vingertää sukat jaloissa, koska istun usein risti-istunnassa ja siinä tulee vähänkään löysempään sukkaan vääntöä.

    • Yksinkertaistako

      Onko sukkahousut puettu oikeinpäin jalkaan? Jos housuosa on takaperin (ainakin pienemmässä koossa on symmetrinen), sukat kiertyy jalkaan laitettaessa 180 astetta ja päivän mittaan yrittää kääntyä oikeinpäin. Pukiessa kannattaa varmistaa että kudelma juoksee ojennuksessa (ennenwanhaan saumat varmisti asian).

    • Sukkistensuoristelija

      Yksi mitä olen monesti ihmetellyt, kun joku muoti bloggaaja esittelee jotain kuviollisia sukkahousuja. Kuvastakin näkee, että toisessa jalassa sukkahousu kiertyy puoli kierrosta ja toisessa jalassa täyden kierroksen. Sitten valitetaan kuinka epämukavat sukkahousut on. Varsinkin ohuissa ihonvärisissä sukkahousuissa on vaikea nähdä, onko ne suorassa jalkaan pukemisen jälkeen. Mutta kamalat ne on käyttää, jos ovat kierteellä jalassa. Itse tarkistan huolella aina että on suorassa.

    • jokatoisethalpikset

      Mitä merkkiä ko. sukkahousut ovat? Ensimmäisenä tulisi mieleen halpis sukkahousujen löysä neulos. Mutta harvoin nykyisissä sukkahousuissa kaikki vahvikkeet on. Tukisukkahousuissa yleensä on, mutta tavallisissa ei. Viimeksi olen Prismasta ostanut tavallisia sukkahousuja, joissa on myös kanta- ja pohjavahvike. Ja kyllä ne vahvikkeet päivän mittaan liikkuvat johonkin suuntaan ainakin jonkin verran. Vähän riippuen kengistä. Minulla tuppaa sukkahousujen kärkivahvike kääntymään varpaiden alle.

    • satu2maarit

      Ostan aika usein Norlynin Cityjä. Eiväthän ne mitään kalliita ole, mutta eivät kai ihan halpiksiakaan. Tukisukkahousuja käytän joskus. Aina olen koettanut sukkahousuja pukiessa katsoa, että sääriosa ei menisi kierteelle, mutta silti ainakin toisen jalan vahvikkeet pyrkivät kiertymään. Ikään kuin sukkahousuissa olisi liian vähän tekstiiliä. Jos toinen jalka on sukkahousussa kohdallaan, niin tuntuu, että toisen jalan kohdalla pitäisi sukkahousua kääntää puoli kierrosta lisää ennen kuin asettuu mukavasti. Sitten on pohjavahvikkeet esillä. On tämä vähän hassua.

    • jokatoisethalpikset

      Norlynin sukkahousuissa on erilaiset vahvikkeet. Tarkistin vertaamalla mm. Vogueen. Ainakin Norlynin tukisukkahousuissa kantavahvike on kantikas, kun esim. juuri Vogueissa pyöreähkö
      (muotoonneulottu). Voi vaikuttaa paikallaan pysymiseen. En ole tuota City mallia testannut vielä kun näyttäisi olevan vain 20den ja enimmäkseen käytän 40 denierin sukkahousuja. Joskus käy niin, että sukkahousuja pukiessa sukkahousun toinen sääri menee yhden kierroksen pieleen. Mutta sen kyllä huomaa kun asettelee housuosaa paikoilleen, saumoista siis huomaa.

      Joissakin sukkahousuissa on jalkaterän pituus lyhyehkö ja silloin ei ainakaan vahvikkeet pysy paikoillaan. Saisi olla myös kanta ja pohjavahvikkeet kaikissa sukkahousuissa ainakin 60 denieriin asti. Vaikka matalista kengistä esim. ballerinoista ne saattavatkin vilahtaa. Ihan ohuimpien vahvikkeettomien sukkahousujen alle on tullut minulla tavaksi laittaa ohuet avokassukat suojaksi. On säästynyt monet ohuet sukkahousut silmäpaolta tuolla konstilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe