Yli 20 vuotta työttömänä

Kyllä.töitä.saa

Olen noin 50v mies. Työttömänä liki koko aikuisikä. Koulutuksena raksapuolen amis.

Olin koko 90-luvun työttömänä, kuten myös 2000 luvun. 2010 luvulla sitten menin uudelleen koulutukseen ja kävin 10 kk kurssin, raksa-alalta. Pääsin sieltä hommiin ja olin työssä 3 kk mutta en halunnut jatkaa kun pakka ei ollut häävi ja työt oli paskaduuneja. Mitään kartsaa en saanut koska työnantaja oli reilu ja kirjoitti että " tuotannolliset jataloudelliset syyt" irtisamisilmoitukseen. Sitten olin noin 2 vuotta mitään tekemättä. Laitoin vuokrafirmaan ilmoituksen ja pätkätöitä kestoltaan 1 - 10 päivää on ollut nyt muutaman vuoden ajan. Työkkäri ei ole " ahdistellut" ja soviteltu työmarkkinatuki juoksee. Käyn heittämässä keikkaa jos kiinnostaa. Raksahommia lähinnä apumiehen töitä. Taloudellisesti pärjän ihan hyvin.
Mutta nyt on ongelma sillä minulle on tarjottu monta kertaa oikeaa työsopimusta , siis minut haluttaisiin jatkuvaan työsuhteeseen useampienkin pikkufirmojen taholta.

Miettikääs tilannetta. Olen noin 50v mies joka ei juurikaan omaa kokemusta ja hommia tarjotaan, vaikka kaiken järjen mukaan minulla ei pitäisi olla mitään asiaa työmarkkinoille!
Olen kylläkin erittäin hyvässä kunnossa, raitis ja omaan sosiaalisia taitoja, mutta ikityötön käytännössä. En kuitenkaan halua jatkuvaan duuniin sillä tässä ei huvita menettää vapauttaan ..............

32

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MoroPalikka

Kyllä ne työt muille kelpaa. Leiki sinä vain kuollutta koko elämäsi.

• kaikkensa_antanut

Käännetään vähän asentoa: Töissä ollessa ei ehtinyt edes harrastaa mitään mielekästä. Työttömänä aikaa on riittävästi lopulta harrastuksiin. Valitettavasti edellinen työnantaja ei maksanut riittävästi, että pystyisi nyt harrastamaan. Siispä seuraava työ edellyttää sitä, että 1. pystyy harrastamaan työn ohella haluamaansa. ja 2. rahaa jää myös säästöön.
        CAPTHA EI TOIMI!!!! piti täyttää 50-kertaa!!!

• Mies57v

jaa jaa, pitkä ura sulla ! itse jäin työttömäksi 1994. Olen moni osaaja. Mutta ei ole kunnon työpaikkoja ollut,, niin en ole töihin mennyt.
      Omaa ammattitaitoa olen käyttänyt omiin harrasteisiin. Ja en ole halukas myymään osaamista halvalla ! Markkinatalous on tällaistä.

• 17etunti

Työstä on saatava palkka jolla elää ja voi rakentaa elämäänsä. Millään 10-13 euron tuntiliksalla ei voi rakentaa elämäänsä. PK- Seudulla palkka oltava väh. 17 eroa tunti ja maakunnissa minimi 15 euroa tunti.
      Nyt tilanne on se että hommia on mutta palkka 8 - 11 euroa tunti. Mitään alennusmyyntejä on turha lähteä pitämään työpaikoille.

• Piiitkääntyöttömänä

Hae itse määräaikaista työtä.Osa-aikatyötä rakennusalalla ei ehkä ole mutta 1-3 kuukauden mittaista voisi löytyä.Tai ehdota itse työnantajalle määräaikaista sopimusta.
      Nyt on jonkinlainen rakennusbuumi mutta se ei välttämättä kauan kestä.Jos rahaa on niin eihän sitä tarvitse pitää työnhakua voimassa vaan elää omilla tuloilla ja säästöillä.
      Nykyään tuskin karenssia tulee siitä jos välillä on pois kortistosta ja palaa sitten takaisin kun työtilanne heikkenee.
      Olen elänyt samoin kuin aloittaja eli työttömänä 90-luvulta alkaen ja siinä välissä jotain kurssia ja hieman työtä mutta oikeaa palkkaa en ole saanut.

• TyöttömyysUraa

Olen 57v. Hyväntuulinen osaava tavallinen terve mies. Minulla loppui työt jo 1990 L, ja sen jälkeen ei ole ollut muuta, kuin suurelta osaltaan aitoa työttömyys te pelleilyä. Tosin työttömänä suoritin ammattitutkinnon, joka on itselle hyödyllinen. Ja Minulla on jo muita tutkintoja ennestään. Rehellisiä Palkka töitä ei löydy.

Työttömyys uralla on ollut myös vastoinkäymisiä, esim. kun jäin työttömäksi, niin vaimo lähti ja vei lapset ja alkoi niitä vieroittaa moniammatillisesti, ilkeällä yh konsultaatiolla, yms.. Ja sai haluamansa täys tuhon aikaan. Työtön kun oli niin arvoton, että siitä piti päästä eroon nopeasti, ja myös sen puolen tärkeät sukulaisetkin osoitti suurta vihaa...ja inhoa työtöntä miestä kohtaan !

Kun olin ollut pitempään työttömänä, niin te toimisto laittoi minut karenssiin, olin yli 10v karenssissa ! Te toimisto onnistui pitämään minut karenssissa, kun ei löytynyt toimenpiteitä , ei sitten millään löytynyt...... Hallinto Mielivalta Karenssista pääsin pois vasta menemällä selvittämään tätä te kyykytys asiaa sos. virkailijalle,, ja sos. virkailjan avustuksella purettiin tuo karenssi, ,, ja sitten alistumalla kuntouttavaan työ toimintaan, kun se kävi vaadituksi toimenpiteeksi. ...
      Se olikin kokemus suomen heikosta sosiaalisesta tilanteesta, , se oli pakko yhteiskuntapalvelua, oleskelua muiden vanhojen, alkoholistien ja huume veikkojen ja ex vankien, venäläisten, , yms.. sopeutumattomien syrjäytettyjen kanssa, 3. sektorin uskonnollisessa oleskelu pajassa. Aika tuli pitkäksi kun piti kokonaisia päivä olla paikalla oleskelemassa... tosin välillä rukoiltiin. Vaikutti avo-mielisairaalan tyyppiseltä menolta se touhu.
      Suosittelen erityisesti päättäjille kokemusta suomen lukuisissa eri pakko hiki pajoissa ja pakko kuntouttavissa oleskelu keskuksissa ! se voisi avartaa itse lihapatojen äärellä olevien päättäjien maailmankuvaa.

Monin tavoin on siis työtöntä nöyryytetty, ja kyykytetty, mutta palkka töitä rehellisiä ei löydy. Olisi kyllä tarjolla esim. erilaista pakko työterapiaa ilman palkkaa. Mutta kun en ole ongelmainen, tai mielisairas, tms.., niin en ole kuntouttavasta turha-touhusta kiinnostunut.
      Palkka töitä ei ole, eläkkeelle en pääse, ja eläkeikää on nostettu, joten olen työttömänä vielä monia vuosia. Nyt kun ikää jo on, olen saanut olla ilman te terroria jo vuosia....
      Valtakunnan tempoileva, ahne eturyhmiä suośiva politiikka on sysännyt paljon hyvää työvoimaa pois töistä. Tulonajako ei toimi, kun iso osaa jää ilman elintasoa, työtä ja tuloa.

• Työtön_työtön9999

Sinut laitettiin kuntouttavaan toimintaan, vaikka olet terve?
        Missä päin Suomea tuollaista touhua on?
        Minä olen pitkäaikaistyötön ja en ole joutunut kuntouttavaan toimintaan, koska olen ns. terve, enkä käytä päihteitä.
        Laitetaanko viisikymppinen ihminen, jolla on koulutusta vielä kuntouttavaan?
        Kait nämä jutut vaihtelevat paikkakunnittain.
        Itse en menisi kuntoutettavaan vaan ottaisin saman rahan toimeentulotukena. Pakkohan ihmiselle on jostain toimeentulo tulla.

• jippijaij
        Työtön_työtön9999 kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön ja en ole joutunut kuntouttavaan toimintaan, koska olen ns. terve, enkä käytä päihteitä.
        Itse en menisi kuntoutettavaan vaan ottaisin saman rahan toimeentulotukena. Pakkohan ihmiselle on jostain toimeentulo tulla.

"Ottaisit toimeentulotukea" ?
        Vaan kun kaikille sitä ei makseta, jos on tilillä jotain. Tai omistaa metsää. Osakkeet pitää myydä. Älkääkä sanoko, että rahat kotiin tms. Ei se aina onnistu.

• työttömyysUraa
        Työtön_työtön9999 kirjoitti:

Kyllä on paljon terveitäkin pakko kuntoutettu, vaikka se ei ole kuulemma tarkoitus. mutta massa-työttömyys kaupungit säästää kuluissa ja sysää terveitäkin pakko toimenpiteisiin koska muutakaan ei ole, ja ei kai tulekkaan.....
        itse olen sen kokenut ja tunnem muitakin samassa jamassa olleita. karenssilla uhaten on painostettu pakko toimenpiteisiin.
        Ja tuleva ns. osallistuva sosiaaliturva, lienee juuri tätä, pakko osallistumista pakko kuntoutukseen ilman palkkaa,,, tai jäät ilman työttömyys turvaa ja sosiaalitukia.
        Tämä on ahnetta kokoomus kepuli politiikkaa, jota sdp vihreät tukee.
        Ja laajaan pakko kuntoutukseen on mentävä kun meillä lepää jouten jo yli 100 000 pakolais kotoutus turistia, Ne on saatava pois tilastoista johonkin toimenpiteisiin.
        Kanta väestön edut heikkenee ja suomi muuttuu vähitellen pohjolan kokoomus afrikaksi.
        Verorasitus kasvaa, keinottelu lisääntyy.

• työtöntyötön99
        jippijaij kirjoitti:

Vaan kun kaikille sitä ei makseta, jos on tilillä jotain. Tai omistaa metsää. Osakkeet pitää myydä. Älkääkä sanoko, että rahat kotiin tms. Ei se aina onnistu.

Totta kai! Jos on muuta varallisuutta ja säästöjä niin eihän sellainen henkilö tarvitse toimeentulotukea vaan voi käyttää ensin säästönsä ja tarvittaessa myydä omaisuutta. Uskon kuitenkin, että pitkäaikaistyöttömillä ei kenelläkään voi olla säästöjä ja omaisuutta. Ei ainakaan minulla.

• työtöntyötön9999
        jippijaij kirjoitti:

Ja toisaalta kuka sitä tarkistaa Kelasta onko sinulla metsää tai osakkeita tai säästöjä jos et itse ilmoita. Tai voithan nostaa säästösi pois ja säilyttää kotona. Pankki maksaa niin vähän korkoa, että senkään takia rahoja ei kannata tilillä pitää.

• kolmeviikkos

Kun ihminen on ollut työttömänä kymmenenkin vuotta, niin kyllähän se työkuntoutuksen aika ja paikka on, vaikka lääketieteellisiä vikoja ei olisikaan. Sitä osoittaa jo sekin, että töihin lähtö tuntuu vastenmieliseltä. En sitä ihmettele, sillä aika pihalla ihminen on työelämästä 10 vuoden työttömyyden jälkeen.

• jfjfjgfjfj

Aika moni on työttömäksi jouduttuaan kuitenkin jatkanut elämäänsä normaalissa rytmissä; opiskelut, kävelylenkit ym. toiminta. On paljon ihmisiä, jotka ovat olleet työtöminä yli 10 vuotta ja ovat sinä aikana opiskelleet itsenäisesti kieliä ja sivistäneet itseään, noudattaneet päivärutiineitaan. Tottahan siinä on aika pihalla työelämästä muuten, mutta se ei tarkoita, etteikö ihmisellä olisi selkärankaa elämän- ja arjenhallintaan. Ja työkuntoutuksellahan se ei parane yhtään. Miten joku voisi kuntoutua työelämään rakentelemalla linnunpönttöjä ja kutomalla mattoja? Ja etenkin jos takana on useampi ammattitutkinto ja ihan eri alalle kuin nuo toiminnot, joita kuntoutuksessa käytetään.

• LaajaRahattomuus

jos saa kunnon palkkaa tehdyistä linnunpöntöistä tai matoista, niin se on hyvä työ ! päiväkävelyt ei, ja harrasteet ei,ne ole työtä, ne on lepoa.

• LaitostunutTyöläinen
        kolmeviikkos kirjoitti:

Kun ihminen on ollut työttömänä kymmenenkin vuotta, niin kyllähän se työkuntoutuksen aika ja paikka on, vaikka lääketieteellisiä vikoja ei olisikaan. Sitä osoittaa jo sekin, että töihin lähtö tuntuu vastenmieliseltä. En sitä ihmettele, sillä aika pihalla ihminen on työelämästä 10 vuoden työttömyyden jälkeen.

tai töissä liian pitkään ollutta tulisi pakolla kuntouttaa, kun se on niin pahasti laitostunut sinne töihin, on kuin joku avo-hoito potilas....

• jhfsdfk78
        LaajaRahattomuus kirjoitti:

jos saa kunnon palkkaa tehdyistä linnunpöntöistä tai matoista, niin se on hyvä työ ! päiväkävelyt ei, ja harrasteet ei,ne ole työtä, ne on lepoa.

Niin, niin jos siitä mattojen kutomisesta ja linnunpönttöjen tekemisestä saa palkan, mutta kun ei saa!

• jhgjhgj78
        LaitostunutTyöläinen kirjoitti:

tai töissä liian pitkään ollutta tulisi pakolla kuntouttaa, kun se on niin pahasti laitostunut sinne töihin, on kuin joku avo-hoito potilas....

On muuten hyvä pointti tuokin! Yhtä lailla siihen työhönkin laitostuu!

• TöistäKuntoutukseen
        kolmeviikkos kirjoitti:

Kun ihminen on ollut töissä kymmenenkin vuotta, niin kyllähän se työkuntoutuksen aika ja paikka on, vaikka lääketieteellisiä vikoja ei olisikaan. Sitä osoittaa jo sekin, että töihin lähtö tuntuu vastenmieliseltä ja on liian tärkeä olo. En sitä ihmettele, sillä aika pihalla ihminen on elämästä 10 vuoden työn teon jälkeen. Työpaikka ja palkka laitostaa ja surkastuttaa ihmisen.

• daadaaaaaa

Alottaja on säälittävä. Meitsi opiskelee 2. korkeakoulututkintoa ja ikää on 30. Jos töitä ei tule valmistumisen jälkeen, teen 3. tutkinnon. Elämä mielenkiintoisempaa ja älyllisesti kivempaa kun kehittää itseään.

• lukukausimaksuttarpeen

tuhlaat aikaa näennäistoimintoihin......

• jfdghhkjafd

Minulla, pitkäaikaistyöttömällä, on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa ja kolmas valmisteilla, joten työttömyysajan olen minäkin pystynyt hyödyntämään itseni kehittämiseen. Työtä tuskin tulen koskaan saamaan, koska opiskelusta ja työttömyydestä on tullut tapa. Olen sinua vanhempi, kohta 60-vuotias. Jos olet vasta kolmissakymmenissä niin sinulla on vielä varsin hyvät mahdollisuudet päästä työelämään. Korkeakoulututkinnot ja opiskelut takaavat sen, ettei tarvitse mennä kuntouttavaan työtoimintaan, jonka kokisin kohdallani tarpeettomaksi.

• SuomenTila
        jfdghhkjafd kirjoitti:

Minulla, pitkäaikaistyöttömällä, on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa ja kolmas valmisteilla, joten työttömyysajan olen minäkin pystynyt hyödyntämään itseni kehittämiseen. Työtä tuskin tulen koskaan saamaan, koska opiskelusta ja työttömyydestä on tullut tapa. Olen sinua vanhempi, kohta 60-vuotias. Jos olet vasta kolmissakymmenissä niin sinulla on vielä varsin hyvät mahdollisuudet päästä työelämään. Korkeakoulututkinnot ja opiskelut takaavat sen, ettei tarvitse mennä kuntouttavaan työtoimintaan, jonka kokisin kohdallani tarpeettomaksi.

Kun olin pakolla kuntouttavassa, niin siellä oli useampikin maisteri.... Ne oli pakotettu kuntouttavaan karenssilla uhaten. Kuten minutkin oli.

• jfghhkjard

Minulla ei ole perussairauksia eikä elämänhallinnassani ole koskaan ollut ongelmia ja lisäksi olen täysin raitis, joten ovat katsoneet, etten tarvitse kuntoutusta. Tottahan ihmisen elämäntilanne vaikuttaa asiaan. Ehkä ne "maisterit" eivät kuitenkaan ollet maistereita. Kaikilla ei ole välttämättä tietoa koulutusnimikkeistä.

Mitä sitten jos tulee karenssi? Saman rahan saat toimeentulo- ja asumistukena. Ei yhteiskunta jätä ketään ilman perustoimeentuloa.

• tstotyötön55v

Miksi keikkahommien tekijät ovat mielestäsi naurettavia? Itseään voi kehittää muutenkin kuin opiskelemalla (yliopistossa).
        En ole vielä joutunut kuntouttavaan. Jos joskus saan karenssin, en saa toimeentulo- t. asumistukea koska siipan katsotaan elättävän mut eikä tilikään ole vielä miinuksella.

• palkalla_eläjä
        jfghhkjard kirjoitti:

Minulla ei ole perussairauksia eikä elämänhallinnassani ole koskaan ollut ongelmia ja lisäksi olen täysin raitis, joten ovat katsoneet, etten tarvitse kuntoutusta. Tottahan ihmisen elämäntilanne vaikuttaa asiaan. Ehkä ne "maisterit" eivät kuitenkaan ollet maistereita. Kaikilla ei ole välttämättä tietoa koulutusnimikkeistä.

Mitä sitten jos tulee karenssi? Saman rahan saat toimeentulo- ja asumistukena. Ei yhteiskunta jätä ketään ilman perustoimeentuloa.

Väärä asenne: Toimeentulotukea ei moraalisista syistä tulla koskaan nostamaan. Siitäpä syystä palkkatoive lähtee heti nousukiitoon, kun karenssi iskee: Mistäpä ne rahat elämiseen muualta otetaan kuin palkasta?
        KYllä työnantaja on vastuussa työntekijöistä. Valtion ei pidä asiaan millään tavalla puuttua - paitsi säätämällä oikeudenmukainen työelämä!

• Anonyymi
        jfghhkjard kirjoitti:

Lähenen jo 60 ikää, ei minullakaan ole perus sairauksia ja olen täysin raitis myös. Nykyään kuntouttavaan työtoimintaan joutuu pelkästään työttömyyden pituuden ja korvauspäivien perusteella. Te/kuntakokeilu palveluissa ketään ei kiinnosta se että onko henkilöllä mitään mahdollisuutta työllistyä enää vai ei siellä noudatetaan vain käskyjä ja ohjeistuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähenen jo 60 ikää, ei minullakaan ole perus sairauksia ja olen täysin raitis myös. Nykyään kuntouttavaan työtoimintaan joutuu pelkästään työttömyyden pituuden ja korvauspäivien perusteella. Te/kuntakokeilu palveluissa ketään ei kiinnosta se että onko henkilöllä mitään mahdollisuutta työllistyä enää vai ei siellä noudatetaan vain käskyjä ja ohjeistuksia.

Seuraavaksi varmaan kuntouttavaan joutuu kaikki ei-kortistossa olevat kokoaikatyössä olevat työlliset. Kato kun seuraavaksi keksitään nimittää kokoaikatyöllisiä työttömiksi.

• Anonyymi
        palkalla_eläjä kirjoitti:

Väärä asenne: Toimeentulotukea ei moraalisista syistä tulla koskaan nostamaan. Siitäpä syystä palkkatoive lähtee heti nousukiitoon, kun karenssi iskee: Mistäpä ne rahat elämiseen muualta otetaan kuin palkasta?
        KYllä työnantaja on vastuussa työntekijöistä. Valtion ei pidä asiaan millään tavalla puuttua - paitsi säätämällä oikeudenmukainen työelämä!

”Moraali” kuitenkin kestää erittäin hyvin esim nämä

- työntekijän lahjomisen työpaikalta ulos kortistoon
        - työntekijän työvuorolistojen laittamisen nollille
        - kaikenlaisen työnteon sabotoimisen alasta riippumatta ainoastaan valtion virkamiestyö jätetään rauhaan
        - nykyisen että entisen yksittäisen työntekijän (vuosikymmenten takaa) vainoamisen, maalittamisen, ahdistelun, panettelun, mustamaalaamisen 7 päivää viikossa aamusta yöhön vuodesta toiseen
        - yksittäisen ihmisen elämään ja elämänvaöibtpihin puuttumisen, käskyttämisw , määräilyn ja sabotoimisen
        - työnteon ja ansiotulojen estämisen tavoitteena tehdä työllisestä työtön ja mahdollisimman köyhä
        - yksittäisen henkilön jahtaamisen niin netissä kuin kaduilla, kaupoissa, ravintoloissa, harrastuksissa missä vain
        - laittomat koeaikapurut, laittomat tekijönoikeusrikokset, salakuvaamiset, parittamisen, ihmiskaupan, huumekaupan, väkivallan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Moraali” kuitenkin kestää erittäin hyvin esim nämä

- työntekijän lahjomisen työpaikalta ulos kortistoon
        - työntekijän työvuorolistojen laittamisen nollille
        - kaikenlaisen työnteon sabotoimisen alasta riippumatta ainoastaan valtion virkamiestyö jätetään rauhaan
        - nykyisen että entisen yksittäisen työntekijän (vuosikymmenten takaa) vainoamisen, maalittamisen, ahdistelun, panettelun, mustamaalaamisen 7 päivää viikossa aamusta yöhön vuodesta toiseen
        - yksittäisen ihmisen elämään ja elämänvaöibtpihin puuttumisen, käskyttämisw , määräilyn ja sabotoimisen
        - työnteon ja ansiotulojen estämisen tavoitteena tehdä työllisestä työtön ja mahdollisimman köyhä
        - yksittäisen henkilön jahtaamisen niin netissä kuin kaduilla, kaupoissa, ravintoloissa, harrastuksissa missä vain
        - laittomat koeaikapurut, laittomat tekijönoikeusrikokset, salakuvaamiset, parittamisen, ihmiskaupan, huumekaupan, väkivallan

-kirveellä, aseilla, huumeneuloilla ja nyrkein vainoamisen

• Anonyymi

Olin 20 vuotta töis. Sitten loppui työn saaminen 6 vuotta sitten kun täytin 41 vuotta. Olen nyt 47 vuotias ja en enää pääse töihin.

• Anonyymi

Ala soittaa kitaraa

• Mistä ihmeestä on lähtenyt käsitys, että heti työelämään tullessa pitäisi olla huippupalkka. Palkka kasvaa osaamisen myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      587
      2286
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1660
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1256
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1164
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1154
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe