Sisko suuttuu liian helposti

Hann.Saa

En oikein tiennyt minne palstalle olisin tämän kirjoittanut. Minusta tuntuu että minun siskollani on jonkinlainen mielenhäiriö ja se on alkanut häiritä myös minun elämää. ehkä tausalla on myös sisarkateutta. Myönnän, että olen joskus ollut kateellinen itsekin siskolle jostain. Siskoni on seurustellut nyt 5 vuotta oman miehensä kanssa ja he ovat kihloissa. Minä olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa kohta 2 vuotta. Minulla ja miehelläni on ollut erimielisyyksiä ja kerran meinasimme erota. Kerroin siitä siskolleni, joka suuttui minulle todella paljon! Minusta olisi ollut mukavampaa jos hän olisi ennemminkin tukenut minua mutta ei. Hän syytti minua erosta. Muka kaikki on minun syytä, minä en kuulemma rakasta miestäni enkä yritä tarpeeksi. Pian hän ilmoitti että hän ei ole enää kihloissa miehensä kanssa. Kysyin miksi niin, vastauksena sain että "mies ei kuulemma halua". Siskoni käyttäytyy kuin uhmaikäinen kakara. Jos minulla ei ole miestä, niin ei ole hänelläkään.
Olemme saaneet miehen kanssa sovittua asiat ja ollaan taas oltu sovussa. Mutta olen alkanut kuitenkin kallistua siihen suuntaan että ero olisi parempi. En oikein rakasta miestäni enää. Huomaan hänessä vain niitä huonoja asioita enkä osaa katsoa häntä enää niin hyvällä tavalla. se ei ole enää se sama mies, johon rakastuin. Mutta en tiedä miten eron voisi ottaa esille. Ja minua huolettaa minun sisko. Jos hän kuulee että minä olen jättänyt mieheni niin hän suuttuu. Tiedän, että en voi tehdä päätöksiä vain siskoni takia, mutta en haluaisi rikkoa välejämme mitenkään. Siskollani on ollut masennusta ja syömishäiriö aiemmin. Tuntuu että hän ottaa pienetkin asiat liian vakavasti ja se jotenkin laukaisee masennuksen. Olen umpikujassa. En haluaisi jatkaa tätä suhdetta, koska se häiritsee minua suoraan sanottuna. En vain uskalla. Perhe on kuitenkin etusijalla minun elämässä ja haluan säilyttää hyvät suhteet heihin, sellaiset jotka olivat aiemmin. En vain voi käsittää, miksi minun ero on siskolle niin hirveän suuri asia....

2

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poppis9

      Ei sun seurustelu ja parisuhde kuulu siskollesi pätkääkään. Et voi seurustella vain sen takia, että sisko muuten suuttuu. Ajattele nyt, jos olisit vaikka suhteessa huumeidenkäyttäjän tai väkivaltaisen miehen kanssa etkä silti eroaisi, ettei sisko suutu.

    • Hann.Saa

      Niin, totta se on. Mutta mitenkähän tilanteesta pääsee eroon? Luulen, että siskolla on jonkinlainen mielenhäiriö/masennus ja hoitoon ei kuulemma halua mennä koska ei ole mitään ongelmaa. Jotain kuitenkin pitäisi tehdä kun tilanne ahdistaa itseänikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe