Jeesus uhrattiin turhan takia

Eilogiikkaa

Jeesus uhrattiin. Minkä takia? Jumala on kaikkivoipa, miksi Jeesus piti uhrata? Onko joku Jumalaakin ylempi jonka takia Jumala uhrasi Jeesuksen? Minkä takia Jumala antoi ihmisen langeta syntiin? Kaikkitietävän Jumalan luulisi tietävän mitä tapahtuu kun luo ihmisen. Miksi Jumala loi epätäydellisen ihmisen? Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Onko Jumalakin yhtä epätäydellinen kuin ihminen?Minkä takia Jumala ei voi suoraan pelastaa ihmisen ja korjata luomansa virheen? Kristinuskon tarina on täysin järjetön. Epälooginen! Miksi on Isä ja Poika ja Pyhä Henki? Missä Äiti on?

40

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>>Jeesus uhrattiin. Minkä takia? Jumala on kaikkivoipa, miksi Jeesus piti uhrata? Onko joku Jumalaakin ylempi jonka takia Jumala uhrasi Jeesuksen? <<<

      Synti, rikkomus, tuli Jumalan ja ihmisen väliin. Rikkomus erotti ihmisen Jumalasta. Jumala ei voi antaa anteeksi toteamalla: "Annan anteeksi, unohdetaan koko juttu ja jatketaan tästä nyt paremmin." Ei näin. Jos Jumala olisi toiminut näin, synti olisi jäänyt olemaan. Synti piti poistaa. Sitä paitsi Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen Jumala. Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii synnille rangaistusta, pahan rankaisemista, ja hyvän palkitsemista. Syntimme rangaistiin Jumalan Pojan lihassa. Nyt rangaistus on kärsitty ja ihminen säästyy rangaistukselta. Sijaiskärsijä on kärsinyt sinun rangaistuksesi. Tämän vapautuksen saamme omistaa uskomalla Jeesukseen Kristukseen sijaiskärsijänämme ja ottamalla Hänet vastaan Vapahtajaksemme. Silloin otamme vastaan Hänen tekonsa hyväksemme ja me vapaudumme synnin rangaistuksesta ja syntitaakastamme. Jeesus kantoi syntimme ruumiissaan ristin puulle. Jeesus poisti syntimme uhraamalla itsensä. Siksi sinun ja minun ei tarvitse niitä kantaa.

      Olen kuullut että vankiloissa tänäkin päivänä istuu syyttömiä ihmisiä. He ovat ottaneet tietoisesti rakastamansa ihmisen rikoksen syykseen ja kärsivät rangaistuksen heidän teoistaan. Tämän he tekevät koska rakastavat syyllistä eivätkä tahdo että tämä syyllinen joutuu teostaan vastuuseen ja kärsimään rangaistusta. Usein isä ottaa poikansa rikoksen päälleen ja istuu vankilassa hänen puolestaan. Näin Jumala teki meille. Hän istui "kakkumme" ja siksi me saimme ja saamme "kävellä vankilasta ulos" vapaina miehinä ja naisina.

      >>>Minkä takia Jumala antoi ihmisen langeta syntiin? Kaikkitietävän Jumalan luulisi tietävän mitä tapahtuu kun luo ihmisen.<<<

      Syntiinlankeemuksessa ihminen jätti yhteyden Jumalaa ja lähti seuraamaan ja tottelemaan toista. Tämä oli ihmiselle mahdollista koska Jumala ei tehnyt ihmisestä ohjelmoitua robottia joka automaattisesti palvelee ja tottelee Häntä. Jumala ei tahtonut robottia yhteyteensä. Jumala tahtoi vapaan tahdon omaavan ihmisen joka rakkaudesta Häneen tottelee ja seuraa Häntä. Jumala loi ihmisen kuvakseen. Jumalalla on oma vapaa tahto. Siksi Jumala loi ihmisestäkin oman vapaan tahdon omaavan olennon. Ja vapaa tahto antaa mahdollisuuden tehdä toisin kuin mitä Jumala tahtoo meiltä. Meillä on mahdollista tänäkin päivänä seurata sitä toista, jos tahdomme ja niin valitsemme. Ja valinnoistamme joudumme kerran vastaamaan Jumalan edessä.

      Meillä on Jumalan valmistama tie takaisin Jumalan yhteyteen siihen alkuperäiseen yhteyteen ja rakkaussuhteeseen Jumalan kanssa. Tämä tie on Jeesus Kristus ja Hänen verensä ja ruumiinsa uhri.

      >>>Miksi Jumala loi epätäydellisen ihmisen? Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Onko Jumalakin yhtä epätäydellinen kuin ihminen?<<<

      Vastasin jo edellä mutta sanon vielä: Jumala ei luonut epätäydellistä ihmistä. Hän loi täydellisen ihmisen. Tällä täydellisellä ihmisellä on oma vapaa tahto, niin kuin Jumalallakin on oma vapaa tahto. "Mitä sinä tahdot että minä tekisin sinulle?" on Jeesuksen kysymys meille tänäkin päivänä. Hän voi myös kysyä: "Tahdotko sinä mennä pois seuraamaan toista?" Hän ei pakota. Hän kysyy tahtoamme.

      >>>Minkä takia Jumala ei voi suoraan pelastaa ihmisen ja korjata luomansa virheen? <<<

      Jumala ei tehnyt virhettä joka Hänen olisi korjattava. Ihminen teki virheen kun valitsi väärin. Tämän ihmisen tekemän virheen Jumala on jo korjannut Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa. Edellä kerron miten Hän sen teki.

      >>>Kristinuskon tarina on täysin järjetön. Epälooginen!<<<

      Niin se onkin meidän monen mielestä kunnes tulemme uskoon ja silmämme avautuvat hengellisille asioille. Raamattu kertoo että monelle sanoma Jeesuksen rististä on hullutusta, mutta meille jotka uskomme sen, se on Jumalan voima pelastukseksemme.

      >>> Miksi on Isä ja Poika ja Pyhä Henki? Missä Äiti on?<<<

      Jumala on ilmoittanut itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Emme voi sille mitään kuka ja mikä Hän on. Emme voi "parantaa" Jumalaa, tehdä Hänestä mielemme mukaista Jumalaa. Jos niin teemme, meillä onkin omatekoinen epäjumala. Epäjumalamme ei voi meitä auttaa eikä pelastaa eikä antaa syntejämme anteeksi. Hyväksymme Jumalan sellaisena kuin Hän on itsensä meille ilmoittanut.

      • Huttuako

        En ole koskaan kuullut noin huonoa perustelua. Synti, rikkoomus, Jumala olisi helposti pystynyt torjumaan tuon. Miksi kaikkivoipa, kaikki tietävä Jumala loi ihmisen joka teki virheen ja sortui? Täysin järjetön tarina. Typerä ja epälooginen.


      • wwwwwwwwwws

        Ei ole mitään ihmistä joka kärsisi kaikkien ihmisten puolesta vaan Jeesus- saarnaaja osoitti teoillaan ja saarnoillaan kuinka tulisi elää jotta meidän hyvin kävisi. Synnin jälkeen on katumus ja kääntyminen pelkkä kaste tai uskominen Jeesukseen ei auta kuin ehkä psykologisesti.
        Jeesuksesta on tehty epäjumala, koska hän ei sanonut missään olevansa Jumala, vaan Jumalan lähettiläs.


      • wwwwwwwwwws kirjoitti:

        Ei ole mitään ihmistä joka kärsisi kaikkien ihmisten puolesta vaan Jeesus- saarnaaja osoitti teoillaan ja saarnoillaan kuinka tulisi elää jotta meidän hyvin kävisi. Synnin jälkeen on katumus ja kääntyminen pelkkä kaste tai uskominen Jeesukseen ei auta kuin ehkä psykologisesti.
        Jeesuksesta on tehty epäjumala, koska hän ei sanonut missään olevansa Jumala, vaan Jumalan lähettiläs.

        Jeesus ilmaisi moneen otteeseen olevansa Jumala käyttäen mm. itsestään Jumalan nimeä "Minä olen".


      • Jaikal91: "Jumalalla on oma vapaa tahto. Siksi Jumala loi ihmisestäkin oman vapaan tahdon omaavan olennon."

        Thanks Jaikal. Funtsailin tahtoasiaa tässä ketjussa. Laitan linkin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15023882/jeesus-uhrattiin-turhan-takia#comment-91410825

        KONTRASTI

        Jumala on rakkaus. Rakkaus tarvitsee kohteensa. Miten Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan voisi ilmetä? Siten, että Jumala langetti Luciferin ja teki tästä kilpakosijan, joka viettelee ihmisiä kaikenmaailman kiusauksiin ja moninaisiin ongelmiin. Jos ja kun ihmiset kuulevat Pelastajasta, he saavat mahdollisuuden kokea Jumalan agape-rakkauden. Kuten ymmärrämme, ennen paratiisin lankeemusta moinen kokemus ei olisi ollut mahdollinen.

        ILO

        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

        http://www.finbible.fi/VT/Job/Raamattu1_33.htm


      • yurki1000js kirjoitti:

        Jaikal91: "Jumalalla on oma vapaa tahto. Siksi Jumala loi ihmisestäkin oman vapaan tahdon omaavan olennon."

        Thanks Jaikal. Funtsailin tahtoasiaa tässä ketjussa. Laitan linkin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15023882/jeesus-uhrattiin-turhan-takia#comment-91410825

        KONTRASTI

        Jumala on rakkaus. Rakkaus tarvitsee kohteensa. Miten Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan voisi ilmetä? Siten, että Jumala langetti Luciferin ja teki tästä kilpakosijan, joka viettelee ihmisiä kaikenmaailman kiusauksiin ja moninaisiin ongelmiin. Jos ja kun ihmiset kuulevat Pelastajasta, he saavat mahdollisuuden kokea Jumalan agape-rakkauden. Kuten ymmärrämme, ennen paratiisin lankeemusta moinen kokemus ei olisi ollut mahdollinen.

        ILO

        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

        http://www.finbible.fi/VT/Job/Raamattu1_33.htm

        >>>Jumala langetti Luciferin ja teki tästä kilpakosijan, <<<

        Mistä Raamatusta sinä tämmöistä luet että Jumala olisi langettanut Luciferin?
        Etköhän sinä ole nyt vähän omissa kuvitelmissasi, vaarallisissa kuvitelmissa jos syyllistät vanhurskasta Jumalaa Luciferin lankeemuksesta ja ylpeydestä ja kapinasta? Vai Jumala olisi aiheuttanut miljardien luotujensa kadotukseen joutumisen, ja vielä ne kolmasosa Jumalan enkeleistä??? Älä nyt mene niin paljon yli sen mitä on kirjoitettu!


      • Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Jumala langetti Luciferin ja teki tästä kilpakosijan, <<<

        Mistä Raamatusta sinä tämmöistä luet että Jumala olisi langettanut Luciferin?
        Etköhän sinä ole nyt vähän omissa kuvitelmissasi, vaarallisissa kuvitelmissa jos syyllistät vanhurskasta Jumalaa Luciferin lankeemuksesta ja ylpeydestä ja kapinasta? Vai Jumala olisi aiheuttanut miljardien luotujensa kadotukseen joutumisen, ja vielä ne kolmasosa Jumalan enkeleistä??? Älä nyt mene niin paljon yli sen mitä on kirjoitettu!

        LOGIIKKA

        Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea suvereenisti. Selvää on, ettei paratiisissa ollut rakkaudelle vastakohtaa ennen lankeemusta. Kokemuksen ja vertaamisen kannalta vastakohta on kohtuullisen tärkeä. Päiväkään ei olisi päivä ilman yötä. Eikä auringonpaistettakaan osaisi arvostaa, ellei välillä alijäähtynyt vesi piiskaisi päin pläsiä. You see?

        PS

        Lue edelliset aihekommenttini ja niihin liittyvät linkit ja Raamattu-paikat huolella.

        LOPUKSI

        En vanno mitään. Pohdiskelen juttuja Suomen Raamatun pohjalta. Tietty Luther pohti muilla kielillä.

        - Vaikka Luther kuulostaakin välillä hieman ristiriitaiselta (onko ihmisellä vapaa ratkaisuvalta omaisuusasioissa, vai johtaako siinä yksinomaan välttämättömyyden pakko, Jumalan vapaa ratkaisuvalta ja ennaltamääräys?), vaikuttaa hyvin selvältä, että Luther uskoo Jumalan ratkaisuvallan ajavan ihmisen ratkaisuvallan yli niin, että kokemuksemme vapaudestamme on pelkkä harha ja että kaikki tekomme ja kaikki tapahtumat ovat Jumalan määräämiä.

        https://hyviauutisia.wordpress.com/2007/07/30/luther-ja-vapaa-ratkaisuvalta/


      • UlkopuolellaLahkon
        yurki1000js kirjoitti:

        LOGIIKKA

        Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea suvereenisti. Selvää on, ettei paratiisissa ollut rakkaudelle vastakohtaa ennen lankeemusta. Kokemuksen ja vertaamisen kannalta vastakohta on kohtuullisen tärkeä. Päiväkään ei olisi päivä ilman yötä. Eikä auringonpaistettakaan osaisi arvostaa, ellei välillä alijäähtynyt vesi piiskaisi päin pläsiä. You see?

        PS

        Lue edelliset aihekommenttini ja niihin liittyvät linkit ja Raamattu-paikat huolella.

        LOPUKSI

        En vanno mitään. Pohdiskelen juttuja Suomen Raamatun pohjalta. Tietty Luther pohti muilla kielillä.

        - Vaikka Luther kuulostaakin välillä hieman ristiriitaiselta (onko ihmisellä vapaa ratkaisuvalta omaisuusasioissa, vai johtaako siinä yksinomaan välttämättömyyden pakko, Jumalan vapaa ratkaisuvalta ja ennaltamääräys?), vaikuttaa hyvin selvältä, että Luther uskoo Jumalan ratkaisuvallan ajavan ihmisen ratkaisuvallan yli niin, että kokemuksemme vapaudestamme on pelkkä harha ja että kaikki tekomme ja kaikki tapahtumat ovat Jumalan määräämiä.

        https://hyviauutisia.wordpress.com/2007/07/30/luther-ja-vapaa-ratkaisuvalta/

        Tuossa keskustelussa jotain ennaltamääräämisestä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14891526/onko-uskottava-tahdonvapauteen


      • UlkopuolellaLahkon kirjoitti:

        Tuossa keskustelussa jotain ennaltamääräämisestä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14891526/onko-uskottava-tahdonvapauteen

        Kiitos linkistä Ulkopuolella.

        POHDIN

        Jos me voisimme päättää asioista, me saattaisimme kumota Luojamme suunnitelmat ja aikataulut ja lopulta mitätöidä kaiken minkä Luoja on Sanassaan ennaltailmoittanut.

        JOTEN

        Ei oo helppoo...


    • Etteks hiffaa? Aloittaja on Allerin trolli. Aloitus on alle arvostelun:(

    • Evankeliumia

      Jeesus oli uhri siinä mielessä että Hän uhrautui että kolkko kuolema ei meitä kohtaisi.

      Sehän oli jokaisen ihmisen osa koska kaikki ovat syntiä tehneet.

      Synnin palkka on kuolema. Mutta tämän kuoleman Jeesus otti kantaakseen rakkaudesta ihmiseen.

      Ja sen hyöty tulee jokaiselle joka kääntyy omilta pahoilta teiltään ja ottaa Jeesukselta vastaan uuden elämän.

    • VAPAA TAHTO

      Elämään liittyy jännä jännite. Voimmeko lopultakaan olla varmoja, että luoduilla olennoilla on vapaa tahto? Taannoin Luther pohdiskeli asiaa: "Sidottu ratkaisuvalta." Löytynee kuuklaamalla.

      SANA

      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

      Room:
      9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
      9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
      9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
      9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
      9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
      9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
      9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
      9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
      9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
      9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
      9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
      9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

      Biblia (1776) Ps. 139:16 Sinun silmäs näkivät minun, kuin en vielä valmistettu ollut, ja kaikki päivät sinun kirjaas olivat kirjoitetut, jotka vielä oleman piti, joista ei yksikään silloin vielä tullut ollut.

      Job 14:5 Hänen päivänsä ovat määrätyt, ja hänen kuukausiensa luku on sinun tiedossasi; sinä olet asettanut hänelle määrän, jonka ylitse hän ei pääse.

      KARKEA YHTEENVETO

      Näytelmä: Maailmanhistoria
      Käsis ja ohjaus: Jumala
      Rooleissa: Ihmiset
      Yleisö: Enkelit

    • verta_pakkiin

      Jos Jeesus oli viaton ja hänet tapettiin, ei siinä sovitettu kenenkään syntejä, vaan tehtiin yksi paha teko lisää.

      Ei rangaistusta voi siirtää toiselle, koska ei rangaistuksen pointti ole se, että kunhan joku kärsii, vaan syyllisen itsensä on rangaistus kärsittävä - tai jos tätä ei haluta, syyllisen voi armahtaa, mutta tällöinkään rangaistusta ei ole mitään perustetta siirtää toisen kärsittäväksi.

      Jos Jeesuksen piti kuolla, jotta muut saisivat elää, niin Jumalalle ei näköjään ole merkitystä kuka kuolee, kunhan joku kuolee. Suhteellisen primitiivistä. Toisaalta mitä voi odottaa kansalta, jonka legendoihin kuuluu 22000 naudan ja 120000 lampaan uhraaminen temppelin vihkiäisissä?

      • Verta. Mihin pyrit ja miksi?


      • verta_pakkiin
        yurki1000js kirjoitti:

        Verta. Mihin pyrit ja miksi?

        Osoittamaan, ettei Jeesuksen uhrissa ole mitään järkeä. Siksi, ettei kukaan pilaisi omaa tai toisten elämää uskomalla tuollaisiin satuihin.


      • verta_pakkiin kirjoitti:

        Osoittamaan, ettei Jeesuksen uhrissa ole mitään järkeä. Siksi, ettei kukaan pilaisi omaa tai toisten elämää uskomalla tuollaisiin satuihin.

        EDELLEEN

        Evoluutiota ei ole.

        TÄRKEÄÄ

        Joh:
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


    • Vai.miten

      Jos jeesus olikin tavallinen ihminen,
      Ei kaikkivaltiaan tarvitse uhrata mitään kun pystyy luomaan kuudessa päivässä kuvainnollisesti mistä ihminen tietää luomisesta ketoiko jumala ihmimisille tekemisistään, ei kertonut.
      Raamattun kirjoittajat puhuvat nyt omiaan.

      • Vai. Mihin pyrit ja miksi?


    • pyhätapsa_

      Miksei sitten Juha Pipilä ota syntejämme vastaan ”Meidän” puolestamme. Hänhän sanoi että antaisi vaikka kuolevalle vuoteensa?!

    • Sori.vaan

      Liian kevyt tarina ollakseen totta, hän kuoli meidän takia !!!

      • Sori: "Liian kevyt tarina ollakseen totta,"

        Mikä tarina on mielestäsi liian kevyt? Ainakin taivaan ja maan Luoja maksoi suuren hinnan. (Sivustoa kandee plärätä laajemminkin.)

        http://bibelfokus.se/fi/print/269


      • Sori.vaan

        Eikö jumalalla ollut muuta keinoa, herää epäilys hänen kaikkivoipaisuudesta.
        Mahdollista että raamattu on väärässä, oletan raamatun kirjoittajien muissakin ilmaisuissa ovat käyttäneet mielikuvitusta ehkä ymmärrättömyydessä on todellisuuden taju tehdyt kepposia.


      • Sori.vaan kirjoitti:

        Eikö jumalalla ollut muuta keinoa, herää epäilys hänen kaikkivoipaisuudesta.
        Mahdollista että raamattu on väärässä, oletan raamatun kirjoittajien muissakin ilmaisuissa ovat käyttäneet mielikuvitusta ehkä ymmärrättömyydessä on todellisuuden taju tehdyt kepposia.

        Sori. Mitä haet tältä palstalta?


    • Comment: "Jeesuksen uhrissa ei ole mitään järkeä."

      KYSYN

      Missä on järkeä ja miksi?

      EVOLUUTIO

      Jos evoluutio olisi totta, siinä olisi pelkkää ainetta. Siinä ei olisi tunteita, ajatuksia eikä luovuutta. Yksinkertaisesti siinä ei olisi järkeä.

      • miksiedespitäisiolla

        Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö, jolla ei ole sen enempää tunteita, ajatuksia tai luovuutta kuin painovoimallakaan.


      • En.syyllinen.tähän

        Evoluutio on prosessi joka alkuun päästyään toimii niinkauan kuin olosuhteet sallii ja se on toiminut emme olisi muuten tässä, siitä on kiistattomia todisteita vaikka sen alkua ei pystytty mallistamaan, sama pätee alkuräjähdykseen josta tiedämme milloin se tapahtui mutta emme miten se tapahtui.


      • miksiedespitäisiolla kirjoitti:

        Evoluutio on luonnossa havaittu ilmiö, jolla ei ole sen enempää tunteita, ajatuksia tai luovuutta kuin painovoimallakaan.

        Nyt! Seis! Pysähdy! Mieti! Mistä henget, sielut, persoonat, ajatukset, tunteet, mielet, kielet, musiikit, taiteet, uskonnot, jumalat, pirut, perkeleet, keijut ja menninkäiset ovat lähtöisin?

        KANDEE USKOO

        Kivet eivät ala elää ittekseen, vaikka kuinka hyppisit tasajalkaa.

        https://vignette4.wikia.nocookie.net/inciclopedia/images/0/06/Iznogud.jpg


      • En.syyllinen.tähän kirjoitti:

        Evoluutio on prosessi joka alkuun päästyään toimii niinkauan kuin olosuhteet sallii ja se on toiminut emme olisi muuten tässä, siitä on kiistattomia todisteita vaikka sen alkua ei pystytty mallistamaan, sama pätee alkuräjähdykseen josta tiedämme milloin se tapahtui mutta emme miten se tapahtui.

        "...sama pätee alkuräjähdykseen josta tiedämme milloin se tapahtui mutta emme miten se tapahtui."

        (Oikea) tiede perustuu havaintoihin. Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota. joka ei ole oikeaa kehitystä, koska siinä perimä supistuu.

        http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP08.htm

        Kaiken kaikkiaan luomakunta on ohjelmoitu hiipumaan. Ellei peräti katoamaan.

        2Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.


      • evoluutio_on_tiedettä
        yurki1000js kirjoitti:

        "...sama pätee alkuräjähdykseen josta tiedämme milloin se tapahtui mutta emme miten se tapahtui."

        (Oikea) tiede perustuu havaintoihin. Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota. joka ei ole oikeaa kehitystä, koska siinä perimä supistuu.

        http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP08.htm

        Kaiken kaikkiaan luomakunta on ohjelmoitu hiipumaan. Ellei peräti katoamaan.

        2Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        "(Oikea) tiede perustuu havaintoihin. Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota. joka ei ole oikeaa kehitystä, koska siinä perimä supistuu."

        Elämän synnyn ja kehittymisen tutkimus on itse asiassa eräänlaista historiantutkimusta, jossa tutkittavaa kohdetta ei enää ole, vaan täytyy tehdä päätelmiä sen aineiston perusteella mitä on säilynyt. Eikö historiantutkimus sitten sinun mielestäsi ole (oikeaa) tiedettä? Minun mielestäni on.

        Kyllä evoluutiosta on todisteita, mm. taksonomia, jossa eliölajit ovat joskus läheisempää, joskus kaukausempaa sukua keskenään sen sijaan, että olisivat uniikkeja. Miksi luoja olisi niin paljon kierrättänyt vanhoja, joskus epäoptimaalisiakin ratkaisuja, kun voi halutessaan luoda uutta ja täsmälleen tarkoitukseen sopivaa?

        Myös petoeläimiä ja loiseläimiä on vaikea selittää luomisen kautta, ellemme halua uskoa julmaan, lähes sadistiseen luojaan. Sen sijaan ne selittyvät luontevasti evoluution kautta: eliöt taistelevat olemassaolostaan, joskus meidän mielestämme julminkin keinoin.


      • evoluutio_on_tiedettä kirjoitti:

        "(Oikea) tiede perustuu havaintoihin. Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota. joka ei ole oikeaa kehitystä, koska siinä perimä supistuu."

        Elämän synnyn ja kehittymisen tutkimus on itse asiassa eräänlaista historiantutkimusta, jossa tutkittavaa kohdetta ei enää ole, vaan täytyy tehdä päätelmiä sen aineiston perusteella mitä on säilynyt. Eikö historiantutkimus sitten sinun mielestäsi ole (oikeaa) tiedettä? Minun mielestäni on.

        Kyllä evoluutiosta on todisteita, mm. taksonomia, jossa eliölajit ovat joskus läheisempää, joskus kaukausempaa sukua keskenään sen sijaan, että olisivat uniikkeja. Miksi luoja olisi niin paljon kierrättänyt vanhoja, joskus epäoptimaalisiakin ratkaisuja, kun voi halutessaan luoda uutta ja täsmälleen tarkoitukseen sopivaa?

        Myös petoeläimiä ja loiseläimiä on vaikea selittää luomisen kautta, ellemme halua uskoa julmaan, lähes sadistiseen luojaan. Sen sijaan ne selittyvät luontevasti evoluution kautta: eliöt taistelevat olemassaolostaan, joskus meidän mielestämme julminkin keinoin.

        Tiedettä. Olet filosofi. Esittelen sinulle Hikka Pemasen:)

        > ”Suomen kestävän kasvun malli – Luonnos kansalliseksi tulevaisuushankkeeksi" alkaa olla pulkassa. Huh, kylläpä piti miettiä liki kuumeisesti, miten nämä suomalaiset pätkätyöläiset saadaan maksamaan Kreikan 150-600 miljardin euron vaje.
        Laskeskeltiin vähän poikien kanssa, että keskiverron pätkätyöläisen ei tarvitse kuin olla tietty aika töissä, niin sitten saadaan Suomen tai lähinnä EU alueen pankkien talous kuntoon. Normaaliin verokantaan suhteutettuna tämä tekisi yhtä keskiverto pätkätyöläistä kohtaan sellaiset 90 000 vuotta yhtäjaksoista palkkatyötä.
        Ai niin, täytyypä muistaa ottaa kuitti talteen, kun pojat pistää tämän vihkomme myyntiin. Ajat ovat kyllä kovia.
        Toivottavasti ne juntit Perussuomalaiset eivät ala taas kitistä siitä, että miksi pienipalkkaisin kansanryhmä joutuu maksamaan valtaa pitävän eliitin poliittiset hyvävelitötöilyt.
        On se kumma, että älymystön, johon tietenkin lasken itseni kuuluvan, on pakko sietää niitä rumia paksumahaisia punaniskoja vuodesta toiseen.
        Eivät hyväkkäät tajua, kuinka hienoa on olla osa sivistynyttä henkistä Eurooppaa. Voin melkein kuulla silmilläni sen, kuinka Etelä-Euroopassa sivistyneistö jo suunnittelee avustavansa Suomea, kun terveydenhuoltomme pettää, energiamme loppuu, tiestömme murentuu, ihmisoikeutemme katoaa ja kurjuus lisääntyy. Siellä ne jo varmasti allekirjoittavat valtionvelkasopimuksia pelastaakseen Suomen tulevasta ahdingosta. Typeriä ovat Perusmoukkalaiset, kun eivät halua tympeyttään ymmärtää tätä kaunista harmoniaa.
        Kyllä me noustaan täältä talousahdingosta, kun alempi roskasakkiluokka ktn. siivoojat heiluttavat pölyrättiä ahkerammin ja kaupan kassat liikuttelevat maitotölkkejä nopeammin sen lukijalaitteen ohi.
        Lisäksi voimme aivan hyvin antaa kaikki malmivarannot monikansallisille yhtiöille ikään kuin hyvän tahdon eleenä ilmaiseksi. Ja kun saamme olla osa tätä valtavan hienoa kulttuurilähdettä, niin se korvaa täysin viennin alas ajautumisen, itsenäisyyden menetyksen ja muut miljardiluokan tappiot. <

        http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0


      • evoluutio_on_tiedettä
        yurki1000js kirjoitti:

        Tiedettä. Olet filosofi. Esittelen sinulle Hikka Pemasen:)

        > ”Suomen kestävän kasvun malli – Luonnos kansalliseksi tulevaisuushankkeeksi" alkaa olla pulkassa. Huh, kylläpä piti miettiä liki kuumeisesti, miten nämä suomalaiset pätkätyöläiset saadaan maksamaan Kreikan 150-600 miljardin euron vaje.
        Laskeskeltiin vähän poikien kanssa, että keskiverron pätkätyöläisen ei tarvitse kuin olla tietty aika töissä, niin sitten saadaan Suomen tai lähinnä EU alueen pankkien talous kuntoon. Normaaliin verokantaan suhteutettuna tämä tekisi yhtä keskiverto pätkätyöläistä kohtaan sellaiset 90 000 vuotta yhtäjaksoista palkkatyötä.
        Ai niin, täytyypä muistaa ottaa kuitti talteen, kun pojat pistää tämän vihkomme myyntiin. Ajat ovat kyllä kovia.
        Toivottavasti ne juntit Perussuomalaiset eivät ala taas kitistä siitä, että miksi pienipalkkaisin kansanryhmä joutuu maksamaan valtaa pitävän eliitin poliittiset hyvävelitötöilyt.
        On se kumma, että älymystön, johon tietenkin lasken itseni kuuluvan, on pakko sietää niitä rumia paksumahaisia punaniskoja vuodesta toiseen.
        Eivät hyväkkäät tajua, kuinka hienoa on olla osa sivistynyttä henkistä Eurooppaa. Voin melkein kuulla silmilläni sen, kuinka Etelä-Euroopassa sivistyneistö jo suunnittelee avustavansa Suomea, kun terveydenhuoltomme pettää, energiamme loppuu, tiestömme murentuu, ihmisoikeutemme katoaa ja kurjuus lisääntyy. Siellä ne jo varmasti allekirjoittavat valtionvelkasopimuksia pelastaakseen Suomen tulevasta ahdingosta. Typeriä ovat Perusmoukkalaiset, kun eivät halua tympeyttään ymmärtää tätä kaunista harmoniaa.
        Kyllä me noustaan täältä talousahdingosta, kun alempi roskasakkiluokka ktn. siivoojat heiluttavat pölyrättiä ahkerammin ja kaupan kassat liikuttelevat maitotölkkejä nopeammin sen lukijalaitteen ohi.
        Lisäksi voimme aivan hyvin antaa kaikki malmivarannot monikansallisille yhtiöille ikään kuin hyvän tahdon eleenä ilmaiseksi. Ja kun saamme olla osa tätä valtavan hienoa kulttuurilähdettä, niin se korvaa täysin viennin alas ajautumisen, itsenäisyyden menetyksen ja muut miljardiluokan tappiot. <

        http://www.evoluutio.com/?o=108&a=0&st=0

        Niin?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem


      • evoluutio_on_tiedettä kirjoitti:

        Niin?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

        Tiedettä. En ymmärrä sinua. Yksinkertaisesti evoluutiota EI OLE. Saat anteeksi, jos olet ns. syntymäyksinkertainen. Muuten syytän sinua LAISKUUDESTA. Sorry. Joskus on pakko kovistella.


      • evoluutio_on_tiedettä
        yurki1000js kirjoitti:

        Tiedettä. En ymmärrä sinua. Yksinkertaisesti evoluutiota EI OLE. Saat anteeksi, jos olet ns. syntymäyksinkertainen. Muuten syytän sinua LAISKUUDESTA. Sorry. Joskus on pakko kovistella.

        Ethän ole kommentoinut taksonomiaa, petoeläimiä ja loiseläimiä, jotka toin esille. Ja mukamas kovistelet minua?


      • evoluutio_on_tiedettä kirjoitti:

        Ethän ole kommentoinut taksonomiaa, petoeläimiä ja loiseläimiä, jotka toin esille. Ja mukamas kovistelet minua?

        Please. Älä kiusaa meitä epätieteellisyydelläsi. Big Bangia ei ollut. Spontaani generaatio on sula mahdottomuus. Jostain syystä et vain suostu ryhtymään realistiksi. Henkimaailman juttu. Laitan toistamiseen 1000 sanaa puhuvan kuvan. Katsot tai et katso.

        http://www.taustaa.fi/kortit/images/KP08.jpg


    • Uskoa.saa

      Evoluution voi kieltää samalla tavalla voi kieltää jumalan olemassa olon.
      Evoluution hyväksyminen romuttaisi luomiskertomuiksen, entä jos jumala käyttikin evoluutiota elämän jatkuvuuden vuoksi.
      Itse uskon johonkin korkeimpaan, raamattu on minulle viitteellinen enkä ota sitä kirjaimellisesti.

      • TÄRKEÄÄ

        Joh:
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


    • LovingGod

      Jeesus uhrattiin, koska Jeesuksen isä on sadisti.
      Jeesuksen isä on kykenevä tekemään ihan mitä vaan, joten se olis ihan hyvin kyenny lähettämään maahan vaikka Muulin kantamaan ihmiskunnan syntitaakan selässään, ja kuolemaan sen takia. Mutta oli niin paljon kiihottavampaa lähettää oma poikansa kärsimään.

      Siksi.

    • En.muuta.sano

      Olisi jumalalla pitänyyt olla parempi keino, ihmisen keksimä tarina uhrautumisesta uskokoon kuka haluaa.

      • aatemuunnos

        - millä jumalalla?
        - mikä keino?


    • Turhan Takia ??? No aivan varmasti jos otat lihasi tuo vanha Adam mukaan uuteen Adamiin . Elikkä Kristukseen eikä antaa Jeesuksen työ Ristillä tehdä tehtävä ja viedä sun asiat ja synti loppuun asti kuoleman kasteessa ja tulla upotukseksi ja sitä kautta iankaikkinen Voitto sulle ihan ihanan Lahja !!!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      183
      4376
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3633
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      234
      3212
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1299
    5. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      167
      1247
    6. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1234
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1011
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      940
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      52
      891
    10. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      887
    Aihe