Jeesus vai Joulupukki?
Kumman luulette olevan nopein?
Kumpi tulee nopeammin?
17
115
Vastaukset
No sitähän en nyt tiedä, että mitä "tulemisella" oikein tarkoitat, mutta kuulemma Joulupukki ainakin käy kylässä joka vuosi, jos on oltu kilttejä. Jeesus taas on jo parisen vuosituhatta myöhässä.
Nopeuteen voisi ottaa sen verran kantaa, että kuulemma Joulupukki lentää poroineen taivaita pitkin, minkä suhteen olen hyvin skeptinen. Koska poroilla ei ole mitään omaa lentokykyä, niin tuon valjakon on kuljettava ballistista lentorataa pitkin, mikä on tietysti edellyttänyt melkoisen laukaisuvoiman. Myös Jeesuksen on täytynyt painella aikamoista haipakkaa, kun aikoinaan kuulemma oikein vetten päällä pystyi kävelemään - siis siinä on täytynyt olla yli-inhimillinen horisontaalinen nopeus! Voikohan sitä enää kävelemiseksi kutsuakaan?Minun luonani ei ole Joulupukkia näkynyt enää vuosiin. Näkyy niitä joskus sentään tuolla ulkona tai tavarataloissa. Ehkä olen ollut niin tuhma, ettei hän minua noteeraa.
Jeesuksen myöhässä olemisesta en sen sijaan menisi vannomaan. Aikatauluja kun ei meille tiettävästi ole jaeltu. Siis varteenotettavia aikatauluja.Kuusenjuuret kirjoitti:
Minun luonani ei ole Joulupukkia näkynyt enää vuosiin. Näkyy niitä joskus sentään tuolla ulkona tai tavarataloissa. Ehkä olen ollut niin tuhma, ettei hän minua noteeraa.
Jeesuksen myöhässä olemisesta en sen sijaan menisi vannomaan. Aikatauluja kun ei meille tiettävästi ole jaeltu. Siis varteenotettavia aikatauluja.Eipä ole meilläkään näkynyt. Tuhma olen ollut, hyi hyi. Mitä tulee Jeesuksen myöhässä olemiseen, niin minä tukeudun tässä sellaiseen raamatuntulkintaan, missä hän olisi luvannut saapuvansa silloisen sukupolven elinaikana. Tästähän on vaikka mitä tulkintoja, joiden mukaan kyse on ollut jostain muusta ajankohdasta, mutta enhän minä vakavissani tuommoisesta piittaakaan, koska en usko Jeesukseen EDES historiallisena henkilönä. Richard Carrier voi selventää lisää, minä en tämän enempää viitsi tämmöisten trivialiteettien parissa vatvoa, tällä kertaa.
Tuomiopäivä kirjoitti:
Eipä ole meilläkään näkynyt. Tuhma olen ollut, hyi hyi. Mitä tulee Jeesuksen myöhässä olemiseen, niin minä tukeudun tässä sellaiseen raamatuntulkintaan, missä hän olisi luvannut saapuvansa silloisen sukupolven elinaikana. Tästähän on vaikka mitä tulkintoja, joiden mukaan kyse on ollut jostain muusta ajankohdasta, mutta enhän minä vakavissani tuommoisesta piittaakaan, koska en usko Jeesukseen EDES historiallisena henkilönä. Richard Carrier voi selventää lisää, minä en tämän enempää viitsi tämmöisten trivialiteettien parissa vatvoa, tällä kertaa.
Suoraan sanoen en ole kovin suuri asiantuntija Jeesuksen paluun aikataulukysymyksissä. Tiedän vaan, että se on nyt lähempänä kuin 2000 vuotta sitten. Tuosta kyllä muistui mieleeni, että VR:n myöhästymiset tulivat tutuiksi silloin joskus kun junilla lähes päivittäin kuljin. Syiksi kerrottiin lumisateet, vesisateet, ei sateita, syksyn lehdet raiteilla, jäätyneet junat, jäätyneet vempaimet, veturinkuljettajan myöhästyminen, kahvinkeittäjän myöhästyminen, sähköviat, matkustajien odottelu jne.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Suoraan sanoen en ole kovin suuri asiantuntija Jeesuksen paluun aikataulukysymyksissä. Tiedän vaan, että se on nyt lähempänä kuin 2000 vuotta sitten. Tuosta kyllä muistui mieleeni, että VR:n myöhästymiset tulivat tutuiksi silloin joskus kun junilla lähes päivittäin kuljin. Syiksi kerrottiin lumisateet, vesisateet, ei sateita, syksyn lehdet raiteilla, jäätyneet junat, jäätyneet vempaimet, veturinkuljettajan myöhästyminen, kahvinkeittäjän myöhästyminen, sähköviat, matkustajien odottelu jne.
Jeesuksen kerrotaan kävelleen vetten päällä, joten en usko sääilmiöiden olevan hänen mahdollisen paluunsa esteenä.
- Kyllä.Jeesus
Jeesus ratsastaa eläinten Mersulla, kun taas pukki on reessä Punakuonon vedätettävänä.
- niin.tai.näin
Aasin nimi oli muuten Halli. Arvaa, mitä Jeesus huusi ennen kuin saapui Jerusalemiin?
- MitäOnPalkintona
niin.tai.näin kirjoitti:
Aasin nimi oli muuten Halli. Arvaa, mitä Jeesus huusi ennen kuin saapui Jerusalemiin?
"Missä täällä on lähin kapakka!? Saatana että osaakin kuivaa suuta toi aavikkopöly! *pthyi* "
Osasinko? - niin.tai.näin
MitäOnPalkintona kirjoitti:
"Missä täällä on lähin kapakka!? Saatana että osaakin kuivaa suuta toi aavikkopöly! *pthyi* "
Osasinko?Palkintosijoille, hyvä.
Halle Lujaa! niin.tai.näin kirjoitti:
Palkintosijoille, hyvä.
Halle Lujaa!Väärin.
Jos aasin nimi on Halli, kuten kertoit, niin komennon olisi pitänyt olla "Halli lujaa".- niin.tai.näin
antsug kirjoitti:
Väärin.
Jos aasin nimi on Halli, kuten kertoit, niin komennon olisi pitänyt olla "Halli lujaa".niin tai näin Halli tai Halle! Virhietä sattuu. Hyvää silti. Tulihan uusi juttu: "Missä täällä on lähin kapakka!? Saatana että osaakin kuivaa suuta toi aavikkopöly! *pthyi*
- Herättelevä
Kristus Jeesus on PYHÄNHENGENSÄ kautta kokoajan paikalla. Niin kuin Hän Raamatun UT:ssa lupasiksin. Vai harvat ja valitut ovat tunnistaneet!
Kaikki minkä olette tehneet, tai jättäneet hyvää tekemättä yhdellekin vähimmistä, jotka ovat uskoviaan, olette tehneet ensisijaisesti Hänelle. Olette varmaankin tietoisia myös niistä vääryyden uhreiksi jotuneista LÄHIMMÄISISTÄ? Onko tullut mentyä vain kylmästi ohi?!! Hän oli myös siinä uhrin osassa. Ja ym.- lueraamattua
Isä,Poika ja pyhä henki. Kristus ei tule pyhän hengen kautta.
- Herättelevä
lueraamattua kirjoitti:
Isä,Poika ja pyhä henki. Kristus ei tule pyhän hengen kautta.
Isän ja Pojan, (jotka ovat yhtä) Pyhänhengen nimessä muistuttaen, että Hän on ollut ja on, niinkuin LUPSIKIN, PYHÄSSÄHENGESSÄÄN kokojan keskudessamme. Muistuttamassa ja valistamassa / puolustamassa, Pyhässä, Jeesus nimessään.
- JeesusOnNuorekas
Kuulemma Jeesus tulee kuudesti, helposti. Voi tulla nopeastikin.
- Pudis55
Kumpi tulee nopeammin Jeesus vain maailmanloppu , tarkoitan tätä auringon aiheuttamaa noin 500 miljoonan vuoden päästä.
Toinen noista on satuhahmo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697274Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens425023- 913097
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat442204- 202061
- 341983
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171747- 281641
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,131620- 181381