Omenaviinietikan käyttö ihonhoidossa?

huonoihoinen

Mulla on aika epäpuhdas ja rasvanen iho, sekä isot ihohuokoset. Oon nyt netistä yrittäny lukee mikä kaikki auttais, ja sielt pomppas mun silmään omenaviinietikka laimennettuna veteen ja sitä käytetään kasvoveden tapaisesti. Moni oli kehunut, että toimii loistavasti, voiko oikeesti toimia? Onks täällä ketään, joka ite käyttäis tota omenaviinietikkaa ihonhoidossa? Haluaisin tietää teijän kokemuksia ja mielipiteitä :)

4

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyrnipuut

      käypi hoitoksi kynsisienessä,aloitin itse nyt

    • Kantapäänkauttaopittu

      Ihan pakko kysyä, oletko varma että ihosi on rasvainen? Epäpuhtaus, isot ihohuokoset on myös pintakuivan ihon merkki. Pintakuiva iho yrittää tuupata iholle rasvaa, mutta pintakuiva iho on panssari joka ei päästä finnejä kunnolla pintaan ja luonnollisesti kuivumaan. Kokeile oikein hyvää ihon kuorintaa ja kunnon kosteutusvoide päälle. Tällöin ihon ei itse tarvitse tuupata rasvaa pintaan tehden siihen finnejä ja heikosta kohdasta tuoda ylitarjontaa iholle esim. juuri otsaan, leukaan. Riittävä kosteuttaminen rauhoittaa rasvoittumista, pinnan kuivattaminen kiihdyttää sitä.

    • MissDee

      Omenviinietikan käyttö iholle on turhaa, voi aiheuttaa haittaa. On paljon parempi käyttää oikeita rasvaisen tai sekaihon kosmetiikkatuotteita.

      Yleisidea rasvaisen ihon kanssa on se, että rasvainen/sekaiho iho on kuiva. Iho yrittää korjata tätä ongelmaa lisäämällä talin tuotanota. Tali ja kuona tukkivat ihohuokosia, tulee mustapää. Kun sitä lääppii likaisin sormin, se tulehtuu ja tulee ns. finni. Rasvaista ihoa hoidetaan yleensä todella tujuilla aineilla, joka lisää ihon kuivumista, jollin talia pukkaa entistä enemmän ja ollaan ikävässä kierteessä.

      Näin hoidat rasvaista/sekaihoa:

      1. Valitse kaikki ihonhoitotuotteet näin: mikään ei ole avopurkissa (= ei pääse käsistä pöpöjä rasvaan ja siitä iholle) vaan tuubeissa ja vastaavissa, älä käytä iholle kangaspyyhkeitä vaan kasvopapereita, älä koskettele kasvojasi suoraan käsillä. Älä pese vedellä etenkään kuumalla vedellä, se kuivattaa ihoa. Samat sanat kuorimisesta mekaanisin rakein. Älä käytä hajustettuja ja alkoholipitoisia tuotteita, ne ärsyttävät ja kuivattavat ihoa. Muista aina perussääntä: kosteuta, kosteuta ja kosteuta. Se tarkoittaa että pyrit säilyttämään ihon pinnan hieman happamena eli alle 5.5 pH. Älä käytä tuotteita, joissa on ihoa tukkivia eli komedogeenisiä aineita, tässä linkki, josta on vältettävät ainesosat:
      https://www.acne.org/messageboard/topic/319593-the-bad-list-comedogenic-ingredients-and-products/
      (siis nuo ensimmäisen viestin sisältämät punaisella merkityt aineet. Ainesosan jälkeinen ensimmäinen numero kuvastaa tukkivuutta asteikolla 0-5, jossa 5 on pahin, toinen numero viittaa ärsyttävyyteen 0-5 asteikolla.)

      2. Jos ihossa on epäpuhtauksia se tarkoittaa että puhdistus ei ole kunnossa. Käytä hellävaraista, ihon pH:n säilyttävää puhdistusainetta, jossa on salisyylihappoa. Se putsaa ja desinfioi epäpuhtaudet, muttei kuivata liikaa. Anna kerran viikossa putsarin olla iholla vähän kauemmin, se kuorii kemiallisesti ihoa paremmin. Esim. Clinique Acne Solutions Cleansing Gel, Aco Spotless Deep Cleansing tms.

      Viimeistelyyn (tai puhdistukseen jos ym. tuotteet tuntuvat välillä liian tujuilta) voit käyttää LV:n misellivettä 3-in-1.

      3. Valitse kosteusvoide, jossa ei ole mitään tukkivaa eikä liikaa rasvaa vaan kosteuttavia ainesosia. Esim. Erisan kosteuttava kasvovoide, Aco Spotless Daily Moisturizer ja/tai tai LV:n kasvoseerumi.

      4. Talia voi nostaa iholta pois savinaamiolla, esim. Dermosil tai puhtaasta vihreästä savesta tehty. Käytä aluksi kerran viikossa, vähennä käyttöä kun tali vähenee.

      Noilla pitäisi saada 3 kuukaudessa jo jotain tulosta. Sitten on tietysti se ruokavalio: ei korkea-glykeemisiä ruokia, ei sokeria, ei heikkoja rasvoja, jne...

    • NaiseltaNeuvoja

      Kosmetiikkatuotteiden käyttö on turhaa. Tämä yksinkertainen neuvo riittää saamaan ihosta kauniin:
      - pese kasvot iltaisin lämpimällä vedellä.
      - pese kasvot aamuisin viileällä vedellä.

      Näin yksinkertaista, voitteko kuvitella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe