Mitä puuttuu enää?

Tuossa lueskelin joitain kirjoituksia ja pätkähti mieleen kuin salama kirkkaalta taivaalta ajatus, toteamus..

Että mulla on oikeastaan kaikki mitä tarvian. Ei puutu mitään sellaista mitä tarvitsisin. On muksut, talo, työpaikka, ystäviä, harrastuksia.... siis kaikki.

Mutta se elämän nainen...se puuttuu, paitsi että en sitäkään varsisesti tarvitse. Minä haluan sellaisen, mutta sen pitää olla sellainen joka tuo jotain sellaista minulle mikä on tärkeää, tai sitten olen ilman.

Se on se tunne. Se, että ei tiedä kuin päin olisi välillä. Hymyilyttää ja vaikka mitä tuusaisin, pysähdyn ja tiedän että se on ja pysyy. Yhteys joka toimii langattomasti, sanattomasti, mutkaton, suljuva, hengittävä, ehtymätön luonnonvara joka ruokkii itseään toinen toistaan huomioiden.

Aika selkeää minusta...

107

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Tuossa lueskelin joitain kirjoituksia ja pätkähti mieleen kuin salama kirkkaalta taivaalta ajatus, toteamus.."

ei tuo kyllä ihan ekakerta tainnut olla kun tuota oivallusta julistat, taitaa sulle nuo salamat olla kuin talvet, ne yllättää aina vaikka tulevat säännöllisesti.

• No siis joku muhkun romantiikkakirjoitus laukais....
        Enkä mä tiedä olenko näin tuuminut?
        Seksin perässähän mä joskus laukkasin...alkukesällä?
        Romantikko olen ja siitä aion pitää nyt kiinni, koska voin. Siinä se ero aikaisempiin "julistuksiin". Egoistisemmat ajatukset vaikuttaneet aikaisemmin.
        Simppeloin tavoitteita.

• Itsestäänselvyydet yllättävät aina yksinkertaisen ihmisen, minkäs sille voi.

• Totuuss

Minulta puuttuu kaikki. Ai niin mutta olenhan ätmi.

• No kannattaa ehkä lähtee helpoimmasta ja todennäköisimmästä mikä ois tärkein...ehkä? En tiedä? Mun tapa ei sovi kaikille...

• Kaapura

Kaappi siinä taas rupattelee mieliaiheestaan, joka on kaappi.

• Ja vastaan, että sinustakos mun pitäis jotain sanoo? Enpä tunne, eikä oo väliäkään.

• Minusta oli aika hauska vetoi kun kaappi jutteli kaapista kuvitteellisen äxän kautta, tai siis eihän se muka ollut äxä mutta muka oli kuitenkin että kyllä sitä aika hyvin voi vetää tuonmieliaiheen ympärillä.

• Harmaaritari kirjoitti:

Minusta oli aika hauska vetoi kun kaappi jutteli kaapista kuvitteellisen äxän kautta, tai siis eihän se muka ollut äxä mutta muka oli kuitenkin että kyllä sitä aika hyvin voi vetää tuonmieliaiheen ympärillä.

No mä aattelin, että jotain hauskaa uutta saatava palstalle. Ehkä se lähti exän pohjilla, mutta sit jotenkin tuntu pahalta panettelulta. Ja en kovin yksityiskohtaisiin lähtenyt. Ihan spontaani ajatus ja ehkä kiva varaventtiili. Tykkään naureskelle omille jutuille. Nyt ammun Mieliviinin jutut aina ihan reippaasti yli. Pidän sen yhdessä aloituskentässä ja tavallaan sinne saa puuttua, lukea ja kokea, mutta ei pakko. Lisäks profiilikentässä varmistuksena että kuvitteellinen, ettei vaan joku "hullu" ihastus. Ja kyllä sinne on poikinut muitakin tyyppejä sen ympärille. Ehkä sellainen koe-eläinpuisto tulee Mieliviinin apunurkkauksesta.

• Dissident kirjoitti:

No mä aattelin, että jotain hauskaa uutta saatava palstalle. Ehkä se lähti exän pohjilla, mutta sit jotenkin tuntu pahalta panettelulta. Ja en kovin yksityiskohtaisiin lähtenyt. Ihan spontaani ajatus ja ehkä kiva varaventtiili. Tykkään naureskelle omille jutuille. Nyt ammun Mieliviinin jutut aina ihan reippaasti yli. Pidän sen yhdessä aloituskentässä ja tavallaan sinne saa puuttua, lukea ja kokea, mutta ei pakko. Lisäks profiilikentässä varmistuksena että kuvitteellinen, ettei vaan joku "hullu" ihastus. Ja kyllä sinne on poikinut muitakin tyyppejä sen ympärille. Ehkä sellainen koe-eläinpuisto tulee Mieliviinin apunurkkauksesta.

Minusta juri se alku oli hyvä, sitten kun alkoi hörppimään yli, älä nyt loukkaannu, meni yliyrittämiseksi liikaa tavaraa niin ei niitä sitten jaksanut enää seurata.

Minusta juri se alku oli hyvä, sitten kun alkoi hörppimään yli, älä nyt loukkaannu, meni yliyrittämiseksi liikaa tavaraa niin ei niitä sitten jaksanut enää seurata.

Joo. Ei se kaikille uppoa. Ja aattelin polkasta nurkkauksen aina kun sellainen fiilis on päällä...

• Eioleterve
        Harmaaritari kirjoitti:

Minusta oli aika hauska vetoi kun kaappi jutteli kaapista kuvitteellisen äxän kautta, tai siis eihän se muka ollut äxä mutta muka oli kuitenkin että kyllä sitä aika hyvin voi vetää tuonmieliaiheen ympärillä.

Kertoo miehestä aika paljon jos täytyy tehdä sivunikkejä että voi pitää keskustelua yllä itsestään. Rakastuu varmaan joka aamu omaan peilikuvaansa uudestaan ja uudestaan.

• misspönttöuuni
        Eioleterve kirjoitti:

Kertoo miehestä aika paljon jos täytyy tehdä sivunikkejä että voi pitää keskustelua yllä itsestään. Rakastuu varmaan joka aamu omaan peilikuvaansa uudestaan ja uudestaan.

Kateelliset panettelee. Huumoria on monenlaista. Ja palsta voi olla myös rentoutumiskeino. Ei pie antaa pikku asioiden aina hiertää, mitä siitä tulis jos myö jokahinen istuttas täällä turpa mutrussa ja savupiippu tukossa? Eikö voi vaan välillä antaa mennä ja nauraa :D

Kovin paljoa en ole nyt seuraillut palstaa, mutta alku oli vähän tahmea, liian karrikoitu (ja HÄHÄÄ Dissis, vaikutti pahasti siltä että oot vieläkin jumissa erossasi). Jossain kohtaa myöhemmin kun luin, niin hahmoon oli tullut enemmän syvyyttä. Alkoi olemaan oikein kiinnostava.

• LinerT.2 kirjoitti:

Kovin paljoa en ole nyt seuraillut palstaa, mutta alku oli vähän tahmea, liian karrikoitu (ja HÄHÄÄ Dissis, vaikutti pahasti siltä että oot vieläkin jumissa erossasi). Jossain kohtaa myöhemmin kun luin, niin hahmoon oli tullut enemmän syvyyttä. Alkoi olemaan oikein kiinnostava.

Se syntyi.... ei hahmot tuostavaan tupsahda. Ja kiva kun siihen hassutteluun lähti muutkin mukaan.. Se minusta on hauskaa.
        Sitten kun on enempi aikaa voi taas apunurkkauksen laittaa pystyyn. Mieliviinihän sai avustukset kuulemma.

• Niin ja kun kerran tykkäät siellä pihassa ja metässä möyriä niin tuokin sulta puuttuu:

https://www.is.fi/autot/art-2000005397573.html?ref=rss

Jos mulla ois tilaa ja tonttia niin pakkohan tuolllanen ois hankkia, vois perustella sillä ettei enää tarvii autoo kun unimogilla pääsee joka paikkaan.

• No joo. Ehkä ei tähän tontille edes sopis ja vaikka kulkee aika pahoissa paikoissa, ennemmin rytkäisen natikalla kaseikkoon lun 300 t € unimogilla. Sama sit jos joku kantais repulla rahaa huvikseen mulle...

Mut totta. Oon käynyt kurssejakin tuollaiseen. Nyt löytyy vaan mainospipo.

• 7657575767

Ahahaha! Tässä on nyt sellainen ASIALLINEN ja KIINNOSTAVA ketju, josta naiset pitää.

Mitähän vit. SÄ olet tässä sönkkäämässä, ja pilaamassa kaiken???

• 7657575767 kirjoitti:

Ahahaha! Tässä on nyt sellainen ASIALLINEN ja KIINNOSTAVA ketju, josta naiset pitää.

Mitähän vit. SÄ olet tässä sönkkäämässä, ja pilaamassa kaiken???

Niih...

• 78976876879
        Dissident kirjoitti:

Niih...

No mieti! Harmis aina pyytää muita pistämään aloituksen.

Jos sä tai Pertsa harvakseltaan teette niin, niin on PAKKO olla heti räksyttämässä -perässä tulee sit muut vässykät naukumaan..

Raskasta.

• 78976876879 kirjoitti:

Jos sä tai Pertsa harvakseltaan teette niin, niin on PAKKO olla heti räksyttämässä -perässä tulee sit muut vässykät naukumaan..

Raskasta.

No enpä mä sellaisista jaksa murehtia. Palstatouhu on aina palstatouhua. No big deal...

• 78976876879 kirjoitti:

Raskasta.

Ai se että jos koettaa ylläpitää keskustelua muidenkin ketjuissa on "räksyttämistä"?

• Dissident kirjoitti:

No enpä mä sellaisista jaksa murehtia. Palstatouhu on aina palstatouhua. No big deal...

Niin ja eipä Harmis mitään minusta ole räksyttänyt. Kyllähän se aina oppositiossa on minusta nähden, mutta eipä toi räkyttänyt tässä aloituksessa minusta ole...

• kaisanoasaa

Sult puuttuu se nainen joka hoitaa kotia. Lapset tuskin osaa siivota. Muista ottaa nainen jolla ei ole lapsia jännämiehen kanssa.

• En mä tähän tällähaavaa ottaskaan ketään. Sillä ois oma elämä. Sit korkeintaan kun muksut omillaan. Kyllä mä nurkat saan putsittua itsekin ja kyllä kakrut jo osaa hyvin siivoilla. Alkavat olla sisäsiistejä.
        Siinäpä se juttu onkin...se fiilis, ei mikään konkreettinen yksittäinen syy. Se jättää väljyyttä siihen minkälainen se nainen olis.

Kutkuttava ajatus...sikspä sen tänne murjasin tökittäväks.

• Niin se romantiiko on ja elää monessa, vaikka harva sitä jostain syystä myöntää. Se osaa myös ruokkia itseään ja pitää itse itseään hengissä... Se on uskoa ja toivoa hyvään ja rakkauteen, kaunista ja lumoavaa. Se on tietoisuutta siitä mitä tuntee ja mitä kaipaa. Voimavara.☺️

Toisin kun ajatellaan, se ei ole lapsellista hulluutta, se on juuri sitä mikä saa näkemään elämässä kauneutta ja kokemaan elämän arvokkaana, sen kivikoista ja murheista huolimatta ja lannistumatta. Kipinä.

Elämä on bensaa joka sytyttää. 😉

• Niin. Sen perässä sokeana juokseminen on tuonut tään muun elämän. Osa siitä sekavaa, mutta mun elämää.

Nyt pysähdyin vaan sun kirjoituksen kohdalla tuolla jossain, että hei, nyt otan sen mitä aina oon halunnut. Vähempään en tyydy. En myöskään suostu jumimaan tähän ja laittamaan käsiäni puuskaan, että ei sitten. En keskity kysymyksen miten vaan millainen.

• Dissident kirjoitti:

Niin. Sen perässä sokeana juokseminen on tuonut tään muun elämän. Osa siitä sekavaa, mutta mun elämää.

Nyt pysähdyin vaan sun kirjoituksen kohdalla tuolla jossain, että hei, nyt otan sen mitä aina oon halunnut. Vähempään en tyydy. En myöskään suostu jumimaan tähän ja laittamaan käsiäni puuskaan, että ei sitten. En keskity kysymyksen miten vaan millainen.

Hyvä hyvä.😃

Nyt olet asian ytimessä. Poweria.

• muhkee_muhku kirjoitti:

Hyvä hyvä.😃

Nyt olet asian ytimessä. Poweria.

No helpommin sanottu kun toteutettu. Mutta jospa polokasis haaveilugeneraattorin taas tulille... sieltä ne halut löytyy. Kuvailee ne päähänsä ja sit keksii oiket sanat kuvaamaan niitä.

• Dissident kirjoitti:

No helpommin sanottu kun toteutettu. Mutta jospa polokasis haaveilugeneraattorin taas tulille... sieltä ne halut löytyy. Kuvailee ne päähänsä ja sit keksii oiket sanat kuvaamaan niitä.

En olis susta huolissani, ettetkö päätyis sinne/kelle minne kuulutkin. :)

• muhkee_muhku kirjoitti:

En mäkään.

• misspönttöuuni
        muhkee_muhku kirjoitti:

...En muuten oo minäkään, kaikkien haastattelujen perusteella, potentiaalia on, ja monen pönttöuunin verran (mä itse asiassa luulen, että palstan toiset herrat ovat jopa hieman kateellisia aloittajalle, hän tuntuu olevan ihan tolkun mies:)

Romantiikka kunniaan ja ruusuja hopeamaljaan!

• misspönttöuuni kirjoitti:

...En muuten oo minäkään, kaikkien haastattelujen perusteella, potentiaalia on, ja monen pönttöuunin verran (mä itse asiassa luulen, että palstan toiset herrat ovat jopa hieman kateellisia aloittajalle, hän tuntuu olevan ihan tolkun mies:)

Romantiikka kunniaan ja ruusuja hopeamaljaan!

Huomenta!

Katotaas hokasaatko vastata tänne. Joo täällä palstalla monta teknistäkin niksiä..
        Jos mulle vastaa, niin siitä tulee ilmoitus. Ja aloituksen tekijä saa kaikista viesteistä sen nimissä ilmoituksen.

Sitten jos haluaa jollekulle vastata, niin siinä on se kommentoi, alapuolella. Tuplaklikillä tai näyttää sen mihin kommentoit. Ja joskus joku saattaa sun jotain tekstin osaa kommentoida, niin mä oob ainakin ne laittanut lainausmerkkeihin.

En tiedä oletko paljoa palstaillut, mutta samahan tuo oli neuvoa, osasitpa tai et..kun näitä voi joku toinenkin lueskella.

• Normimies38

Mies tarvii aina aikuista hellyyttä. Lapset sitä ei voi antaa. Harrastatko yhden yön juttuja. Menettelee jos ei ole läheisyyden kipeä että tarvii joka ilta uutta.

• En harrastele. Ei oo mun juttu. Eikä ole just nyt hinku mihkään. Kyllä joitain sellaisia kohtalotovereita on hameväestä, joille voi ehdottaa aikuistenkivaa... mutta ei oikeastaan ole ollut ongelma. Asennoitumiskysymys kaiketi. Vai lie luonne? En tiedä, mutta eipä ongelmaakaan niin miksi miettimään.

• Hilmukka

Sama fiilis....kaikki on ja jotain kuitenkin muka puuttuu. Pitäisi oikein listata kaikki, mitä on, ja sitä on paljon. En kyllä,tiedä, mahtaisiko joku mies viedä tyhjyyden 🙁 epäilen. Ensin pitää olla tyytyväinen omaan olemiseensa ja vasta sen jälkeen miettiä mahdollista täydennystä toimivaan kokonaisuuteen.

• Minusta toinen ihminen elämässä on mauste, ei ainesosa. Jotenkin se "puuttuva palanen" on aika vaativa osa. Siks romantisoivat laulut..."olet kaikkeni...plääpäpätipää" vaan tökkäsee. Ei elämä voi toisesta kiinni olla. Romanttisuus tulee muusta. Siitä tunteesta.

• Runkinggg

Niiin niin teillä on kaikki mutta tyytymättömyys vaivaa... kuinkakohan kaikki teillä oikeasti on hahahahahHAHHAHAH!

Työni on hy VITTTUMAINEN vä olen oikein tyytväinen!

Taloni on muk HALPA PASKAINEN HOMELÄÄVÄ ava kämppä!

Ystäväni ovat tode OIKEITA HELVETIN PASKAPÄITÄ llisia ystäviä!

Lapseni ova fik TOTTELEMATTOMIA KAKAROITA ksuja pikku aikuisia!

Ja naisen tuoma tyytyväisyys kestää 2 v ... sitten se lopahtaa !

Ihastuneena oleminen on kyllä mahtava tunne ei siinä mitään!

• Yks puute tuli mielee tälleen kun sataa.... traktorista puuttuu koppi... että onko elämäni sittenkin puutteellista? Heh... no ei. On mulla sadevaatteet.

• Gnuk

Muutama miltsi pankkitililtä. Muuten ei valittamista... :)

• Montakohan kertaa sulla on jo löynyt oikkaria, kun aina uudelleen välähtää sama :)

Mulla on sellainen vahva kokemus, että jos muulla on tarkasti valmiiksi mielessä minkälaisen takin haluan, niin sellaista ei varmasti löydy mistään kaupasta. Pitäisi itse tehdä, mutta suunnitteluvaiheessa jo ymmärtää, ettei sellaista ole mahdollista edes valmistaa.

Jos taas lähden avoimin mielin katselemaan minkälainen takki mulle vois sopia, vaihtoehtoja löytyykin useampia.

Vähän sama ihmisten kanssa.

• Teknodonna

Tuo älyttömän hienosti sanottu, tuo viimeinen tuossa.

(aplodeeraa)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Tuo älyttömän hienosti sanottu, tuo viimeinen tuossa.

(aplodeeraa)

Tämä kehaisu myös tarkoitti sitä että ensi vuoden kehukiintiö tuli täyteen.

(reps)

• Teknodonna kirjoitti:

Tämä kehaisu myös tarkoitti sitä että ensi vuoden kehukiintiö tuli täyteen.

(reps)

Säilötty ;)

• No tää idea kuullostaa samalta kun entiset, mutta ei ole. Sen tunteen löytäminen mitä etsin on haastavampaa kuin sen mitä sä luulit mun metsästävän. Se sekoittuu siihen alkupurppuraan, mut ei ole sitä.

Ei vitsi..nyt mentävä vieläkun on satamatta. Palataan.

• Dissident kirjoitti:

No tää idea kuullostaa samalta kun entiset, mutta ei ole. Sen tunteen löytäminen mitä etsin on haastavampaa kuin sen mitä sä luulit mun metsästävän. Se sekoittuu siihen alkupurppuraan, mut ei ole sitä.

Ei vitsi..nyt mentävä vieläkun on satamatta. Palataan.

Ainahan sulla on ollut utopistisia tunnetavoitteita. Mikset tekisi niin kuin muutkin kuolevaiset, haaveile ja fiilistele vapaast,i mielikuvissa kaikki on mahdollista, nauti niistä. Mutta ymmärrä ero unelman ja todellisuuden välillä.

• LinerT.2 kirjoitti:

Ainahan sulla on ollut utopistisia tunnetavoitteita. Mikset tekisi niin kuin muutkin kuolevaiset, haaveile ja fiilistele vapaast,i mielikuvissa kaikki on mahdollista, nauti niistä. Mutta ymmärrä ero unelman ja todellisuuden välillä.

No sehän tässä idea onkin, että en tasan luovu tunnetavoitteesta. Utopistista tai ei. Haaveilin tietenkin. Mutta vähempään en tyydy. Tiedän mitä se on. Ja eräästä muhkun kirjoituksesta sain päähäni, että vain se puuttuu.

Todellisuus ja unelma on kohdattavakin. Mitä realistisempi ja väljempi unelma on, sen helpommin se onnistuu tulemaan osaksi todellisuutta. Laitoinkin Muhkulle, että en etsi vastausta kysymykseen miten, vaan millainen.

Ja en tarkoita nyt mitään konkreettista egoistisuutta. Se on jonkinsortin olotila, fiilis, tunne...

• Dissident kirjoitti:

No sehän tässä idea onkin, että en tasan luovu tunnetavoitteesta. Utopistista tai ei. Haaveilin tietenkin. Mutta vähempään en tyydy. Tiedän mitä se on. Ja eräästä muhkun kirjoituksesta sain päähäni, että vain se puuttuu.

Todellisuus ja unelma on kohdattavakin. Mitä realistisempi ja väljempi unelma on, sen helpommin se onnistuu tulemaan osaksi todellisuutta. Laitoinkin Muhkulle, että en etsi vastausta kysymykseen miten, vaan millainen.

Ja en tarkoita nyt mitään konkreettista egoistisuutta. Se on jonkinsortin olotila, fiilis, tunne...

Toi sun lähtöasetelmasi on mulle outo. Vaikea uskoa, että noilla mittareilla löytyy koskaan mitään, koska mikään ei tuu riittämään.

Mulla on aina toiminut tunteet siinä hetkessä. En ole määritellyt mitään etukäteen, ei ole tarvetta mittailla niitä silloin siihen "unelmaan" tai tavoitteeseen. Siinä tuntuu hyvältä. Meillä on varmaan muutenkin ihan erilainen tunnemaailma. Ja mä taidan kokea ihmisen erilailla.

• Dissident kirjoitti:

Mutta tuohon takkivertaukseen....

Mä lähden tavallaan katselemaan ihan muuta kuin takkia. Ostelen vaikka ruokia. Jos kiva takki tulee vastaan voin sen kaapata mukaan. Mutta tiedän millaisen takin haluan. En tarvise kompromissitakkia. Se on oltava sellainen josta nautin. Muuten olen ilman, koska miksi pitää takkia joka on ihan ok? Vähän ehkä huono vertauskuva...ehkä joku liivi tai muu vähemmän tärkeä juttu...mutta mikä tuo jotain mulle...

• LinerT.2 kirjoitti:

Toi sun lähtöasetelmasi on mulle outo. Vaikea uskoa, että noilla mittareilla löytyy koskaan mitään, koska mikään ei tuu riittämään.

Mulla on aina toiminut tunteet siinä hetkessä. En ole määritellyt mitään etukäteen, ei ole tarvetta mittailla niitä silloin siihen "unelmaan" tai tavoitteeseen. Siinä tuntuu hyvältä. Meillä on varmaan muutenkin ihan erilainen tunnemaailma. Ja mä taidan kokea ihmisen erilailla.

Joo. Eritavalla mietitään..

Vaikka voi se johtua ilmaisustakin...

Ei kyse kuitenkaan ole riittämisestä. Kyllä oikeanlainen nainen riittää. Ehkä se on sit muntyyppinen.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Eritavalla mietitään..

Vaikka voi se johtua ilmaisustakin...

Ei kyse kuitenkaan ole riittämisestä. Kyllä oikeanlainen nainen riittää. Ehkä se on sit muntyyppinen.

"...Mihin kaikkeen ihminen pystyykään
        Luo maailman ihan vain mielellään
        Oi, mahtavuus!
        Näin syntyi Pieksämäen asemalla blues
        Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
        Onko totuus onttoa kuvitelmaa?..."

J. Leskinen, tietysti.

Tuossa kappaleessa on hienosti kuvattu miten elämä on pään sisällä. :)

• LinerT.2 kirjoitti:

"...Mihin kaikkeen ihminen pystyykään
        Luo maailman ihan vain mielellään
        Oi, mahtavuus!
        Näin syntyi Pieksämäen asemalla blues
        Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
        Onko totuus onttoa kuvitelmaa?..."

J. Leskinen, tietysti.

Tuossa kappaleessa on hienosti kuvattu miten elämä on pään sisällä. :)

Niin. Mä oon ehkä liian väsynyt sisäistämään Juice vainaan sanomaa, mutta fiksu äijä se oli. Ei pidä mennä vaan oletettujen ja saneltujen oletusten perusteella. Ei me samasta puista veistettyjä olla.

Puusta puheenollen.. keksin sit kaataa sen vaahteran.
        http://aijaa.com/6iH777
        Toisella puolella aita ja puu kallellaan tietenkin just sinnepäin. Mutta kaatokolo, oikeasuuntainen veto, kiilat yms. Ja tärähti just sentilleen oikeaan väliin. Hitto mä oon hyvä. Jes.

• Dissident kirjoitti:

Niin. Mä oon ehkä liian väsynyt sisäistämään Juice vainaan sanomaa, mutta fiksu äijä se oli. Ei pidä mennä vaan oletettujen ja saneltujen oletusten perusteella. Ei me samasta puista veistettyjä olla.

Toisella puolella aita ja puu kallellaan tietenkin just sinnepäin. Mutta kaatokolo, oikeasuuntainen veto, kiilat yms. Ja tärähti just sentilleen oikeaan väliin. Hitto mä oon hyvä. Jes.

Voi sinä palstaziisusperkele. Kaikki elävä pitää nyhtää pihasta. Ajattelitko asfaltin sinne tampata seuraavaksi?

• LinerT.2 kirjoitti:

Voi sinä palstaziisusperkele. Kaikki elävä pitää nyhtää pihasta. Ajattelitko asfaltin sinne tampata seuraavaksi?

Nää on mun maita! Ja tänne on kenenkään luontokappaleen tai puskan turha tulla kukkoilee. Näin siinä käy kun lähtee Dissiksen kaa tanssaamaan...perkele!

• Dissident kirjoitti:

Nää on mun maita! Ja tänne on kenenkään luontokappaleen tai puskan turha tulla kukkoilee. Näin siinä käy kun lähtee Dissiksen kaa tanssaamaan...perkele!

Palottelen klapeiks tuohon takapihalle, niin koittakoot sit siitä työntää lehtee mun harmiks....helevetti!

• Dissident kirjoitti:

Miä kaadoin joskus koivun melkein auton päälle. Iso oksa osuikin takakulmaan, lommo tuli

• pujotteIija kirjoitti:

Miä kaadoin joskus koivun melkein auton päälle. Iso oksa osuikin takakulmaan, lommo tuli

No mä oon aikasemmin lähinnä metikössä kaadellut puita. Ei ole niin tarkkaan tarvinnut kaadella, mutta kyllä sekin onnistuu kun vaan miettii vähän.

• Mulla on ollut pitkään muutosprosessi aloitteilla. Pitää kypsytellä, maistella, sopeutua mielessään, hyväksyä monta asiaa, hylätä monta asiaa, ottaa riskejä, nähdä itsensä sellaisena, hakea tunteita kaikkiin asioihin, nähdä järki... Ja joka kerta pitää ihmetellä, miten luopuminen voi olla niin vaikeaa.

Syksy on muutoksen ja lopullisuuden aikaa, samalla se antaa tilaa uudelle. Mietin, että näenkö vielä lintujen tulevan takaisin, vai tapahtuuko se uuden alun ja uuden elämän alkamisen noste vain mielikuvissani. Kurkien paluu ja kurkien lähtö on hetkiä, jotka jakavat vuoden. Muuttojen aika on väkevä, koko vuoden virta tiivistyy niihin. Katselin pitkään varpusparven touhuja, kauniita lintuja. Ne jää tänne.

Se mikä puuttuu, on mun kädessäni.

• Luopuminen ja uuden aloittaminen konkretisoituu avaimiin ja kulkulätkiin.

• LinerT.2 kirjoitti:

Luopuminen ja uuden aloittaminen konkretisoituu avaimiin ja kulkulätkiin.

Ootko ihan höpsähtänyt. Fiilistelet kuin Teknis. Heh.

No oikeestaan vaan hyvältä kuullostaa. Tuntuu että tosiaan oot miettinyt asioita. Tai sit vaan ekaa kertaa kirjailet niitä tänne? Mene tiedä? Mutta itseään mietiskelevä Lineri ei ole huono ollenkaan. Aika kiva.

Jopa herkkää...

• Dissident kirjoitti:

Ootko ihan höpsähtänyt. Fiilistelet kuin Teknis. Heh.

No oikeestaan vaan hyvältä kuullostaa. Tuntuu että tosiaan oot miettinyt asioita. Tai sit vaan ekaa kertaa kirjailet niitä tänne? Mene tiedä? Mutta itseään mietiskelevä Lineri ei ole huono ollenkaan. Aika kiva.

Jopa herkkää...

Perkele. Vedän heti takaisin. >:-(

• LinerT.2 kirjoitti:

Myöhästä. Hulkista tullu pehmo.... kutkutanko leuvan alta....tuitui ...

• Dissident kirjoitti:

Myöhästä. Hulkista tullu pehmo.... kutkutanko leuvan alta....tuitui ...

Vai alat sinäkin nyt TuiTui-lemaan. ;P (!)

Ei kantsi tulla rapsuttelemaan, RÄYH! >:-E

• LinerT.2 kirjoitti:

Ruokatauko. Kolistelin jo homman hyvälle mallille. Nyt vetäsen päikkärit, sit särvin kahvia ja meen takas ulos. Takakauha hajos. Nyt pitää selvitä takalanalla loput. Paska vaan kun on niin tiljaa koko piha. Mutta visiot kun pitää ja kokonaisuuden päässä, iin hyvä tulee... keväällä sit harailee loput käsipelin

Öitä herkkis. Hihi...

• Ystävät. Olisi ihana sellaisia ystäviä jotka ovat kaltaisiani. Näen kovasti yhteyksiä lapseni kanssa.
      Oli eilen ongelmaa ukon kanssa kun yksinkertainen asia kuin hakea lapset sovitusta paikasta oli hänelle erittäin vaikea tehtävä varsinkin halusi hakea lapset.
      Kerroin että poikkeus päivä tänään ajat kerholle koska ollaan sovittu lapsien haun siitä. en koulun pihasta.

Se jolla oli kännykkä eli nuorempi soitti ennen kuin pihallakaan isälleen ”missä sä oot” ja kuitenkin haki sen koulun pihasta ja toinen odottelee sovitulla 20min kun se isänsäkin tiesi sen olevan vielä ilman kännykkään. Isäntä laittoi pienemmän sisaruksen etsimään sitä ja eikä se sitä löytänyt.

Ärsyttävintä on että joudun riitelen tästä ajattelemattomasta teosta koska asioita ei voitu pitää vaan siltikin piti uhmata minua.

Se mies tekee niitä aina, joten ainoastaan tiedän Sovittu asia ei pidä hänen kanssaan.
      Minusta hän on outo kun suutun hän ei puhu eikä vastaa ja se suututtaa lisää.

Lapsista yli puolet valitsisi isänsä mutta esim esikoiseni valitsisi minut kuin nuorimmainen vielä.
      Isänsä luo viihteen ja minä rajat.
      Asia nousi esiin lapsien korviin koska turhauduin miehen jatkuvasta säätöjen rikkomisesta.

Sinäänsä en jaksa sääntöjen rikkomisesta aina riidellään ja kävimme keskustelun läpi
      Ja näe jatkuvasti sen että mies ymmärtää väärin minut puhuttiin jatkuvasti eri asiasta.

Vaikka kaikki todisteet siitä että lapsi ei pärjää itsenäisesti kuitenkin,hän väittää että pärjää. Minä en tajua tätä hölmöyttä ja jos sanon” antaa olla että se ottaa vastuun sitten lapsen pärjäämisestä”ja kokee minun luovuttavan. En jaksa väitellä ihmisen kanssa joka ei sano kuin vastaa oli asia niin tai näin se turhauttaa.

Hän kokee hyväksi kännyn seurantapalvelun ja omaa ikävää perustelee minulle, että tietää missä menee.
      Ikävä asiana yritti minulle tätä antaa lasten kasvatukseen että tiedämme missä lapsi menee.

Jouduin muistuttaa hänelle että haluan lapsen hallitsevan kännykän käytön, osaa rajoittaa ja kysyä joka asiaa luvan ja noudattaa niitä rajoja.
      ennen kuin luovutan älykännykän käyttöön ja muistutin laista että nämä kuuluvat myös siihen että saadaan vielä seuraamisesta sakkoa.

En tajua tuota rajattomuutta kun taas se turvallinen kasvatus rajoissa on turvallisempi.

• Minulla on tänään muuten merkkipäivä🎂💕

• Hei hei! Onnea! Hieno juttu.

• Dissident kirjoitti:

Hei hei! Onnea! Hieno juttu.

Kiitos.
        Tässä kuussa Ostettiin 8paikkanen auto ja onneksi saatiin vanha auto myytyä tasoittaen lasten joulurahastoa takaisin.

Onneksi Kultaseni kanssa taas kuitenkin saatiin sovittua kun kuitenkin yöllä koska en jaksa ikinä riidellä turhasta mutta korostin tärkeyttä pysyä sovitussa.

• valtakunta kirjoitti:

Kiitos.
        Tässä kuussa Ostettiin 8paikkanen auto ja onneksi saatiin vanha auto myytyä tasoittaen lasten joulurahastoa takaisin.

Onneksi Kultaseni kanssa taas kuitenkin saatiin sovittua kun kuitenkin yöllä koska en jaksa ikinä riidellä turhasta mutta korostin tärkeyttä pysyä sovitussa.

No hyvä. Kyllä tuossa katraassa jo epäsopua väliin sopii..

Ja vuodet vierii, mutta mieli nuortuu.

• Dissident kirjoitti:

Aijon ostaa vuoden kortit 700€ Maksaa.
        lainaan sisareltani 400€ Ja lasten joulurahat 300euroo käytän näihin s-bonuksia kerätty . Että päästää koko vuodeksi tapahtumiin ja kesäksi hurvitteleen. Pisara rikkaan lapsen elämää, yritän tarjota heille kysyin lapsilta onko sopiva joululahja ovat kyllä mielissään. Nää on ihan hulluja hintoja. Kesällä meen sit nyytti kainalossa päivittäin vien, haluan heille tarjota nyt paljon kokemuksia.

Muistutan koko vuoden näistä mahdollisuuksista lapsille että kannattavaa on panostaa kouluun ja haluan heidän tekevän enemmän töitä opiskelunsa eteen ja ymmärtävän sen tärkeyden.
        Toivon että tämä on kannattavaa.

• Dissident kirjoitti:

Joskus koen että annan kaikkeni lapsille vanhimmainen tietää, teen nyt kokeeseen laskuharjoituksia, sanalliset osiot ovat vaikeat. Viimeksi näiden takia 8-, eikä harjoitellut kuin pakolla käytiin läpi muutama kun nähtiin viime vuonna 9- ja 10- kun harjoiteltiin valitsen osiot jotka näen vaikeaksi.

Se on tärkeätä että ne mikä on vaikeita niitä harjoitellaan yhdessä, noin mekaaniset laskut meni virheettömästi,niitä en pistä paljoa.

Onneksi toi Kultaseni kertoo, jos itse en ymmärrä tehtävää niin opastaa uudestaan.

On ollut todella kiire tuntuu että olisin jatkuvasti opettajana, kuntouttajana eri alueen,valmentajana, leikittäjänä,aikataulujen tekijänä, järjestäjän menot, siivoojana, lääkärinä ja opiskelijana ulkoiluttajana.

On turhauttavaa kun opettelen vielä tietokoneen käyttöä että ”työ” helpottuisi ja suunnittelen jo tietokone ohjelmia😁 ja sitä myöten etsin onko sellaisia sovelluksia saatavana mitä suunnitellut. Lapset leikkii taxikuskia.

• Dissident kirjoitti:

Tuntuu arkisin että loppuu kellosta tunnit kesken ja viikonloppukin on jatkuvasti suunitteilla vihaan tätä vesisadekelejä mutta suunnittelen että mennään pyöräily harjoituksia .jarrutukset ohituksia reittejä yms. kun sade on lakannut😁

Se on hyvä että mies ruuat tekee, en tajua enää miten sitten aikani riittäisi

• valtakunta kirjoitti:

Tuntuu arkisin että loppuu kellosta tunnit kesken ja viikonloppukin on jatkuvasti suunitteilla vihaan tätä vesisadekelejä mutta suunnittelen että mennään pyöräily harjoituksia .jarrutukset ohituksia reittejä yms. kun sade on lakannut😁

Se on hyvä että mies ruuat tekee, en tajua enää miten sitten aikani riittäisi

Voin vaan kuvitella mikä kiire tuon katraan kanssa kun itsellä on kahdessa omatoimisessakin tekemistä.

Muutama tunti lisää vuorokauteen ois jees ja parempia kelejä. Mä just olin pari tuntia tihkusateessa pilkkomassa vaahteraa. Nyt ei voi kirkkaita kelejä odotella. Pitää saada tehtyä hommat ennen pakkasia...

• Dissident kirjoitti:

Voin vaan kuvitella mikä kiire tuon katraan kanssa kun itsellä on kahdessa omatoimisessakin tekemistä.

Muutama tunti lisää vuorokauteen ois jees ja parempia kelejä. Mä just olin pari tuntia tihkusateessa pilkkomassa vaahteraa. Nyt ei voi kirkkaita kelejä odotella. Pitää saada tehtyä hommat ennen pakkasia...

Ou puuhommat on kivoja väliin.

• Dissident kirjoitti:

En tiedä mikä niiden pinoamisissa oli viehätyksensä😁

• valtakunta kirjoitti:

En tiedä mikä niiden pinoamisissa oli viehätyksensä😁

Puun pinoaminen onkin taiteellinen laji. Pitää saada kestävä pino erimuotoisista kalikoista. Tämänkin puun pinoaminen pilkekasaks on haaste. Ei voi tietää miten korkea pino tulee. Sen voi vaan arvailla. Ja mitä korkeampi pino, sen parempi pohja tehtävä. Nättejä pinoja osaa harva tehdä. Saa nähdä millaisen väsään noista....

• Dissident kirjoitti:

Puun pinoaminen onkin taiteellinen laji. Pitää saada kestävä pino erimuotoisista kalikoista. Tämänkin puun pinoaminen pilkekasaks on haaste. Ei voi tietää miten korkea pino tulee. Sen voi vaan arvailla. Ja mitä korkeampi pino, sen parempi pohja tehtävä. Nättejä pinoja osaa harva tehdä. Saa nähdä millaisen väsään noista....

Ou. Meille se oikeastaan ohjeena tehdä korkea ja seuraavaa pino piti tehdä että ettei romahda päälle,isäni myi puita silloin 😁

Monta lavallisista täytin ja tyhjensin nopeaan vähän tuli kilpailtua sisaren kanssa että kehuttiin.
        Joku asiakas sanoi ettei ikinä nähnyt noin nopeaa tyhjennystä😅

• Dissident kirjoitti:

Naama punasena hymyilin takaisin ja hiestämärkänä.

• valtakunta kirjoitti:

Naama punasena hymyilin takaisin ja hiestämärkänä.

Siis kerron heti ettei asiakkaan motteja sitten pinottu ettei nyt ihan käsitetä väärin😰

• valtakunta kirjoitti:

Siis kerron heti ettei asiakkaan motteja sitten pinottu ettei nyt ihan käsitetä väärin😰

Joo. Ymmärsin kyllä.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Ymmärsin kyllä.

Se on hyvä😁
        Sitä paitsi se tunne että on tehnyt on paras tunne ja voi olla itsestä ylpeä.

Olen pojastani ylpeä, häntä kehuttiin sarjan pelissä erikseen, toinen valmentaja oli kysynyt nimen ja kehuin pelin parhaaksi pelaajaksi.
        Pelaa nyt turnauksia.

Toivoisin että hän pärjää koska hänen on mahdollista päästä oikeaan sarjaan pelaamaan kun lahjakkuus näkyy ja kyseinen toiminta maksaa sen sitten.

Itse en ollut paikalla koska ei ole varaa ajaa omalla autolla, sinäänsä harmittaa koska tykkään seurata pojan onnistumisia😩 Täytyy varata rahaa bensaa seuraavaan peliin, että pääsen koska hänellä on pelien välissä 5tuntia odotusta ja sinä aikana kerkeä tapahtuu vaikka mitä.

• valtakunta kirjoitti:

Se on hyvä😁
        Sitä paitsi se tunne että on tehnyt on paras tunne ja voi olla itsestä ylpeä.

Olen pojastani ylpeä, häntä kehuttiin sarjan pelissä erikseen, toinen valmentaja oli kysynyt nimen ja kehuin pelin parhaaksi pelaajaksi.
        Pelaa nyt turnauksia.

Toivoisin että hän pärjää koska hänen on mahdollista päästä oikeaan sarjaan pelaamaan kun lahjakkuus näkyy ja kyseinen toiminta maksaa sen sitten.

Itse en ollut paikalla koska ei ole varaa ajaa omalla autolla, sinäänsä harmittaa koska tykkään seurata pojan onnistumisia😩 Täytyy varata rahaa bensaa seuraavaan peliin, että pääsen koska hänellä on pelien välissä 5tuntia odotusta ja sinä aikana kerkeä tapahtuu vaikka mitä.

No eikö ole kotiturnausta?
        Onhan ne muksujen pelit aina kivoja. Mä oon pojan peleissä yleensä toimitsijana. Siinä näkee parhailta paikoilta itse pelit.

• Dissident kirjoitti:

No eikö ole kotiturnausta?
        Onhan ne muksujen pelit aina kivoja. Mä oon pojan peleissä yleensä toimitsijana. Siinä näkee parhailta paikoilta itse pelit.

oli noin 45km kilometrin päässä, en tiedä koska on täällä päin.

Meilllä muut lapset ei pääse tämän tapaiseen toimintaa

• valtakunta kirjoitti:

oli noin 45km kilometrin päässä, en tiedä koska on täällä päin.

Meilllä muut lapset ei pääse tämän tapaiseen toimintaa

No aika moni laji ilmoittaa liittonsa sivuilla turnauksista. Salibandyssa se on Floorball.com ja sieltä näkyy sarjat. Lisäksi seuralla voi olla omat kotisivut.

• Dissident kirjoitti:

No aika moni laji ilmoittaa liittonsa sivuilla turnauksista. Salibandyssa se on Floorball.com ja sieltä näkyy sarjat. Lisäksi seuralla voi olla omat kotisivut.

Aika hyvin tajuat että kultaseltani saan kaivaa tietoa.

• Dissident kirjoitti:

Se ei kerro jos jotain mun kuuluu tietää

• valtakunta kirjoitti:

Se ei kerro jos jotain mun kuuluu tietää

No tiedän, että oman pojan jutut löytyy tuolleen. Lisäks itse pidän pojsn joukkueen kotisivuja yllä.

• Mitä puuttuu?

Ehkä se elämätön loppuelämä. Vertauskuvana konvehtirasia.

Vaikea aloitus sulla tässä. Koskettavakin. Kun asioita miettii, niin ei ole yhtä sellaista, mitä voi edellyttää, vaatia tai edes toivoa. Itsestä on kuitenkin paljon kiinni, mitä on valmis muuttamaan tai tekemään saadakseen haluamansa. Ja onko sekään aina oikeutettua?

Sinä olet ainakin rauhoittunut kovasti. Et vaadi, vaan olet valmis vastaanottamaan. :)

• Jaa? Rauhoittunut?

En mielestäni ikinä ole vaatinut, mutta kai minä en osaa vaan sitä sanoin kuvailla..
        Ehkä haluan.

Mutta voi se ollakin, että oon rauhottunut, joku tyyni on laskeutunut mieleen. Arkitouhut jos joskus vähän kiristää, muttei omat ajatukset niinkään.

Mä taidan vetästä luomet silmille. Viiden tunnin päästä kello herättää armotta.
        Hyviä öitä Ellu. Oot huippu.
        Niin ja otahan itsekin iisisti. Susta taas näkyy että murehdit jotain....

• Dissident kirjoitti:

Jaa? Rauhoittunut?

En mielestäni ikinä ole vaatinut, mutta kai minä en osaa vaan sitä sanoin kuvailla..
        Ehkä haluan.

Mutta voi se ollakin, että oon rauhottunut, joku tyyni on laskeutunut mieleen. Arkitouhut jos joskus vähän kiristää, muttei omat ajatukset niinkään.

Mä taidan vetästä luomet silmille. Viiden tunnin päästä kello herättää armotta.
        Hyviä öitä Ellu. Oot huippu.
        Niin ja otahan itsekin iisisti. Susta taas näkyy että murehdit jotain....

Palataan asiaan.

Onks sulla jo kamerayhteyskin tänne? -:D

Nuku. Ja jaksamista.

pst. Itse olet kiva. Oikein hyvää yötä Dex.

• elisakettu kirjoitti:

Palataan asiaan.

Onks sulla jo kamerayhteyskin tänne? -:D

Nuku. Ja jaksamista.

pst. Itse olet kiva. Oikein hyvää yötä Dex.

Joo. Aina sun kanssa haluu turista, kunhan ei pidä lähtee nukkumaan ennen aikojaan.

Joo.Kamerat asennutin jo silloin kun aloitin sen Ellukettunen omaks- projektin.

No tuntu siltä, että pää teki vaan kimmokkeen tyynystä. Kello soi kun silmät laitoin kiinni. Toivottavasti on hiljainen vuoro.

Sinähän olet kuin wuu... tiputtelee kirjaimia kokoajan. Kohta oon vaan D. Ja siitä tulee mieleen se laulaja...iso dee...yök.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Aina sun kanssa haluu turista, kunhan ei pidä lähtee nukkumaan ennen aikojaan.

Joo.Kamerat asennutin jo silloin kun aloitin sen Ellukettunen omaks- projektin.

No tuntu siltä, että pää teki vaan kimmokkeen tyynystä. Kello soi kun silmät laitoin kiinni. Toivottavasti on hiljainen vuoro.

Sinähän olet kuin wuu... tiputtelee kirjaimia kokoajan. Kohta oon vaan D. Ja siitä tulee mieleen se laulaja...iso dee...yök.

Ehkä epämääräisesti viittasin jonkinlaiseen kärsimättömään puoleesi. Vaikka haluat, että asiat ovat järjestyksessä ja mielellään ajoissa tehtynä, alat tuossa yhdessä asiassa olla neutraalimpi.

Mieti silti tätä aloituksen sisältöä uudelleen. Mitä sinulta puuttuu, oikeasti? Mikä on tärkeää?

Iso D... Eihän tuu... ei mulle ainakaan.

• elisakettu kirjoitti:

Ehkä epämääräisesti viittasin jonkinlaiseen kärsimättömään puoleesi. Vaikka haluat, että asiat ovat järjestyksessä ja mielellään ajoissa tehtynä, alat tuossa yhdessä asiassa olla neutraalimpi.

Mieti silti tätä aloituksen sisältöä uudelleen. Mitä sinulta puuttuu, oikeasti? Mikä on tärkeää?

Iso D... Eihän tuu... ei mulle ainakaan.

No siis realistisempi alkaa olla polla, että ei kaikkea saa kerralla ja yksi asia kerrallaan, mutta siitäkin joutuu lipeämään, koska tekee vuorotyötä. Nyt siirryttiin 12 tunnin vuoroihin vielä, niin onhan sen rytminkin opettelu ja muksujen tapaamisen kanssa oma vehtaaminen. Mutta vaikka jotain on vielä auki, niin kurssi on selvä ja positiivisia on tapahtunut, niin itsellä kuin meidän repaleisellä perheellä.

Niin, minusta ei mitään sellaista, mitä ilman en tulisi toimeen. Koko tään aloituksen ajatus pohjalla oli se, että haluan sellaisen rakkauden, sellaisen tunteen mikä antaa elämälle sellaisen maun, tai jos elämä on leivos, niin tämä olisi se kirsikka päällä. Eli siis sen pitää olla se oikenlainen tunne, rakkaus, tai sit mennään näin.

Hitto kun oli häiriötekijöitä, en tiedä sainko koko ajatuksen pihalle...

No tuuliviiristähän se lauloi ja siksikinhän mua on täällä tituleerattu, Flowerin mielestä tahtimittari ois ollut parempi uus nikki... heh

• Dissident kirjoitti:

No siis realistisempi alkaa olla polla, että ei kaikkea saa kerralla ja yksi asia kerrallaan, mutta siitäkin joutuu lipeämään, koska tekee vuorotyötä. Nyt siirryttiin 12 tunnin vuoroihin vielä, niin onhan sen rytminkin opettelu ja muksujen tapaamisen kanssa oma vehtaaminen. Mutta vaikka jotain on vielä auki, niin kurssi on selvä ja positiivisia on tapahtunut, niin itsellä kuin meidän repaleisellä perheellä.

Niin, minusta ei mitään sellaista, mitä ilman en tulisi toimeen. Koko tään aloituksen ajatus pohjalla oli se, että haluan sellaisen rakkauden, sellaisen tunteen mikä antaa elämälle sellaisen maun, tai jos elämä on leivos, niin tämä olisi se kirsikka päällä. Eli siis sen pitää olla se oikenlainen tunne, rakkaus, tai sit mennään näin.

Hitto kun oli häiriötekijöitä, en tiedä sainko koko ajatuksen pihalle...

No tuuliviiristähän se lauloi ja siksikinhän mua on täällä tituleerattu, Flowerin mielestä tahtimittari ois ollut parempi uus nikki... heh

Kyllä tuosta sai kiinni.

Se on tärkeää, että näkee tilanteensa kokonaisuutena, realistisena. Eikä yritä kurkottaa itselleen jotain sellaista, mikä hyödyttäisi tilannetta parhaiten. Se on se ongelma, mikä esim (uusioperheillä) voi tulla kompurointikiveksi.

Eli tarkoitan vain sanoa, että näkökykysi alkaa olla kohdillaan.

• elisakettu kirjoitti:

Kyllä tuosta sai kiinni.

Se on tärkeää, että näkee tilanteensa kokonaisuutena, realistisena. Eikä yritä kurkottaa itselleen jotain sellaista, mikä hyödyttäisi tilannetta parhaiten. Se on se ongelma, mikä esim (uusioperheillä) voi tulla kompurointikiveksi.

Eli tarkoitan vain sanoa, että näkökykysi alkaa olla kohdillaan.

No yksinkertainen ja sellainen vähän filosofinenhan tää ajatus on. Tietenkin mietin edellistä suhdetta, että mitä siinä meni pieleen ja koitan tarttua niihin fiiliksiin mitä siinä tuli. On vaikea sanoa toisen puoliskon mietteistä, mutta itse en ollut vaan valmis, just siihen vastaanottoon.
        Ja siinä syynä oli se, että en tiedostanut itseäni ja tunnistanut mistä mikäkin tunne sai alkunsa.

Mutta vartoppas pikkuhetki, mut päästetään kohta kotiin ja pitää selvittää yöukolle työjutskia.

• Dissident kirjoitti:

No yksinkertainen ja sellainen vähän filosofinenhan tää ajatus on. Tietenkin mietin edellistä suhdetta, että mitä siinä meni pieleen ja koitan tarttua niihin fiiliksiin mitä siinä tuli. On vaikea sanoa toisen puoliskon mietteistä, mutta itse en ollut vaan valmis, just siihen vastaanottoon.
        Ja siinä syynä oli se, että en tiedostanut itseäni ja tunnistanut mistä mikäkin tunne sai alkunsa.

Mutta vartoppas pikkuhetki, mut päästetään kohta kotiin ja pitää selvittää yöukolle työjutskia.

No niin... kotona.

Joo. Siis mulla on vähän sellainen pää, että minusta ihmissuhteet pitää voida toimia. En mihinkään täydellisyyteen ole itseäni tavoittelemassa, enkä vaadi sitä toiseltakaan, mutta tälläisen läpikäyminen vaatis suhteelta aikapaljon ja siltä toiseltakin. Ja ehkä sitä on sokeakin sellaiselle suhteessa.

Mutta kai tää alkaa olla aikapohjia myöten myllätty. Ylimääräiset ei kestävät kotkotukset on karsittu pois ja aika rennosti pystyy ottaa vastaan vaikka mitä. Ei enää hirvitä mikään. Tiedän siis mitä haluan, vaikka se voi olla aikapaljon vaikka mitä....ne entiset mittarit karis pois ja nykyinen mittari olen minä itse. Honaatko?

• Dissident kirjoitti:

No niin... kotona.

Joo. Siis mulla on vähän sellainen pää, että minusta ihmissuhteet pitää voida toimia. En mihinkään täydellisyyteen ole itseäni tavoittelemassa, enkä vaadi sitä toiseltakaan, mutta tälläisen läpikäyminen vaatis suhteelta aikapaljon ja siltä toiseltakin. Ja ehkä sitä on sokeakin sellaiselle suhteessa.

Mutta kai tää alkaa olla aikapohjia myöten myllätty. Ylimääräiset ei kestävät kotkotukset on karsittu pois ja aika rennosti pystyy ottaa vastaan vaikka mitä. Ei enää hirvitä mikään. Tiedän siis mitä haluan, vaikka se voi olla aikapaljon vaikka mitä....ne entiset mittarit karis pois ja nykyinen mittari olen minä itse. Honaatko?

Oma mittari perustuskivenä on ok, ei siihen muita tarvita kalibroimaan. Mutta sitten kun siihen tulee se toinen, niin tarvitaan jo suoralukumittaria tai asiantuntija paikalle.

• elisakettu kirjoitti:

Oma mittari perustuskivenä on ok, ei siihen muita tarvita kalibroimaan. Mutta sitten kun siihen tulee se toinen, niin tarvitaan jo suoralukumittaria tai asiantuntija paikalle.

No mä tiedän, että siihen en just ollut valmis. Mä elin aikoinaan mittareina muitten reaktiot, peilasin niistä kuuntelematta oikeastaan itseäni. Nyt vaan pitänyt ensin hyväksyä itseni, sit tunteet, ajatukset niistä funtsia uudelleen ja sit vähän käänty kaikki muutkin sellaiseen asentoon, että ei ulkomuistista voinutkaan vastata kysymyksiin.

Mutta se on kuin lankasotkun järjestely. Se vie aikaa. Se on pujoteltava rauhassa läpi, ei voi oikoa. Tosin se oikominenkin oli kokeiltava...taottava aikansa päätä seinään, kunnes keksii mikä kaikkien epäonnistuneiden suhteiden yhteinen nimittäjä on...

• Dissident kirjoitti:

No mä tiedän, että siihen en just ollut valmis. Mä elin aikoinaan mittareina muitten reaktiot, peilasin niistä kuuntelematta oikeastaan itseäni. Nyt vaan pitänyt ensin hyväksyä itseni, sit tunteet, ajatukset niistä funtsia uudelleen ja sit vähän käänty kaikki muutkin sellaiseen asentoon, että ei ulkomuistista voinutkaan vastata kysymyksiin.

Mutta se on kuin lankasotkun järjestely. Se vie aikaa. Se on pujoteltava rauhassa läpi, ei voi oikoa. Tosin se oikominenkin oli kokeiltava...taottava aikansa päätä seinään, kunnes keksii mikä kaikkien epäonnistuneiden suhteiden yhteinen nimittäjä on...

Tuohan se vaatiikiin eniten sitä aikaa. Kaikki ei vaan ole valmiita siihen. Menee aikaa hukkaan. Pitää sännätä eteenpäin, ja taas ollaan p-se puussa. Siihen saatiin taas kulumaan yksi pitkä ajanjakso. Ja mielipahaa.

Mutta ilmeisesti langan pää löytyi?

• elisakettu kirjoitti:

Tuohan se vaatiikiin eniten sitä aikaa. Kaikki ei vaan ole valmiita siihen. Menee aikaa hukkaan. Pitää sännätä eteenpäin, ja taas ollaan p-se puussa. Siihen saatiin taas kulumaan yksi pitkä ajanjakso. Ja mielipahaa.

Mutta ilmeisesti langan pää löytyi?

No ei se aikakaan enää haittaa...en mä silleen menneitä murehdi. Ja ehkä tää ei ois mitenkään muuten lähtenyt kulkee näin? Tarvittiin hätä...itsestä.

No mä veikkaan että se langan pää on siellä kun vika pieru pääsee, mutta selvittäminen ei tunnu mahdottomalta, vaan sehän on löytöjä. Ihan niinkuin tään aloituksen saanut ajatus. Ei päämäärä vaan matka ja nää palkintoja.

• Dissident kirjoitti:

No ei se aikakaan enää haittaa...en mä silleen menneitä murehdi. Ja ehkä tää ei ois mitenkään muuten lähtenyt kulkee näin? Tarvittiin hätä...itsestä.

No mä veikkaan että se langan pää on siellä kun vika pieru pääsee, mutta selvittäminen ei tunnu mahdottomalta, vaan sehän on löytöjä. Ihan niinkuin tään aloituksen saanut ajatus. Ei päämäärä vaan matka ja nää palkintoja.

Turvallista matkaa :)

• elisakettu kirjoitti:

Juu. Kyllä mä luulen, että nyt vois jo olla alamäkee, tai tasaista taas... ei ainakaan soita.

• elisakettu kirjoitti:

Hyppäsin takas tänne, kun aina puikkarille tulee noita muitten keskenäänhöpötyksiä...

Mitens sä? Sulla on se pienoinen haikeus ja toisaalta jotain räjähdysherkkääkin ihan kuin kuplis....

Oisko priorisoinnin paikka? Jos liikaa tekemistä?

• Dissident kirjoitti:

Hyppäsin takas tänne, kun aina puikkarille tulee noita muitten keskenäänhöpötyksiä...

Mitens sä? Sulla on se pienoinen haikeus ja toisaalta jotain räjähdysherkkääkin ihan kuin kuplis....

Oisko priorisoinnin paikka? Jos liikaa tekemistä?

Mulle tulee yhtä epämukava olo kuin koululaiselle, jonka opettaja ottaa puhutteluun lunttaamisesta.

Kyllä ja ei.

Oikeestaan en taida haluta mainostaa. Pidän tietyt asiat täysin pois täältä.

Mutta kiitos huolenpidosta.

• elisakettu kirjoitti:

Mulle tulee yhtä epämukava olo kuin koululaiselle, jonka opettaja ottaa puhutteluun lunttaamisesta.

Kyllä ja ei.

Oikeestaan en taida haluta mainostaa. Pidän tietyt asiat täysin pois täältä.

Mutta kiitos huolenpidosta.

Ymmärrän. Eipä tarviikaan yksityiskohtiin mennä.

Joskus on vaan hankala pysähtyä miettimään mikä tärkeää ja mikä ei.. kaikki ajatukset kiertää kehää ja aina tulee sellainen lohduttomuuden ja tylsistymisen pallo, mistä ei vaan pääse pois.

Siihen pitäs täräyttää joku irtiotto ja tehdä siihen aikaa. Meikä veti vaahteran kaadon jälkeen kun muksut lähti äitilleen perisuomalaiset kalsarirutut. Seuraava päivä meni seinää katsoessa. Hahhailit kylpytakissa pitkin kämppää ja söin mitä löytyi. Mutta ei tullut edes moraalista krapulaa. Hitto. Saan olla vihannes jos huvittaa... ja kyllä teki gutaa. En sit miettinyt mitään.

Yhdenkin päivän jos voi hyväksyä itselleen ja se tekee hyvää, niin eikö sitä voisi väliin pitää noita päiviä. Tosin ei tartte päätä sekaisin laittaa...mut konsti tuokin. Mietin, että nyt syyslomalla oon muksujen kaa kaikki vapaat. Sit en koe huonoa omatuntoa ja ei täältä nää hommat ikinä tekemällä lopu.

Ja mulla on priorisointi mitä koitin kaivaa väkisin. Voila...
        Teen noita hommia, että ois aikaa lapsille...no menikö se niin? Ei. Mut piti lätkästä pannulla korville itseään. Johan alkoi lyyti skriivaamaan.

• Dissident kirjoitti:

Ymmärrän. Eipä tarviikaan yksityiskohtiin mennä.

Joskus on vaan hankala pysähtyä miettimään mikä tärkeää ja mikä ei.. kaikki ajatukset kiertää kehää ja aina tulee sellainen lohduttomuuden ja tylsistymisen pallo, mistä ei vaan pääse pois.

Siihen pitäs täräyttää joku irtiotto ja tehdä siihen aikaa. Meikä veti vaahteran kaadon jälkeen kun muksut lähti äitilleen perisuomalaiset kalsarirutut. Seuraava päivä meni seinää katsoessa. Hahhailit kylpytakissa pitkin kämppää ja söin mitä löytyi. Mutta ei tullut edes moraalista krapulaa. Hitto. Saan olla vihannes jos huvittaa... ja kyllä teki gutaa. En sit miettinyt mitään.

Yhdenkin päivän jos voi hyväksyä itselleen ja se tekee hyvää, niin eikö sitä voisi väliin pitää noita päiviä. Tosin ei tartte päätä sekaisin laittaa...mut konsti tuokin. Mietin, että nyt syyslomalla oon muksujen kaa kaikki vapaat. Sit en koe huonoa omatuntoa ja ei täältä nää hommat ikinä tekemällä lopu.

Ja mulla on priorisointi mitä koitin kaivaa väkisin. Voila...
        Teen noita hommia, että ois aikaa lapsille...no menikö se niin? Ei. Mut piti lätkästä pannulla korville itseään. Johan alkoi lyyti skriivaamaan.

Ja Jeppe porskuttaa. Oikein.

Osaan on helppo samaistua. Osa taas ei toimi mulla noin. Mutta ainakin tiedän vaihtoehdot.

Parempi mennä katselemaan ennaltatietämättömiä unia. Hyvää yötä D

• elisakettu kirjoitti:

Ja Jeppe porskuttaa. Oikein.

Osaan on helppo samaistua. Osa taas ei toimi mulla noin. Mutta ainakin tiedän vaihtoehdot.

Parempi mennä katselemaan ennaltatietämättömiä unia. Hyvää yötä D

No mä enää kavahda konsteja. Joskus ne on alkeellisen tyhmäntuntuisia. Mutta sen olen jo ymmärtänyt, että mikään muutos ei tule vaan tapahtumaan ajan kanssa. Aikaa se voi viedä, mutta muutos tapahtuu muutoksesta. Tyylillä ei väliä..

Joo. Vois piruuttaan pitempään koitaa nukkua tänä yönä..

Hyvää yötä Elluiskettuinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      63
      6885
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      67
      2945
    3. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      169
      2738
    4. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      405
      2372
    5. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      34
      1973
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      42
      1824
    7. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      73
      1494
    8. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      266
      1449
    9. 105
      1418
    10. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      120
      1403
    Aihe