Mitä jättää kertomatta?

Mikä_oikein

Olen ajatellut uutta parisuhdetta. Mutta miettinyt mitä kannattaa jättää kertomatta uudelle tuttavuudelle, koska olen saanut silmilleni asioista joita olen kertonut entisestä elämästäni kun on tullut riitaa.

Onko muilla sammanlaisia kokemuksia? Mitä olet jättänyt kertomatta tai mitä olisi pitänyt jättää?

5

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12kkko

En salaile. En varsinaisesti asioista, joilla ei kumppanille ole merkitystä. Saatan mainita asioista, joita arvelen hänen haluavan tietää, mutten ryhdy mihinkään yksityiskohtaisiin vuodatuksiin. Jos kumppani varta vasten kysyy, kerron, koska hän tällöin on kiinnostunut siitä. Kerrran pari asia on ollut itselle niin arka, että olen sanonut haluavani olla keskustelematta asiasta ainakin sillä kertaa.

• eedall

Kai suhteessa voi kertoa melkein mitä vain, mutta tutustumisvaiheessa, kun varsinaista suhdetta ei vielä ole, ei kannata kertoa heti kaikkea. Mikään ei ole luotaantyöntävämpää kuin mies, joka heti ensimmäisillä treffeillä selostaa, miten eksä on pettänyt häntä yms...

• Mistä "entisestä elämästä"? Oletko syntynyt uudelleen? :)

Itse jätän tutustumisen alkuvaiheessa kertomatta kaikki henkilökohtaiset asiat. Enkä ala edes vastailemaan niihin muutenkaan, varsinkin silloin jos mies alkaa oikein tenttaamaan minua tekemisistäni. Jos hän kertoo mielellään ensin omistaan, niin voin vastavuoroisesti valottaa omaa menneisyyttä esim. existä tms. Mutta silloinkin vain pintapuolin, alkamatta mihinkään yksityiskohtien kertomiseen.

Sitten myöhemmässä vaiheessa, jos siihen on enää edes tarvetta palata, voin kertoa. Lähtökohtana pidän kuitenkin sitä, että miehen kannattaisi keskittyä minuun ja meidän suhteeseen, eikä miettiä menneitä. Niinkuin teen minäkin.

• Mikä_oikein

Viimeisessä parisuhteessa kävi lopulta ongelmaksi se, että minun elämäni on ollut hyvinkin vaiherikas. Kun erosin, sainkin kuulla pelkkää potaskaa elämästäni, suvustani, haaveistani, ym. Kieltämättä kuuntelin järkyttyneenä toisen vuodastusta millainen ihminen olen ja millainen elämäni on ollut. Kuitenkaan en ole ollut vankilassa, käyttänyt ketään hyväksi tai mitään muutakaan pahaa tehnyt. Siksi jäinkin pohtimaan pitäisikö jättää kertomatta jotain eletystä elämästään.

• bugggh

Ei kai tarvitse jättää kertomatta, jos kerran ei ole tehnyt mitään pahaa. Se on sitten toisen osapuolen asia, jos hän ei voi jotain asiaa hyväksyä. Ja on sen toisen oma moka jos hän ei saa ajallaan sanotuksi, ettei hyväksy jotain mitä olet tehnyt, ja kertoo sen vasta kun eroatte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe