Mitä jättää kertomatta?

Mikä_oikein

Olen ajatellut uutta parisuhdetta. Mutta miettinyt mitä kannattaa jättää kertomatta uudelle tuttavuudelle, koska olen saanut silmilleni asioista joita olen kertonut entisestä elämästäni kun on tullut riitaa.

Onko muilla sammanlaisia kokemuksia? Mitä olet jättänyt kertomatta tai mitä olisi pitänyt jättää?

5

254

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12kkko

      En salaile. En varsinaisesti asioista, joilla ei kumppanille ole merkitystä. Saatan mainita asioista, joita arvelen hänen haluavan tietää, mutten ryhdy mihinkään yksityiskohtaisiin vuodatuksiin. Jos kumppani varta vasten kysyy, kerron, koska hän tällöin on kiinnostunut siitä. Kerrran pari asia on ollut itselle niin arka, että olen sanonut haluavani olla keskustelematta asiasta ainakin sillä kertaa.

    • eedall

      Kai suhteessa voi kertoa melkein mitä vain, mutta tutustumisvaiheessa, kun varsinaista suhdetta ei vielä ole, ei kannata kertoa heti kaikkea. Mikään ei ole luotaantyöntävämpää kuin mies, joka heti ensimmäisillä treffeillä selostaa, miten eksä on pettänyt häntä yms...

    • Mistä "entisestä elämästä"? Oletko syntynyt uudelleen? :)

      Itse jätän tutustumisen alkuvaiheessa kertomatta kaikki henkilökohtaiset asiat. Enkä ala edes vastailemaan niihin muutenkaan, varsinkin silloin jos mies alkaa oikein tenttaamaan minua tekemisistäni. Jos hän kertoo mielellään ensin omistaan, niin voin vastavuoroisesti valottaa omaa menneisyyttä esim. existä tms. Mutta silloinkin vain pintapuolin, alkamatta mihinkään yksityiskohtien kertomiseen.

      Sitten myöhemmässä vaiheessa, jos siihen on enää edes tarvetta palata, voin kertoa. Lähtökohtana pidän kuitenkin sitä, että miehen kannattaisi keskittyä minuun ja meidän suhteeseen, eikä miettiä menneitä. Niinkuin teen minäkin.

      • Mikä_oikein

        Viimeisessä parisuhteessa kävi lopulta ongelmaksi se, että minun elämäni on ollut hyvinkin vaiherikas. Kun erosin, sainkin kuulla pelkkää potaskaa elämästäni, suvustani, haaveistani, ym. Kieltämättä kuuntelin järkyttyneenä toisen vuodastusta millainen ihminen olen ja millainen elämäni on ollut. Kuitenkaan en ole ollut vankilassa, käyttänyt ketään hyväksi tai mitään muutakaan pahaa tehnyt. Siksi jäinkin pohtimaan pitäisikö jättää kertomatta jotain eletystä elämästään.


      • bugggh

        Ei kai tarvitse jättää kertomatta, jos kerran ei ole tehnyt mitään pahaa. Se on sitten toisen osapuolen asia, jos hän ei voi jotain asiaa hyväksyä. Ja on sen toisen oma moka jos hän ei saa ajallaan sanotuksi, ettei hyväksy jotain mitä olet tehnyt, ja kertoo sen vasta kun eroatte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe