Louhiiko Yleisradio Bitcoineja?

Miksi.kuormittaa

Areenasta ohjelmaa katsoessa oli taas koneen lämmöt ja CPU-arvot tapissa.

Miksi?

9

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NWO-Salaliitto

      Joo.

    • jalaa1x

      Sulla on vaan niin paska kone, että hyytyy videon purussa. Itellä on koneen CPU kuorma korkeintaan 12%, kun Areenasta pyörittää videota. CPU:n lämmöt pyörivät 38-40 asteen välillä. Eli lopeta paskan puhuminen.

      • KapitalismiISKI

        Mulla kuorma 50-60% Ja se lähettää kokoajan paketteja uloskin?
        Jotain pahasti mätää on ylen touhuissa nykyään!


    • Haukutylelle

      En tiedä mikä arenassa on pielessä!
      Ylen itporukka on selvaästikkin huonontunut huomattavasti!

    • Jos vain nettiyhteydet ovat kunnossa, tuuppaa Areena jopa Full-HD:tä, jota mopokoneet eivät jaksa käsitellä.

    • eiedespuhallinta

      Täällä on mopoläppäri 2-ytimisellä celeronilla, läppäri HDMI:llä kytketty TV:n toimii 30% teholla hyvin w10, mutta Ubuntulla ei? Johtuuko tämä Ubuntun ajureista, grafiikasta vai mistä? Ubuntussa on jo suljettu vaihtoehto ajuri käytössä. Onko siihen mahdollista inteliltä ladata parempaa?

      • ehkä_päivitystä

        Jos tuohon muuten voi prosessorin vaihtaa tehokkaampaan mutta samalla TDP:llä, niin saattaisi ehkä kannattaa, pros. hinnasta kyllä riippuu.


      • daijua
        ehkä_päivitystä kirjoitti:

        Jos tuohon muuten voi prosessorin vaihtaa tehokkaampaan mutta samalla TDP:llä, niin saattaisi ehkä kannattaa, pros. hinnasta kyllä riippuu.

        Ei läppäriin voi ainakaan helposti vaihtaa prosessoria.


    • Voi käyttää vaikka VLC, mplayer ym. jotka tukevat näytönohjaimen rautapurkua. Nvidia osannee parhaiten VDPAU rajapinnalla. Linkin esiin kaivaminen sitten vaikeampi asia.
      tuossa linkki YLE1 http://yletv-lh.akamaihd.net/i/yletv1hls_1@103188/index_2764_av-b.m3u8.
      niin voi verrata selaimen ja soittimen käyttämää kuormaa. Soittimessa pitää tietty olla asetukset oikein. Täälä on väkeä, jotka heti parkuvat toimimattomuutta tutustumatta asiaan. Jo 1.6 GHz Atom Ion riittää HD-videon katseluun jos ajurit ja asetukset kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe