Kokeillaan lyhyen kaavan mukaan, koska ylläpito näköjään poistaa aina aloitukseni. Eli lyhyesti, tuleeko meidän siunata Israelia?
Siunataan Israelia?
126
547
Vastaukset
Ja tässä poistettu viesti:
Tuleeko meidän siunata Israelia? Siionistien mukaan meidän tulee siunata Israelia, sillä Raamatun mukaan Jumala siunaa niitä, jotka siunaavat Israelia. "Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1. Moos. 12:3) Tuleeko meidän todella siunata kansaa, joka kieltää Messiaan Jeesuksen Kristuksen? Toisaalla Raamatussa luemme, että meidän ei tule toivottaa ketään harhaoppista edes tervetulleeksi: "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;" (2. Joh. 1:10) Tuleeko meidän siis edes siunata heitä?
Sanotaan, että Israel on Jumalan valittu kansa. Mutta onko näin todella? "Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"; se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi." (Rom. 9:6-8) Lupauksen lapset luetaan Raamatun mukaan siemeneksi. Ovatko korvausteologit sittenkin oikeassa, että kirkko on uusi Israel? "Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan." (Gal. 3:28,29) Eli Raamatun mukaan me kristityt olemme Aabrahamin siementä! Miksi meidän siis tulisi rukoilla ja siunata Israelin nykyistä valtiota, jonka väestö on hylännyt Jeesuksen ja ovat todellisuudessa Saatanan synagooga?
Israelin valtio ei siis Raamatun mukaan ole tosi Israel. Israel ei usko Jeesukseen Messiaana. Väitetään, että he palvovat samaa Jumalaa kuin me, mutta Raamatun mukaan sillä jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään. "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä." (1. Joh. 2:23) Ketä jumalaa siis Israel palvoo? Raamatun mukaan se ei ole sama Jumala kuin meillä. Väitetään, että juutalaiset uskoisivat Vanhaan testamenttiin. Näin ei kuitenkaan ole, sillä he ovat Tooran korvanneet Talmudillaan, fariseuksilta perimillään perinnäissäännöillä. Juutalaiset siis eivät noudata Jumalan sanaa alkuunkaan. Miksi meidän tulisi siunata tällaista Saatanan synagoogaa?
Väitetään että Jumala teki suuren ihmeen perustaessaan Israelin valtion ja lennättämällä miljoonia juutalaisia maailman ääristä takaisin luvattuun maahan. Mutta oliko se todella Jumalan tahto? Eikö Jumala hylännyt kansansa Israelin, koska he eivät uskoneet Jeesukseen Messiaana? Miksi Jumala olisi tehnyt näin suuren ihmeen kansansa pelastamiseksi, vaikka se hylkäsi Jeesuksen? Vai onko Jumalalla sittenkin jokin suunnitelma kansansa pelastamiseksi?- Kristinusko.harhaoppia
"Ketä jumalaa siis Israel palvoo? Raamatun mukaan se ei ole sama Jumala kuin meillä...Juutalaiset siis eivät noudata Jumalan sanaa alkuunkaan."
Juutalaiset palvelevat oikeaa Vanhatestamentillista Herraa ja he noudattavat Jumalan sanaa, eli Vanhaa Testamenttia. Kristinusko, Jeesus ja Uusi Testamentti on harhaoppia. Kristinusko.harhaoppia kirjoitti:
"Ketä jumalaa siis Israel palvoo? Raamatun mukaan se ei ole sama Jumala kuin meillä...Juutalaiset siis eivät noudata Jumalan sanaa alkuunkaan."
Juutalaiset palvelevat oikeaa Vanhatestamentillista Herraa ja he noudattavat Jumalan sanaa, eli Vanhaa Testamenttia. Kristinusko, Jeesus ja Uusi Testamentti on harhaoppia.Perinteiset Israelin juutalaiset eivät noudata Vanhaa testamenttia.
Heille se on pahin valheiden kirja.
Juutalaisilla on täysin omat uskonkirjansa.Pe.ku kirjoitti:
Perinteiset Israelin juutalaiset eivät noudata Vanhaa testamenttia.
Heille se on pahin valheiden kirja.
Juutalaisilla on täysin omat uskonkirjansa.Aamen. Juutalaiset lukevat ja opiskelevat Talmudia, eivät Vanhaa testamenttia.
- älä.valehtele
Kristitty.net kirjoitti:
Aamen. Juutalaiset lukevat ja opiskelevat Talmudia, eivät Vanhaa testamenttia.
Juutalaiset opisekelevat pääosin Tooraa eli vanhaa testamenttia.
älä.valehtele kirjoitti:
Juutalaiset opisekelevat pääosin Tooraa eli vanhaa testamenttia.
Eivät opiskele. Heille Talmud on tärkeämpi kuin Toora. Tämä käy selväksi jos yhtään tunnet juutalaisia. He ovat Jumalan sanan korvanneet ihmisten omasta päästään keksimillä perinnäissäännöillä.
- älä.valehtele
Kristitty.net kirjoitti:
Eivät opiskele. Heille Talmud on tärkeämpi kuin Toora. Tämä käy selväksi jos yhtään tunnet juutalaisia. He ovat Jumalan sanan korvanneet ihmisten omasta päästään keksimillä perinnäissäännöillä.
Älä valehtele!
älä.valehtele kirjoitti:
Älä valehtele!
En valehtele. Jos juutalaiset uskoisivat Moosesta, he uskoisivat Jeesukseen, mutta he eivät usko Moosesta.
- mene.hoitoon
Kristitty.net kirjoitti:
En valehtele. Jos juutalaiset uskoisivat Moosesta, he uskoisivat Jeesukseen, mutta he eivät usko Moosesta.
Laita Raamatun kohta missä Mooses puhuu Jeesukesta ja kertoo uskovansa Häneen!
mene.hoitoon kirjoitti:
Laita Raamatun kohta missä Mooses puhuu Jeesukesta ja kertoo uskovansa Häneen!
"Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" (Joh. 5:46,47)
Ja missä kohtaa Mooses puhuu Jeesuksesta?
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." (5. Moos. 18:18)- mene.hoitoon
Kristitty.net kirjoitti:
"Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" (Joh. 5:46,47)
Ja missä kohtaa Mooses puhuu Jeesuksesta?
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." (5. Moos. 18:18)Eikä sanaakaan Jeesuksesta eikä Mooseksen uskosta Jeesukseen.
Mene muualle valehtelemaan! mene.hoitoon kirjoitti:
Eikä sanaakaan Jeesuksesta eikä Mooseksen uskosta Jeesukseen.
Mene muualle valehtelemaan!Mitä osaa "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua" sinä et ymmärrä?
- mene.hoitoon
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä osaa "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua" sinä et ymmärrä?
Minä ymärrän mitä Raamatussa lukee ja sen, että sinä valehtelet!
mene.hoitoon kirjoitti:
Minä ymärrän mitä Raamatussa lukee ja sen, että sinä valehtelet!
Et näytä ymmärtävän, mitä tarkoittaa "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua"
- mene.hoitoon
Kristitty.net kirjoitti:
Et näytä ymmärtävän, mitä tarkoittaa "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua"
Ei aknakaan sitä mitä sinä väitit!!!!
mene.hoitoon kirjoitti:
Ei aknakaan sitä mitä sinä väitit!!!!
Se tarkoittaa, että jos juutalaiset uskoisivat Moosesta, he uskoisivat Jeesusta. Mutta he eivät usko Moosesta. Juutalaiset eivät tutki ja lue Tooraa, vaan Talmudia. He ovat Jumalan sanan korvanneet ihmisten omasta päästään keksimillä perinnäissäännöillä.
- mene.hoitoon
Kristitty.net kirjoitti:
Se tarkoittaa, että jos juutalaiset uskoisivat Moosesta, he uskoisivat Jeesusta. Mutta he eivät usko Moosesta. Juutalaiset eivät tutki ja lue Tooraa, vaan Talmudia. He ovat Jumalan sanan korvanneet ihmisten omasta päästään keksimillä perinnäissäännöillä.
Älä selitä! Missään Raamatussa ei sanota, että Mooses uskoi Jeesukseen ja sillä selvä!
mene.hoitoon kirjoitti:
Älä selitä! Missään Raamatussa ei sanota, että Mooses uskoi Jeesukseen ja sillä selvä!
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." (5. Moos. 18:18)
- mene.hoitoon
Kristitty.net kirjoitti:
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." (5. Moos. 18:18)
Postaa vaikka koko Raamattu mutta sellaista kohtaa, et löydä!
mene.hoitoon kirjoitti:
Postaa vaikka koko Raamattu mutta sellaista kohtaa, et löydä!
Mooses uskoi profeettaan, joka tulisi hänen jälkeensä. Ketä muuta se voi tarkoittaa kuin Jeesusta? Olen väittänyt, että jos juutalaiset uskoisivat Moosesta, he uskoisivat Jeesusta, niin kuin Raamattu sanoo.
Kristitty.net kirjoitti:
Mooses uskoi profeettaan, joka tulisi hänen jälkeensä. Ketä muuta se voi tarkoittaa kuin Jeesusta? Olen väittänyt, että jos juutalaiset uskoisivat Moosesta, he uskoisivat Jeesusta, niin kuin Raamattu sanoo.
No vaikka Hesekiel, Daniel, Hoosea, Joel, Joona , Miika, Naahum, Habakuk, Haggai, Sakarja tai Malakia.
Muistaakseni Habakuk noista oli profeetta, jonka ennustajanlahjoja eivät ateistitkaan kiistä: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."RepeRuutikallo kirjoitti:
No vaikka Hesekiel, Daniel, Hoosea, Joel, Joona , Miika, Naahum, Habakuk, Haggai, Sakarja tai Malakia.
Muistaakseni Habakuk noista oli profeetta, jonka ennustajanlahjoja eivät ateistitkaan kiistä: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."Ja kuka noista profeetoista oli Mooseksen kaltainen?
Kristitty.net kirjoitti:
Ja kuka noista profeetoista oli Mooseksen kaltainen?
Pitikö olla?
RepeRuutikallo kirjoitti:
Pitikö olla?
Raamatun mukaan piti olla. "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." (5. Moos. 18:18)
Kristitty.net kirjoitti:
Raamatun mukaan piti olla. "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." (5. Moos. 18:18)
Ketään Mooseksen kaltaista ei siis vielä ole ilmaantunut. Se ei olisikaan helppoa, sillä Mooses tuskin saattoi olla historiallinen henkilö.
Ketään Mooseksen kaltaista ei siis vielä ole ilmaantunut. Se ei olisikaan helppoa, sillä Mooses tuskin saattoi olla historiallinen henkilö.
Jeesus oli tuo Mooseksen kaltainen profeetta. Molemmat yritettiin surmata lapsena. Molemmat viettivät lapsuutensa Egyptissä. Jne. Hän puhui heille kaiken, mitä Jumala käski hänen puhua.
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus oli tuo Mooseksen kaltainen profeetta. Molemmat yritettiin surmata lapsena. Molemmat viettivät lapsuutensa Egyptissä. Jne. Hän puhui heille kaiken, mitä Jumala käski hänen puhua.
Jeesuksen lapsuus Egyptissä on nykytutkimuksen mukaan täysin keksitty tarina.
Lähde?
Kristitty.net kirjoitti:
Lähde?
Henkilökohtaiset keskustelut raamatuntutkijan (teologian tohtori) kanssa. Valitettavasti en tallentanut niitä, kaverilla kun on tapana soitella muutaman kerran vuodessa aikatauluunsa sopivissa väleissä.
Varmistanpa asian, kun soittaa seuraavan kerran.- dikduk
Raamatuntutkija on oikeassa ja tuon asian näkee UTssakin: Jeesus olisi samaan aikaan ollut Egyptissä ja vauvana temppelissä. Ei ole myös mitäään tietoa lapsenmurhista ja totta kai sekä juutalaiset että roomalaiset lähteet olisivat sen kertoneet, Herodes ei ollut kummankaan suosikki.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Aamen. Juutalaiset lukevat ja opiskelevat Talmudia, eivät Vanhaa testamenttia.
Peku luulee ettei VT ole ollenkaan juutalaisten kirja ja sinäkin näyt uskovan samaa, Mishna ja Gemara ovat lain tulkintaa, ei laki .
dikduk kirjoitti:
Raamatuntutkija on oikeassa ja tuon asian näkee UTssakin: Jeesus olisi samaan aikaan ollut Egyptissä ja vauvana temppelissä. Ei ole myös mitäään tietoa lapsenmurhista ja totta kai sekä juutalaiset että roomalaiset lähteet olisivat sen kertoneet, Herodes ei ollut kummankaan suosikki.
Herodeksen suorittama poikavauvojen teurastus on tietysti sekin täyttä roskaa. Yhtä ainoaa raamatun ulkopuolista lähdettä ei tälle kauhealle verilöylylle löydy eikä varmasti koskaan tule löytymäänkään.
- dikduk
Israel on maallinen valtio sen perusti maallinen sionistiliike eikä Israelia tarvitse kenenkään ei-juutalaisen erityisesti rakastaa tai auttaa sen enempää kuin auttaisivat Italia tai Irakia. Jos joku kristitty haluaa auttaa, hän varmaan tekee sen siksi että Jeesus oli juutalainen ja ilman juutalaisia ei kristinuskoa olisi.Kristittyjen tulee kuitenkin muistaa etteivät he voi määritellä mikä on tosi Israel kun oikea Israelin kansa yhä on olemassa ja on tosi, teologinen fiktio ei voi kumota sitä mikä reaalisesti on .
Kerrotko vielä missäVT : ssä JHWH sanoo että kun messias stulee häntä pitää alkaa palvoa jumalana ja lain käskyt lakkaavat olemasta voimassa? Siellä sanoataan aivan päinvastaista ja olisi merkillistä jos todella olisi olemassa joku JHWH jonka ikuiset määräykset olisivatkin voimassa vain muutaman sataa vuotta ja sen jälkeen häneen uskoneiden pitäisi älytä että tämä juttu on ohi nyt...
Israelissa on uskonnon vapaus, olet kai sentnään kuullut että siellä asuu on satoja tuhansia kristittyjä ja on satoja kirkkoja, miten ne voivat tomia ilman uskon vapautta? Israelissa kukin uskontokunta suorittaa vihkimiset kun ei ole siviilivihkimistä .Kristityt vihitään kirkoissa, muslimit, omin menoin, juutalaiset omin jne. Sivilivihkimisen puute on kyllä paha asia, Israelin väestön osalta ainakin juutalainen väestö on pääosin maallistunutta ja hekin monesti valitsisivat siviliviseremonian jos siihen olisi mahdollisuus . dikduk kirjoitti:
Israel on maallinen valtio sen perusti maallinen sionistiliike eikä Israelia tarvitse kenenkään ei-juutalaisen erityisesti rakastaa tai auttaa sen enempää kuin auttaisivat Italia tai Irakia. Jos joku kristitty haluaa auttaa, hän varmaan tekee sen siksi että Jeesus oli juutalainen ja ilman juutalaisia ei kristinuskoa olisi.Kristittyjen tulee kuitenkin muistaa etteivät he voi määritellä mikä on tosi Israel kun oikea Israelin kansa yhä on olemassa ja on tosi, teologinen fiktio ei voi kumota sitä mikä reaalisesti on .
Kerrotko vielä missäVT : ssä JHWH sanoo että kun messias stulee häntä pitää alkaa palvoa jumalana ja lain käskyt lakkaavat olemasta voimassa? Siellä sanoataan aivan päinvastaista ja olisi merkillistä jos todella olisi olemassa joku JHWH jonka ikuiset määräykset olisivatkin voimassa vain muutaman sataa vuotta ja sen jälkeen häneen uskoneiden pitäisi älytä että tämä juttu on ohi nyt...
Israelissa on uskonnon vapaus, olet kai sentnään kuullut että siellä asuu on satoja tuhansia kristittyjä ja on satoja kirkkoja, miten ne voivat tomia ilman uskon vapautta? Israelissa kukin uskontokunta suorittaa vihkimiset kun ei ole siviilivihkimistä .Kristityt vihitään kirkoissa, muslimit, omin menoin, juutalaiset omin jne. Sivilivihkimisen puute on kyllä paha asia, Israelin väestön osalta ainakin juutalainen väestö on pääosin maallistunutta ja hekin monesti valitsisivat siviliviseremonian jos siihen olisi mahdollisuus .Israelissa ei ole täydellistä uskonnon vapautta, evankelioiminen alaikäisille esimerkiksi on kielletty. Ei-juutalaisen on mahdoton saada kansalaisuutta.
>> Peku luulee ettei VT ole ollenkaan juutalaisten kirja ja sinäkin näyt uskovan samaa, Mishna ja Gemara ovat lain tulkintaa, ei laki . <<
Mishna ja Gemara ovat juutalaisten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä, joita juutalaiset noudattavat yli Raamatun. Heille on Talmud tärkeämpi kuin Toora. He ovat Jumalan sanan korvanneet ihmisten opeilla. Jo Jeesus varoitti fariseuksia siitä, että he hylkäävät Jumalan käskyn perinnäissääntöjen vuoksi.- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Israelissa ei ole täydellistä uskonnon vapautta, evankelioiminen alaikäisille esimerkiksi on kielletty. Ei-juutalaisen on mahdoton saada kansalaisuutta.
>> Peku luulee ettei VT ole ollenkaan juutalaisten kirja ja sinäkin näyt uskovan samaa, Mishna ja Gemara ovat lain tulkintaa, ei laki . <<
Mishna ja Gemara ovat juutalaisten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä, joita juutalaiset noudattavat yli Raamatun. Heille on Talmud tärkeämpi kuin Toora. He ovat Jumalan sanan korvanneet ihmisten opeilla. Jo Jeesus varoitti fariseuksia siitä, että he hylkäävät Jumalan käskyn perinnäissääntöjen vuoksi.Israelissa on 2 miljoonaa ei-juutalaista kansalaista ja joka vuosi tulee lisää myös anomisen kautta, Israelin kansalaisuutta voi anoa kuka hyvänsä,mutta pitää olla asunut maassa tietyn ajan ja olla vakituinen työpaikka.
Mihinkään uskontoon kuuluvia lapsia saa ei Israelissa saa alkaa käänyttää muuhun uskontoon, aikuisena kukin voi kääntyä mihin haluaa. Kristityt ovat juuri ne jotka ovat kohdistaneet käännyttämisen ainakin juutalaisiin lapsiin, ehkä myös muslimilapsiinkin, en ole varma mutta epäilen että ovat noinkin toimineet. Juutalaiset ja muslimit eivät käännytä muiden lapsia ja on perin outoa jos juutalaiset lapset eivät saa olla kristityiltä Jeesustuputtajilta turvassa edes omassa maassaan.
Lakia pitää kunnioittaa mutta ei perinnäissääntöjä vaikka laki itse antaa tulkinnoille luvan, eihän mikään laki voi elää ilman tulkintoja, jos jossain on sellainen lainsäädäntö niin kerro missä? Laissa kyllä on ehdottomiakin käskyjä mm sanotaan että ei Israelin kansan jäsen ei saa palvoa muuta jumalaa kuin JHWH:.ea koska JHWH on ainoa jumala joka on olemassa. Tora on totta kai tärkein sitähän yritetään noudattaa parhaimmalla mahdollisella tavalla kaikissa muuttuneisakin olosuhteissa, niin tekivät fariseuksetkin ja kaikki muutkin tuon ajan juutalaisryhmät. Kaikki tulkitsivat lakia myös Jeesusliike, sen opettaja itse ja oppilaat perässä. Kun sinulle ei tora kuulu, miksi ihmeessä siitä muille vihoittelet?
UT missään sano että syntyy vielä jokin Israelin valtio, se syntyi täysin kansan oman toiminnan tuloksena ei minkään taivaallisen ihmeen avulla, eikä sen synty mitenkään liity kristinuskoon, joten voit huoleti jättää sekä Israelin kansan että valtion huomiotta. Jos pidät Israelia yhtä pahana kuin Pohjois- Koreaa älä ihmeessä tue Israelia voit hyvin omin tunnoin liittyä johonkin järjestöön jonka päämäärä on perustaa arabivaltio Israelin tilalle, tuotakin
toimintaa on Suomessa. - dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Jos olisin huomannut miltä sivustolta "tietosi" " ovat, en olisi vastanut sinulle. Olet käyttänyt holokaustin kieltävää rasistisivustoa eli kuulut itsekin tuohon joukkoon, kaltaisillesi on turha mitään vastata.
dikduk kirjoitti:
Jos olisin huomannut miltä sivustolta "tietosi" " ovat, en olisi vastanut sinulle. Olet käyttänyt holokaustin kieltävää rasistisivustoa eli kuulut itsekin tuohon joukkoon, kaltaisillesi on turha mitään vastata.
Jahas, miltäköhän sivustolta muka tietoni ovat peräisin?
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Jahas, miltäköhän sivustolta muka tietoni ovat peräisin?
Linkki on täältä nyt poistettu mutta se oli tämä https://armedwithknowledge.blogspot.fi/2009/06/religious-tolerance-in-israel-how-about.html
Sekö ei ollut sinun laittamasi eikä käyttämäsi? dikduk kirjoitti:
Linkki on täältä nyt poistettu mutta se oli tämä https://armedwithknowledge.blogspot.fi/2009/06/religious-tolerance-in-israel-how-about.html
Sekö ei ollut sinun laittamasi eikä käyttämäsi?Minun virheeni. Tuossa linkissä kuitenkin asiallisesti kerrottiin, että Israelissa ei ole uskonnonvapautta.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Minun virheeni. Tuossa linkissä kuitenkin asiallisesti kerrottiin, että Israelissa ei ole uskonnonvapautta.
Ei vaan väitettiin mutta ei kyetty osoittamaan :
In 1997, the Israeli Labor Party TRIED to outlaw the "unjustified printing, distribution, and possession of missionary material" and make the act punishable by one-year imprisonment. The motionFAILED, ostensibly because the Israelis were concerned about reprisals, namely boycotts and lost tourist revenue from Christians. In 1998, Israel's third-strongest political party, the Shas Party, TRIED to introduce even more draconian legislation; their bill would have made preaching the Christian gospel or distributing Christian literature to a Jew a criminal act punishable by a three-year prison sentence or a fine of $13,700." etc
Missä on rehellisyytesi ? dikduk kirjoitti:
Ei vaan väitettiin mutta ei kyetty osoittamaan :
In 1997, the Israeli Labor Party TRIED to outlaw the "unjustified printing, distribution, and possession of missionary material" and make the act punishable by one-year imprisonment. The motionFAILED, ostensibly because the Israelis were concerned about reprisals, namely boycotts and lost tourist revenue from Christians. In 1998, Israel's third-strongest political party, the Shas Party, TRIED to introduce even more draconian legislation; their bill would have made preaching the Christian gospel or distributing Christian literature to a Jew a criminal act punishable by a three-year prison sentence or a fine of $13,700." etc
Missä on rehellisyytesi ?Täytyy tutkia asiaa ja selvittää luotettavista lähteistä mikä on totuus tässä asiassa. Myönnän että linkkaamani artikkeli oli kyseenalainen.
Miksi emme siunaisi Israelia?
Meille annetaan kehoitus rakastaa vihollisiakin, miksi ei sitten siunata Israelia?
Room. 12 :14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
1 Piet. 3:9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.Mutta tuleeko meidän tukea Israelia taloudellisesti ja sotilaallisesti, kuten tekevät Amerikan evankeliset?
Kristitty.net kirjoitti:
Mutta tuleeko meidän tukea Israelia taloudellisesti ja sotilaallisesti, kuten tekevät Amerikan evankeliset?
Minun on vaikea nähdä sotilaallista tukea Jumalan tahtona. Taloudellisesti taas jokainen miettii sen kohdallaan, ei kai siihen voi antaa jitain kaikkia koskevaa ohjetta? Itse ajattelen Israelilla olevan erityisaseman, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki mitä he tekevät on oikein ja toivottavaa.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Minun on vaikea nähdä sotilaallista tukea Jumalan tahtona. Taloudellisesti taas jokainen miettii sen kohdallaan, ei kai siihen voi antaa jitain kaikkia koskevaa ohjetta? Itse ajattelen Israelilla olevan erityisaseman, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki mitä he tekevät on oikein ja toivottavaa.
Miksi tulisi taloudellisesti tukea valtiota, joka aktiivisesti taistelee Jeesusta vastaan?
- tosiuskova
Kristitty.net kirjoitti:
Mutta tuleeko meidän tukea Israelia taloudellisesti ja sotilaallisesti, kuten tekevät Amerikan evankeliset?
"Mutta tuleeko meidän tukea Israelia taloudellisesti ja sotilaallisesti, kuten tekevät Amerikan evankeliset?"
Onko tuo "siunaus"? tosiuskova kirjoitti:
"Mutta tuleeko meidän tukea Israelia taloudellisesti ja sotilaallisesti, kuten tekevät Amerikan evankeliset?"
Onko tuo "siunaus"?Nuo jenkit tulkitsevat siunauksen tarkoittavan sitä, että syydetään rahaa sinne Israeliin.
- trollille
Kristitty.net kirjoitti:
Nuo jenkit tulkitsevat siunauksen tarkoittavan sitä, että syydetään rahaa sinne Israeliin.
Miksei Israelille saisi antaa rahaa kun sitä annetaan muslimeillekin?
trollille kirjoitti:
Miksei Israelille saisi antaa rahaa kun sitä annetaan muslimeillekin?
Koska he vainoavat kristittyjä ja vihaavat Jeesusta. Miksi tukea taloudellisesti valtiota, jossa Jeesukseta julistaminen on lailla kielletty? Samalla logiikalla voisi tukea Pohjois-Koreaa.
- trollille
Kristitty.net kirjoitti:
Koska he vainoavat kristittyjä ja vihaavat Jeesusta. Miksi tukea taloudellisesti valtiota, jossa Jeesukseta julistaminen on lailla kielletty? Samalla logiikalla voisi tukea Pohjois-Koreaa.
Eikös muslimit ole kristittyjen pahimpia vihollisia ympäri maailman?
Israelissa on uskonnonvapaus eikä siellä ketään vainota toisin kuin muslimimaissa. trollille kirjoitti:
Israelissa on uskonnonvapaus eikä siellä ketään vainota toisin kuin muslimimaissa.Israelissa ei ole uskonnonvapautta, siellä on evankeliumin julistaminen kielletty.
- trollille
Kristitty.net kirjoitti:
Israelissa ei ole uskonnonvapautta, siellä on evankeliumin julistaminen kielletty.
Israelissa on uskonnonvapaus joten mene muualle valehtelemaan! Kristitty.net kirjoitti:
Miksi tulisi taloudellisesti tukea valtiota, joka aktiivisesti taistelee Jeesusta vastaan?
En osaa sanoa. Kuten sanoin, jokainen päättää kohdallaan tukeeko jotain vai eikö tue. Aina voi tukea, jos siis haluaa erityisesti sinne suuntaan tukensa osoittaa, esim. kristittyjä siellä.
- humanoidille
En osaa sanoa. Kuten sanoin, jokainen päättää kohdallaan tukeeko jotain vai eikö tue. Aina voi tukea, jos siis haluaa erityisesti sinne suuntaan tukensa osoittaa, esim. kristittyjä siellä.
Etkö edes tiedä mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta?
trollille kirjoitti:
Israelissa on uskonnonvapaus joten mene muualle valehtelemaan!Isrealissa ei todellakaan ole uskonnonvapautta. Evankeliumin julistaminen on kielletty: https://armedwithknowledge.blogspot.fi/2009/06/religious-tolerance-in-israel-how-about.html
humanoidille kirjoitti:
Etkö edes tiedä mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta?
Jos haluat heti aloittaa nälvimisen, lue edes kunnolla mitä kirjoitan....tai hei, ei mitään väliä, anna tulla vaan. Ehkä tarvitset sitä.
- humanoidille
Jos haluat heti aloittaa nälvimisen, lue edes kunnolla mitä kirjoitan....tai hei, ei mitään väliä, anna tulla vaan. Ehkä tarvitset sitä.
No, sano mitä Raamatussa lukee Israelin siunaamisesta äläkä aloita taas nälvimään muita siitä, että sinä et tiedä.
humanoidille kirjoitti:
No, sano mitä Raamatussa lukee Israelin siunaamisesta äläkä aloita taas nälvimään muita siitä, että sinä et tiedä.
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1. Moos. 12:3)
- humanoidille
Kristitty.net kirjoitti:
Minulla on täysi oikeus huudella väliin, sillä väli kun te kaksi tappelette.
Sivistymättömänä sinulla toki se "oikeus" on.
Miksi vaihdoit profiilikuvasi ja rienaat nyt Israelin valtiota? humanoidille kirjoitti:
Sivistymättömänä sinulla toki se "oikeus" on.
Miksi vaihdoit profiilikuvasi ja rienaat nyt Israelin valtiota?Vaihdoin profiilikuvani ihan vain provosoidakseni. En rienaa Israelin valtiota.
Kristitty.net kirjoitti:
Niin, eikö Israelissa ole ainakin funtsittu rajoituksia juutalaisiin kohdistuvalle käännyttämiselle islamin tapaan?
Niin, eikö Israelissa ole ainakin funtsittu rajoituksia juutalaisiin kohdistuvalle käännyttämiselle islamin tapaan?
Ah, vastasitkin jo tähän. Olen liian nopea aina vain.
Joo, eli on rajoituksia, Israelissa ei saa evankeliointia harrastaa.
Kristitty.net kirjoitti:
Vaihdoin profiilikuvani ihan vain provosoidakseni. En rienaa Israelin valtiota.
Ja Räyhiksen otsasuonen sait taas pullistumaan vappupalloksi. :D
- kaksipisteto
Kristitty.net kirjoitti:
Ei Israelin valtiolla ole mitään mielipidettä Jeesuksesta.
kaksipisteto kirjoitti:
Ei Israelin valtiolla ole mitään mielipidettä Jeesuksesta.
Käytännössä Jeesusta vastustetaan hyvin aktiivisesti. Talmudissa Jeesusta pilkataan ja herjataan. Kyllä juutalaiset ovat erittäin vihamielisiä Jeesusta kohtaan.
- Esseltelle
Kristitty.net kirjoitti:
Israelissa ei ole uskonnonvapautta, siellä on evankeliumin julistaminen kielletty.
On virheellinen väite, että Israelissa evankeliumin julistaminen olisi kiellettyä. Jollain tavoin rajoitettua ehkä, mutta ei kiellettyä. Suosittelen sinulle käyntiä joskus Israelissa ja tutustumista paikallisten seurakuntien toimintaan. Tutustu vaikka tämän linkin takaa löytyvään materiaaliin ennen lähtöäsi. http://kkcj.org/
Esseltelle kirjoitti:
On virheellinen väite, että Israelissa evankeliumin julistaminen olisi kiellettyä. Jollain tavoin rajoitettua ehkä, mutta ei kiellettyä. Suosittelen sinulle käyntiä joskus Israelissa ja tutustumista paikallisten seurakuntien toimintaan. Tutustu vaikka tämän linkin takaa löytyvään materiaaliin ennen lähtöäsi. http://kkcj.org/
No tätä väitettä täytyy tutkia tarkemmin. Olen kuullut että ainakin alaikäisille evankeliointi olisi kielletty.
Tuo aloitus on senluonteinen, että se kuuluisi tuonne filistealaisten palstalle.
Kiitos moderaattori tästä huomautuksesta. Minun mielestäni on aiheellista täällä luterilaisten palstalla kysyä, tuleeko meidän luterilaisten siunata Israelia.
- siunaan.Israelia
Kristitty.net kirjoitti:
Kiitos moderaattori tästä huomautuksesta. Minun mielestäni on aiheellista täällä luterilaisten palstalla kysyä, tuleeko meidän luterilaisten siunata Israelia.
Tottakai meidän tulee siunata Israelia koska Jumala niin käskee.
Ilman juutalaisia meillä ei olisi Raamattua, Jeesusta eikä kristinuskoa. siunaan.Israelia kirjoitti:
Tottakai meidän tulee siunata Israelia koska Jumala niin käskee.
Ilman juutalaisia meillä ei olisi Raamattua, Jeesusta eikä kristinuskoa.>Ilman juutalaisia meillä ei olisi Raamattua, Jeesusta eikä kristinuskoa.
Eikä islamia.
- tosiuskova
"Kokeillaan lyhyen kaavan mukaan, koska ylläpito näköjään poistaa aina aloitukseni. Eli lyhyesti, tuleeko meidän siunata Israelia?"
?? Miksi ihmeessä Israelia pitäisi "siunata"?- saarnasetä
Israelia siunaamalla olet lunastanut paikkasi taivaassa aitiopaikalle.
Siunata vai ei, toimia Raamatun sanan mukaan, siten kuin sen itse ymmärtää vai ei, siitä kai tässä on kyse?Miten ymmärtää Israelin roolin tässä kristinuskon kentässä? Toisaalta jos tukee jotenkin, mitä silloin tukee?
En usko, että tässäkään on yhtä oikeaa tapaa suhtautua asiaan. Jokainen tehköön sen uskon määrän mukaan minkä on Herralta sanut. Itse en haluaisi olla tukemassa sotaa. Taas kristittyjä siellä ja heidän työtään voisin hyvinkin tukea. Siunata taas voi ketä tahansa. Pyytämällä että Jumalan tahto saa tapahtua tuon kansan keskellä ei ole huono siunaus.- edeellenkin.kysyn
Mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta?
edeellenkin.kysyn kirjoitti:
Mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta?
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1. Moos. 12:3)
- humanoidille
Kristitty.net kirjoitti:
Oletko Eerika??????
humanoidille kirjoitti:
Oletko Eerika??????
Ei hän ole, mutta hän saa kyllä keskustella täällä ihan samoin kuin me muutkin. Osaathan sinä varmasti lukea ja näet, ettei hänen nikkinsä ole Eerika. Pahoittelen, jos sinulta nyt meni kiusaamisen aihe, mutta löydät ihan varmasti toisen aiheen.
- humanoidille
Ei hän ole, mutta hän saa kyllä keskustella täällä ihan samoin kuin me muutkin. Osaathan sinä varmasti lukea ja näet, ettei hänen nikkinsä ole Eerika. Pahoittelen, jos sinulta nyt meni kiusaamisen aihe, mutta löydät ihan varmasti toisen aiheen.
No hyvä, että olet siinä mutta tuo uhriutumisesi on lapselllsta.
Nyt kun tiedät, mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta, haluatko tarkistaa aikaisempaa kantaasi siihen? humanoidille kirjoitti:
No hyvä, että olet siinä mutta tuo uhriutumisesi on lapselllsta.
Nyt kun tiedät, mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta, haluatko tarkistaa aikaisempaa kantaasi siihen?Sinä olet ihan muuten vaan lapsellinen :)
- humanoidille
Sinä olet ihan muuten vaan lapsellinen :)
Nyt kun tiedät, mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta, haluatko tarkistaa aikaisempaa kantaasi siihen?
- lentoisäntä
humanoidille kirjoitti:
Nyt kun tiedät, mitä Raamattu sanoo Israelin siunaamisesta, haluatko tarkistaa aikaisempaa kantaasi siihen?
Voi äiti parkaasi......
Minusta israelilaiset itse suojelevat viisaudellaan, neuvokkuudellaan ja aseillaan itseään niin hyvin kun se on mahdollista ja hyvä niin.
Juutalaiset eivät noudata Tooraa, Jumalan lakia, vaan omasta päästään keksimiä fariseusten perinnäissääntöjä, legendoja ja taruja Talmudista. On siis kyseenalaista, kuinka lähellä Jumalaa he ovat. He eivät lue Tooraa, Jumalan sanaa, vaan ihmisten oppeja. Juutalaiset vihaavat ja vastustavat Jeesusta. He pilkkaavat ja häpäisevät Kristusta. Kolme kertaa päivässä luettavassa Amidah rukouksessa he kiroavat kristittyjä. Israelin valtiossa on lainvastaista julistaa evankeliumia Jeesuksesta. Tuleeko meidän todella siunata ja tukea tällaista kansaa?
- Olen.oikeassa
No pitäisikö meidän sitten kirota israelia vai?
Olen.oikeassa kirjoitti:
No pitäisikö meidän sitten kirota israelia vai?
Raamatussa käsketään siunaamaan myös vihamiehiä. Joten en usko että meidän tulee heitä kirota. Edelleen pätee, että Jumala siunaa ne, jotka siunaavat Israelia. Mutta tuleeko meidän tukea Israelin valtiota taloudellisesti ja sotilaallisesti, on toinen juttu. Voidaan myös perustellusti kysyä, kukan on Israel? Raamatun mukaan uskovat ovat tosi Israel Room. 9:7-8; Gal. 3:28-29.
- obh123
Kristitty.net kirjoitti:
Raamatussa käsketään siunaamaan myös vihamiehiä. Joten en usko että meidän tulee heitä kirota. Edelleen pätee, että Jumala siunaa ne, jotka siunaavat Israelia. Mutta tuleeko meidän tukea Israelin valtiota taloudellisesti ja sotilaallisesti, on toinen juttu. Voidaan myös perustellusti kysyä, kukan on Israel? Raamatun mukaan uskovat ovat tosi Israel Room. 9:7-8; Gal. 3:28-29.
"Mutta tuleeko meidän tukea Israelin valtiota taloudellisesti ja sotilaallisesti, on toinen juttu."
On semmoinen palikka kuin islam ja arabi kansojen pyrkimykset. Jos emme tue näiden Israel hävitysvimma on askeleen lähempänä toteutumista. obh123 kirjoitti:
"Mutta tuleeko meidän tukea Israelin valtiota taloudellisesti ja sotilaallisesti, on toinen juttu."
On semmoinen palikka kuin islam ja arabi kansojen pyrkimykset. Jos emme tue näiden Israel hävitysvimma on askeleen lähempänä toteutumista.Onhan se niinkin, että kaikista vioistaan huolimatta Israel on ainoa demokraattinen valtio lähi-idässä.
- obh123
Kristitty.net kirjoitti:
Onhan se niinkin, että kaikista vioistaan huolimatta Israel on ainoa demokraattinen valtio lähi-idässä.
En ymmärrä miksi oma vastaukseni sinulle poistettiin mutta tässä yksi hyvä raamatunpaikka.
25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Room. 11:25,26
Messiaaniset siionistit tekee hyvää työtä käännyttääkseen juutalaisia Jeesuksen puoleen. Koko Israel on pelastuva, on hyvä pitää myös elossa ne jotka eivät ole uskossa vielä. Emmehän tiedä milloin koko Israel pelastuu.
3. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, Fil. 3:3
1. Kun kuningas ja Haaman olivat tulleet kuningatar Esterin luo juomaan,
2. sanoi kuningas juominkien aikana Esterille nytkin, toisena päivänä: "Mitä pyydät, kuningatar Ester? Se sinulle annetaan. Ja mitä haluat? Se täytetään, olkoon vaikka puoli valtakuntaa."
3. Niin kuningatar Ester vastasi ja sanoi: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, kuningas, ja jos kuningas hyväksi näkee, niin annettakoon minulle oma henkeni, kun sitä pyydän, ja kansani, kun sitä haluan.
4. Sillä meidät on myyty, minut ja kansani, hävitettäviksi, tapettaviksi ja tuhottaviksi. Jos meidät olisi myyty vain orjiksi ja orjattariksi, olisin siitä vaiti, sillä sen vaivan takia ei kannattaisi kuningasta vaivata."
5. Niin sanoi kuningas Ahasveros ja kysyi kuningatar Esteriltä: "Kuka se on, ja missä se on, joka on rohjennut tehdä sellaista?" -Est. 7:1-5 obh123 kirjoitti:
En ymmärrä miksi oma vastaukseni sinulle poistettiin mutta tässä yksi hyvä raamatunpaikka.
25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Room. 11:25,26
Messiaaniset siionistit tekee hyvää työtä käännyttääkseen juutalaisia Jeesuksen puoleen. Koko Israel on pelastuva, on hyvä pitää myös elossa ne jotka eivät ole uskossa vielä. Emmehän tiedä milloin koko Israel pelastuu.
3. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, Fil. 3:3
1. Kun kuningas ja Haaman olivat tulleet kuningatar Esterin luo juomaan,
2. sanoi kuningas juominkien aikana Esterille nytkin, toisena päivänä: "Mitä pyydät, kuningatar Ester? Se sinulle annetaan. Ja mitä haluat? Se täytetään, olkoon vaikka puoli valtakuntaa."
3. Niin kuningatar Ester vastasi ja sanoi: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, kuningas, ja jos kuningas hyväksi näkee, niin annettakoon minulle oma henkeni, kun sitä pyydän, ja kansani, kun sitä haluan.
4. Sillä meidät on myyty, minut ja kansani, hävitettäviksi, tapettaviksi ja tuhottaviksi. Jos meidät olisi myyty vain orjiksi ja orjattariksi, olisin siitä vaiti, sillä sen vaivan takia ei kannattaisi kuningasta vaivata."
5. Niin sanoi kuningas Ahasveros ja kysyi kuningatar Esteriltä: "Kuka se on, ja missä se on, joka on rohjennut tehdä sellaista?" -Est. 7:1-5>> Messiaaniset siionistit tekee hyvää työtä käännyttääkseen juutalaisia Jeesuksen puoleen. <<
Täytyykö olla siionisti käännyttääkseen juutalaisia? Ja kovin paljon menestystä näillä messiaanisilla siionisteilla ei ole ollut. Asenteet ovat pielessä. Kuvitellaan, että sapattia rikkomalla ja pekonijuustohampurilaisia mussuttamalla herätetään juutalaiset veljet kateuteen. Mutta en tiedä, ehkä juutalaiset liikuttuvat kaikesta siitä tuesta ja rakkaudesta mitä saavat kristityiltä osakseen ja se kenties pikku hiljaa vaikuttaa heihin. Mutta minä en tiedä.- obh123
Kristitty.net kirjoitti:
>> Messiaaniset siionistit tekee hyvää työtä käännyttääkseen juutalaisia Jeesuksen puoleen. <<
Täytyykö olla siionisti käännyttääkseen juutalaisia? Ja kovin paljon menestystä näillä messiaanisilla siionisteilla ei ole ollut. Asenteet ovat pielessä. Kuvitellaan, että sapattia rikkomalla ja pekonijuustohampurilaisia mussuttamalla herätetään juutalaiset veljet kateuteen. Mutta en tiedä, ehkä juutalaiset liikuttuvat kaikesta siitä tuesta ja rakkaudesta mitä saavat kristityiltä osakseen ja se kenties pikku hiljaa vaikuttaa heihin. Mutta minä en tiedä."Täytyykö olla siionisti käännyttääkseen juutalaisia?"
Ei. Sinäkin voit käännyttää juutalaisia. On se hyvä kuitenkin tunnustaa juutalainen oikeus kotimaahan. Varsinkin jos on asumassa Israelissa. Käsittääkseni messiaaniset juutalaiset on asevelvollisiakin, toisin kuin tietyt muut ryhmät. - kaksipisteto
Mistähän sinä tuon kaken olet keksinytkin, oletko KTS?
Juuri noin :
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1. Moos. 12:3)Mutta kun Raamatun mukaan me uskovat olemme uusi Israel (Room. 9:7-8, Gal. 3:28-29). Toisaalla sanotaan, että meidän ei tule harhaoppisia edes toivottaa tervetulleeksi (2. Joh. 1:10), joten miksi meidän tulisi siunata Israelia? Minkä siunauksen saamme siitä, että siunaamme kansaa joka on paitsi hylännyt Jeesuksen, aktiivisesti pilkkaa ja häpäisee itseään Jeesusta Kristusta?
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Mutta kun Raamatun mukaan me uskovat olemme uusi Israel (Room. 9:7-8, Gal. 3:28-29). Toisaalla sanotaan, että meidän ei tule harhaoppisia edes toivottaa tervetulleeksi (2. Joh. 1:10), joten miksi meidän tulisi siunata Israelia? Minkä siunauksen saamme siitä, että siunaamme kansaa joka on paitsi hylännyt Jeesuksen, aktiivisesti pilkkaa ja häpäisee itseään Jeesusta Kristusta?
En tätä lörinääsi ymmärrä , miksi ihmeessä ylipäänsä olet Israelista kiinnostunut eihän Israel valtiona tai kansana mitenkään sinulle kuulu, enkä usko että ovat sinua mitenkään koskaan häirinneetkään niin että sinun pitäisi alati aiheesta sopottaa. Olet suomalainen ja kristity. Piste. Mikä mättää?
dikduk kirjoitti:
En tätä lörinääsi ymmärrä , miksi ihmeessä ylipäänsä olet Israelista kiinnostunut eihän Israel valtiona tai kansana mitenkään sinulle kuulu, enkä usko että ovat sinua mitenkään koskaan häirinneetkään niin että sinun pitäisi alati aiheesta sopottaa. Olet suomalainen ja kristity. Piste. Mikä mättää?
Kyllä tämä aihe kiinnostaa minua, koska Raamatussa käsketään siunata Israelia ja Israel on Jumalan valittu kansa. Miksei saisi keskustella aiheesta?
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Kyllä tämä aihe kiinnostaa minua, koska Raamatussa käsketään siunata Israelia ja Israel on Jumalan valittu kansa. Miksei saisi keskustella aiheesta?
Ei sen valitumpi kuin sen syntyajan muutkaan omien jumaliensa valitsemat kansat "Pidäthän sinäkin itselläsi kaiken sen maan, jonka jumalasi Kemos antaa haltuusi. Aivan samoin mekin otamme haltuumme sen alueen, jonka asukkaatJHWH , meidän Jumalamme, hävittää meidän tieltämme."
Kemoksen valitsema kansa katosi kuten muidenkin jumalien valitsemat, mutta Israel monien sattumien kautta säilyi. Omatekoinen uskontokin sitä säilytti , kansa piti siitä kiinni eikä vaihtanut uskontoa vaikka olisi miten vainottu. Asia jota sinä pidät huonona mutta olisi israelin kohdalla merkinnyt tuhoa, toisin sanoen sulautumista muihin kansoihin ja eikö lakia pidäkään noudattaa? Lakihan kielsi muihin kansoihin sulautumisen ja muiden kuin JHWH:n palvonnan, ei juutalainen saa Jeesustakaan palvoa sen enempää kuin muinoin Kemosta tai Baalia.
Israel on Jumalan valittu kansa ja se pätee aina.
Heillä on vielä silmälaput silmillään , mutta pakanain ajat täyttyvät tänä vuonna ja
kaikkivaltias kääntää kasvonsa jälleen kansansa Israelin puoleen.Mutta tuleeko meidän tukea Israeli vaikka se tekisi mitä hirveyksiä? Ai että tänä vuonna, 2017? Muistetaan tämä profetia, ja katsotaan oletko sinä oikea profeetta vai väärä.
Usein puhutaan siitä, miten juutalaisilla on peite silmillä. Mutta minä olen vakuuttunut siitä, että peite on myös kristittyjen silmillä. Kyse on ikään kuin väliverhosta, juutalaiset eivät näe Messiasta, kristityt eivät näe Tooraa. Aikojen lopulla tämä väliverho revitään alas. Sitten kun kristityt ottavat vastaan Tooran, ottavat juutalaiset vastaan Messiaan. Näin minä uskon. Katsotaan kumpi meistä on oikea profeetta sitten muutaman vuoden kuluttua.>> Israel on Jumalan valittu kansa ja se pätee aina. <<
Edes juutalaiset itse eivät tiedä, kuka on Israelia ja kuka ei. Jatkuvaa vääntöä siitä, kuka on juutalainen ja oikeutettu kansalaisuuteen. Edes geeniteknologia ei pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa, me olemme lähes kaikki geneettisesti nykyään juutalaisia.Kristitty.net kirjoitti:
>> Israel on Jumalan valittu kansa ja se pätee aina. <<
Edes juutalaiset itse eivät tiedä, kuka on Israelia ja kuka ei. Jatkuvaa vääntöä siitä, kuka on juutalainen ja oikeutettu kansalaisuuteen. Edes geeniteknologia ei pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa, me olemme lähes kaikki geneettisesti nykyään juutalaisia.Jumala on palauttanut jo osan juutalaisesta kansasta maahansa ja siinä on aikamoinen
näyttö sillekin että palauttaa kaiken israeli eli ne"kuolleet luut."pertsa2012 kirjoitti:
Jumala on palauttanut jo osan juutalaisesta kansasta maahansa ja siinä on aikamoinen
näyttö sillekin että palauttaa kaiken israeli eli ne"kuolleet luut."Mitä todisteita on siitä, että juuri Jumala palautti israelilaiset omaan maahansa?
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä todisteita on siitä, että juuri Jumala palautti israelilaiset omaan maahansa?
30:3 Sillä katso, tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra, ja palautan heidät maahan, jonka olen antanut heidän isillensä, ja he saavat periä sen."
32:37 Katso, minä kokoan heidät jälleen kaikista maista, joihin minä heidät vihassani, kiivastuksessani ja suuressa suuttumuksessani karkoitan, ja palautan heidät tähän paikkaan ja annan heidän asua turvassa.- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä todisteita on siitä, että juuri Jumala palautti israelilaiset omaan maahansa?
Mitä näyttöä on sille että yleensä on jumala? Tai jos, on se olisi Israelin JHWH tai kristittyjen Jeesus ? Ei mitään.
dikduk kirjoitti:
Mitä näyttöä on sille että yleensä on jumala? Tai jos, on se olisi Israelin JHWH tai kristittyjen Jeesus ? Ei mitään.
Koko maailmankaikkeus todistaa siitä, että on olemassa Jumala.
- dikduk
Kristitty.net kirjoitti:
Koko maailmankaikkeus todistaa siitä, että on olemassa Jumala.
Miten se siitä muka todistaa, ja jos todistaisi, emme tietäisi mikä uskontojen tarjoamista jumalista olisi se luoja, kun niin moni uskonto tarjoaa omaa jumalaansa luojaksi .
dikduk kirjoitti:
Miten se siitä muka todistaa, ja jos todistaisi, emme tietäisi mikä uskontojen tarjoamista jumalista olisi se luoja, kun niin moni uskonto tarjoaa omaa jumalaansa luojaksi .
"Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa," (Room. 1:20)
Miten maailmankaikkeus on syntynyt ilman luojaa? Ei mitenkään. Luonto todistaa kiistatta älykkäästä suunnittelusta. Raamatun Jumala on ainoa Jumala jossa on vähänkään järkeä.
- obh123
27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. -Luuk. 6:27, 28Mutta missä kohtaa sanotaan, että tukekaa taloudellisesti niitä, jotka pilkkaavat ja herjaavat Jeesusta Kristusta?
- obh123
Kristitty.net kirjoitti:
Mutta missä kohtaa sanotaan, että tukekaa taloudellisesti niitä, jotka pilkkaavat ja herjaavat Jeesusta Kristusta?
Ei missään. Ei sinun tarvitse tukea Israelia taloudellisesti. Eikö pysy päässä että Israel pystyy itse puolustamaan itseään tiettyyn rajaan asti. Vastapuolella, islamilla, arabeilla jne. Israelin olemassaolon legitimiteettiä kieltävillä on sen verran taloudellisia resursseja että on hyvä laittaa kauhun tasapainon vaakakuppiin myös Israelin puolelle jotain. Vai etkö muista kun poistitte ketjuni... :-/
Kyllä kai me voimme rukoilla Israelin ja sen kansan puolesta.
- PankaaKaaliin
Lukukone poisti alkuperäisen viestin, koska siinä on sana s-tana. Eikö se jo ala olla selvä juttu kaikille?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697434Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435084- 973432
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462299- 442219
- 222148
- 342103
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171867- 281761
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141673