Miten on, vieläkö selviää joissain, esim. vuoden 1990 pikkupakettiautoissa, kaksipaikkaisissa noin 60-90 euron vuosittaisella diesel-verolla (käyttövoimavero).
Mitä mahtaa olla käyttömaksun osuus? Vanhasta bensakäyttöisestä 24 v ikäisestä Volvostakin (henkilöauto) 2,3 kone, ei turboa, bensakone, menee jo yli 300 €/vuosi sitä muka CO2-pohjaista veroa.
vanhan 2-paikkaisen dieselpakun verotus
9
3464
Vastaukset
- VanhaPaku
Taitaa olla laki muuttunut. Osta valmiiksir ekisteröity paku, niin pääset helpommalla.
- messersmith
Istumapaikat tulevat hintoihinsa, suomessa?
- asssss
Tarkoitankin juuri sitä. Ilmeisesti uudempia enää saa mitenkään muutettua tai edes valmiiksi muutettuna pakuiksi pienellä diesel-verolla, mutta onko vanhoilla aikanaan tuon pienen diesel-veron saaneilla, ehkä jonkun jälkeenpäin 2-paikkaiseksi ja pakettiautoksi muutetulla vielä voimassa pieni diesel-vero?
Tämä oli juuri se mitä ajan takaa. Ajaako joku vielä tuollaisella vähäveroisella, kiinnostaisi tietää?
Nuo autot olisi tosi vanhoja nykyään, mutta jos olisivat melko vähän ajettuja ja hyvin ruostesuojattuja, niin autoja voisi vielä löytyä "hengissä". Tarkoitus olisi välttää tuollainen helvetin korkea diesel-vero, eikö jo siinä ns. käyttömaksussakin ole aivan riittävästi vitutusta?
Tuossa voisi olla järkiauto vanhemmalle miehelle, joka ei vielä pääse eläkkeelle ja joka on. ns. eläkeputkessa (saa ansiosidonnaista). Eläkekään ei tule mikään kovin korkea olemaan, taitaa jäädä alle parin tonnin/kk/brutto. Muijan kanssa riittäisi se kaksipaikkainenkin kärry, ja toisaalta tavaraa on usein paljon mukana - mökkeilen ainakin 8 kk vuodessa.
- Museokilpiin
Niitä vanhoja "hyviä"ei yksinkertaisesti voi löytyä johtuen siitä että dieseleinä ne menivät tietysti ajettavaksi eikä sen papan skoodan tai corollan kaveriksi joita kylläkin tallien kätköistä yhä tupsahtelee perikunnan myytäväksi.
Toinen juttu on se ettei autot parane säilömällä,niiden tekniikka ja elektroniikka elää elämäänsä käytit tai et.
Kehitys on mennyt niin hurjaa vauhtia että 25vuotta vanha suksiboxi tms veronkiertoauto on täyttä antiikkia vaikka varmasti sillä nykyliikenteessä pärjäisikin oikein hyvin,sen korjaaminen on kumminkin samanmoista kuin vaikka verollisen 8 paikkaisen farmariversion ja tuon ikäisissä sitä pakosta piisaa ihan kotitarpeiksi pakolliset ruostevauriot ellei se lämpimässä tallissa ollut ajamatta...
Miksi ihmeessä et voi ostaa ehtaa pientä pakettiautoa joissa 2-3 paikkaa ja auto suuniteltukin sellaiseksi kuin se on ilman tee-se-itse suomivirityksiä??
Moisia löytyy tonnista kahdesta ylöspäin ja saattaa ihan" hyviäkin" löytyä jos aikansa etsii ja mikä nyt kullekkin "hyvä"onkin.
Kovin paljon ajettu vanha"hyvä" tahtoo tulla enempi taakaksi ja rahanreiäksi jolloin joku pikkasen parempi"hyvä"ei niin harmita. - samallakertaakaikki
Saahan edelleenkin muutettua diesel autoja pakettiautoiksi.
Vanhemmissa autoissa, ennen noin vuotta 2001, käyttövoimavero menee kokonaispainon mukaan, uudemmissa päästöjen mukaan.
Suosittelisin jonkun uudemman pikkudieselfarmarin etsimistä ja sen muuttamista pakettiautoksi jos tuollaista kaipaa. - assssss
Täällä on ihan toivotonta porukkaa. Kukaan ei oikeasti vastaa alkuperäiseen kysymykseen.
Onko siis enää missään, ilmeisesti vanhoissa pakettiautoissa alle 100 €/vuosi olevia dieselveroja?
Siis lukeeko kenellä'kään dieselverolapussa joku alle 100 € oleva summa?
Vastatkaa kyllä tai ei.
Jos kyllä, mitä vuosimallia auto on, ja minkä merkkinen.
Jos nyt ei tule vastauksia, en enää kysele aiheesta.- NoNytAlkoiSelviämään
"Onko siis enää missään, ilmeisesti vanhoissa pakettiautoissa alle 100 €/vuosi olevia dieselveroja? Siis lukeeko kenellä'kään dieselverolapussa joku alle 100 € oleva summa?"
Ei lue. Dieselvero on poistunut, samalla on poistunut dieselverolappu. Nykyisin maksetaan käyttövoimaveroa.
Kun nyt kuitenkin tarkoitit tuota käyttövoimaveroa, niin missä tahansa dieselpakettiautossa, jonka kokonaispaino on alle 3000kg, tuo käyttövoimavero jää alle 100€/vuosi.
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit
Ole hyvä. - assssss
NoNytAlkoiSelviämään kirjoitti:
"Onko siis enää missään, ilmeisesti vanhoissa pakettiautoissa alle 100 €/vuosi olevia dieselveroja? Siis lukeeko kenellä'kään dieselverolapussa joku alle 100 € oleva summa?"
Ei lue. Dieselvero on poistunut, samalla on poistunut dieselverolappu. Nykyisin maksetaan käyttövoimaveroa.
Kun nyt kuitenkin tarkoitit tuota käyttövoimaveroa, niin missä tahansa dieselpakettiautossa, jonka kokonaispaino on alle 3000kg, tuo käyttövoimavero jää alle 100€/vuosi.
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit
Ole hyvä.Kiitos, viimein joku ymmärsi mitä todella yritin kysyä. Käytin linkkaamaasi laskuria.
Sen huomasin tuolla, että vanhemmilla pakettiautoilla, ennen 2008 käyttöönotetuilla, on perusveroa rukattu yli 100 euroa ylöspäin verrattuna 2008 tai sen jälkeen käyttöönotettuihin.
Käytin CO2 arvoa 150 ja kokonaispainoa 2500 kg.
Vanhemmille autoille kuin 2008 ovat käyttääneet perusvero ("käyttömaksu") laskemisessa pelkästään annettua kokonaispainoa. Tästä on seurannut aika iso perusvero, yli 400 €. CO2 arvo on jätetty huomioimatta.
Kokonaispainoksi laittamalla 3490 kg saa järkyttävän ison perusveron, 747€. Käyttövoimavero on pieni, noin 115€. Tuossa painoluokassa ollaan jo ihan lähellä kuorma-autoa.
Tuollainen iso vero on aika törkeä. Mielestäni siinä kyllä peritään toiseen kertaan autoveroa, jonka on joutunut jo kaupassa maksamaan uutta autoa ostaessaan.
Vanhan autoveron historiaa on tässä:
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ensirekisteroinnin_jalkeinen_autovero/pakettiauto
Tuon linkin vero ei liity siihen, mitä vuosittain joutuu maksamaan ajoneuvoveroa (perusvero käyttövoimavero).
- tässäolisivolvo
Perusvero käyttövero on minun autossa yhteensä 400e vuodessa.
Auto on kaksipaikkainen farmari volvo jossa on myös tietenkin vakuutukset nyt hyvin edulliset, koska on pakettiauto.
Hyvin tyylikäs volvo v70 d5 eli volvon omalla koneella vuodelta 2004.
Kovin olen tyyväinen tähän ratkaisuun,takapenkit on säilössä kuivassa tilassa vain muistona.
Volvon kulutus on tälläinen,70l tankki ja nyt vilkaisin niin ajettu oli 950km,jäljellä oleva matka oli noin 650km,mielestäni on yksi edullisimpia kulkuneuvoja j kohtuu ajo ominisuuksin vielä.
Manuaali laatikko,sekä polttoainelämmitin,lämmittäa sisätilat valmiiksi ja koneen,lähtö on yhtä juhlaa.
Autolla on ajettu 400000km eli ei tuolle konelle mitään vielä,autossa on integroitu puhelin joka on todella hyvä kauittimineen kaupungissa myös heikoissa kentissä missä ei kuulu normaali luuri niin tuo kuuluu.
Autossa on vielä varusteena navigaattori joka nousee lasin edestä koetaulun sisältä sähköllä,tähän on vielä erikseen mausteena kaukosäädin.
Meitä on kaksi henkilöä minä ja vaimo, niin tälläinen auto on kyllä jotain unelmaa onnesta.
Käyttövoimavero on alle sadan euron,lienee jossain 60e-70e tietämillä.
Tämä auto on huolettu mukavasti,siis ei tälläistä saa ostettua näin hyvin pidettynä silloin kun sellaisen tarvis olisi.
Kiinostasko kysyjää ostaa valmis paketti? en myy tätä kyllä romuauton hinnalla,autossa alla juuri asennettu neljän vuoden ajan renkaat eli uudet volvon vanteilla,ei mitään hätää vaihtaa nasta renkaita ensilumiin,sitten kunnon talveen on vielä uudet nastarenkaat valmiina tasapainoitettuna eli molemmat on uudet,syyskuussa säädetty aurauskulmat.
Öljynvaihdot koneeseen ja suodatin, polttoainesuodatin laitettu kaksiviikko sitten.
Vaihdatin oikean puoleisen takalaakerin myös vaikkei olisi tarvinnut,koska käsijarrussa olevat jouset oli se joka olisi pitänyt vaihtaa ja nekin myös vaihdettiin,toiselle puolelle on valmiina paketissaan uusi pyöränlaakeri jos se joskus menisi tai alkaisi ääntämään.
Jakopäänhihna ja moniurahihna vaihdettu n:10000km sitten.
Seuraava laitto autoon on näillä näkymin öljynvaihto koneeseen, suodatin,vaihdettu viimeksi 5000km sitten, ja seuraavaan vaihtoon matkaa olisi 10000km,öljyt on ostettu jo valmiiksi, samoin suodatin.
Tuulilasissa ei ole kiveniskuja eikä naarmuja ,kuin uusi.
Tässä olisi kyllä käyttäjän auto,eli järkiauto jota on myös pidetty niin ettei tarvii heti alkaa laittamaan.
No mainostin vain vähän,että on mahdollista löytää käyttö auto järjellä, muttei tälläistä myydä 2000eurolla tai minä en myy,olisitko kiinostunut ostamaan auton jolla on edessään satojen tuhansien kilometrien tulevaisuus?kunhan huoltaa säännöllisesti.
Voin sanoa varmuudella tämän ettei miljoona kilometriä ole tälle yksilölle mitenkään mahdoton,keskiviikkona 18.10 auto on menossa käsinpesuun liikkeeseen ja vahaukseen,olen tosin pyrkinyt pitämään auton jokaisen ajon jälkeen puhtaana ilman hankausta eli harjoja.
Kiinostaako tosi mielessä käyttöauto,oikealla volvon koneella 163hp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222