Jos Jumalaa ei olisi

höhhhöööhöööh

Niin ei olisi mitä kieltääkkään kuten ateisti tekee. Ateisti kieltää itse ateismin väitteillään ja ei edes ymmärrä sitä :D Eli ateisti itse ei voi määritellä itseään ateistiksi, ainoastaan kieltää sellaisenkin uskomuksen olemassaolo.

73

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hööhhhöööhö

      Tuskinpa kovin moni ateistiksi itseään uskova on päässyt käymään avaruudessa? Silti uskovat siihen kun apinalauman johtaja näin heille kertoo ja osoittaa valokuvaa missä näkyy erivärisiä palloja sun muuta kivaa .

      • A.Teisti

        Miksi ateistin pitäisi käydä avaruudessa?

        Mitä jollain avaruudessa olevilla värillisillä palloilla tai muulla kivalla on tekemistä ateismin kanssa?

        Mistähän sinä oikein puhut?


      • höhhhöööhöö
        A.Teisti kirjoitti:

        Miksi ateistin pitäisi käydä avaruudessa?

        Mitä jollain avaruudessa olevilla värillisillä palloilla tai muulla kivalla on tekemistä ateismin kanssa?

        Mistähän sinä oikein puhut?

        Uskot avaruuden olemassaoloon sellaisenaan kuin se on sinulle opetettu?


      • A.Teisti
        höhhhöööhöö kirjoitti:

        Uskot avaruuden olemassaoloon sellaisenaan kuin se on sinulle opetettu?

        Millaiseksi avaruuden olemassaolo sitten on opetettu? Millaiseksi se pitäisi sinusta opettaa?

        Mutta mitä tekemistä tällä on ateismin kanssa?


      • höhööhöhööhö
        A.Teisti kirjoitti:

        Millaiseksi avaruuden olemassaolo sitten on opetettu? Millaiseksi se pitäisi sinusta opettaa?

        Mutta mitä tekemistä tällä on ateismin kanssa?

        Uskotko vai tiedätkö avaruuden olevan olemassa? Jos tiedät , olet kaiketi käynyt toteamassa sen ? Miksi sitä pitäisi ylipäätään opettaa? Tuolloinhan apinoidaan opetusta eikä totuutta joka tulee henk.koht. kokemuksen kautta. Jumalan armon voi kokea.


      • A.Teisti
        höhööhöhööhö kirjoitti:

        Uskotko vai tiedätkö avaruuden olevan olemassa? Jos tiedät , olet kaiketi käynyt toteamassa sen ? Miksi sitä pitäisi ylipäätään opettaa? Tuolloinhan apinoidaan opetusta eikä totuutta joka tulee henk.koht. kokemuksen kautta. Jumalan armon voi kokea.

        Tottakai avaruus on olemassa! Näkeehän sen heti jokainen kun yöllä katsoo taivaalle... :)
        Vai ovatko tähdet mielestäsi taivaankanteen kiinnitettyjä valoja? Eikö Aurinko mielestäsi sijaitse avaruudessa?

        Onko esim. Australia mielestäsi olemassa? Oletko käynyt katsomassa? Miksi puhut typeryyksiä?

        Mutta edelleen, mitä ihmeen tekemistä tällä on ateismin kanssa?


      • höhhöhööhöhöhö
        A.Teisti kirjoitti:

        Tottakai avaruus on olemassa! Näkeehän sen heti jokainen kun yöllä katsoo taivaalle... :)
        Vai ovatko tähdet mielestäsi taivaankanteen kiinnitettyjä valoja? Eikö Aurinko mielestäsi sijaitse avaruudessa?

        Onko esim. Australia mielestäsi olemassa? Oletko käynyt katsomassa? Miksi puhut typeryyksiä?

        Mutta edelleen, mitä ihmeen tekemistä tällä on ateismin kanssa?

        Sinähän varmasti näet mustan alustan jolla on säteileviä pisteitä mutta kaiken muun siitä olet varmastikkin omannut uskona toisilta? Minulle australia on vain televisiosta nähtyjä paikkoja ja kartalla oleva piirretty muoto. No vertaileppa vaikka näitä asioita siihen ateismiisi jos kykenet :,D Jumala näet on kokoajan , tässä ja nyt mutta et ole kykenevä huomaamaan sitä . Liekkö elämässäsi sitten niin paljon ulkopuolisia olevinaan tärkeitä asioita ettet vain näe.


      • A.Teisti
        höhhöhööhöhöhö kirjoitti:

        Sinähän varmasti näet mustan alustan jolla on säteileviä pisteitä mutta kaiken muun siitä olet varmastikkin omannut uskona toisilta? Minulle australia on vain televisiosta nähtyjä paikkoja ja kartalla oleva piirretty muoto. No vertaileppa vaikka näitä asioita siihen ateismiisi jos kykenet :,D Jumala näet on kokoajan , tässä ja nyt mutta et ole kykenevä huomaamaan sitä . Liekkö elämässäsi sitten niin paljon ulkopuolisia olevinaan tärkeitä asioita ettet vain näe.

        Ja hahhah! Minä olen jo ihan lapsena katsellut tähtiä ja olen niin kauan kuin muistan tiennyt, että tähdet ovat avaruudessa. En ollenkaan muista, että kukaan olisi opettanut minulle avaruudesta, asiahan on oikeastaan itsestään selvä eikä siihen tarvita mitään sen kummempaa uskoa kun tähtitaivas kerran selvästi yöllä näkyy yläpuolellamme. Ja toistan: eikö Aurinko mielestäsi muka sijaitse avaruudessa?

        Jumalan olemassaolo on aivan toisenlainen juttu: kellään ei ole havaintoa mistään jumalista (mutta esim. tähtitaivas näkyy yöllä paljain silmin). Itse olen "havainnut", että mitään jumalia ei tarvita mihinkään eli niillä ei ole mitään virkaa, joten miksi niitä pitäisi olla olemassa, kun niistä ei edes ole mitään todellisia havaintojakaan. Tiedän myös, että Australia on olemassa, koska olen tavannut australialaisia ihmisiä (vai olivatko he mielestäsi vain huijareita?).

        Muuten, kukas sinulle on kertonut, että Jumala on olemassa? Et sinäkään ole sitä itse keksinyt vaan joku on sen sinun mieleesi iskostanut jo lapsena. Sinä vain luulet, että Jumala on antanut sinulle tämän tiedon, mutta todellisuudessa tuo tieto on peräisin vanhemmiltasi, opettajiltasi, papeilta ja saarnamiehiltä... :)


      • höhhöhööhöhöhö kirjoitti:

        Sinähän varmasti näet mustan alustan jolla on säteileviä pisteitä mutta kaiken muun siitä olet varmastikkin omannut uskona toisilta? Minulle australia on vain televisiosta nähtyjä paikkoja ja kartalla oleva piirretty muoto. No vertaileppa vaikka näitä asioita siihen ateismiisi jos kykenet :,D Jumala näet on kokoajan , tässä ja nyt mutta et ole kykenevä huomaamaan sitä . Liekkö elämässäsi sitten niin paljon ulkopuolisia olevinaan tärkeitä asioita ettet vain näe.

        "Jumala näet on kokoajan , tässä ja nyt mutta et ole kykenevä huomaamaan sitä "

        Huoh....keksikää jo jotain uutta!!! :D :D Tä on jo niin kulunnu ja virheellinen argumentti ku olla ja voi!!!


    • satujajatarinoita

      Ihminen on heikko ja pelokas, minkä vuoksi pelkää olemattomia ja keksii niitä itse lisää koko ajan. Ilman tätä taipumusta, joka epäilemättä on hyvä eloonjäämisen kannalta, ei olisi keksitty jumaliakaan ;]

      • höhöäöhöhöhö

        Kirjoitat itsestäsi?


      • satujajatarinoita
        höhöäöhöhöhö kirjoitti:

        Kirjoitat itsestäsi?

        No minä en usko jumaliin.


      • höhööhöhöhöhö
        satujajatarinoita kirjoitti:

        No minä en usko jumaliin.

        Lue aloitus...


      • velho3
        satujajatarinoita kirjoitti:

        No minä en usko jumaliin.

        Ei jumala ole uskon asia, ja jos on ,niin silloinsitä ei ole

        ON vain ajaton ääretön tietoisuus jonka osia mekin olemme
        Olemme vain ilmentämässä tuota ajatonta elämää täällä ajassa ja aineessa


    • hööhöööhöööhö

      Luottaakohan ateistiksi itseään uskova omiin kokemuksiinsa lainkaan ilman ulkopuolista todistelua?

      • En usko olevani ateisti vaan olen ateisti. Siinä on pieni ero.

        Uskominen on yleensä ateistille hyvin vierasta.

        Todistat aina jokaisessa aloituksessasi, ettet tiedä ateismista hevon vittuakaan vaan haluat uskoa siihen mitä siitä ateismista tyhmässä päässäsi kuvittelet olevan ja mikä on sulle mieleistä (LUE: vittuilua).


      • höhööhöhöhöhöö
        ateisti1982 kirjoitti:

        En usko olevani ateisti vaan olen ateisti. Siinä on pieni ero.

        Uskominen on yleensä ateistille hyvin vierasta.

        Todistat aina jokaisessa aloituksessasi, ettet tiedä ateismista hevon vittuakaan vaan haluat uskoa siihen mitä siitä ateismista tyhmässä päässäsi kuvittelet olevan ja mikä on sulle mieleistä (LUE: vittuilua).

        Uskot aika paljon asioihin joita muut sanoo vaikka todellisuudessa et itse tiedä niistä mitään. Kannattaa hiukan pohdiskella tuota


      • höhööhöhöhöhöö kirjoitti:

        Uskot aika paljon asioihin joita muut sanoo vaikka todellisuudessa et itse tiedä niistä mitään. Kannattaa hiukan pohdiskella tuota

        En usko asioihin vaan ne ovat omia käsityksiä asioista. Mitä muut sanoo niin en ole niihin asioihin kiinnittänyt huomiota. Kerroppa mitä sä itse todellisuudessa tiedät!? Uskominen johonkin kun ei ole samaa kuin tieto! Uskovahan ottaa raamatun esille kun siltä tieto loppuu eli tieto uskovalta loppuu melko lyhyeen!


    • Kun premissi on väärin, niin on johtopäätöskin.

      Logiikallasi esim. kaikki murhasta epäillyt ovat aina syyllisiä.

      • höhöööhöööhö

        Sinun logiikkaasi täysin eri asiassa


    • Jumala.esiin.ja.sassiin

      Jos Jumala olisi, se olisi. Mutta koska Jumalaa ei ole, sellaista ei ole.

      • höhööhöhöhöhöhö

        Sinä et vain huomaa, siihen on syynsä. Kapea katselmus elämään


      • jumala.on.potaskaa
        höhööhöhöhöhöhö kirjoitti:

        Sinä et vain huomaa, siihen on syynsä. Kapea katselmus elämään

        En tosiaan näe harhoja ja näkyjä. Siinä se syy KIÄH KIÄH KIÄÄÄÄÄÄÄH :D


      • höhöhöhöhöö
        jumala.on.potaskaa kirjoitti:

        En tosiaan näe harhoja ja näkyjä. Siinä se syy KIÄH KIÄH KIÄÄÄÄÄÄÄH :D

        Mutta kuitenkin uskot moniin asioihin jota et ole nähnyt ...njäh njäh. Liekkö luulotautia?


      • KiähKiäh
        höhöhöhöhöö kirjoitti:

        Mutta kuitenkin uskot moniin asioihin jota et ole nähnyt ...njäh njäh. Liekkö luulotautia?

        Kuten?


      • höhöhöhöhöö kirjoitti:

        Mutta kuitenkin uskot moniin asioihin jota et ole nähnyt ...njäh njäh. Liekkö luulotautia?

        Astronomiaan ei voi uskoa. Se liittyy tietoon. Kaikkia asioita ei voi uskoa, ne pitää joko omia tai jättää kokonaan omimatta.


      • höhhöhööhöhöhö
        KiähKiäh kirjoitti:

        Kuten?

        Sinähän sen tiedät. Tai et mutta voisit yrittää ainakin tietää


      • höhööhöhöhö

        Ja sinä olet kaiketi mielikuvitus lääkäri?


      • höhöhöhööhöhö
        ateisti1982 kirjoitti:

        Astronomiaan ei voi uskoa. Se liittyy tietoon. Kaikkia asioita ei voi uskoa, ne pitää joko omia tai jättää kokonaan omimatta.

        Miksi ne pitäisi omia?


      • höhhöhööhöhöhö
        höhööhöhöhö kirjoitti:

        Ja sinä olet kaiketi mielikuvitus lääkäri?

        Tuosta poistosta ilmeni se että sivujen ylläpitäjä on ateisti koska kommentoija möhli sanoissaan ja nyt koetetaan pitää ateistit olevinaan järkevinä , nooo sellasta se on ;)


      • höhöhöhööhöhö kirjoitti:

        Miksi ne pitäisi omia?

        Ei tarvitse, mutta yleensä tieto omitaan kuin siihen uskotaan.


    • Jso ei saunatonttua olisi, ei niiden olemassaoloa voitaisi kieltääkään. Niinkö?

      • höhöhöhöhöhö

        Ateistihan kieltää jonkin tietyn asian ja jos ateistin mielestä asiaa ei ole olemassa niin tuolloinhan pitäisi pysyä vaiti asiasta eikä kiukutella? Vai onko kyseessä ainoastaan lapsellinen taistelu toisten kokemuksia vastaan josta ateistilla itsellään ei ole hajuakaan? Kuin pieni lapsi tikkarin perään paitsi että nyt lapsi on kieltänyt tikkarin kasvojensa edessä joka kuitenkin on. Ateisti vaan tarvitsee todisteita oman epävarmuutensa takia yksinkertaisen asian kanssa? Totuus ja Elämä


      • OlemattomanKieltäjä
        höhöhöhöhöhö kirjoitti:

        Ateistihan kieltää jonkin tietyn asian ja jos ateistin mielestä asiaa ei ole olemassa niin tuolloinhan pitäisi pysyä vaiti asiasta eikä kiukutella? Vai onko kyseessä ainoastaan lapsellinen taistelu toisten kokemuksia vastaan josta ateistilla itsellään ei ole hajuakaan? Kuin pieni lapsi tikkarin perään paitsi että nyt lapsi on kieltänyt tikkarin kasvojensa edessä joka kuitenkin on. Ateisti vaan tarvitsee todisteita oman epävarmuutensa takia yksinkertaisen asian kanssa? Totuus ja Elämä

        No sinähän voit ajatella asiaa vaikka niin, että me ateistit kielletään miljardi muutakin toistaseksi olemattomissa olevaa mielikuvitusasiaa, joita ei vielä ole keksittykään, jos jumalia nyt sit ei olisi olemassa! :)

        (Ja jos te pilkunviilaajat nyt sit jättäsitte sen rauhaan, et ateismihan ei välttämättä ole se ismi joka kieltää kaiken olemattoman, mut allekirjoittaneen ateismi on, joten ... ei tällä kertaa jankata sitä, jooko?)


      • höhöhöhöhöhö kirjoitti:

        Ateistihan kieltää jonkin tietyn asian ja jos ateistin mielestä asiaa ei ole olemassa niin tuolloinhan pitäisi pysyä vaiti asiasta eikä kiukutella? Vai onko kyseessä ainoastaan lapsellinen taistelu toisten kokemuksia vastaan josta ateistilla itsellään ei ole hajuakaan? Kuin pieni lapsi tikkarin perään paitsi että nyt lapsi on kieltänyt tikkarin kasvojensa edessä joka kuitenkin on. Ateisti vaan tarvitsee todisteita oman epävarmuutensa takia yksinkertaisen asian kanssa? Totuus ja Elämä

        "Vai onko kyseessä ainoastaan lapsellinen taistelu toisten kokemuksia vastaan josta ateistilla itsellään ei ole hajuakaan? "
        Haukut väärää puuta. Minulla on parikymmenvuotinen historia herätyskristittynä, eli olen uskosta enemmän kuin hajulla.

        "... jos ateistin mielestä asiaa ei ole olemassa niin tuolloinhan pitäisi pysyä vaiti asiasta eikä kiukutella?"
        Ateistin tulee pyysyä vaiti, kun uskova tulee saarnaamaan Jumalastaan ateismipalstalle? Niinhän sinä tuossa vaadit. Ihanko olet vakavissasi, vai oletko niin täynnä itseäsi ja uskoasi, ettet itse tajua kommenttisi korniutta?
        Jos ja kun uskova saarnaa jumalastaan ateistille, eikö ateistin ole aivan oikeutettua vaatia edes jotain todistetta jumalasta? Ei ateisti tarvitse todistetta jumalan olemattomuuteen. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.


      • höhöhöhöhöhö kirjoitti:

        Ateistihan kieltää jonkin tietyn asian ja jos ateistin mielestä asiaa ei ole olemassa niin tuolloinhan pitäisi pysyä vaiti asiasta eikä kiukutella? Vai onko kyseessä ainoastaan lapsellinen taistelu toisten kokemuksia vastaan josta ateistilla itsellään ei ole hajuakaan? Kuin pieni lapsi tikkarin perään paitsi että nyt lapsi on kieltänyt tikkarin kasvojensa edessä joka kuitenkin on. Ateisti vaan tarvitsee todisteita oman epävarmuutensa takia yksinkertaisen asian kanssa? Totuus ja Elämä

        Ateisti ei kiellä mitään tiettyä asiaa. Ei olemassa olematonta voi kieltää kun sellainen puuttuu kokonaan.


      • höhööhöhöhöhö
        agnoskepo kirjoitti:

        "Vai onko kyseessä ainoastaan lapsellinen taistelu toisten kokemuksia vastaan josta ateistilla itsellään ei ole hajuakaan? "
        Haukut väärää puuta. Minulla on parikymmenvuotinen historia herätyskristittynä, eli olen uskosta enemmän kuin hajulla.

        "... jos ateistin mielestä asiaa ei ole olemassa niin tuolloinhan pitäisi pysyä vaiti asiasta eikä kiukutella?"
        Ateistin tulee pyysyä vaiti, kun uskova tulee saarnaamaan Jumalastaan ateismipalstalle? Niinhän sinä tuossa vaadit. Ihanko olet vakavissasi, vai oletko niin täynnä itseäsi ja uskoasi, ettet itse tajua kommenttisi korniutta?
        Jos ja kun uskova saarnaa jumalastaan ateistille, eikö ateistin ole aivan oikeutettua vaatia edes jotain todistetta jumalasta? Ei ateisti tarvitse todistetta jumalan olemattomuuteen. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.

        Aloituksessa on kyse ateistin ajatusmaailmasta eikä suinkaan siitä mistä kuvittelet


    • armonlaukaus

      Aloittajan selittelyt ontuvat niin pahasti että jos kyseessä olisi hevonen se pitäisi lopettaa ampumalla samantien.

      • höhhhöööhöööh

        äsh, miksi puhut epäuskoisista Hellareista?


    • MietippäsLoppuunAsti

      Niin, eli teit siis sen johtopäätöksen, että ilman jumaluskoja myöskään ateismia ei olisi olemassa? Juu pitää täysin paikkaansa. Entä mikä silloin olisi muka muuttunut? :) Me ateistit emme edelleenkään uskoisi mihinkään mielikuvitusolentoihin, joten ... eikö tilanne ole aivan sama kuin lähtötilannekin! :D

      • höhööhööhöhö

        Uskothan sinäkin olevasi sinä ja käyttäydyt sen mukaan vaikka todellisuudessa sekin on vain mielikuvitusta. Jumala tuo vapaudenkin


      • Hoitoonohjaus
        höhööhööhöhö kirjoitti:

        Uskothan sinäkin olevasi sinä ja käyttäydyt sen mukaan vaikka todellisuudessa sekin on vain mielikuvitusta. Jumala tuo vapaudenkin

        Sä taidat olla joku viisvuotias (ainaki älynlahjoiltasi) jos sulle ei nyt tunnu millään menevän jakeluun edes se, että mitä ateismi tarkoittaa, ja muo kun nyt ei kauheesti huvittais tuhlata aikaani jostain "poksmoneista" puhumiseen! :/

        Mut menköön nyt tän kerran! :/

        Minä olen todistetusti olemassa, joten minuuteeni olemassaoloon uskominen ei vaadi yhtään mitään uskoa! Vaan se on fakta!

        Jumalaa ei ole. Jumala on olemassaolematon asia. Eikä vielä sekään ole mikään uskon asia, vaan ihan fakta, kunnes toisin todistetaan!

        Koita nyt jo vihdoin saada toi simppeli asia menemään paksuun kalloosi! :/

        Siitä, mitkä kaikki asiat koet mielikuvitukseksi suosittelen puhumaan jonku kuraattorin tai psykiatrin kanssa.


      • höhhöhööhöhöhö
        Hoitoonohjaus kirjoitti:

        Sä taidat olla joku viisvuotias (ainaki älynlahjoiltasi) jos sulle ei nyt tunnu millään menevän jakeluun edes se, että mitä ateismi tarkoittaa, ja muo kun nyt ei kauheesti huvittais tuhlata aikaani jostain "poksmoneista" puhumiseen! :/

        Mut menköön nyt tän kerran! :/

        Minä olen todistetusti olemassa, joten minuuteeni olemassaoloon uskominen ei vaadi yhtään mitään uskoa! Vaan se on fakta!

        Jumalaa ei ole. Jumala on olemassaolematon asia. Eikä vielä sekään ole mikään uskon asia, vaan ihan fakta, kunnes toisin todistetaan!

        Koita nyt jo vihdoin saada toi simppeli asia menemään paksuun kalloosi! :/

        Siitä, mitkä kaikki asiat koet mielikuvitukseksi suosittelen puhumaan jonku kuraattorin tai psykiatrin kanssa.

        Mutta jos alat luettelemaan omia luonteenpiirteitäsi niin ne ovat uskomuksia sekä pinttyneitä tapoja , että kuinka olet sitten olemassa niin se onkin toisenlainen juttu;) Kyllä Jumala on ja sen ymmärrät jos pääset mielessäsi harmoniseen tilaan jossa koko universumi on . (by the way 5 vuotias on enemmän läsnä hetkessä kuin sinä ja psykiatrikin sanoo sinulle käytyäsi siellä että ainoa todellinen on tämä hetki paitsi että hänkään ei osaa elää sitä todeksi ;) Jumala auttaa jos otat sen vastaan , toinen vaihtoehto on käännyttäminen Jumalan toimesta joka ei ole sitten niin hirveän mukavan tuntuinen mutta palkitsee lopussa!


      • JaNytTehohoitoonJo
        höhhöhööhöhöhö kirjoitti:

        Mutta jos alat luettelemaan omia luonteenpiirteitäsi niin ne ovat uskomuksia sekä pinttyneitä tapoja , että kuinka olet sitten olemassa niin se onkin toisenlainen juttu;) Kyllä Jumala on ja sen ymmärrät jos pääset mielessäsi harmoniseen tilaan jossa koko universumi on . (by the way 5 vuotias on enemmän läsnä hetkessä kuin sinä ja psykiatrikin sanoo sinulle käytyäsi siellä että ainoa todellinen on tämä hetki paitsi että hänkään ei osaa elää sitä todeksi ;) Jumala auttaa jos otat sen vastaan , toinen vaihtoehto on käännyttäminen Jumalan toimesta joka ei ole sitten niin hirveän mukavan tuntuinen mutta palkitsee lopussa!

        Onko se muka uskomus että mä oon kyyninen vanha paska? :)
        Varmaan 100 mun parasta kaveria vois kertoa sulle ton saman asian! :D
        Ja onko kyynisyys muka "tapa", Vai vanhuusko on "tapa", vai paskuusko noista nyt sit on "tapa"!? :/ Sä hölötät kyllä nyt niin ufoja et SUN psykiatriskaan ei ymmärtäis suo!? :/

        Ja ainoo palkkio tosiaanki teidän "käännyttäjien" kanssa todellakin on se et teidän hölinänne loppuu! :/ Valitettavasti joka kerta ihan liian myöhään!


    • A.Teisti

      Olet nyt kyllä hakoteillä...

      Ei jumalankieltäjä kiistä minkään olemassaolevan olion olemassaoloa. Hän on henkilö, jonka mielestä mitään jumalia ei vain ole olemassa, hän on positiivinen ateisti. (Negatiivinen ateisti ei usko, että jumalia on olemassa.) Ateismi on teismin negaatio eli kielto. Kyse ei ole minkään tosiasian kiistämisestä.

      Jos Jumalaa ei ole, ateisti on silloin täysin oikeassa!

      • höhhöhööhöhöhö

        Hyvä että myönnät itsekkin jo sen että " jos" , eikä suinkaanniin varmasti kuten ateistin pitäisi ;)


      • A.Teisti
        höhhöhööhöhöhö kirjoitti:

        Hyvä että myönnät itsekkin jo sen että " jos" , eikä suinkaanniin varmasti kuten ateistin pitäisi ;)

        En minä myönnä mitään "jos". Tuo jos sana viittaa ainoastaan aloituksen sanamuotoon.

        Positiivisena ateistina olen varma, että mitään jumalia ei ole olemassa. Varmuus asteeni on 99,99 % ja tämä vain siksi, että mikään empiirinen tieto ei voi olla 100 %:isen varmaa, mutta käytännössä asia on kyllä täysin varmaa = jumalia ei ole olemassa!


    • vihdoinviimein

      Aloittaja tuli samalla todistaneeksi evoluution uskisten ymmärtämällä tavalla. Evoluutio on olemassa koska uskikset joutuvat kieltämään sen.

      Muuthan ovat asian jo tienneet mutta uskisten suhteen evoluutio ei ole ennen mennyt perille. Mutta nyt uskis onnistui vihdoin viimein siis todistamaan asian niin että tyhminkin uskis ymmärtää evoluution olevan totta.

      • höhööhöhöhööhö

        Evoluutia on vain tarina , Jumala on nyt ja aina


      • höhööhöhöhööhö kirjoitti:

        Evoluutia on vain tarina , Jumala on nyt ja aina

        Jumalat elävät vain tarinoissa. Evoluutio on kaikkialla elävässä luonnossa.


      • höhöhöhööh
        agnoskepo kirjoitti:

        Jumalat elävät vain tarinoissa. Evoluutio on kaikkialla elävässä luonnossa.

        Jumala on aina läsnä hetkessä , tässä ja nyt .


      • SatukirjaLapsille
        höhöhöhööh kirjoitti:

        Jumala on aina läsnä hetkessä , tässä ja nyt .

        1. Mooseksen kirja 18 luku:
        "Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. 21 Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."

        PR 15:3, JE 16:17, 23:24-25, HE 4:13
        "Jumala on kaikkialla. Hän näkee kaiken. Mikään ei ole piilossa hänen katseeltaan."


      • SatukirjaLapsille
        SatukirjaLapsille kirjoitti:

        1. Mooseksen kirja 18 luku:
        "Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. 21 Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."

        PR 15:3, JE 16:17, 23:24-25, HE 4:13
        "Jumala on kaikkialla. Hän näkee kaiken. Mikään ei ole piilossa hänen katseeltaan."

        1. Mooseksen kirja 9 luku:
        "Silloin Herra kysyi Kainilta: "Missä on veljesi Abel?" "

        "Jumala on kaikkialla. Hän näkee kaiken. Mikään ei ole piilossa hänen katseeltaan."


    • ei.kiitos

      Kovin epälooginen aloitus, joka perustuu ymmärryksen puutteeseen ja haluttomuuteen ymmärtää muuta kuin omaa näkökulmaasi.

      • höhöhöhöhööhöhö

        Eli pitäisi omia toisten näkökantoja? Oletko enään tuolloin oma itsesi?


      • ei.kiitos
        höhöhöhöhööhöhö kirjoitti:

        Eli pitäisi omia toisten näkökantoja? Oletko enään tuolloin oma itsesi?

        En minä sellaista edes sanonut. Taidat lukea ja kirjoittaa juttuja ihan miettimättä.


      • höhöhöhöhöhö
        ei.kiitos kirjoitti:

        En minä sellaista edes sanonut. Taidat lukea ja kirjoittaa juttuja ihan miettimättä.

        Minunhan kaiketi pitäisi ymmärtää sinua ensimmäisen viestisi perusteella? Enhän minä voi ymmärtää kun et kykene aloituksen asiaan reagoimaan.


    • ”Jos Jumalaa ei ole olemassa, kaikki on sallittua”.

      - Ivan Karamazov

      • Dostojevkin luoman mielikuvitushenkilön kuvitteellinen väite ihmisen luoman Jumalan tarpeellisuudesta moraalin perustaksi ei taida olla argumenttina kovin vahva.


      • IvanGarcia
        agnoskepo kirjoitti:

        Dostojevkin luoman mielikuvitushenkilön kuvitteellinen väite ihmisen luoman Jumalan tarpeellisuudesta moraalin perustaksi ei taida olla argumenttina kovin vahva.

        Lukemattomien uskovaisten käyttämien ihmisten luoman mielikuvitushenkilön nimeltään Jumala lainaamisten jälkeen toi Kazamazov ei kuulosta kovinkaan paljoa sen kummosemmalta :/
        Väittäsin jopa et ihan samaa luokkaa?

        Toisaalta: "Jumalaa ei ole olemassa, mutta kaikki ei ole sallittua" - Minä
        Joten sepäs oli vaikea todistaa vääräksi.


      • Jos vain "kristillinen Jumala" olisi todella olemassa niin miksi maailma tarvitsee maallisia lakeja Jumalan suojaksi?
        Suomessa ns. uskonrauha lausekkeen esmes.


    • Olet oikeassa, että ateismi on just todiste siitä ettei jumalaanne ole havaittu olevan olemassa. Muuten ateismia ei olisi olemassa vaan todennäköisesti moni kristittykin olisi antiteisti, koska se jumalanne ei olisi koskaan teille mieleinen kuin olette sen pienessä päässänne kuvitelleet.

      Jokaisella teillä kristityllä on oma jumala eli niitäkin on yhtä monta kuin on teitä kristittyjäkin.

      • höhöhöhöhöhöhöhöh

        Sitten kun saat olotilasi harmoniseksi, rauhalliseksi, tyyneksi , anteeksiantavaksi , rakastavaksi , tuomitsemattomaksi niin ollaan lähellä... Pystytkö siihen hiljaisuudessa hyväksyen vai tulisiko ahdas olo?


      • olenateisti
        höhöhöhöhöhöhöhöh kirjoitti:

        Sitten kun saat olotilasi harmoniseksi, rauhalliseksi, tyyneksi , anteeksiantavaksi , rakastavaksi , tuomitsemattomaksi niin ollaan lähellä... Pystytkö siihen hiljaisuudessa hyväksyen vai tulisiko ahdas olo?

        Olen ateisti enkä haluakaan pyhimykseksi.


      • höhöhöhöhöhö
        olenateisti kirjoitti:

        Olen ateisti enkä haluakaan pyhimykseksi.

        Eli ateisti ei pysty kokemaan rauhaa. Kiitos . Ja kyse ei ole pyhimykseksi tulemisesta vaan mielenrauhasta.


      • höhöhöhöhööhöhö
        olenateisti kirjoitti:

        Olen ateisti enkä haluakaan pyhimykseksi.

        Sen kyllä näkeekin nykymaailman menosta , te jotka rahaa halajatte ei rauha lähellä olekkaan.


      • KiitosJoEtukäteen
        höhöhöhöhööhöhö kirjoitti:

        Sen kyllä näkeekin nykymaailman menosta , te jotka rahaa halajatte ei rauha lähellä olekkaan.

        Haluatko tilinumeroni?
        Voisit pistää sinne ylimääräset rahasi, kuten uskontosi määrää! :)


      • höhhöhööhöhöhö
        KiitosJoEtukäteen kirjoitti:

        Haluatko tilinumeroni?
        Voisit pistää sinne ylimääräset rahasi, kuten uskontosi määrää! :)

        Kuten aikaisemmin kirjoitin , rahaa sinä halajat etkä rauhaa . Taidat olla oikein perinteinen ateisti?


      • Pölöpölöplö

        Sinäkin olet oikea rauhan perikuva. Täällä haastamassa riitaa.


      • Pölöpölöplö kirjoitti:

        Sinäkin olet oikea rauhan perikuva. Täällä haastamassa riitaa.

        Kyllä uskovaiset haastavat sitä ensin!


      • höhöhöhöhöhöhöhöh kirjoitti:

        Sitten kun saat olotilasi harmoniseksi, rauhalliseksi, tyyneksi , anteeksiantavaksi , rakastavaksi , tuomitsemattomaksi niin ollaan lähellä... Pystytkö siihen hiljaisuudessa hyväksyen vai tulisiko ahdas olo?

        Nuo luettelemasi asiat puuttuvat yleensä uskovilta.


      • Ateisti1982EiKirj
        höhöhöhöhöhöhöhöh kirjoitti:

        Sitten kun saat olotilasi harmoniseksi, rauhalliseksi, tyyneksi , anteeksiantavaksi , rakastavaksi , tuomitsemattomaksi niin ollaan lähellä... Pystytkö siihen hiljaisuudessa hyväksyen vai tulisiko ahdas olo?

        Uskovat tarvitsevat omasta mielestään siihen uskon, että nuo muka toteutuu oikein. Se uskovaisten rakastaminen kyllä tiedetään. Ennen se oli niiltä ihmisiltä kaula katki, jollei alkanut uskomaan, joten älkää viitsikö mussuttaa mitään todellisesta rakkaudesta kun ette näytä tietävän siitä yhtään mitään. Nykyisin halutaan puuttua siihenkin, mitä kukin tekee esimerkiksi makuuhuoneessa ja kenenkin kanssa tai miten tekee! :D Ymmärrettäväähän se on että oma seksielämä on ihan kuollut uskonsa takia. Kannattaisiko luopua uskonnosta, jotta alkaisi kiinnostamaan seksikin ettei sitä tarvitsi olla muille kateellinen kun muilla se parisuhteen seksi on hyvin "estotonta"? Joo, sitten se että kun se on "estotonta" niin siinä tapauksessa uskovat luulee että se on myöskin sama kuin "parin vaihtamista".
        Olen elänyt avoliitossa naisen kanssa jo yli 15 vuotta. Meille avoliitto on yhtä sitova kuin avioliitto.


      • HopiHopiGiveMoney
        höhhöhööhöhöhö kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin kirjoitin , rahaa sinä halajat etkä rauhaa . Taidat olla oikein perinteinen ateisti?

        Juu olen. Erittäin perinteinen. En o koko ikänäni uskonu jumalaan.
        Ja kyllä, tykkään rahasta. Eli: Pistäs nyt vaan sitä rahaa tulemaan, kuten uskontosi käskee! Olen köyhä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      171
      4072
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3593
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      225
      2964
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1269
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1184
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      158
      1129
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      981
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      920
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      807
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      794
    Aihe