Nostan hattua palstan uskoville!

hatun.nosto.uskoville

Koska ette lähde palstan ateistien provoihin ja trollauksiin mukaan.
Nytkin on muutama ketju missä ateistit yrittävät saada uskovia revittävikseeen mutta ihan keskenään saavat trollata niissä.

109

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, hupaisaa huomata miten yrittävät pitää hengissä ketjujaan 😂

• vähän.naurattaa

Repe, qwertyilija, mummomuori, a-teisti,ticotico ja kumppanit saavat keskenään trollailla :=)

• vähän.naurattaa kirjoitti:

Repe, qwertyilija, mummomuori, a-teisti,ticotico ja kumppanit saavat keskenään trollailla :=)

Kyllä, vaan :D jopa surkuhupaisuuteen saakka :D

• >> Nytkin on muutama ketju missä ateistit yrittävät saada uskovia revittävikseeen mutta ihan keskenään saavat trollata niissä. <<

Jos te pysytte pois noista harvoista mielenkiintoisista ketjuista, niin ne voi pysyäkin mielenkiintoisina. Kiitän jo etukäteen siitä, että pysytte niistä pois jatkossakin.

tv qwertyilija

• lesbon.enole

Vittuilkaa te atete niissä keskenänne. Mutta säälittävältä se näyttää.

• kerro.jo

Joko on vihitty?

• Nuo ketjut tosiaan tunnistaa asiallisesta ja jopa tasokkaasta keskustelusta. Niitä on vähän, mutta on kuitenkin.

Sitten on nää tämmöset ketjut... :D

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Nuo ketjut tosiaan tunnistaa asiallisesta ja jopa tasokkaasta keskustelusta. Niitä on vähän, mutta on kuitenkin.

Sitten on nää tämmöset ketjut... :D

Joo, kun aihe on noille liian haastava tai kiusallinen, niin ne pysyy pois.

• qwertyilija kirjoitti:

Joo, kun aihe on noille liian haastava tai kiusallinen, niin ne pysyy pois.

Olenko minäkin liian haastava ja kiusallinen sinulle 😂😂😂?

• hyvä-uskikset

tämä osoittaa uskovaisten fiksuuden!

• juurikin.näin

Kyllä, pekujen, torrejen ja qwertyjen paskanjauhanta-ketjuihin ei kannata osallistua.

• juurikin.näin kirjoitti:

Kyllä, pekujen, torrejen ja qwertyjen paskanjauhanta-ketjuihin ei kannata osallistua.

Joo, ei kannatakaan 🤗

• mutta.trolli.ei.voi
        usko.vainen kirjoitti:

Joo, ei kannatakaan 🤗

Pysyisit sitten pois niistä!

• mutta.trolli.ei.voi kirjoitti:

Pysyisit sitten pois niistä!

Niin olen pysynytkin vaikka llette kuin soitimella 😂😂😂

• usko.vainen kirjoitti:

Niin olen pysynytkin vaikka llette kuin soitimella 😂😂😂

Sinä, joka kommentoit ilkeillen vielä silloinkin, kun asia on ollut loppu ja selvä ajat sitten.

• torre12 kirjoitti:

Sinä, joka kommentoit ilkeillen vielä silloinkin, kun asia on ollut loppu ja selvä ajat sitten.

Laita esimerkki, kiitos!

• usko.vainen kirjoitti:

Laita esimerkki, kiitos!

No onhan niitä esimerkkejä ainakin 1000. Lue itse mitä sepustat. Ja kaikki aivan turhaan.

• torre12 kirjoitti:

No onhan niitä esimerkkejä ainakin 1000. Lue itse mitä sepustat. Ja kaikki aivan turhaan.

No, riittää kun laitat 4/1000 😉

• usko.vainen kirjoitti:

No, riittää kun laitat 4/1000 😉

Mitä tyhjän jauhamista taas vedät? Nyt esität tyhmää ja viatonta.

• torre12 kirjoitti:

Mitä tyhjän jauhamista taas vedät? Nyt esität tyhmää ja viatonta.

Laita nyt niitä esimerkkejä ja lopeta tuo jauhamisesi 🤗

• torremoliinos
        usko.vainen kirjoitti:

Ei taida tulla... ;)

• usko.vainen kirjoitti:

Suurin piirtein kaikki mitä sanot on tyhjänpäiväistä jauhamista.

• Ei.luotu kirjoitti:

Minä olen eri mieltä 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Minä olen eri mieltä 🤗

Heh. Pidät siis toisten tölvimistä ja jankuttamista asiallisena? No oletkin kyllä erikoinen persoona. Et taida juurikaan panostaa uskonelämääsi.

• torre12 kirjoitti:

Heh. Pidät siis toisten tölvimistä ja jankuttamista asiallisena? No oletkin kyllä erikoinen persoona. Et taida juurikaan panostaa uskonelämääsi.

Joko nyt laitat niitä esimerkkjä tolvimkestä ja jankutuksesta vai jatkatko tuota katteetonta tölvimistäsi ja jankutustasi pitkäänkin 😂?

• torre12 kirjoitti:

Joko laitat niitä esimerkkejä?

• Eilait
        usko.vainen kirjoitti:

Joko laitat niitä esimerkkejä?

Ei se laita koska niitä ei ole.

• Ei.luotu kirjoitti:

Oli hyvin ja jopa turhankin ystävällistä, että lisäsit tuon "suurin piirtein".

• Hyvä eli me voimme keskustella täällä rauhassa vaikka lintujen ruokinnasta.
      Omaan talipötköön tuli vierailulle käpytikka. Ilmeisen urbaani yksilö. Sain kuvankin siitä.

http://aijaa.com/k8omnh

• Hieno kuva.

• Onpa hyvä kuva. Minä olen miettinyt, että pitäisikö oraviakin ruokkia? Niitä alkaa olla aika vähän.

• hdk

Niinpä niin.
        Ja kuka sanoikaan jotain sen suuntaista , kuin että katsokaa taivaan lintuja, kuinka Jumala ne ruokkii...!
        Onneksi olkoon qwerty, toimit korkeamman voiman ohjaamana.
        Usko tai älä.

• hdk kirjoitti:

Niinpä niin.
        Ja kuka sanoikaan jotain sen suuntaista , kuin että katsokaa taivaan lintuja, kuinka Jumala ne ruokkii...!
        Onneksi olkoon qwerty, toimit korkeamman voiman ohjaamana.
        Usko tai älä.

Mites nämä jo poistetut kommentit tulikin takaisin?

No ok. Noista korkeammista voimista en sano mitään, mutta pistin kolmannenkin ruokintalaitteen linnuille. Käpytikka kävi taas aterialla ja muut pikkulinnut riitelee syömisjärjestyksestä. Sikäli kuin syömiseltään ehtivät.

• Ikkunan läpi?

Ikkunan läpi?

Kyllä, ikkunan läpi. Näkyyhän tuossa kuvassa olevan pieniä heijastuksia.

• hatun.nostoa

nostoa hatun

• HatunNostoa

hatun nostoa

• "Transsukupuolisuus” on osa samaa ilmiötä feminismin, homoliikeeen, ”sukupuolineutraalin avioliiton” ja esimerkiksi juutalaisen psykoanalyysin kanssa. Ne kaikki väittävät, ettei biologisia sukupuolia ole välttämättä edes olemassa ja etteivät sukupuoliperversiot voi koskaan olla mielisairauksia. Juutalainen kulttuurimarxismi ja ”poliittinen korrektius” ovat valtavirtaistaneet ilmiön, jota olisi vielä sukupolvi sitten pidetty paitsi naurettavana myös sairaana."

Petri Paavola, totuuden torvi Suomessa armon vuonna 2017.

• Jos asia on vastoin Jumalan tahtoa niin tulee se kohtaamaan loppunsa ilman ihmisen itsensä tuomitsemista. Vai onko pyrkimyksesi korottaa ihminen tuomariksi Jumalasta kotoisin?

• hdk kirjoitti: "Onneksi olkoon qwerty, toimit korkeamman voiman ohjaamana."<

Minua sitten ihmetyttää, että jotkut ihmiset kiittävät jumalaa, kun joku yksityinen ihminen tai porukka on heitä jossain asiassa auttanut, vaikka ei olekaan ollut kyse minkään kirkon tai seurakunnan avusta, Tämä on yleistä varsinkin amerikkalaisissa tosi-TV-ohjelmissa, mutta joskus näissä kotimaisissakin.

Oman kokemukseni mukaan sama homma on myös elävässä elämässä. Itsekin olen vuosien mittaan auttanut joitakin ihmisiä erinäisissä töissä, askareissa ja hätätöissä. Onpahan sitten tökkinyt, kun jotkut näistä vetävät jumalan siihen mukaan. Jotkut ovat sanoneet pyytäneensä jumalalta apua, ja sitten sinä tarjosit apuasi! Eivät omat sukulaiset auttaneet, mutta sitten sinä tulit ja autoit. Jumalalle kiitos ja ylistys! Ovatpa jotkut luvanneet iltarukouksessaan kiittää jumalaa minun antamastani avusta. Pari tapausta on ollut, jotka olisivat "kiitokseksi" vieneet minut niihin seuroihinsa. Kiva!

Ne avustamiset ovat loppuneet siihen. En sentään ole sanonut, että hoitakoon jumala sitten sen toteuttamisenkin, jos se kerran on tässä projektissa mukana. Mieli on kyllä tehnyt. Tällä hetkellä ei ole muuta säännöllistä projektia kuin pitkään jatkunut kummitätini siivousapu yms. On vaan alkanut hänkin hellarina vedellä jumalaa kehiin, vaikka tietää hyvin minun vakaumukseni. Taidan vuodenvaihteessa jättää senkin jumalan hanslankarin homman. Sukua hänellä on, vaikka omaa perhettä ei olekaan, hoitakoot he. Jumalan kanssa tai ilman!

• Aberkios kirjoitti:

hdk kirjoitti: "Onneksi olkoon qwerty, toimit korkeamman voiman ohjaamana."<

Minua sitten ihmetyttää, että jotkut ihmiset kiittävät jumalaa, kun joku yksityinen ihminen tai porukka on heitä jossain asiassa auttanut, vaikka ei olekaan ollut kyse minkään kirkon tai seurakunnan avusta, Tämä on yleistä varsinkin amerikkalaisissa tosi-TV-ohjelmissa, mutta joskus näissä kotimaisissakin.

Oman kokemukseni mukaan sama homma on myös elävässä elämässä. Itsekin olen vuosien mittaan auttanut joitakin ihmisiä erinäisissä töissä, askareissa ja hätätöissä. Onpahan sitten tökkinyt, kun jotkut näistä vetävät jumalan siihen mukaan. Jotkut ovat sanoneet pyytäneensä jumalalta apua, ja sitten sinä tarjosit apuasi! Eivät omat sukulaiset auttaneet, mutta sitten sinä tulit ja autoit. Jumalalle kiitos ja ylistys! Ovatpa jotkut luvanneet iltarukouksessaan kiittää jumalaa minun antamastani avusta. Pari tapausta on ollut, jotka olisivat "kiitokseksi" vieneet minut niihin seuroihinsa. Kiva!

Ne avustamiset ovat loppuneet siihen. En sentään ole sanonut, että hoitakoon jumala sitten sen toteuttamisenkin, jos se kerran on tässä projektissa mukana. Mieli on kyllä tehnyt. Tällä hetkellä ei ole muuta säännöllistä projektia kuin pitkään jatkunut kummitätini siivousapu yms. On vaan alkanut hänkin hellarina vedellä jumalaa kehiin, vaikka tietää hyvin minun vakaumukseni. Taidan vuodenvaihteessa jättää senkin jumalan hanslankarin homman. Sukua hänellä on, vaikka omaa perhettä ei olekaan, hoitakoot he. Jumalan kanssa tai ilman!

Totta, osa uskovista pitää tiedettä pilkkanaan ja saadessaan tuon vähättelemänsä tieteen kehittämää apua vaikka leikkauksen avulla, niin he kiittävät omaa Jumalaansa eivätkä leikkauksen tehnyttä tiimiä.

Mutta jos heidän antamastaan avusta kiittäisi vaikkapa liberaalia Jumalaa, niin mahtaisivatko tykätä huonoa.

• qwertyilija kirjoitti:

Totta, osa uskovista pitää tiedettä pilkkanaan ja saadessaan tuon vähättelemänsä tieteen kehittämää apua vaikka leikkauksen avulla, niin he kiittävät omaa Jumalaansa eivätkä leikkauksen tehnyttä tiimiä.

Mutta jos heidän antamastaan avusta kiittäisi vaikkapa liberaalia Jumalaa, niin mahtaisivatko tykätä huonoa.

Menes nyt niitä omia ketjujasi boostaamaan 🤗

• Metsäfilosofi kirjoitti:

Jos asia on vastoin Jumalan tahtoa niin tulee se kohtaamaan loppunsa ilman ihmisen itsensä tuomitsemista. Vai onko pyrkimyksesi korottaa ihminen tuomariksi Jumalasta kotoisin?

>Vai onko pyrkimyksesi korottaa ihminen tuomariksi Jumalasta kotoisin?

Kaikki toistaiseksi havaitut tuomarit ovat olleet ihmisiä. Mitän merkkejä muunlajisista tuomareista ei ole ainakaan vielä havaittu.

>Vai onko pyrkimyksesi korottaa ihminen tuomariksi Jumalasta kotoisin?

Kaikki toistaiseksi havaitut tuomarit ovat olleet ihmisiä. Mitän merkkejä muunlajisista tuomareista ei ole ainakaan vielä havaittu.

Mistä olet etsinyt havaintojasi, Repeliini?

• sä.oot.mainio
        usko.vainen kirjoitti:

Mistä olet etsinyt havaintojasi, Repeliini?

Repeliini ;););)

• ihan.naurattaa.taas

Pe.ku ja qwerty taas kiimoissaan.....

• saarnasetä

Juuri näin, me Herran paratiisiin valitsemat todelliset uskovat emme lähde kenenkään ateistisen trollin vehkeilyyn mukaan, emmekä vastaa tai kommentoi heidän trollauksiaan. Provosoikoot vain keskenään nämä Herran tuliseen järveen tuomitsemat hylkiöt.

• todellakin_

Aamen!

• Hyvä parodia! Voisi olla tosissaankin kirjoitettu.

Hyvä parodia! Voisi olla tosissaankin kirjoitettu.

Se on ihan 50/50 oliko tuo tosissaan.

• Foorumiin_kyllästynyt

Tämä palsta aloitusta myöten on nykyään lähes pelkkää muutaman "tosiuskovaisen" provokaatiota - ja kyllähän sen tietää kaikki, että he ovat niitä, ketkä täällä trollaavat. Foorumin taso on samassa linjassa kauttaaltaan, mutta trollit kullakin palstalla tietysti riippuvat aina palstan aiheesta, sillä erotuksella, että noita "tosiuskovia" on joka paikassa julistamassa.

No mikäs siinä, jos eivät muuta sisältöä elämälleen keksi. Sitä paitsi tuo kertoo erityisesti siitä, että he eivät saa sanaansa kuuluville missään muualla, koska heitä ei oteta vakavasti.

Vaikka sitä voisikin haluta keskustella täällä, niin tuohon heidän provopaskaan ei viitsi tämmöistä kevyttä kannanottoa enempää kajota. Aika monilla, itseni mukaan lukien, on yleensä parempaakin tekemistä, kuin tuottaa mielihyvää tanssimalla noiden häiriköiden pillin tahtiin.

• Millä nikillä olet tällä palstalla keskustellut???

• taastätäsamaa
        usko.vainen kirjoitti:

Millä nikillä olet tällä palstalla keskustellut???

Sekös sinua kiinnostaa..

• taastätäsamaa kirjoitti:

Sekös sinua kiinnostaa..

Toki. Olisihan se kiva nähdä tuon kirjoittajan omat keskustelutaidot vähän laajemmin :D

• taastätäsamaa

Tiedätkös, minua kiinnostaisi lukea jotain jonka olet itse, omasta päästäsi kirjoittanut ja joka sisältäisi älykkään ajatuksen.

Tiedätkös, minua kiinnostaisi lukea jotain jonka olet itse, omasta päästäsi kirjoittanut ja joka sisältäisi älykkään ajatuksen.

No vaikka: Homous on synti :D:D:D

• taastätäsamaa

Jos tuo on kaikki johon kykenet, niin olen oikeassa kun sanon sinusta, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Jos tuo on kaikki johon kykenet, niin olen oikeassa kun sanon sinusta, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Juuri näin.

Ei toki ole kaikki mutta eikös tuo jo riitä sinulle :D?

• taastätäsamaa

Oletko tosissasi noin yksinkertainen?

• usko.vainen kirjoitti:

No vaikka: Homous on synti :D:D:D

Jaha. Tuoko ajatus onkin siis sinun omasta päästäsi?

• tiiä.häntä
        taastätäsamaa kirjoitti:

Sinä ainakin olet molempia!

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Jaha. Tuoko ajatus onkin siis sinun omasta päästäsi?

Sinunkos?

Kyllä se on, ellei yksinkertaisempi.

Kyllä se on, ellei yksinkertaisempi.

Repeliini siinä koko akateemisella sivistyksellään taas käyttätyy kuin pikku-repeliini :D:D:D

• usko.vainen kirjoitti:

Sinunkos?

Ei vaan sinun.

Ei vaan sinun.

Niinhän minä juuri sanoin:D

• usko.vainen kirjoitti:

Niinhän minä juuri sanoin:D

Hauskasti vältit vastaamasta itse kysymykseen.

Hauskasti vältit vastaamasta itse kysymykseen.

Minähän vastasin jo.

• usko.vainen kirjoitti:

Minähän vastasin jo.

Totta. Siis ajatus "Homous on synti" on sinun omasta päästäsi.

Totta. Siis ajatus "Homous on synti" on sinun omasta päästäsi.

En ainakaan kopioinut sitä mistään joten mitä muita vaihtoehtoja jää kuin se, että se on minun omasta päästäni?

• usko.vainen kirjoitti:

En ainakaan kopioinut sitä mistään joten mitä muita vaihtoehtoja jää kuin se, että se on minun omasta päästäni?

Olet aiemmin vedonnut siihen, että se ajatus on Raamatusta.

Olet aiemmin vedonnut siihen, että se ajatus on Raamatusta.

Jaa, se on sitten tullut päähäni Raamatusta jos niin olen sanonut.
        Oletko muuten samaa mieltä kuin minä ja Raamattu, että homous on synti?

• usko.vainen kirjoitti:

Jaa, se on sitten tullut päähäni Raamatusta jos niin olen sanonut.
        Oletko muuten samaa mieltä kuin minä ja Raamattu, että homous on synti?

Tuolla toisessa keskustelussa pohdittiin syntiä. Sanottiin, että olemme syntisiä, mutta emme ole syntisiä, teemme syntiä, mutta emme tee syntiä. Olen edelleen sekaisin siitä, että olemmeko me syntisiä vai emme.

Tuolla toisessa keskustelussa pohdittiin syntiä. Sanottiin, että olemme syntisiä, mutta emme ole syntisiä, teemme syntiä, mutta emme tee syntiä. Olen edelleen sekaisin siitä, että olemmeko me syntisiä vai emme.

Ketkä me?

• usko.vainen kirjoitti:

Ketkä me?

Me uskovat.

Me uskovat.

Keitä tarkoitat uskovilla?

• usko.vainen kirjoitti:

Keitä tarkoitat uskovilla?

Meitä, jotka uskomme Jumalaan ja siihen, että Jeesus kuoli meidän puolestamme.

Meitä, jotka uskomme Jumalaan ja siihen, että Jeesus kuoli meidän puolestamme.

No, jos Jeesus on kuollut sinun syntiesi tähden niin miksi olisit edelleen syntinen?

• usko.vainen kirjoitti:

No, jos Jeesus on kuollut sinun syntiesi tähden niin miksi olisit edelleen syntinen?

Eikö syntiä tekevä ole syntinen?

Eikö syntiä tekevä ole syntinen?

Ei sen jälkeen jos Jeesus on antanut synnit anteeksi, vai mitä?

• usko.vainen kirjoitti:

Ei sen jälkeen jos Jeesus on antanut synnit anteeksi, vai mitä?

Tarkoittaako tuo syntejä, joita teen joka päivä? Vai enkö tee enää syntiä sen jälkeen kun olen tullut uskoon?

Tarkoittaako tuo syntejä, joita teen joka päivä? Vai enkö tee enää syntiä sen jälkeen kun olen tullut uskoon?

Vain sinä sen tiedät.

• usko.vainen kirjoitti:

Vain sinä sen tiedät.

Ei siis selvinnyt nytkään tuo asia.

Ei siis selvinnyt nytkään tuo asia.

Niin, sinä itse sen tiedät mitä sinä teet.

• usko.vainen kirjoitti:

Niin, sinä itse sen tiedät mitä sinä teet.

Kyllä, mutta sitä en oikeastaan ihmetellytkään. Ihmettelin sitä syntisyyttä, että onko uskovainen syntinen vai eikö ole?

Kyllä, mutta sitä en oikeastaan ihmetellytkään. Ihmettelin sitä syntisyyttä, että onko uskovainen syntinen vai eikö ole?

Kuten sanoin, riippuu uskovaisesta.

• usko.vainen kirjoitti:

Kuten sanoin, riippuu uskovaisesta.

No jos ajatellaan oikeaa uskovaista.

No jos ajatellaan oikeaa uskovaista.

Toistat itseäsi 😳

• usko.vainen kirjoitti:

Toistat itseäsi 😳

Et siis halua selventää asiaa minulle. Selvä.

Et siis halua selventää asiaa minulle. Selvä.

Mitä sinä sitten ymmärrät sanalla syntinen?
        Vaikka tämä ei olekaan ketjun aihe, se ei n y t sinua näytä haittaavan...

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä sinä sitten ymmärrät sanalla syntinen?
        Vaikka tämä ei olekaan ketjun aihe, se ei n y t sinua näytä haittaavan...

No annetaan olla. Ehkä saan vastaukseni joskus joltain muulta.

No annetaan olla. Ehkä saan vastaukseni joskus joltain muulta.

Niin, muista sitten myös kertoa mitä tarkoitat syntisellä ja synnittömällä 😉

• Kuusenjuuret
        usko.vainen kirjoitti:

Niin, muista sitten myös kertoa mitä tarkoitat syntisellä ja synnittömällä 😉

Niitäpä juuri kyselin, vaan en saanut vastausta.

Niitäpä juuri kyselin, vaan en saanut vastausta.

Jaa.

• kiiiskivastarannalta

En ole kanssasi samaa mieltä. Kyllä täällä on suurin osa epätosiuskovia, liberaaleja, agnostikkoja ja ateisteja.

Todella vähän on niitä, joiden kirjoituksia lukiessa kokee, että tässä on uskova ihminen.

• Kirkotoinen
    • Aamenet

Joo hupaisaa huomata, että kysytte uskontoon syvästi liittyviä yksityiskohtia, kuten kuuluuko pyttipannu evoluutioon.
      Siinä on ateisteilla tekemistä, kun yrittävät kumota todellisia uskon asioita.

• jumpsis-jömpsis

Eli uskon asiat saavat juuri sen arvon kuin niille kuuluu: pyttipannukategoria.

• nostoa

Niin minäkin, ja tätä ketjua!

• myösminä

Myös minä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2869
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2375
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2238
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2213
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1901
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      29
      1595
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      26
      1496
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1361
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1314
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1286
    Aihe