bennetin trimmien asento anturi?

flipper670

Missä mahtanee sijaita?toimivat ok,mutta näyttötaulu väittää,että toinen kokoajan alhaalla,pois lukien sen hetken kun säätää,heti sen jälkeen kaikki valot toiselta puolelta loistaa

25

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yammusi

      Luultavasti toinen sylinteri vuotaa öljyä.
      Minulla toimi trimmit ok, mutta toisessa asennon valonäyttö näytti väärin.
      Sylinteri vuoti öljyä.
      Minulla kanssa Bennetin trimmit.

    • Tyrnäväntorpedo

      Onko hydrauliset vai sähköiset trimmit?

      • TorpedoYouAss

        Sähköhydrauliset. Mitäs luulisit, Bennetit.


      • Tyrnäväntorpedo
        TorpedoYouAss kirjoitti:

        Sähköhydrauliset. Mitäs luulisit, Bennetit.

        En tiedä sinun persiistäsi, mutta Bennetin vaihtoehtona on sähkömekaaniset ja sähköhydrauliset.

        Joskus on ihan kiva näpäyttää toista tietämättömyydestä, mutta silloin kannataa pitä huolta siitä, että tietää mistä puhuu. Muuten itse joutuu naurunalaiseksi, vai mitä?


      • vesikierto

        sähkömekaaniset ja sähköhydrauliset ovat sama asia!! sähköiset molemmat niin kuin nimi kertoo! hydrauliikka on sitten eri asia, nestetoiminen!


      • vikavirtasuojaus

        vettä ja sähköä ei saa muutenkaan sotkea, oikosulku


      • Tyrnäväntorpedo
        vesikierto kirjoitti:

        sähkömekaaniset ja sähköhydrauliset ovat sama asia!! sähköiset molemmat niin kuin nimi kertoo! hydrauliikka on sitten eri asia, nestetoiminen!

        Ei ole.
        Sähkömekaaniset toimivat askelmoottorilla ja sähköhydraulisissa voiman välittää nimen mukaisesti hydraulineste.

        Etkö oikeasti tiedä näistä asioista vai kettuiletko vain?


      • Meillä on myös sähkömekaaniset trimmit mutta ei siellä mitään askelmoottoria ole vaan käsittääkseni pitkä ruuvi jota sähkömoottoria käyttää.Trimmit on hankittu v 2000 ja mitään vikaa ei koskaan ole ollut.Ei tarvita erillistä hydraulisäiliötä, pelkät sähköjohdot.Merkkiä en muista mutta on " made in USA" .


      • gfdhj
        lihamylly1 kirjoitti:

        Meillä on myös sähkömekaaniset trimmit mutta ei siellä mitään askelmoottoria ole vaan käsittääkseni pitkä ruuvi jota sähkömoottoria käyttää.Trimmit on hankittu v 2000 ja mitään vikaa ei koskaan ole ollut.Ei tarvita erillistä hydraulisäiliötä, pelkät sähköjohdot.Merkkiä en muista mutta on " made in USA" .

        Teollisuudessa puhutaan karamoottoreista.


      • Tyrnäväntorpedo
        gfdhj kirjoitti:

        Teollisuudessa puhutaan karamoottoreista.

        Karamoottoripa hyvinkin.
        En ole purkanut enkä tiedä miten asennonmittaus on tehty. Askelmoottori on kalliimpi kuin peruskaramoottori, mutta ei tarvitse erillistä anturia trimmien asennon tunnistamiseen. Pelkällä karamoottorilla täytyy olla joku tapa tunnistaa kuinka ulkona trimmi on.

        Toisaalta trimmissä ei ole niin väliä onko mittari pilkulleen oikein koska veneen asento on se, mitä säädetään. Pelkällä karamoottorillakin voidaan päästä laskemalla riittävään tarkkuuteen etenkin, jos trimmit aina palaavat ylös eikä virheet ei pääse kumuloitumaan.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen: hydraulisessa sylinterissä on sisällä anturi, joka mittaa asennon. Sähkömekaanisessa asennon tunnistus voi olla trimmin sisällä tai trimmin asento lasketaan.


      • Kanaljan
        Tyrnäväntorpedo kirjoitti:

        Karamoottoripa hyvinkin.
        En ole purkanut enkä tiedä miten asennonmittaus on tehty. Askelmoottori on kalliimpi kuin peruskaramoottori, mutta ei tarvitse erillistä anturia trimmien asennon tunnistamiseen. Pelkällä karamoottorilla täytyy olla joku tapa tunnistaa kuinka ulkona trimmi on.

        Toisaalta trimmissä ei ole niin väliä onko mittari pilkulleen oikein koska veneen asento on se, mitä säädetään. Pelkällä karamoottorillakin voidaan päästä laskemalla riittävään tarkkuuteen etenkin, jos trimmit aina palaavat ylös eikä virheet ei pääse kumuloitumaan.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen: hydraulisessa sylinterissä on sisällä anturi, joka mittaa asennon. Sähkömekaanisessa asennon tunnistus voi olla trimmin sisällä tai trimmin asento lasketaan.

        Bennett kauppaa ja valmistaa käsittääkseni pelkkiä hyraulisia trimmejä.


      • Tyrnäväntorpedo
        Kanaljan kirjoitti:

        Bennett kauppaa ja valmistaa käsittääkseni pelkkiä hyraulisia trimmejä.

        Olet käsittänyt väärin.

        Mutta jotta ei menisi juupas-eipäs jauhamiseksi, niin käy valmistajan sivuilla. Voit sitten kinata niiden kanssa kumpi teistä tietää paremmin :D


      • Kanaljan kirjoitti:

        Bennett kauppaa ja valmistaa käsittääkseni pelkkiä hyraulisia trimmejä.

        Hyvät herrat, veitte sanat suustani, karamoottori oli se sana, kiitoksia. Niin, ei meillä mittään mittarinäyttöä näille trimmeille ole.Kun lähdetään liikkelle niin painetaan trimmit alas ja kun vene planaa niin säädetään ( trimmeillä) vene suoraksi ja menoksi.Laituriin tullessa painetaan trimmit pois painamalla "up" nappia noin 5 sekuntia ja se on siinä.Tämä kuulemma sen takia että ei muodostu nääkkeja trimmin tiivistyspinnoille.Homma on toiminut ihan OK 18 vuotta.


      • Kanaljan
        lihamylly1 kirjoitti:

        Hyvät herrat, veitte sanat suustani, karamoottori oli se sana, kiitoksia. Niin, ei meillä mittään mittarinäyttöä näille trimmeille ole.Kun lähdetään liikkelle niin painetaan trimmit alas ja kun vene planaa niin säädetään ( trimmeillä) vene suoraksi ja menoksi.Laituriin tullessa painetaan trimmit pois painamalla "up" nappia noin 5 sekuntia ja se on siinä.Tämä kuulemma sen takia että ei muodostu nääkkeja trimmin tiivistyspinnoille.Homma on toiminut ihan OK 18 vuotta.

        Hieno homma ????????


    • asento-lepo

      en tiedä mikä askel-tai kampimoottori sulla on mutta mulla on DIESEL-moottori ja se ei kyllä liity niihin trimmilevyihin mitenkään!
      nappia painan ja sähkömoottori surisee.
      ja mikä ihmeen kalliimpi peruskauramoottori? hevosvankkurit? tuskin sentään vesillä on uivien hevosten vetämiä lauttoja??!!?

      • Tyrnäväntorpedo

        Tekniikka voi olla kokemattomalle hämmentävää :D


      • Yksinkertaist
        Tyrnäväntorpedo kirjoitti:

        Tekniikka voi olla kokemattomalle hämmentävää :D

        Tämä kypätorpedo tuntuu hiukan riidanhaluiselta tolvanalta.


      • eiYmmäräEiVäliäkään
        Yksinkertaist kirjoitti:

        Tämä kypätorpedo tuntuu hiukan riidanhaluiselta tolvanalta.

        Ja tiplomi myyjä tai jotain. Hällä on mielenkiintoinen ajatus miten käytetyn veneen hinta asetetaan vastaamaan yrityksen tarvetta saada rahaa kulurakenteidensa peitoksi, eli markkinahinta jaska palkka firman yleiskulut 19% ja päälle katetavoite 20% ja sitten odotellaan sopivaa hetkeä, milloin tähdet ja kuu sopivassa asennossa pienen hetken jolloin syntyy kaupatkin, ja firmalla aikaa odotella vuosikausia. Yleensä lähtökohta markkinahinta - tinkaus=kauppa ja tälläkin kaavalla kestää kaupan syntyminen, mutta keskustelu yhteys kaupan saattamiseksi päätökseen aukeaa.


      • Tyrnäväntorpedo
        Yksinkertaist kirjoitti:

        Tämä kypätorpedo tuntuu hiukan riidanhaluiselta tolvanalta.

        Sanoo hemmo, joka kirjoittaa vakavissaan kauramoottoreista?
        Vaikutat seurankipeältä ja yksinäiseltä. Vanheneminen on prseestä :D


      • Kyrpätorpedo
        Tyrnäväntorpedo kirjoitti:

        Sanoo hemmo, joka kirjoittaa vakavissaan kauramoottoreista?
        Vaikutat seurankipeältä ja yksinäiseltä. Vanheneminen on prseestä :D

        Mineen mistään moottoreista ole kirjootellu.


    • VPD6

      Löytyisikö tuosta linkin keskustelusta tietoa tai apua asiaan? http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/468310-bennett-trim-tab-indicators-sensor.html . Minulla vanhemman malliset trimmien asentoa näyttävät indikaattorit. Niistäkin keskustelussa hyvät kuvat ja ohjeita. Trimmit toimivat painikkeista normaalisti, mutta asentoa näyttävät led näytöt näyttävät mitä sattuu. Otin kesällä lattakaapelit irti cpu yksiköstä. Linkin keskustelusta löytyy myös ohje näyttöjen kalibroimiseksi sekä muitakin ohjeita vian selvittämiseksi. Täytyy ainakin minun kokeilla keväällä olisiko siitä apua.

    • asidofiilus

      Oletko kokeillut piimää, se yleensä auttaa hydraulionglemiin

    • VPD6

      Voi harmi, kun taas joku "valopää" tulee sotkemaan asiallista keskustelua/kyselyä. Minäkin olen selvitellyt veneeni bennett trimmien indikaattorien ongelmaa ja hakenut netistä tietoa. Löysin jotakin tietoa asiasta ja halusin jakaa sen täällä jos vaikka keskustelun aloittajalle olisi tuosta apua. Sain aiemmin tälle palstalle laittamasta kyselystä hyvän "vinkin" mistä voisin hankkia uudet pa- tankkien korkit. Suomen venetarvikkeita myyvistä liikkeistä niitä ei löytynyt. Sieltä ne löytyivät eli englannista, joten olen kokenut tämän palstan oivalliseksi paikaksi kysellä neuvoja ja kokemuksia mitä erilaisimmissa veneiden tekniikkaan liittyvissä asioissa.
      Älkää pilatko hyvää foorumia asiattomuuksilla.

      • VPD6
        Muistan juttusi niistä "korkeista".Minäkin olen saanut hyviä vinkkejä monistakin asioista.Vaikka näitä " valopäitä" tuntuu riittävän, ja joskus harmittaa niitten tyhmät kommentit, pitää vain jatkaa ja yrittää auttaa muita.
        Nostimme veneen eilen että ensi kautta odottelemme mutta sinne on pirulauta kuusi kuukautta.Hyvää myöhäissyksyä sinulle.


    • kossua-paljon

      meillä kaunissaaressa voidellaa kaikki hyvin! reino ja arska vai mikä päivi se nyt olikaan on jo kakkinut laguuniin ja poliisit tulossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe