Kaksi diselmiestä jatkaa valehteluaan

NaurettavaaValetta

Vähän väliä lehdissä dieselin puolustajina esiintyneet valehtelevat tässä oikein kunnolla. Oikein naurattaa. Autoliikkeet yrittävät päästä varastostaan eroon. Uusia ei enää oteta.
Kamuxin toimitusjohtaja Juha Kalliokoski. ja Autoalan Keskusliiton toimitusjohtaja Pekka Rissa:

http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/autoliikkeet-tuovat-yha-enemman-kaytettyja-autoja-ulkomailta-etenkin-dieselit-kiinnostavat-ostajia/772440/

14

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlipaSekavaKirjoituksesi

      Mikäs tuossa nyt näyttää valehtelulta ja miksi?

      Nuohan vaan toteavat, että koska vähän ajettuja uudehkoja dieseleitä on liian vähän tarjolla halukkaille kysyntään nähden, niin niitä tuodaan. Syynä tuohon puutteeseen on luonnollisesti sekin, että koska dieseleiden osuus Suomessa on noin kolmannes ja niillä ajetaan pitkään ja paljon, niin noita vähän ajettuja uudehkoja dieselvaihtoautojakaan ei ole tarpeeksi,
      Mikä tässä on ihmeellistä ja kummallista, että se ihan naurattaa?

      Eikö autoliikkeet aina pyri pääsemään varastoissa olevista käytetyistä eroon?

      "Uusia ei oteta" ???? Mitähän tarkoitat? Siis mitä "uusia ei oteta"??? Tarkoitatko käytettyjä vai ylipäänsä vaihdossa tulevia? Vai mitä?
      No mitenkäs sitä käytettyjen kauppaa sitten tehdään??? Dieseleitähän tuodaan juuri siksi, ettei niitä ole tarpeeksi kysyntään nähden, joten miksi niitä ei muka otettaisi, jos tarkoitit dieseleitä. Ei kai niitä tuotaisi, jos ei olisi tarvetta. Vai miten ajatuksenjuoksusi oikein menee...

      Ja tuo Kamuxhan elää vaihtoautoilla, joten täytyyhän sillä niitä olla myytäväksi. .

      Kyllä sulla nyt oli kovin sekava kirjoitus, suorastaan vailla päätä ja häntää....

      • kärtsäänokkaa

        Diesel jyrää maailman tappiin asti, sano viherkikkels!


    • Dieselonkuollut

      Dieselautoilla ei ole enää käytettynä juuri mitään arvoa, eikä enää tule olemaankaan.

      • Diesel-nousee-taas

        Älähän jaksa höpöttää.
        Dieseleiden osuushan ei ole vähentynyt laisinkaan.
        Tuo v 2008 sinänsä järkevä lakimuutos, joka suosi dieseleitä tietysti johti voimakkaaseen myyntipiikkiin, mutta sen vaikutus on nyt sulanut pois ja taso on palannut normaaliin tasoon. Itse asiassa se jäi hieman suuremmaksikin.

        Nythän on pula nimenomaan käytetyistä vähänajetuista ja uudehkoista dieselautoista, kuten tuossa edellä tulikin esille. Niitä joudutaan jo tuomaan ulkomailta Suomeen.
        Melkoisesti erilainen on todellisuus ja tuo sinun toiveesi.

        Nyt jo on selvät merkit ilmassa dieselien noususta, kun tämä joutava dieselvastainen paatos Euroopassakin ja myös Suomessa on kuihtumassa tosiasioiden alkaessa tulla julkisuuteen.
        Uusimmat dieselit ovat jälleen ottamassa paikkansa puhtaimpina polttomoottoreina, kun myös typpioksidipäästöt on saatu pienemmiksi kuin bensa-autoissa. Kaikki muut päästöthän ovatkin jo olleet pienempiä tai samantasoisia jo vuosia.


    • VapaataPudotusta

      Esimerkiksi Nettiauto.comin tilastoista näkee, että polttoainevalinnalla ”diesel” tehtyjen hakujen määrä oli viime vuoden marraskuun ja tämän vuoden toukokuun välillä pudonnut noin 40 prosenttia. Se on niin iso muutos, että vaikka jälleenmyyntihinnat eivät ole vielä mihinkään romahtaneet, ei hintakehityksen suunta voi ainakaan olla ylöspäin.

    • E220_CDI

      Kauppalehti kertoo, että Mersulta, Hondalta ja Fordilta löytyy syyskuusta lähtien vaadittavan entistä vaativamman EU6c normin täyttäviä dieselmoottoreita.

      Bensamoottorisia osaa näillä näkymin tehdä vain Porsche.

      Muita myyntiluvan saaneita moottoreita ei sitten olekaan.

      Lapsellisimmat jatkavat uskonsotiaan rakastamansa polttoaineen puolesta, me muut ostamme jonkun sellaisen härvelin, joka sopii omaan käyttöön ja läpäisee tiukentuvat määräykset.

    • taidanajelladieselillä

      Täällä lukee näin ............Näkökulma: Dieselpelko on Suomessa turhaa, vaikka hybridit tekevätkin tuloaan.

      Saksassa käytävällä dieselkeskustelulla on hyvin vähän suoria vaikutuksia Suomeen.

      Diesel on edelleen taloudellisin paljon ajavalle.

      Vieläkö uskaltaa ostaa dieselauton? Vai pitäisikö diesel vaihtaa bensakoneiseen, vaikka kilometrejä edelleen tuleekin paljon? kysyy Karjalaisen toimittaja Veikko Huotari näkökulma-kirjoituksessaan.

      https://www.karjalainen.fi/teemat/item/158050-nakokulma-dieselpelko-on-suomessa-turhaa-vaikka-hybridit-tekevatkin-tuloaan

      Ajelin tuossa pikkulenkin tänään melko syrjässä lieksn inariss ja siinä tuli mieleen jos olisi sähköauto niin äitiä tulisi ikävä,alla oli 350km ajettu,ja matkaa jäljellä vielä reippaasti,no katsoin volvon v70 d5 mittaria niin ajettu oli kaikkiaan lähes 800km kun olin pihassa kotosalla.Sitten vilkaisin paljonko on jäljellä kilometrejä ,lukema on toista tuhattakm eli yli 1000km .

      Tankin koko on 70l,pitäskö nauraa noille muille vaihtoehdoille vai miten tähän reakoisi?

      Kipasen tankillakin illakseltaan rajan takana maksaen noin 50 centtiä litralta,niin minä en vaan kerta kaikkiaan nää edullisempaa vaihtoehtoa,autollani on ajettu 406000km ja puolet on vielä jäljellä minun ajollani jos ei kolareita tai vahinkoja satu.

      Minä en nää parempia vaihtoehtoja mitenkään.

    • siinäRöllipojallePähkinä

      Kopio Trafin sivulta:
      Päiväys: 2017-08-01 09:30
      Lähde: Trafi, Tilastokeskus
      Dieselautojen osuus ensirekisteröinneistä on vähentynyt 2010-luvulla vuoden 2008 huippuvuodesta, jolloin lähes puolet henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. Vuonna 2016 yhteensä 33,2 % uusista henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. Tammi-kesäkuussa 2017 osuus oli 32,7 %.

      Dieselautojen osuus autokannasta kasvaa edelleen tasaisesti. Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieselin osuus on yli 60 %.

      Suomessa dieselautojen osuus henkilöautoista on EU-maiden keskiarvoon verrattuna pieni. Vuonna 2016 noin puolet EU:ssa ensirekisteröidyistä henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. EU-maiden tilastoja on koottu kansainvälisten tilastojen sivulle.

      • dieselOnNykypäivää

        Dieselillä ajetaan vielä silloin kun nykyiset Toyotat ovat ruostuneet ja valuneet ojiin ja kaivoihin ruskeana vanana.


      • E220_CDI
        dieselOnNykypäivää kirjoitti:

        Dieselillä ajetaan vielä silloin kun nykyiset Toyotat ovat ruostuneet ja valuneet ojiin ja kaivoihin ruskeana vanana.

        Eikä siihen kauan menekään, koska katsastustilastojen mukaan reilusti alle puolet Toyotista näkee edes massiivista 200.000 km ajomäärää ikinä.

        Tai ainakaan niitä ei enää tuoda katsastukseen.


      • E220_CDI

        Turhaan sinä mulle huudat, koska en toki valehtele. Katsastustilastoja siteerasin, eivätkö ne yleensä ole Toyotakuskille luotettava tietolähde? No tuossa on linkkikin:

        http://m.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml

        Siinä sanotaan aivan selvästi, että vain hieman reilu kolmannes (36.1%) Toyotista saavuttaa Toyotalle (vai kuskille) haasteellisen 200.000 km ajomäärän.

        En epäile yhtään viittaamaasi väitettä, että 80% viimeisten 20 vuoden aikana valmistetuista Toyotista olisi yhä liikenteessä. Kestäväthän ne hyvin, kun niillä näköjään ajetaan vain hyvin vähän.

        Siteeraamasi tätä enemmän 300- 800.000 km ajettujenkin tilasto tukee selkeästi tietoa Toyotan pienistä ajomääristä. Uusia Toyotia pistetään kilpiin vertaamiisi Volvoihin ja Mersuihin verrattuna 2 - 2.5 kertainen määrä, silti uutena lukumääräisesti ylivoimainen Toyotien joukko hupenee jo 300.000 km matkalla keskimäärin selvästi kalliimpia ja uutena harvinaisempia merkkejä harvalukuisemmaksi.

        Legendalle Toyotan ylivertaisesta kestosta ei löydy näyttöä katsastistilastoista, pikemminkin päinvastoin. Jos välttämättä haluat, voit kaivaa esiin katsastustilastojen hylkäysprosentit ajomäärän suhteessa huomataksesi Toyotan putoavan entistä kauemmas paremmin kilometrejä kestävistä.

        Toyotassa on paljon hyvää, mutta tämä ei ole sen vahvuus.


      • mersumiehelle

        Autot tykkäävät että niillä ajetaan. Ja pitkää matkaa kerralla.
        Siksi kaupparatsun diisselimersu kestää pitempään kuin pitsalähetin Yaris.

        Jos verrattaisiin samantyyppisiä autoja, väittäisin että Hiacella pääsee pitemmälle kuin Vitolla.


      • dfdfsdafdfasdfsdfda
        E220_CDI kirjoitti:

        Turhaan sinä mulle huudat, koska en toki valehtele. Katsastustilastoja siteerasin, eivätkö ne yleensä ole Toyotakuskille luotettava tietolähde? No tuossa on linkkikin:

        http://m.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml

        Siinä sanotaan aivan selvästi, että vain hieman reilu kolmannes (36.1%) Toyotista saavuttaa Toyotalle (vai kuskille) haasteellisen 200.000 km ajomäärän.

        En epäile yhtään viittaamaasi väitettä, että 80% viimeisten 20 vuoden aikana valmistetuista Toyotista olisi yhä liikenteessä. Kestäväthän ne hyvin, kun niillä näköjään ajetaan vain hyvin vähän.

        Siteeraamasi tätä enemmän 300- 800.000 km ajettujenkin tilasto tukee selkeästi tietoa Toyotan pienistä ajomääristä. Uusia Toyotia pistetään kilpiin vertaamiisi Volvoihin ja Mersuihin verrattuna 2 - 2.5 kertainen määrä, silti uutena lukumääräisesti ylivoimainen Toyotien joukko hupenee jo 300.000 km matkalla keskimäärin selvästi kalliimpia ja uutena harvinaisempia merkkejä harvalukuisemmaksi.

        Legendalle Toyotan ylivertaisesta kestosta ei löydy näyttöä katsastistilastoista, pikemminkin päinvastoin. Jos välttämättä haluat, voit kaivaa esiin katsastustilastojen hylkäysprosentit ajomäärän suhteessa huomataksesi Toyotan putoavan entistä kauemmas paremmin kilometrejä kestävistä.

        Toyotassa on paljon hyvää, mutta tämä ei ole sen vahvuus.

        Toyotan kestävyys ei ole mikään legenda vaan totisinta totta:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15009433/toyotan-korkean-laadun-44-konkreettista-todistetta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe