ovat näköjään herkkä aihe palstan ylläpidolle. Aina kun kertoo Nettiauton myynti-ilmoituksista joissa kerrotaan että Tojoihin on vaihdettu koko kone tai myydään kansivikaisia tojoja niin koko ketju poistetaan. Miksi tosiasioita ei saa kertoa?
Porsivat D-4D koneet
98
1797
Vastaukset
- Ilmiötä_ei
tunneta maailmalla lainkaan. Jotakin outoa ja tarkoituksellista feikkitiedon levittämisessä siis on. Lienee trollin kautta levitettävää kilpailijan disinformaatiota jonka tarkoituksena on saattaa Toyota huonoon valoon. Kannentiivisteen rasitus saattaa teoriassa johtua tukkoon ajetusta moottorista jolloin karsta jää männän ja kannen väliin liian paksulti. Maissa joissa ajetaan kovempaa, moottori pysyy puhtaampana ja ilmiö on tuntematon.
- GoogleKertooToisin
Vai on, onko?
- katso.nettiautosta
En usko että käytettyjä 2.2 D-4D autoja myyvät henkilöt valehtelevat kertoessaan että myynnissä olevassa tojossa on kone vaihdettu tai se syö vettä.
Kaikki tietävät että ko koneet korkkaavat kannen 150.000km välein. Se vaihdettukin kone on aivan samanlainen joten ongelma ei poistu, se ainoastaan siirtyy. - Suomessa.porsii
"Maissa joissa ajetaan kovempaa, moottori pysyy puhtaampana ja ilmiö on tuntematon. "
Eli tiedät että Suomessa ilmiö on tunnettu. Miksi venkoilet? - Expatriot
Suomessa.porsii kirjoitti:
"Maissa joissa ajetaan kovempaa, moottori pysyy puhtaampana ja ilmiö on tuntematon. "
Eli tiedät että Suomessa ilmiö on tunnettu. Miksi venkoilet?Minä tunnen ilmiön ainoastaan täältä Toyotapalstan solvauksista. Luen lähes viikottain saksalaisia autolehtiä eikä siellä puhuta Toyota-dieseleiden kansiongelmista mitään, ei myöskään lukuisissa käytettyjen autojen osto-oppaissa mainita sanallakaan kansiongelmista. Joku tässä kaikessa nyt ei täsmää.
- wererwerwe534
Expatriot kirjoitti:
Minä tunnen ilmiön ainoastaan täältä Toyotapalstan solvauksista. Luen lähes viikottain saksalaisia autolehtiä eikä siellä puhuta Toyota-dieseleiden kansiongelmista mitään, ei myöskään lukuisissa käytettyjen autojen osto-oppaissa mainita sanallakaan kansiongelmista. Joku tässä kaikessa nyt ei täsmää.
Jos se vaikka johtuisi siitä, ettei Tojoa myydää kovinkaan paljon saksassa ja ei etenkään huonolla diesel koneella.
- kierteet_korkkaa
Toyota on Saksassa niin marginaalinen merkki ettei kiinnostus sen ongelmista ylitä uutiskynnystä edes alan lehdissä.
Tuolta kun alat katsella D-4D-moottorien kansiongelmista niin hahmottuu mistä on kyse. 1040000 hakuosumaa moottorityypistä joka maailman mitassa valmistusmääriltään on täysin marginaalinen:
https://www.google.fi/search?q=d 4d cylinder head problems&oq=d-4d cylinder head proble&aqs=chrome.1.69i57j33.23985j0j7&client=tablet-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 - susi.korvattiin.BMWllä
Expatriot kirjoitti:
Minä tunnen ilmiön ainoastaan täältä Toyotapalstan solvauksista. Luen lähes viikottain saksalaisia autolehtiä eikä siellä puhuta Toyota-dieseleiden kansiongelmista mitään, ei myöskään lukuisissa käytettyjen autojen osto-oppaissa mainita sanallakaan kansiongelmista. Joku tässä kaikessa nyt ei täsmää.
Käypä katselemassa käytettyjen Ave 2.2 D-4D myynti-ilmoituksia esim Nettiautosta niin saat konkreettiset käsityksen ongelman laajuudesta.
Miksi saksalaiset lehdet kirjoittelisivat noin pienestä merkistä ja moottoreista joita enää edes myydä. Poistui sutena markkinoilta.
- Tojohönöasialla
Tojotohönöhän niitä poistattelee. On opettajana tottunut kovaan kirjanpitoon, siksi saikin kenkää
- Anonyymi
Taitaa olla joku tohjonmyyjä kyseessä.
- HOLISTI74.91
yökastelijapoju on sitten taas kopioinut vag areenalta mieleisensä viestiketjun ja siirtänyt tänne, vaihtanut vain automerkiksi Toyotan. paljon on vag areenalla juttua volkkareiden ja skodien moottorimurheista. eipä ole yhdestäkään Toyotasta moottori hajonnut tähänpäivään mennessä.
- faktaaaaaaaaaaaa
Käypä katselemassa Nettiautosta 2.2 D-4D Aveja. Niissä on järjestään vaihdettu koko koko kone tai ne myydään kansivikaisina.
Tämän voi jokainen tarkastaa helposti.
- On_se_niin_huono
Jos auto on eniten myytyjä, niin miten niissä ei korkkaisi moottoreita. Kertokaa missä merkissä ei korkkaa moottori ja niitä ei olisi vaihdettu alle 200 tkm ajettuna.
Eihän Toyotat ralleissa kestä aina sataakaan kilometriä. Silti ne ovat kestävämpiä, kuin monet muut merkit, joita ei edes yritetä tuoda lähtöviivalle.
En tiedä mitä D4D koneiden pitäisi kestää, mutta omassa moottorissa 240 tkm. Kertaakaan ei olen sen ruuveihin tai säätöihin koskettu miltään osin. Vain öljyt ja suodatin vaihdettu. Toivon voivani viiden vuoden päästä kirjoittaa samoin.- KaksiEriLohkoa
Riippuu ihan siitä, onko moottorisi vanhempi valurautaversio vaiko alumiinilohkoinen...
Alumiininen ei kestä, valurautainen on ikuinen, siinä se ero.
- Koko.kone.uusiksi
"Kertokaa missä merkissä ei korkkaa moottori ja niitä ei olisi vaihdettu alle 200 tkm ajettuna."
Sun mielestä siis on normaali toimenpide että tojoon vaihdetaan koko kone alta 200.000km.
Ei missään muussa autossa ole tuollaisia pommeja.- Onhan_niitä
Melkein kaikki Vw-konsernin moottorit ja vaihdelaatikot tulevat ensimmäisinä mieleen. Useimmiten Vw-konsernin yhteydessä puhutaan tosin 50-60 tkm:sta mikä sekin on jo kerran koko maapallon ympäri.
- Tyhjää.löpinää
Onhan_niitä kirjoitti:
Melkein kaikki Vw-konsernin moottorit ja vaihdelaatikot tulevat ensimmäisinä mieleen. Useimmiten Vw-konsernin yhteydessä puhutaan tosin 50-60 tkm:sta mikä sekin on jo kerran koko maapallon ympäri.
Noin voi kirjoittaa täällä. Se ei merkkaa mitään.
On vähän eri juttu kun tojpjen myynti-ilmoituksissa kerrotaan järjestään että niisä on kone vaihdettu. - toyotavastaopettelee
Onhan_niitä kirjoitti:
Melkein kaikki Vw-konsernin moottorit ja vaihdelaatikot tulevat ensimmäisinä mieleen. Useimmiten Vw-konsernin yhteydessä puhutaan tosin 50-60 tkm:sta mikä sekin on jo kerran koko maapallon ympäri.
Miljoona ajettua kilsaa vanhoilla vw dieseleillä joilla kaupparatsut ajaneet 200 000 km ja minä 200 000km ja auto on vielä mennyt siitäkin kaupaksi eikä moottorille eikä vaihteistoille ole tehty mitään, autoissa ollut lastutuskin ja longlife eli piitkä öljynvaihtoväli eli 25-30tkm.
- Paljonniitäon
Ongelma on kyllä todellinen...selviää kun käy vilkaisemassa myynnissä olevia Aveja.
Ällistyttävän moneen on kone vaihdettu. Sitäkin useampaa myynnissä olevaa on tekohengitetty uudella tiivisteellä tai jopa uudella kannella. On helppo arvata että myyjä on valmis myymään halvalla kun tietää että kohta taas kansi taipuu ja tiivisteet kärähtää - ja sitten on edessä vaihtomoottori ainakin osittain omalla kustannuksella. Ei siinä muuta mutta jos tuollaisen haluaa niin nyt kannattaa tinkaista. - leiki_pippelilläs
Asiaa tuntemattomat viestit poistetaan, muuten ollaan kun ellun kanat.
- lievää.hakemista
"2D2 disel kansiremontti 223000 km hinta 3250,00€ nyt ajettu rempan jäljeen 62000 km ja taas hukkaa jäähdytysnesteitä. Korjaamo (nelipyörä) arveli hinnaksi noin 5000,00€. Että siitä huumoria. "
Tämän kaverin kirjoitustaito tai asiantuntemus ei ole kovin korkealla tasolla. Tarkoituksena oli lienee kirjoittaa 2.2 D-4D dieselistä. Ei osunut oikein mikään kohdalleen kun asian aiheeksi tuli "2D2 disel" - 872tkm.ave
itselläni 872tkm ajettu diesel D4D avensis ja alkuperäinen tekniikka, vain perushuollot tehty. milloinhan sen kannen pitäisi hajota? pitääkö jo ihan kohta alkaa huolestua? joko varraan kansipajalle ajan jos kohta hajoaa noin vähän ajettu auto. ajattelin miljoonan ajaa tuolla moottorilla mutta nyt arveluttaa kun luin tämän viestiketjun että kestääkö miljoonaa.
- Hajoaane
Yksittäiset tojot saattavat kestää pitkiäkin matkoja. Läheskään kaikki D4D:t eivät hajoa, aivan kuten kaikki volkswagenin TSI:t taas DSG:tänään eivät hajoa. Kysymyksessä on kuitenkin todella yleinen vaiva, minkä huomaa kun myynti-ilmoja katselee. Tojo-jälleenmyyjähän ne ottaa mutta silloin joudut tyytymään uuteen Tojo on.
- Kylläkylläjuurinäin
Kyllä se sen miljoonan todennäköisesti kestää.
Sulla on rautalohko siinä moottorissa niin kansi pysyy tiukasti paikallaan eikä ala tiiviste falskaamaan.
Kun alkoivat tekemään moottoria alumiinilohkolla, ongelmat alkoivat. - mikäversio
"itselläni 872tkm ajettu diesel D4D avensis ja alkuperäinen tekniikka, vain perushuollot tehty. milloinhan sen kannen pitäisi hajota? "
onko sulla 2.2 vai joku muu D-4D. Jos olen oikein ymmärtänyt niin nimenomaan tuo 2.2 on se joka levähtää takuuvarmasti.
- Jälleenmyyntivvaikeaa
Kyllähän noi D4D:t menevät vaihtoon, kunhan suostuu vaihtamaan johonkin kalliiseen hybridin joka itse asiassa kuluttaa enemmän kuin diesel. Jos taas haluatte vaihtaa mukavampaa, parempaan tai halvempaan niin alkaa myyntihinta putoamaan. Naapurikaupassa noita kohdellaan kuin Tsi-koneita: jos on näyttää kuitti peruskorjauksesta, voidaan ottaa.
Jälleenmyyntihinta on aika lailla sidoksissa siihen mitä ostat tilalle. - Riisseli_toppaa_harvoon
Jo toinen D-4D koneella varustettu auto, eikä kumpikan syö öljyä tai jäähdytysnestettä. Helevetin hyvä ja väkivahva kone.
- Lottovetämäänjostotta
Sulla on hyvä.tuuri tai hyvä mielikuvitus. Tai sitten puhut vaan palturia.
- niinjahuijaus
Volkkarin TSI ja dsg ongelmat ovat kaikkien auto-ja muidenkin lehtien hampaissa mutta Toyotan "ongelmia" käsitellään vain suolipalstan trolliosastolla. Ei kovin vaikeaa ole päätellä, kmmmalla se todellinen ongelma on.
- markkinat.kertovat
Eipä volsun ongelmat vähennä yhtään D-4D korkkaamisia. Aika sama kumman ongelmat ovat suurempia kun tuollainen D-4D pommi osuu kohdalle.
Suomi24 kirjoitukset ovat sinänsä arvottomia, ongelman laajuus on helppo käydä toteamassa nettiauton myynti-ilmoituksista. Hyvin moni 2.2 D-4D myydään vaihdetulle koneella tai kansivikaisena. Tuskin myyjät alkavat keksimään noita ongelmia. - tiedontuskaa
markkinat.kertovat kirjoitti:
Eipä volsun ongelmat vähennä yhtään D-4D korkkaamisia. Aika sama kumman ongelmat ovat suurempia kun tuollainen D-4D pommi osuu kohdalle.
Suomi24 kirjoitukset ovat sinänsä arvottomia, ongelman laajuus on helppo käydä toteamassa nettiauton myynti-ilmoituksista. Hyvin moni 2.2 D-4D myydään vaihdetulle koneella tai kansivikaisena. Tuskin myyjät alkavat keksimään noita ongelmia.Niin mutta kuitenkin Toyota pisteytetään sielläkin korkeammalle kuin vikavaagen ja Autobildin laatu ja luotettavuustutkimuksissa VW on nolointa pohjasakkaa eikä pärjää katsastustilastoissa Toyotalle eikä vikavaagen kelpaa vanhana enää minnekkään muualle kuin paaliin, ei edes nee....kään huoli. Eikä huoli jobbarikaan edes vaihdossakaan jos ei ole kone ja vaihteistorempasta kuitteja. Pitäisikö olla huolissaan?
- Onhannoitamuita
tiedontuskaa kirjoitti:
Niin mutta kuitenkin Toyota pisteytetään sielläkin korkeammalle kuin vikavaagen ja Autobildin laatu ja luotettavuustutkimuksissa VW on nolointa pohjasakkaa eikä pärjää katsastustilastoissa Toyotalle eikä vikavaagen kelpaa vanhana enää minnekkään muualle kuin paaliin, ei edes nee....kään huoli. Eikä huoli jobbarikaan edes vaihdossakaan jos ei ole kone ja vaihteistorempasta kuitteja. Pitäisikö olla huolissaan?
Lienee paras pysyä erossa molemmista?
- Jokkevaan_
Moottorit eivät ole Toyotan vahvinta osaamisaluetta.
- öljyvöljy
Jokaisesta toyotasta on vesipumppu vuotanut mitä olen omistanut eli aika paljon on ilmaa "brändissä"
- LoppuPorsitukselle
Jospa nyt sikalan porukka lopettaisi porsittamisen. Lapsellista valehtelua ja toyotan mustaamista. Sellaista valetta, että lähtee sikalan hajutkin.
- kaipaa.selitystä
Jos D-4D koneessa ei ole mitään vikaa niin miksi niin moneen on vaihdettu koko kone jo alle 200.000 km kohdalla? Selitäpä se.
Ei tuollainen ole normaalia diesel-koneelle. - JGS-285
"Tehdasuusi moottori vaihdettu merkkiliikkeessä 2013/174000km."
Näitä on nettiauto pullollaan. Eli ei mitään mustamaalausta vaan ystävällinen varoitus tietämättömille. Noista koneista korkkaa kansi takuuvarmasti ja se tietä koko koneen vaihtamista. Ei mikään pikkujuttu. - korjaamohenkilö
JGS-285 kirjoitti:
"Tehdasuusi moottori vaihdettu merkkiliikkeessä 2013/174000km."
Näitä on nettiauto pullollaan. Eli ei mitään mustamaalausta vaan ystävällinen varoitus tietämättömille. Noista koneista korkkaa kansi takuuvarmasti ja se tietä koko koneen vaihtamista. Ei mikään pikkujuttu.Tarkkaan ottaen niistä ei korkkaa kansi, vaan kannenpulttien kierteet lohkossa. Uusia kierteitä ei voi tehdä, koska ainevahvuus ei riitä. Että sellainen mahtidiesel.
- muna.vai.kana
Olen ymmärtänyt niin että se alkuperäinen ongelma on kansipahvin korkkaaminen. Alkaa menemään pakokaasut, jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin.
Tämä lohko-ongelma tulee kuvaan siinä vaiheessa kun otetaan kansi irti ja laitetaan takaisin ihmisen toimesta. Silloin yleensä menee vähintään yhdet lohkon kierteet paskaksi ja sen lohkon elämä olikin sitten siinä.
Lohko kyllä kestäisi jos kantta ei tarvitsisi koskaan irroittaa, mutta lohko on rakennettu niin että kannen asennus pitäisi tehdä aina tehtaalla ja erikoistyökaluilla. Kaikkiin pultteihin just oikea momentti ja yhtaikaa.
Suunnittelumoka jota ei voi korjata jälkeenpäin.
- Hommaryssittiin
No onhan tuo ongelma moottori. Yhtään ei näy taksissa, joskus Crown pani lujasti kampoihin muille "taksiluokan" autoille ja olin itse asiassa jämäkkä peli. Toyotan diesel kesti ja LandCruiser, Crown ja Hiace oli ammattiväen suosiossa. Nyt ei ole mitään jäljellä tästä suosiosta.
- Krauni
Crownissa oli Pösön kone, siksi kesti. Toyotalta ei moottorien rakentaminen oikein onnistu.
- koko.kone.250.000km
"MOOTTORIN KUNNOSTUS JUURI TEHTY!"
Näitä riittää. - Huihaitako
Renautilta saisi kestäviä Dieseleitä. Nyt taisivat ottaa BMV. Ei varmaan huonovaihtoehto sekään. Nissan ja Mercedes käyttää Renaultin dieselii. Mitäpä tästä tuumailette.
- mnuyhgs
mitä vaan kunhan ei vaan sushinpurijoilta
- Työtönsuhari
Harrastus tuokin, ilmoittaa aina kun löytää nettiautosta jotakin mihin on tehty remonttia tai spammaa kaiken vanhan...
Pitäisikö kuitenkin hankkia uusi elämä, kun se taksisuharin urasi loppui jo aika päivää sitten.- Iso.moka
Kerropa mihin muuhun alle 200.000km ajettuun diesel-autoon joutuu vaihtamaan koko koneen. Ja kyse ei ole yksittäistapauksista.
- tunnusti_realiteetit
Iso.moka kirjoitti:
Kerropa mihin muuhun alle 200.000km ajettuun diesel-autoon joutuu vaihtamaan koko koneen. Ja kyse ei ole yksittäistapauksista.
Ei se kerro kun sellaisia ei muista merkeistä löydy kuin korkeintaan joku yksittäinen kappale jakohihnavaurion seurauksena. Toyotassa nuo suunnitteluvirheen takia moottorien vaihdot taas ovat systemaattisia 2,2-litraisissa alumiinilohkoisissa.
Jos moottori olisi ollut perustaltaan hyvä, sen kehittämistä ja valmistusta olisi jatkettu. Halvempaa oli kuitenkin ostaa paremmat dieselit BMW:ltä ja PSA:lta kuin suunnitella kokonaan uusi. - Hihnavikaa
tunnusti_realiteetit kirjoitti:
Ei se kerro kun sellaisia ei muista merkeistä löydy kuin korkeintaan joku yksittäinen kappale jakohihnavaurion seurauksena. Toyotassa nuo suunnitteluvirheen takia moottorien vaihdot taas ovat systemaattisia 2,2-litraisissa alumiinilohkoisissa.
Jos moottori olisi ollut perustaltaan hyvä, sen kehittämistä ja valmistusta olisi jatkettu. Halvempaa oli kuitenkin ostaa paremmat dieselit BMW:ltä ja PSA:lta kuin suunnitella kokonaan uusi.Eikös siinä Bimmerin 2.0 koneessa ole omat heikkoutensa?
Kyllä se moottorin toimittajan merkin vaihto johtuu siitä, että Toyotan myynnissä dieselit vaan vähenee koko ajan, eikä kannata enää omaa kehittää päästönormien kiristyessä. Saksalaisetkin on kunnostautunut monessa mallissa muilla keinoilla päästönormien täyttämisessä.
Tojolla tuota 2.2 konetta lienee enemmän vain Raveissa, suurin osa dieselin ottaneista on tyytynyt muissa malleissa 2.0 ja 1.4 malleihin aikojen saatossa (nyt bimmerin koneilla 1.6).
Kalliiksi tulee saksalaisten kanssa ne kaikkien osien vaihto lohkon ympäriltä 200 tkm tuppaa olemaan turbo, egr, suuttimet, kaksoismassavauhtipyörä ja dsg vaihdettu jo ainakin kerran.
- tojo.pettää.aina
Mutta eihän tojossa voi olla tyyppivikaa. Vaikka juuri 1,5 miljoonaa tojoa kutsutaan takaisin oikeuden määräämänä ja niihin joutuu vaihtaman koko rungon. Tämänkin tojo yritti maksattaa asiakkaillaan kunnes lakituvassa määrättiin toisin. Ja teron mielestä Tojo on se ainoa reilu firma. Tykkää näköjään olla kusetettavana.
- susilinnansusi
Eikö edes ohutta oljenkortta löytynyt Amerikkaa lähempää. Minusta näin Eurooppalaisena ja Saksan suurena ihailijana huolestuttaa meidän kansanautomme kova kohtalo. Epäluotettavin ja laaduttomin omankin maanosamme, eurooppalaisissa tutkimuksissa. Amerikassa on ollut niinsanotusti kanveesissa jo kauan ja nyt vaan nolona maksaa huijaamistaan ja keksii meriselityksiä typeryydestään. Voisiko tuollaiselta valmistajalta ostaa luotettavan auton? Autoista ymmärtävillä hälytyskellot ova soineet jo jonkin aikaa vaikka germaaniusko kokee kovia. On melkein kuin veli olisi silmään pissinyt. Eihän sellaista pysty kertomaan kun hävettää.
- kokenut_autoilija
susilinnansusi kirjoitti:
Eikö edes ohutta oljenkortta löytynyt Amerikkaa lähempää. Minusta näin Eurooppalaisena ja Saksan suurena ihailijana huolestuttaa meidän kansanautomme kova kohtalo. Epäluotettavin ja laaduttomin omankin maanosamme, eurooppalaisissa tutkimuksissa. Amerikassa on ollut niinsanotusti kanveesissa jo kauan ja nyt vaan nolona maksaa huijaamistaan ja keksii meriselityksiä typeryydestään. Voisiko tuollaiselta valmistajalta ostaa luotettavan auton? Autoista ymmärtävillä hälytyskellot ova soineet jo jonkin aikaa vaikka germaaniusko kokee kovia. On melkein kuin veli olisi silmään pissinyt. Eihän sellaista pysty kertomaan kun hävettää.
Autoista ymmärtävät eivät sotkeennu Toyotaan, tuohon merkkien pahnan pohjimmaiseen. Jumbosijoja vuosikymmenestä toiseen erilaisissa testeissä on Toyota kerännyt laadukkaiden saksalaisten merkkien miehittäessä kärkisijat.
Taitaa ottaa koville kun Toyotan kilometrikestävyys on heikko eikä kelpaa ammattiautoilijoille tai muille paljon ajaville. - TodisteitaRiittämiin
kokenut_autoilija kirjoitti:
Autoista ymmärtävät eivät sotkeennu Toyotaan, tuohon merkkien pahnan pohjimmaiseen. Jumbosijoja vuosikymmenestä toiseen erilaisissa testeissä on Toyota kerännyt laadukkaiden saksalaisten merkkien miehittäessä kärkisijat.
Taitaa ottaa koville kun Toyotan kilometrikestävyys on heikko eikä kelpaa ammattiautoilijoille tai muille paljon ajaville.Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15009433/toyotan-korkean-laadun-44-konkreettista-todistetta - Kone.porsii
Et edes osaa lukea mitä linkkaat. Tuosta näkee miten tojosta loppuu veto 300.000km kohdilla. 500.000km kohdalla Volsu on ohi selkeästi.
Taitaa loppua tojoista ne vaihdetutkin koneet. - Suomen.susi
susilinnansusi kirjoitti:
Eikö edes ohutta oljenkortta löytynyt Amerikkaa lähempää. Minusta näin Eurooppalaisena ja Saksan suurena ihailijana huolestuttaa meidän kansanautomme kova kohtalo. Epäluotettavin ja laaduttomin omankin maanosamme, eurooppalaisissa tutkimuksissa. Amerikassa on ollut niinsanotusti kanveesissa jo kauan ja nyt vaan nolona maksaa huijaamistaan ja keksii meriselityksiä typeryydestään. Voisiko tuollaiselta valmistajalta ostaa luotettavan auton? Autoista ymmärtävillä hälytyskellot ova soineet jo jonkin aikaa vaikka germaaniusko kokee kovia. On melkein kuin veli olisi silmään pissinyt. Eihän sellaista pysty kertomaan kun hävettää.
Ei tarvitse etsiä Amerikasta asti. Riittää kun katsoo Nettiautosta kuinka moneen tojoon on vaihdettu koko kone alle 150.000 km ajettuna. Niitä riittää kertomaan selkeästi sen että kyseessä selkeä tyyppivika.
- LUETMöljynsyöntiVWaudi
Toyota hoitaa viat
VW ei
olisko asia yksinkertainen näin- JapsiEiOsaa
Niinkuin Tojo "hoiti" kaasupoljinvian, heh! Mitenkäs turvatyynyt?
Trafin sivuilta voi katsoa miten Tojo on "hoitanut" takaisinkutsut.
- ZKODA
minäkin olen pitkän työhistorian ollut vw korjaamolla töissä ja touhu on ollut aivan sairasta koko 20000luvun. työperehdytyksessä työnjohtaja neuvoi ja allekirjoitutti vaitiolovelvollisuuden että jos asiakas väittää autonsa kuluttavan öljyä liikaa jo alle 30 000km ajettuna tai moottori ja vaihteisto särkyy niin mitään tyyppivikoja, suunnittelu, valmistus tai materiaalivirheitä ei saa myöntää koskaan huollonpuolelta. pitää vaikka keksiä tekosyy olla korjaamatta takuuseen mitään. kuten eräs herrasmies toi vw golfin josta oli kone porsinut 12 000km ajettuna, OBD pistokkeen kautta katsottiin ajohistoria niin auto oli käynnistetty -8 asteen pakkasessa ilman esilämmitystä ja moottoria oli ryntäytetty ennen kuin moottori on ollut täysin lämmennyt (kaasuläppä ollut puoliksi auki). tämä riitti eväämään moottorin takuun. eikös kuullostakkin jo aivan sairaalta? näitä vastaavia tapauksia on suomessakin tuhansia. vw HUIJAA AINA! ei millään muulla autonvalmistajalla ole huijaamista kuin vain volksvakenilla! välttäkää kaikkia vw merkkejä, niillä ei ilonpäivää näe!
- Leluota
Suomessa keskikoisessa Toyota-korjaamoissa on vaihdettu satoja Toyotan D4D-moottoreita, siis yhdessä ainoassa satoja. Vaihdelaatikkoviat vielä erikseen kuten kestotestissä Toyota Avensiksen laatikko porsi kaksi kertaa.
Vältän varmasti Toyota-merkkisiä "autoja". On niistä niin karmeat kokemukset. - Antti.Rai
itse olin 3vuotta kuopion autotalo laakkosella vw huoltopuolella töissä ja aivan sama "ohjeistus" oli meilläkin. sain tarpeekseni siitä asiakkaiden huijaamisesta ja siirryin fordin leipiin.
- Anonyymi
Olet varsinainen satusetä. Uskoisitko itse noihin juttuihin jos joku kertoisi ?
- Suurin.porsiminen
Voihan sitä yrittää sepittää jos jonkinlaista tarinaa muista automerkeistä. Aika läpinäkyvää yritystä väistellä itse ongelmaa. D-4D koneita on vaihdettu kokonaan kun lohko menee paskaksi. Näitä voi käydä katsomassa nettiautosta. Sitä ei voi kiertää millään selityksillä. Onko tämä 2000-luvun paskin kone? Mitä muuta konetta on jouduttu vaihtamaan kokonaan porsimisen takia? Ei taida olla muita.
- D4DSusi
Pistäkääpäs googleen haku "4D4 proplems". Tulee juttua. Ongelma on laajsti levinnyt. Vaikka kysessä on marginaalimerkki Euroopassa niin vikaa löytyy ja PALJON!
- VW_problems
Pistä sinä Googlen hakuun ensin VW tsi problems ja sitten DSG problems niin kyllä vastauksia tulee ihan tarpeeksi.
yökastelijapojulle tuli hätä kun TM paljasti julkisesti miten vw on huijannut koko 2000 luvun ihmisiä noilla öljyäsyövillä ja max 30tkm kestävillä moottoreilla ja nyt yrittää väkisin kääntää asian Toyotan syyksi :D miten reppana voi ihminen olla :D tuo jos mikä on jo tyhmyyttä.
- RäksPoksPäksTojo
Otsikon aihe on "Porsivat D-4D koneet" ja tojotistit yrittävät johtaa asian muiden automerkkien viaksi kun Toyotan moottorit leviävät alle 20 tkm ajettuina eikä niitä ei voi edes korjata! Kirsikkana kakun päällä jumbosijat vertailutesteissä!
Kestävyydestä lopullisen totuuden näyttää kilometrikestävyystaulukko jossa Tuhnu on keskitason alapuolella saksalaismerkkien juhliessa!
- Ei.paljon.naurata
Volsulla on omat ongelmansa. Se ei kuitenkaan poista mitenkään D-4D koneiden hajoamisia. Kun tuollainen tulee kohdalle niin on vitsit vähissä. Ei auta vaikka naapurin auto söisi öljyä.
- iso.ongelma
Miksi pitäisi murehtia ja märehtiä muutamasta vanhasta dieselistä kun dieselit on kohta kaikki museovehkeitä ja ajokiellossa. Vikavaagenilla se pelko on persiissä huijattuine päästöineen diedeliensä kanssa kun korjattuinakin aiheuttavat paniikkia ja päänsärkyä. Niin ja sitten vielä ne jakoketjuvikaiset öljysyöpöt ja DSG-ongelmaiset pätkijät ja arpojat. Mitään määriä ei ole öljypoltintiedottajan mukaan edes alettu laskemaan.
- Fish.in.a.barrel
Pelkkää vouhkaamista ilman mitään sisältöä.
"Dieselmoottorit täyttävät uusimmat ja tiukimmat EU6-päästönormit eli paljon puhutut Saksan kaupunkien ajokiellot eivät koske niitä. Dieselmallisto kattaa 115-hevosvoimaisen 1,6-litraisen moottorin ja 2,0-litraiset moottorit, 150- ja 190-hevosvoimaiset version."
Ihmetyttää näiden pellejen söhellys kun heittelevät pelkkää soopaa joka on maailman helpointa ampua alas.
Btw. Tojo on pudonnut jo kolmoseksi maailmasa Rellun ja volsun taakse. Tie vie alaspäin kun tekniikka on mitä sattuu. - JumboTojo
Eivät dieselit ole museovehkeitä. Dieselien lukumäärä Suomessa vaan lisääntyy. Keski-Euroopasta tuodaan entistä enemmän vähän käytettyjä dieseleitä ja toisaalta taas dieselejä poistuu vähemmän rekisteristä kuin bensa-autoja.
VW-konserni myy eniten autoja Suomessa ja Euroopassa joka neljäs myyty uusi auto on VW-konsernin tekemä. Ruostevalmistajan vain joka kahdeskymmenes.
Jumbomerkeillä ajavien tuntuu olevan vaikea selittää miksi jumbomerkit eivät kelpaa ammattiautoilijoille tai muuten paljon ajaville. - ZKODA
JumboTojo kirjoitti:
Eivät dieselit ole museovehkeitä. Dieselien lukumäärä Suomessa vaan lisääntyy. Keski-Euroopasta tuodaan entistä enemmän vähän käytettyjä dieseleitä ja toisaalta taas dieselejä poistuu vähemmän rekisteristä kuin bensa-autoja.
VW-konserni myy eniten autoja Suomessa ja Euroopassa joka neljäs myyty uusi auto on VW-konsernin tekemä. Ruostevalmistajan vain joka kahdeskymmenes.
Jumbomerkeillä ajavien tuntuu olevan vaikea selittää miksi jumbomerkit eivät kelpaa ammattiautoilijoille tai muuten paljon ajaville.miksi ihmeessä perspano-siitos vastailet omiin viesteihisi jatkuvasti toisilla nimimerkeillä? kaikki toyotaa mollaavat viestit on tässä ketjussa tullut samalta tietokoneelta samasta IP-osoitteesta? kerro nyt jo viimein mikä sulla on idea tuossa? yritätkö olla olevinaan noin monta eri ihmistä????? tätä samaa "harrastusta" olet harrastanut jo monta vuotta. eikö sulla ole kavereita joitten kanssa juttelisit kun tänne pitää tulla "juttelemaan" ?
ZKODA kirjoitti:
miksi ihmeessä perspano-siitos vastailet omiin viesteihisi jatkuvasti toisilla nimimerkeillä? kaikki toyotaa mollaavat viestit on tässä ketjussa tullut samalta tietokoneelta samasta IP-osoitteesta? kerro nyt jo viimein mikä sulla on idea tuossa? yritätkö olla olevinaan noin monta eri ihmistä????? tätä samaa "harrastusta" olet harrastanut jo monta vuotta. eikö sulla ole kavereita joitten kanssa juttelisit kun tänne pitää tulla "juttelemaan" ?
hehee, yökastelijapoju vastailee itse itselleen :D tuli hätä kun TM kirjoitti rehellisesti miten vw konsernin romuista moottorit ja vaihteistot porsii ja öljyä menee isomman rahan edestä kuin polttoainetta :D
- JumboTojo
HOLISTI74.91 kirjoitti:
hehee, yökastelijapoju vastailee itse itselleen :D tuli hätä kun TM kirjoitti rehellisesti miten vw konsernin romuista moottorit ja vaihteistot porsii ja öljyä menee isomman rahan edestä kuin polttoainetta :D
Toyotan omistajathan ovat niitä yökastelijoita. Vanhoja pelkuri vaareja jotka ovat tien tukkoina aamusta iltaan. Moottorit porsivat kuten vaihteistot vaikka niillä ajetaan hiljaa ja huolletaan kaksi kertaa enemmän kuin kunnollisia autoja. Ja aina tulee se jumbosija.
TOYOTA maailman ykkönen ja yökastelijapoju yrittää tehdä kaikkensa millä saisi TOYOTAN myynnin putoamaan :D voi että on REPPANA poeka :D
- Hiipuva.reppana
https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2017/07/28/nissan-renault-officially-worlds-largest-automaker-at-halftime/#3fb073b57030
Ei edes lähellä. Edellä on sekä Rellu että Volsu.
- yökastelijapoju
miksi kukaan ei peukuta minun kommentteja..... :(
- Ocuwomen
onsevaan jännää etten ole koskaan kuullut mistään toyotan tekniikkaongelmista ennen kuin täältä luin. mutta jo takuu aikana särkyvät TSI, TDI, DSG viat kaikki ihmiset ympäri maailman tietävät eikä öljynkulutus ongelmatkaan ole jäänyt keneltäkään pimentoon.
- yezzz
Toyota on kyllä onnistunut suhteellisen hyvin pimittämään sen D4D-dieselmoottorin vakavat ongelmat. No, puskaradio on luotettavampi, kuin korruptoituneet ja maksetut (heh heh) vikatilastot.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat
Siinä syy, miksi taksiyrittäjät karttavat nykyään Toyotaa, kuin ruttoa. Koneen vaihto 12 000e! Pelkkä kannentiivisteen vaihtokin 5000e.
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t4324/
Pitkillä matkoilla (esim. perheen lomamatkat) on Toyota hieman ongelmallinen, kun ei sillä pääse kuin 100km korjausyritysten välissä, kuten ko. Ketjussa kerrotaan.
”Mainos “Toyota on Suomen luotetuin automerkki” ei kyllä pidä
paikkaansa, pitäisi varmaan lukea “Toyota oli Suomen luotetuin automerkki, ennen D-4D:tä”. ”
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109342
Hiluxissa antureita, johtosarjoja, kaasuläppää ym. tutkittu, eikä vikaa löydy. Korjaus voi kuulemma maksaa vaihtokoneen verran. Jollakulla oli ollut johtosarjassa vikaa. Huoh, japanilaiset sähköviat ja rapeat japanilaiset. Niin se maailma muuttuu...
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6585602
No, entäs tämä: koneremontti tehty 2007 ja kansiremontti 2009. Tästä näkee, ettei ne remontin jälkeen ole sen kestävämpiä. Ei sitten muuta kuin vahinko kiertämään.
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7077578
Sitten kaiken huippu: tyyppivika eli kannentiivistevika korjattu. Ja sitten on vielä ”idiootivarmaa tekniikkaa”. No, hajoaa idioottivarmasti. Joku asiasta tietämätön on tuon romun vielä ostanut. Otan osaa..
Tässä vain murto-osa löytämistäni linkeistä koskien ongelmallista D4D-pommikonetta. Asia tulee varmaan jo näistäkin selväksi. VÄLTTÄKÄÄ TOYOTAA!- Anonyymi
On puuduttavan tylsä lista, ei jaksa lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On puuduttavan tylsä lista, ei jaksa lukea.
Aivan turhaa löpinää, kaikki tietää jo että Tojon D4D-moottorit ovat surkeita.
- Etsivä.löytää
"Tässä vain murto-osa löytämistäni linkeistä koskien ongelmallista D4D-pommikonetta. "
Ihanko olet joutunut etsimään? No sinullahan on aikaa kun ei ole muuta. Saksalaisen huijarikonsernin kansanauton laajaa vikamaailmaa ja huijausyritystä ei edes tarvitse etsiä mistään kun julkisetkin mediat varoittelevat meitä tietämättömiä jo viikottain astumasta miinaan .- TojoAinaRikki
D4D voi pilata koko loppu elämän jatkuvilla ongelmilla!!!!!
"maahantuojan vakuuttelut yli vuosi sitten kun autoa olin tilaamassa, että asia korjataan ja jos ongelmia tulee Toyota kyllä vastaa kuluista ja tarjoaa auton tilalle. Alkaa olla jo mitta täysi vaikka korvaava auto on tilalle annettukin. Se kun vie aina sen pari tuntia ennen kuin olet taas jatkamassa matkaa"
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4324
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/rav4/1135236880822
MITÄ MITÄ TOYOTA SALAILEE....TOIMITUSKIELLOSSA KOKO MOOTTORI!!
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-moottoriongelmia
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/tojotan-d-4dongelmia
VAARALLINEN MOOTTORI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OSTA TUOLLAISIA!
"ajonvakautusjärjestelmä menee vikatilaan ja lakkaa toimimasta. Samoin käy myös vakionopeudensäätimelle."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotan-mahtidieselin-ongelmat-jatkuvat
JAA, TAKAISINKUTSUJA??
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-jalleen-massiivinen-takaisinkutsukampanja
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/toyota-kutsuu-20-000-autoa-tarkastukseen-suomessa-tutut-mallit-listalla/612175/
TOYOTAN SIVUILTA TIETOA VAAROISTA!!!!
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/toyota-tekee-kaasupolkimiin-liittyvan-korjauskutsun_faq.tmex
EI NÄIN!! VAARALLINEN AUTO TUO TOYOTA!!!!
http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille
ILMANKOS AMERIKKALAISETKIN OSTAVAT ENNEMMIN FORD FUSIONIN KUIN VAARALLISEN HAJOAVAN CAMRYN...JA TOYON MYYNTI LASKEE RINTA-RINNAN LAADUN KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONNEKSI SAKSALAINEN LAATU RIENTÄÄ TOYOTAN APUUN!!!
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833104577071554239661524.html
" Dieselmoottoreihin liittyvän sopimuksen mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen.
Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin."
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CEgQFjAE&url=http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan sisalla naksuttaa jatkossa bemarin diesel/a732289&ei=4cpAUZjbFoSn4ATzx4G4Dw&usg=AFQjCNGIdALzWRFs1V7LsUhq1SQ6hnrGqw&bvm=bv.43287494,d.bGE
MUTTA MITEN KÄY LEXUKSEN....KONERIKOT JA TAKAISINKUTSUT JATKUVAT!!
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lexus-ei-saa-bmwn-dieseleita - yökastelijapoju
TojoAinaRikki kirjoitti:
D4D voi pilata koko loppu elämän jatkuvilla ongelmilla!!!!!
"maahantuojan vakuuttelut yli vuosi sitten kun autoa olin tilaamassa, että asia korjataan ja jos ongelmia tulee Toyota kyllä vastaa kuluista ja tarjoaa auton tilalle. Alkaa olla jo mitta täysi vaikka korvaava auto on tilalle annettukin. Se kun vie aina sen pari tuntia ennen kuin olet taas jatkamassa matkaa"
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4324
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/rav4/1135236880822
MITÄ MITÄ TOYOTA SALAILEE....TOIMITUSKIELLOSSA KOKO MOOTTORI!!
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-moottoriongelmia
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/tojotan-d-4dongelmia
VAARALLINEN MOOTTORI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OSTA TUOLLAISIA!
"ajonvakautusjärjestelmä menee vikatilaan ja lakkaa toimimasta. Samoin käy myös vakionopeudensäätimelle."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotan-mahtidieselin-ongelmat-jatkuvat
JAA, TAKAISINKUTSUJA??
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-jalleen-massiivinen-takaisinkutsukampanja
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/toyota-kutsuu-20-000-autoa-tarkastukseen-suomessa-tutut-mallit-listalla/612175/
TOYOTAN SIVUILTA TIETOA VAAROISTA!!!!
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/toyota-tekee-kaasupolkimiin-liittyvan-korjauskutsun_faq.tmex
EI NÄIN!! VAARALLINEN AUTO TUO TOYOTA!!!!
http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille
ILMANKOS AMERIKKALAISETKIN OSTAVAT ENNEMMIN FORD FUSIONIN KUIN VAARALLISEN HAJOAVAN CAMRYN...JA TOYON MYYNTI LASKEE RINTA-RINNAN LAADUN KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONNEKSI SAKSALAINEN LAATU RIENTÄÄ TOYOTAN APUUN!!!
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833104577071554239661524.html
" Dieselmoottoreihin liittyvän sopimuksen mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen.
Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin."
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CEgQFjAE&url=http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan sisalla naksuttaa jatkossa bemarin diesel/a732289&ei=4cpAUZjbFoSn4ATzx4G4Dw&usg=AFQjCNGIdALzWRFs1V7LsUhq1SQ6hnrGqw&bvm=bv.43287494,d.bGE
MUTTA MITEN KÄY LEXUKSEN....KONERIKOT JA TAKAISINKUTSUT JATKUVAT!!
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lexus-ei-saa-bmwn-dieseleitatämänkin minä siirsin VAG areenalta, kätevästi vaihdoin automerkiksi toyotan. enkös olekkin aika hassu?
- Anonyymi
TojoAinaRikki kirjoitti:
D4D voi pilata koko loppu elämän jatkuvilla ongelmilla!!!!!
"maahantuojan vakuuttelut yli vuosi sitten kun autoa olin tilaamassa, että asia korjataan ja jos ongelmia tulee Toyota kyllä vastaa kuluista ja tarjoaa auton tilalle. Alkaa olla jo mitta täysi vaikka korvaava auto on tilalle annettukin. Se kun vie aina sen pari tuntia ennen kuin olet taas jatkamassa matkaa"
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4324
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/rav4/1135236880822
MITÄ MITÄ TOYOTA SALAILEE....TOIMITUSKIELLOSSA KOKO MOOTTORI!!
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-moottoriongelmia
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/tojotan-d-4dongelmia
VAARALLINEN MOOTTORI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OSTA TUOLLAISIA!
"ajonvakautusjärjestelmä menee vikatilaan ja lakkaa toimimasta. Samoin käy myös vakionopeudensäätimelle."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotan-mahtidieselin-ongelmat-jatkuvat
JAA, TAKAISINKUTSUJA??
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-jalleen-massiivinen-takaisinkutsukampanja
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/toyota-kutsuu-20-000-autoa-tarkastukseen-suomessa-tutut-mallit-listalla/612175/
TOYOTAN SIVUILTA TIETOA VAAROISTA!!!!
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/toyota-tekee-kaasupolkimiin-liittyvan-korjauskutsun_faq.tmex
EI NÄIN!! VAARALLINEN AUTO TUO TOYOTA!!!!
http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille
ILMANKOS AMERIKKALAISETKIN OSTAVAT ENNEMMIN FORD FUSIONIN KUIN VAARALLISEN HAJOAVAN CAMRYN...JA TOYON MYYNTI LASKEE RINTA-RINNAN LAADUN KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONNEKSI SAKSALAINEN LAATU RIENTÄÄ TOYOTAN APUUN!!!
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833104577071554239661524.html
" Dieselmoottoreihin liittyvän sopimuksen mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen.
Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin."
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CEgQFjAE&url=http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan sisalla naksuttaa jatkossa bemarin diesel/a732289&ei=4cpAUZjbFoSn4ATzx4G4Dw&usg=AFQjCNGIdALzWRFs1V7LsUhq1SQ6hnrGqw&bvm=bv.43287494,d.bGE
MUTTA MITEN KÄY LEXUKSEN....KONERIKOT JA TAKAISINKUTSUT JATKUVAT!!
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lexus-ei-saa-bmwn-dieseleitaHirmuinen spammilista Hönltä jälleen.
DRTL
- yökastelijapoju
minä kopioin tämän viestiketjun aloituksen VAG areenalta. siellä oli juttua skoda octavian tyyppivioista. siirsin sen jutun tänne ja vaihdoin vain automerkiksi toyotan. tätä minä olen nyt harrastanut vuosikausia. kopsaan eri palstoilta volkkareiden, skodien, audien ja seatien tyyppivikoja ja siirrän ne tänne suomi-palstalle ja vaihdan automerkiksi toyotan. kätevää eikö totta. onhan minulla todistetusti vakava narsismi johon minulla on lääkityskin.
- Anonyymi
Mitä lääkettä syöt narsismiin
- Anonyymi
Olin osto aikeissa tuollaiseen tehokkaamman dieselin 2,2 d4d avensiksien ajettu oli vain 140 000km jo vaihtokoneella siis ja vein kaverille toyotan huoltoon että ostanko vai mitä , kun on jo uusittu moottori , kaveri sanoi että ;ÄLÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lääkettä syöt narsismiin
6 mg Alprazolamia 20 mg Pamia 2 PC-poretta 20 mg Oxycontinia ja lopuksi kajahti Oxycontinia 40 mg nasaalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6 mg Alprazolamia 20 mg Pamia 2 PC-poretta 20 mg Oxycontinia ja lopuksi kajahti Oxycontinia 40 mg nasaalisesti.
Tämäkin ikävä juttu kyrsii tohjotoopea pahasti.
- Anonyymi
Tojomyyjä yrittää taas kieltää kaiken.
- Anonyymi
Tojon D-4D:t alkaa olemaan siinä iässä että ne poistavat itse itsensä mustaamasta Toyotan mainetta. Kun tulee kansivika niin se maksaa enemmän kuin tojon arvo on --> PAALIIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon D-4D:t alkaa olemaan siinä iässä että ne poistavat itse itsensä mustaamasta Toyotan mainetta. Kun tulee kansivika niin se maksaa enemmän kuin tojon arvo on --> PAALIIN.
Mutta on hyvä muistaa, että tämmöistäkin laatumatskua se tohjo-setä on aikanaan rakennellut.
- Anonyymi
Vaihdettiinko takuuseen volkkarin, seatin, skoodan ja rinkelimossen öljysyöpöt ja jakopääongelmakoneet?
- Anonyymi
Voin omasta kokemuksesta sanoa että vaihdettiin täysin VW:n piikkiin.
Aika onnetonta pyristelyä tällainen yritys laistaa Toyotan D-4D-koneen tyyppivikaa. Ei se katoa tällaisilla surkeilla sumutusyrityksillä. Ainoa mikä katosi tojon dieselongelman takia oli tojon dieselit taksitolpilta. Ja se kato kävi nopeasti. - Anonyymi
VW-koneita ei tarvinnut vaihtaa, koska ne voi korjata.
D4D on korjauskelvoton.
- Anonyymi
Avensiksen huoltokirjasta löytyy usein merkintä puolimoottorin vaihdosta, myös bensamoottorilla varustetusta autosta. Useammassa olen huomannut.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k385205Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,322713Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1931684Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1621462Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1391397Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi241190- 1831163
Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h273986Kemettikö lommauttaa
Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.24923- 197833