Jännä miten kehoni toimii -23 kg

Aloittaessani

laihdutuskuurin paino oli 128 kg. Pituutta 188 cm. Nyt puoli vuotta myöhemmin painan 105 kg. Tavoite pudottaa vielä -17 kg. Olen harrastantu koko ikäni liikuntaa, mutta aikuisiällä siihen tuli työkiireiden takia stoppi, mikä omalta osaltaan varmaan johti kilojen kertymiseen.

Ensimmäiset kaksi kuukautta laihdutuskuurista sujuivat todella hyvin ja paino putosi nopeasti 15 kg. Sitten tuli totaalinen jumi ja paino junnasi paikoillaan aivan sama mitä teki/söi. Tätä suvantovaihetta kesti kaksi kuukautta. Nyt paino on lähtenyt taas laskemaan todella vauhdikkaasti ja viimeisen kuukauden aikana olen laihtunut 8 kg. Vaikka syön enemmän mitä kulutan silti paino tulee alas. Liikun kylläkin aika paljon, mutta jotenkin tämä vauhti yllätti, koska ehdin jo turhautua kun mitään ei tapahtunut.

12

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peukutsulle

      Kiva kuulla onnistuneesta laihdutuksesta. Toivottavasti saat painon pysymään saavuttamassasi lukemissa. Itse jojoillut vuosikaudet ja vihdoin pysynyt paino tavoitteessani vuoden. Se se onkin vaikeaa.

    • vplaittoia

      Aloittaja

      Ja mitä syöt ja minkä verran

    • vpeijojoile

      peukutsulle

      Ei se ole ollenkaan vaikeaa. Jo yhdeksän vuotta saavutetussa normaalipainossa. Ei nälkää ja maittavaa aitoa ruokaa.

      • KerroRohkeasti

        Ja mitä söit sitä ennen?


    • VTDieetti

      Gongraz, mahtava kuulla onnistumisestasi! Aikamoinen suoritus ja varmaan olo on keventynyt. Millä tyylillä tai dieetillä onnistuit? Tuo jumi onkin jännä juttu. Ihan kuin kroppa yrittäisi säästää pahimman varalle ja pitää kiinni viimeisistä ylikiloista.

      • TyyliOnVapaa

        Ihan normaalia settiä varmaankin; karsinut ruokavaliosta enimmät älyttömyydet pois, herkkuja tulee silti syötyä silloin tällöin. Lisännyt liikuntaa, aloitin kävelemällä, nyt olen alkanut hölkkäämään. Harrastan myös kotona ns. herramies kuntoilua; punnerruksia, vatsoja, pienillä painoilla sarjoja jne.

        Kahvin tilalle olen vaihtanut vihreän teen ja vettä pyrin juomaan enemmän. Tärkeimpänä mainittakoon, että olen kuunnellut omaa kehoa ja testannut mikä siihen toimii, tämä on varmaankin aika yksilöllistä. Sen huomasin, että tasaiset kalorit saavat painoni jämähtämään paikoilleen. Tarkoitan tällä sitä, että jos alkaa kyttäämään, että syö vaikka jokainen päivä tasan 1500 kcal. Paljon tehokkaampaa kun pitää plussapäiviä ja sitten vähän tiukempia päiviä. Laskee vajeet vaikka viikon mukaan ja jaksottaa päiville.


      • VTDieetti
        TyyliOnVapaa kirjoitti:

        Ihan normaalia settiä varmaankin; karsinut ruokavaliosta enimmät älyttömyydet pois, herkkuja tulee silti syötyä silloin tällöin. Lisännyt liikuntaa, aloitin kävelemällä, nyt olen alkanut hölkkäämään. Harrastan myös kotona ns. herramies kuntoilua; punnerruksia, vatsoja, pienillä painoilla sarjoja jne.

        Kahvin tilalle olen vaihtanut vihreän teen ja vettä pyrin juomaan enemmän. Tärkeimpänä mainittakoon, että olen kuunnellut omaa kehoa ja testannut mikä siihen toimii, tämä on varmaankin aika yksilöllistä. Sen huomasin, että tasaiset kalorit saavat painoni jämähtämään paikoilleen. Tarkoitan tällä sitä, että jos alkaa kyttäämään, että syö vaikka jokainen päivä tasan 1500 kcal. Paljon tehokkaampaa kun pitää plussapäiviä ja sitten vähän tiukempia päiviä. Laskee vajeet vaikka viikon mukaan ja jaksottaa päiville.

        Mielenkiintoista. Eli totahan voi kutsua osapaastoksi? Ihan kuin järjestelmällisesti suunniteltu 5:2 -dieetti. Siinä syödään normaalisti 5 pv viikossa ja 2 pv minimikaloreilla. Idea siis ihan samankaltainen.


    • ihmetoimintaaa

      Tuo on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Mä kanssa vedin todella vähäkalorista dieettiä siten, että pudotin kuukaudessa noin kymmenen kiloa.

      Sitten pidin aivan älyttömän mättöviikon: kävin ryyppäämässä, pulloittain viiniä ja olutta, monta pizzaa, kävin pizzaa syömässä myös buffetissa, kolmisen kertaa kiinalaista syömässä buffetissa, subwayssa, mcdonaldsilla bicmac-aterian extra juustohampurilaisilla, paikallisella grillillä lukuisia kertoja. Paikalllisen grillin jättihampurilaisiakin otin pari kerralla ja olisin voinut päätteeksi syödä vielä pizzan (mutta oli niin myöhä, että pizzeriat olivat menneet kiinni). Lisäksi katselin leffoja, söin siinä ohessa sipsejä dippeineen, vedin lähes kilon pussin karkkia jne. Vedin siis oikein kunnon mättöä koko väliviikon ajan.

      Viime sunnuntaina ajattelin nyt, että pitää ottaa niskasta kiinni ja aloittaa taas tiukka dieetti. Sunnnuntaina vähän kevensin ja maanantai-aamuna kävin vaa'alla. Painoa oli tullut kilo lisää dieetin matalammasta saavutuksesta.

      Nyt olen ollut siis kolmatta päivää jatkamallani dieetillä ja paino on tippunut jo noin kaksi kiloa! On jännä huomata, ettei se mättöviikko mitään dieettiä tuhonnut eikä se paino mitenkään yhtäkkiä taivaisiin pompsahtanut. Laihtuminen myös jatkuu nyt ihan normaalisti.

      • VTDieetti

        Aika hyvin. :-) paino ei reagoi varmaankaan noin lyhyisiin mässäilyihin, kun ei laihdutuskuureihinkaan. Varsinkaan mitä enemmän ikää tulee ja aineenvaihdunta hidastuu.

        Itse en kestäisi moista ruokamäärää, eikä varsinkaan juomaa. Tosin ei tee mielikään, kun en ole millään kitukuurilla. Kummasti ainakin itseäni henkisesti helpottaa, kun antaa oikeuden kerran viikossa suunnitella jotain herkkupäivää. Luulin aluksi, että sorrun kamalaan mässäilyyn, mutta mahalaukku oli jo kutistunut ettei sinne mahtunutkaan mitään suuria määriä. Samoin juomisen kanssa. Parin viinilasin lisäksi ei voinut enempää juoda kun kihahti todella kovaa hattuun. Söin vain sitä mitä eniten on himoinnut, joten tällä kuurilla ei ole tunnetta että tarvii luopua juuri mistään, jaksaa edetä pikku hiljaa, eikä tunnu että pitää kituuttaa sen "normaalielämän" siintäessä jossain kaukana tulevaisuudessa.

        Silti paino näyttää putoavan tasaiseen tahtiin, eikä herkkupäivä muuttanut mullakaan mitään. Herkkuna ei sen kummempaa kuin täytettyä pitaleipää, ja nekin broilerin jauhelihasta kasviksilla ja creme fraichella. Ei edes makeaa tehnyt mieli. Ihmeellistä ja mukavaa laihduttamista. :-)


    • vplaitteliaasiasta

      Ihmeellisiä dieettejä:

      Pudotin painoa kerran ja sitten se tuli takaisin ja nyt olen aloittanu samaalla dietillä uudestaan saahan nähdä miten käy.

      = jojoilua.

      On aivan turhaa yrittää keksiä ruutia uudestaan. S e on jo keksitty ja yhä useampi on löytänyt tynnyrin:

      LCHF, eikä enää tarvitse leikkiä omilla kuvitelmilla - eikä jojoilla.

      Aloittajalla on vieläkin kertomatta mitä hän nyt syö, ja paljon kun , ei paino nouse

      " Nyt paino on lähtenyt taas laskemaan todella vauhdikkaasti ja viimeisen kuukauden aikana olen laihtunut 8 kg. Vaikka syön enemmän mitä kulutan silti paino tulee alas. Liikun kylläkin aika paljon, mutta jotenkin tämä vauhti yllätti, koska ehdin jo turhautua kun mitään ei tapahtunut."

    • aina-OLLUT_HOIKKA

      Kaikki pystyy aloittamaan diettejä/pudottaan painoa, mutta kuka pystyy pitämään painonsa alhaalla loppuelämänsä?

    • fexew

      Näin ollen on samalla syytä olla vähän hiilihydraatteja ravitsemushoidon ja kuntosali harjoituksia. Siksi, kun päättänyt matkan alas, on tärkeää sinun täytyy omistaa kaikki pyrkimykset sekä tahtoa. Xenical vain helpottaa ja nopeuttaa aikana laihtuminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe