Mikrofoniin etuaste

Etuastevituttaa

Moi

Äänittäessä mikrofooni on liian hiljainen ja jos nostan äänenvoimakkuutta alkaa se rätisemään.
https://www.thomann.de/fi/behringer_u_phoria_umc22.htm
https://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc600_grossmembranmikro.htm
Olen käyttänyt näitä äänitykseen, mutta nyt ajattelin, että tarvitsisin mikrofoniin etuasteen.
Auttaako se rätisemisen kanssa?
https://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htm
Ajattelin tälläistä.

Itse en tiedä näistä ollenkaan, eikä ole mahdollisuutta kysyä keneltäkään ja netistä en löytänyt tietoa.

Kiitos jo etukäteen

15

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinlaitevika

Mihin laitteesi on kytketty, tietokoneeseenko tallennat? Liian hiljainen ja rätinä viittaavat kontaktihäiriöön tai huonoon maadoitukseen. Tämän sanon näistä vehkeistä mitään tietämättömänä jonkunlaisena sähköhenkilönä.

• tuskinlaitevika

Voi olla myös sähköpula. Tuossa lukee USB powered, joten USB:n kautta laite saa ilmeisesti 48 V, minkä mikki vaatii toimiakseen. Mihin USB-johdon toinen pää on kytketty?

• asdfsafdaf

Toinen usb menee läppäriin ja toinen tuohon äänikorttiin. I-Phoria umc22

• tuskinlaitevika

Palavatko Power ja 48 V ledit? Jospa läppäri ei pysty syöttämään tarpeeksi virtaa.

• tuskinlaitevika

Pistä vielä linkki läppäristäsi, että nähdään kuva liittimineen ja tekniset tiedot.

• ihmehomma

Palaa. Myös sig ledi palaa jos kääntää gainia tarpeeksi.

• tuskinlaitevika
        ihmehomma kirjoitti:

Palaa. Myös sig ledi palaa jos kääntää gainia tarpeeksi.

Lupaavaa, mutta ei vielä todiste läppärin virransyöttökyvystä. Läppärin tyyppi olisi mukava lisätieto teknisten tietojen etsimiseksi ja tutkimiseksi.

• tuskinlaitevika

Läppärissä on kolme USB3.0 porttia, joiden virransyöttökyky on 900 mA ja yksi USB2.0 portti, mikä pystyy syöttämään lähes puolet vähemmän virtaa 500 mA.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/USB
        Kokeile, toimiiko laitteesi paremmin jollakin kolmesta USB3.0 portista.

• ihmehomma

Iso kiitos sinne!

• sdgdfg

Niin, onhan sinulla tuo 48V "on" -asennossa siinä behringerissä eli se syöttää sitä sähköä sille mikille? Jos on niin säädä ensin sitä Gain 1:tä isommalle kunnes se alkaa klippaamaan (Clip -valo alkaa palamaan) ja ota siitä sitten vähän taaksepäin. Sitten säädä se output mieleiseksi. Uutta etuastetta et periaatteessa tarvi koska tuossa behringerissä semmoinen jo on.

• sdgdfg

... ja onhan se mikrofonikaapeli semmoinen että sillä pystyy syöttämään phantomia eli siinä on semmoinen 3 -napainen xlr -liitin siellä behringerin päässä eikä yksinkertainen plugi?

• sdgdfg
        sdgdfg kirjoitti:

... ja onhan se mikrofonikaapeli semmoinen että sillä pystyy syöttämään phantomia eli siinä on semmoinen 3 -napainen xlr -liitin siellä behringerin päässä eikä yksinkertainen plugi?

(= olisit säästynyt monelta harmilta kun olisit hommannut vaan jonkun perus dynaamisen mikrofonin ilman phantomia, vähänkään laadukkaampi semmoinen riittää aika pitkälle harrastelijakäytössä)

• jaahs

On päällä. Gain ei ala palamaan missään vaiheessa.
        Xlr kaapelilla olen käyttänyt, joten on sellainen.
        Siltä alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      215
      4118
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      65
      2624
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2381
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2313
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      516
      1323
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1306
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1287
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1253
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1176
    Aihe