Miksi miehiä haittaa naisen lapset?

juulia---

Olen joutunut huomaamaan tämän asian välillä omalla kohdallani. Olen 22-vuotias nainen ja poikani on 4-vuotias. Lapsen isästä erosin pojan ollessa vuoden vanha, koska hänestä ei valitettavasti ollut isäksi, hänellä on ongelmia joita ei kyennyt saamaan kuntoon ja kohteli myös minua kurjasti, joten aikuisena ihmisenä minun oli tehtävä vastuullinen ratkaisu pojan tulevaisuuden ja itseni jaksamisen kannalta, joten erosin ja mulla on yksinhuoltajuus. Olisin tottakai halunnut lapselle ehjän perheen, mutta se ei ole lapsen kannalta aina paras vaihtoehto jos vanhemmat ei oo enää onnellisia toistensa kanssa ja riitelevät jatkuvasti tai jos toisella vanhemmalla on päihderiippuvuus, väkivaltaisuuden kanssa ongelmia jne... Lapsi oli toivottu, ainakin minun puolelta ja luulisi lapsen isänkin joka on mua muutaman vuoden vanhempi tiedostaneen asian että jos seksiä ilman ehkäisyä harrastetaan niin siinä voi olla lopputuloksena raskaus! no me ollaan pojan kanssa onnellisia ilman sitä k*sipäätä ja tiedän että pystyn tarjoamaan pojalle hyvän lapsuuden, rakkautta kahden ihmisen edestä... sillä hän on tärkein mies mun elämässä ja olen todella ylpeä hänestä. Tottakai toivon rakkautta myös itselleni ja haluaisin saada myös toisen lapsen ajan kanssa, miksei miehet voi tehdä päätöstä minun ulkonäön ja persoonan perusteella kumppaniksi, miksi täytyy pitää jarruna aina niitä lapsia, mitä pahaa lapsissa on.....? emmä hae lapselleni uutta isää, haen itselleni kumppania ja tärkeintä on että tulet mun lapsen kanssa toimeen, teistä tulee ystäviä, arvostan sitä että mun lapsella on mahdollisimman paljon turvallisia aikuisia elämässään. Eikä mulla ole myöskään mitään sitä vastaan jos haluat ottaa isän roolin myös poikaani kohtaan, etenkin siinä vaiheessa kun saamme yhteisen lapsen. Äitiys on mielestäni seksikästä, olla hedelmällinen, synnytyksen jumalatar, hoivaava ja puolustaa rakkaimpiaan yhtä raivokkaasti kuin leijonaemo! Mikä muu vois olla enemmän naisellisempaa? ;)

Mä oon kunnollinen nainen, pidän terveydestäni ja ulkonäöstä huolen, harrastan esimerkiksi lenkkeilyä ja kahvakuula jumppaa... enkä hae myöskään elättäjää itselleni ja lapselle, käyn töissä, olen ravintolassa tarjoilijana.

112

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsehän sen sanoit "sillä hän on tärkein mies mun elämässä ja olen todella ylpeä hänestä. ". Olet valintasi tehnyt jo ja valinnut huonon miehen lapsesi isäksi, ei kukaan oikein halua7uskalla tulla tuohon idylliin kakkosviulun soittajaksi kun siinä saisi aina vain tuntea olevansa ulkouolinen hyödykkeiden tarjoaja. Toki jos sitten jonkun löydät ja teette keskenänne lapsen/lapsia se lisää kodin tuntua sille miehelle mutta siihen asti se ei saisi tuntea olevansa kotona vaan ennemminkin jossain kylässä ja siitä kyläilystä joutuu vielä maksamaan korkeaa vuokraa.

      • hrjpjrpjpjrprnn

        Juuri näin


      • tukiverkostoonko

        Samaa mieltä kakkosviulun soittamisesta. Voi olla, että aloittaja valitsi sanansa huonosti, mutta tuolla ajattelulla mies ei tule olemaan perheessä tasavertainen aikuinen. Eiköhän mies haluaisi olla ensisijaisesti puoliso, eikä osa tukiverkostoa?
        Myös lause "tärkeintä on että tulet mun lapsen kanssa toimeen, teistä tulee ystäviä, arvostan sitä että mun lapsella on mahdollisimman paljon turvallisia aikuisia elämässään". Olen läheltä nähnyt pienen lapsen yksinhuoltajan ja vuorotyön yhdistämistä. Ei käynyt kateeksi päivähoitoralli aamuin illoin epäsäännöllisiin aikoihin. Kiva avokumppani, joka "tulee lapsen kanssa hyvin toimeen" helpottaisi arkea kummasti. Miten lapsen biologinen isä on osallisena lapsen elämään vai onko sysätty täysin pois?


    • VanhempiATM

      Mielelläni ryhtyisin ystäväksi ja kasvattajaksi pojallesi, koska en käytännön tasolla koskaan ole ollut tilaisuudessa, että voisin itse saada lapsia. Mutta uskon, että voisin olla yksi turvallinen aikuinen verkostossasi. Voisimme poikasi kanssa harrastaa yhdessä vaikkapa liikuntaa (miten olisi esim. hiihto tai kamppailulaji tai sitten joskus myöhemmin vaikka tarkkuusammunta). Tai voisimme bongailla lintuja tai vaikka junia? Sitten joskus kenties mennä toimintaryhmiin Partioon tai SPR:ään?

      Yhtä mielelläni ryhtyisin myös tasa-arvoiseksi kumppaniksesi.

      Mutta tiedän, että en ole tähän sopiva henkilö. Olen melkein 50-vuotias, ja vaikka johtavassa asemassa työskentelenkin, en ole mikään Tasavallan Presidentti.

      • ghjtyitgykj

        Katsele ukko vaan ikäisiäsi.


      • gnxf
        ghjtyitgykj kirjoitti:

        Katsele ukko vaan ikäisiäsi.

        Älä puutu hänen asioihin.


      • hjroijrpjjr
        ghjtyitgykj kirjoitti:

        Katsele ukko vaan ikäisiäsi.

        Mene pentu muualle pätemään kun aikuiset keskustelevat.


      • prmmrpprmrprmrprn
        ghjtyitgykj kirjoitti:

        Katsele ukko vaan ikäisiäsi.

        Mene pentu muualle pätemään kun aikuiset keskustelevat


      • Buhahaha
        ghjtyitgykj kirjoitti:

        Katsele ukko vaan ikäisiäsi.

        No voi v***u, eikös tuo VanhempiATM juurikin niin ihan itse antanut ymmärtää. Ainoa "negatiivinen" asia minkä hän mainitsi oli juurikin se ikä. Onko kurpalta kadonnut sisälukutaito täysin? Et ole mikään aikuinen, olet henkinen kakara.

        Terveisin toinen "VanhempiATM" joka on kanssa "melkein" samassa tilanteessa ja samaa mieltä tuon nimimerki kanssa: liian eri ikäinen kumppaniksi noin nuoren naisen kanssa, oli lapsi tai ei.


      • VanhempiATM

        Kommentoin vielä omaan viestiini, koska jälkeenpäin lukemisen myötä se ehkä antoi väärän viestin.

        Ensiksi: aivan yhtä upeaa kuin harrastaa poikasi kanssa urheilukentällä tai tatamilla tai maasto-olosuhteissa, olisi viedä häntä soittotunnille tai balettiharjoituksiin. Olen ajatusmaailmaltani menneen ajan mies, jonka mielestä kaikkien pitäisi saada harrastaa omien luontumustensa mukaan kaikkkea sitä, mitä haluaa. Mutta 1900-luvun viimeisten vuosikymmenten tasa-arvon ideologia katosi aikanaan ja korvautui jollain muulla, missä mennään puolen jos toisenkin kannattamana ääripäihin.

        Toiseksi: en ollut tekemässä mitään treffi-ilmoitusta.


    • i.wonder

      Ihmettelen usein sitä että miksi naiset tekee lapsia sellaisten miesten kanssa joista ei ole isäksi. Sellaisten renttujen, jännämiesten kanssa.
      Sitten esimerkiksi minä joka olisin turvallinen luotettava isä lapselle en saa mahdollisuutta naisilta.

      • sellaisia

        Lasten isä voi paljastua kusipääksi 15 vuoden päästä lasten syntymästä. Kokemusta on lähipiiristä.
        Vaikuttaa turvalliselta sen 15 vuotta mutta löytyykin uutta luonnetta...


      • uskookentahtoo
        sellaisia kirjoitti:

        Lasten isä voi paljastua kusipääksi 15 vuoden päästä lasten syntymästä. Kokemusta on lähipiiristä.
        Vaikuttaa turvalliselta sen 15 vuotta mutta löytyykin uutta luonnetta...

        Oikea syy on useasti noissa tapauksissa naisen "meno vaihe" joka laitetaan tavalla tai toisella miehen syyksi ja tehdään miehestä syyllinen. Naiset ovat tehokkaita omien tekojen valkopesussa.


      • sellaisia
        uskookentahtoo kirjoitti:

        Oikea syy on useasti noissa tapauksissa naisen "meno vaihe" joka laitetaan tavalla tai toisella miehen syyksi ja tehdään miehestä syyllinen. Naiset ovat tehokkaita omien tekojen valkopesussa.

        Ei ollut menovaihetta naisella.


      • terveisinreiska

        "Ihmettelen usein sitä että miksi naiset tekee lapsia sellaisten miesten kanssa joista ei ole isäksi. Sellaisten renttujen, jännämiesten kanssa."

        Toiset isät ovat oikeasti kilttejä ja kunnollisia ja sitten on niitä isiä jotka alussa valheellisesti esittävät kilttiä&kunnollista, kunnes kusipäisyys tulee esiin.


      • terveisinmaisa
        uskookentahtoo kirjoitti:

        Oikea syy on useasti noissa tapauksissa naisen "meno vaihe" joka laitetaan tavalla tai toisella miehen syyksi ja tehdään miehestä syyllinen. Naiset ovat tehokkaita omien tekojen valkopesussa.

        Toiset äidit ovat oikeasti kilttejä ja kunnollisia ja sitten on niitä äitejä jotka alussa valheellisesti esittävät kilttiä&kunnollista, kunnes kusipäisyys tulee esiin.


      • Nainensanoo

        Naiset haluavat lapsen sellaisen miehen kanssa johon ovat korviaan myöten rakastuneita. (Usein rentut vie jalat alta)
        Olisi hyvin moraalitonta ja epärehellistä tehdä ätmin kanssa lapsi ja valehdella että se on rakkauspakkaus vaikka on itsekkyyden laskelmoitu huipentuma.


      • Buhahaha

        Onko se vähemmän moraalitonta ottaa se ätmi sen rakkauspakkauslapsen elättäjäksi ja valehdella ätmille että se on rakkautta vaikka on itsekkyyden laskelmoitu huipentuma?


      • Nainensanoo
        Buhahaha kirjoitti:

        Onko se vähemmän moraalitonta ottaa se ätmi sen rakkauspakkauslapsen elättäjäksi ja valehdella ätmille että se on rakkautta vaikka on itsekkyyden laskelmoitu huipentuma?

        Ei, ei. Tuo on epärehellistä ja moraalitonta yhtä lailla.


      • kyselijä-
        Nainensanoo kirjoitti:

        Ei, ei. Tuo on epärehellistä ja moraalitonta yhtä lailla.

        Onko se vähemmän moraalitonta jos tekee jonkun miehen kanssa lapsen lapsikuumeensa takia eikä oikeasti ole vahvasti sitoutunut mieheen ja rakasta miestä syvästi vaikka on näin uskotellut miehelle?


      • kyselijää-
        Nainensanoo kirjoitti:

        Ei, ei. Tuo on epärehellistä ja moraalitonta yhtä lailla.

        Onko se vähemmän moraalitonta jos huijaa miestä ehkäisystä tai muuten huijaamalla miestä hankkiutuu raskaaksi koska haluaa lapsen?


      • Nainensanoo
        kyselijää- kirjoitti:

        Onko se vähemmän moraalitonta jos huijaa miestä ehkäisystä tai muuten huijaamalla miestä hankkiutuu raskaaksi koska haluaa lapsen?

        Lapsikuumeen takia valheellisin avuin lapsen tekeminen on vastuutonta ja epärehellistä puuhaa.
        Vastuuntuntoisen henkilön pitäisi kääntyä vaikka terapeutin puoleen jos epärehelliset aikeet alkaa tulla ykköseksi lapsen hankinnan suunnittelussa. Ei ansaitse mitään kunnioitusta sellainen nainen.


    • Väsynytpuoliäiti

      Sori, kun vastaan, vaikka en olekaan mies. Olen itse lapseton nainen ja olen ollut kolme vuotta yhdessä yh-isän kanssa. Voin nyt sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että äitipuolena olo on ainakin minun kohdallani ollut todella, todella raskasta. Periaatteessa aikuisena ja vastuuntuntoisena ihmisenä, kun elän saman katon alla miehen lasten kanssa, niin tottakai välitän/huomioin/otan vastuuta heistä. Eli kyllähän lapset sen elämän muuttaa. Huolehdin ruuat, pyykit, läksyt,jne yhdessä isänsä kanssa. Koen, että annan itsestäni paljon. Kuitenkaan minulla ei ole samanlaisia oikeuksia kuin jos olisin "oikea" äiti. Vaikka alussa mies lupasi, että säännöt laaditaan yhdessä, niin se ei kuitenkaan ole toteutunut. Loppujen lopuksi minulla ei ole kasvatuksessa ja monissa asioissa sanan valtaa. Oma asiansa on myös se, että kuinka lapset pystyvät ottamaan uutta perheenjäsentä vastaan. Ei ole kiva tuntea, että vaikka kuinka tekee parhaansa, niin lapsi ei haluaisikaan sinun olevan perheessään. Olet ylimääräinen kappale. Jos olisin tiennyt millaista tämä on, niin en olisi lähtenyt. Tietysti joillain onnistuu paremmin.

      • Tähän voisi sanoa että mitäs läksit mutta tosiaan tuo sama tilanne on miehellä yyhoon kanssa edessä. Sulla on kuitenkin mahdollisuus lähteä jo et ole tyytyväinen tilanteeseen, se ainakin ehkä herättäisi nuo muut ajattelemaan sinunkin kannalta asioita, jos van venyt ja venyt saat venyä aina.


      • Nainensanoo

        Sehän on kuin olisit lastentarhassa töissä 24/7 koska sinulla ei lähtökohtaisesti ole minkäänlaista kiintymyssuhdetta näihin lapsiin.


      • Buhahaha
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tähän voisi sanoa että mitäs läksit mutta tosiaan tuo sama tilanne on miehellä yyhoon kanssa edessä. Sulla on kuitenkin mahdollisuus lähteä jo et ole tyytyväinen tilanteeseen, se ainakin ehkä herättäisi nuo muut ajattelemaan sinunkin kannalta asioita, jos van venyt ja venyt saat venyä aina.

        Miksi pitää dissata silloinkin kun naispuolinen kirjoittaja on yleisesti ottaen samaa mieltä kanssasi?

        "Kuitenkaan minulla ei ole samanlaisia oikeuksia kuin jos olisin "oikea" äiti. " - korvaa sana äiti sanalla isä, ja ollaan aika pitkälti samassa tilanteessa missä mies olisi.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Miksi pitää dissata silloinkin kun naispuolinen kirjoittaja on yleisesti ottaen samaa mieltä kanssasi?

        "Kuitenkaan minulla ei ole samanlaisia oikeuksia kuin jos olisin "oikea" äiti. " - korvaa sana äiti sanalla isä, ja ollaan aika pitkälti samassa tilanteessa missä mies olisi.

        ei ollut tarkoitus dissata vaan kannustaa nostamaan kytkintä paskasta liitosta jossa häntä käytetään hyväksi.


      • Onneksinäin

        Ikävää, että sinulle on käynyt noin Väsynytpuoliäiti. Minun bonus lapseni kanssa asiat menivät hyvin. Miehen kanssa sovittiin lastenkasvatusasiat ja lapset tiesivät miten meillä eletään.


    • Ikäisesi miehet ei varmaan halua jo valmista vastuuta. Suorastaan se saattaa hirvittää. Ehkä joku ystävyyden kautta suhteeseen lipsahtaminen voisi olla oikeampi tie?

      Oikeastaan sinä olet aika ratkaisevassa asemassa. Elä kiirehdi. Olet nuori ja kerkeät vielä kokea vaikka mitä.

      Mieti tarkasti mitä elämltäsi vielä haluat ja mikä poikasi ohella on tärkeää. Ja malttia. Voit saada vaikka mitä elämääsi, mutta voit sössiäkin. Se tuleva kumppanisi tulee olemaan sinun haluamasi...ja sen kokee myös poikas.

      Elä masennu. Lykkyä.

      • "Ikäisesi miehet ei varmaan halua jo valmista vastuuta. "
        Miten niin ikäisesi? Ei kai se ole ikäsidonnainen juttu, itsekin mieluummin ottaisit lapsettoman naisen kertomasi mukaan ja se sitten olisi sitten helposti tilanteessa "väsynytpuoliäiti" tuossa kertoi. Eikö se kuitenki ole simppeleintä että yyhoo yyhoolle niin on tasapuolinen tilanne molemmille.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Ikäisesi miehet ei varmaan halua jo valmista vastuuta. "
        Miten niin ikäisesi? Ei kai se ole ikäsidonnainen juttu, itsekin mieluummin ottaisit lapsettoman naisen kertomasi mukaan ja se sitten olisi sitten helposti tilanteessa "väsynytpuoliäiti" tuossa kertoi. Eikö se kuitenki ole simppeleintä että yyhoo yyhoolle niin on tasapuolinen tilanne molemmille.

        Niin sinun mielestä. Väsynyt äitipuoli kertoi oman tarinansa ja lisäsi loppuun, että jollain voi toimia paremmin.

        Ja en ole sanonut mitään, mitä en olisi tarkoittanut. On helpompi jos toisella ei ole lapsia. Ei kai tuo kovin rakettitiedettä ole?


      • Dissident kirjoitti:

        Niin sinun mielestä. Väsynyt äitipuoli kertoi oman tarinansa ja lisäsi loppuun, että jollain voi toimia paremmin.

        Ja en ole sanonut mitään, mitä en olisi tarkoittanut. On helpompi jos toisella ei ole lapsia. Ei kai tuo kovin rakettitiedettä ole?

        No niinpä, on helpompaa kun ei ole toisen lapsia huolettavana ja joillain voi toki toimia, semmoisilla jossa selapseton aina alistuu valittamatta.

        Niin saatoit tarkoittaa mutta mun mielestä tuossa ei ole mitään järkeä ajatella että mies jotenkin halukkaammaksi muuttuisi ikää myöten ottamaan toisen lapsia, se vaan saattaa herkemmin alistua ottamaan yyhoon jos kokee että lapsettomia naisia ei ole tarjolla.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No niinpä, on helpompaa kun ei ole toisen lapsia huolettavana ja joillain voi toki toimia, semmoisilla jossa selapseton aina alistuu valittamatta.

        Niin saatoit tarkoittaa mutta mun mielestä tuossa ei ole mitään järkeä ajatella että mies jotenkin halukkaammaksi muuttuisi ikää myöten ottamaan toisen lapsia, se vaan saattaa herkemmin alistua ottamaan yyhoon jos kokee että lapsettomia naisia ei ole tarjolla.

        No lapseton 20 kymppinen mies ei välttämättä vielä halua jumittua lapsiarkeen... 30 vuotias lapseton voi jo harkita sitä. Ihmisestähän se kiinni on tietty, eikä ikäkysymys, mutta eiköhän tuo ole faktaakin?

        Minä taas en haluis omia lapsia yhtään enempää. Ei toisen lapset ole este mulle, mutta ennemmin ilman. Eipä muuta oo mielellä..
        Ja kuka tyytyy mihinkin...mitä se mulle kuuluu? Minä tiedän mihin itse tyydyn ja se riittää.


      • Dissident kirjoitti:

        No lapseton 20 kymppinen mies ei välttämättä vielä halua jumittua lapsiarkeen... 30 vuotias lapseton voi jo harkita sitä. Ihmisestähän se kiinni on tietty, eikä ikäkysymys, mutta eiköhän tuo ole faktaakin?

        Minä taas en haluis omia lapsia yhtään enempää. Ei toisen lapset ole este mulle, mutta ennemmin ilman. Eipä muuta oo mielellä..
        Ja kuka tyytyy mihinkin...mitä se mulle kuuluu? Minä tiedän mihin itse tyydyn ja se riittää.

        Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa.

        Naulankantaan. En minä ala miettimään muitten pariutumisongelmia itseni varjolla. Jos tapaan mukavan naisen ja hän minut, niin revitän hiekat kilttien ja kunnollisten silmille ja kävelen käsikynkkää daamin kanssa muualle.


      • Dissident kirjoitti:

        Naulankantaan. En minä ala miettimään muitten pariutumisongelmia itseni varjolla. Jos tapaan mukavan naisen ja hän minut, niin revitän hiekat kilttien ja kunnollisten silmille ja kävelen käsikynkkää daamin kanssa muualle.

        Niin ja sitten kun daamille selviää sun itsekkyys, ettet halua lapsia sen kanssa se lähtee kävelemään pettyneenä ja taas yhtä kokemusta käytetympänä, kaikki häviävät paitsi sinä joka sait haluamasi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin ja sitten kun daamille selviää sun itsekkyys, ettet halua lapsia sen kanssa se lähtee kävelemään pettyneenä ja taas yhtä kokemusta käytetympänä, kaikki häviävät paitsi sinä joka sait haluamasi.

        No luuletko että pimittäisin sellaisen asian, että en halua lapsia enää? Miksi? On muutama sopivanoloinen nainen kääntynytkin kannoillaan. En minä leiki ihmisillä.. mutta en minä kolmansia osapuolia mieti.


      • Dissident kirjoitti:

        No luuletko että pimittäisin sellaisen asian, että en halua lapsia enää? Miksi? On muutama sopivanoloinen nainen kääntynytkin kannoillaan. En minä leiki ihmisillä.. mutta en minä kolmansia osapuolia mieti.

        Vähännepäilin että niinkin voisi käydä kun taitaa olla aika yleinen toimintamalli ihmisillä semmoinen että ei suoranaisesti valehdella muttei myöskaan kerrota ihn suoraan mitä halutaan/ei haluta, hyvä jos et semmoiseen sorru.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Vähännepäilin että niinkin voisi käydä kun taitaa olla aika yleinen toimintamalli ihmisillä semmoinen että ei suoranaisesti valehdella muttei myöskaan kerrota ihn suoraan mitä halutaan/ei haluta, hyvä jos et semmoiseen sorru.

        Joo. Ei ole ollut tapana. Mulla on se idea, että jos jostain tuleekin jotain todella suurta, niin ketuttas jos se tuollaiseen tökkäis. Ja omat lapset kuuluu mun pakettiin jossa tullaan kaikki kolme...ja vielä sekin, että näillä on oma äiti, jonka kanssa nää on tehty ja niitä huolletaan yhä yhdessä, vaikka erikseen.


      • 1217
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa.

        Viestissäsi kulminoituu erinomaisesti kokonaisuutesi.

        Huomaa että sillä naisella on oikeus valita puolisonsa ja olla tekemättä lapsia.

        Se kuka ajattelee itsekkäästi olet sinä. Olet jo hävinnyt, sillä et kuulu lapsettoman naisen markkinoihin. Olet itsekkäästi valmis vaikuttamaan, että muut häviää. Ei onnea sinulle, ei onnea muille.


      • Nainen39vee
        Dissident kirjoitti:

        Naulankantaan. En minä ala miettimään muitten pariutumisongelmia itseni varjolla. Jos tapaan mukavan naisen ja hän minut, niin revitän hiekat kilttien ja kunnollisten silmille ja kävelen käsikynkkää daamin kanssa muualle.

        "En minä ala miettimään muitten pariutumisongelmia itseni varjolla. Jos tapaan mukavan naisen ja hän minut, niin revitän hiekat kilttien ja kunnollisten silmille ja kävelen käsikynkkää daamin kanssa muualle. "

        Näin juuri!

        Silloin kun haluaa olla toisen ihmisen kanssa, haluaa olla juuri hänen kanssaan. Siinä ei kauheasti markkina-arvomatematiikat kiinnostele :D


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa.

        "Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa. "

        Ei näissä pariutumiskuvioissa ihmiset ole mitään materiaalia siihen, että mahdollisimman moni "saisi mahdollisuuden kokea" milloin mitäkin - joko seksin myöhäisteinin kanssa tai seurustelun lapsettoman naisen kanssa... tai mitäs muita täällä palstalla onkaan tullut esille.. Se menee niin, että ihminen haluaa olla jonkun tietyn ihmisen kanssa, ja ei siinä jonossa olevat kauheasti kiinnosta.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Ikäisesi miehet ei varmaan halua jo valmista vastuuta. "
        Miten niin ikäisesi? Ei kai se ole ikäsidonnainen juttu, itsekin mieluummin ottaisit lapsettoman naisen kertomasi mukaan ja se sitten olisi sitten helposti tilanteessa "väsynytpuoliäiti" tuossa kertoi. Eikö se kuitenki ole simppeleintä että yyhoo yyhoolle niin on tasapuolinen tilanne molemmille.

        ""Ikäisesi miehet ei varmaan halua jo valmista vastuuta. "
        Miten niin ikäisesi? Ei kai se ole ikäsidonnainen juttu, itsekin mieluummin ottaisit lapsettoman naisen kertomasi mukaan ja se sitten olisi sitten helposti tilanteessa "väsynytpuoliäiti" tuossa kertoi. Eikö se kuitenki ole simppeleintä että yyhoo yyhoolle niin on tasapuolinen tilanne molemmille. "

        Mutta kun ihastuminen, rakastuminen ja pariutuminen ei ole simppeliä. Ala-asteen liikuntatunnin joukkueet jaettiin tuollaisella helpolla matikalla, mutta aikuisten ihmissuhteet ovat moniulotteisempia juttuja. Jos lapseton ja yh sattuvat rakastumaan toisiinsa, niin silloin he haluavat olla yhdessä eikä yhtään kiinnosta, jos joku toinen lapseton haluaisin tulla väliin.

        Ja kyllä tuo ikäjuttu sikäli pitää paikkansa, että yli kolmekymppiset suhtautuvat kumppanin mahdollisiin lapsiin vähän eri tavalla kuin parikymppiset. Sitä tiedostaa, että tällainenkin mahdollisuus voi olla. Toki joillekin lapset on ehdoton ei, mutta aika moni hyväksyy tilanteen, jos oikea nainen/mies on kyseessä.

        Ja tietysti se on vähän niinkin, että jos sattuu kohtaamaan ihmisen, jonka kanssa ehdottomasti haluaisi olla, niin sitten on kysyttävä itseltään, onko halu olla sen tietyn ihmisen kanssa suurempi kuin halu löytää nimenomaan lapseton kumppani. Joskus on, joskus ei.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        "En minä ala miettimään muitten pariutumisongelmia itseni varjolla. Jos tapaan mukavan naisen ja hän minut, niin revitän hiekat kilttien ja kunnollisten silmille ja kävelen käsikynkkää daamin kanssa muualle. "

        Näin juuri!

        Silloin kun haluaa olla toisen ihmisen kanssa, haluaa olla juuri hänen kanssaan. Siinä ei kauheasti markkina-arvomatematiikat kiinnostele :D

        Heh. Mua huvittaa toi mielikuva hiekan revittämisestä naamalle kuin koira kusella käynnin jälkeen...

        No se oli vaan henkilökohtainen lisäys tuon vastarannankiisken kärkkyydelle ja urautuneelle ajatukselle. Muyta ihmistä etsin, enkä lapsetonta tai lapset omaavaa... nekin vaikuttaa silti siinä.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        "Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa. "

        Ei näissä pariutumiskuvioissa ihmiset ole mitään materiaalia siihen, että mahdollisimman moni "saisi mahdollisuuden kokea" milloin mitäkin - joko seksin myöhäisteinin kanssa tai seurustelun lapsettoman naisen kanssa... tai mitäs muita täällä palstalla onkaan tullut esille.. Se menee niin, että ihminen haluaa olla jonkun tietyn ihmisen kanssa, ja ei siinä jonossa olevat kauheasti kiinnosta.

        Tyypillistä ätmien logiikkaa just tollainen, että pitäisi ajatella myös niitä muiden ja varsinkin niiden kokemattomien miesten tilannetta, että hekin saisivat kokea vuorollaan kuka mitäkin.

        Varsinkin jos mies tapaisi jonkun kiinnostavan lapsettoman nuoren naisen, niin näiden ätmien mielestä tämän miehen pitäisi vaan ajatella siinä ensisijaisesti niitä itseään kokemattomampia miehiä ja jopa jättää se parisuhde vain sen takia, ettei sitä veisi sitä lapsetonta nuorta naista niiltä muilta miehiltä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa.

        Aika omituinen tapa ajatella, että riistetään lapseton nainen lapsettomien miesten markkinoilta. Eiköhän se ole miehen omalla vastuulla, saako sitä naista vai ei, eikä suinkaan jonkun sellaisen miehen joka on lapsensa jo tehnyt. Toisaalta myös se lapseton nainen tekee itse valinnan, haluaako miehen, jolla on lapset ja exä rasitteena. Jos jäädään miettimään sitä, että minä en nyt voi Martan kanssa seurustella, kun mulla on lapsia ja naapurin Pertillä ei. Pitää antaa Pertille mahdollisuus lapsiin, vaikkei Marttaa Pertti edes kiinnosta. Martta ottaa ja lähtee ja kumpikin mies jää ilman naista. Olihan melkoinen aivopieru tämä sinun ajatuksesi taas.


      • 1217 kirjoitti:

        Viestissäsi kulminoituu erinomaisesti kokonaisuutesi.

        Huomaa että sillä naisella on oikeus valita puolisonsa ja olla tekemättä lapsia.

        Se kuka ajattelee itsekkäästi olet sinä. Olet jo hävinnyt, sillä et kuulu lapsettoman naisen markkinoihin. Olet itsekkäästi valmis vaikuttamaan, että muut häviää. Ei onnea sinulle, ei onnea muille.

        Joo ja noissa vastauksissa hauskasti kulminoituu lapsia jo saaneiden itsekkyys. Hauskaa että yrität väittää minun olevan itsekäs kun ajttelen vähän muitakin kun taas ne jotka on lapsia jo väsänneet jokun kanssa sinun mielestä on oikeutettuja haalimaan lisää parisuhdekumppaneita vaikkeivat senkään kanssa onnistuneet jonka kanssa lapsia tekivät. Miksi ne onnistuisi muidenkaan kanssa sen paremmin kuin lapsensa isän/äidin? Sun mielestä niiden pitää saada uusi mahdollisuus ryssiä taas ja ne joilla ei ole lapsia eivät ole oikeutettuja yhteenkään yritykseen?

        Onhan se tietysti totta että itsekkäät ihmiset pariutuu helpommin kun tosiaan se oma napa on aina lähinnä, näkeehän sen jo siitäkin että jo patiutuneet ja muille lapsia pierreet yhärit sumeilematta uusissakin suhteissaan hakevat jatkuvaa hyötymistä, kulut jaetaan puoliksi muka reikusti vaikka yhärin paketissa voi olla vaikka miten monta suuta syömässä ja käytännössä se taitaa loppupelissä mennä niin että lapseton kumppani kustantaa liki 100% kaikesta.

        Mutta rohmutkaa vaan yhärit markkinoilta ne lapsettomat jotka niin hölmöjä ovat että alkavat teidän rahastusautomaatiksi, aivan sama mulle.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo ja noissa vastauksissa hauskasti kulminoituu lapsia jo saaneiden itsekkyys. Hauskaa että yrität väittää minun olevan itsekäs kun ajttelen vähän muitakin kun taas ne jotka on lapsia jo väsänneet jokun kanssa sinun mielestä on oikeutettuja haalimaan lisää parisuhdekumppaneita vaikkeivat senkään kanssa onnistuneet jonka kanssa lapsia tekivät. Miksi ne onnistuisi muidenkaan kanssa sen paremmin kuin lapsensa isän/äidin? Sun mielestä niiden pitää saada uusi mahdollisuus ryssiä taas ja ne joilla ei ole lapsia eivät ole oikeutettuja yhteenkään yritykseen?

        Onhan se tietysti totta että itsekkäät ihmiset pariutuu helpommin kun tosiaan se oma napa on aina lähinnä, näkeehän sen jo siitäkin että jo patiutuneet ja muille lapsia pierreet yhärit sumeilematta uusissakin suhteissaan hakevat jatkuvaa hyötymistä, kulut jaetaan puoliksi muka reikusti vaikka yhärin paketissa voi olla vaikka miten monta suuta syömässä ja käytännössä se taitaa loppupelissä mennä niin että lapseton kumppani kustantaa liki 100% kaikesta.

        Mutta rohmutkaa vaan yhärit markkinoilta ne lapsettomat jotka niin hölmöjä ovat että alkavat teidän rahastusautomaatiksi, aivan sama mulle.

        Voi kuule. Rakkaus on itsekästä. Ei siinä mietitä jonkun tuntemattoman neitsytsedän saantia, kun omat tunteet ja halut hyrräävät :D

        Ihmiset tuppaavat olemaan sillä lailla romantikkoja, että haluavat suhteen juuri sen kanssa, keneen tykästyvät, eivätkä ajattele että ihan hyvin se kumppani voisi olla joku muu. Sen takia ihmiset tyhtyvät suhteeseen vaikka toinen asuu kaukana, vaikka elämäntilanteet olisivat erilaisia, vaikka ajankohta ei ole täydellinen, jne. Sen vuoksi Romeon ja Juliankin tarina on kestänyt aikaa, koska ihmiset tunnistavat siitä jotain. Sinun logiikkasi mukaanhan heidän olisi kantsinut vaan ottaa joku, jonka suvut hyväksyvät ja unohtaa toisensa, koska liian hankalaa. Mutta siitäpä ei olisi tullut klassikkotarinaa.

        Ihan pakko muuten kysyä, mikä pakkomielle sulle on noihin kulujen jakamisiin? Tosi monessa ketjussa otat sen esiin, mutta teet sen kovin yksipuolisesti. En muista, että olisit KOSKAAN kommentoinut sitä, pitäisikö miehen maksaa enemmän, jos hän syö tai muuten kuluttaa enemmän kuin nainen. Tähän olisi kuitenkin kiva saada vastaus. Ymmärrän logiikan siinä, että ajattelet ettei ole reilua että mies joutuisi maksamaan naisen lapsen kuluja, mutta onko sinusta reilua, jos nainen joutuu maksamaan miehen kuluja?

        Vastaatpa tuohon kysymykseen mitä tahansa, niin kannattaa muistaa myös se, että kaikki tilanteet ovat erilaisia. Ja ihmiset ratkaisevat ne eri tavoin. Usein yhteisiin rahoihin päädytään jotenkin sitä kautta, miten omallakin kohdallani aikoinaan kävi: meillä oli periaatteessa omat rahat, kumpikin maksoi omat juttunsa jne, mutta käytännössä rahat sekottuivat eikä jaksettu välittää, kuka maksoi mitäkin. Oikeastaan se maksoi, joka sattui olemaan paikalla. Ja enemmän koettiin, että rahoitetaan yhteistä elämää, ei niin että maksellaan toisen kuluja. Ja meneehän siinä rahojen laskemisessa aikaa ja energiaa myös - ehkä ihmiset haluavat keskittyä elämässään ja suhteessaan muuhun kuin sen pohtimiseen, kuinka monta leipäviipaletta lapsi on syönyt eli kuinka monta kymmentä senttiä lapsen vanhempi on nyt "velkaa".


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Voi kuule. Rakkaus on itsekästä. Ei siinä mietitä jonkun tuntemattoman neitsytsedän saantia, kun omat tunteet ja halut hyrräävät :D

        Ihmiset tuppaavat olemaan sillä lailla romantikkoja, että haluavat suhteen juuri sen kanssa, keneen tykästyvät, eivätkä ajattele että ihan hyvin se kumppani voisi olla joku muu. Sen takia ihmiset tyhtyvät suhteeseen vaikka toinen asuu kaukana, vaikka elämäntilanteet olisivat erilaisia, vaikka ajankohta ei ole täydellinen, jne. Sen vuoksi Romeon ja Juliankin tarina on kestänyt aikaa, koska ihmiset tunnistavat siitä jotain. Sinun logiikkasi mukaanhan heidän olisi kantsinut vaan ottaa joku, jonka suvut hyväksyvät ja unohtaa toisensa, koska liian hankalaa. Mutta siitäpä ei olisi tullut klassikkotarinaa.

        Ihan pakko muuten kysyä, mikä pakkomielle sulle on noihin kulujen jakamisiin? Tosi monessa ketjussa otat sen esiin, mutta teet sen kovin yksipuolisesti. En muista, että olisit KOSKAAN kommentoinut sitä, pitäisikö miehen maksaa enemmän, jos hän syö tai muuten kuluttaa enemmän kuin nainen. Tähän olisi kuitenkin kiva saada vastaus. Ymmärrän logiikan siinä, että ajattelet ettei ole reilua että mies joutuisi maksamaan naisen lapsen kuluja, mutta onko sinusta reilua, jos nainen joutuu maksamaan miehen kuluja?

        Vastaatpa tuohon kysymykseen mitä tahansa, niin kannattaa muistaa myös se, että kaikki tilanteet ovat erilaisia. Ja ihmiset ratkaisevat ne eri tavoin. Usein yhteisiin rahoihin päädytään jotenkin sitä kautta, miten omallakin kohdallani aikoinaan kävi: meillä oli periaatteessa omat rahat, kumpikin maksoi omat juttunsa jne, mutta käytännössä rahat sekottuivat eikä jaksettu välittää, kuka maksoi mitäkin. Oikeastaan se maksoi, joka sattui olemaan paikalla. Ja enemmän koettiin, että rahoitetaan yhteistä elämää, ei niin että maksellaan toisen kuluja. Ja meneehän siinä rahojen laskemisessa aikaa ja energiaa myös - ehkä ihmiset haluavat keskittyä elämässään ja suhteessaan muuhun kuin sen pohtimiseen, kuinka monta leipäviipaletta lapsi on syönyt eli kuinka monta kymmentä senttiä lapsen vanhempi on nyt "velkaa".

        Ei tieeetenkään hyväksikäyttö ole reilua kumminkaan päin ja siksipä se onkin niin naurettavaa että naiset yleensä mielelään rahoittavat jotain jännärenttua ja tekevät sille lapsen/lapsia jossain ikävuosien 18-30 välillä, sitten kun elämä jännärentun kanssa käy sietämättömäksi ja nainen on pa se viimein tajuaa hankkiutua jännärentusta eroon. Tämän vaiheen jälkeen nainen alkaa etsimään sitten kilttiä & kunnollista miestä jolle perustelee "ei entisessäkään parisuhteessani laskettu", ei niin kun nainen oli hse höveli ja rakkaus jännämieheen aitoa. Nyt muuttuneessa tilanteessa kun nainen onkin itse se joka selkeästi hyötyy se tietysti haluisi että löydetty kiltti & kunnollinen mies on yhtä hölmö kuin se nainenoman jännänsä kanssa, nainen haluaisi nyt sen jännän roolin eikä sulata sitä että mies älykkäämpänä kuin se nainen ei välttämättä hinkua hölmön osaan, miksi hinkuaisikaan kun jos vertaa sen naisen ex-jännän ja tämän uuden kiltin & kunnollisen asemaa onhan ne kuin yö ja päivä. Jännä sai kaiken, lapsenkin ja kiltille & kunnolliselle tarjotaan aasinmyssyä.

        Mut joo, nyt hyvää yötä :)


      • hjriiehjbreuiqg
        Nainen39vee kirjoitti:

        Voi kuule. Rakkaus on itsekästä. Ei siinä mietitä jonkun tuntemattoman neitsytsedän saantia, kun omat tunteet ja halut hyrräävät :D

        Ihmiset tuppaavat olemaan sillä lailla romantikkoja, että haluavat suhteen juuri sen kanssa, keneen tykästyvät, eivätkä ajattele että ihan hyvin se kumppani voisi olla joku muu. Sen takia ihmiset tyhtyvät suhteeseen vaikka toinen asuu kaukana, vaikka elämäntilanteet olisivat erilaisia, vaikka ajankohta ei ole täydellinen, jne. Sen vuoksi Romeon ja Juliankin tarina on kestänyt aikaa, koska ihmiset tunnistavat siitä jotain. Sinun logiikkasi mukaanhan heidän olisi kantsinut vaan ottaa joku, jonka suvut hyväksyvät ja unohtaa toisensa, koska liian hankalaa. Mutta siitäpä ei olisi tullut klassikkotarinaa.

        Ihan pakko muuten kysyä, mikä pakkomielle sulle on noihin kulujen jakamisiin? Tosi monessa ketjussa otat sen esiin, mutta teet sen kovin yksipuolisesti. En muista, että olisit KOSKAAN kommentoinut sitä, pitäisikö miehen maksaa enemmän, jos hän syö tai muuten kuluttaa enemmän kuin nainen. Tähän olisi kuitenkin kiva saada vastaus. Ymmärrän logiikan siinä, että ajattelet ettei ole reilua että mies joutuisi maksamaan naisen lapsen kuluja, mutta onko sinusta reilua, jos nainen joutuu maksamaan miehen kuluja?

        Vastaatpa tuohon kysymykseen mitä tahansa, niin kannattaa muistaa myös se, että kaikki tilanteet ovat erilaisia. Ja ihmiset ratkaisevat ne eri tavoin. Usein yhteisiin rahoihin päädytään jotenkin sitä kautta, miten omallakin kohdallani aikoinaan kävi: meillä oli periaatteessa omat rahat, kumpikin maksoi omat juttunsa jne, mutta käytännössä rahat sekottuivat eikä jaksettu välittää, kuka maksoi mitäkin. Oikeastaan se maksoi, joka sattui olemaan paikalla. Ja enemmän koettiin, että rahoitetaan yhteistä elämää, ei niin että maksellaan toisen kuluja. Ja meneehän siinä rahojen laskemisessa aikaa ja energiaa myös - ehkä ihmiset haluavat keskittyä elämässään ja suhteessaan muuhun kuin sen pohtimiseen, kuinka monta leipäviipaletta lapsi on syönyt eli kuinka monta kymmentä senttiä lapsen vanhempi on nyt "velkaa".

        Ettekös te kaikki ole luukuilla rahaa kuppaavia yhteiskunnan elättejä? Nyt kai on kyse vain siitä, miten jaetaan kummankin luukuilta saamia rahoja? Tuskin kumpikaan olete omillanne toimeen tulevia? Vai miten on? Jos kaikki ovat luukuilla, niin MITÄ VÄLII????


      • Nainen39vee
        hjriiehjbreuiqg kirjoitti:

        Ettekös te kaikki ole luukuilla rahaa kuppaavia yhteiskunnan elättejä? Nyt kai on kyse vain siitä, miten jaetaan kummankin luukuilta saamia rahoja? Tuskin kumpikaan olete omillanne toimeen tulevia? Vai miten on? Jos kaikki ovat luukuilla, niin MITÄ VÄLII????

        "Ettekös te kaikki ole luukuilla rahaa kuppaavia yhteiskunnan elättejä? Nyt kai on kyse vain siitä, miten jaetaan kummankin luukuilta saamia rahoja? Tuskin kumpikaan olete omillanne toimeen tulevia? Vai miten on? Jos kaikki ovat luukuilla, niin MITÄ VÄLII???? "

        Kuulostaa jonkun tonnin työkokeiluun päässeen tyypin vuodatukselta, joka on nyt kokemastaan "sosiaalisesta noususta" aivan innoissaan.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tieeetenkään hyväksikäyttö ole reilua kumminkaan päin ja siksipä se onkin niin naurettavaa että naiset yleensä mielelään rahoittavat jotain jännärenttua ja tekevät sille lapsen/lapsia jossain ikävuosien 18-30 välillä, sitten kun elämä jännärentun kanssa käy sietämättömäksi ja nainen on pa se viimein tajuaa hankkiutua jännärentusta eroon. Tämän vaiheen jälkeen nainen alkaa etsimään sitten kilttiä & kunnollista miestä jolle perustelee "ei entisessäkään parisuhteessani laskettu", ei niin kun nainen oli hse höveli ja rakkaus jännämieheen aitoa. Nyt muuttuneessa tilanteessa kun nainen onkin itse se joka selkeästi hyötyy se tietysti haluisi että löydetty kiltti & kunnollinen mies on yhtä hölmö kuin se nainenoman jännänsä kanssa, nainen haluaisi nyt sen jännän roolin eikä sulata sitä että mies älykkäämpänä kuin se nainen ei välttämättä hinkua hölmön osaan, miksi hinkuaisikaan kun jos vertaa sen naisen ex-jännän ja tämän uuden kiltin & kunnollisen asemaa onhan ne kuin yö ja päivä. Jännä sai kaiken, lapsenkin ja kiltille & kunnolliselle tarjotaan aasinmyssyä.

        Mut joo, nyt hyvää yötä :)

        Miten niin? Mihin perustat käsityksesi, että aikuisten ihmisten suhteissa kuvio menisi noin? Mitä edes on "jännärenttu"? Onko mies sellainen automaattisesti, jos ansaitsee vähemmän kuin nainen, vai tarkoittaako tuo jotain päihdeongelmaista pummia? Vähän tarkennuksia, kiitos!

        Minä en tunnista noita kuvaamiasi tilanteita mitenkään yleistettävinä. Kaikenlaista tässäkin maassa tapahtuu, eli on niitäkin naisia, joilla on joku renttu nurkissa pyörimässä. Mutta eihän tuo ole mikään yleinen kuvio. Ja mitä kulujen jakamiseen tulee, siitä on monenlaisia käytäntöjä, joihin vaikuttaa yksilölliset tilanteet aika paljon. Useimmiten uudessa suhteessa ei edes muuteta kovin nopeasti yhteen, jos toisella on lapsia, eli rahat eivät luultavasti pääse sekoittumaan,

        Isossa osassa eroja ei edes ole kyse siitä, että mies olisi joku renttu. Nykyisin on aika yleistä, että huoltajuus jaetaan tasan tai melkein tasan eron jälkeenkin (oma kantani on se, että mahdollisuuksien mukaan kannattaa jakaa tasan - isä on lapselle yhtä tärkeä vanhempi kuin äitikin), eli eroavat osapuolet ovat usein molemmat sinänsä ihan kilttejä ja kunnollisia. Se, että suhde ei enää suju tai yhdessäolo ei onnistu, ei tarkoita sitä että jompi kumpi olisi paska ihminen. Sitä voi olla ihan hyvissä ja jopa lämpimissä väleissä entisen kumppanin kanssa, vaikka rakkaussuhde olisikin päättynyt, Mutta, tämä nyt meni vähän ohi aiheen.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Miten niin? Mihin perustat käsityksesi, että aikuisten ihmisten suhteissa kuvio menisi noin? Mitä edes on "jännärenttu"? Onko mies sellainen automaattisesti, jos ansaitsee vähemmän kuin nainen, vai tarkoittaako tuo jotain päihdeongelmaista pummia? Vähän tarkennuksia, kiitos!

        Minä en tunnista noita kuvaamiasi tilanteita mitenkään yleistettävinä. Kaikenlaista tässäkin maassa tapahtuu, eli on niitäkin naisia, joilla on joku renttu nurkissa pyörimässä. Mutta eihän tuo ole mikään yleinen kuvio. Ja mitä kulujen jakamiseen tulee, siitä on monenlaisia käytäntöjä, joihin vaikuttaa yksilölliset tilanteet aika paljon. Useimmiten uudessa suhteessa ei edes muuteta kovin nopeasti yhteen, jos toisella on lapsia, eli rahat eivät luultavasti pääse sekoittumaan,

        Isossa osassa eroja ei edes ole kyse siitä, että mies olisi joku renttu. Nykyisin on aika yleistä, että huoltajuus jaetaan tasan tai melkein tasan eron jälkeenkin (oma kantani on se, että mahdollisuuksien mukaan kannattaa jakaa tasan - isä on lapselle yhtä tärkeä vanhempi kuin äitikin), eli eroavat osapuolet ovat usein molemmat sinänsä ihan kilttejä ja kunnollisia. Se, että suhde ei enää suju tai yhdessäolo ei onnistu, ei tarkoita sitä että jompi kumpi olisi paska ihminen. Sitä voi olla ihan hyvissä ja jopa lämpimissä väleissä entisen kumppanin kanssa, vaikka rakkaussuhde olisikin päättynyt, Mutta, tämä nyt meni vähän ohi aiheen.

        Kyllä se aika usein vaannin menee, poikkeuksena tietysti naiset jotka on erossa päässeet rahastamaan miestään mutta yleensähän ne on noita renttumiehiä niin että nainen erottuaankin on aikalailla pa, näin käsittääkseni ainakin treffipalstoilla pyörivät naiset.

        Jos ajatellaan vaikka miim että kiltti & kunnollinen mies on elänyt kunnolla ilman naista niin monestikin on niin että sillä on jonkin verran omaisuutta, sanotaan nyt vaikka niin että on oma asunto joka on maksettu, arvo vaikkapa 150te. Se sitten jossain tinderissä tutustuu yyhoo-naiseen jonka lapsilla on jo isä, totta, mutta isä on jokun elämäntapajännärenttu joka ei voi kustantaa lapselleen oikein mitään vaikkakin innokkaasti pitää kuiinni oikeudestaan tavata ja muuta. Myös se nainen on pa elätettyään vuosia jännärenttua ja lasta, vaikka sillä on vakituinen työpaikka kaikki työuran tienestit on mennyt renttuun, sen lapseen, vuokriin ja kaikenlaiseen muuhun. Nyt nainen on tilanteessa jossa se alkukuusta ottaa pikavipin ja loppukuusta sen maksaa mutta seuraavassa kuussa sama homma.

        No niin, nyt tulee kuvaan mukaan se kitti & kunnollinen mies jonka pitää perheelle kustantaa isompi asunto, se myy vanhan ja hommaa sen isomman asunnon. Nainen ei osallistu kuluihin miltään osin. Kaupassa kun käydään valtaosin mies kustantaa ruuat, nainen palkastaan maksaa vanhoja pikavipopejä ja nettiostoksia. Vaikka nainen alussa pari kertaa oli sitä mieltä että hän maksaa vuoostaan luisuu tilanne pian siihen että mies maksaa aina kauppareissut. Jännärentu lapsella on on luokkaretki, sitä varten pitää ostaa vähän vaatteita ja osallistua matkakustannuksiin, jännärentulla ei ole rahaa, hävisi monivetoon juuri 500ekee kuulemma. myöskään äidillä ei ole rahaa, ne pikavipit, arvaa kuka kustantaa jotta muksu saa mukavan reissun? tällaisia tapahtumia tuoee vuoden mittaan paljon, joskun nainen "lainaa" kun ei kehtaa maksattaa kiltillä & kunnollisella kaikkea, arvaa maksaako ikinä takaisin?

        Sitten kun ollaan oltu jo vuosia kimpassa, vaikka seitsemän arvaapas mitä sitten tapahtuu? Nainen on miettinyt asioita ja haluaa jutella. seuraa ERO. Koska nainen jossain vaiheessa sai ylipuhuttua kiltin & kunnollisen naimisiin seuraa omaisuuden jako. Nainen saa puolet asunnosta jossa on asunut kiltin & kunnollisen kanssa. Siis siitä asunnosta jonka kiltti & kunnollinen toi mukanaan liittoon samalla kun nainen toi tuulen huuhtoman perseensä.

        Nyt nainen on onnellinen ja voimaantunut, rahaa tuli sen verran että sai kaikki velkansa maksettua ja jäi vielä ylin niin että voi tehdä ihanan ulkomaanmatkan malediiveille ja ehkä jonnekin muuallekin. nyt on varaa myös kunnon autoon ja sitähän tarvitsee kun pitää lasta kuljettaa harrastuksissa.

        Kiltti & kunnollinen joutui myymään jo kertaalleen maksamansa asunnon, ei ollut järkeä siinä enää asua kun tilaa on liikaa. Aika vähän siitä jäi käteen naiselle maksetun osuuden jälkeen mutta raha riitti pieneen yksiöön varissuolla. Nyt mies parisuhteeseen tottuneena hakee seuraa nettideiteistä, vähän halveksien tuntuvat naiset suhtautuvan miehen asuinpaikkaan ja asunnon kokoon mutta ehkäpä vielä onnistaa. Ex-vaimoon ja sen lapseen välitä ovat poikki naisen ansiosta, miestä harmittaa kun ei enää näe muksua kun ehti jo kiintyä siihen mutta ei mitään mahdollisuutta, eihän hän ole "oikee isä".


      • 720
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä se aika usein vaannin menee, poikkeuksena tietysti naiset jotka on erossa päässeet rahastamaan miestään mutta yleensähän ne on noita renttumiehiä niin että nainen erottuaankin on aikalailla pa, näin käsittääkseni ainakin treffipalstoilla pyörivät naiset.

        Jos ajatellaan vaikka miim että kiltti & kunnollinen mies on elänyt kunnolla ilman naista niin monestikin on niin että sillä on jonkin verran omaisuutta, sanotaan nyt vaikka niin että on oma asunto joka on maksettu, arvo vaikkapa 150te. Se sitten jossain tinderissä tutustuu yyhoo-naiseen jonka lapsilla on jo isä, totta, mutta isä on jokun elämäntapajännärenttu joka ei voi kustantaa lapselleen oikein mitään vaikkakin innokkaasti pitää kuiinni oikeudestaan tavata ja muuta. Myös se nainen on pa elätettyään vuosia jännärenttua ja lasta, vaikka sillä on vakituinen työpaikka kaikki työuran tienestit on mennyt renttuun, sen lapseen, vuokriin ja kaikenlaiseen muuhun. Nyt nainen on tilanteessa jossa se alkukuusta ottaa pikavipin ja loppukuusta sen maksaa mutta seuraavassa kuussa sama homma.

        No niin, nyt tulee kuvaan mukaan se kitti & kunnollinen mies jonka pitää perheelle kustantaa isompi asunto, se myy vanhan ja hommaa sen isomman asunnon. Nainen ei osallistu kuluihin miltään osin. Kaupassa kun käydään valtaosin mies kustantaa ruuat, nainen palkastaan maksaa vanhoja pikavipopejä ja nettiostoksia. Vaikka nainen alussa pari kertaa oli sitä mieltä että hän maksaa vuoostaan luisuu tilanne pian siihen että mies maksaa aina kauppareissut. Jännärentu lapsella on on luokkaretki, sitä varten pitää ostaa vähän vaatteita ja osallistua matkakustannuksiin, jännärentulla ei ole rahaa, hävisi monivetoon juuri 500ekee kuulemma. myöskään äidillä ei ole rahaa, ne pikavipit, arvaa kuka kustantaa jotta muksu saa mukavan reissun? tällaisia tapahtumia tuoee vuoden mittaan paljon, joskun nainen "lainaa" kun ei kehtaa maksattaa kiltillä & kunnollisella kaikkea, arvaa maksaako ikinä takaisin?

        Sitten kun ollaan oltu jo vuosia kimpassa, vaikka seitsemän arvaapas mitä sitten tapahtuu? Nainen on miettinyt asioita ja haluaa jutella. seuraa ERO. Koska nainen jossain vaiheessa sai ylipuhuttua kiltin & kunnollisen naimisiin seuraa omaisuuden jako. Nainen saa puolet asunnosta jossa on asunut kiltin & kunnollisen kanssa. Siis siitä asunnosta jonka kiltti & kunnollinen toi mukanaan liittoon samalla kun nainen toi tuulen huuhtoman perseensä.

        Nyt nainen on onnellinen ja voimaantunut, rahaa tuli sen verran että sai kaikki velkansa maksettua ja jäi vielä ylin niin että voi tehdä ihanan ulkomaanmatkan malediiveille ja ehkä jonnekin muuallekin. nyt on varaa myös kunnon autoon ja sitähän tarvitsee kun pitää lasta kuljettaa harrastuksissa.

        Kiltti & kunnollinen joutui myymään jo kertaalleen maksamansa asunnon, ei ollut järkeä siinä enää asua kun tilaa on liikaa. Aika vähän siitä jäi käteen naiselle maksetun osuuden jälkeen mutta raha riitti pieneen yksiöön varissuolla. Nyt mies parisuhteeseen tottuneena hakee seuraa nettideiteistä, vähän halveksien tuntuvat naiset suhtautuvan miehen asuinpaikkaan ja asunnon kokoon mutta ehkäpä vielä onnistaa. Ex-vaimoon ja sen lapseen välitä ovat poikki naisen ansiosta, miestä harmittaa kun ei enää näe muksua kun ehti jo kiintyä siihen mutta ei mitään mahdollisuutta, eihän hän ole "oikee isä".

        Äärettömän harvinainen on tuo kuvailemasi keissi. Yhtä harvinainen, kuin naisia hyväksikäyttävät auervaaratkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä se aika usein vaannin menee, poikkeuksena tietysti naiset jotka on erossa päässeet rahastamaan miestään mutta yleensähän ne on noita renttumiehiä niin että nainen erottuaankin on aikalailla pa, näin käsittääkseni ainakin treffipalstoilla pyörivät naiset.

        Jos ajatellaan vaikka miim että kiltti & kunnollinen mies on elänyt kunnolla ilman naista niin monestikin on niin että sillä on jonkin verran omaisuutta, sanotaan nyt vaikka niin että on oma asunto joka on maksettu, arvo vaikkapa 150te. Se sitten jossain tinderissä tutustuu yyhoo-naiseen jonka lapsilla on jo isä, totta, mutta isä on jokun elämäntapajännärenttu joka ei voi kustantaa lapselleen oikein mitään vaikkakin innokkaasti pitää kuiinni oikeudestaan tavata ja muuta. Myös se nainen on pa elätettyään vuosia jännärenttua ja lasta, vaikka sillä on vakituinen työpaikka kaikki työuran tienestit on mennyt renttuun, sen lapseen, vuokriin ja kaikenlaiseen muuhun. Nyt nainen on tilanteessa jossa se alkukuusta ottaa pikavipin ja loppukuusta sen maksaa mutta seuraavassa kuussa sama homma.

        No niin, nyt tulee kuvaan mukaan se kitti & kunnollinen mies jonka pitää perheelle kustantaa isompi asunto, se myy vanhan ja hommaa sen isomman asunnon. Nainen ei osallistu kuluihin miltään osin. Kaupassa kun käydään valtaosin mies kustantaa ruuat, nainen palkastaan maksaa vanhoja pikavipopejä ja nettiostoksia. Vaikka nainen alussa pari kertaa oli sitä mieltä että hän maksaa vuoostaan luisuu tilanne pian siihen että mies maksaa aina kauppareissut. Jännärentu lapsella on on luokkaretki, sitä varten pitää ostaa vähän vaatteita ja osallistua matkakustannuksiin, jännärentulla ei ole rahaa, hävisi monivetoon juuri 500ekee kuulemma. myöskään äidillä ei ole rahaa, ne pikavipit, arvaa kuka kustantaa jotta muksu saa mukavan reissun? tällaisia tapahtumia tuoee vuoden mittaan paljon, joskun nainen "lainaa" kun ei kehtaa maksattaa kiltillä & kunnollisella kaikkea, arvaa maksaako ikinä takaisin?

        Sitten kun ollaan oltu jo vuosia kimpassa, vaikka seitsemän arvaapas mitä sitten tapahtuu? Nainen on miettinyt asioita ja haluaa jutella. seuraa ERO. Koska nainen jossain vaiheessa sai ylipuhuttua kiltin & kunnollisen naimisiin seuraa omaisuuden jako. Nainen saa puolet asunnosta jossa on asunut kiltin & kunnollisen kanssa. Siis siitä asunnosta jonka kiltti & kunnollinen toi mukanaan liittoon samalla kun nainen toi tuulen huuhtoman perseensä.

        Nyt nainen on onnellinen ja voimaantunut, rahaa tuli sen verran että sai kaikki velkansa maksettua ja jäi vielä ylin niin että voi tehdä ihanan ulkomaanmatkan malediiveille ja ehkä jonnekin muuallekin. nyt on varaa myös kunnon autoon ja sitähän tarvitsee kun pitää lasta kuljettaa harrastuksissa.

        Kiltti & kunnollinen joutui myymään jo kertaalleen maksamansa asunnon, ei ollut järkeä siinä enää asua kun tilaa on liikaa. Aika vähän siitä jäi käteen naiselle maksetun osuuden jälkeen mutta raha riitti pieneen yksiöön varissuolla. Nyt mies parisuhteeseen tottuneena hakee seuraa nettideiteistä, vähän halveksien tuntuvat naiset suhtautuvan miehen asuinpaikkaan ja asunnon kokoon mutta ehkäpä vielä onnistaa. Ex-vaimoon ja sen lapseen välitä ovat poikki naisen ansiosta, miestä harmittaa kun ei enää näe muksua kun ehti jo kiintyä siihen mutta ei mitään mahdollisuutta, eihän hän ole "oikee isä".

        Tämähän kuulostaa ihan Liljanlaakson Timpalta ja hänen vaimoltaan Janicalta:)))))))

        Sekin on myös totta, että Timppa ei ole "lastensa" oikea isä:))))))))))))))))))))))))))))


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä se aika usein vaannin menee, poikkeuksena tietysti naiset jotka on erossa päässeet rahastamaan miestään mutta yleensähän ne on noita renttumiehiä niin että nainen erottuaankin on aikalailla pa, näin käsittääkseni ainakin treffipalstoilla pyörivät naiset.

        Jos ajatellaan vaikka miim että kiltti & kunnollinen mies on elänyt kunnolla ilman naista niin monestikin on niin että sillä on jonkin verran omaisuutta, sanotaan nyt vaikka niin että on oma asunto joka on maksettu, arvo vaikkapa 150te. Se sitten jossain tinderissä tutustuu yyhoo-naiseen jonka lapsilla on jo isä, totta, mutta isä on jokun elämäntapajännärenttu joka ei voi kustantaa lapselleen oikein mitään vaikkakin innokkaasti pitää kuiinni oikeudestaan tavata ja muuta. Myös se nainen on pa elätettyään vuosia jännärenttua ja lasta, vaikka sillä on vakituinen työpaikka kaikki työuran tienestit on mennyt renttuun, sen lapseen, vuokriin ja kaikenlaiseen muuhun. Nyt nainen on tilanteessa jossa se alkukuusta ottaa pikavipin ja loppukuusta sen maksaa mutta seuraavassa kuussa sama homma.

        No niin, nyt tulee kuvaan mukaan se kitti & kunnollinen mies jonka pitää perheelle kustantaa isompi asunto, se myy vanhan ja hommaa sen isomman asunnon. Nainen ei osallistu kuluihin miltään osin. Kaupassa kun käydään valtaosin mies kustantaa ruuat, nainen palkastaan maksaa vanhoja pikavipopejä ja nettiostoksia. Vaikka nainen alussa pari kertaa oli sitä mieltä että hän maksaa vuoostaan luisuu tilanne pian siihen että mies maksaa aina kauppareissut. Jännärentu lapsella on on luokkaretki, sitä varten pitää ostaa vähän vaatteita ja osallistua matkakustannuksiin, jännärentulla ei ole rahaa, hävisi monivetoon juuri 500ekee kuulemma. myöskään äidillä ei ole rahaa, ne pikavipit, arvaa kuka kustantaa jotta muksu saa mukavan reissun? tällaisia tapahtumia tuoee vuoden mittaan paljon, joskun nainen "lainaa" kun ei kehtaa maksattaa kiltillä & kunnollisella kaikkea, arvaa maksaako ikinä takaisin?

        Sitten kun ollaan oltu jo vuosia kimpassa, vaikka seitsemän arvaapas mitä sitten tapahtuu? Nainen on miettinyt asioita ja haluaa jutella. seuraa ERO. Koska nainen jossain vaiheessa sai ylipuhuttua kiltin & kunnollisen naimisiin seuraa omaisuuden jako. Nainen saa puolet asunnosta jossa on asunut kiltin & kunnollisen kanssa. Siis siitä asunnosta jonka kiltti & kunnollinen toi mukanaan liittoon samalla kun nainen toi tuulen huuhtoman perseensä.

        Nyt nainen on onnellinen ja voimaantunut, rahaa tuli sen verran että sai kaikki velkansa maksettua ja jäi vielä ylin niin että voi tehdä ihanan ulkomaanmatkan malediiveille ja ehkä jonnekin muuallekin. nyt on varaa myös kunnon autoon ja sitähän tarvitsee kun pitää lasta kuljettaa harrastuksissa.

        Kiltti & kunnollinen joutui myymään jo kertaalleen maksamansa asunnon, ei ollut järkeä siinä enää asua kun tilaa on liikaa. Aika vähän siitä jäi käteen naiselle maksetun osuuden jälkeen mutta raha riitti pieneen yksiöön varissuolla. Nyt mies parisuhteeseen tottuneena hakee seuraa nettideiteistä, vähän halveksien tuntuvat naiset suhtautuvan miehen asuinpaikkaan ja asunnon kokoon mutta ehkäpä vielä onnistaa. Ex-vaimoon ja sen lapseen välitä ovat poikki naisen ansiosta, miestä harmittaa kun ei enää näe muksua kun ehti jo kiintyä siihen mutta ei mitään mahdollisuutta, eihän hän ole "oikee isä".

        Hei. Ihan oikeasti. On toki hyvä ettei ole naiivi ja tiedostaa mahdolliset riskit, mutta sä esität toistuvasti tätä kuviota jotenkin yleisenä ja todennäköisenä skenaariona. Sulla on kyllä suoraan sanottuna aika kummallinen käsitys parisuhteista, mutta ETENKIN sulla on kummallinen käsitys miehistä, kun oletat heistä ison osan olevan jotain sekoilevia renttuja.

        On tuo sinun kuvaamasi tarina mahdollinen - MUTTA se on todella harvinainen. Miksi luulet, että tuo olisi yleistä? Mihin siis perustat käsityksesi?

        Talousvaikeuksia on enemmän miehillä kuin naisilla, mutta eivät ne miehilläkään mitään yleisiä ole. Joten todennäköisyys löytää nainen, joka makselee eksänsä aiheuttamia rahaongelmia, on aika marginaalinen.

        Sinun esimerkissäsi mies on hoitanut raha-asiansa hyvin ja omistaa asunnon. Ihan yhtä hyvin sillä naisellakin voi olla oma asunto ja raha-asiat kunnossa. Itse en tunne yhtään kuvaamasi kaltaista tapausta. Tiedän yhden raha-asiansa totaalisesti sössineen ihmisen, mutta hän on mies - isänä kuitenkin käsittääkseni ihan hyvä ja kumppanina myös, joskin hänen tapauksessaan nainen piti varat täysin erillään ja esim. naisen hankkima omaisuus oli vain hänen nimissään, eivät menneet naimisiin, jne. Tuo kuvaamasi tilanne voi toteutua joidenkin moniongelmaisten kohdalla, mutta ei heitä nyt oikeasti väestössä kovin suurta prosentuaalista osuutta ole.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta tuo ei ole ihan reilua kun jos saat lapsettoman naisen riistät sen naisen markkinoilta, viet ikäänkuin lapsettomilta miehiltä mahdollisuuden siihen ja myöskään kun et kerran halua enää yhtään omia lapsia riistäisit myös sitten siltä lapsettomalta naiselta mahdollisuuden saada ihan omia lapsia. Selvästikään et halua ajatella muita ja niden parasta vaan pelkästään vain itseäsi tuossa asiassa.

        Aika hassusti ajattelet tuon markkinoilta pois viemisen. :D

        Se mikä ei koskaan ole ollutkaan sun, ei ole mitenkään sulta myöskään pois ja menetetty. Eri asia jos olet jonkun kanssa yhdessä elänyt ja menetät hänet toiselle, silloin se on sinulta pois. :)

        Mun mielestä. Kaikki vapaat ei ole potentiaalisia kumppaneita kumminkaan kaikille, koskaan. Niinpä ainoat potentiaaliset ovat ne jotka susta kiinnostuvat ja joista sinä kiinnostut. Muut on ympyrän ulkopuolisia. :)


    • Totuuss

      Koska naiset tekee lapsia paskojen jännämiesten kanssa. Ettekö tajua ettei niistä ole lapsista huolehtimaan ja hakkaavat myös naisiaan.

    • Tahvo53

      Ja jossain vaiheessa tulee sanat ”sinä ett ole minun isä/äiti etkä määrää minua” ja silloin on valitettavasti helvetti irti. Olisi myös hauska kuulla jos yhdessä asutaan että jaetaanko kulut esim puoliksi vai se jolla on se lapsi maksaa 2/3 osaa kuluista ja toinen loput.....kaatuu vähän siihen mahdottomuuteen

      • Nainen39vee

        Kuluista kannattaa tietysti sopia yhdessä. Malleja raha-asioihin on useita. Mutta jos sinulla on tässä ajatuksena se, että miehen ei tarvitsisi kustantaa kuin omia menojaan, niin päteekö tämä logiikka sitten yhtä lailla, jos mies kuluttaa ja vaikkapa syö enemmän kuin nainen ja lapsi yhteensä? Tai jos mies syö saman verran kuin nainen ja lapsi yhteensä, niin miksi naisen pitäisi kuitenkin kustantaa ruokamenoista enemmän?


      • Raha-asiat pitää sopia ja sen verran mies pitää olla, että pitää sopimuksesta kiinni. Asumiskustannukset puoliksi, kumpikin maksaa oman henk.koht. menonsa ja muista kuluista neuvotellaan. Ei se nyt sen ihmeempää vaadi.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        Kuluista kannattaa tietysti sopia yhdessä. Malleja raha-asioihin on useita. Mutta jos sinulla on tässä ajatuksena se, että miehen ei tarvitsisi kustantaa kuin omia menojaan, niin päteekö tämä logiikka sitten yhtä lailla, jos mies kuluttaa ja vaikkapa syö enemmän kuin nainen ja lapsi yhteensä? Tai jos mies syö saman verran kuin nainen ja lapsi yhteensä, niin miksi naisen pitäisi kuitenkin kustantaa ruokamenoista enemmän?

        Tuo oli tärkeä huomio, etenkin jos puhutaan ap:ikäisestä vastavalmistuneesta tai kenties opiskelevasta miehestä jolla tuskin on ylettömästi rahaa käytettävissä. Yh:n toivomukset esim. asunnon koon ja sijainnin suhteen ovat aika erilaiset verrattuna lapsettomaan 24-vuotiaaseen.

        Tässä nyt yritetään kääntää asiaa niin ettei lapsi juuri vaikuttaisi mihinkään, sehän on vain pikku järjestelykysymys. Ei todellakaan ole, puhutaan aivan erilaisesta tilanteesta verrattuna lapsettomiin.


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        Tuo oli tärkeä huomio, etenkin jos puhutaan ap:ikäisestä vastavalmistuneesta tai kenties opiskelevasta miehestä jolla tuskin on ylettömästi rahaa käytettävissä. Yh:n toivomukset esim. asunnon koon ja sijainnin suhteen ovat aika erilaiset verrattuna lapsettomaan 24-vuotiaaseen.

        Tässä nyt yritetään kääntää asiaa niin ettei lapsi juuri vaikuttaisi mihinkään, sehän on vain pikku järjestelykysymys. Ei todellakaan ole, puhutaan aivan erilaisesta tilanteesta verrattuna lapsettomiin.

        "Tuo oli tärkeä huomio, etenkin jos puhutaan ap:ikäisestä vastavalmistuneesta tai kenties opiskelevasta miehestä jolla tuskin on ylettömästi rahaa käytettävissä. Yh:n toivomukset esim. asunnon koon ja sijainnin suhteen ovat aika erilaiset verrattuna lapsettomaan 24-vuotiaaseen.

        Tässä nyt yritetään kääntää asiaa niin ettei lapsi juuri vaikuttaisi mihinkään, sehän on vain pikku järjestelykysymys. Ei todellakaan ole, puhutaan aivan erilaisesta tilanteesta verrattuna lapsettomiin."

        AINA ihmisillä on erilaisia toiveita asumisen suhteen. Ei se niinkään ole, että kaikki lapsettomat haluavat asua bilekadulla ja perheelliset Nurmijärvellä. Mutta oletettavasti ihmiset pariutuvat sen verran samanhenkisen ihmisen kanssa, että mahdollisesta yhdessä asumisestakin ollaan aika lailla samoilla linjoilla, että asutaanko yhdessä ja missä ja millaisessa asunnossa.

        Mutta jos toinen on pienempituloinen, niin tottahan se täytyy ottaa huomioon - joko asutaan vaatimattomammin tai sitten se varakkaampi osapuoli kustantaa enemmän. Tosin aika usein asumiskulut maksetaan kai tulojen mukaan niin, että varakkaampi maksaa enemmän. Muuten yhdessä asuminen ei ehkä olisi köyhälle vastavalmistuneelle mahdollista ollenkaan, kun Kela ei enää jeesaa asumistuella jne.

        Mutta siinä vaiheessa kun seurustellaan, ei onneksi tarvitse vielä perustaa yhteistaloutta. Aika harva yh varmaan kauhean nopeasti haluaakaan muuttaa yhteen uuden kumppanin kanssa. Joten seurustella ehtii oikein hyvin ja katsoa, mihin suhde johtaa ja ehtii miettiä myös raha-asiat.

        En ole väittänytkään, että lapsi ei vaikuttaisi. KAIKKI vaikuttaa. Jopa kumppanin harrastus, työ, mahdollinen iäkkäiden vanhempien hoitaminen sitten myöhemmin... elämäntavat, vuorokausirytmi, kulutustottumukset... Kaikki, kaikki vaikuttavat. Mutta onneksi nämä asiat eivät kuitenkaan ole kauhean vaikeita. Sen vuoksi kannattaa ryhtyä suhteeseen vain oikeasti kiinnostavan ihmisen kanssa, jotta molemmilta löytyy motivaatiota saada asiat sujumaan, ja silloin kun halutaan olla yhdessä asiat myös sujuvat yllättäen paljon paremmin kuin joidenkin muiden kanssa.


    • Totuuskomissioz

      Sulla on paljon enemmän kysyntää kuin ikäisellä miehellä joka on yksinhuoltaja samassa tilanteessa.

      Voit vaihtaa sitä tavaraa rahaksi ja palveluiksi aika helposti.

    • kaisanoasaa

      Niillä lapsilla ei ole käytöstapoja koska vanhemmat ei hoitaa lapsia. Kauhukakaroita jotka huutaa ja kiljuu ja sotkee paikat ja heittelee tavaroita, ei sellaisia jaksa kunnollinen mies katsella.

    • NäinAattelen

      En jaksanut lukea kaikkia kommentteja mutta... kyllä yh-nainen aika helposti kelpaa kumppaniksi. Miehet eivät keskimäärin niin nirsoja ole. Itse olen mies ja lapset ovat puolet ajasta luonani. Naiset ovat suoraan sanoneet, että se on ongelma, vaikka heillä olisi ollut omiakin lapsia. Molemmat seurusteluyritykseni eron jälkeen (yli 4v sitten) kaatuivat tähän, vaikka naisilla olikin omia lapsia, jotka hyväksyin täysin. Hyvä että olivat rehellisiä. Olen oppinut ettei kannata ihastua/rakastua ennen kuin lapset ovat täysi-ikäisiä.

      • Hvyvyvhvhvvh

        Toi niin ihmeellistä, yh äipät eivät hyväksy miestä jonka luona lapset ovat puolet ajasta puhumattakaan niistä joilla on koko ajan.

        Sitten ne valittaa kun kunnon miehiä ei ole. Ei tietenkään ole. Heille.


    • 12121212121212

      "emmä hae lapselleni uutta isää, haen itselleni kumppania ja tärkeintä on että tulet mun lapsen kanssa toimeen, teistä tulee ystäviä, arvostan sitä että mun lapsella on mahdollisimman paljon turvallisia aikuisia elämässään. Eikä mulla ole myöskään mitään sitä vastaan jos haluat ottaa isän roolin myös poikaani kohtaan, etenkin siinä vaiheessa kun saamme yhteisen lapsen."

      Miten tarkalleen ottaen se järjestyy että muutetaan yhteen ja tehdään yhteinen lapsikin, mutta mies ei joudu elättämään lasta/sinua eikä toimimaan uutena isänä?

      _Seurustelu_ voisi muuten onnistua, siten että asutaan erillään, paitsi että olisit melko paljonkin jumissa lasta hoivaamassa (siis toivottavasti, huonon äidin kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä).

      Kertauksena:
      - haluan ensin nauttia yhdessäolosta ilman lapsia. Tähän kuuluu seurustelu, yhteen muuttaminen, jne. Koko kuvio. On hölmöä väittääkään etteikö lapsi muuttaisi tätä kuviota täydellisesti
      - en halua elättäjäksi, enkä myöskään avustamaan lapsen hoitamisessa ennen kuin hankitaan yhteinen lapsi
      - en halua exää pyörimään kuvioihin, etenkään kun kyseessä on isäksi kelpaamaton mies
      - ...joka kertoo huonoa miesmaustasi. Varmasti nyt kiltti mies kiinnostaa, miksi ei kiinnostanut silloin kun valinta perustui haluun eikä tarpeeseen?
      - en halua kuulla Minna-Petterin suusta "et ole mun oikea isä!" tms, kun tulee erimielisyyksiä

      Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tässä vain muutama olennainen kohta.

      • Nainen39vee

        "en halua kuulla Minna-Petterin suusta "et ole mun oikea isä!" tms, kun tulee erimielisyyksiä"

        Voi kuule. Mikäli joskus pääset siihen onnekkaaseen tilanteeseen, että saat omia lapsia, niin varaudu siihen, että heidän suustaan voi tulla paljon tuota pahempaakin. Siis ihan biologisilta lapsilta. Etenkin teini-iässä, mutta jo eskari-ikäiset osaavat olla kriittisiä.

        En edes oikein tajua, miksi tuollainen "et ole mun oikea isä" olisi niin loukkaavaa? Kyllähän aikuinen sen itsekin tietää, että lapsella on isä muualla. Ja eihän tuossa ole mitään loukkaavaa. Mieti loukkaantumista sitten, kun teini sivaltaa sua ulkonäköösi tai analysoi viiltävästi luonnettasi ja heikkouksiasi ;)


      • Nainen39vee kirjoitti:

        "en halua kuulla Minna-Petterin suusta "et ole mun oikea isä!" tms, kun tulee erimielisyyksiä"

        Voi kuule. Mikäli joskus pääset siihen onnekkaaseen tilanteeseen, että saat omia lapsia, niin varaudu siihen, että heidän suustaan voi tulla paljon tuota pahempaakin. Siis ihan biologisilta lapsilta. Etenkin teini-iässä, mutta jo eskari-ikäiset osaavat olla kriittisiä.

        En edes oikein tajua, miksi tuollainen "et ole mun oikea isä" olisi niin loukkaavaa? Kyllähän aikuinen sen itsekin tietää, että lapsella on isä muualla. Ja eihän tuossa ole mitään loukkaavaa. Mieti loukkaantumista sitten, kun teini sivaltaa sua ulkonäköösi tai analysoi viiltävästi luonnettasi ja heikkouksiasi ;)

        Niin kyllähän sen aikuinen mies tietää, jos hän ei ole naisensa lapsen oikea isä. Eikä se edes ole mikään loukkaus muille, kun joillekkin kokemattomille ätmiluusereille, jotka ovat epävarmoja siitä heidän omasta seksuaalisuudesta ja kärsivät huonosta itsetunnosta ja pelkäävät sitä, etteivät he riitä ja kelpaa naiselleen.

        Varsinkin se ottaa aina ätmeillä just erityisen koville, kun naisella on ollut itsellään mies ja ehkä jo lapsia samaan aikaan, kun he itse nuorena kärsivät siitä naisettomuudesta ja seksin puutteesta:)


      • 12121212121212
        DarkFear kirjoitti:

        Niin kyllähän sen aikuinen mies tietää, jos hän ei ole naisensa lapsen oikea isä. Eikä se edes ole mikään loukkaus muille, kun joillekkin kokemattomille ätmiluusereille, jotka ovat epävarmoja siitä heidän omasta seksuaalisuudesta ja kärsivät huonosta itsetunnosta ja pelkäävät sitä, etteivät he riitä ja kelpaa naiselleen.

        Varsinkin se ottaa aina ätmeillä just erityisen koville, kun naisella on ollut itsellään mies ja ehkä jo lapsia samaan aikaan, kun he itse nuorena kärsivät siitä naisettomuudesta ja seksin puutteesta:)

        No sittenhän ätmille sopii parhaiten toinen lapseton luuseri ;)

        Jätämme lapsen jo hankkineet, kokeneemmat naiset teille ytmeille!


    • fsgnjfgj

      "luulisi lapsen isänkin joka on mua muutaman vuoden vanhempi tiedostaneen asian että jos seksiä ilman ehkäisyä harrastetaan niin siinä voi olla lopputuloksena raskaus"

      Miehet kyllä tietävät tämän, mutta osa miehistä (jännämiehet) ei vaan välitä. Typerä ämmä olet kun menit taas pullauttamaan uuden jänniksen maailmaan ja vielä kehtaat valittaa meille miksi miehet eivät halua elättää hunsvonttien sikiöitä.

      • ettäehkäisyonkunnossa

        Osa naisista myös huijaa miehiä.


    • OmiaNeOllaPitää

      Ei minua naisen lapset haittaa ollenkaan, vaan ne vieraan miehen lapset.

    • Oiskohan vaikka vaan aika paljon helpompaa muodostaa suhde yhden ihmisen kanssa kuin kahden tai kolmen ihmisen kanssa.

    • MonsieurTolleau

      Joku toinen on pitänyt hauskaa ja minunko pitäisi ruokota hänen jälkensä!? Ei ikinä! Joka kerta pukille noustessa näkisi sen toisen sielunsa silmillä.

      • Eivoikuintoivottaa

        Neitsyen etsimiseen tälle ätmille erityistä onnea nykypäivän deittimaailmassa. 😆


    • IhaniaEnkeleitä

      Joillekin tulee yllätyksenä se lapsen huomionkipeys ja itku. Signaali on hyväksytympää jos on oma lapsi ja etenkin poika. Miksi näin, en osaa sanoa. Kuvittele kuitenkin tilanne jossa lapsesi itkee ja hakee huomiota niin vieraissa ihmisissä herää inho. Miehet ilmeisesti kuvittelee ettei kanssasi ole rauhallista hetkeä vaan joutuvat sitten kuuntelemaan lapsesi itkua ja melskaamista ja kun se aiheuttaa heissä inhotusta, toteavat helpommaksi lähteä lätkimään. Se lienee luonnollista eikö?

    • höh.sentään

      Eihän miehet ole kiinnostunut naisen lapsista. Mies on kiinnostunut naisesta.
      Aika hassua, että nainen kysyy tuota, että miksi miehiä haittaa naisen lapset.
      Jokainen mies tietää suunnilleen mikä on lapsi. Mies ei hae lapsia kuitenkaan suhteeseen.

      • JännämiesJännääAina

        Se voi olla melkoinen sirkus, kun lapsi alkaa kiukuttelemaan ja uutta isukkia syytetään kurinpidon laiminlyömisestä tai jopa välinpitämättömäksi. Miksikö näin? Naisilta yleistyksiä piisaa.


    • Hyvä kirjoitus tässä aloittajalta. Jos oot tätä palsta seurannut, niin ei välttämättä kannata kysyä tätä asiaa just tältä palstalta. Tämän palstan miehet kun eivät varmasti ole niitä kaikkein ymmärtäväisempiä ja avarakatseisempia, jotka osaisivat ajatella tätä asiaa sun näkökulmastasi.

      Oon itse sua hieman vanhempi sinkkumies ja ei mua ainakaan haittaisi ollenkaan ne lapset naisella. Ymmärrän hyvin myös sen, ettei lasten vanhempien kannata aina pysyä yhdessä vain pelkästään sen lapsen/lasten takia.

    • gfdgfdghdg

      Olet niin nuori, että sulla on elämä vielä edessä!

      Muutaman vuoden päästä sun ikäisillä miehilläkin on lapsia -kyllä ne ymmärtää.

    • Tahvo53

      Hiukan selventäisin sanontaa "isäksi kelpaamaton", varmaan usein on niin että on aivan hiton hyvä isä omalle lapselle mutta ei parisuhteelle. Se että ei parisuhde toimi ei todella tarkoita sitä että olisi huono isä!

    • Leijonat listii toisen uroksen pennut.

    • mekkk

      Sen verran kokemusta on että nuoruudessa seukkailin yh kanssa ja sugde ei lapsiin kaatunut mutta huoma että naiselle on ensin lapsi ja sitten muu. Kun sukset menivät ristiin niin en sen jälkeen yh kanssa muuta tehnyt kun vakipanona mutta ei mitään vakavampaa. Aikanaa kun sunkkuna oli rellestänyt riittävästi niin löyty lapseton nainen 30 kympin tietämillä ja onneksi on lapsi vain yhden naisen kanssa ja ollaa oltu 28v kimpaassa ja lapsi aikuinen.

      • Jos joudut kilpailemaan keskenkasvuisen piltin kanssa samassa sarjassa, niin hyvät sinulle... :D


    • Nainensanoo

      Niin...entinen isä ei kelvannut mutta silti "emmä hae lapselle isää".
      Hait tai et niin kaikista aikuisista miespuolisista se lapsi hakee isän mallia.

    • rumamiesyksin

      Ei minua haittaa lapset. Olen vaan liian köyhä 39000 vuosituloilla ettei kelpaa naisille.

    • tasanmenee

      Kyllä minua naisena haittaisi myös miehen lapset. Omia en ole halusta hankkinut enkä toisenkaan omia haluaisi kasvattaa.

    • 65765

      Enpä jaksa lukea vastauksia, mutta otan kantaa siihen seksikkäimpänä pitämääsi asiaan. Äitiyttä antiseksikkäämpää asiaa ei ole olemassa. Raskauden repimä ja iso maha on kammottava, samoin maitotissit, joista on patalaput jäljellä suorituksen jälkeen. En edes viitsi sinne navan alle mennä,,,,paikat revitty auki ja tikattu kiinni ja elinikäiset pissa -ja kakkavaivat edessä. Puhumattakaan siitä, että se naisen sukupuolielin on sitten käynyt siinä 35 sentin mitassa, eli sano kuka mitä tahansa on se eri asia harrastaa kaksipelejä synnyttämättömän kanssa.
      Ja se yks ongelma tossa on vielä se, että se lapsi on toisen miehen, eli se on jo sen värkin......hmmmm suurentanut lopullisesti.

      Äiti on äiti ei mikään sex goddess, se aika on jo ohitse tossa vaiheessa.

    • KomennttiMies1977

      "emmä hae lapselleni uutta isää, haen itselleni kumppania ja tärkeintä on että tulet mun lapsen kanssa toimeen, teistä tulee ystäviä, arvostan sitä että mun lapsella on mahdollisimman paljon turvallisia aikuisia elämässään."

      Henkilökohtaisesti, en halua ikinä lapsia. En ole kykenevä kantamaan sellaista vastuuta. Sanot ettet hae isää lapsellesi, mutta käytännössä mies kuitenkin joutuisi olemaan ikäänkuin isä lapselle. Pitämään hänestö huolta, olemaan hänen kanssaan..kuten isä olisi. Joten ei kiitos. En itse sellaiseen vastuuseen kykene. Ja minä olen jo 40v. Ikäisesi mies varmasti vielä vähemmän kykenisi siihen.

      Näin se valitettavasti menee. Varmasti on joitakin miehiä, jotka ehkä pystyvät tuollaiseen vastuunottoon. Toivottavasti sellaisen löydät.

    • pölkijhg

      Varmaan moni haluaa aloittaa parisuhteen hieman helpommin, kuin lastenhoidolla ja kasvatuksella. Siihenhän se kuitenkin menee, jos on edes jossain määrin vastuullinen ihminen. Nuori lapsi kun on kodissa, ei välttämättä ole hetken rauhaa kotona. Toki varmasti niitäkin on, joille lapsi on ok, menee siinä mukana sujuvasti. Varmaan tälläisten määrä kasvaa mitä enemmän nähnyt elämää, eli tod.näk. elettyjä vuosia kertynyt.

    • Lapsetonjasyystä

      En minäkään halua miestä, jolla on lapsia. Nämä ”oman pikku prinsessan” ja ”pikkuäijän/ukkelin/rämäpään” hehkuttajat voivat pariutua jonkun lapsia tehneen naisen kanssa. Aloittajan kannattaa itsekin keskittyä lapsia hankkineisiin miehiin, teillä on enemmän yhteistä ja ymmärrystä toiselle, kun olette samassa tilanteessa.

      Ei nainen voi odottaa kenenkään olevan valmis perhearkeen suorilla, vaikka toivoa voikin. Minä ainakin haluan seurustella rauhassa ilman lasten aiheuttamaa levottomuutta, joka on läsnä vaikka lapsi olisikin muualla.

    • minuaeihaitannut

      On varmasti miehiä, jotka jopa haluavat sellaisen naisen, jolla on jo lapsi. Itse olen avoliiton kautta avioitunut aikoinaan naisen kanssa, jolla oli pieni poika edellisestä avioliitosta. Meillä on kolme yhteistä lasta vaimoni kanssa ja tuo hänen poikansa on ollut neljäntenä aina mukana. Meillä on ollut vain kokonaisia, eli on ollut vain veljiä ja siskoja, ei mitään puolikkaita.
      Yhdessä on matkustettu maailmalla omatoimimatkoilla koko perheenä, toki lapsilla on ollut omiakin matkoja erikseen ulkomaille hieman harrastuksista ja tapauksesta riippuen. Vaan jos koko perhe on lähtenyt matkalle, silloin kaikki ovat olleet mukana ja ollaan oltu koko perhe!
      Jo heti alun alkaen otin tietysti sen asenteen, että vaimoni mukana tulee koko paketti, eli myös hänen poikansa. En ole ollut hänelle missään vaiheessa isä, koska hänellä on oma isä toisaalla. Yhdessä me on kuitenkin harrastettu monia asioita, kuten isä ja poika normaalistikin harrastaisivat, on ollut fk-autot, mopoiltu ja moottoripyöräilty pitkiäkin matkoja, elokuvissa käyty ja pizzaa syömässä on käyty. Olen kyydinnyt hänet soittotunneille ja muihin harrastuksiin. Hienoja hetkiä elämässä!
      Mielestäni tämä kokemus on ollut elämässä rikkaus, tuo pojan isä on ollut mukana kuvioissa ja on voitu suunnitella yhdessä menoja. Sanoisin jopa, että paljon jää monelta puuttumaan elämästä, jos jättää tälläisen kortin käyttämättä.

      • JosOlisi

        Kerrankin terve kommentti! Ei minuakaan haittaa naisen lapset, mutta toivon ettei häntäkään omani.


    • naturalnyi

      Ihminen on eläin. Uros ei suvaitse reviirillään muita uroksia eikä muiden urosten siittämiä lapsia. Ne ovat uhka!

      • Teknodonna

        Kuinka nämä lapset näyttäytyvät uhkana?

        Itse olen hvyin tietoinen siitä, kuinka elämän lait toimivat, mutta silti kysyn.

        (naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kuinka nämä lapset näyttäytyvät uhkana?

        Itse olen hvyin tietoinen siitä, kuinka elämän lait toimivat, mutta silti kysyn.

        (naurua)

        Onkohan tähän muuten edes mahdollista vastata?

        Sitä tässä pohdin.

        (reps)

        https://www.youtube.com/watch?v=ET1-6Bef9xU


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Onkohan tähän muuten edes mahdollista vastata?

        Sitä tässä pohdin.

        (reps)

        https://www.youtube.com/watch?v=ET1-6Bef9xU

        Minäpä yritän vastata siihen itse, koska muilta se ei tule onnistumaan.

        (Tosi vaatimatonta)

        Lapsen kokeminen uhaksi on jo perusasetelmaltaan vinossa, sillä aikuinen on vahvempi kuin lapsi. Tämän lisäksi suhteessa lapseen, aikuinen on ylivertaisessa asemassa sekä tiedollisesti että materiaalisesti.

        Kuitenkin lapsen voi nähdä uhkana.

        Mitä tämä lapsi uhkaa?


        (naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=cF_jP_Kp0gY


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Minäpä yritän vastata siihen itse, koska muilta se ei tule onnistumaan.

        (Tosi vaatimatonta)

        Lapsen kokeminen uhaksi on jo perusasetelmaltaan vinossa, sillä aikuinen on vahvempi kuin lapsi. Tämän lisäksi suhteessa lapseen, aikuinen on ylivertaisessa asemassa sekä tiedollisesti että materiaalisesti.

        Kuitenkin lapsen voi nähdä uhkana.

        Mitä tämä lapsi uhkaa?


        (naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=cF_jP_Kp0gY

        Vastauksia tähän kysymykseen on aika paljon, mutta jos niitä alkaa rankkaamaan yksi toisensa jälkeen pois, niin minun käteeni jää viimeiseksi selvä käsitys siitä, että toisen elämä ei ole arvokkaampi kuin minun.

        Me olemme peruslähtökohdassa, josta ihmisyys alkaa.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Vastauksia tähän kysymykseen on aika paljon, mutta jos niitä alkaa rankkaamaan yksi toisensa jälkeen pois, niin minun käteeni jää viimeiseksi selvä käsitys siitä, että toisen elämä ei ole arvokkaampi kuin minun.

        Me olemme peruslähtökohdassa, josta ihmisyys alkaa.

        (hihitystä)

        Tai ei edes ihmisyys, vaan lajikäyttäytyminen sen sosiaalisessa mittakaavassa.

        Me olemme lauma, emme periaatteessa yksilö.

        (reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tai ei edes ihmisyys, vaan lajikäyttäytyminen sen sosiaalisessa mittakaavassa.

        Me olemme lauma, emme periaatteessa yksilö.

        (reps)

        Viettipoolimme helmi on geneettinen ikuisuus.

        Itse olen mestariteos, miljardeja vuosia vanha. Jos oikein katselee historiaani tarkkaan, niin nähtävää ja koettavaa siellä riittää.

        Ja miksi?

        (hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=j4D1zHPBBQY


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Viettipoolimme helmi on geneettinen ikuisuus.

        Itse olen mestariteos, miljardeja vuosia vanha. Jos oikein katselee historiaani tarkkaan, niin nähtävää ja koettavaa siellä riittää.

        Ja miksi?

        (hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=j4D1zHPBBQY

        Siis aivan SAIRAAN hyvä biisi.

        Tältä se ikuisuus kuulostaa.

        (hirn)


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Tottakai haittaa kun ne lapset on jokun jännäpaskan tekemiä. Naiset saa itse huolehtia niistä paskan kakaroista.

    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Tottakai haittaa kun ne lapset on jokun jännäpaskan tekemiä. Naiset saa itse huolehtia niistä paskan kakaroista.

    • 573788383

      Nykyään kun selailee netin deittisivuja tai tinderiä, tuntuu että lähes kaikilla yli 25-vuotiailla naisilla on lapsia. Monilla useita, joillakin naisilla jopa viisi lasta.

      Ei niissä naisissa välttämättä mitään vikaa ole. Tuntuu vaan oudolta, että eka hankitaan monta lasta ja sitten erotaan. Eron pitäisi olla aina se viimeinen vaihtoehto. Leskeys on eri asia.

      Mutta suoraan sanottuna, kyllä minulla hälytyskellot soivat, jos joku kolmekymppinen kahden tai kolmen lapsen äiti etsii uutta kumppania.

      Itse olen lapseton mies ja pidän sitä täysin mahdottomana, että alkaisin suhteeseen naisen kanssa, jolla on jo lapsia. Ei vaan oo mun juttu. Jos joskus löydän naisen, haluan ensin viettää hänen kanssaan kaksin laatuaikaa. Perheen perustamisen haluan aloittaa puhtaalta pöydältä...

      Minkähän takia kaikki yyhoot kirjoittaa treffi-ilmoonsa, etteivät etsi lapsellensa uutta isää vaan itsellensä kumppania? Kaikki kuitenkin tietävät, mitä se yhteiselo todellisuudessa olisi.

      • Nainen39vee

        MISTÄ te löydätte näitä viiden lapsen yksinhuoltajia??? Suurimmalla osalla kuitenkin lienee vaan se 1-2 lasta. Poikkeus ovat monilapsiset uskovaisperheet (joita tuskin deittipalstalla näkee, koska mahdollisen eronkin jälkeen hakevat kaltaisiaan jostain kristillisten palstoilta tai uskovaiskokouksistaan). Oletkohan eksynyt väärälle sivustolle?

        Itse ole jo melkein 40, mutta silti jopa omassa tuttavapiirissäni todella monella ikäiselläni EI ole lapsia. Ja jo tilastojen mukaan lapsia saadaan yleensä vasta kolmekymppisenä - siis ne saavat, jotka saavat. Yhä useampi nykyisin ei hanki lapsia. Sen vuoksi kuulostaa ihan käsittämättömältä tämä valitus, että "kaikilla yli 25-vuotiailla sinkuilla on lapsia".

        On ihan ymmärrettävää, että etsit lapsetonta kumppania, ei siinä ole mitään pahaa.

        Niin, onhan se kieltämättä klisee sanoa, ettei etsi lapselle isää. Olen varmaan itsekin syyllistynyt moiseen kliseeseen (paitsi että kirjoitin etten etsi toista vanhempaa). Itse tarkoitin sillä lähinnä sitä, että en halunnut tuoda ketään noin vaan mihinkään lapsiperhearkeen, vaan halusin deittailla ja seurustella aikuisten tavalla. Lapsillani kuitenkin on isä, jonka kanssa ovat myös, joten ainakin minun kohdallani onnistui deittailu, tapailu, seurustelu, yhteiset matkat, yms. Ja siis ilman lapsia. Mutta nyt kun sanoit, huomasin kyllä, että onhan tuo aika klisee, jonka informaatioarvo on varmaan nolla, kun se eri ihmisille saattaa tarkoittaa eri asiaa. Jos joskus vielä päädyn deittipalstoille (toivottavasti en), niin lupaan jättää moisen kliseet pois ;)


      • "Nykyään kun selailee netin deittisivuja tai tinderiä, tuntuu että lähes kaikilla yli 25-vuotiailla naisilla on lapsia. Monilla useita, joillakin naisilla jopa viisi lasta."

        Näköharha. Ensisynnyttäjien keski-ikä on 28,5 vuotta ja lapsimäärä alle 2 lasta.


    • JopeVaan

      Ehkäpä siksi, että fiksut miehet vaistoaa sinusta tämän tarpeen pullautella lapsi jokaisen uroon kanssa pönkittääksesi parisuhdetta. "Kun meillä on yhteinen lapsi, niin ehkä mies on kiltisti eikä jätä minua". Lopulta olet siinä jamassa, että sulla on yyhoona lauma kersoja ties kuin monen eri miehen kanssa, minusta tuollainen on vaan melko surullinen tilanne naisella. Vaan sellaisia on tullut kuitenkin nähtyä. Ja vaikka miten toitottaisitte kliseisesti, ettette etsi lapsellenne/lapsillenne uutta isää, se on juuri se minkä oikeasti toivoisitte löytävänne.

    • Hei,

      Voi kunpa vain olisin kanssasi samaa ikäluokkaa....

    • katukylttejä

      Olet antanut jonkun jännämiehen ähkiä päälläsi, ja sallinut vielä laittaa vahingon tulille. Jokainen mies joka näkee lapsesi, kokee samalla muistutuksen siitä kuinka ex-miehesi on ähkinyt päälläsi ja ehtinyt ensin. Mietit vielä miksei miehet halua kun olet vielä mennyt johonkin helvetin narkkaripaskaan sekaantumaan? Kai se sentään oli valkoihoinen?

      Jos olisit valinnut kunnollisen ja kiltin miehen, tätäkään ongelmaa ei olisi.

      Nyt voit kuitenkin tehdä muutoksen, sillä ihan varmasti jostain löytyy kiltti, kunnollinen ja tahdoton 30v kokematon mies rahoittamaan sinun ja lapsesi elämän. Älä katsele nuorempia, vaan suuntaa suoraan niihin vaatimattomiin betamiehiin jotka eivät uskalla tai osaa vaatia naiselta.

    • Mjoo, aika monta kommenttia luin tästä ketjusta ja olen hyvin monien kanssa samaa mieltä monesta asiasta. Loppupäätelmä siksi, vaihtoehdoiksi sulle jää joko mies, jolla on lapsi/lapsia itselläänkin tai mies jolle sun lapsi ei ole ongelma. Lapsi on osa sinua ja kuuluu pakettiin.

      Noita miehiä on turha edes treffeille viedä, jotka inhoaa koko ajatustakin sun lapsesta. Se on ihan simppeliä silleen. Joka sorttia miestä löytyy, se ei ole yksi tai kaksi mallia miestä, on paljon enemmän ja en epäile ettetkö löytäis omasi vielä joku päivä.

      Se ihan oikein ja tervettä, että oma biologinen lapsi/ tai adoptoitu oma lapsi on tärkeämpi kun kukaan mies/nainen. Niin sen kuuluu ollakin, ihan sama mimmonen isä/äiti lapsella on. Lapsi on siihen syytön jos vanhempien välit on vetänyt viimoset henkosensa.

      Ymmärrän silti senkin, että lapseton ihminen haluaa kokea kaiken puhtaalta pöydältä. Silloin toinen lapseton on hyvä valinta. Eikä siinä hierrä silloin kivi kengässä turhaan. Ihan sama onko jommalla kummalla lapsia tai ei kummallakaan, kunhan kokee löytäneensä sen oman kotisatamansa jossa rakkautta riittää kaikille osapuolille. Lapsilla taikka ilman.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe