Mitä söit tänään, laihduttaja?

VTDieetti

Minun päiväni

Aamu:
Puuro: 1/2 dl kaurahiutaleita, 1 dl turvotettua Fibrexiä, 1/2 dl heraproteiinijauhetta, tl kookosöljyä, 1,5 dl sokeritonta vadelmakiisseliä, kahvia (231 kcal)

Lounas:
Easy Diet sipuli-sienikeittojauhepussi, 30g saunapalvikinkkua (211 kcal)

Välipalaruoka:
Sokeritonta kiisseliä, 1 dl Aroniamarjoja, 2 munan munakas -1 tl rypsiöljyssä paistettu (236 kcal)

Päiväkahvi:
Kahvia, 1/2 Atkins suklaa-brownie patukkaa (106 kcal)

Päivällinen:
Valkokaalta paistettuna iso annos, 1 rkl voita, 30g savustettua kalkkunaa, (139 kcal)
Mausteita, valkosipulia, chiliä, pippuria kaikkeen suolaiseen :)

Yhteensä 923 kcal tähän saakka. Hiilaria 48 g. Muusta terveellisyydestä en jaksakaan pitää lukua sitten. Kaikkea ei ole koodattu Fineliin, joten piti hakea tiedot pussista, tai valmistajalta. Vielä on iltaa jäljellä, ja varaa syödä jotain ennen nukkumaanmenoa. :) Ei ole nälkää, mutta olo on pirteä. Proteiinia on vähänlaisesti tälle päivälle tullut, vain 62 g. Eli voisi ottaa vielä juustoa reilun palan (jos sitä vain olisi kaapissa) tai puoliskan ateriankorvikepatukkaa. Tai vaikka kiisseliä ja marjoja blandattuna heraproteiinijauheeseen. Heraproteiini on siitä kätevä, että kun sitä on kaapissa iso pussi, sillä voi helposti paikata proteiinivajeen. Rahkoista jne rasvattomista maitotuotteista en tykkää. Tulee niistä vaan isompi nälkä. Ennen ottaa sitten vaikka patukan tai puoli.

Tässähän se menee aika kivasti joka suupalaa laskien. :-) Helppoa se oli noiden Easy Diet pussien kanssa, kun kaikki on laskettu valmiiksi. Mutta ehkä sitä tottuu arvoimaan jo oikeita annoksia pikku hiljaa.

97

1644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RuisPitääNälkää

      -pari hapankorppua, päällä margariinia ja juustoa
      -ulkoilin söin matkalla marjoja join vettä
      -en lämmintä ateriaa

      • VTDieetti

        Aikas vähällä pärjäät. :)


      • JaJuodaKanssa

        Ruis auttaa näläntunteeseen , mut kannattaa tietysti jossain välissä lämminruokakin tehdä :)=


      • norye
        JaJuodaKanssa kirjoitti:

        Ruis auttaa näläntunteeseen , mut kannattaa tietysti jossain välissä lämminruokakin tehdä :)=

        "Ruis auttaa näläntunteeseen "

        Mulla ruis nostattaa järkyttävän nälän. Viljat nostaa verensokerin liika nopeasti ylös ja laskee yhtä nopeesti. Kukaan ei syö myöskään leipää ilman päällyksiä. Lisäksi leipävilja on kemikaaleja täynnä.


    • VTDieetti

      Tännehän saa laittaa omia päiväkirjojaan, oikein kehotetaan siihen joten jatkan tarinaani.

      Laittakaa tekin omianne, jos saisi jotain vinkkiä ja vaihtelua omaankin ruokavalioon! Sitä jotenkin jämähtää samoihin ruokiin ja vanhoihin tapoihinsa.

      Tänään meni vähän harvemmilla ateriakerroilla:

      Aamu
      2 kananmunaa
      1 tl rypsiöljyä
      1 dl aroniaa
      1 dl sokeritonta vadelmakiisseliä
      1 rkl heraproteiinijauhetta
      Kahvia

      Lounas
      Easy Diet ateriankorvikepatukka

      Päivällinen
      150g silakkafileitä
      1 rkl voita
      100 vihreitä leikkopapuja
      150g parsakaalta
      hippunen soijajauhoa leivitykseen
      Kahvia

      Illalle suunnittelin jo
      50g savukalkkunaleikettä
      50g emmentaljuustoa
      1 dl aroniaa
      1 dl sokeritonta mansikkakiisseliä

      Energiaa 1131
      Proteiinia 98g
      HH 31 g

      Yllättävää on, miten kuivaa tuli paistetusta kalasta, kun rajoittaa kaloreidenkin saantia. :( rasvansaantia en kyttää, ihan voin syödä vaikka koko aterian pelkkää juustoa, jos se pysyy jotenkin kuosissa kokonaisenergian ja suolan saannin suhteen. Yleensä olen kalaa paistettaessa käyttänyt voita mitenkään mittailematta, ja nyt kun käytin vain puoli rkl paistamiseen ja puoli vihannesten päälle, niin aika köyhältä maistui, ja kuivalta. Voita ja varsinkin juustoa olen syönyt aika rajoituksetta, silti kolesteroliarvot on olleet aina ihanteelliset. Eli minun ei tarvi vältellä rasvaa, onneksi. Kalan paistamiseenkin on yleensä mennyt kissanpään kokoinen kimpale voita. Lisäksi käytän tosiaan oliiviöljyä, kookosöljyä, rypsiöljyä. Erehdyin ostamaan jotain neitsytrypsiöljyä, jonka pitäisi olla kai erinomaisen terveellistä. Maku oli niin kauhea, kuin jotain vernissaa tai tärpättiä, etten voi tuota käyttää mihinkään, kun maku pilaa kaiken ruoan.

      Aronialle lasken samat arvot kuin mustikalle, finelistä. Mutta löytyy näköjään ulkkissivuilta ravintosisältöjä. Milloinkahan tulee Fineliin? Aroniaa syön terveysvaikuttavuuden takia, en maun. Kun ovat ilmaista superruokaa. Välilllä mustikkaakin tulee ostettua ja saatua. Aika miedon makuisia on kyllä tänä vuonna. Mitä suurempi marja, sitä vähemmän tanniininen ja just kiisselin seasssa menee hyvin.

      http://nutritiondata.self.com/facts/custom/3081828/2
      https://www.organicfacts.net/health-benefits/fruit/chokeberries.html

      Terveyshyödyt diabeteksen ehkäisyssä ja hoidosa, ihon, silmien terveyden edistäjänä, painontarkkailussa, immuunipuolustuksessa jne jne. Poistaa tulehdusta. Antibakteerinen, laskee verenpainetta.

      On ihan ilmainen terveysvaikutteinen tuote ja luonnonlääke siis.

      Mietin, milloin tulee vastustamaton hinku lähteä hakemaan Big Macia, Hesen Megahampparia tai mielummin vielä Burger Kingistä Steakhouse, joka mulle maistuvampi kun on pekonia ja ihanaa kastiketta ja pihvissä grillatun maku. Mukavaa on huomata, että jotkut ruoat menisi ihan dieettipäivänäkin, kuten Crispy Chicken -salaatti ja Nugget-hamppari. Yllättävää, että kasvishamppari ei ole vähäenergisempi. Mutta jos vaikka söisi herkkupäivänä Double Steakhousen, jossa melkein 1000 kcal, voi samana päivänä syödä vielä vaikka mitä herkkua toisella tuhannella kilokalorilla, ja silti pysyä normaalin naisihmisen päivän kaloriviitearvoissa. :) En viitti ottaa tällasia hiilaripommeja kuitenkaan pilaamaan tätä kuviota. Ikävä lisäksi, että on vehnää, joka nostaa hh taivaaseen asti ja aiheuttaa mulle suolistotulehdusta, kuten kaikki vilja kauraa lukuunottamatta. Ennakolta voi hidastaa tietty nauttimalla jotain kaloritonta kuitua, esim. Guarem-kuitua (sitäkin mulla on) tällaisen hh-myrskyn varalle.

      Tässä kun on pakko kytätä hiilaria pääasiassa, niin ei voi korvata ateriaa korvapuustilla, tai muulla pullalla, eikä kahvillekaan sellaista suuunnitella. Yhdessä korvapuustissa yhtä paljon hiilaria kuin jossain bic macissa eli koko päivän määrä. :( Ja energiaakin yhtä paljon tai enemmänkin kuin normiateriassa. Mielummin siis ateriankorvikepatukka, tai Atkins-suklaapatukka. Mulla on varalta kassissa muutama patukka, joilla selviän kahvitilanteista. Puoliska patukka riittää mainiosti. Muita "välipaloja" eli kun pitää saada jotain purra, vaikkei ole nälkäkään, on ksylitol-purkka ja Nellie Dellies-salmiakki.

      Mitään Activioita, ruoansulatusjugurtteja (sokeripommeja, jotka aiheuttaa vain vaivoja), tai muuta vatsan toiminnan edistäjää, saati lääkettä ei ole tarvinnut. Kun jätti pois viljat, niin sisuskalut alkoi tervehtyä. Närästykset, refluksivaivat jne jäi pois kertaheitolla.

    • KysyväLöytää

      Tuosta sinun Neitsytrypsiöljystäsi on hyötyä saunassa!
      Muutama tippa aromatuoksua - vaikka lavedel - illalla rauhoittaa ja vie sen katkun.
      Sitä sitten kuivaan ihoon ja lauteille, niin iho saa ravintoa ja puhdistuu syvältä.

      Luin siitä aroniasta ja olen tavannut ottaa oksia kävelylenkiltä ilokseni vaasiin.
      Mutta löytämäni ovat suurella kivellä ja yhtä karvaita! Lajeja on lukuisia.
      Irvistellen voi syödä yhden.

      Kivaa, kun kirjoittelet täällä!
      Itse söin kolme perunaa 100g sokerisuolattua lohta. Hätälän tuotteet ovat parhaita.
      Maustettu sopivasti ja hyvä konsistenssi. Siinä on ihana meren maku!
      Pari kertaa kermakahvia pari täysjyväkeksiä kuminajuustolla.
      Siivousta jatketaan, enkä jaksa voimistella, Saunan lämpö tekee namia.

      • VTDieetti

        Kiitos itsellesi :-)
        En uskalla saunaa hajustaa, kun siellä käy muitakin. He ei ehkä tykkää näistä tuoksucocktaileista.


      • KysyväLöytää
        VTDieetti kirjoitti:

        Kiitos itsellesi :-)
        En uskalla saunaa hajustaa, kun siellä käy muitakin. He ei ehkä tykkää näistä tuoksucocktaileista.

        Olet oikeassa tuon saunan hajustamisen kanssa.
        Minäkään en uskalla heittää kiukaille aromaöljyä, vaikka on ollut juuri sellaisia saunailtoja.
        Täytyy jättää se henkilökunnan hoidettavaksi.
        Katson tarkasti olenko yksin lauteilla; voinko avata muun kuin koivuöljypulloni.
        Se on suosikkini. Kotikoivu on ollut Tärkeä osa elämässäni. Puutarhassa on nyt upea.

        Olen ollut tähän asti kermakahvilla, parilla täysjyväkeksillä turkkilaista jugurttia kuminajuustoa. Suuri papupata muhimaan ja annoksina säilöön.
        Sitten sen kanssa on mukavaa ottaa lisukkeita.
        Käytän aika paljon halpalaareja ja annan kaupan toimia jääkaappinani.
        Nyt kaapeissa on vain kylmettymisen ajaksi vähän muonaa.

        Kaurahiutaleissa on monen sorttista. Nyt koitetaan proteiinilla rikastettua.
        Sehän merkitsee sitä, että kaikki luonnolliset ravintoaineet on poistettu! ;=D


    • veijoltaasiaayhä
      • VTDieetti

        Voi kun saisi pekonin vähäsuolaisempana. Rakastan pekonia. Olen nyt vaan jättänyt senkin toistaiseksi. Se on niin suolattua, että muniin ei suolaa tarvi kyllä sitten laittaa eikä päivän mittaan muutenkaan suolaa syödä.

        Juustoja saa onneksi vähemmän suolaisena. Emmentalia ja nyt kermajuustojakin. Lidlin emmentaalissa on suolaa 0,5 g per 100g. Huomaan että suola ja sokeri erottuu tosi hyvin ruoasta kun niitä käyttää vähemmän.


      • vplaittoiavuksi
        VTDieetti kirjoitti:

        Voi kun saisi pekonin vähäsuolaisempana. Rakastan pekonia. Olen nyt vaan jättänyt senkin toistaiseksi. Se on niin suolattua, että muniin ei suolaa tarvi kyllä sitten laittaa eikä päivän mittaan muutenkaan suolaa syödä.

        Juustoja saa onneksi vähemmän suolaisena. Emmentalia ja nyt kermajuustojakin. Lidlin emmentaalissa on suolaa 0,5 g per 100g. Huomaan että suola ja sokeri erottuu tosi hyvin ruoasta kun niitä käyttää vähemmän.

        VTDieetti

        pekoni on järkevää laihduttajalle ja siitä syystä pieni vihje:

        Osta esim 2kg pala tuoretta siansivua, vielä parempi jos kauppias siivuttaa valmiiksi.
        Kotona jaat siivut sopivan kokoisiin annoksiin turekelmuun.
        Pakkaseen ja siitä sitten enne nukkumaan menoa paketti sulamaan aamuksi.
        Pannulle paistumaan (tarvittaessa voita tai oliiviöljyä).
        Suolaa ja mausteita maun mukaan.
        Kun pekoni on kypsä laita pannulle pari kananmunaa ja lämpö pienemmälle tai pois.

        Ruokajuomaksi teetä tai kahvia ilman sokeria tai tietenkin vettä.

        Niin alkaa hyvä ja kylläinen päivä laihduttajalle.

        Kuinka se jatkuu?

        Kysy.


    • Väsynuk

      Puolikkaan reissumies tositumma leivän. Päällä vähän normi suola margariinia, 2 kevytmeetvursti viipaletta ja 2 perhe juusto viipaletta. Rasvaton maito noin 2,5dl

      Valio sokeriton kiisseliä 3dl

      Naturdiet pirtelön

      Saariosten lihakeitto 300g ja rasvaton maitoa n 2,5dl

      Risifrutti-vadelma passionhedelmä ilman lisättyä sokeria

      Valio sokeriton kiisseliä 3dl

      Vettä joka välissä

    • vpaamiaisellataas

      Väsynuk

      jospa nyt yrittäisit ymmärtää että paino i tipu pysyvästi pelleilemällä.

      Täatä voita aloittaa tiedon omaksumisen:

      Luonnollisen raikasta makua täysin uudenlaisilla sosekeitoilla
      Uudenlaiset, soseutetuista marjoista ja hedelmistä valmistetut Valio kuningatarsosekeitto ja omena-päärynäsosekeitto maistuvat raikkaalta ja sisältävät 30 % vähemmän lisättyä sokeria

      HUOMAA!
      30 % vähemmän lisättyä sokeria

      RAVINTOSISÄLTÖ (100 g:ssa)
      Energia kj 160 kJ
      Energia kcal 38 kcal
      Rasva 0 g
      Josta tyydyttynyttä 0 g
      Hiilihydraatit 8,3 g
      Josta sokereita 8,3 g

      katsoppa tarkemmin:

      Energia kcal 38 kca
      Hiilihydraatit 8,3 g
      4x8,3= 33.2

      33,2/38 = 0,87

      Eli 87% energista tulee sokerista.

      Nyt voit sitten itse yrittää laskea kuinka paljon sokeria päivän mittaan syöt. Uskotko laihtuvasi pysyvästi sokerilla??

      • VTDieetti

        En tiedä syökö "väsynuk" samaa keittoa kuin minä, mutta jos tuo keitto on samaa kuin minun ostama, niin kcal on 9 / 100 g. HH 2,2 g, joista sokereita 1,2 g. Eli Valio sokeroimaton marjakeitto, ei sosekeitto. Se on eri tuote. Löytyy tätä sokeroimatonta mansikan lisäksi ainakin vadelmaa, herukkaa, karviaista jne.

        Eihän prosentteja syödä sokereissakaan vaan grammoja. Ihan sama asia kuin tuo "30% vähemmän sokeria". Eihän syöjälle ole väliä mitä prosentit ennen on olleet, vaan se montako grammaa sokeria hän suuhunsa päivän mittaan laittaa. On väliä syökö sitä tuotetta litran vai desin.

        Jos ei vaikka mitään muuta sokeria syö päivän mittaan niin eihän tuo ole iso määrä. Tuleehan hedelmästä ja marjoista sokeria luontaisestikin, väkisinkin. Tosin nuo keitot olis tosi happamia, jos ei lisättäisi sokeria. Ei mene kaupaksi kun ihmiset on tottuneet makeaan ja sokeririippuvuus yleistä. Olisi tietenkin hyvä että söisi saman energian suojaravintoaineina eikä tyhjänä sokerina. Mutta jokainen valitsee itse mitä suuhunsa laittaa.


      • Väsynuk

        Juurikin tämä soketoimaton marjakeitto.


      • hpv27
        VTDieetti kirjoitti:

        En tiedä syökö "väsynuk" samaa keittoa kuin minä, mutta jos tuo keitto on samaa kuin minun ostama, niin kcal on 9 / 100 g. HH 2,2 g, joista sokereita 1,2 g. Eli Valio sokeroimaton marjakeitto, ei sosekeitto. Se on eri tuote. Löytyy tätä sokeroimatonta mansikan lisäksi ainakin vadelmaa, herukkaa, karviaista jne.

        Eihän prosentteja syödä sokereissakaan vaan grammoja. Ihan sama asia kuin tuo "30% vähemmän sokeria". Eihän syöjälle ole väliä mitä prosentit ennen on olleet, vaan se montako grammaa sokeria hän suuhunsa päivän mittaan laittaa. On väliä syökö sitä tuotetta litran vai desin.

        Jos ei vaikka mitään muuta sokeria syö päivän mittaan niin eihän tuo ole iso määrä. Tuleehan hedelmästä ja marjoista sokeria luontaisestikin, väkisinkin. Tosin nuo keitot olis tosi happamia, jos ei lisättäisi sokeria. Ei mene kaupaksi kun ihmiset on tottuneet makeaan ja sokeririippuvuus yleistä. Olisi tietenkin hyvä että söisi saman energian suojaravintoaineina eikä tyhjänä sokerina. Mutta jokainen valitsee itse mitä suuhunsa laittaa.

        Kuten olen maininnut niin Puustiselle ei kannata vastata. Puustisen mielestä perunassa on 83% sokeria kun sen energiasta tulee 83% hiilihydraatista. Finelin mukaan perunassa on kuitenkin vain 13 g hiilihydraattia per 100 g eli 13%. Puustinen kuulemma kusee sen veden ulos niin siinä on silloin 83% sokeria.

        Näin sitten käy kun syö 8 vuotta ketogeenisesti.


      • VTDieetti

        Ainut missä prosenteilla on merkitystä onkin alkoholi. Tänään ehkä joutuu muutamia prosentteja nauttimaan.


      • hpv27
        VTDieetti kirjoitti:

        Ainut missä prosenteilla on merkitystä onkin alkoholi. Tänään ehkä joutuu muutamia prosentteja nauttimaan.

        Alkoholin suhteenkin myös määrällä on merkitystä. Loppujen lopuksi oikeastaan vain alkoholigrammat vaikuttavat tuossakin.


      • KysyväLöytää
        VTDieetti kirjoitti:

        Ainut missä prosenteilla on merkitystä onkin alkoholi. Tänään ehkä joutuu muutamia prosentteja nauttimaan.

        Minua houkuttelee nuo mallasjuomat. Olikohan isäni saksalainen.
        Niillä rentoutuu niin mukavasti, kun ei jaksa yogata enää illalla.
        Hyvästi laihdutustulokset - tervetuloa pöhötys ja möhötys :=D


      • VTDieetti
        hpv27 kirjoitti:

        Alkoholin suhteenkin myös määrällä on merkitystä. Loppujen lopuksi oikeastaan vain alkoholigrammat vaikuttavat tuossakin.

        No mulla merkitsee prosentit ruokajuomassa. En minä ainakaan grammoja laske, kun juon. Kun en väkeviä pysty juomaan enkä niistä tykkää vaikka vähemmästä määrästä saisi tietty saman määrän alkoholia. Punkussa on mulle just sopivasti ruokajuomaksi.

        Laatu tietty on vielä tärkeempi.


      • vplaittelitaas
        VTDieetti kirjoitti:

        En tiedä syökö "väsynuk" samaa keittoa kuin minä, mutta jos tuo keitto on samaa kuin minun ostama, niin kcal on 9 / 100 g. HH 2,2 g, joista sokereita 1,2 g. Eli Valio sokeroimaton marjakeitto, ei sosekeitto. Se on eri tuote. Löytyy tätä sokeroimatonta mansikan lisäksi ainakin vadelmaa, herukkaa, karviaista jne.

        Eihän prosentteja syödä sokereissakaan vaan grammoja. Ihan sama asia kuin tuo "30% vähemmän sokeria". Eihän syöjälle ole väliä mitä prosentit ennen on olleet, vaan se montako grammaa sokeria hän suuhunsa päivän mittaan laittaa. On väliä syökö sitä tuotetta litran vai desin.

        Jos ei vaikka mitään muuta sokeria syö päivän mittaan niin eihän tuo ole iso määrä. Tuleehan hedelmästä ja marjoista sokeria luontaisestikin, väkisinkin. Tosin nuo keitot olis tosi happamia, jos ei lisättäisi sokeria. Ei mene kaupaksi kun ihmiset on tottuneet makeaan ja sokeririippuvuus yleistä. Olisi tietenkin hyvä että söisi saman energian suojaravintoaineina eikä tyhjänä sokerina. Mutta jokainen valitsee itse mitä suuhunsa laittaa.

        Valio-sokeroimaton mansikkakeitto

        RAVINTOSISÄLTÖ (100 g:ssa)

        Energia kcal 9 kcal
        Rasva 0 g
        Josta tyydyttynyttä 0 g
        Hiilihydraatit 2,2 g
        Josta sokereita 1,2

        Hiilih 2,2

        4x 2,2 = 8,8
        8,8/9= 98E5 sokerista !!!!

        toivottavasti ne poislasketut eivät nosta verensokeria:

        Josta sokereita 1,2

        4x1,2 = 4,8
        4,8/9 0 = 53 E% sokerista

        Helpottiko?

        Kokeileppa tavallista vettä ruokajuomana sokeriliemen sijaan jos kerran olet ajatellut laihduttaa ja syö itsesi kylläiseksi aidosta ruoasta.


      • VTDieetti
        hpv27 kirjoitti:

        Kuten olen maininnut niin Puustiselle ei kannata vastata. Puustisen mielestä perunassa on 83% sokeria kun sen energiasta tulee 83% hiilihydraatista. Finelin mukaan perunassa on kuitenkin vain 13 g hiilihydraattia per 100 g eli 13%. Puustinen kuulemma kusee sen veden ulos niin siinä on silloin 83% sokeria.

        Näin sitten käy kun syö 8 vuotta ketogeenisesti.

        Niin potussa kai pahempaa on sen tärkkelys. Mutta perunoillehan voi tehdä saman tempun kuin pastalle, jos haluaa muuttaa hh-koostumusta. Esim. itsetehty perunasalaatti on herkkua krakovanmakkaran tai bratwurstin kanssa.


      • VTDieetti
        vplaittelitaas kirjoitti:

        Valio-sokeroimaton mansikkakeitto

        RAVINTOSISÄLTÖ (100 g:ssa)

        Energia kcal 9 kcal
        Rasva 0 g
        Josta tyydyttynyttä 0 g
        Hiilihydraatit 2,2 g
        Josta sokereita 1,2

        Hiilih 2,2

        4x 2,2 = 8,8
        8,8/9= 98E5 sokerista !!!!

        toivottavasti ne poislasketut eivät nosta verensokeria:

        Josta sokereita 1,2

        4x1,2 = 4,8
        4,8/9 0 = 53 E% sokerista

        Helpottiko?

        Kokeileppa tavallista vettä ruokajuomana sokeriliemen sijaan jos kerran olet ajatellut laihduttaa ja syö itsesi kylläiseksi aidosta ruoasta.

        Vplaittelitaas. En oikein tuota laskukaavaasi tajua, mikä on tuo 4 jne.

        Kun olet tykästynyt noihin prosentteihin, niin laskepa tuosta mun päivän aikana nauttimastani ruoasta, montako prosenttia saamastani kokonaisenergiasta on sokerin osuus. Nautin tuota keittoa tasan tarkkaan sen verran kuin ilmoitan. Mittaan ja punnitsen joka suupalan tällä hetkellä.

        En siis käytä ruokajuomana (mistä sen edes keksit?), vaan välipalana aronian tai puuron kyytipoikana tuon pari dl päivässä, kun en juo nyt maitoa. Jossa siinäkin on sokeria. Ruokajuomana käytän vettä tai kivennäisvettä. Pihinä olen vissytkin jättänyt viikonloppuun. Kerran laskin, kuinka paljon rahaa meni kuukaudessa ostettuun veteen, kun join vissyjä joka pv. Hinnaksi tuli 50-60e! Limuja on juotu erittäin harvoin.


      • vpvalaisee
        VTDieetti kirjoitti:

        Vplaittelitaas. En oikein tuota laskukaavaasi tajua, mikä on tuo 4 jne.

        Kun olet tykästynyt noihin prosentteihin, niin laskepa tuosta mun päivän aikana nauttimastani ruoasta, montako prosenttia saamastani kokonaisenergiasta on sokerin osuus. Nautin tuota keittoa tasan tarkkaan sen verran kuin ilmoitan. Mittaan ja punnitsen joka suupalan tällä hetkellä.

        En siis käytä ruokajuomana (mistä sen edes keksit?), vaan välipalana aronian tai puuron kyytipoikana tuon pari dl päivässä, kun en juo nyt maitoa. Jossa siinäkin on sokeria. Ruokajuomana käytän vettä tai kivennäisvettä. Pihinä olen vissytkin jättänyt viikonloppuun. Kerran laskin, kuinka paljon rahaa meni kuukaudessa ostettuun veteen, kun join vissyjä joka pv. Hinnaksi tuli 50-60e! Limuja on juotu erittäin harvoin.

        VTDieetti

        Kiito kun kerrot että et ole yhtään perillä ravintoasioista.

        Rasva noin 9kcal / gr
        hiilihydraatti ja proteiini, noin 4kcal / gr.


      • VTDieetti
        vpvalaisee kirjoitti:

        VTDieetti

        Kiito kun kerrot että et ole yhtään perillä ravintoasioista.

        Rasva noin 9kcal / gr
        hiilihydraatti ja proteiini, noin 4kcal / gr.

        Okei. Sinäkin olet täällä vaan esittämässä jotain ravintojumalaa, jota pitäisi palvoa ja nuoleskella, ja kun ei nuoleskele ja "kysy" tai omaksu kyseenalaistamatta sinun filosofiaasi (joka sopii ehkä sulle D2-potilaana, muttei mulle) niin alat sättiä ja vittuilla. Ei mua kiinnosta alkaa tappelemaan siitä kuka on oikeassa eikä palvomaan guruja, vaan kaikkea on lupa kokeilla, mikä itselle sopii ja mikä ei.

        Tarkoitus on selvittää mistä saat nuo prosentit ja miten prosentit ihmistä lihottaa, näiden kertolaskujesi mukaan. Etkö koko ajan selitä, että prosentit ratkaisee, eikä kalorit? 😂 Nyt ollaankin sitten taas kaloreissa, yllättäen.

        Olisko tuo mansikkakeitto mulle sopivampi jos se sisältäisi suurimmaksi osaksi rasvaa? Huomioi, että syön sitä proteiini- ja rasvapitoisella aterialla. Laitan sekaan vielä heraproteiinijauhetta.

        Laske nyt, kuinka suuri %- osuus puhtaalla sokerilla tai hiilareilla on minun päivän tai viikon ruokavaliossani. Ei kai tsiisös sentään mitään yhtä ateriaa tai välipalaa tai yhtä sokerigrammaa voi alkaa tuijottaa vaan pitää katsoa kokonaisuutta! Onhan noissa marjoissanikin enemmän hiilaria kuin mainitussa sopassa, joka on vain kyytipoika. Etkö syö mitään marjoja tai tuoretta itse?

        Olen selittänyt, että tarvin monta ateriaa päivässä, että pysyy pirteänä. Voin nyt paremmin kun saan tehdä niin. Sä olet ehkä 85v ja makaat kai sängyssä päivät niin et silloin kaipaa tai tarvikaan enempää energiaa? Vanhana energiantarve vähenee rajusti muutenkin. Olen sen huomannut läheisen vanhuksen elämässä, kun hän ei söisi juuri mitään jos ei koko ajan olisi selittämässä miten ne voimat hiipuu nopeammin just syömättömyydellä ja proteiininpuutoksella.


    • VTDieetti

      "VTDieetti

      Jos haluat oppia asiasta niin että et pelkästään tarvitse kertoa omista väärinkäsityksistäsi "totuuksina" niin kysy."
      ---
      Kuule kun en ole väittänyt enkä kuvittele edustavani absoluuttista totuutta - mahtaako sitä kukaan tietää? Minä en etsi opettajaa enkä gurua, taisin sen jo mainitakin.

      Minä etsin kyllä jotain tasapainoa ruokavaliossani, eli sitä omaa totuuttani ihan kokeilemalla. Sanoisin, että olen päässyt siihen lähelle totuutta sitten kun olen pudottanut painoa normaaliin tai lähelle sitä ja voin edelleen hyvin. Näitä asioita on mukava jakaa ja lukea miten toiset taistelee saman asian kanssa.

      Vinkkejä otan vastaan ja siinä määrin kuin ne mun elimistölle sopii. Mä en edelleenkään omasta mielestäni syö prosentteja. Kokeilen ensin näillä grammoilla.

      • KysyväLöytää

        Minulla on tunne, että osaat pitää itsestäsi huolta tässä netti-viidakossa.
        Sinua ei tarvitse varoittaa antamasta omaa e-posti osoitettasi tietyille, esim. vp:lle. Hän kuulema lähettää spamia koneen täyteen. itse olin vähällä antaa oman osoitteeni! Tyhmyydestä saa kärsiä!
        Minulla on tietysti kirjoja ja lehtiä karppauksesta eri tasoissa. Kirjastosta lainaan ensin, mitä haluan omaan kirjahyllyyn. Turvallisempaa siten.


      • vpeikeksiuuttaruutia

        VTDieetti

        "Minä etsin kyllä jotain tasapainoa ruokavaliossani, eli sitä omaa totuuttani ihan kokeilemalla."

        Onnelsi et ole alkanut etsimään "omaa totuuttasi" kokeilemalla palako bensa vai ei kaatamalla sitä päällesi ja sytyttämällä.

        Kyllä , totuushan siitä tiedetään jo mutta niin tiedetään hyvin pitkälle ravinnon vaikutuksestakin.


    • VTDieetti

      Perjantain ruokahommelit.

      Aamupala
      2 keitettyä kananmunaa
      50g emmentalia
      1 dl aroniaa
      2 dl sokeritonta kiisseliä
      kahvia

      Lounas
      EasyDiet tomaattikeitto
      50g emmentaljuustoa

      Päiväkahvi
      Kahvia
      Atkins - suklaapatukka 35g

      Päivällinen
      300g kaalta paistettuna
      1 rkl voita
      100g Mifu-suikaleita paistettuna

      yhteensä
      energiaa 1065 kcal
      proteiinia 85 g
      HH 39,8 g

      Vielä olisi varaa tempaista yksi EasyDiet Smoothie, mansikanmakuinen. Siitä tulee lisää listaan lisä niin, että pysyy vielä hyvällä tasolla:

      energiaa 1205 kcal
      proteiinit 103 g
      HH 49,8

      Voisi vielä tosta smoothieta rikastuttaa lisäproteiinijauheella, jos tuo tuote maistuu. En ole vielä maistanut, kaapissa ollut alusta asti. Uutta mulle oli myös toi Mifu-suikalesysteemi. On tosi vähän kaloreita ja hiilaria, paljon proteiinia. Koostumus on juustomainen mutta pysyy kasassa paistettuna hyvin. Vähän grillijuuston ja halloumin oloinen. Tosta saattaa tulla ihan käypä juttu. Tuntuu ettei kärsi tota normijuustoa enempää ottaa ruokavalioon. Juusto on siis mun pahe. Juusto, viini, oliivit, patonki, salami, pekonikin. Pitää kehittää joku vhh-leipä tässä ensi viikolle, karppaus.infon sivullahan niitä ohjeita on ja joskus olen kokeillutkin. Siemennäkkäriä teen usein, nyt tällä pussidieetillä olen jättänyt siemenetkin kaappiin.

      Viinit ja herkut jäi sitten huomiselle, en ehtinyt tänään ajatella niitä. Lupaan laittaa rehellisen herkkupäivän listauksen myös. :) Mietin käviskö hakemassa oikein megahampparin ja jätskiä jne ja sitten kärsin mahavaivoista koko viikonlopun. On tasaisen hyvä olla, maha toimii ja muuten mainio olo, ettei viittis millään shokkihoidolla pilata oloa. Karkkia ja suklaata en yhtään kaipaa noitten ätkinssien takia, mutta jäätelöä vois kokeilla. Pitää käydä Vikkeltä hakemassa Wauw-pistaasijäätelöä: karppisokerilla maustettu. Ei tule mahavaivoja kuten keinomakeutetuista tulee.

      Lueskelin lihastohtorin juttuja, siinä oli ihan hyvää asiaa, että herkkupäivänä kannattaisi tankata ennemmin vähän hiilaria (jos siis on terve), vaikka nestettä kertyy mutta se lähtee parissa päivässä pois. Ja tuo proteiinin merkitys tuli selväksi. Ja että on älytöntä syödä niin paljon, että viikon energiasaldo näyttää plussaa, eikä miinusta, kuten tarkoitus olisi. Itse ajattelin, että vapaamman päivän voisi kompensoida sitten vetämällä pussi-patukkapäivän vähillä energiolla tossa keskellä viikkoa vaikka.

      Laskeskelin vähän energioita ja miinuskaloreita, melkein siihen 7000kcal miinuksille viikossa pääsen, mutta koska syön niin vähän hiilareita, saattaa elimistö kuluttaa vähän enempi kun kuin jos söisi hiilaria ja vähemmän proteiinia. Menee kyllä niin tieteelliseksi tässä kohtaa, ettei enää jaksa hifistellä enempää, kun en ole mikään kehonrakentaja, kuten tää lihastohtori. En ole siis huolissani siitä näkyykö sixpäcki vai ei. Tuskin tulen koskaan näkemään mitään muuta päckiä kuin nuo mahamakkarat ja ehkä Lonkero 6-pakkaus (light), joka kuuluu paheisiin, joita olen vältellyt jo siinä määrin, että olen jättänyt erikoistilanteisiin, juhannus, vappu jne.

    • vplaitteleevastaukset

      VTDieetti

      jatka leikkimistä terveydelläsi-toivottavasti ei käy niinkuin monille muille.

      Laihtimistasihan ei tule kestävää, se on selvää mutt ehkä jojoilu on mielestäsi hauskaa.

      Nyt on sitten korkea aika saattaa kaloriteoria lopullisesti hautaan.


      Dr Ludwig: ”Jos syöt aitoa ruokaa oikean määrän niin kehosi hoitaa kyllä itse loput”
      Nyt on sitten korkea aika saattaa kaloriteoria lopullisesti hautaan. (jollet nyt jo ole tehnyt sitä) ja alkaa kohdistamaan ajatukset siihen millä on todellista merkitystä laihdutuksessa: syömäsi ruoan laatu.

      Ongelmana lihottavassa ruoassa ei ole se että saat liikaa kaloreita, sanoo professori Ludvig (yksi maailman johtavia ravintoasiantuntijoita painonhallinnassa). Ongelmana on se nippu kehon omia reagointeja jotka edistävät rasvan kertymistä ja saavat aikaan sen että syöt liikaa. Prosessoitu hiilihydraattirikas ruoka kuten chipsit, limsat, keksit ja jopa valkoinen riisi, muuttuvat pian sokeriksi elimistössäsi ja nostavat hormoonin. Insuliini, tasoa.

      Mikä sitten on oikean laatuista ruokaa professori Ludvigin mukaan? Oliiviöljy, pähkinät, avocado, rasvainen kala ja tumma suklaa (kaakaopitoisuus enemmän kuin 70%)-kaikki ruoka jossa on vähä hiilihydraatteja ja joissa on runsaasti terveellistä rasvaa (varo THL:n määritelmää terveellisistä rasvoista/huomautus Veijo)

      ja samalta huippuasiantuntijalta:


      Professori Lustig: ”Insuliini liikalihavuuden takapiruna”

      Nykyisten ravintoneuvojen seuraaminen on täysin tehotonta painonhallinnassa.

      Syynä on myytti energiatasapainosta. Jluullaan siis että ongelmana on , liikaa energiaa sisään-liian vähän ulos. Myytti energiatasapainosta perustuu siihen luuloon että kaikki kalorit ovat samanarvoisia täysin riippumatta siitä mistä ravintoaineesta ne saadaan. Liikalihavuus ongelma johtuu todellisuudessa siitä että keho varastoi energiaa rasvan muodossa. Liikalihavuus on biokemiallinen ongelma ja ja se mistä ravintoaine tulee päättää sen mihin se kehossa joutuu. Se on biokemiaa ja se osoittaa että kaikki kalorit eivät muodostu samalla tavalla.

      Professori Robert Lustig on Lastenkliniikan professori (University of California, San Francisco)

      Liikaa hiilihydraattia=liikaa insuliinia.



      KysyväLöytää

      Mitä olet ajatellut saavuttavasi luuloilla ja valehtelemisella??

      • VTDieetti

        "Prosessoitu hiilihydraattirikas ruoka kuten chipsit, limsat, keksit ja jopa valkoinen riisi, muuttuvat pian sokeriksi elimistössäsi ja nostavat hormoonin. Insuliini, tasoa."

        No tämä on kyllä tiedossa. Siksi en itse nautikaan näitä. Olen laittanut oman ruokapäiväkirjan tänne senkin takia, että tulisi kommentteja että jos olisi jotain rukkaamista jossain kohtaa ja tulisi vertaisarviointia. Ja näkee mitä oikeasti syö. Oma olo kuitenkin on se tärkein neuvonantaja.

        Ravintotutkimuksessa on eri koulukuntia kuten ihmistieteissäkin. Suomessa on vallalla ollut pitkään vain yksi hyväksytty, mutta tilaa uusille on tullut, kun se virallinen ei riitä selittämään koko totuutta.

        Mitä sinä söit esim. eilen?


      • vpkorjailee
        VTDieetti kirjoitti:

        "Prosessoitu hiilihydraattirikas ruoka kuten chipsit, limsat, keksit ja jopa valkoinen riisi, muuttuvat pian sokeriksi elimistössäsi ja nostavat hormoonin. Insuliini, tasoa."

        No tämä on kyllä tiedossa. Siksi en itse nautikaan näitä. Olen laittanut oman ruokapäiväkirjan tänne senkin takia, että tulisi kommentteja että jos olisi jotain rukkaamista jossain kohtaa ja tulisi vertaisarviointia. Ja näkee mitä oikeasti syö. Oma olo kuitenkin on se tärkein neuvonantaja.

        Ravintotutkimuksessa on eri koulukuntia kuten ihmistieteissäkin. Suomessa on vallalla ollut pitkään vain yksi hyväksytty, mutta tilaa uusille on tullut, kun se virallinen ei riitä selittämään koko totuutta.

        Mitä sinä söit esim. eilen?

        VTDieetti

        Imeytyvä hiilihydraatti on hiilihydraattia mistä se sitten tuleekin.

        "Ravintotutkimuksessa on eri koulukuntia kuten ihmistieteissäkin."

        Ai meinaat että puolueettomat, korkealuokkaiset ravintotutkimukset ovat "koulukuntien" tekemiä.

        Mihinkähän koulukuntaan THL kuuluu kun eivät löydä ensimmäistäkään tutkimusraporttia tukemaan tyydyttyneen rasvanpelkoaan josta on aiheutunut se ettäs uosituksessa on sikamaisen paljon hiilihydraattia.


      • vpkuvaili
        VTDieetti kirjoitti:

        "Prosessoitu hiilihydraattirikas ruoka kuten chipsit, limsat, keksit ja jopa valkoinen riisi, muuttuvat pian sokeriksi elimistössäsi ja nostavat hormoonin. Insuliini, tasoa."

        No tämä on kyllä tiedossa. Siksi en itse nautikaan näitä. Olen laittanut oman ruokapäiväkirjan tänne senkin takia, että tulisi kommentteja että jos olisi jotain rukkaamista jossain kohtaa ja tulisi vertaisarviointia. Ja näkee mitä oikeasti syö. Oma olo kuitenkin on se tärkein neuvonantaja.

        Ravintotutkimuksessa on eri koulukuntia kuten ihmistieteissäkin. Suomessa on vallalla ollut pitkään vain yksi hyväksytty, mutta tilaa uusille on tullut, kun se virallinen ei riitä selittämään koko totuutta.

        Mitä sinä söit esim. eilen?

        Mitäköl söin

        Aamiaiseksi pekonia, avocadoa ja kananmunia. Juotavan kahvia.

        klo 14 söin peuran paistia kermaisella sienikastikkella ja kukkakaalimuhennosta (laitettu voin kanssa)

        Ilalla söin sitte hieman pähkinöitä, hyvää salamia (italialainen) ohuina siivuina ja hieman tanskalaisia sianpintanaksuja (ei myydä Suomessa, hh=0)
        kahvia.

        siinä se sitten sille päivälle. Verensokerit normaalitasoilla ja lääkkeet pysyy apteekissa.


      • VTDieetti
        vpkuvaili kirjoitti:

        Mitäköl söin

        Aamiaiseksi pekonia, avocadoa ja kananmunia. Juotavan kahvia.

        klo 14 söin peuran paistia kermaisella sienikastikkella ja kukkakaalimuhennosta (laitettu voin kanssa)

        Ilalla söin sitte hieman pähkinöitä, hyvää salamia (italialainen) ohuina siivuina ja hieman tanskalaisia sianpintanaksuja (ei myydä Suomessa, hh=0)
        kahvia.

        siinä se sitten sille päivälle. Verensokerit normaalitasoilla ja lääkkeet pysyy apteekissa.

        Mistä saat c-vitamiinin? Syötkö lisäravinteita? Kukkiksesta katoaa kaikki cee keittäessä.

        En muista olenko maininnut, että otan itse 500mg c-vitamiinia, 50mikrog D-vitamiinia ja kalanmaksaöljyä 5ml tai 2 kpl kalaöljykapseleita päivässä.

        Deetä olen ottanut 50-100 mikrog per pv vuodesta 2010 enkä ole sairastanut kertaakaan sen jälkeen edes flunssaa. Sitä ennen jatkuva tulehduskierre.


      • veijovastassa
        VTDieetti kirjoitti:

        Mistä saat c-vitamiinin? Syötkö lisäravinteita? Kukkiksesta katoaa kaikki cee keittäessä.

        En muista olenko maininnut, että otan itse 500mg c-vitamiinia, 50mikrog D-vitamiinia ja kalanmaksaöljyä 5ml tai 2 kpl kalaöljykapseleita päivässä.

        Deetä olen ottanut 50-100 mikrog per pv vuodesta 2010 enkä ole sairastanut kertaakaan sen jälkeen edes flunssaa. Sitä ennen jatkuva tulehduskierre.

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet?component=2270&sortByColumn=component&sortOrder=desc&offset=0

        Itselläni ollut jo kauan seuraavat lisät:

        Omega3, jos en vähään aikaan syö ruokaa mistä sen saan.
        D-vitamiini pimeinä vuodenaikoina
        C-vitamiini (josta muitenkin ollaan montaa erimieltä mutta on sen verran halpaa että sopii minunlaiselleni nuukalle)


    • veijojatloi

      Miksi kaloriteoria ei toimi ?

      Tärkein virhelähde on se että kalorien vähentäminen 30% johtaa perusaineenvaihdunnanvähenemiseen 30%. Nettotulos on se että ei laihdu.

      Toinen iso virhe on että voisit säädellä painoasi tietoisesti. Tämähän ei toimi minkään elimen kohdalla. Elimistömme toimintoja hoitavat hormoonit. Myös kehon paino ja rasvan osuus kehossa on tarkan tarkkailun alaisena useiden päällekäisten systeemien kautta.

      Hormoonit kontrolloivat näläntunnetta ja kertovat milloin sinun tulee syödä ja milloin lopettaa syöminen. Kyseessä ei siis ole tahdonvoima. Hormoonit säätelevät myös peruskulutustasi ja määräävät kuinka paljon ravinroa kehosi vaatii toimiakseen normaalisti. Tämä energia käytetään lämmön ylläpitämiseen, energiaksi sydänlihakselle, keuhkoille, maksalle, munuaisille jne. Liin pieni kalorimäärä johtaa peruskulutuksen laskuun jopa 40% energian säästämiseksi. Ylensyöminen nostaa peruskulutusta koska kehosi yrittää “polttaa” liiallisen energian.

      Siinä että kehosi alkaa varastoida rasvaa ei ole kysymys liiasta energiasta. Kysymys on energian toimittamisesta kehossasi. Liika energia johtaa rasvan tuotantoon koska energia. Et voi päättää kuinka paljon menee rasvan tuotantoon verrattuna luuston kasvatukseen. Siksi on tärkeää kuunnella kehon signaaleja ruoasta saamiemme kalorien laskemisen sijaan.

      Jos uskot että liian suuri kalorimäärä johtaa liikalihavuuteen niin olet tuomittu epäonnistumaan. Väite että 500 kaloria suklaaasta on verrattavissa 500 kaloriin vihannessalaatista on pelkästään naurettava. Lääkärien selittelyissä ja potilaiden syyttelyssä huonojen ravintoneuvojen jälkeen on kysymys siitä että yritetään tehdä hormonaalinen sairaus potilaan epäonnistumiseksi.

      Eri elintarvikkeet johtavat erilaisiin hormonaalisiin ratkaisuhin kehossasi. Jotkut elintarvikkeet johtavat suurempaan rasvanvarastointiin verrattuna muihin. Kalorit eivät voi olla pohjimmainen syy painonnousuun ja siksi kalorien laskeminen ei le luotettava menetelmä laihdutuksessa. Lihomisen suurin syyllinen on pääasiassa insuliini.

      • VTDieetti

        "Väite että 500 kaloria suklaaasta on verrattavissa 500 kaloriin vihannessalaatista on pelkästään naurettava."

        Osansa voi olla silläkin, että harva pystyy syömään kerralla tai päivässä 500 kilokalorin edestä vihanneksia, mutta suklaata ei tarvitse syödä kuin 100g, jotkut huitaisee helposti koko 200g levyn. Jäävuorisalaattia tuohon määrään pitäisi vetää neljä kiloa.

        Herkkupäivä eilen.
        Koko päivän saldo:

        energiaa 2115 (yllättävää, kuinka vähän kaloreita, vaikka ruokaa tuntui olevan järkyttävät määrät)

        proteiini 133 g
        HH 212g
        Rasvat 90 g, josta tyydyttyneet 21.5

        Söin siis

        -2 keitettyä kananmunaa
        -1 ateriankorvikepatukka Easy Diet
        - Easydiet Sipuli-Sienikeitto

        - 4 kpl pitaleipiä, joissa täytteenä paprika, jäävuorisalaatti, sipuli, 12% naudan luomujauheliha, turkkilainen jogurtti, tomaattisalsa ja vahvat mausteet (juustokumina, paprikajauhe, valkosipuli, sipulijauhe, chilihiutale, suola)
        0,5 l punaviiniä (2 kertaa 240ml)

        Olisi voinut jättää keiton pois, mutta en ehtinut laittaa ruokaa ennen liikuntaa, eli 8km pyöräilyä, kuntosalia, kylmäuinti. En laske näitä miinuskaloreiksi, koska omasta mielestä merkitys vähäinen, kun en tee tätä joka päivä. Mutta ehkä tuli tasattua ainakin tuota illan mättöä. Tänään taas normidieettipäivä.


      • VTDieetti
        VTDieetti kirjoitti:

        "Väite että 500 kaloria suklaaasta on verrattavissa 500 kaloriin vihannessalaatista on pelkästään naurettava."

        Osansa voi olla silläkin, että harva pystyy syömään kerralla tai päivässä 500 kilokalorin edestä vihanneksia, mutta suklaata ei tarvitse syödä kuin 100g, jotkut huitaisee helposti koko 200g levyn. Jäävuorisalaattia tuohon määrään pitäisi vetää neljä kiloa.

        Herkkupäivä eilen.
        Koko päivän saldo:

        energiaa 2115 (yllättävää, kuinka vähän kaloreita, vaikka ruokaa tuntui olevan järkyttävät määrät)

        proteiini 133 g
        HH 212g
        Rasvat 90 g, josta tyydyttyneet 21.5

        Söin siis

        -2 keitettyä kananmunaa
        -1 ateriankorvikepatukka Easy Diet
        - Easydiet Sipuli-Sienikeitto

        - 4 kpl pitaleipiä, joissa täytteenä paprika, jäävuorisalaatti, sipuli, 12% naudan luomujauheliha, turkkilainen jogurtti, tomaattisalsa ja vahvat mausteet (juustokumina, paprikajauhe, valkosipuli, sipulijauhe, chilihiutale, suola)
        0,5 l punaviiniä (2 kertaa 240ml)

        Olisi voinut jättää keiton pois, mutta en ehtinut laittaa ruokaa ennen liikuntaa, eli 8km pyöräilyä, kuntosalia, kylmäuinti. En laske näitä miinuskaloreiksi, koska omasta mielestä merkitys vähäinen, kun en tee tätä joka päivä. Mutta ehkä tuli tasattua ainakin tuota illan mättöä. Tänään taas normidieettipäivä.

        Ja piti vielä mainita, että olo oli mukava ja silti täysi eilen syömisestä huolimatta. En ahminut, vaan ihan juttelun lomassa syömistä, ja hitaasti illan kuluessa. Eikä viini kihahtanut liiemmin hattuun. Mitään makeaa ei tehnyt mieli ja jäätelöt unohtui ostamatta. Ei tullut myöskään hiilaripöhöä tai sokerihumalaa hiilareista. Hyvin tuli unikin ja tänään pystyssä jo klo 6.30.

        Jauhelihan paistoin rkl rypsiöljyssä, vihannesten energiaosuuksia en laskenut, koska niissä ei juuri mitään ole, ja niitä mahtuu niin vähän leivän väliin. Lihaa tuli syötyä vähän liikaa, mutta nytpä voi säätää sitten seuraavaa kertaa varten, tai vaihtaa lihan vaikka mifu-suikaleisiin ja maustaa vain ne tacomaustella. Silloin energian, rasvan ja hiilareiden saanti jää paljon pienemmäksi, mutta proteiiniä tulee runsaasti.


      • VTDieetti

        "Ylläpidon vajakki poisti alkuosan (miksi kaloriteoria ei toimi)

        kysy"

        Miksi haluat että sulta kysytään jotain asiaa, jonka saa googlettamalla ihan tutkimuksista ja ravitsemussivuilta suoraankin. Kun olet itsekin tietosi niistä kopsannut. En minä ainakaan pidä kenenkään blogia ja sitä kautta filosofiaa tai elämäntapaa minään malliesimerkkinä omalle ruokavaliolle tai muulle elämäntavalle. Sellainen, jolla ei ole sinun omia ongelmiasi, ei saa välttämättä mitään hyötyä omista neuvoistasi, vaikka olet itse huomannut niiden sopivan sinulle ja pärjäät syömällä mitä syöt.

        Virheitä tulee kun käsitetään asiat väärin, kirjoitetaan asiat väärin, tulee käännösvirheitä ja lyöntivirheitä ja tulkitaan taulukoita miten sattuu ja halutaan. En minä ainakaan tarvi ketään meediota tai saarnaajaa selittämään mulle asioita, kun osaan itsekin kaivaa tiedot sieltä mistä niitä tarvitsee hakea. Mulla on yliopiston käyttäjätunnukset niin pääsen suoraan kansainvälisiin tutkimustietokantoihin.


      • KysyväLöytää
        VTDieetti kirjoitti:

        "Väite että 500 kaloria suklaaasta on verrattavissa 500 kaloriin vihannessalaatista on pelkästään naurettava."

        Osansa voi olla silläkin, että harva pystyy syömään kerralla tai päivässä 500 kilokalorin edestä vihanneksia, mutta suklaata ei tarvitse syödä kuin 100g, jotkut huitaisee helposti koko 200g levyn. Jäävuorisalaattia tuohon määrään pitäisi vetää neljä kiloa.

        Herkkupäivä eilen.
        Koko päivän saldo:

        energiaa 2115 (yllättävää, kuinka vähän kaloreita, vaikka ruokaa tuntui olevan järkyttävät määrät)

        proteiini 133 g
        HH 212g
        Rasvat 90 g, josta tyydyttyneet 21.5

        Söin siis

        -2 keitettyä kananmunaa
        -1 ateriankorvikepatukka Easy Diet
        - Easydiet Sipuli-Sienikeitto

        - 4 kpl pitaleipiä, joissa täytteenä paprika, jäävuorisalaatti, sipuli, 12% naudan luomujauheliha, turkkilainen jogurtti, tomaattisalsa ja vahvat mausteet (juustokumina, paprikajauhe, valkosipuli, sipulijauhe, chilihiutale, suola)
        0,5 l punaviiniä (2 kertaa 240ml)

        Olisi voinut jättää keiton pois, mutta en ehtinut laittaa ruokaa ennen liikuntaa, eli 8km pyöräilyä, kuntosalia, kylmäuinti. En laske näitä miinuskaloreiksi, koska omasta mielestä merkitys vähäinen, kun en tee tätä joka päivä. Mutta ehkä tuli tasattua ainakin tuota illan mättöä. Tänään taas normidieettipäivä.

        Siivouspäivät jatkuvat ja käynnistyn juusto-kekesi-kermakahvilla aamulla.
        Sama iltpäiväkahvina saunan jälkeen. Kiva olla puhtaana loppupäivä.
        Päivällä saan ruista ranteisiin papumuhennoksella ja kas kummaa, tomaattimakrilli sopi!
        No, eihän se toki mikään sunnuntai-ateria ollut, mutta puutarhaa ihaillen rapuilla raikkaassa syysilmassa meni alas samalla, kun ihailin lehtien leijumista hiljakseen.
        Hyvä ruoka tässä itsesäälissä tietäisi kahta annosta!
        Joku omena ja porkkana narskuu kivasti välillä.


      • vpnauraalkaloreille
        VTDieetti kirjoitti:

        "Väite että 500 kaloria suklaaasta on verrattavissa 500 kaloriin vihannessalaatista on pelkästään naurettava."

        Osansa voi olla silläkin, että harva pystyy syömään kerralla tai päivässä 500 kilokalorin edestä vihanneksia, mutta suklaata ei tarvitse syödä kuin 100g, jotkut huitaisee helposti koko 200g levyn. Jäävuorisalaattia tuohon määrään pitäisi vetää neljä kiloa.

        Herkkupäivä eilen.
        Koko päivän saldo:

        energiaa 2115 (yllättävää, kuinka vähän kaloreita, vaikka ruokaa tuntui olevan järkyttävät määrät)

        proteiini 133 g
        HH 212g
        Rasvat 90 g, josta tyydyttyneet 21.5

        Söin siis

        -2 keitettyä kananmunaa
        -1 ateriankorvikepatukka Easy Diet
        - Easydiet Sipuli-Sienikeitto

        - 4 kpl pitaleipiä, joissa täytteenä paprika, jäävuorisalaatti, sipuli, 12% naudan luomujauheliha, turkkilainen jogurtti, tomaattisalsa ja vahvat mausteet (juustokumina, paprikajauhe, valkosipuli, sipulijauhe, chilihiutale, suola)
        0,5 l punaviiniä (2 kertaa 240ml)

        Olisi voinut jättää keiton pois, mutta en ehtinut laittaa ruokaa ennen liikuntaa, eli 8km pyöräilyä, kuntosalia, kylmäuinti. En laske näitä miinuskaloreiksi, koska omasta mielestä merkitys vähäinen, kun en tee tätä joka päivä. Mutta ehkä tuli tasattua ainakin tuota illan mättöä. Tänään taas normidieettipäivä.

        Eipä suurempaa merkitystä mitä kaloriuskovaiset väittää.

        Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla. Ei löydy ensimmäistäkään tutkimusta joka vahvistaisi sen toimivan. Tutkimuksia jotka vahvistavat sen että se ei toimi löytyy kyllä.


      • hpv27
        VTDieetti kirjoitti:

        "Ylläpidon vajakki poisti alkuosan (miksi kaloriteoria ei toimi)

        kysy"

        Miksi haluat että sulta kysytään jotain asiaa, jonka saa googlettamalla ihan tutkimuksista ja ravitsemussivuilta suoraankin. Kun olet itsekin tietosi niistä kopsannut. En minä ainakaan pidä kenenkään blogia ja sitä kautta filosofiaa tai elämäntapaa minään malliesimerkkinä omalle ruokavaliolle tai muulle elämäntavalle. Sellainen, jolla ei ole sinun omia ongelmiasi, ei saa välttämättä mitään hyötyä omista neuvoistasi, vaikka olet itse huomannut niiden sopivan sinulle ja pärjäät syömällä mitä syöt.

        Virheitä tulee kun käsitetään asiat väärin, kirjoitetaan asiat väärin, tulee käännösvirheitä ja lyöntivirheitä ja tulkitaan taulukoita miten sattuu ja halutaan. En minä ainakaan tarvi ketään meediota tai saarnaajaa selittämään mulle asioita, kun osaan itsekin kaivaa tiedot sieltä mistä niitä tarvitsee hakea. Mulla on yliopiston käyttäjätunnukset niin pääsen suoraan kansainvälisiin tutkimustietokantoihin.

        Tuskin Veijo on noita tutkimuksia erityisesti lukenut. Ison osan merkittävimmistä ravitsemustutkimuksista voi lukea ilmaiseksi, pienemmät sitten maksavat kun on julkaistu maksullisissa lehdissä. Kun on pari kaveria töissä yliopistolla niin pitäisi katsoa mitä luettavaa heidän kauttaan saisi.

        Tämmöinen kannattaa lukea jos on kiinnostunut karppauksen tieteellisistä perusteista (tai niiden puuttumisesta):
        'Calorie for Calorie, Dietary Fat Restriction
        Results in More Body Fat Loss than Carbohydrate
        Restriction in People with Obesity'

        Tuo ei ollut pitkä tutkimus ja osaanottajiakin oli vähän mutta tuo tehtiin valvotuissa olosuhteissa joten se tekee tuosta mielenkiintoisen.


    • VTDieetti

      Herkkupäivän jälkeinen sunnuntai, eli 15.10

      Aamu
      1 kananmuna
      20 g kalkkunaleikettä

      Lounas
      1 rkl proteiinijauhetta
      1 dl aroniaa
      1.5 dl mansikkakiisseliä

      Päivällinen
      Salaatti eilisen jämistä
      eli jauheliha, Emmentaljuusto, caesar-kastike, sipuli, paprika, jääsalaatti

      Iltapäiväkaffi
      Kahvi ja NaturDiet - ateriankorvikepatukka

      Illallinen/iltapala
      Salaattisekoitusta, jossa kikherneitä, Mifua ja caesar-kastike

      Koko hela dagen
      1248 kcal
      116 g proteiinia
      47 g hh

      Mifua ei maustettuna ja paistettuna sekä jäähdytettynä erota paistetuista kanasuikaleista.

    • VTDieetti

      Herkkupäivän jälkeinen sunnuntai, eli 15.10

      Aamu
      1 kananmuna
      20 g kalkkunaleikettä

      Lounas
      1 rkl proteiinijauhetta
      1 dl aroniaa
      1.5 dl sokeroimatonta mansikkakiisseliä

      Päivällinen
      Salaatti eilisen jämistä
      eli jauheliha, Emmentaljuusto, caesar-kastike, sipuli, paprika, jääsalaatti

      Iltapäiväkaffi
      Kahvi ja NaturDiet - ateriankorvikepatukka

      Illallinen/iltapala
      Salaattisekoitusta, jossa kikherneitä, Mifua ja caesar-kastike

      Koko hela dagen
      1248 kcal
      116 g proteiinia
      47 g hh

      Mifua ei maustettuna ja paistettuna sekä jäähdytettynä erota paistetuista kanasuikaleista.

      • VTDieetti

        taas tuli tuplana, ensin joku virheilmoitus.


      • VTDieetti

        Ja juomat jäi pois, vaikka laskin ne jo mukaan. Eli lasi viiniä ja yksi kevyt karpalolonkero. Lonkerosta tulee 175 kcal, vaikka on sokeriton. :-/


      • KysyväLöytää
        VTDieetti kirjoitti:

        Ja juomat jäi pois, vaikka laskin ne jo mukaan. Eli lasi viiniä ja yksi kevyt karpalolonkero. Lonkerosta tulee 175 kcal, vaikka on sokeriton. :-/

        Mikä on se heraproteiini, jota te käytätte? Minä olen saanut proteiinini enimmäkseen soijasta.
        Varsinkin kun huomasin heraproteiinini olevan enimmäkseen soijasta. Myös ne pussilaihdutukset ovat monesti soijaa. Tulee halvemmaksi Risentan tuotteet.
        Niissä on jopa parempi ravintoarvo.


      • VTDieetti
        KysyväLöytää kirjoitti:

        Mikä on se heraproteiini, jota te käytätte? Minä olen saanut proteiinini enimmäkseen soijasta.
        Varsinkin kun huomasin heraproteiinini olevan enimmäkseen soijasta. Myös ne pussilaihdutukset ovat monesti soijaa. Tulee halvemmaksi Risentan tuotteet.
        Niissä on jopa parempi ravintoarvo.

        Heraproteiini valmistetaan maidosta. Soijalesitiiniä käytetään emulgointiaineena tuotteessa. Kaupan urheiluravinneosastolta löytyy vaikka mitä merkkejä.

        Saahan sitä ruoastakin proteiinia, mutta jos näin dieettaa, joutuu proteiineihin kiinnittämään enempi huomiota. Itse huomasin että päivän ruoasta saatava proteiiniannos jää mulla liika pieneksi. Juusto auttaa asiaa. Ja jos juustokiintiö on täynnä, niin herajauheesta loput. Leivästä saa hyvin proteiinia myös jos sitä voi syödä. Ja jos maitoa ja rahkoja harrastaa.


      • hpv27
        VTDieetti kirjoitti:

        Heraproteiini valmistetaan maidosta. Soijalesitiiniä käytetään emulgointiaineena tuotteessa. Kaupan urheiluravinneosastolta löytyy vaikka mitä merkkejä.

        Saahan sitä ruoastakin proteiinia, mutta jos näin dieettaa, joutuu proteiineihin kiinnittämään enempi huomiota. Itse huomasin että päivän ruoasta saatava proteiiniannos jää mulla liika pieneksi. Juusto auttaa asiaa. Ja jos juustokiintiö on täynnä, niin herajauheesta loput. Leivästä saa hyvin proteiinia myös jos sitä voi syödä. Ja jos maitoa ja rahkoja harrastaa.

        Heraproteiini on kaupassa aika kallista. Seuraava tilaus taitaa lähteä Fitnestukkuun, 4 kg whey-80 maksaa 50 €. Heraproteiini tulee juustonvalmistuksessa syntyvästä herasta josta poistetaan suurin osa laktoosista.

        Proteiinikilon hinnaksi tulee 15,60 €, halvin proteiinin lähde saattaa olla gluteeni jos sitä ostaa isoissa erissä. Soijajauhossa on proteiinia noin 40% ja kilohinta jotain 5 € eli proteiinikilon hinnaksi tulee noin 12,50. Jälkimmäisessä sitten rasvaa ja hiilihydraattia. Itse käytän sitä lähinnä leivontaan (gluteenin ohella).


      • VTDieetti
        hpv27 kirjoitti:

        Heraproteiini on kaupassa aika kallista. Seuraava tilaus taitaa lähteä Fitnestukkuun, 4 kg whey-80 maksaa 50 €. Heraproteiini tulee juustonvalmistuksessa syntyvästä herasta josta poistetaan suurin osa laktoosista.

        Proteiinikilon hinnaksi tulee 15,60 €, halvin proteiinin lähde saattaa olla gluteeni jos sitä ostaa isoissa erissä. Soijajauhossa on proteiinia noin 40% ja kilohinta jotain 5 € eli proteiinikilon hinnaksi tulee noin 12,50. Jälkimmäisessä sitten rasvaa ja hiilihydraattia. Itse käytän sitä lähinnä leivontaan (gluteenin ohella).

        No minä käytän niin vähän, että ostan mielummin kaupasta, ettei jää nurkkiin pilaantumaan. Olen yhden pussin aiemmin ostanut ja sekin kesti vuoden. Mut kiitti vinkistä, jos innostuisi kuluttamaan nyt enempikin.

        Psylliumiakin saisi pilkkahintaan kun ostaisi Agrimarketista hevosille tarkoitetun säkin. :-)


      • hpv27
        VTDieetti kirjoitti:

        No minä käytän niin vähän, että ostan mielummin kaupasta, ettei jää nurkkiin pilaantumaan. Olen yhden pussin aiemmin ostanut ja sekin kesti vuoden. Mut kiitti vinkistä, jos innostuisi kuluttamaan nyt enempikin.

        Psylliumiakin saisi pilkkahintaan kun ostaisi Agrimarketista hevosille tarkoitetun säkin. :-)

        Puuilostakin saa hevosten psylliumia. On vaan huonompilaatuista kuin saksan ebaysta tilattu ja kalliimpaakin. Elintarvikeliikkeistä sitten huomattavasti kalliimpaa. Psylliumin ominaisuuksiin vaikuttaa paljon se kuinka hienoksi se on jauhettu eli jos ostaa karkeaa niin kannattaa jauhaa. Itse käytän tehosekoitinta.

        Itse ostan ehkä 4 kg vuodessa proteiinijauhetta joten siinä jo säästää jonkin verran. Lisäksi pääsee valitsemaan astian eli ämpäri tai purkki on sen verran näppärä että siitä jopa maksaakin. Pussi ilman sulkemismahdollisuutta on taas huono.

        Aika riittoisaahan tuo proteiinijauhe on. Järkevä käyttömäärä on mieluummin 20 g kerralla eli kilosta tulee 50 annosta. Valmistajat toki suosittavat suurempaa määrää. Kaseiini veisi paremmin nälkää, täytyy kokeilla. Ateriakorvikkeissa isot pussit ja nettitilaus on myös edullisempi. Fitnestukussa 4 kg ateriakorviketta (50% proteiinia, 50% hitaita hiilihydraatteja) on 56 € eli 14 € kilolta kun EasyDietin shake maksaa 1.56 € per 45 g eli 35 € kilolta. Elintarvikeliikkeissä jotain 22 € per 750 g.


      • KysyväLöytää
        VTDieetti kirjoitti:

        No minä käytän niin vähän, että ostan mielummin kaupasta, ettei jää nurkkiin pilaantumaan. Olen yhden pussin aiemmin ostanut ja sekin kesti vuoden. Mut kiitti vinkistä, jos innostuisi kuluttamaan nyt enempikin.

        Psylliumiakin saisi pilkkahintaan kun ostaisi Agrimarketista hevosille tarkoitetun säkin. :-)

        Kiitokset molemmille vastauksista! Olen ostanut kaupasta. Sekä pellavansiemenistä, että psylliumista liukenaee enemmän kcal jauhettuna. En pidä mausta siten. Siksi suosin kokonaisina. Kaikki whey=heraproteiinit ovat sekoitettu soijalla. Siksi olen ostanut Risentan soijaa, joka on halvempaa. Nettikauppoihin en luota pahemmin, mutta täytyypä kokeilla.


    • läskipyllythyllyy

      Filippiiniläislapset syövät jo kertaalleen syötyjä kananjalkoja ja muuta ruokajätettä - pysyvät laihoina slummeissa. Terkut kaikille ihrapyllyille!

      • VTDieetti

        Niinpä. Kun ei ehkäistä, ja lisäännytään holtittomasti senkin edestä, syntyy liikaa ihmisiä, joista ei kyetä huolehtimaan, edes ravinnon suhteen.


      • Kysyvä
        VTDieetti kirjoitti:

        Niinpä. Kun ei ehkäistä, ja lisäännytään holtittomasti senkin edestä, syntyy liikaa ihmisiä, joista ei kyetä huolehtimaan, edes ravinnon suhteen.

        Läskipyllyjä näkyy saunassa melkoisesti, mutta niin näkyy niitä laihdutettuja luurankojakin!
        Kuivia käppänöitä, jotka ovat luuta ja nahkaa. Kasvot riutuneet ja vanhentuneet.
        Sen saa kun yhtäkkiä pudottaa mahtavasti kiloja ja lisää kovaa liikuntaa.
        Katsoin biggest loserin ja vastaavien lopputulosta. En halua siihen ryhmään!
        Parempi pudottaa vähemmän kg:a pidemmällä ajalla.
        Oletko katsonut?


      • NäinLuin

        Tollanen ylipainoisten ja tavallisten suomalaisten syyllistäminen kaikesta mahdollisesta maailman epäkohdasta on syvältä. Suomalaisella ei ole ilmeisesti oikeus omiin ongelmiin, tai olla onnellinenkaan. Onhan maailmassa niin paljon hätää kärsiviä, joiden puolesta suomalaisten tulee tuntea olo syylliseksi, "hyi sinua ilkeä suomalainen, miksi synnyit tänne, eikä vaikka Filippiineille?" Miten muuten jonkun filippiiniläislapsen elämä on kenenkään suomalaisen perseen koosta kiinni? Kysyn vaan. Filsujen se ongelma on, ei suomalaisten.

        Ihan samalta schaisselta kuulostaa kuin kansakoulun open kehotus syödä lautanen tyhjäksi koska biafralaislapset.

        Aletaan kondomitalkoisiin ja lähetetään filsuille rekkakuormallinen kortsuja.


      • VTDieetti
        Kysyvä kirjoitti:

        Läskipyllyjä näkyy saunassa melkoisesti, mutta niin näkyy niitä laihdutettuja luurankojakin!
        Kuivia käppänöitä, jotka ovat luuta ja nahkaa. Kasvot riutuneet ja vanhentuneet.
        Sen saa kun yhtäkkiä pudottaa mahtavasti kiloja ja lisää kovaa liikuntaa.
        Katsoin biggest loserin ja vastaavien lopputulosta. En halua siihen ryhmään!
        Parempi pudottaa vähemmän kg:a pidemmällä ajalla.
        Oletko katsonut?

        Kirjoituksesi perusteella asut Ruotsissa? Täällä Suomessa ei ole nyt vähään aikaan näitä Losereita näkynyt. Tuli kyllä seurattua. Minua jäi vaivaamaan se, että ei kerrottu eikä näytetty mitä nämä tyypit söi siellä leirillä. Väliin vaan mainostettiin jotain fitness-muroja ja Subwayta.

        Mua myös jotenkin ihmetytti se hampaat irvessä treenaaminen pyörtymisineen. Koko ajan hirveä kärsimys ja huutaminen päällä. Itsellä kun aivan toinen kokemus liikkumisesta. Voi tietty olla, että kun ylipainoa on pari sataa kiloa eikä ole ikinä liikkunut, voi se ollakin aluksi kidutusta. Ihmettelen miten kisailijoiden kroppa sitä kestää. Eikös se Bob-traineri saanut tässä vähä aika sitten sydärin? Ettei se laihuus ja urheilukaan tuo välttämättä terveyttä.


      • KysyväLöytää
        VTDieetti kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella asut Ruotsissa? Täällä Suomessa ei ole nyt vähään aikaan näitä Losereita näkynyt. Tuli kyllä seurattua. Minua jäi vaivaamaan se, että ei kerrottu eikä näytetty mitä nämä tyypit söi siellä leirillä. Väliin vaan mainostettiin jotain fitness-muroja ja Subwayta.

        Mua myös jotenkin ihmetytti se hampaat irvessä treenaaminen pyörtymisineen. Koko ajan hirveä kärsimys ja huutaminen päällä. Itsellä kun aivan toinen kokemus liikkumisesta. Voi tietty olla, että kun ylipainoa on pari sataa kiloa eikä ole ikinä liikkunut, voi se ollakin aluksi kidutusta. Ihmettelen miten kisailijoiden kroppa sitä kestää. Eikös se Bob-traineri saanut tässä vähä aika sitten sydärin? Ettei se laihuus ja urheilukaan tuo välttämättä terveyttä.

        Näitä erilaisia TV-laihdutusohjelmia on useampia ja googlaamalla löytää tietoa monista.
        Nykyisin tuodaan esille myös lopputulos parin vuoden sisällä.
        Nämä terapeutit ja vetäjät tietävät varsin hyvin, että vähällä kcal-määrällä ja paljolla treenillä he vetävät ihmisten aineenvaihdunnan olemattomaksi.
        Lääkärit kirjoittavat huomioistaan, ettei aineenvaihduntaa kyetä enää nostamaan vuosienkaan kuluttua.
        Samanpainoinen henkilö kuin "loseri" voi syödä sen normaalin kcal-määrän, kun
        taas "loseri" joutuu syömään 800kcal/päivä vähemmän!, ettei lihoisi.
        Siinä ei moni unnistu. Aliravitsemus jne. ja moni luiskahtaa alkuperäisiin ruoalla lohdutuksiin, joten seurauksena lihovat alkupainoa suuremmiksi! Tämä tiedetään, mutta sillä tienataan!
        Googlaa tuloksista, niin löydät tarvitsemaasi.
        Minä olen siksi varovainen, että en söisi liian harvoin tai liian vähän, tai laihtuisi liian nopeasti.


      • hpv27
        KysyväLöytää kirjoitti:

        Näitä erilaisia TV-laihdutusohjelmia on useampia ja googlaamalla löytää tietoa monista.
        Nykyisin tuodaan esille myös lopputulos parin vuoden sisällä.
        Nämä terapeutit ja vetäjät tietävät varsin hyvin, että vähällä kcal-määrällä ja paljolla treenillä he vetävät ihmisten aineenvaihdunnan olemattomaksi.
        Lääkärit kirjoittavat huomioistaan, ettei aineenvaihduntaa kyetä enää nostamaan vuosienkaan kuluttua.
        Samanpainoinen henkilö kuin "loseri" voi syödä sen normaalin kcal-määrän, kun
        taas "loseri" joutuu syömään 800kcal/päivä vähemmän!, ettei lihoisi.
        Siinä ei moni unnistu. Aliravitsemus jne. ja moni luiskahtaa alkuperäisiin ruoalla lohdutuksiin, joten seurauksena lihovat alkupainoa suuremmiksi! Tämä tiedetään, mutta sillä tienataan!
        Googlaa tuloksista, niin löydät tarvitsemaasi.
        Minä olen siksi varovainen, että en söisi liian harvoin tai liian vähän, tai laihtuisi liian nopeasti.

        Joo. Laatikaisella on tästäkin hyvä artikkeli: 'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'.

        Itsellä ei ole aikomustakaan jatkaa nutrausta yli suositellun kolmen viikon. Parin kuukauden tauko ja taas kolme viikkoa jne.. Tauolla ei tietystikään paluuta mässäykseen jaan kalorit hiukan miinuksella. Itsellä tuntuu tämä proteiinipuuro toimivan ja se jää varmaan aamiaiseksi pidemmäksi aikaa. Samaten salaatti illalliseksi mutta lounas sitten normaalisti.


    • VTDieetti

      En ole dieetillä todistaakseni mitään teoriaa oikeaksi tai vääräksi. Teoriat tulee ja menee. Koetan kaiken tämän hetkisen ja saamani tiedon ja maalaisjärjen perusteella vain löytää itselleni hyvän tavan laihtua ja pysyä terveenä.

      Esim. Mulle riittää tieto, että luonnontuotteesta, kuten marja-aroniasta ja sen terveellisyydestä löytyy paljon tutkimusta Suomen ulkopuolelta. En tarvi siihen enkä syömisiini THL:n siunausta. Koska päinvastaista tutkimustietoa aroniasta ei ole, syön niitä ja hyödynnän terveysvaikutukset nyt, enkä odota kymmentä vuotta, että joku THL antaa mistäkin lausuntojaan. THL ei toimi ihmisten terveyttä edistääkseen, vaan on bisnesmiesten valtataistelukenttä, missä jokainen yrittää ajaa tiettyjen intressien ja rahoittajien etuja.

      Tämä on niin nähty ja uskottavuus täysin mennyt. Välillä on olleet kananmunat myrkkyä, välillä voi, välillä kahvi. Mutta ei koskaan kemianteollisuuden tuote margariini tai esim. sikainfluenssarokote. Yhtä hitaasti ja uskottavasti THL toimii kuin Vatikaani.

    • 3465754

      Aamulla pienen kulhollisen täsyjyvämuroja joissa ei paljo sokeria.

      Lounaaksi nutrilett laihdutuskeitto pari hedelmää.

      Illalliseksi proteiinijuoma (pelkkää proteiinia, ei hiilareita) pari kasvista. Tänään lihastreenipäivä joten siksi proteiinijuomaa, usein syön vaihtoehtoisesti purkin tonnikalaa tai rahkapurkin illalliseksi.

      Kahvia juon pitkin päivää mutta ei se lihota.

      35kg lähti puolessa vuodessa näilä keinoilla, tärkeintä välttää hiilareita ja sokeria niin kyllä laihtuu.

    • Vanha-Äijä

      Painoin 96 kiloa.Sitten tuli aivoverenkierto häiriö.Myös diabetes havaittiin.
      Verenpaineet,kolestrolit ja verensokerit täysin pielessä.
      Aloitin lenkkeilyn.Nyt olen kävellyt lähes 20000 km.
      Vähärasvaisen ruokavalion aloitin myös.Sokerit ja rasvat pois lähes kokonaan.Ei mitään herkkuja.
      Paljon kasviksia,vihanneksia ja hedelmiä..Paino pudonnut noin 20 kiloa.
      Verenpaine,kolestroli ja nyt myös verensokeri ihan ok.
      Diabetes tabletti lääkitys pudottettu puoleen.

      • Kysyvä

        Onnittelut! Kävelyt ovat parasta liikuntaa kaikkiin sairauksiin - edellyttäen että voi kävellä.
        Minullakin on niin alhainen verensokeri, että huippaa ja pyörryttää.
        Ensiarvoisen tärkeää saada säännöllisesti pieniä aterioita.
        Päivittäinen kävely lapsesta asti - monia kilometrejä.
        Sain juuri juureksia kellariin vähäksi aikaa. Osa ravintoarvoltaa parempaa höyrytettynä.
        Papupata muhii säännöllisesti hellalla. Annoksina säilöön vain.
        Vihanneksista raakaraasteita ja hedelmiä välipalana.
        Kauanko kesti pudottaa 20kg?


    • TämmöstäTänäään

      -Keitin riisiä, merisuolassa.
      -1prk tonnikalaa, josta kastike riisiin. 2kpl kasvisliemikuutio valkosipulijauhe.

    • veijoltakuulet

      Kyllähän tällä sivulla riittää ruudinkeksijöitä.

      No, jokaisen kohdallahan on kysymysy omasta terveydestä ja jos tykkäät että se on leikkimisen paikka niin siitä vaan Diabetesliiton ja THL:n opetulapseksi.

      • VTDieetti

        "veijoltakuulet"
        Mua ei kiinnosta kenenkään opetuslapseksi ryhtyminen. Ei varsinkaan sun. Ei kaikille voi tuputtaa omaa ruokavaliotaan, kun jokaisella on ne omat ongelmansa. Jokaisen tulee löytää omansa. Tajuan kyllä, että kun itse on saanut avun jollain konstilla, ajattelee helposti että muut saa myös, kunhan vaan seuraavat perässä. Ei se kuitenkaan niin mene.


    • VTDieetti

      Laitanpa vaihteeksi päivän ruoat. Vähän erilaista.

      Aamu
      Vapaan lehmän jogurtti 2dl
      1 rkl sokeriton mansikkakeitto (sopii hyvin makeuttajaksi)
      1 rkl fibrexiä
      1 dl aroniaa
      (unohdin proteiinijauheen, joten jäi tosi alhaiseksi päivän proteiininsaanti)

      Lounas
      Myskikurpitsakeitto kikhereillä

      Kahvilla ei mitään syötävää

      Päivällinen
      250 g kukkakaalimuusi
      150 g lämminsavulohta
      1 rkl voita
      1 dl bearnaisekastiketta

      yhteensä 1115 kcal, 59 g proteiinia, 49 g hiilihydraatteja

      Eli taas on varaa vielä syödä, mutta proteiinin muodossa. Kumman vähän sitä tosiaan tulee proteiinia päivässä, varsinkaan jos ei syö munaa tai juustoa. En vaan joka päivä jaksa kananmunaakaan. Eli taas herajauhepussille mentävä. Huomasin, että tänään en olekaan syönyt yhtään EasyDiet -tuotteita.

      • veijokysymys

        "Huomasin, että tänään en olekaan syönyt yhtään EasyDiet -tuotteita."

        Alkaako järki voittamaan??


      • VTD
        veijokysymys kirjoitti:

        "Huomasin, että tänään en olekaan syönyt yhtään EasyDiet -tuotteita."

        Alkaako järki voittamaan??

        Mulla on nyt kaapissa oikeanlaista omatekoista ruokaa, joten ei tarvinnut mennä pussiruokiin. Mutta ne on hyvä vara, jos ei ole muuta, tai pitää säätää päivän energiamäärää. Syödä mun kannattaa 5-6 krt päivässä. Se on nyt testattu ja suurin muutos entiseen, jolloin söin milloin sattuu ja niin monta kertaa kuin sattuu. Useimmiten vain pari kertaa. Niin että kun vp puhut jostain "nääntymisdieetistä" niin sitä tämä minun ainakaan ei ole tippaakaan. Kaikkea muuta, kun ei ehdi kunnon nälkäkään tulla. Kellosta katson, että taas pitäisi syödä.

        Joku on eilisen jälkeen rekisteröinyt minun nimimerkkini (miksi ihmeessä, kun maailmassa on miljoonia muita vaihtoehtoja?) joten on käytettävä toista.


      • hpv27
        VTD kirjoitti:

        Mulla on nyt kaapissa oikeanlaista omatekoista ruokaa, joten ei tarvinnut mennä pussiruokiin. Mutta ne on hyvä vara, jos ei ole muuta, tai pitää säätää päivän energiamäärää. Syödä mun kannattaa 5-6 krt päivässä. Se on nyt testattu ja suurin muutos entiseen, jolloin söin milloin sattuu ja niin monta kertaa kuin sattuu. Useimmiten vain pari kertaa. Niin että kun vp puhut jostain "nääntymisdieetistä" niin sitä tämä minun ainakaan ei ole tippaakaan. Kaikkea muuta, kun ei ehdi kunnon nälkäkään tulla. Kellosta katson, että taas pitäisi syödä.

        Joku on eilisen jälkeen rekisteröinyt minun nimimerkkini (miksi ihmeessä, kun maailmassa on miljoonia muita vaihtoehtoja?) joten on käytettävä toista.

        Täällä on paljon kiusantekijöitä, jotka rekisteröivät toisten käyttämiä mutta rekisteröimättömiä nimimerkkejä. Itsellä menossa numero 27 nimimerkistä.

        Veijon mielestä laihtuminen ei perustu energiavajeeseen vaan hiilihydraatin vähentämiseen. Ts. 10 g sokeria litrassa mehukeittoa estää laihtumisen mutta paketti pekonia ei.


      • Kysyin
        VTD kirjoitti:

        Mulla on nyt kaapissa oikeanlaista omatekoista ruokaa, joten ei tarvinnut mennä pussiruokiin. Mutta ne on hyvä vara, jos ei ole muuta, tai pitää säätää päivän energiamäärää. Syödä mun kannattaa 5-6 krt päivässä. Se on nyt testattu ja suurin muutos entiseen, jolloin söin milloin sattuu ja niin monta kertaa kuin sattuu. Useimmiten vain pari kertaa. Niin että kun vp puhut jostain "nääntymisdieetistä" niin sitä tämä minun ainakaan ei ole tippaakaan. Kaikkea muuta, kun ei ehdi kunnon nälkäkään tulla. Kellosta katson, että taas pitäisi syödä.

        Joku on eilisen jälkeen rekisteröinyt minun nimimerkkini (miksi ihmeessä, kun maailmassa on miljoonia muita vaihtoehtoja?) joten on käytettävä toista.

        Minun vatsalaukkuni pieneni parin kuukauden laihdutuksen ansiosta.
        Liikuntarutiinit auttoivat itselleni sopivampaan ruokaan.
        Esim. jäätelöjälkiruuan sijasta otan 2dl Valion vaniljajugurttia 1tskl jauhettua psylliumia.
        Jääkaappiin turpoamaan. Kauniiseen lasiin ja päälle hiukan banaania, marjoja.
        Vie nälän kauaksi aikaa. Parempaa kuin jäätelö. Niin se maku muuttuu.

        Luin tietoa vatsalaukkupienennyksistä. Moni joutuu laihduttamaan ennenn pienennystä.
        He opettelevat syömään usein ja vähän ja laihtuvat. Miksi vielä kirurkinen toimenpide?
        Päätin kokeilla lääk'äärin suosittelemia annoskokoja. Toimii hienosti!
        Nyt kävelen 1h-1h30min/pvä ja se riittää pitamään saavutettu paino ja mitat.
        Tosin alan nyt taas voimistella, kuten ennenkin.


      • VTD
        hpv27 kirjoitti:

        Täällä on paljon kiusantekijöitä, jotka rekisteröivät toisten käyttämiä mutta rekisteröimättömiä nimimerkkejä. Itsellä menossa numero 27 nimimerkistä.

        Veijon mielestä laihtuminen ei perustu energiavajeeseen vaan hiilihydraatin vähentämiseen. Ts. 10 g sokeria litrassa mehukeittoa estää laihtumisen mutta paketti pekonia ei.

        Joo on huomattu, että kiusanteko on monille elämäntehtävä. Tää "Suoli" on oikein kiusaajien paratiisi.

        Mä en esim. halua täällä kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nimimerkillä, jolla kirjoitan toisella osastolla. Huomasin, että jos näin tekee, saa samat kiusaajat peräänsä joka palstalle.

        Minä olen kokeillut nyt itseeni miten tehoaa sekä hiilarien että kalorien rajoittaminen yhdessä. Yhden osatekijän raju rajoitus ei toimi mulla, nämä on kokeiltu vuosien mittaan. Kalorit tulevat mulle nyt pääasiassa proteiinista, kuidusta ja rasvasta, vähemmän hiilareista. Että jotain karppaamistyyliä tämäkin. Hyväkarppausta? Heikkilä mainitsi jollekin, joka ei laihtunut karppaamalla, että ei pidä syödä liikaa. Niin että Heikkiläkin on (nykyään?) sillä kannalla, että energian määräkin ratkaisee, ei vaan koostumus.


      • hpv27
        VTD kirjoitti:

        Joo on huomattu, että kiusanteko on monille elämäntehtävä. Tää "Suoli" on oikein kiusaajien paratiisi.

        Mä en esim. halua täällä kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nimimerkillä, jolla kirjoitan toisella osastolla. Huomasin, että jos näin tekee, saa samat kiusaajat peräänsä joka palstalle.

        Minä olen kokeillut nyt itseeni miten tehoaa sekä hiilarien että kalorien rajoittaminen yhdessä. Yhden osatekijän raju rajoitus ei toimi mulla, nämä on kokeiltu vuosien mittaan. Kalorit tulevat mulle nyt pääasiassa proteiinista, kuidusta ja rasvasta, vähemmän hiilareista. Että jotain karppaamistyyliä tämäkin. Hyväkarppausta? Heikkilä mainitsi jollekin, joka ei laihtunut karppaamalla, että ei pidä syödä liikaa. Niin että Heikkiläkin on (nykyään?) sillä kannalla, että energian määräkin ratkaisee, ei vaan koostumus.

        Käytä kahta selainta ja eri rekisteröityjä nimimerkkejä. Private browsinkin voi toimia.

        Juu, ihminen laihtuu vain kuin saa sisäänsä vähemmän energiaa kuin kuluttaa. Mien tuon sitten toteuttaa niin on jokaisen oma asia. Itselläkään ei kalorirajoittamaton karppaus toimi. Sen sijaan kun syö hyviä hiilihydraatteja, paljon kasviksia ja maltillisesti rasvaa niin laihtuu. Tuo vaan ei oikein toimi lounaskuppiloissa.

        Hyväkarppauksessa painopiste on hyvissä hiilihydraateissa (täysjyvä, hedelmät, palkokasvit) eikä hiilihydraatin määrässä.


      • veijoeisotke
        VTD kirjoitti:

        Joo on huomattu, että kiusanteko on monille elämäntehtävä. Tää "Suoli" on oikein kiusaajien paratiisi.

        Mä en esim. halua täällä kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nimimerkillä, jolla kirjoitan toisella osastolla. Huomasin, että jos näin tekee, saa samat kiusaajat peräänsä joka palstalle.

        Minä olen kokeillut nyt itseeni miten tehoaa sekä hiilarien että kalorien rajoittaminen yhdessä. Yhden osatekijän raju rajoitus ei toimi mulla, nämä on kokeiltu vuosien mittaan. Kalorit tulevat mulle nyt pääasiassa proteiinista, kuidusta ja rasvasta, vähemmän hiilareista. Että jotain karppaamistyyliä tämäkin. Hyväkarppausta? Heikkilä mainitsi jollekin, joka ei laihtunut karppaamalla, että ei pidä syödä liikaa. Niin että Heikkiläkin on (nykyään?) sillä kannalla, että energian määräkin ratkaisee, ei vaan koostumus.

        VTD

        LCHF pitää kylläisenä joten ei tarvitse syödä liikaa-pelkästään kylläiseksi.

        Sen sijaan kun syö hyviä hiilihydraatteja, paljon kasviksia ja maltillisesti rasvaa niin laihtuu.

        Hiilihydraatti on hiilihydraattia, hyvää tai pahaa.

        Tarpeeton rasvanpelko on sotkenut monen laihduttajan elämän täysin turhaan. Omat sekasotkut kun ei toimi pitkällä tähtäimellä. Jos et usko niin kysy hpv:ltä, hän tietää kuinka hänelle itselleen kävi.


    • yösyöppö

      Päivällinen:
      kolme pekoni-kebab-pyörykkää ja kasan salaattia

      Iltapala:
      Salaattia savukanalla, naudan leikkeellä ja vähärasvaisella fetajuustolla

      Yöpala:
      Kasviskeitto vähärasvaisella raejuustolla

      • veijoeiluule

        yösyöppö

        Vähärasvaisella ja vähärasvaisella. Miksi luulet siitä olevan jotain hyötyä??


        80 kanadalaista lääkäriä: “LCHF on meille”

        Ovatko LCHF ja ketogeeninen ravinto yksitoikkoisia muotiruokavalioita joissa on mahdottomia rajoitteita ja jotka ovat terveydelle haitaksi? Täydellä varmuudella eivät ole. Ne perustuvat vahvaan tieteen näyttöön, ovat hyödyllisiä ja niitä noudattaa jatkuvasti kasvava määrä lääkäreitä ympäri maailman.

        Kirjeestä, jonka ovat allekirjoittaneet 80 kanadalaista lääkäriä, dr Evelyne Bourdua-Roy:lta.

        “Henkilökohtainen ja ammatimme antama kokemuksemme osoittaa että tämä ravinto on vaihtelevampaa, herkullisempaa ja kylläisenä pitävää kuin sen vähärasvainen ruokavalio jota meille jaetaan kanadalisissa ravintosuosituksissa.Meitä, jotka olemme terveys- ja hyvinvointisyistä valinneet tämän ravinnon itsellemme ja perheellemme, on tuhansia ympäri maailman. Yksi syistä on se että pidämme todella LCHF elämäntyylistä


        -------------------------------------------

        Tutkimus julkaistu marraskuussa 2016 (The American Journal of Clinical Nutrition)

        Osittainen käännös artikkelista (lähde)

        Norjalainen tutkimus (FATFUNK) joka on tehty KG Jebsen:in diabetestutkimusyksikössä Bergenin yliopistossa asettaa kyseenalaiseksi ruokavaliohypoteesin joka on ollut hallitsevana jo puoli vuosisataa: että ruokavalion rasva ja erikoisesti tyydyttynyt rasva olisi epäterveellistä useimmille ihmisille.

        “Erittäin suuri määrä rasvoja, myös tyydytettyjä (50%), ei nostanut sydän- ja verisuonisairauksie vaaraa.” sanoo professori ja kardiologi Ottar Nygård joka osallistui tutkimuksen tekoon.

        “Tutkimukseen osallistuneilla, jotka noudattivat erittäin paljon rasvaa sisältävää ruokavaliota, havaittiin monia parannuksia sydän- ja verisuonitaitien marköörin kohdalla kuten, ektoopinen rasvan varastointi, verenpaine, triglyceridit, insuliinitaso ja verensokeri.


        Lipidien kertyminen rasvakudoksen ulkopuolelle, eli ns. ektooppinen rasva on useimmiten patologinen ilmiö. Rasvaa voi kertyä maksaan hepatosyyttien sisään, haimakudokseen ja poikkijuovaiseen lihakseen sekä lihassolun sisäisesti että lihassolujen välitilaan. Nyt myös sydänlihaksen rasvoittumista on alettu tutkimaan.


    • VHH-lainen

      Söin aamiaiseksi anteeksi lounaaksi pekonia ja kananmunia. Näin olen tehnyt vuosi ja olen silti tv 75 v lääkkeetön ihminen. En ole lääketehtaiden mannekiini.

      • VTD

        Kyllä tuo munalinja kuulostaa vähän yksitoikkoiselta, kun itse tarvin vaihtelua kovinkin. Jokainen syö kuitenkin mitä tykkää ja mitä pystyy.

        Mulla on ollut aika herkkuvkl syömisen suhteen. Eilen söin päivän mittaan 385g Wauw-pistaasijäätelöä eli koko 800 ml paketin. Kröh...
        (Energiaa: 562 kJ / 136 kcal. Proteiinia: 3,3 g. Hiilihydraatteja: 14 g – joista 5,3 g luonnollisia sokereita kermasta ja maidosta. Rasvaa: 7,8 g – josta 5,3 g tyydyttyneitä rasvahappoja. Suolaa: 0,13 g. Ravintokuituja: 14 g.) lähde:
        http://wauwis.dk/fi/
        Siis vähän yli 500kcal koko paketista. Ei ole paljon. Jäätelö on kevyttä, maitojäätelön tapaista.
        Tämäkin tuote sisältää karrageenia, mikä ei hyvä. Harvoin kyllä syön. Kerman ostan aina luomuna ja homogenoimattomana ja lisäaineettomana.

        https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000947849.html


        Söin
        Aamulla
        Kahvia
        Maustamatonta Vapaan Lehmän jugurttia 1 dl 55 kaloria
        Aroniaa 1 dl kcal 8
        Valion sokeritonta vadelmakeittoa 1 dl
        Fibrexiä 1 rkl kcal 20

        Lounas
        Reheated-täysjyväpastaa yön yli jääkaapissa pidettynä 200 g (kypsänä) n. 250 kcal
        Kuohukermakastiketta 1 dl 330kcal
        Aurinkokuivattuja tomaatteja 1 dl 136 kcal
        Paprikaa I dl 20 kcal
        Mifu-suikaleita 150g 81 kcal
        Grana Padano raastetta puoli dl 78 kcal
        Mausteita eli pippuria, valkosipulia
        noin 875 kcal tuli...

        Päiväkahvi
        150g leipäjuustoa uunissa lämmitettynä 415 kcal
        1 rkl vadelmakeittoa (en laske mitään, kun niin vähän kaloreita ja hh. 6 kcal per 100g)
        Kahvia


        Illallinen
        Sama kuin lounas
        875 kcal

        Eli koko pastapäivä vähän yläkanttiin laskettuna 2250 kcal. Suurin osa selkeesti tulee maitoproteiinista, jota on aamupalasta lähtien joka aterialla. En tiedä miten hh oikein lasketaan jäähdytetyn pastan osalta, kun ne ei sokeristu, kuten vasta keitetyssä. Pasta onkin lähes ainut, mistä hiilaria tuli. Päivän koko saanti on aika pientä, kun vain pastassa on käytännössä hh, eli yhteensä 80g. Rasvaa tulikin sitten oikein kunnolla, niin että saan nyt pojot vp:lta? Tuoreen syömisen vähyys rassaa, aronia ja paprika ainoat. Ehkä vois vielä kaaliraastetta rouskuttaa ennen nukkumaanmenoa...
        Muuta ei tänään jaksakaan, kun oli tuo pasta niin stydeä. Pastakastikkeessa ei muuta rasvaa kerman lisäksi. Mifut paahtui pannulla ilmankin. Lisäksi otin maitohappobakteerikapselin ja normilisävitamiinit.


    • VTD

      Tänään:
      Aamu
      Aroniaa, vadelmaa, 15g leipäjuustoa, fibrexiä yhteensä 468kcal,
      10,8 g hh, 28g prot.

      Lounas
      120 broileria, 300 g kukkis-parsasekoitusta muussattuna, rkl parmesaania, 1 rkl voita
      371 kcal, 7g hh, 46 g prot.

      Päiväkahvi
      Kahvia ja EasyDiet patukka
      212 kcal, 20 hh g, 19 prot

      Päivällinen
      Soijapapupasta 66 g (1/3 paketista) , 1 rkl voita, 1 rkl maapähkinävoita, sipulia
      261 kcal, 8,4 g hh, 27 g prot

      Nyt alkaa menemään jo 1400 kcal yli, joten suunnittelin että jätän iltapalan eli EasyDiet keiton mahdollisesti pois, koska siitä tulee lisäenergiaa ja hiilareita vielä tohon niin että kaloreita olis 1610, hiilareita 63, ja proteiineja 138 g koko päivälle. Ehkä otan vain proteiinia ja kiisseliä, niin sais pidettyä tämän hanskassa. Leipäjuustossa on paljon energiaa, mutta onneksi vain vähän hiilaria. Mutta on pakko syödä pois kun tuli ostettua tarjouksesta. Että olisi stydimpää niin lämmitän leipäjuuston ja päälle vadelmasurvosta, jonka maustoin karppisokerilla.

      Tuo Mifu-Papupastaviritys oli herkullinen juttu. Papupastassa on proteiinia 44g per 100g eli se toimisi pelkästään yksinkin vaikka voin ja mausteyrttien kanssa. Hiilareita on tosi vähän. Ja tuntui että mahassa on jotain, tuli todella kylläiseksi. Energiaa saisi vähennettyä sillä, että jättää vaan suosiolla maapähkinävoin pois, se kyllä antaa hyvää umamin makua.

      Parsalinja menee liika kevyeksi, tuntuu ettei mahan pohjalla ole mitään, vaikka sekaan paistoi vahvasti maustettua broileria. Jotain kastiketta kaipaisi keitetty parsa ja kukkis. Onkos ehdotuksia?

    • veijoaamiaisenaikaan

      Minä aion syödä aitoa ruokaa päivän aikana sillon kun sattuu nälkä olemaan.

      Nyt lähtee homma käyntiin tavalliseen tapaan:

      Paistettua (tuoretta) sivulihaa, kananmunaa, majoneesia ja pari palaa ranskalaista sipulisilliä.
      kahvia.

      Ajatuksena on käydä ostamassa tuoretta makrillia joko savustettavaksi tai paistettavaksi. Siitä syntyy päivällä syötävää salaatin (rasvaisella kastikkeella) kanssa.

      Ilalla mahdollisesti paistelen kivikaudenleipää ja teen siitä "hampurilaisen" jauhelihapihvin ja salaatin kanssa.

      kahvia menee se tavalline pannullinen päivän aikana.

      Siinä se paino pysyy kurissa ja D2 lääkkeet apteekissa.

    • Kyssäri

      Hei kertokaa minkä ikäisiä ja painoisia olette, teillä on niin kiinnostavaa tarinaa.
      Siis uskallatteko?

      • VihdoinkinToimivaDieetti

        En uskalla. Yli 50 v ja nyt 90 kg. Ollu yli 100 Tarkemmin en tohi kertoo.


      • hpv27

        Täällä 107 kg, 182 cm ja 52 vuotta. Rinnanympärys 124 cm ja olen siis mies.

        Eilen meni vaan leipää. Baarissa yksi olut (Leffe) ja 2 stolisnajaa. Kohta salaatin ostoon. Aamulla mennyt kahvia ja proteiinipuuroa. Illalla leivän jämät, vaihteeksi vaaleaa kun hapanleivän juuri on vielä matkalla.


      • VihdoinkinToimivaDieetti
        hpv27 kirjoitti:

        Täällä 107 kg, 182 cm ja 52 vuotta. Rinnanympärys 124 cm ja olen siis mies.

        Eilen meni vaan leipää. Baarissa yksi olut (Leffe) ja 2 stolisnajaa. Kohta salaatin ostoon. Aamulla mennyt kahvia ja proteiinipuuroa. Illalla leivän jämät, vaihteeksi vaaleaa kun hapanleivän juuri on vielä matkalla.

        hpv27,
        kun otat alkoholia, eiks sulle tuu olo että pitää mennä kebulle tai nakkarille? Tai iske muutenkin suolaisen ja rasvaisen hiilarin himo?


      • hpv27
        VihdoinkinToimivaDieetti kirjoitti:

        hpv27,
        kun otat alkoholia, eiks sulle tuu olo että pitää mennä kebulle tai nakkarille? Tai iske muutenkin suolaisen ja rasvaisen hiilarin himo?

        Ei. Makkara on mennyt sen verran onnettomaksi etten sitä juurikaan syö eikä kebabkaan maita kovin useasti. Lisäksi ei tuo 3 annosta muhun juurikaan vaikuta, sunnuntai on vaan näin talvisin opiskelupäivä ja on tapana käydä parilla viiden paikkeilla ja siirtyä siitä lukemaan. Kulmilla on kyllä kaksi pitseliaa, toisessa on aika hyviä falafeleja ja toisessa ihan ok kebabit ja salaatit mutta jälkimmäisenkin perunat eivät ole kovin hyviä.

        Kotona taasen en varastoi alkoholia tai ns. herkkuja joten jos tulee nälkä niin jääkaapista/pakastimesta löytyy lähinnä kasviksia, paistettua jauhelihaa ym. Kuivapuolella täysjyväpastaa ja -riisiä. Ostin kyllä arborio-riisiä viikolla tulevaa monitoimikeitintä varten kun pitää kokeilla miten se toimii risoton teossa. Täytyy poikkeuksellisesti käydä viikollakin kaupassa kun ei ole pakasteherneitä eikä broilerin rintafileitä.


    • NäilläMennään82

      1.5 lautasellista liha-kasvis-kaalikeittoa. Aamukahvit maustamattoman jogurtin ja pähkinöiden kera. Illasta en vielä tiedä, mutta ajattelin syödä tonnikala-munakkaan ja raejuustoa. Jos vielä tekee jotain mieli niin mandariini ja kahvit iltapalaksi. Päivän kalorit asettunee jonnekin 1000-1300 kalorin välimaastoon.

      • VihdoinkinToimivaDieetti

        Mulla meni vähän heikosti tänään. Aamupalalla vain kahvia ja marjoja ja pieni proteiinipatukka. Alle 150 kcal Päivällä lounas kasvissosekeitto n. 100 kcal. Kahvilla kylässä puoli proteiinipatukkaa. Nyt myöhäinen päivällinen Kesäkurpitsaa, mifu-suikaleita, 1 rkl voita ja 1rkl maapähkinävoita ja parmesaania. Ehkä 350 kcal. Eipä muuta. Ei oikein ole ruokahalua. Väsyttää. Onneksi oli patukoita. Muuten olis jääny olo vielä heikommaksi.


    • VihdoinkinToimivaDieetti

      Aamu
      2 paistettua kananmunaa 14 g prot 150 kcal
      1 tl mct-öljyä 40 kcal
      Kahvia

      Lounas jäi syömättä, vain vettä


      Päivällinen

      Parsakaalta ja uunilohta iso annos
      524 kcal ja voita 1 rkl 102 kcal

      Kahvia

      Yht. 816 kcal 4 g hiilaria, 67g proteiinia

      vielä olis varaa syödä vaikka mitä. Meni vähän kuralle tämäkin päivä syömisen suhteen. Just näin tapahtuu, että jää aterioita välistä ja sitten on heikko olo kun viimein pääsee syömään. Ja sitten siirtyy kaikki syömiset ennen pitkää vaan iltaan. Huono juttu. Nyt olis oltava tiukkana ilta sitten. Ei ole mennyt vielä perille tämä säännöllisyys syömisissä. Proteiini aamulla vie vaan nii tehokkaasti nälän, ettei oikein kaipaakaan mitään. Nyt on tullut vain 67g proteiiniakin. Jostain olis saatava lisää. Mietin taas, että onpa kalassa paljon energiaa. Tollaseen kalorimäärään periaatteessa vois hyvin syödä Hesen kerroshampparin, jos tekis mieli. Mutta ne hiilarit...

      Jos vielä ottaisi ED-keittojauheen niin tulis yhteensä

      12 g hiilaria, 1150 kcal energiaa, 92 g proteiinia. Nää keitot ja patukat kyllä pelastaa. Olen siirtynyt syömään lähes vain naturad edition -soppaa Easy Diet -tuotteissa. Eli tomaattia ja sipuli-sienikeittoa väliin. Nämä on melkein kuin kasvissosekeittoja ja maistuu mun suussa hyvälle. Tomaattikeitossa on vähän parmesaanin makua.

      Täällä joku on aiemmin kirjoittanut että on nämä Lämmin kuppi -keitotkin, joissa tosi vähän energiaa, mutta vähän vierastan noita kun ei noissa ole juuri mitään ravintoaineita. Pelkkää maissitärkkelystä jne mutta vähäenergisiä, tosin pieniä annoksia. Välipalana niitäkin kai voi syödä, tulee olo että on syönyt jotain lämmintä ruokaa, ainakin jos on vain jotain vielä epäterveellisempiä vaihtoehtoja.

    • Papiljottipää

      Antihistamiinin (=aamulääke), kylmää vettä.
      Kahvia, juusto-ruislevän, ja... ei kiitos muuta

    • Inhokkiruoka_laihduttaa

      Vanhaa hapantunutta pannussa lämmitettyä kotitekoista kalalaatikkoa. Ei maistunut. Ei uponnut. Näykin vain. Maidolla huuhtelin alas. Koko ajan pieni etoaminen päällä. Siinäpä oiva laihdutusdieetti. Syö mahdollisimman usein sellaista joka etoo suussa.

      • V.Toimiva

        Kuinkahan monta päivää sitä tolla tyylil pystyy laihduttamaan? Tarkoitus olisi saada ravintoaineitakin ruoasta.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe