Perheenyhdistäminen

Joku1233

Tietääkö joku, että jos turvapaikanhakijalle on myönnetty Jatkuva oleskelulupa – A, niin voiko tällöin hänen alaikäisen lapsensa tuoda Suomeen? Vai pitääkö turvapaikanhakijalla olla Pysyvä oleskelulupa – P, ennen kuin perheenyhdistäminen on mahdollista?

En löytänyt tähän vastausta netistä.

41

507

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brush-Uncle

      Tämän palstan ovat pilanneet asiattomat rasistit ja moderaattorit, jotka eivät ole poistaneet heidän viestejänsä. Asialliset kirjoittajat ovat poistuneet fiksummille palstoille. Ikävä kyllä, minä en tiedä vastausta kysymykseesi.

      • Yksiveronmaksajista

        Tällä palstalla kritiikki kohdistuu enimmäkseen naisiin joiden mielestä terve järki on rasismia. Fiksut yleensä kestää ja haluaa kaikenlaisia näkemyksiä, nuo palstat ovat keskinäisen suitsutuksen omakehupalstoja joilla fiksu ei viihdy.


    • hjporjepjpej

      "Perheen yhdistäminen" on se passi ulkomaalaisille, päästä kokonaisine sukuineen suomalaisten veronmaksajien kustannuksella Suomeen, ja saada ikuinen ilmainen elätys ja asunnot. Ei kaikki ole rasismia. On myös totuus. Totuus on että järjestelmää väärinkäytetään surutta, ja mitäpä ulkomaalaisilla olisi asiasta väliäkään. Hehän ovat vain saamassa, eivätkä koskaan maksa tai tee mitään Suomen hyväksi.

      Luultavasti, jos Suomi joutuisi sotaan, luikkisivat häntä koipien välissä saman tien pakoon.
      Siinä se on miten nämä ulkomaalaiset tänne tullessaan Suomea hyödyttävät.

      • Yhdistä

        Saat useampia kanssavaimoja ja heidän kymmenet lapsipuolensa. Anopit päälle.


      • kalexis

        Suomalaisnaisten typeryys on loputon ja sitä hyödyttävät taitavasti nuo ulkolaiset siivestäjät.


      • vähänälyä

        Mistähän sulle sais järkeä päähän. Nämä on taas sellainen kirjoitus jotka pilaavat tämän palstan.


      • Suomiukkonumber2

        Sitä vaan harmittaa kun nainen otti todellisen herrasmiehen. Minäkin tulen ottamaan vain ja ainoastaan raamikkaan ja aina selvinpäin olevan arabimiehen enkä mitään viinaanmenevää tai nössöä suomiukkoa, jolle pitäs vielä olla äitihahmonakin. Olen paljon onnellisempi muslimin kanssa.


      • voiraukkoja
        Suomiukkonumber2 kirjoitti:

        Sitä vaan harmittaa kun nainen otti todellisen herrasmiehen. Minäkin tulen ottamaan vain ja ainoastaan raamikkaan ja aina selvinpäin olevan arabimiehen enkä mitään viinaanmenevää tai nössöä suomiukkoa, jolle pitäs vielä olla äitihahmonakin. Olen paljon onnellisempi muslimin kanssa.

        Voiko teille muuta kuin nauraa tyhmät suomiakat.


      • kalexis

        Suomiakka kaivaa tietämättään omaa hautaansa.


      • yjypjrpejntwn
        Suomiukkonumber2 kirjoitti:

        Sitä vaan harmittaa kun nainen otti todellisen herrasmiehen. Minäkin tulen ottamaan vain ja ainoastaan raamikkaan ja aina selvinpäin olevan arabimiehen enkä mitään viinaanmenevää tai nössöä suomiukkoa, jolle pitäs vielä olla äitihahmonakin. Olen paljon onnellisempi muslimin kanssa.

        >Olen paljon onnellisempi muslimin kanssa.<

        Pystyykö nainen katsoa miestä joka on vain vastaanottamassa ilmaista elätystä suomalaisten veronmaksajien varoilla, edes tasavertaisena kumppanina?

        Eikö tällainen muiden elätettävänä oleva hahmo ole kuin "vanhempiensa" holhottava lapsi?
        Ei itsenäinen, vaan tarvitsee valtion "äitihahmokseen" rahaa antamaan ja elättämään.


      • Emmeelelerahoillanne
        yjypjrpejntwn kirjoitti:

        >Olen paljon onnellisempi muslimin kanssa.<

        Pystyykö nainen katsoa miestä joka on vain vastaanottamassa ilmaista elätystä suomalaisten veronmaksajien varoilla, edes tasavertaisena kumppanina?

        Eikö tällainen muiden elätettävänä oleva hahmo ole kuin "vanhempiensa" holhottava lapsi?
        Ei itsenäinen, vaan tarvitsee valtion "äitihahmokseen" rahaa antamaan ja elättämään.

        Hahahhahaa, sinähän se oikein olet asiantuntija toisten suhteista. Asumme miehen kanssa yhdessä, ei erillään. Hän ei ole ikinä asunut vastaanottokeskuksessa vaan tullut maahanmuuttajana pienenä lapsena. Mies käy töissä ja kohta mullakin alkaa työt kun nuo nuoremmat lapset ovat alkaneet tulla isommiksi ja teinitkin tahtoo olla kaiken päivää kavereilla. Kyllä sitä joutui suomiukolle olemaan äitihahmo kun ei mies osannut edes ruokaakaan ottaa pöydästä vaan ite piti tarjota. Kas kun ei tarvinnut ruokkia kuin vauvaa. Piti ne miehen paskaset vaatteetkin kerätä lattialta kun ei osannut omatoimisesti viedä niitä pyykkikoppaanz


      • ChinaDragon
        Emmeelelerahoillanne kirjoitti:

        Hahahhahaa, sinähän se oikein olet asiantuntija toisten suhteista. Asumme miehen kanssa yhdessä, ei erillään. Hän ei ole ikinä asunut vastaanottokeskuksessa vaan tullut maahanmuuttajana pienenä lapsena. Mies käy töissä ja kohta mullakin alkaa työt kun nuo nuoremmat lapset ovat alkaneet tulla isommiksi ja teinitkin tahtoo olla kaiken päivää kavereilla. Kyllä sitä joutui suomiukolle olemaan äitihahmo kun ei mies osannut edes ruokaakaan ottaa pöydästä vaan ite piti tarjota. Kas kun ei tarvinnut ruokkia kuin vauvaa. Piti ne miehen paskaset vaatteetkin kerätä lattialta kun ei osannut omatoimisesti viedä niitä pyykkikoppaanz

        Nainen jolla on teinejä kotona ja vielä muutama nuorempi lapsi joutuu tekemään paljon töitä, työ on vain sellaista ettei siitä yleensä puhuta kunnioittavaan sävyyn. Lasten kasvatus tasapainoisiksi nuoriksi vie paljon energiaa, aikaa ja rahaa. Lapsiin kannattaa panostaa jos niitä on siunaantunut.
        Ongelmanuorten vanhemmat ovat niitä elämänsä epäonnistujia, oma henkilökohtainen "minä ajattelu" on mennyt lasten edun edelle.

        Tuntuu että vertaat nykyistä suhdettasi sellaiseen suhteeseen kun olit vielä nuori.
        Nuoret miehet ja naiset hakevat rooleja, voi olla ettei puolisosi ole ollut ihan kypsä parisuhteeseen, tuskin olit itsekään.

        Vanhempana osaa ottaa asiat eri tavalla. Mies ei tarvitse naista kokkaamiseen, pyykinpesuun, siivoamiseen tai pelkkään seksiin. Noita palveluja saa myös rahalla jos on umpiluuseri. Parisuhteeseen mennään monesti syystä jota ei edes rahalla saa.


      • Onnellinenperhe
        ChinaDragon kirjoitti:

        Nainen jolla on teinejä kotona ja vielä muutama nuorempi lapsi joutuu tekemään paljon töitä, työ on vain sellaista ettei siitä yleensä puhuta kunnioittavaan sävyyn. Lasten kasvatus tasapainoisiksi nuoriksi vie paljon energiaa, aikaa ja rahaa. Lapsiin kannattaa panostaa jos niitä on siunaantunut.
        Ongelmanuorten vanhemmat ovat niitä elämänsä epäonnistujia, oma henkilökohtainen "minä ajattelu" on mennyt lasten edun edelle.

        Tuntuu että vertaat nykyistä suhdettasi sellaiseen suhteeseen kun olit vielä nuori.
        Nuoret miehet ja naiset hakevat rooleja, voi olla ettei puolisosi ole ollut ihan kypsä parisuhteeseen, tuskin olit itsekään.

        Vanhempana osaa ottaa asiat eri tavalla. Mies ei tarvitse naista kokkaamiseen, pyykinpesuun, siivoamiseen tai pelkkään seksiin. Noita palveluja saa myös rahalla jos on umpiluuseri. Parisuhteeseen mennään monesti syystä jota ei edes rahalla saa.

        Totta kai siinä oli paljonkin työtä 5 lapsen äitinä ja ottaen huomioon vielä pienet ikäerot. Ja heti valmistumisen jälkeen tulin raskaaksi entiselle miehelleni. Enkä käsittääkseni ole kohdellut lapsiani pahasti tai hylännyt heitä, olen aina ollut heidän lähellä heidän ollessa pieniä. Ja tulen aina olemaan. Meidän nuoria ei löydy mistään kaupan edestä energiajuoma kädessä ja tupakka huulessa. Juuri islamista olen oppinut paljon ja sen kun oppisi moni muukin. Onneksi jotkut ei-musliminaisetkin tajuaa nuorten pahoinvoinnin ja aikovat olla enemmän lastensa lähellä ja siirtävät työnsä myöhemmäksi kun sen aika on taas.


      • ChinaDragon
        Onnellinenperhe kirjoitti:

        Totta kai siinä oli paljonkin työtä 5 lapsen äitinä ja ottaen huomioon vielä pienet ikäerot. Ja heti valmistumisen jälkeen tulin raskaaksi entiselle miehelleni. Enkä käsittääkseni ole kohdellut lapsiani pahasti tai hylännyt heitä, olen aina ollut heidän lähellä heidän ollessa pieniä. Ja tulen aina olemaan. Meidän nuoria ei löydy mistään kaupan edestä energiajuoma kädessä ja tupakka huulessa. Juuri islamista olen oppinut paljon ja sen kun oppisi moni muukin. Onneksi jotkut ei-musliminaisetkin tajuaa nuorten pahoinvoinnin ja aikovat olla enemmän lastensa lähellä ja siirtävät työnsä myöhemmäksi kun sen aika on taas.

        Tullaan taas sinun henkilökohtaiselle ongelma-alueelle?

        Suurin osa suomalaisista kasvattaa lapsensa hyvin. Arjessa on haasteita ajankäytön suhteen jos molemmat vanhemmat käyvät töissä mutta ei hyvän kasvatuksen takeeksi tarvitse jäädä kotiin. Päivähoidossa lapset oppivat sosiaalisiksi toisia lapsia kohtaan ja siitä on hyötyä siinä vaiheessa kun lapset kasvavat teineiksi.

        Voin ymmärtää hieman kiukkuas jos mietin miten olet ollut kotiäitinä 20 vuotta. Olet siis menettänyt jotain henkilökohtaisesti. Syy ei kuitenkaan taida olla suomalainen mies, valinta on ollut yksin sinun?

        Olet jo yli 40-vuotias eikä ole helppoa aloittaa työuraa tuossa iässä.
        En kuitenkaan suosittele kiukun purkamista suomalaisille kun se oma ulkomaalainen on se jonka tulisi olla keskusteluapuna. Nyt tuntuu että purat niitä huonoja tunteita tällä palstalla vaikka elämässäsi ei ole ollut suomalaista miestä ainakaan viimeiseen 12 vuoteen.

        Taidat syyllistää häntä vieläkin omista valinnoistasi?

        Olet siis "löytänyt" helpotusta uskonnosta, sekin on oma valintasi jota muille ei kannata tyrkyttää. Itseasiassa monesti huomaa miten uskonnolla ei ole ainakaan hyvää vaikutusta lasten kasvattamisessa. Ei ainakaan silloin jos uskonto tuntuu liian tärkeältä.
        Voi olla etteivät teinit tuolloin viihdy kotona vaan ovat aina kavereilla, joilla on tasapainoisemmat heitä ymmärtävät vanhemmat!


      • on-se-hölmö
        kalexis kirjoitti:

        Suomiakka kaivaa tietämättään omaa hautaansa.

        Tarkoitatko exääsi? 98 % suomiakoista on kuitenkin ihan fiksuja.


      • Eityösopinuttuolloin
        ChinaDragon kirjoitti:

        Tullaan taas sinun henkilökohtaiselle ongelma-alueelle?

        Suurin osa suomalaisista kasvattaa lapsensa hyvin. Arjessa on haasteita ajankäytön suhteen jos molemmat vanhemmat käyvät töissä mutta ei hyvän kasvatuksen takeeksi tarvitse jäädä kotiin. Päivähoidossa lapset oppivat sosiaalisiksi toisia lapsia kohtaan ja siitä on hyötyä siinä vaiheessa kun lapset kasvavat teineiksi.

        Voin ymmärtää hieman kiukkuas jos mietin miten olet ollut kotiäitinä 20 vuotta. Olet siis menettänyt jotain henkilökohtaisesti. Syy ei kuitenkaan taida olla suomalainen mies, valinta on ollut yksin sinun?

        Olet jo yli 40-vuotias eikä ole helppoa aloittaa työuraa tuossa iässä.
        En kuitenkaan suosittele kiukun purkamista suomalaisille kun se oma ulkomaalainen on se jonka tulisi olla keskusteluapuna. Nyt tuntuu että purat niitä huonoja tunteita tällä palstalla vaikka elämässäsi ei ole ollut suomalaista miestä ainakaan viimeiseen 12 vuoteen.

        Taidat syyllistää häntä vieläkin omista valinnoistasi?

        Olet siis "löytänyt" helpotusta uskonnosta, sekin on oma valintasi jota muille ei kannata tyrkyttää. Itseasiassa monesti huomaa miten uskonnolla ei ole ainakaan hyvää vaikutusta lasten kasvattamisessa. Ei ainakaan silloin jos uskonto tuntuu liian tärkeältä.
        Voi olla etteivät teinit tuolloin viihdy kotona vaan ovat aina kavereilla, joilla on tasapainoisemmat heitä ymmärtävät vanhemmat!

        Olen 2000-luvun alussa valmistunut eli en ole vielä neljääkymppiä. Heti valmistumisen jälkeen sain ensimmäisen lapseni. Kaksi lasta on edellisen miehen kanssa ja kolme nykyisen kanssa Noin 15 vuotta oon nuita lapsia hoitanut, töitä tehnyt lähinnä opiskeluaikoina. Kyllä siinä vuosien 2003-2005 tuli pidettyä taukoa perheenlisäyksestä, mutta nämä vanhimmatkin oli niin pieniä ettei sitä voinut töihin karata. Sitten sen jälkeen tuli perheenlisäystä ja päätin viettää aikaa lasten kanssa ja miettiä niitä töitä sitten kun se vain on mahdollista. Ja nämä nuorimmat siis saatiin nykyisen miehen kanssa. Kun kohta aloitan ne työt, niin lastenhoitoapua löytyy edelleen isovanhemmista sekä lasten isästä. Nuorimman kohdalla on järjestetty iltapäiväkerho jossa on lyhyen koulupäivän jälkeen. Päivähoitoon en missään nimessä laittanut lapsiani jos toinen vanhemmista on töissä. Miksi ihmeessä pitäisi? Se on nyt ensisijaisesti tarkoitettu opiskelijoiden ja työssäkäyvien lapsille enkä nyt itse niin pieniä lapsia laittaisi päivähoitoon.


      • Uskonasioista
        ChinaDragon kirjoitti:

        Tullaan taas sinun henkilökohtaiselle ongelma-alueelle?

        Suurin osa suomalaisista kasvattaa lapsensa hyvin. Arjessa on haasteita ajankäytön suhteen jos molemmat vanhemmat käyvät töissä mutta ei hyvän kasvatuksen takeeksi tarvitse jäädä kotiin. Päivähoidossa lapset oppivat sosiaalisiksi toisia lapsia kohtaan ja siitä on hyötyä siinä vaiheessa kun lapset kasvavat teineiksi.

        Voin ymmärtää hieman kiukkuas jos mietin miten olet ollut kotiäitinä 20 vuotta. Olet siis menettänyt jotain henkilökohtaisesti. Syy ei kuitenkaan taida olla suomalainen mies, valinta on ollut yksin sinun?

        Olet jo yli 40-vuotias eikä ole helppoa aloittaa työuraa tuossa iässä.
        En kuitenkaan suosittele kiukun purkamista suomalaisille kun se oma ulkomaalainen on se jonka tulisi olla keskusteluapuna. Nyt tuntuu että purat niitä huonoja tunteita tällä palstalla vaikka elämässäsi ei ole ollut suomalaista miestä ainakaan viimeiseen 12 vuoteen.

        Taidat syyllistää häntä vieläkin omista valinnoistasi?

        Olet siis "löytänyt" helpotusta uskonnosta, sekin on oma valintasi jota muille ei kannata tyrkyttää. Itseasiassa monesti huomaa miten uskonnolla ei ole ainakaan hyvää vaikutusta lasten kasvattamisessa. Ei ainakaan silloin jos uskonto tuntuu liian tärkeältä.
        Voi olla etteivät teinit tuolloin viihdy kotona vaan ovat aina kavereilla, joilla on tasapainoisemmat heitä ymmärtävät vanhemmat!

        Olen opettanut lapsilleni uskontoon liittyvät asiat ja varsinkin ne perhearvot. Nuorin tytär ei ole vielä niinkään hunnusta välittänyt. Saattoi joo siinä viisivuotiaana haluta hunnun päähän koska äidilläkin on. Siinä missä viisivuotias tyttö haluaa bling blingiä ja meikata kuten äitinsä. Tyttärethän haluaa olla kuin äitejään. Yhdessä me vanhemmat olimme sitä mieltä että isompana voi tuota asiaa sitten miettiä. Teini-ikäinen tytärkään ei ole halunnut huntua, mutta siveellisesti kyllä on puettava eli ei mitään minitoppeja ja -hameita saa laittaa päälleensä. Todella mautonta katsoa kun nykyvanhemmat antaa tyttärensä kulkea vähissä vaatteissa kylmälläkin säällä kun se tytär on niin omaperäinen.


      • mikämaavaluutta
        Eityösopinuttuolloin kirjoitti:

        Olen 2000-luvun alussa valmistunut eli en ole vielä neljääkymppiä. Heti valmistumisen jälkeen sain ensimmäisen lapseni. Kaksi lasta on edellisen miehen kanssa ja kolme nykyisen kanssa Noin 15 vuotta oon nuita lapsia hoitanut, töitä tehnyt lähinnä opiskeluaikoina. Kyllä siinä vuosien 2003-2005 tuli pidettyä taukoa perheenlisäyksestä, mutta nämä vanhimmatkin oli niin pieniä ettei sitä voinut töihin karata. Sitten sen jälkeen tuli perheenlisäystä ja päätin viettää aikaa lasten kanssa ja miettiä niitä töitä sitten kun se vain on mahdollista. Ja nämä nuorimmat siis saatiin nykyisen miehen kanssa. Kun kohta aloitan ne työt, niin lastenhoitoapua löytyy edelleen isovanhemmista sekä lasten isästä. Nuorimman kohdalla on järjestetty iltapäiväkerho jossa on lyhyen koulupäivän jälkeen. Päivähoitoon en missään nimessä laittanut lapsiani jos toinen vanhemmista on töissä. Miksi ihmeessä pitäisi? Se on nyt ensisijaisesti tarkoitettu opiskelijoiden ja työssäkäyvien lapsille enkä nyt itse niin pieniä lapsia laittaisi päivähoitoon.

        Todellisuudessa sinun tutkintosi on jo vanhentunut monta kertaa oli tutkinto mikä tahansa.
        Tuollaisen lapsitehtailijan on vaikea saada töitä vapailta markkinoilta ja vielä, kun ei ole työkokemustakaan paljoa.
        Tänä päivänä ei vaan kävellä työpaikalle ja ilmoiteta, että tulin töihin.
        Mikäs se sun tutkinto olikaan?


      • ei-jatkoon

        Säälin sinua.


      • sellaistaseonvaan
        ei-jatkoon kirjoitti:

        Säälin sinua.

        Niinkö?
        En ole kirjoittanut tänne itsestäni mitään, sitä vastoin sinä olet!
        Olet typeryydelläsi osoittanut niin monta kertaa täällä ettet ole henkisesti kunnossa.
        Taisi totuus kirpaista.


      • buahahaahahahaahahahaha
        sellaistaseonvaan kirjoitti:

        Niinkö?
        En ole kirjoittanut tänne itsestäni mitään, sitä vastoin sinä olet!
        Olet typeryydelläsi osoittanut niin monta kertaa täällä ettet ole henkisesti kunnossa.
        Taisi totuus kirpaista.

        Tämä viesti oli tarkoitettu tuolle aivopestylle muslimin vosulle!
        Kait ne tenavat osaavat sitten itse ajatella, kun tulee vanhemmiksi eikä mene samaan muslimihuttuun kuin äitinsä, joka pitää tuhansia vuosia kirjoitetun satukirjan oppeja ohjenuoranaan.
        Buahahaahahahahaahahahahahaaaa.


      • olenkooikeassa
        ei-jatkoon kirjoitti:

        Säälin sinua.

        Minä en sääli, mutta tätä muslimiakkaa säälin ja hänen lapsia. Olet Suomalainen nainen ja käytät huntua, eikö sulla todellisuudessa olekaan vapautta valita mitä päällesi laitat. Huivimummona varmasti on vaikea työtä saada, vaikka tuskin edes tosissasi haluatkaan mitään tehdä. Kirjoituksista päätellen olet yhteiskunnan elätti.


      • horokoalmamediassa
        Uskonasioista kirjoitti:

        Olen opettanut lapsilleni uskontoon liittyvät asiat ja varsinkin ne perhearvot. Nuorin tytär ei ole vielä niinkään hunnusta välittänyt. Saattoi joo siinä viisivuotiaana haluta hunnun päähän koska äidilläkin on. Siinä missä viisivuotias tyttö haluaa bling blingiä ja meikata kuten äitinsä. Tyttärethän haluaa olla kuin äitejään. Yhdessä me vanhemmat olimme sitä mieltä että isompana voi tuota asiaa sitten miettiä. Teini-ikäinen tytärkään ei ole halunnut huntua, mutta siveellisesti kyllä on puettava eli ei mitään minitoppeja ja -hameita saa laittaa päälleensä. Todella mautonta katsoa kun nykyvanhemmat antaa tyttärensä kulkea vähissä vaatteissa kylmälläkin säällä kun se tytär on niin omaperäinen.

        Kylläpä ylläpito poistelee muiden kirjoituksia täynnä totuuksia olevia, mutta tämä muslimien panokone saa haukkua suomalaisia miehiä ja naisia ja mainostaa muslimipaskaa minkä kerkiää. Ei ole ihan niin kuin sanoisin suomalaisella sananvapautta ja tuollainen muslimihutun levittäminen ei ole tasavertaista ja suomalaisia suosivaa.
        Johan on aikoihin eletty.
        Taitaa tämä horo ollakin Alma Mediassa duunissa modena!?


      • ChinaDragon
        Eityösopinuttuolloin kirjoitti:

        Olen 2000-luvun alussa valmistunut eli en ole vielä neljääkymppiä. Heti valmistumisen jälkeen sain ensimmäisen lapseni. Kaksi lasta on edellisen miehen kanssa ja kolme nykyisen kanssa Noin 15 vuotta oon nuita lapsia hoitanut, töitä tehnyt lähinnä opiskeluaikoina. Kyllä siinä vuosien 2003-2005 tuli pidettyä taukoa perheenlisäyksestä, mutta nämä vanhimmatkin oli niin pieniä ettei sitä voinut töihin karata. Sitten sen jälkeen tuli perheenlisäystä ja päätin viettää aikaa lasten kanssa ja miettiä niitä töitä sitten kun se vain on mahdollista. Ja nämä nuorimmat siis saatiin nykyisen miehen kanssa. Kun kohta aloitan ne työt, niin lastenhoitoapua löytyy edelleen isovanhemmista sekä lasten isästä. Nuorimman kohdalla on järjestetty iltapäiväkerho jossa on lyhyen koulupäivän jälkeen. Päivähoitoon en missään nimessä laittanut lapsiani jos toinen vanhemmista on töissä. Miksi ihmeessä pitäisi? Se on nyt ensisijaisesti tarkoitettu opiskelijoiden ja työssäkäyvien lapsille enkä nyt itse niin pieniä lapsia laittaisi päivähoitoon.

        Käsitys missä vain äiti ja isä opettavat elämän viisauksia on väärä.
        Parasta kasvatusta kun on se monimuotoisuus jossa yhdistyvät perheen esimerkillä tehty kasvatustyö ja päiväkodin ohjattu toiminta. Lapsesta tulee avoin, ryhmätyöhön kykenevä jos hän saa jo lapsena ryhmäkasvatusta monen eri opetustyöhön perehtyneen aikuisen voimin.
        Kotona yksin pitkään oleva aikuinen urautuu ja päivät ovat usein toistensa toistoa.
        Itse olen pitänyt huolta siitä ettei nainen ole jäänyt kotiin lapsen kanssa edes kahdeksi vuodeksi. Lyhin äitiysloma on ollut 8 kuukautta ja pisin 1,5 vuotta.
        Miehet kun tietävät naisen tulevan lähes hulluksi jos joutuvat panostamaan liikaa vain lapsiin. Kyllä nainen tarvitsee myös sitä omaa elämää jossa voi toteuttaa itseään perheen ulkopuolella.


      • naisenasemasta
        ChinaDragon kirjoitti:

        Käsitys missä vain äiti ja isä opettavat elämän viisauksia on väärä.
        Parasta kasvatusta kun on se monimuotoisuus jossa yhdistyvät perheen esimerkillä tehty kasvatustyö ja päiväkodin ohjattu toiminta. Lapsesta tulee avoin, ryhmätyöhön kykenevä jos hän saa jo lapsena ryhmäkasvatusta monen eri opetustyöhön perehtyneen aikuisen voimin.
        Kotona yksin pitkään oleva aikuinen urautuu ja päivät ovat usein toistensa toistoa.
        Itse olen pitänyt huolta siitä ettei nainen ole jäänyt kotiin lapsen kanssa edes kahdeksi vuodeksi. Lyhin äitiysloma on ollut 8 kuukautta ja pisin 1,5 vuotta.
        Miehet kun tietävät naisen tulevan lähes hulluksi jos joutuvat panostamaan liikaa vain lapsiin. Kyllä nainen tarvitsee myös sitä omaa elämää jossa voi toteuttaa itseään perheen ulkopuolella.

        Mutta onpa tutkittu että lapset ovat paljon onnellisimpia eikä tule mt-ongelmia, ei harjoiteta vandalismia ja karata kotoa ja sitten odotellaan poliisin kyytiä laitokseen. Islam arvostaa naisen roolia. Mikään ei kiellä musliminaista opiskelemasta, harrastamasta ja sivistämättä itseään. Länsimasisa naiset ja miehet voi pahoin, kun ei ole sitä selkeää paikkaa. Juuri tämä unisex-ilmiö on aiheuttanut tämän. Minä en itse ymmärrä mikä hinku naisella on päästä poliisiksi tai palomieheksi, sehän on raskasta ja riskialtista työtä. Miksi naisen pitää alkaa joksikin bodariksi.

        "Islamissa ei kuitenkaan ole säädöstä, joka kieltäisi naista käymässä työssä; aina kun siihen on tarvetta ja varsinkin, kun kyseessä on työ joka sopii naisen luonteeseen ja jossa yhteiskunta tarvitsee häntä kipeimmin. Tällaisia töitä ovat esim. lastenhoito, opettaminen (varsinkin lasten opettaminen ja lääketiede). Eikä mitään rajoituksia ole sille, etteikö naisen erityislahjakkuudesta voitaisi saada hyötyä millä tahansa alalla. On tavallista epäillä, ettei nainen sovi tuomariksi, mikä johtuu naisen miestä tunteellisemmasta luonteenlaadusta; mutta varhaiset muslimioppineet Abu Hanifa ja Al-Tabari olivat sitä mieltä, että nainen voi hyvin olla tuomari. Islam myös palautti naiselle oikeuden perintöön sen jälkeen, kun nainen oli itse eräissä kulttuureissa ollut osa perintöä. Naisen perintöosuus kuuluu yksin hänelle, eikä kukaan voi vaatia sitä häneltä, ei edes hänen isänsä eikä aviomiehensä."

        "Kaikille on luultavasti tuttua se, että nykyaikana on vallinnut suuntaus kohti "unisex" -pukeutumista, - koruja, hiusmuotoilua, - toiminta ja viihdettä. Tämä on sen länsimaisissa yhteiskunnissa nykyään vallitsevan ajatuksen seurausta, jonka mukaan sukupuolten välinen fyysisen, älyllisen ja emotionaalisen olemuksen ero on hyvin pieni tai olematon ja jonka mukaan yhteiskunnassa ei sukupuoliroolien välillä pitäisi olla eroa. Pukeutuminen ja teot ovat vain näkyviä todisteita syvemmän vakaumuksen puolesta. Ja tähän liittyy naissukupuoleen perinteisesti liitettyjen ominaisuuksien ja tehtävien arvostuksen aleneminen. Nykykäsitys on synnyttänyt unisex- yhteiskunnan, jossa vain miehen roolia kunnioitetaan ja tavoitellaan. Vaikka tarkoituksena on ollut saada aikaan naisille mahdollisimman tasa-arvoinen yhteiskunta, se käsitys, että miehet ja naiset eivät ole vain tasa-arvoisia vaan myös täysin samanlaisia, on pakottanut naiset matkimaan miehiä ja väheksymään omaa naiseuttaan. Siksi on syntynyt uudenlainen miehinen sovinismi. Valtavien yhteiskunnallisten paineiden seurauksena naisilta on otettu pois heidän roolinsa mukainen vastuu".

        "Tästä kehityksestä on ollut se seuraus, että vaikka naisten on osoitettu olevan tasa-arvoisia ja jopa miesten edellä joissain asioissa, he ovat alkaneet menettää etuoikeuksiaan, kun heidät on pakotettu kilpailemaan miesten kanssa määrällisellä asteikolla mitattuna samanarvoisena (tästä Equal Opportunities Commission on kertonut raporteissaan). Länsimainen perheinstituutio ja yhteiskunta ovat kriisissä, koska naiset on pakotettu "elämään ilman persoonallisuutta ja yksilöllisyyttä". Vieraantuminen lisääntyy, itsemurhien määrä kasvaa, yksinäisyys ja depressio lisääntyvät, avioerot ja asumuserot lisääntyvät ja naisia käytetään hyväksi enemmän kuin koskaan aikaisemmin kaupallisissa ja muissa arveluttavammissa tarkoituksissa. Ja miehen aggressiivisuus naista kohtaan on lisääntynyt siinä määrin, että niin sanottua vapautunutta naista kehotetaan pysymään kotona klo 17 jälkeen, jottei olisi alttiina hyökkäyksille."


      • ootkoitetäydellinen
        horokoalmamediassa kirjoitti:

        Kylläpä ylläpito poistelee muiden kirjoituksia täynnä totuuksia olevia, mutta tämä muslimien panokone saa haukkua suomalaisia miehiä ja naisia ja mainostaa muslimipaskaa minkä kerkiää. Ei ole ihan niin kuin sanoisin suomalaisella sananvapautta ja tuollainen muslimihutun levittäminen ei ole tasavertaista ja suomalaisia suosivaa.
        Johan on aikoihin eletty.
        Taitaa tämä horo ollakin Alma Mediassa duunissa modena!?

        Haukuthan sinäkin täällä naisia horoiksi ja panokoneiksi. Todella oksettavaa! On turha itkeä miksi kukaan suomalainen nainen ei viehäty suomiukosta. Mee sinäkin vaan käskemään sitä suominaistas pitämään turpansa kiinni ja tekemään sen voileivän.


      • jpirhihjnneipjpi

        Mikä saa Suomi akan käyttämään huntua? Kyllä se on se alistuminen sille nyrkkiä heiluttavalle muslimimiehelle, jonka käytös on arvaamaton, ja nainen elää pelossa saako turpaansa vai ei.
        Toki on olemassa naisia, jotka nimen omaan HALUAVAT elää tuossa pelon ilmapiirissä. Kaltaisesi nainen tarvitsisi psykologista apua, ja juuri sen alistumiseen vetävän halun takia.
        Ei kukaan täysijärkinen Suomalainen nainen alistu jonkun keskiaikaisia lakeja noudattavien alkuasukkaiden, suorastaan villi-ihmisten käskyjen ja määräilyjen alle.
        Kulkekoot hunnuissa nuo tänne tunkeutuvat vierailijat, mutta älköön koskaan odottako että maassa alettaisi elää vierailijoiden ehdoilla.
        Kyllä maassa pitää vierailijan olla se, joka alistuu maan tapoihin.


      • Tyhmälleakalle

        Onpas kieltä muslimin akalta. Noinko opetat lapsesikin puhumaan.
        Sua tyhmää lehmää vaan vituttaa,kun joku sanoo totuuden.
        Töihin tuskin pääset ja johan ne nauraa, jos avaat suusi.


      • Typetälleakallevielä
        ootkoitetäydellinen kirjoitti:

        Haukuthan sinäkin täällä naisia horoiksi ja panokoneiksi. Todella oksettavaa! On turha itkeä miksi kukaan suomalainen nainen ei viehäty suomiukosta. Mee sinäkin vaan käskemään sitä suominaistas pitämään turpansa kiinni ja tekemään sen voileivän.

        Mutta sitähän sinä olet! Et ole mikään kunnollinen ja normaali nainen, kun olet kakaroita vääntänyt parille muslimille ja eka ukko ei ole jäänyt edes kanssasi kasvattamaan kakaroita. Oman kertomasi mukaan on siinä puolessa vuodessa ollut useampi suomiukkokin, joten aikamoinen horo olet. Itse tyhmä akka olet täällä jo kuukausi tolkulla haukkunut etupäässä suomalaisia miehiä,joten kestä nyt vaan itseesi kohdistuva kritiikki. Monet ovat kanssani samaa mieltä. Hae itsellesi hoitoa!!!


      • Vältänjavaron
        jpirhihjnneipjpi kirjoitti:

        Mikä saa Suomi akan käyttämään huntua? Kyllä se on se alistuminen sille nyrkkiä heiluttavalle muslimimiehelle, jonka käytös on arvaamaton, ja nainen elää pelossa saako turpaansa vai ei.
        Toki on olemassa naisia, jotka nimen omaan HALUAVAT elää tuossa pelon ilmapiirissä. Kaltaisesi nainen tarvitsisi psykologista apua, ja juuri sen alistumiseen vetävän halun takia.
        Ei kukaan täysijärkinen Suomalainen nainen alistu jonkun keskiaikaisia lakeja noudattavien alkuasukkaiden, suorastaan villi-ihmisten käskyjen ja määräilyjen alle.
        Kulkekoot hunnuissa nuo tänne tunkeutuvat vierailijat, mutta älköön koskaan odottako että maassa alettaisi elää vierailijoiden ehdoilla.
        Kyllä maassa pitää vierailijan olla se, joka alistuu maan tapoihin.

        HAhahhaaa, minä oon saanut lähinnä suomiukoilta kuulla sitä kuinka minulla, suomalaisella naisella on omat mielipiteet ja sitten kehuskellaan kuinka ulkomaalaisilla naisilla ei niitä ole. Siksi vältänkin suomiukkoa. Näköjään suomiukko vertaa naisia vammaisiin tai lapsiin.


      • tuoesille
        Vältänjavaron kirjoitti:

        HAhahhaaa, minä oon saanut lähinnä suomiukoilta kuulla sitä kuinka minulla, suomalaisella naisella on omat mielipiteet ja sitten kehuskellaan kuinka ulkomaalaisilla naisilla ei niitä ole. Siksi vältänkin suomiukkoa. Näköjään suomiukko vertaa naisia vammaisiin tai lapsiin.

        Eiköhän se ole toisinpäin suomimies väittelee sinun kaltaista sairasta naista.
        " Näköjään Suomimies vertaa naisia vammaisiin ja lapsiin"
        Missähän sellainen viesti on?


      • kerromeilletoki
        Vältänjavaron kirjoitti:

        HAhahhaaa, minä oon saanut lähinnä suomiukoilta kuulla sitä kuinka minulla, suomalaisella naisella on omat mielipiteet ja sitten kehuskellaan kuinka ulkomaalaisilla naisilla ei niitä ole. Siksi vältänkin suomiukkoa. Näköjään suomiukko vertaa naisia vammaisiin tai lapsiin.

        Ei jumankekka miten sekaisin sinä sitten olet. On tainnut Koraanin sanomat tulehduttaa pääsi oikein kunnolla.
        Eli siis suominaisella on mielipiteitä vai ei ole? Kun aiemmin olet raapustanut tänne, että suominaisella ei ole sananvapautta, oikeuksia eikä päätösvaltaa ja nyt sitten kuitenkin on.

        Jos suomimies vertaisi naisia vammaisiin tai lapsiin, ei hän pitäisi naisia päätöksenteko kykyisinä.

        Eiköhän se muslimin horo ole niin, että sinä itse kuvittelet olevasi muiden naisten ja miestenkin yläpuolella kaikella tapaa.

        Kerro oletko käynyt jo mielenterveystoimistossa hankkimassa apua henkiseen pahoinvointiisi?


      • Eienääsuomiukkoa
        kerromeilletoki kirjoitti:

        Ei jumankekka miten sekaisin sinä sitten olet. On tainnut Koraanin sanomat tulehduttaa pääsi oikein kunnolla.
        Eli siis suominaisella on mielipiteitä vai ei ole? Kun aiemmin olet raapustanut tänne, että suominaisella ei ole sananvapautta, oikeuksia eikä päätösvaltaa ja nyt sitten kuitenkin on.

        Jos suomimies vertaisi naisia vammaisiin tai lapsiin, ei hän pitäisi naisia päätöksenteko kykyisinä.

        Eiköhän se muslimin horo ole niin, että sinä itse kuvittelet olevasi muiden naisten ja miestenkin yläpuolella kaikella tapaa.

        Kerro oletko käynyt jo mielenterveystoimistossa hankkimassa apua henkiseen pahoinvointiisi?

        Minä kun tunnen suomiukkoja jotka haukkuu suomalaista naista koska suomalaisella naisella on omat mielipiteet, kuinka naisille on annettu valtaa, suomalainen nainen on itsenäinen jne. Muslimimieheltä en ole ikinä kuullut tuollaista kitinää. islamissa juuri naisella on oikeus päättää omaisuudestaan eikä siinä ole edes isällä ja aviomiehelläkään sananvaltaa ja musliminainen saa johtaa yritystä. Onko mikään muu uskonto sallinut tuota?


      • ChinaDragon
        Eienääsuomiukkoa kirjoitti:

        Minä kun tunnen suomiukkoja jotka haukkuu suomalaista naista koska suomalaisella naisella on omat mielipiteet, kuinka naisille on annettu valtaa, suomalainen nainen on itsenäinen jne. Muslimimieheltä en ole ikinä kuullut tuollaista kitinää. islamissa juuri naisella on oikeus päättää omaisuudestaan eikä siinä ole edes isällä ja aviomiehelläkään sananvaltaa ja musliminainen saa johtaa yritystä. Onko mikään muu uskonto sallinut tuota?

        Hyvä nainen, taidat olla ihan sekaisin?

        Uskonto ei määrittele kansalaisoikeuksia. Olet siis täysin pihalla siitä kuka määrittelee maan lait jonka mukaan kansalaisten tulisi elää.
        Suomessa on ollut naispresidentti, puolustusvoimain komentaja. Harvemmin nämä asiat ovat missään älyllisten ihmisten maassa mistään uskonnosta kiinni.


      • Jorma.Mahtila
        Suomiukkonumber2 kirjoitti:

        Sitä vaan harmittaa kun nainen otti todellisen herrasmiehen. Minäkin tulen ottamaan vain ja ainoastaan raamikkaan ja aina selvinpäin olevan arabimiehen enkä mitään viinaanmenevää tai nössöä suomiukkoa, jolle pitäs vielä olla äitihahmonakin. Olen paljon onnellisempi muslimin kanssa.

        Ajattelin, että olet alkuperäinen kysyjä.
        Ajattelin varoittaa mahdollisuudesta, että jos nyt luulet olevasi turvapaikansaaneen uusi suomalainen vaimo, niin oletko ajatellut mahdollisuutta, miten paljon miehen oikeampia vaimoja lapsineen olisi tulossa Suomeen, kun ns. perheen yhdistäminen tapahtuu? Teitä voisi sitten olla siinä jumalaton haaremi. Toimeentulokin olisi turvattu, kun saisi monet lapsilisät ja jokainen vaimokin sossusta sellaisia määriä tarveharkintaisia tukia, joita ei suomalainen kaksilapsinen perhe voisi ikinä kuvitella saavansakaan.


    • ChinaDragon

      "Tästä kehityksestä on ollut se seuraus, että vaikka naisten on osoitettu olevan tasa-arvoisia ja jopa miesten edellä joissain asioissa, he ovat alkaneet menettää etuoikeuksiaan, kun heidät on pakotettu kilpailemaan miesten kanssa määrällisellä asteikolla mitattuna samanarvoisena"

      Miten naisia on pakotettu? Olethan yksi hyvä esimerkki naisen vapaudesta valita? Jokaisessa maassa ei nainen voi valita haluaako käydä töissä, leikkiä kristittyä tai muslimia. Naiset ovat itse halunneet olla yhteiskunnallisesti vaikutusvaltaisia. Suomessa naisten asema on naistensa itse tekemää, ei miesten.

      Suomessa tasa-arvon uranuurtajia on ollut historiallisesti 1870 alkaen, ajankohtana jolloin Suomi kuului vielä Venäjälle. Minna Ganth toimi uranuurtajana parantaen naisten asemaa yhteiskunnassa. Jokaisessa koulutusryhmittymässä, jopa eduskunnassa toimivat tasa-arvo työryhmät ja valtuutetut. Yleisesti naiset ovat tyytyväisiä maahan nimeltä Suomi, jotkut valittavat mutta eivät koskaan halua muuttaa maasta pois. He ovat niitä jota näkevät jokaisesta asiasta vain ne pimeät puolet. Yhteiskuntana Suomi on mahdollistanut jokaisen ihmisen menestymisen varallisuuteen tai sukupuoleen katsomatta.

      Kehut paljon muslimeja mutta et mainitse muslimienemmistöisten maiden ongelmista. Noissa maissa on paljon köyhiä, riistoa, sotaa, äärimmäisen rikkaita ihmisiä. Jos uskonnolla olisi hyvä vaikutus niin tuskin noissa maissa olisi ongelmia mitä siellä nyt on?

      Lisäksi voidaan kai todeta etteivät muslimien lapset menesty kulussa tai työelämässä yhtään sen paremmin mitä ateistien. Helsingissä juuri muslimien lapset ovat jengiytyneet ja notkuvat ostoskeskuksissa, saavat ehkä väärää kasvatusta vanhemmista muslimeista, hekin notkuvat tekemättä mitään järkevää. Ehkä he kokoontuvat päivittelemään miten huono maa tämä Suomi on kun eivät rikastu pelkällä syömisellä ja rukouksilla?

      Suomi on kilpailuyhteiskunta ja sen ansiosta voidaan maksaa myös niitä KELA korvauksia. Ne muuten puuttuvat monesta muslimimaasta?!!!!

      • Jorma.Mahtila

        Canth Canth Canth.
        EI EI EI Ganth.


      • Naisenvapaus

        Tunisiassa on naisilla hyvä asema verrattuna Afganistaniin. Siellä naiset saa äänestää, käydä koulua, opiskella ja käydä töissä. Saavat jopa saman palkankin kuin miehet! Tunisiassa on nykyään paljon naisia yliopisto-opiskelijoina.

        En naisena sopeudu siihen ”tasa-arvoon”, jossa naisen pitää olla mies ja miehen nainen. Tunisiassa käydessäni kadehdin tunisialaisia naisia, he saavat olla naisia. Koin sen paljon vapauttavammaksi kuin sen että minun pitäisi naisena nostaa raskaita esineitä. Moniko mies neuloo? Niinpä, sitä vähän minäkin.

        Suomessa en ole ikinä kokenut olevani kunnioitettu naisena kuin Tunisiassa. Tunisiassa naiset ovat niitä arjen kuningattaria. Paratiisi on äidin jalkojen juuressa, kuuluu sanonta. Naisille ei puhuta rumasti, ovet avataan ja lastenrattaiden kanssa autetaan.

        Tunisialaisessa perheessä mies hoitaa käytönnön asiat työn lisäksi. Hän kuskaa lapset kouluun ja harrastuksiin. hoitaa apteekki- ja lääkäriasiat ja tuo kaupasta ruokaa, jotta äiti saa tehtyä ruokaa perheelle.


      • ChinaDragon
        Naisenvapaus kirjoitti:

        Tunisiassa on naisilla hyvä asema verrattuna Afganistaniin. Siellä naiset saa äänestää, käydä koulua, opiskella ja käydä töissä. Saavat jopa saman palkankin kuin miehet! Tunisiassa on nykyään paljon naisia yliopisto-opiskelijoina.

        En naisena sopeudu siihen ”tasa-arvoon”, jossa naisen pitää olla mies ja miehen nainen. Tunisiassa käydessäni kadehdin tunisialaisia naisia, he saavat olla naisia. Koin sen paljon vapauttavammaksi kuin sen että minun pitäisi naisena nostaa raskaita esineitä. Moniko mies neuloo? Niinpä, sitä vähän minäkin.

        Suomessa en ole ikinä kokenut olevani kunnioitettu naisena kuin Tunisiassa. Tunisiassa naiset ovat niitä arjen kuningattaria. Paratiisi on äidin jalkojen juuressa, kuuluu sanonta. Naisille ei puhuta rumasti, ovet avataan ja lastenrattaiden kanssa autetaan.

        Tunisialaisessa perheessä mies hoitaa käytönnön asiat työn lisäksi. Hän kuskaa lapset kouluun ja harrastuksiin. hoitaa apteekki- ja lääkäriasiat ja tuo kaupasta ruokaa, jotta äiti saa tehtyä ruokaa perheelle.

        "Naisille ei puhuta rumasti, ovet avataan ja lastenrattaiden kanssa autetaan"

        Niin, Suomessa isät käyttävät lastenvaunuja koska huolehtivat lapsen arjesta hyvin usein sen 50 %, joskus jopa enemmän. Pidämme naisiamme prinsessoina joita ei liikaa rasiteta.

        "Tunisialaisessa perheessä mies hoitaa käytönnön asiat työn lisäksi. Hän kuskaa lapset kouluun ja harrastuksiin. hoitaa apteekki- ja lääkäriasiat ja tuo kaupasta ruokaa, jotta äiti saa tehtyä ruokaa perheelle"

        Kyllä varmasti noin on, äidin paikka on kotona. Suomessa tämäkin asia on jo jaettu. Ei ole naisten töitä eikä miesten töitä.

        Miesten työt eivät ole poistuneet mutta jaamme niitä tunisialaisten naisten töitä. Voidaanko sanoa suomalaisen naisen aseman olevan todella hyvä jos häneltä ei enää vaadita yksin kodin siivoamista, ruoan laittoa, pyykkäämistä ja lasten hoitoa.

        Naiset itse ovat halunneet tasa-arvon ja he sen ovat saaneet.
        Tuskin naisten siitä kannattaa valittaa mitä itse ovat pitkään järjestelleet:)


    • Luojamitälössii

      Niin ei tohon alkuperäiseen kysymykseen sitten löytynyt vastausta..?
      Olenpas typerä etsiessäni jotain tietoa tällaiselta sivulta, olishan se pitänyt arvata, että oli kyse mistä tahansa mamu-jutusta jossa kommentointi on vapaata täyttyy sivut vaan rajakkivajakki vs. suvakki ihmisten mielipiteistä!
      Ap ei kysynyt kenenkään _omaa mielipidettä_ mamuista, rasismista,islamista tai mistään muustakaan naisten oikeuksista, suomiukkojen ja akkojen älykkyysosamäärästä eikä tainnut kysyä edes mitään lapsien kasvatusmetodeista länsimaissa!
      Huoh...mitä lössii..ja mä kun luulin ettei mulla ole elämää!
      Suljen internettini, kiitos ja kuitti!

      • ChinaDragon

        "Olenpas typerä etsiessäni jotain tietoa tällaiselta sivulta"

        Perheenyhdistäminen vaatii statuksen joka on rinnastettavissa suomen kansalaisuuteen.
        4 vuotta pysyvää asumista Suomessa riittää pysyvän luvan hakemiseen. Pysyvän luvan jälkeen voi hakea perheenyhdistämistä, siihen tulee sitten päätös aikanaan. Suomeen ei niin vain tuoda perheenjäseniä vaikka itse olisi jo suomalainen.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe