miten lopettaa

ikäväsyksy

kun kyseessä työpaikkarakastuminen, joka ei johda mihinkään ja on ilmeisen yksipuolinen?
Miehen käytös ristiriitaista, ja hyvinä päivinä uskottelen itselleni ja toivon, että hänellä olisi joitakin tunteita mua kohtaan. Ystävyystasolle ollaan kuitenkin jääty. Vapaita ollaan molemmat. En enää halua roikkua tällaisessa henkisessä riippuvuussuhteessa, jossa mulle riittää pienet muruset miehen taholta. Oon hienotunteisesti vihjannut miehelle, että on mulle tärkeä, mutta en ala suoraan ehdottelemaan mitään, koska se voisi pilata sen vähänkin mitä on jäljellä. Miten päästä eroon näistä tunteista? Haluan päästä eteenpäin elämässäni ja kohdata ehkä joskus jonkun toisen, mutta tässä tilanteessa en edes huomaa muita :( Työpaikan vaihtoa olen miettinyt, mutta ei sekään ole helppo ratkaisu. Harmittaa ja itkettää koko tilanne.

14

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iltapäivänjatkot

      Suosittelen työpaikan vaihtoa, jos se on sinulle helppoa ja saat alaltasi helposti töitä muualta. Omien tunteiden käsittely ja sen hyväksyminen, ettei mies vastaa sinun tunteisiin on sun myös käytävä läpi, mutta se ei välttämättä onnistu, jos olette toistenne kanssa tekemisissä jatkuvasti. Erotessakin ollaan erillään, se on sinun myös tehtävä ettet ole missään tekemisissä, päästäksesi eteenpäin.

      • ikäväsyksy

        Kiitos vastauksestasi! Työpaikan vaihto ei ole helppoa, mutta koko ajan katselen muualta töitä. Tämä tilanne on jatkunut jo pitkään, ja tuntuu, että hajoan, tämä on niin raastavaa. Päivittäin ollaan tiiviisti tekemisissä, yhteistyö sujuu hienosti, koen hänet jollain tavalla sielunkumppanikseni, koska syvällisistä asioista keskusteleminen on niin helppoa puolin ja toisin. Kuitenkin se viimeinen askel puuttuu..Siviilissä ei juuri olla tekemisissä, joten työpaikan vaihdos katkaisisi siteen luullakseni lopullisesti.


    • Dingoaj

      Mulla miehenä samanlaiset tuntemukset naista kohtaan. En ole kuitenkaan varma naisen tunteista. Itse olen äärimmäisen ujo, ja toivoisin naiselta ensimmäistä askelta. Kerro edes missäpäin oot töissä. Itse Varsinaissuomessa.

      • ikäväsyksy

        Helsingissä ollaan töissä. Ujohan tämäkin mies tavallaan on, mutta ollaan kuitenkin tehty yhdessä töitä jo niin pitkään ja tunnetaan toisemme, ettei olis syytä mua ujostella.


      • Dingoaj
        ikäväsyksy kirjoitti:

        Helsingissä ollaan töissä. Ujohan tämäkin mies tavallaan on, mutta ollaan kuitenkin tehty yhdessä töitä jo niin pitkään ja tunnetaan toisemme, ettei olis syytä mua ujostella.

        En ole Hesasta, mutta kova kynnys on naiselle puhua, kun ei ole varma mitä se ajattelee. Tykkää musta ainakin kaverina.


    • Dingoaj

      Ehdottasin että puhut miehelle tunteistasi. Mun naisen tunteista en osaa sanoa, että ollaanko kavereita vaan. Tykkään kun tauolla on tullut viereeni, ja vähän ollaan "kiusattukin" toisiamme. Nainen ainakin tykkään koskettaa mua, mäkin haluaisin sitä. Mulla ja naisella on ikäeroa, ja sekin mietityttää. Mua se ei mua haittaa. Kehuin vitsinä naisen tissejä, kun niitäkin on tullut ihailtua.

      • Seksuaalistahäirintää

        Työpaikalla kehuit naisen tissejä ootko ihan kaikki ?


    • adfve

      miten olet sitten hienotunteisesti vihjannut? ettei vaan olis menny ohi ja vaikutatkin kuitenkin kylmältä. Ihan varmistuksena vaan...

      • ikäväsyksy

        Kyllähän mä olen miehelle sanonut jopa suoraan, että tykkään hänestä ja sanonut tuonkin, että on tärkeä mulle. Paljon meillä on huumoria ja keskinäistä vitsailua hyvän maun rajoissa tietenkin. En kyllä omasta mielestäni voi vaikuttaa kylmältä. Meillä on paljon keskinäistä tukemista, tseppaamista, mutta kaipaan enemmän...se tässä on ongelma. Menin sitten rakastumaan, ja näköjään mies ei vastaa tunteisiini.


    • Oma.ikävä

      Tunteet sekoittaa ihmisten ajatuksia liikaa. Ei pidä alkaa liikaa töissä tunteilemaan että työsuhteet säilyy ja työkaveri pysyy ystävänä.

      • ikäväsyksy

        No, samaa mieltä olen. Yritän palauttaa tilanteen omalta puoleltani tavalliseksi työkaveruudeksi, mutta eipä se kovin helppoa ole. Sen takia tuota työpaikan vaihtoa mietinkin. Ei ne tunteet pelkästään järkeilemällä häviä.


    • IsosiskoM

      Olen käynyt saman läpi. Jos voin kokemuksestani antaa jotain neuvoja. Ei kannata mennä miehelle ehdottelemaan mitään treffejä. Jos hän ei ole täysin saamaton nahjus naisten suhteen, niin hän kyllä itse ottaa asian puheeksi kanssasi. Ja niinkuin kuviosta näkyy, hän kuitenkin osaa ja uskaltaa lähestyä sinua omalla tavallaan ja niinkuin haluaa. Minusta tuo näyttää siltä, että mies on huomannut tunteesi, ja yrittää sinun mieliksi olla kiva ja istua aina joskus vieressä. Usein mies haluaa, että joutuu jopa hieman näkemään vaivaa, että pääsee naisen kanssa treffeille. Jos kaikki on liian helppoa, niin se ei useinkaan kiinnosta enää.

      Minulla meni monta kuukautta, kun olin lopettanut työt, ikävöin ja kärsin ja kaipasin erästä miestä. Tunteita olin kokenut hänenkin puoleltaan, mutta minulla oli siihen paikkaan vaan määräaikainen sopimus, mikä ei enää voinut jatkua. Miehellä oli kyllä mahdollisuus sopia kunnollisesti jatkosta, minulla oli juuri silloin avioero alkanut, ja jos se mies olisi aidosti rakastanut, niin varmasti olisi jotain sovittu. Myöhemmin vielä tein itse jotain töppäyksiä tunne huumassa.

      Mutta tämä kokemus opetti minulle sen, että nyt tiedän, minkätyylistä rakkautta ja suhdetta sydämessäni haluan, ja minkätyylistä ja näköistä miestä. Samaan katekoriaan kuuluvia miehiä löytyy paljon. Tiedän senkin, että miksi juuri hänen näköisiään. Siksi koska hänessä oli paljon samaa kuin isässäni ja hänen isässä nuorena. Hän oli silmissäni todella komea ja vetovoimainen ja kaikin puolin ihana. Mutta pelasi vain peliä kanssani, sai tunteet sekaisin, ja kaikki kaatui kuin seinään.

      Sun kantsii muistaa, että säkin löydät vielä muita sen tyylistä miehiä, jos niistä tykkäät. Katsele esim. treffipalstoja, kuntosaleilla, kahviloissa, tai vaikka vilkaise mallitoimiston nettisivuja, ja mieti missä heitä voisit kohdata sitten kun olet itse valmis. 💕❤️ 👍

      • ikäväsyksy

        Kiitos IsosiskoM tsemppaavasta ja ymmärtäväisestä vastauksestasi. Kyllä mä uskon, että mies on mun tunteeni huomannut. Sehän tässä hieman mietityttää, kun joskus aistin jotakin hänen puoleltaan, kyse ei ole miellyttämisenhalusta tms. vaan ihan aidosta kiinnostuksesta. Tämä näkyy juuri sellaisena seuraan hakeutumisena ja henkilökohtaisten asioiden jakamisena. Keskustelumme ovat pitkiä ja syvällisiä, oikeita keskusteluja, joissa ollaan samalla aaltopituudella monessa asiassa. Jos mies olisikin jokin tyhjäpäinen naistennaurattaja, en edes miettisi, olisiko meillä mahdollisuus johonkin. Oon oppinut tuntemaan miehen, ja hän on vakavampi ja syvällisempi kuin useimmat tuntemani miehet.
        Eniten tässä mietityttää sekin, kun tiedän miehen olevan naisten kanssa melko vähän kokenut, käsittääkseni hän ei ole koskaan esim. asunut naisen kanssa eikä tänä aikana kun ollaan tunnettu ole puhunut pitkistä seurustelusuhteistakaan. Naispuolisia kavereita on kyllä. Sen takia sitten kuvittelen/toivon, että olisin jotenkin erityislaatuinen ja merkityksellinen hänelle :( taidanpa vain elää haavemaailmassa. Mies poikkeaa ulkonäöllisesti täysin aiemmista ihastuksistani, eikä ehkä ole mikään perinteisen komea , mutta minun silmissäni hän on upein ja miehekkäin mies.
        Rakastuneena mulla on myös noussut ikäviä tunteita pintaan, mustasukkaisuutta, omistushalua. Välillä suorastaan vihaan itseäni, kun tunnen näin, eikä meillä edes mitään konkreettista ole ollutkaan. Enkä ole edes mikään epävarma teini, vaan aikuinen, pitkästä liitosta eronnut nainen.
        Todella raastavaa. Mua itkettää nytkin.


      • IsosiskoM
        ikäväsyksy kirjoitti:

        Kiitos IsosiskoM tsemppaavasta ja ymmärtäväisestä vastauksestasi. Kyllä mä uskon, että mies on mun tunteeni huomannut. Sehän tässä hieman mietityttää, kun joskus aistin jotakin hänen puoleltaan, kyse ei ole miellyttämisenhalusta tms. vaan ihan aidosta kiinnostuksesta. Tämä näkyy juuri sellaisena seuraan hakeutumisena ja henkilökohtaisten asioiden jakamisena. Keskustelumme ovat pitkiä ja syvällisiä, oikeita keskusteluja, joissa ollaan samalla aaltopituudella monessa asiassa. Jos mies olisikin jokin tyhjäpäinen naistennaurattaja, en edes miettisi, olisiko meillä mahdollisuus johonkin. Oon oppinut tuntemaan miehen, ja hän on vakavampi ja syvällisempi kuin useimmat tuntemani miehet.
        Eniten tässä mietityttää sekin, kun tiedän miehen olevan naisten kanssa melko vähän kokenut, käsittääkseni hän ei ole koskaan esim. asunut naisen kanssa eikä tänä aikana kun ollaan tunnettu ole puhunut pitkistä seurustelusuhteistakaan. Naispuolisia kavereita on kyllä. Sen takia sitten kuvittelen/toivon, että olisin jotenkin erityislaatuinen ja merkityksellinen hänelle :( taidanpa vain elää haavemaailmassa. Mies poikkeaa ulkonäöllisesti täysin aiemmista ihastuksistani, eikä ehkä ole mikään perinteisen komea , mutta minun silmissäni hän on upein ja miehekkäin mies.
        Rakastuneena mulla on myös noussut ikäviä tunteita pintaan, mustasukkaisuutta, omistushalua. Välillä suorastaan vihaan itseäni, kun tunnen näin, eikä meillä edes mitään konkreettista ole ollutkaan. Enkä ole edes mikään epävarma teini, vaan aikuinen, pitkästä liitosta eronnut nainen.
        Todella raastavaa. Mua itkettää nytkin.

        Oletko ajatellut, että voisit hänelle puhua esim. jostain omista harrastuksistasi, että tykkäät vaikka kävellä luonnossa aina syksyllä ja kävit eilen lenkillä. Jos mieskin alkaa puhua omista harrastuksistaan, niin keskustelu voi johtaa siihen, että alatte käydä yhdessä jossain. Itse en kuitenkaan suoraan ehdottaisi mitään. Jos mies haluaa keskustella kanssasi tarpeeksi kauan aikaa, että oppii tuntemaan sinut paremmin, ennenkuin on varma siitä, haluaako siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Joskus se voi viedä kauemminkin.

        Ei kannata kuitenkaan lähteä hyvästä työpaikasta ihan suinpäin. Kannattaa ainakin hakea toinen työ ennenkuin lopettaa.

        Kyllähän työpaikalla voi joskus syntyä myös ihmisten välillä lähempiä tuttavuuksia. 🌺 👍


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe