Ongelma parisuhteessa

Ahdistunutt

Moi. Olen 22v mies ja tyttöystäväni on 20v. Olemme seurustelleet puoli vuotta. Minulla on valtavasti ahdistuneisuutta ja tässä ne on.

- tyttöystävälläni on ollut 2 seksisuhdetta mutta ei ikinä mitään parisuhdetta. Hänen edelliset on ollut hänen omin sanoin komeampia, parempikroppaisia, kiinnostavampia alussa, älykkäämpiä jne. Silti hän väittää että ei halua muita kun minut. Koska rakastaa minua. Tuntuu vaan että ihan kun hän yrittäisi jotenkin hyötyä minusta koska en ole millään lailla parempi kuin edelliset niin miksi hän haluaisi olla kanssani.?

- pystyykö seksisuhteita harrastaneeseen ihmiseen luottamaan oikeasti vai onko hänelle jäänyt "tavat" päälle ja on vain ajan kysymys kun hän pettää?

-kun puhumme hänen edellisistään niin hän korjailee ja ottaa sanojaan takasin valitettavan usein.. Normaalia?

-hän on lähettänyt itsestään edellisille paljastavia kuvia. Ja minä olen sanonut jo suhteen alusta että haluaisin jotain vähäpukeisia kuvia mutta vastaus oli että en halua lähettää. Kysyin kuitenkin että miksi olet niille kahdelle muulle lähetellyt? Vastaus oli että tuntu paremmalta lähettää niille.

-eniten minua ahdistaa se että en ole niin hyvä kun edelliset ja en jotenkin jaksa mitenkään uskoa että tänä olisi pitkäikäistä. -

- Ja myös se että hän on itse matkannut tuntemattoman miehen kämpälle (joka oli siis toinen näistä) 200km ja maksanut aina itse matkat. Hän on hengannut hänen kanssaan ja harrastanut seksiä. Voiko tällaista harrastaneeseen naiseen oikeasti luottaa???

Olenko itse asennevikainen vai onko nuo seikat oikeasti hälyttäviä tms?? Auttakaa oikeasti...

10

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 644774565

      Riippumatta vastauksesta taitaa olla kaikille parempi lopettaa ahdistus ja erota

    • Jos se mimmi tuntuu oikealta niin jatka. Mitään ei oo tapahtunut niin kauan, kun sä et itse tiedä sitä.

      Sulla tuntuu olevan sitä kuuluisaa itsevarmuuden puutetta. Tuo on yks seikka mikä ajaa sen mimmin lopulta pois sun luota.

      • Tietämätönnnnn

        Okei no miten voin yrittää korjata itsevarmuuteni puutosta? Kun tuntuu vaa niin pahalta kun ajattelee sitä mitä se on tehnyt ja mitä minä olen verrattuna edellisiin... Hän vetoaa aina siihen että se on menneisyyttä eikä vaikuta nykypäivään. Kyllä se vaikuttaa nykypäivään jos mun kanssa se ei ole IKINÄ tehnyt edes aloitetta ja edellisten kanssa on


      • No siis minusta on täysin normaalia, että stressaat noita asioita.

        Mutta ei se mimmi olisi sinun kanssasi ollut puolta vuotta jos hän ei pitäisi.

        Menneisyyksissä voi olla aina sellaisia asioita ettei kannata/tarvitse puhua nykyisille.

        Eihän menneisyydellä olekaan mitään tekemistä nykyhetkellä. Tietysti kaikki me kokemuksia saamme, mutta ei se yleensä vaikuta.

        Uskon et mimmi on sun kanssa ihan siitäkin syystä, että olet luotettavampi mitä nämä hänen entiset säätönsä. Silläkin on iso merkitys.

        Koita elää sen asian kanssa tai yrittää keskustella rakentavasti siitä, että sua harmittaa/ahdistaa. Ei mitään "hyökkäämistä" naisen päälle vaan just silleen avoimesti kertoa mitä mieltä itse olet. Jos hän ei reagoi siihen mitenkään, niin sit kandee varmaan unohtaa koko juttu ja sanoa ettei siitä tule mitään.


      • Tietämätönnnnnn
        whateveryouwant kirjoitti:

        No siis minusta on täysin normaalia, että stressaat noita asioita.

        Mutta ei se mimmi olisi sinun kanssasi ollut puolta vuotta jos hän ei pitäisi.

        Menneisyyksissä voi olla aina sellaisia asioita ettei kannata/tarvitse puhua nykyisille.

        Eihän menneisyydellä olekaan mitään tekemistä nykyhetkellä. Tietysti kaikki me kokemuksia saamme, mutta ei se yleensä vaikuta.

        Uskon et mimmi on sun kanssa ihan siitäkin syystä, että olet luotettavampi mitä nämä hänen entiset säätönsä. Silläkin on iso merkitys.

        Koita elää sen asian kanssa tai yrittää keskustella rakentavasti siitä, että sua harmittaa/ahdistaa. Ei mitään "hyökkäämistä" naisen päälle vaan just silleen avoimesti kertoa mitä mieltä itse olet. Jos hän ei reagoi siihen mitenkään, niin sit kandee varmaan unohtaa koko juttu ja sanoa ettei siitä tule mitään.

        whateveryouwant

        Iso Kiitos nyt ekana että autat mua...
        Ja siis joo tota mun ongelma on juuri tuo että aluksi pystyn jotenkin olemaa rauhallinen hammasta purren mutta sitten harmittavan usein hän alkaa ärsyyntymään kun puhumme hänen edellisestä ja vetoo siihen että vituttaa kun mua häiritsee toi menneisyys niin paljon ja siitä seuraa hänen triggeröinti ja sitten en enää kestä. Se todellakin olisi avain paljon järkevämpään keskusteluun jos vain jotenkin voisi puhua rauhallisena. Sitä mun pitää treenata.

        Ja joo luottamus varmasti voi olla mulla plussaa mutta jos noi muut seikat (älykkyys, ulkonäkö yms) on mulle huonommat ni riittääkö tuo muka pelkästään? :(

        Ja siis tuo alotteenpuute seksissä on minulle iso juttu koska hän on tehnyt alotteen edellisille. Vetoo siihen että en ole antanut aikaa hänen tehdä aloitetta. Eikö 2h ole tarpeeks aikaa jos edellisissä suhteissa hön on tehny alotteen jo tunnin jälkeen? Tuntuu ettei se minua niin paljoa halua koska jos haluaisi niin kuinka vaikeaa se aloitteenteko voi olla jos toista haluaa ihan vitusti...


    • naisetturnoff

      Jo iästäsi näkee että olet sille votsulle pelkkä korvike paremman puutteessa. Kukaan viksu aikuinen nainen ei sekaannu mihinkään pojankloppeihin jos on kypsempääkin seuraa tarjolla. Mutta kun kukaan aikuinen mies ei huoli tuollaista "tyttöystäväsi" kaltaista jakorasiaa niin hänen on ollut pakko kelpuuttaa sinut kun ei muuta saa. Uskon että varmasti ihmisenä olet ihan hyvä tyyppi mutta parisuhteeseen olet aivan liian nuori ja kokematon, varsinkin kun kysymyksessä näyttää olevan perinteinen heterosuhde. Joten neuvo kuuluu että jätä äkkiä se lutka ja mieti noita parisuhdeasioita vasta aikaisintaan 10 vuoden päästä.

      • Ihmettelenvaaan

        naisetturnoff

        No kiitos sullekin jos oikeasti yritit auttaa etkä vaan heittää mitään vittuilua.

        Mutta en ehkä tosta oo samaa mieltä että tuon ikäinen ei ole minkää 47v savonjyyrän puutteessa...

        Ja siis ole muutaman kerran kertonut mielipiteeni siitä että tuo on ollut minun mielestäni aika jakorasia toimintaa ja kuullut siitä kyllä. Mutta kenen mielestä tuo ei oikeasti ole naiselta jakorasiamaista toimintaa jos antaa pillua tosta vaan toiselle ilman tunteita tai rakkautta?


      • ankeatäti
        Ihmettelenvaaan kirjoitti:

        naisetturnoff

        No kiitos sullekin jos oikeasti yritit auttaa etkä vaan heittää mitään vittuilua.

        Mutta en ehkä tosta oo samaa mieltä että tuon ikäinen ei ole minkää 47v savonjyyrän puutteessa...

        Ja siis ole muutaman kerran kertonut mielipiteeni siitä että tuo on ollut minun mielestäni aika jakorasia toimintaa ja kuullut siitä kyllä. Mutta kenen mielestä tuo ei oikeasti ole naiselta jakorasiamaista toimintaa jos antaa pillua tosta vaan toiselle ilman tunteita tai rakkautta?

        Mitä ihmettä niitä entisiä pitää vatvoa? En ymmärrä ollenkaan. Mielestäni entisistä on hyvä tietää noin suurinpiirtein - onko ollut pientä säpinää, suurempaa säpinää, pitkiä suhteita. Mutta että ne henkilöt ja henkilöiden ominaisuudet ja asioihin liittyvät tunteet tuo jatkuvasti esiin ja jauhettavaksi.
        Toki ihmisen mielessä ja muistissa säilyy lähes kaikki (tai no osa häipyy ja osa muuntuu) ja kaikki mennyt tekee meistä sen mitä nyt ollaan, mutta se on sitä itse kunkin ikiomaa historiaa ja kasvutarinaa. Ei niitä eksiä, joitten kanssa oltiin tai joista ehkä ei tullut mitään ole tarpeen eikä hyväksi tuoda nykysuhteeseen.
        Ja tuota jakorasiajuttua en ymmärrä alkuunkaan. Jos niin ajattelet ja jos se sinua häiritsee, niin miksi ihmeessä olet tuon tytön kanssa. Hänellä on ollut joitakin kokemuksia (usko minua kuusikymppistä - se ei ole huono juttu), ja se on osa hänen taaksejäänyttä elämäänsä.
        Eläkää tässä ja nyt. Tehkää kivoja ja kiinnostavia asioita. Katsokaa viihdyttekö yhdessä ja arvostatteko toisianne. Jos juttu toimii, siitä vaan rohkeasti eteenpäin. Jos ei toimi: jos puuttuu luottamus, kunnioitus, hauskuus, ilo, unelmat - sit suhde poikki ja elämässä muuten eteenpäin. Joka tapauksessa opitte taas paljon elämästä, suhteista ja ennenkaikkea itsestänne. ONNEA elämääsi!


      • ankeatäti
        ankeatäti kirjoitti:

        Mitä ihmettä niitä entisiä pitää vatvoa? En ymmärrä ollenkaan. Mielestäni entisistä on hyvä tietää noin suurinpiirtein - onko ollut pientä säpinää, suurempaa säpinää, pitkiä suhteita. Mutta että ne henkilöt ja henkilöiden ominaisuudet ja asioihin liittyvät tunteet tuo jatkuvasti esiin ja jauhettavaksi.
        Toki ihmisen mielessä ja muistissa säilyy lähes kaikki (tai no osa häipyy ja osa muuntuu) ja kaikki mennyt tekee meistä sen mitä nyt ollaan, mutta se on sitä itse kunkin ikiomaa historiaa ja kasvutarinaa. Ei niitä eksiä, joitten kanssa oltiin tai joista ehkä ei tullut mitään ole tarpeen eikä hyväksi tuoda nykysuhteeseen.
        Ja tuota jakorasiajuttua en ymmärrä alkuunkaan. Jos niin ajattelet ja jos se sinua häiritsee, niin miksi ihmeessä olet tuon tytön kanssa. Hänellä on ollut joitakin kokemuksia (usko minua kuusikymppistä - se ei ole huono juttu), ja se on osa hänen taaksejäänyttä elämäänsä.
        Eläkää tässä ja nyt. Tehkää kivoja ja kiinnostavia asioita. Katsokaa viihdyttekö yhdessä ja arvostatteko toisianne. Jos juttu toimii, siitä vaan rohkeasti eteenpäin. Jos ei toimi: jos puuttuu luottamus, kunnioitus, hauskuus, ilo, unelmat - sit suhde poikki ja elämässä muuten eteenpäin. Joka tapauksessa opitte taas paljon elämästä, suhteista ja ennenkaikkea itsestänne. ONNEA elämääsi!

        Täti jatkaa. Aina ei ole kivaa - hyvässäkään suhteessa. Välillä on tylsää, välillä ärsyttää. Onnen hetket on hetkiä - ei jatkuvaa leijumista kuten ehkä suhteen alussa. Mutta hyvässä ja toimivassa suhteessa luotetaan ja ollaan luotettavia. Arvostetaan ja kunnioitetaan toista. Kohdellaan kauniisti, puhutaan nätisti - myös vaikeista asioista. Siis että ei loukata tarkoituksella.
        Jos ollaan yhdessä, sit myös ollaan ja rakennetaan olevaa ja tulevaa yhdessä ja yksilöinä. Jos on syytä erota, sit erotaan ja tehdään se repimättä itseä ja toista raunioiksi. Yleensä ero koskee, se kuuluu asiaan, mutta eron voi silti tehdä hyvin ja repimättä itseä ja toista.


      • naisetturnoff
        Ihmettelenvaaan kirjoitti:

        naisetturnoff

        No kiitos sullekin jos oikeasti yritit auttaa etkä vaan heittää mitään vittuilua.

        Mutta en ehkä tosta oo samaa mieltä että tuon ikäinen ei ole minkää 47v savonjyyrän puutteessa...

        Ja siis ole muutaman kerran kertonut mielipiteeni siitä että tuo on ollut minun mielestäni aika jakorasia toimintaa ja kuullut siitä kyllä. Mutta kenen mielestä tuo ei oikeasti ole naiselta jakorasiamaista toimintaa jos antaa pillua tosta vaan toiselle ilman tunteita tai rakkautta?

        En vittuile mutta esitän asiat suoraan ettei jäisi mitään epäselvää. Jos käyttäisin jotain politiikon omaista kauneus kieltä niin siitä ei välttämättä ottaisi pakkanenkaan selvää. Mutta itse asiaan. Asiahan on näin että naiset nyt kehittyvät paljon nopeammin kuin miehet. Sanoisinko että 20 vuotias nainen on sama kuin joku 35 vuotias mies. Jos 20 vuotias nainen kelpuuttaa miesystäväkseen jonkun alle 3 kymppisen miehen, niin se kertoo naisesta joka on todella epätoivoinen, henkisesti pienen lapsen tasolla, "tyttöystäväsi" kaltainen ilotyttö, tai muuten yhteiskunnasta syrjäytynyt ongelmanuori. Joten koita nyt hyvä mies avata silmäsi, se tyttö ei ole sinua koskaan oikeasti rakastanut eikä tule rakastamaan vaan se käyttää sinua vain hyväksi koska kukaan aikuinen mies ei huoli tuollaista votsua. Joten suosittelisin välittömästi jättämään sen. Koulussa tai työssäsi olet varmasti hyvä ja tunnollinen mutta parisuhteeseen olet vielä aivan liian lapsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe