Mikä on soveliasta ulkonäön kehumista naiset ?

tietäivain

Millainen naisen kehuminen on naisten mieleen ?
Millainen kehuminen aiheuttaa naisessa ahdistavan olon ?
Tunnistatko kun sinua kehutaan että miehellä ei ole nyt muuta mielessä kuin päästä "kärkeä kastamaan".

Olen aina miettinyt jos tutulla naisella on upeat sääret tai peppu minun makuuni niin kuinka suhdaututte jos uskaltaisin niitä kehua ?

Itse kun olen vähän ujohko niin hyvin harvoin olen ketään kehunut, yllämainitusti en ikinä.
Itseäni kun on muutaman kerran kehuttu ulkonäöstäni niin se on kyllä todella hyvältä tuntunut.

Itse en muuten ottaisi nokkiini vaikka joku nainen kehuisi peppuani tai uimarannalla treenattuja vatsalihaksiani.

10

2783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roheasti_vain

      Olen 50 v nainen ja tämän suvun naisille on siunattu upeat jalat, takapuoli ja silmäripset. Näistä minua on kehuttu sekä hymykuopista :) itse olen kehunut miestä iloisesta ilmeestä ja varsinkin mikä iskee, niin naurunrypyt silmäkulmassa :) ja jos pääsen miehen kanssa puheisiin, niin hyvinkin äkkiä kosketan miestä. Se kertoo jatkanko eteenpäin vai en.

      • Rohkeasti_vain

        Vielä lisäys. Kun kehut älä virnuile vaan näytä naiselle, että todella tarkoitat sitä, mitä sanot.


    • Mielipidemun

      Kehu asialliseen tyyliin, jos olet kiinnostunut. Älä ole imelä äläkä pervo, ellet halua karkottaa naista. Jos et ole kiinnostunut, mutta haluaisit muuten kehua, niin ole varovainen ja ota huomioon, että nainen saattaa luulla kehua kiinnostukseksi. Paitsi jos se tulee jotenkin luontevasti puheeksi. Oudoilta ohimennen saadut kohteliaisuudet on kivoja, jos eivät yritä väkisin tuppautua seuraan, mutta tutuilta kivempi kohteliaisuus näkyy silmistä. Kehu siis katseella. ☺️

    • Käytöskukkanen

      Soveliasta on minusta hyvin viaton kehu ensalkuun, esim. tosi kiva pusero sulla, kauniit silmät, kivasti sulla hiukset tänään, sulla on kiva tuoksu, onpa hyvä (hajuvesi) tms.
      Missään nimessä ei mitään perseitä ja sääriä, tissejä tai muitakaan ruumiinosia sovi mainita vaikka niin ajatteliskin, heh.

      Tuossa kehussa pitää huomioida tosiaan siis se, että jos vastapuoli ei koe sua kohtaan minkäänlaista fyysistä kiinnostusta, kaikki seksuuaalisuuteeen liippaavatkin asiat on ihan nou nou koska se koetaan herkästi ahdistavana. Ei mieskään halua kuulla esim. itseään tuplasti vanhemmalta tuhrumeikatulta naiselta flirttaavasti että ”onpa sulla seksyt hauikset”, mutta täsmälleen sama kehu itseä kiinnostavalta ja oman ikäiseltä siveleekin mieltä.

      Jos sitten ilmassa on jo flirttiä, myös kehut voivat olla toki jo suorasukaisempia ja se pyllykin voidaan jossain kohtaa mainita :D

    • taitolajisekin

      Riippuu naisesta, mutta aika usein naiset ei tykkää siitä, jos kehuu muita naisia. Vaikka ne nyt olis miten kauniita ja niillä miten kauniit jalat, rinnat, hiukset, mitä vaan. Parempi pitää omina tietoinaan. Monella naisella on kompleksinen suhde omaan ulkonäköönsä, vaikka se ei esille herkästi tulisikaan. Ja vaikka olisi ihan hyvän näköinenkin. Valitettavasti tämä ulkonäkökeskeinen maailmamme tekee tämän.

      Jos se oman naisen kehuminen ei tule luontevasti, on parempi olla kehumattakin sitten. Teennäisyyden erottaa kuitenkin. Ylenpalttinen ylistely taas on ärsyttävää ja siitä tulee vain sellainen tunne, että mies haluaa erityisesti olla naisen mieleen ja kuvittelee jatkuvalla toisen ulkonäön imartelemisella olevansa hyvinkin erityinen ja naisen silmissä muista miehistä edukseen erottuva mies. Ihan niin se ei ole. Liikakin on liikaa eikä tunnu realistiselta.

      Jos pitää naisessaan jostain erityisesti, niin sen voi ihan reippaasti sanoa. Voi sanoa, että tykkään hurjasti sun kauniista sääristäsi, sulle sopii niin hyvin hameet ja nätit kengät! Ja voi sanoa, että ihastuin sun tosi kauniisiin silmiisi, ja ne on edelleen vaan niin kauniit!

      Tuntemattomalle naiselle ei välttämättä kannata mennä ääneen tämän tissejä ja pyllyä kehumaan. Se ei miehen omia osakkeita siinä tilanteessa nosta yhtään. Siitä tulee vain mieleen miestyyppi, joka ei naisessa muuta näekään eikä muuta arvostakaan.

    • paljohyvää

      minä pidin siitä ku oma mies sano.4 lasta oot meille tehny ja oot ku eilen sut tapasin.se oli paljo sanottu.

    • naisenamiestenjoukossa

      Riippuu ihan siitä kuka tämä kehuja on.

      Silloin kun kyseessä on mun oma mies, hän voi sanoa minulle ulkonököön liittyvistä jutuista, hyvistä ja huonoista, ronskistikin eikä siinä ole mitään, voidaan heittää aika rajuakin kommenttia toisistamme. Mutta huom, vain me kaksi. Siinä kulkee meillä raja. Vastakkaisen sukupuolen ulkonäköä ei kommentoida, ei ikinä.
      Toki minä voin sanoa jollekin ystävänaiselle kommenttia ja hän minulle, mutta me olemme naisia ja kavereita keskenämme. Puhumme muutenkin paljon esim. meikeistä, vaatteista jne.

      Kun kyseessä on miespuoliset työkaverit, niiden kanssa olen tehnyt duunia lähes 15 vuotta, sama juttu, voivat sanoo mulle, että ollaanpa sitä tänä aamuna väsyneen/hehkeen näköisiä (vink vink vähän silleen vihjailevasti, mutta ei härskisti), voivat sanoa myös, että hitsi vie tosi kivan näköiset hiukset. Ja syy on tässä, tiedän että heidän ulkonäkökommentit eivät ole seksistisiä, tunnen heidän vaimonsa, lapsensa, ollaan perheinä, siis myös mun mies, hyviä ystäviä työajan ulkopuolellakin. Mutta nämäkään kundit ei ikinä sais sanoo mun sääriä tai persettä hyvän näköiseksi eikä kommentoida mun tissejä eikä kertoa seksijuttuja. Siinä menee raja.

      Ja esim. asiakkaiden tai hyvän päivän tuttujen ulkonäköön liittyviä kommentteja kuuntelen jo paljon herkemmällä korvalla. Jos joku yrittää tulla liikaa iholle, siis kommentoi minua henk.kohtaisesti, käännän puheen välittömästi hyvin viralliselle tasolle. En lähde mukaan herjan heittoon, en vaikka kommentti olisi kuinka minua kiittelevä.

      Aivan varmasti vetäisin herneen nenukkaan jos joku muu mies kuin oma, toteaisi minulle, että onpa sinulla hyvä perse, sääret tai tissit. Minusta tollasen sanominen olisi erittäin asiatonta.

    • Siinähän niitä hyviä neuvoja jo ketju tuli. Varmaan on naisesta kiinni millaista kehumista kaipaa tai sietää kuulla. Omasta puolestani sanon, että itse en juuri kaipaa kehumista ulkonäöstä, en ole koskaan kokenut mitenkään tärkeäksi ulkonäön kehumista. Mielumminkin joku asia, jonka osaan tehdä hyvin voisi olla kehumisen kohteena mukavempaa. Tai mun ideat tms. :)

      Joskus jopa toivottavaa, huonona päivänä vaikka tsempatakseen.

      Ehkä siihen vaikuttaa, mitä asioita ja ominaisuuksia itse pitää yleensä tärkeänä.

    • Siinähän niitä hyviä neuvoja jo ketju tuli. Varmaan on naisesta kiinni millaista kehumista kaipaa tai sietää kuulla. Omasta puolestani sanon, että itse en juuri kaipaa kehumista ulkonäöstä, en ole koskaan kokenut mitenkään tärkeäksi ulkonäön kehumista. Mielumminkin joku asia, jonka osaan tehdä hyvin voisi olla kehumisen kohteena mukavempaa. Tai mun ideat tms. :)

      Joskus jopa toivottavaa, huonona päivänä vaikka tsempatakseen.

      Ehkä siihen vaikuttaa, mitä asioita ja ominaisuuksia itse pitää yleensä tärkeänä.

    • mietteitä-kysymykseesi

      Näitä lukiessani mulle tuli mieleen, että saattaisin pitää miestä, joka jotain puseroa kehuu, vähän hintahtavana.
      Baarissa, jos haluaisin yhden yön seuraa saattaisin lähteä jonkun perseenkehujan mukaan, mutta muuten en ikinä ottaisi vakavasti miestä, joka puhuisi intiimialueistani mielestään mairittelevaan sävyyn.
      Omasta mielestäni sellaset ex-tempore- tyyliset kehut ovat sellaisia, jotka saattaisin ottaa tosissani. Itseäni ei oikeastaan kiinnosta mitä mieltä mies on vaatteistani. Henkilöön kohdistuva kehu ehkä uppoo muhun, tosin olen muutaman kerran kuullut mieheltä olevani älykäs. Ehkäpä olenkin niin älykäs, että ymmärrän, ettei mies joka älyäni kehuu muuten minusta välitäkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe