Mitenhän aikovat ratkaista kaistalla pysymisen lumisilla teillä, kun kaistamerkkejä ei ole näkyvissä?
Entä silloin kun GPS-signaali pätkii, niin mihin tuo ohjaus silloin perustuu, mistä saa ohjeet?
Itseohjaavasta autosta
10
83
Vastaukset
Asentamalla kadun lämmitys samalla kun asvalttia uusitaan. Samalla voidaan asentaa 10cm päähän oikeanpuoleisesta kaistaviivasta "virtuaalikisko" jota auto sitten seuraa sähkömagneetin pysyäkseen kaistalla .
Ja kun GPS pätkii niin gyroskooppi hoitaa homman
Oliko muuta kysyttävää?- ItkenTaiNaurankovaan
Heh... olipas yksinkertainen yksinkertaistus.
Kuka maksaa?
Kun nykyisin ei ole varaa edes uusia asfaltteja kuin paikkakorjauksilla räpeltäen, niin sinä poika laittelet lämmitykset suomen teille tuosta vaan!
Hohhoijaa... Kansa maksaa! Kun jaetaan kulut kuudelle miljoonalle ja otetaan hinnoista ilmat pois niin kustannus muutamia kymppejä vuodessa kansalaista kohden
- perseelleen-meni
100e riittää pitämään lämmitettynä alle auton mittaisen pätkän tietä, että mietippä uudelleen tuo kustannus...
- perseelleen-meni
100e lämmittää alle auton mittaisen pätkän tietä, että mietippä uudelleen tuo kustannus...
Kun otetaan hinnoista "ilmat pois" jaetaan kulut kuudella miljoonalla ja useilal vuosilla niin epä se vuosiksutannus paljoa ole.
Valtion hinnat on ilmoitettu usein kymmen kertaisena. Esim. nopeusvalvontatolppa 10.000€ totuus 1000€
Nopeudennätyyötaulu 80.000€ totuus on tutka, kotelo, ja seven segmentit yms niin noin 100-300€
- HvväIdea
Eihän tuo kallistakaan ole rakentaa ja ylläpitää Helsingistä Ivaloon tielämmytystä. Hyvä idea!
- älyteko
No se on kohta täällä = TEKOÄLY !
Mm. BMW on mukana valtavassa ohjelmassa jossa tutkitaan ja kehitetään erilaisia tekoäly sovelluksia ja mahdollisuuksia.
Autot voisivat tulevaisuudessa ajatella itse ilman että ne on jatkuvassa yhteydessä verkkoon. Sekä suunnittelijoiden että poliitikkojen tähtäimessä ovat automaattisesti liikkuvat autot, jotka käyttävät jo olemassaolevaa infrastruktuuria mahdollisin pienin avustuksin, liikkuen perinteisesti ajettavien autojen seassa, mikä saattaa keliolosuhteiden lisäksi olla se vaativin edellytys.
Omaa ajokaistaa ei saa hukata missään olosuhteissa, joten desimetritarkkuuksinen navigointi on välttämättömyys. Millään kaistamerkeillä tai aurauskepeillä toteutettu sijoittumisenmäärittely ei tule toimimaan.
Tulee olemaan mielenkiintoista seurata, miten ensimmäiset koeajot liukkaalla kelillä lumipyryn keskellä oikein sujuu, eihän se turvallisesti suju ihmiseltäkään.Tai miten olisi asvaltin alle tietylle etäisyydeltä sivuviivasta upotettu kaapeli jota auto sitten seuraa kuin kiskoa :)
Jos lumi/jää on ongelma niin letkua tien alle ja lämpö pääle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575670
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233597Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2101732Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281712- 921176
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna291135Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49927Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.72849Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259846Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35838