Millainen paikka on taivas, voitko kuvitella?

Yksi_usko

Haluatko päästä taivaaseen? Oletko koskaan miettinyt, että millainen paikka se taivas sitten on? Sellaista paikkaa on melkein mahdotonta edes kuvitella. Siellä ei ole enää kuolemaa, ei murhetta eikä itkua, ei valitusta Jumala asuu siellä kansansa keskellä. Millainen on sitten uusi Jerusalem? Kaupunki on neliön muotoinen. Muuri oli rakennettu jaspiskivestä, ja kaupunki on kultaa. Kaupunginmuurin perustukset on kaunistettu kalliilla kivillä, joista ensimmäisenä peruskivenä on jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi, kymmenentenä krysopraasi, yhdentenätoista hyasinttikivi ja kahdentenatoista ametisti. Porttitorneina on kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista on tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu on kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi. Temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa. Laitan Raamatusta lainauksen:

Ilm. 21:
"Uusi taivas ja uusi maa
1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." 6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. 7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. 8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."


Uusi Jerusalem
9 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemässä maljassaan seitsemän viimeistä vitsausta, tuli luokseni ja puhui minulle. Hän sanoi: "Tule, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." 10 Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui taivaasta, Jumalan luota. 11 Se loisti Jumalan kirkkautta, se säihkyi kuin kallein jalokivi, kuin kristallinkirkas jaspis. 12 Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. 13 Idän puolella oli kolme porttia, pohjoisessa kolme, etelässä kolme ja lännessä kolme porttia. 14 Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
15 Enkelillä, joka minulle puhui, oli kultainen mittakeppi kaupungin sekä sen porttien ja muurin mittaamista varten. 16 Kaupunki oli neliön muotoinen, yhtä leveä kuin pitkä. Enkeli mittasi kaupungin kepillään ja sai tulokseksi kaksitoistatuhatta stadionmittaa*; pituus, leveys ja korkeus olivat kaikki tämänsuuruiset. 17 Hän mittasi myös muurin, ja se oli sataneljäkymmentäneljä kyynärää -- enkeli käytti siinä ihmismittaa. 18 Muuri oli rakennettu jaspiskivestä, ja kaupunki oli kimmeltävää, lasinkirkasta kultaa. 19 Kaupunginmuurin perustukset oli kaunistettu kaikenlaisilla kalliilla kivillä. Ensimmäisenä peruskivenä oli jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, 20 viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi, kymmenentenä krysopraasi, yhdentenätoista hyasinttikivi ja kahdentenatoista ametisti. 21 Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.
22 Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa. 23 Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa. 24 Kansat kulkevat sen valossa, ja maailman kuninkaat tuovat sinne mahtinsa kaiken loiston. 25 Sen portteja ei suljeta päiväsaikaan, ja yötä siellä ei olekaan. 26 Kaikki kansojen kalleudet ja ihanuudet tuodaan sinne. 27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

44

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi_usko
      • kerettiläinen-

        Video on ihan tyypillistä amerikkalaista siirappipaskaa...


    • kerettiläinen-

      #Uusi Jerusalem
      9 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemässä maljassaan seitsemän viimeistä vitsausta, tuli luokseni ja puhui minulle. Hän sanoi: "Tule, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." 10 Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui taivaasta, Jumalan luota.#

      #...näytän sinulle MORSIAMEN, Karitsan VAIMON... ja näytti minulle PYHÄN KAUPUNGIN, Jerusalemin...#

      Voisiko tästä tehdä mitään loogisia johtopäätöksiä...?

      • pyhpyh22561

        Kyllä, mutta ei niitä joita sinä meille yrität tuputtaa.


      • kerettiläinen-
        pyhpyh22561 kirjoitti:

        Kyllä, mutta ei niitä joita sinä meille yrität tuputtaa.

        Ja mitäs minä yritän tuputtaa...?


    • Voihanvitalis

      Ps.115:16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

    • joo-on-on

      Varmaan kaikki miellessään kuvittelevat millainen paikka taivas on ja uusi maa.
      Video ei vedä vertoja uudelle maalle tai taivaalle. Video aivan raakile.

      Varmaa on, että se on mahtava paikka, koska ei ole murhetta, ei itkua, ei kyyneleliä, ei naida tai mennä miehelle. Eli parempaa, mahtavaa on luvassa.
      Tekemistä riittää iankaikkisesti ja tutkimista. Se on ihmeellistä, että ei väsy laisinkaan. Eikä muutu olemus niin paljon, että ei lähimmäisiä tunnistaisi.
      Jeesus ei näytä tuolta, kuten videsta näytettiin.

    • Jahve.on.paskiainen

      Sen pölvästi psykopaatti Jahven kanssa en halua olla missään tekemisissä. Pitäköön sekopää tunkkinssa.

      • pyhpyh22561

        Valheesi ei meitä hetkauta.


      • suppeasti
        pyhpyh22561 kirjoitti:

        Valheesi ei meitä hetkauta.

        Olen huomannut ja pannut merkille, että Sinulla pyhpyh on aika suppea sanavarasto. Lieneekö samanlainen kaikilla adventisteilla..


      • kerettiläinen-
        suppeasti kirjoitti:

        Olen huomannut ja pannut merkille, että Sinulla pyhpyh on aika suppea sanavarasto. Lieneekö samanlainen kaikilla adventisteilla..

        Kyllä pyhpyhillä todennäköisesti on ihan normaali sanavarasto, mutta koska hänellä on ahdas mieli ja kapea katsantokanta, niin hän ei tarvitse tuon enempää sanoja tällä palstalla...luulisin...

        Kaikki adventistit eivät ole näin rajoittuneita ja "puhdasoppisia".


    • omalehmä

      Kyllä kai jotenkin voi kuvitella paikan, jossa ei ole surua, kipua, kuolemaa, jne. Sehän voi olla ykasinkertaisesti kaiken olemattomuutta. Itse asiassa, kun ihminen kuolee, hänen kohdallaan suru, kuplema, kärsimys ja sen sellaiset seikat lakkaava koska hän ei ole kokemassa niitä. Siis, jos taivaa tunnusmerkkeinä on kaiken ikävän ja pahan lakkaaminen, taivas on kaiken olemattomuutta. Tosin eipä sitten ole kyllä mitään iloakaan mutta kysyä voi onko ylipäänsä olemassa iloa ilman surua, elämää ilman kuolemaa, valoa ilman pimeyttä...? Ts. voiko tietää toisesta ilman toista, siis vastakohtaansa?

      Tuo Ilmestyskirjan kuvailema Uusi Jerusalem nyt kyllä vaikuttaa varsin kalsealta paikalta: mitä järkeä ja tolkkua on kaupungissa, jossa kadut ovat kultaa, seinät ja portit jotakin jalokiveä jne. Ei meikäläiseen tuollainen ympäristö ainakaan erikoisesti vetoa millään lailla. Kullan ja muiden kalliiden aineiden arvo perustuu niiden harvinaisuuteen eikä niillä ole paljonkaan arvoa mikäli niitä on ylettömästi.

      • kerettiläinen-

        # Tuo Ilmestyskirjan kuvailema Uusi Jerusalem nyt kyllä vaikuttaa varsin kalsealta paikalta: mitä järkeä ja tolkkua on kaupungissa, jossa kadut ovat kultaa, seinät ja portit jotakin jalokiveä jne. Ei meikäläiseen tuollainen ympäristö ainakaan erikoisesti vetoa millään lailla. #

        Sinä nyt vain et ole tarpeeksi hengellinen ymmärtääksesi näitä uskonasioita. Raamatun mukaan Karitsan morsian eli tuleva vaimo on kultainen kaupunkijärkäle ja tämähän on siis aivan luonnollista ja kaikkein ylevin/hengellisin rakkauden muoto.

        Sen ovat myös nämä naiset ymmärtäneet.

        https://www.mtv.fi/viihde/televisio/artikkeli/katso-huikea-dokumentti-naiset-naimisissa-muurien-siltojen-tai-tornien-kanssa/2923702#gs.3D_V9vA

        Moni aviokriisi ja ero jäisikin kokematta, kun harrastettettaisiin vain tätä kaikkein syvintä ja hengellisintä rakkauden muotoa ja avioiduttaisiin muurien, tornien ym elottomien esineiden kanssa.

        Sitä kohti olemmekin menossa.

        Luuk. 20
        34 Niin Jeesus sanoi heille: "Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle.
        35 Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.

        Tosin tuossa kyllä sanottiin, ettei enää lainkaan naida, joten kai se sitten koskee esineitäkin...

        Siis tietenkin lukuunottamatta Karitsaa, joka avioituu kultaisen kaupunkijärkäleen kanssa.


      • omalehmä

        >>Sinä nyt vain et ole tarpeeksi hengellinen ymmärtääksesi näitä uskonasioita. Raamatun mukaan Karitsan morsian eli tuleva vaimo on kultainen kaupunkijärkäle ja tämähän on siis aivan luonnollista ja kaikkein ylevin/hengellisin rakkauden muoto.>>

        Kiitos "kerettiläinen" noista sanoista! Varsinkin mitä tulee tuohon ensimmäiseen virkkeeseen, totisesti se pitää kohdaltani paikkansa, sillä en totisesti ole tarpeeksi hengellinen ymmärtämään näitä uskonasioita. Olen todella useimpien tämänkin palstan kirjoittajien hengellisestä ymmärryksestä "ulkona kuin lumiukko".


      • Exap
        omalehmä kirjoitti:

        >>Sinä nyt vain et ole tarpeeksi hengellinen ymmärtääksesi näitä uskonasioita. Raamatun mukaan Karitsan morsian eli tuleva vaimo on kultainen kaupunkijärkäle ja tämähän on siis aivan luonnollista ja kaikkein ylevin/hengellisin rakkauden muoto.>>

        Kiitos "kerettiläinen" noista sanoista! Varsinkin mitä tulee tuohon ensimmäiseen virkkeeseen, totisesti se pitää kohdaltani paikkansa, sillä en totisesti ole tarpeeksi hengellinen ymmärtämään näitä uskonasioita. Olen todella useimpien tämänkin palstan kirjoittajien hengellisestä ymmärryksestä "ulkona kuin lumiukko".

        "Kiitos "kerettiläinen" noista sanoista!"

        Tuotanoin, en ole tainnut sinulle mainitakaan, mutta kiitos sinulle monista hyvistä viesteistäsi. Niitä on ilo lukea.

        Sekä sinun että kerettiläisen tekstit ovat niitä jotka kyllä luen läpi, vaikka muutamien muiden tekstit sattuvat joskus vilahtamaan lukematta ohi, varsinkin kun edes ihan joka päivä tätä seuraile.


    • Kuis.se.nyt.tuollai

      Varmaa ei ole mikään, paitsi se, että unelmat taivaasta ovat mielikuvituksen tuotetta. Ihminen kun kuolee, niin siihen sammuu tajuntakin. Lopullisesti.

      Miksi muuten taivaallisessa kaupungissa pitää olla muuri, onko taivaassakin tarvetta suojella itseään muukalaisilta?

      • kerettiläinen-

        # Miksi muuten taivaallisessa kaupungissa pitää olla muuri, onko taivaassakin tarvetta suojella itseään muukalaisilta? #

        Täytyyhän Rakkaalla olla jotkin muodot, joita ihailla ja joilla "Hän"/ Se erottuu ympäristöstään, joten luulisin, että sen vuoksi Karitsankin vaimolla on nämä "muuri-muodot"...


      • Kuis.se.nyt.tuollai
        kerettiläinen- kirjoitti:

        # Miksi muuten taivaallisessa kaupungissa pitää olla muuri, onko taivaassakin tarvetta suojella itseään muukalaisilta? #

        Täytyyhän Rakkaalla olla jotkin muodot, joita ihailla ja joilla "Hän"/ Se erottuu ympäristöstään, joten luulisin, että sen vuoksi Karitsankin vaimolla on nämä "muuri-muodot"...

        Ok. Ihan hyvä perustelu. Kun nyt taivaassa "elämisestä" tuli puhe, niin ihan teoreettisella tasolla kiinnostaa, että odotetaanko siellä kehon toimintojen olevan vastaavia kuin täällä maan päällä? Siis maistuuko ruoka ja elämän pikku nautinnot edelleen yhtä hyviltä kuten tässä "ensimmäisessäkin" elämässä?


      • hörppöäjä
        Kuis.se.nyt.tuollai kirjoitti:

        Ok. Ihan hyvä perustelu. Kun nyt taivaassa "elämisestä" tuli puhe, niin ihan teoreettisella tasolla kiinnostaa, että odotetaanko siellä kehon toimintojen olevan vastaavia kuin täällä maan päällä? Siis maistuuko ruoka ja elämän pikku nautinnot edelleen yhtä hyviltä kuten tässä "ensimmäisessäkin" elämässä?

        Jeesus sanoi ainakin, että hän juo viiniä kuolemansa jälkeen. Liekö siellä taivaassa sitten suuret pidot?


      • Exap
        hörppöäjä kirjoitti:

        Jeesus sanoi ainakin, että hän juo viiniä kuolemansa jälkeen. Liekö siellä taivaassa sitten suuret pidot?

        No onhan siellä kuninkaanpojan = karitsan häät.


      • kerettiläinen-

        Se tuleekin olemaan kaunis, herkkä ja mieliä liikuttava tapahtuma, kun kaikkien aikojen pelastetut saavat kunnian seurata sitä, miten kuninkaanpoika solmii avioliiton kullalla ja jalokivillä koristellun kaupunkijärkälemorsiamensa kanssa...😁


    • Jos jokin jumala on olemassa, niin toivottavasti en joudu sellaisen Taivaaksi kutsuttuun paikkaan, koska oikeasti se on rangaistus.

      Ajatellaanpa kristinuskon taivasta.

      Jos kaikki ne tollot, jotka luulevat pääsevänsä taivaaseen pääsevät sinne, niin sehän on jo pahin mahdollinen skenaario kaikille.

      Ajatelkaas mikä tappelu ja epäsopu siitä seuraa, kun vaikkapa adventistit huomaavat, että perkele, tännehän on päässyt katolisia ja jehoviakin. Ei saatana sentään, meitä on huijattu, ajattelee jokainen adventisti siinä vaiheessa ja päivä on pilalla. Ja samoin ajattelee jehovat ja katoliset, sekä kaikki muutkin eri kuppikuntien edustajat, koska he ovat olleet itsetyytyväisyydessään varmoja siitä, että vain he ja heidän kaverinsa pääsevät taivaaseen.

      No sitten kun totuus paljastuu siellä kullalla silatuilla kaduilla timantteja potkiessa, että sielläpä paikassa ei tehdä mitään muuta kuin palvotaan 24/7 koko ikuisuus yhtä huomionkipeää ja henkisesti tasapainotonta jumalaa, niin siitäpä sitten iloa riittää. Koko ikuisuudeksi.

      Eli todellisuudessa Taivas on rangaistus jokaiselle joka sinne joutuu ja kadotus yms paikka on oikeasti palkinto.

      Vai haluaako teistä oikeasti joku katsella/kuunnella Yksi-uskoa koko seuraavan ikuisuuden?

      En minäkään. Paitsi ettehän te tollot sitä ehdi katsella tai kuunnella, kun te palvotte yhtä huomionkipeää tolloa lakkaamatta, koko ikuisuuden.

      • Maistuisiko.taivas

        Pientä esimakua taivaasta saisi, kun olisi tuoliin sidottuna tv:n edessä, ja katselisi TV7:n tuotantoa viikon yhtä soittoa. Ääni täysillä, ei ruokaa, ei juomaa ei vessakäyntejä.

        Voisi olla melkoisen elämyksellinen viikko ;-)


      • Maistuisiko.taivas kirjoitti:

        Pientä esimakua taivaasta saisi, kun olisi tuoliin sidottuna tv:n edessä, ja katselisi TV7:n tuotantoa viikon yhtä soittoa. Ääni täysillä, ei ruokaa, ei juomaa ei vessakäyntejä.

        Voisi olla melkoisen elämyksellinen viikko ;-)

        Aika pitkälti näin!

        Eipä se siitä muuttuisi miksikään vaikka olisi kultaa ja hopeaa ahterin alla ja telkkarin reunat jaspista.


      • niin-

        Ei bushmanni jaksa siellä uskovien kanssa katsella maailman kaikkeutta ja vapaasti tehdä ja toeuttaa, tutkia sitä mitä kykenee, maailman kaikkeudessa. Uusi maa ja uusi taivas luvassa.
        Siellä voimme todeta pienen bushmannin pähkäilyt maailman kaikkeudesta ainakin osittain vääriksi.
        Kullat ja hopeat ovat vertauskuvallisia toki siellä niitäkin varmaan näkee.
        Paratiisi on hedelmällinen paikka.
        Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, saatikka vielä jos siellä joku adventisi, löytyy, kuten bushmannin vanhemmat ja siskot veljet, tai Jevontodistaja tai helluntalainen....

        Uskomattion seura ja kadotus on bushmannin mieleen, niin mikäs siinä sitten. Yrität sitten kuitenkin vielä vallata meidän pyhien leirin, mutta se jää vaan yritykseksi.
        Toivotaan, että tuomiosi, ei ole kovin iso, että et sortuisi koviin pahoihin asioihin.


      • niin- kirjoitti:

        Ei bushmanni jaksa siellä uskovien kanssa katsella maailman kaikkeutta ja vapaasti tehdä ja toeuttaa, tutkia sitä mitä kykenee, maailman kaikkeudessa. Uusi maa ja uusi taivas luvassa.
        Siellä voimme todeta pienen bushmannin pähkäilyt maailman kaikkeudesta ainakin osittain vääriksi.
        Kullat ja hopeat ovat vertauskuvallisia toki siellä niitäkin varmaan näkee.
        Paratiisi on hedelmällinen paikka.
        Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, saatikka vielä jos siellä joku adventisi, löytyy, kuten bushmannin vanhemmat ja siskot veljet, tai Jevontodistaja tai helluntalainen....

        Uskomattion seura ja kadotus on bushmannin mieleen, niin mikäs siinä sitten. Yrität sitten kuitenkin vielä vallata meidän pyhien leirin, mutta se jää vaan yritykseksi.
        Toivotaan, että tuomiosi, ei ole kovin iso, että et sortuisi koviin pahoihin asioihin.

        Uskonnot ovat kaikki typerää taikauskoa ja se selviää sinulle kuoltuasi.

        Tai eipäs selviäkään, kun kuolleena et huomaa tulleesi huijatuksi. Kuolleena et huomaa sitäkään, että sinulla oli yksi elämä ja se oli ENNEN kuolemaa.

        Siksi uskonnot ovat kyenneet huijaamaan hyväuskoisia hölmöjä jo tuhansia vuosia.


      • omalehmä
        niin- kirjoitti:

        Ei bushmanni jaksa siellä uskovien kanssa katsella maailman kaikkeutta ja vapaasti tehdä ja toeuttaa, tutkia sitä mitä kykenee, maailman kaikkeudessa. Uusi maa ja uusi taivas luvassa.
        Siellä voimme todeta pienen bushmannin pähkäilyt maailman kaikkeudesta ainakin osittain vääriksi.
        Kullat ja hopeat ovat vertauskuvallisia toki siellä niitäkin varmaan näkee.
        Paratiisi on hedelmällinen paikka.
        Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, saatikka vielä jos siellä joku adventisi, löytyy, kuten bushmannin vanhemmat ja siskot veljet, tai Jevontodistaja tai helluntalainen....

        Uskomattion seura ja kadotus on bushmannin mieleen, niin mikäs siinä sitten. Yrität sitten kuitenkin vielä vallata meidän pyhien leirin, mutta se jää vaan yritykseksi.
        Toivotaan, että tuomiosi, ei ole kovin iso, että et sortuisi koviin pahoihin asioihin.

        >>Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, saatikka vielä jos siellä joku adventisi, löytyy, kuten bushmannin vanhemmat ja siskot veljet, tai Jevontodistaja tai helluntalainen....>>

        Oletetaanpa, että nuo Raamatun henkilöt olisivat siellä taivaassa olemassa sellaisina kuin he aikanaan täällä maan päällä eläessään olivat, niin rohkenempa epäillä, että nykyajan uskovainen tuskin viihtyisi kovin hyvin heidänkään kanssaan. Taitaisi, jopa näiden raamatullisten persoonien Jumalakin olla toisen näköinen kuin nykypäivän uskovaisella.


      • niin-
        bushmanni kirjoitti:

        Uskonnot ovat kaikki typerää taikauskoa ja se selviää sinulle kuoltuasi.

        Tai eipäs selviäkään, kun kuolleena et huomaa tulleesi huijatuksi. Kuolleena et huomaa sitäkään, että sinulla oli yksi elämä ja se oli ENNEN kuolemaa.

        Siksi uskonnot ovat kyenneet huijaamaan hyväuskoisia hölmöjä jo tuhansia vuosia.

        Vaikka täällä on on värikästä ja hyviä asioita, pahuuden lisäksi niin ei tää minulle aivan riitä.
        Tiedän, että tulevaisuus Jeesuksen kanssa on sitä mitä minä haluan, täysin vapaa kaikesta pahuudesta, surusta, kuolemasta..
        Elämä jossa voi toteuttaa ja tutkia kaikkee mahdollista, ei elämisen huolia, vaan vapaana kaikkien pelastettujen kanssa ja nähdä Adam ja Eeva ja tietysti omia läheisiä ilman mitään kipuja.

        Sinulle riittää tämä elämä ja et hölmöydeltäsi muuta pysty ymmärtämään, niin silloinhan se on hyvä. Olet saanut sen mitä olet halunnut.

        Se on varmaa, että Jumala ON


      • niin-
        omalehmä kirjoitti:

        >>Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, saatikka vielä jos siellä joku adventisi, löytyy, kuten bushmannin vanhemmat ja siskot veljet, tai Jevontodistaja tai helluntalainen....>>

        Oletetaanpa, että nuo Raamatun henkilöt olisivat siellä taivaassa olemassa sellaisina kuin he aikanaan täällä maan päällä eläessään olivat, niin rohkenempa epäillä, että nykyajan uskovainen tuskin viihtyisi kovin hyvin heidänkään kanssaan. Taitaisi, jopa näiden raamatullisten persoonien Jumalakin olla toisen näköinen kuin nykypäivän uskovaisella.

        Jumala ei muutu.
        Jes. 41:4 Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama

        Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, alku ja loppu, ensimäinen ja viimeinen.

        Tottahan ne raamatunhenkilöt ovat samoja siellä taivaassa, eivät he muutu eri ihmisiksi. Eivät enää syntiä tee ja ovat erimuodossa, katoamattomuudessa...

        Hyvin viihdyn heidän parissaan. Olen jo raamatun välityksellä heihin tutustunut, eivät ole vieraita. Odotan oikein päästä heidän kanssaan juttusille.


      • iloinen_naurajaa
        niin- kirjoitti:

        Jumala ei muutu.
        Jes. 41:4 Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama

        Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, alku ja loppu, ensimäinen ja viimeinen.

        Tottahan ne raamatunhenkilöt ovat samoja siellä taivaassa, eivät he muutu eri ihmisiksi. Eivät enää syntiä tee ja ovat erimuodossa, katoamattomuudessa...

        Hyvin viihdyn heidän parissaan. Olen jo raamatun välityksellä heihin tutustunut, eivät ole vieraita. Odotan oikein päästä heidän kanssaan juttusille.

        Vittu, miten kukaan voi olla noin lapsellinen? Uskot tapaavasi satuhahmoja kuten Nooan?


      • niin- kirjoitti:

        Vaikka täällä on on värikästä ja hyviä asioita, pahuuden lisäksi niin ei tää minulle aivan riitä.
        Tiedän, että tulevaisuus Jeesuksen kanssa on sitä mitä minä haluan, täysin vapaa kaikesta pahuudesta, surusta, kuolemasta..
        Elämä jossa voi toteuttaa ja tutkia kaikkee mahdollista, ei elämisen huolia, vaan vapaana kaikkien pelastettujen kanssa ja nähdä Adam ja Eeva ja tietysti omia läheisiä ilman mitään kipuja.

        Sinulle riittää tämä elämä ja et hölmöydeltäsi muuta pysty ymmärtämään, niin silloinhan se on hyvä. Olet saanut sen mitä olet halunnut.

        Se on varmaa, että Jumala ON

        <<Se on varmaa, että Jumala ON>>

        Ja tämän varmuuden todisteena on kasa myyttejä ja nuotiotarinoita.

        Sinun jumalasi on olemassa yhtä varmasti kuin minkä muun tahansa myytin jumala.

        Se on ainoa varma asia. Enpä vielä juhlisi elämää kuoleman jälkeen.

        Minä uskon elämään ennen kuolemaa.


      • niin- kirjoitti:

        Ei bushmanni jaksa siellä uskovien kanssa katsella maailman kaikkeutta ja vapaasti tehdä ja toeuttaa, tutkia sitä mitä kykenee, maailman kaikkeudessa. Uusi maa ja uusi taivas luvassa.
        Siellä voimme todeta pienen bushmannin pähkäilyt maailman kaikkeudesta ainakin osittain vääriksi.
        Kullat ja hopeat ovat vertauskuvallisia toki siellä niitäkin varmaan näkee.
        Paratiisi on hedelmällinen paikka.
        Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, saatikka vielä jos siellä joku adventisi, löytyy, kuten bushmannin vanhemmat ja siskot veljet, tai Jevontodistaja tai helluntalainen....

        Uskomattion seura ja kadotus on bushmannin mieleen, niin mikäs siinä sitten. Yrität sitten kuitenkin vielä vallata meidän pyhien leirin, mutta se jää vaan yritykseksi.
        Toivotaan, että tuomiosi, ei ole kovin iso, että et sortuisi koviin pahoihin asioihin.

        <<Paratiisi on hedelmällinen paikka.
        Ikävystyis bushmanni siellä Jeesuksen Nooan, Abrahamin, Daavidin ym. seurassa, >>>

        Kun kerran olet varma, että tulet kuolemasi jälkeen nuo herrat tapaamaan, niin kysy puolestani pari kysymystä.

        Kysy Daavidilta että miltä tuntui tappaa niin monta ihmistä? Tottuiko hän koskaan tappamiseen? Oliko kuolevan ihmisen katselu viihdyttävää, vai miksi hän tappoi niin paljon.

        Noolta voisit kysyä, että miltä tuntui nähdä maailman suurin kansanmurha? Oliko helppoa olla pelastamatta hukkuvia naisia, miehiä ja lapsia? Näkikö hän monenkin vauvan hukkuvan ja miltä se tuntui? Oliko hänestä mukavaa nähdä maailman tuhoutuvan ympärillään ja tunsiko hän tehtävästään suurta ylpeyttä?

        Aabrahamilta voisit kysyä että miltä tuntui lähteä murhaamaan omaa poikaansa kun hänen umpihullu jumalansa sai sellaista päähän, että murhaa oma poikasi.


      • omalehmä
        bushmanni kirjoitti:

        <<Se on varmaa, että Jumala ON>>

        Ja tämän varmuuden todisteena on kasa myyttejä ja nuotiotarinoita.

        Sinun jumalasi on olemassa yhtä varmasti kuin minkä muun tahansa myytin jumala.

        Se on ainoa varma asia. Enpä vielä juhlisi elämää kuoleman jälkeen.

        Minä uskon elämään ennen kuolemaa.

        <<Se on varmaa, että Jumala ON>>,kirjoittaa "niin-"

        Viittaatko sanalla "Jumala" johonkin olemassaolevaan olioon vai ehkä pelkkään olemassaoloon sinänsä vai itse sanaan "Jumala"? Sehän nyt todellakin lienee selvää, että ainakin sanana jumala, on olemassa, niin kirjoitettuna sanana kuin lausuttuna äänneyhdistelmänä.


    • Kirjakääröt

      Joh.14:2 Biblia (1776). Minun Isäni huoneessa on monta asuinsiaa........ Siis kuplahalli.

    • Adventisti

      En voi kuvitella. Raamattu ei anna aiheesta tarpeeksi tietoa kuvitteluun. Ilmestyskirjan kuvaukset eivät ole nykypäivän mukaisia eivätkä anna todellista kuvaa siitä, mikä on tulossa. Ainoa, mikä on Raamatun mukaan ymmärrettävissä on se, että siellä ei ole syntiä eikä synnin vaikutuksia.

    • Saamaton.jumala

      Helvetin tylsä ja saamaton jumala, kun ei pysty luomaan edes selkeää kuvaa.
      Tämän saamattomuuden osoittaa jo se, että Raamatun tarinoiden pohjalle rakennettuja lahkoja on tuhansia pelkästään USA:ssa.

    • Pastori-Helsingistä

      Ahdasmielisten paskaläävä.
      Sellainen on se Jahven taivas.

    • UtopistinUtopia

      Taivaassa kaikki on puhadasta rakkautta, se pursuaa suuria rikkauksia, raikasta vettä ja puhdasta ruokaa - niin paljon kuin jokaikinen jaksaa vain syödä, juoda ja mukaansa kahmia. Ja se paikka kylpee autuaan jumalan kirkkauden valossa. Taivaassa ei ole yötä eikä päivää, siellä ei ole kipuja eikä sairauksia, ei petoja tai kuolemaa.

      • Kuis.se.nyt.tuollai

        Mihin taivaassa muka tarvitaan raikasta vettä tai puhdasta ruokaa? Henkiolennoilla tuskin on aineenvaihduntaa. Jos olisi, niin siitä olisi seurauksena monta ongelmallista kysymystä. Esimerkkinä vaikkapa pierun haju. Haiseeko pieru taivaassa paremmalta kuin täällä ajassa?

        Vai millaiseksi ihmisen olomuoto taivaassa ajatellaan? Onko se fyysinen vai jokin muu?


      • Kuis.se.nyt.tuollai
        Kuis.se.nyt.tuollai kirjoitti:

        Mihin taivaassa muka tarvitaan raikasta vettä tai puhdasta ruokaa? Henkiolennoilla tuskin on aineenvaihduntaa. Jos olisi, niin siitä olisi seurauksena monta ongelmallista kysymystä. Esimerkkinä vaikkapa pierun haju. Haiseeko pieru taivaassa paremmalta kuin täällä ajassa?

        Vai millaiseksi ihmisen olomuoto taivaassa ajatellaan? Onko se fyysinen vai jokin muu?

        Fyysisestä kehosta olisi seurauksena muitakin haasteellisia kysymyksiä kuin pierun haju, joista lopputulemana olisi "normaali" maanpäällinen elämä. Olisi omistava luokka, johtajia ja alamaisia, vaihdon välineitä kuten rahaa, olisi palvelu- ja tuotantoammatteja, energian tuotantoa jne jne....

        Eli kun sanotaan taivaassa olevan käsittämättömän ihanaa, niin kyllä se sitä olisikin. Tai sitten se ei olisi laisinkaan sellaista mitä me ihmiset elämällä tarkoitamme. Toteutumaton ja tarkemmin määrittämätön unelma lienee osuvin kuvaus taivaan ikuisesta auvosta.


      • Exap
        Kuis.se.nyt.tuollai kirjoitti:

        Fyysisestä kehosta olisi seurauksena muitakin haasteellisia kysymyksiä kuin pierun haju, joista lopputulemana olisi "normaali" maanpäällinen elämä. Olisi omistava luokka, johtajia ja alamaisia, vaihdon välineitä kuten rahaa, olisi palvelu- ja tuotantoammatteja, energian tuotantoa jne jne....

        Eli kun sanotaan taivaassa olevan käsittämättömän ihanaa, niin kyllä se sitä olisikin. Tai sitten se ei olisi laisinkaan sellaista mitä me ihmiset elämällä tarkoitamme. Toteutumaton ja tarkemmin määrittämätön unelma lienee osuvin kuvaus taivaan ikuisesta auvosta.

        "Toteutumaton ja tarkemmin määrittämätön unelma lienee osuvin kuvaus taivaan ikuisesta auvosta."

        Niin, joillekin kyllä. Mutta monet hakevat tuota ihan vääristä asioista maan päältä, unohtaen sen, että voimme löytää sopusoinnun ja rauhan elämään ihan täällä omassa ruumiissamme ja jo kauan ennen kuolemaa. Sitä kutsutaan uskonelämäksi tai elämäksi Kristuksen kanssa.

        Toki siihen helpottaa jos pysyy kaukana adventistisista harhaopeista.


      • Exap kirjoitti:

        "Toteutumaton ja tarkemmin määrittämätön unelma lienee osuvin kuvaus taivaan ikuisesta auvosta."

        Niin, joillekin kyllä. Mutta monet hakevat tuota ihan vääristä asioista maan päältä, unohtaen sen, että voimme löytää sopusoinnun ja rauhan elämään ihan täällä omassa ruumiissamme ja jo kauan ennen kuolemaa. Sitä kutsutaan uskonelämäksi tai elämäksi Kristuksen kanssa.

        Toki siihen helpottaa jos pysyy kaukana adventistisista harhaopeista.

        >>> että voimme löytää sopusoinnun ja rauhan elämään ihan täällä omassa ruumiissamme ja jo kauan ennen kuolemaa. Sitä kutsutaan uskonelämäksi tai elämäksi Kristuksen kanssa. >>>

        Miten tämä ilmenee omassa elämässäsi? Olen ilolla pannut merkille, että argumentaatiosi on lähentynyt huomattavasti omaani, joten ainakaan siinä suhteessa uskonelämä ja erilaiset mielikuvitushahmot ja niihin turvaaminen ei näy sinusta mitenkään.

        Voisiko elämä Aku Ankan kanssa tuottaa saman? Tai Hämähäkkimiehen?

        >>> Toki siihen helpottaa jos pysyy kaukana adventistisista harhaopeista. >>>

        Eli tämä Kristus yms ja se uskonelämä ei voi vaikuttaa kovin voimakkaasti kehenkään, jos jokin asia, kuten määrittelemäsi adventistinen harhaoppi, voi saada ihmisen olemaan kokematta tätä sopusointua ja rauhaa. Eli adventismi on voimakkaampi kuin sinun mielikuvitusystäväsi, jos se saa eliön olemaan löytämättä sinun mielikuvituksesi mukaista tilannetta.

        Mitä virkaa on sellaisella mielikuvitusystävällä, johon ei voi luottaa tiukassa paikassa?


    • oipoi

      Taivasta ei ole sen enempää mitä teleskoopilla näkee.
      Mutta jos sellainen paikka olisi ja se täynnä uskovaisia niin se olisi yhtä helvettiä se.
      Kannattaa luoda ja elää sitä taivasta mahdollisuuksien mukaan jo eläissään. Suattaapi olla hyvinnii niinnii, ettei sille optiolle lunastajaa löydy. Vihtaasi on kustu.

    • Huuhaajumalat

      Jumalat pettävät aina. Samoin tekevät lahkot ja kirkot sekä niiden papit ja pastorit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe