vain yksi totuus

yksi-kolmesta

On olemassa vain yksi totuus, joka voi johtaa sielun pelastumiseen ja suurelle Babylonille varatuista vitsauksista ja tuhosta pelastumiseen. Siitä totuudesta kertoo Raamattu ja sen selväkielinen selitys, Jumalan valtakunta ja Jeesuksen kristuksen evankeliumi blogi.

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/

Jumalan lapsia on runsain määrin helluntaiseurakunnassa ja muissa evankeelisissa järjestöissä. Jumala kutsuu nyt omaa kansaansa ulos niistä. (Ilm 18) Eroat portosta ja lähdet ulos suuresta Babylonista siten, että hylkäät katolisilta isiltä peräisin olevat harhaopit kolmiyhteisestä jumalasta ja ikuisesta piinahelvetistä. Ne opit juontavat juurensa muinaiseen Babyloniaan...

tunnistat mysteeriuskonnon siitä, että siinä uskotaan mysteeriin, jota ei voida järjellä käsittää eikä ymmärryksellä ymmärtää. Se on vain pidettävä totena "tai muuten joutuu helvettiin..." (ja tulee erotetuksi yhteisöstä)... Mysteeri on se, että Jeesus on täysi ihminen ja Jumala olematta ihmisenä luotu olento ja kokonaan eri olevainen/persoona kuin Jumala, joka on hänen isänsä. Jos pidät totena nuo väitteet, niin olet sisällä suuressa Babylonissa...

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/08/10/jumala-tuli-ihmiseksi/
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/08/11/jeesus-kristus-on-ihminen/

73

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö sinua yhtään häiritse, että ainoastaan Jehovan todistajat kieltävät kolmiyhteisen Jumalan? Kaikki muut kirkkokunnat Suomessa uskovat kolminaisuusoppiin. Saarnaat siis Jehovan todistajien oppia. Raamatun selvä todistus on, että Jeesus on Jumala:

      ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

      Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

      "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
      "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

      Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

      "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

      Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

      "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

      Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

      "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

      "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

      "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

      "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

      "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

      "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

      "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

      "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

      Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

      "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

      "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

      "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

      "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

      "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

      "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

      ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

      "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

      Puhutaanko tässä vain ihmisestä?


      • ""Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14"

        Sana eli logos on abstraktio, ei henkilö. Jumala on luonut sanallaan, viisaudellaan, taidollaan ja voimallaan kaiken, mitä on olemassa. Kaikki nämä sanat ovat abstraktioita, eivät henkilöitä. (Snl 3:19; 8:12-36; Jer 10:12; 51:15; Psa 33:6-9) Luomiskertomuksessa ei mainita henkilöä Jeesusta kristusta, joka olisi luonut maailman isän työtoverina. (1Moos 1-2) Isä Jumala on luonut yksin tämän maailman profeettojen, Jeesuksen ja apostolien todistuksen mukaan. (Apt 4:24-31; 17_22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; jne.)

        Ne ihmiset, joihin Jumalan sana tuli, ovat syntyneet Jumalasta, eivät ihmisistä, ja heidän joukossaan Jeesus kristus on esikoinen sekä ajallisesti että myös arvossa ensimmäinen. (Joh 1:12-14) Jumalan sana ei ole henkilö vaan se on isän Jumalan sana, joka tuli Jeesukselle ja jonka sanan isä Jumala puhui poikansa Jeesuksen kautta. (Joh 14_9-11, 24; 12_42-50; Matt 13_3-23;M Hebr 1:1)

        Jumalan sana on valo, joka oli tulossa maailmaan ja sen kautta Jumala on luonut kaiken. Se sama Jumalan sana "tuli lihaksi" Jeesuksessa kristuksessa, jota Jumalan ainoaksi pojaksi sanotaan, koska hän on se ennustusten lupaama kristus ja voideltu kuningas Israelille sekä valo pakanoille: ihminen, ei Jumala.

        Ihmisistä käytetään sanaa "jumala" ja "herra" (JHVH), kun he edustavat isää Jumalaa maan päällä tuomitessaan ja hallitessaan kansaa maan päällä, tai toimiessaan Jumalan sanansaattajana kuten se enkeli, joka puhui Jumalan sanan Moosekselle kasvoista kasvoihin. (2Moos 4:16; 7:1; 20:20-23; 23:20-23; 5Moos 24:10; 1Sa, 2:25; Apt 7:20-45; Joh 5:42-44; jne.)

        Olepa kerrankin mies ja ota selvää siitä, mitä Raamatussa heprean, aramean ja kreikankielellä sanotaan, sen sijaan, että pitäisit sokeasti totena oppi-isiesi ja idoliesi virheelliset tulkinnat Raamatusta. Älä vedä hernettä nenääsi sen vuoksi, että sanon sinua katolisessa uskossa olevaksi eksyneeksi vuohipukiksi.


      • markku.lievonen

        Jos sallit vakavasti pohtia ihmisen pelastumista, niin on vain yksi ainoa tie ja usko. Punainen lanka on juuri ihmisen ja JUMALAN välillä JUMALAN Poika Jeesus Kristus.

        Jos ihmisen ymmärryksessä / uskossa ei ole tuota siltaa JUMALAN luo, niin ihminen ei ole pelastunut.

        Aikuisen oikeesti on kaksi rantaa. Ihminen ja JUMALA tämän välille näkymätön kaikkivaltias JUMALA on aivoittanut Jeesuksen Kristuksen. Jos väität siltaa / Jeesusta JUMALAKSI, nin sinulla ei ole siltaa todellisen kaikkivaltiaan JUMALAN luo.

        Kuten tiedät, jota on moneen kertaan jo toistettu, niin JUMALA aivoitti pelastaa ihmisen Poikansa KAUTTA.

        Kuten Pyhässä Hengessä oleva lukija havainnoi, niin et todella ymmärrä tuomasi ilmolituksia Raamatun valossa ja juuri siitä syytä kun haluamasi laaja-alainen uskonnollisuus ohjaa ymmärrystäsi.
        Todelllisuus on, miten Jeesus on edelleen oikeassa, miten häneen uskovat edustavat kautta aikain piskuista ryhmää.
        Maailmassa ei ole ollut ja ei tule olemaan valtauskoa Jeesukseen,- mutta sitä enemmän uskontoja aiheeseen liittyen.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        ""Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14"

        Sana eli logos on abstraktio, ei henkilö. Jumala on luonut sanallaan, viisaudellaan, taidollaan ja voimallaan kaiken, mitä on olemassa. Kaikki nämä sanat ovat abstraktioita, eivät henkilöitä. (Snl 3:19; 8:12-36; Jer 10:12; 51:15; Psa 33:6-9) Luomiskertomuksessa ei mainita henkilöä Jeesusta kristusta, joka olisi luonut maailman isän työtoverina. (1Moos 1-2) Isä Jumala on luonut yksin tämän maailman profeettojen, Jeesuksen ja apostolien todistuksen mukaan. (Apt 4:24-31; 17_22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; jne.)

        Ne ihmiset, joihin Jumalan sana tuli, ovat syntyneet Jumalasta, eivät ihmisistä, ja heidän joukossaan Jeesus kristus on esikoinen sekä ajallisesti että myös arvossa ensimmäinen. (Joh 1:12-14) Jumalan sana ei ole henkilö vaan se on isän Jumalan sana, joka tuli Jeesukselle ja jonka sanan isä Jumala puhui poikansa Jeesuksen kautta. (Joh 14_9-11, 24; 12_42-50; Matt 13_3-23;M Hebr 1:1)

        Jumalan sana on valo, joka oli tulossa maailmaan ja sen kautta Jumala on luonut kaiken. Se sama Jumalan sana "tuli lihaksi" Jeesuksessa kristuksessa, jota Jumalan ainoaksi pojaksi sanotaan, koska hän on se ennustusten lupaama kristus ja voideltu kuningas Israelille sekä valo pakanoille: ihminen, ei Jumala.

        Ihmisistä käytetään sanaa "jumala" ja "herra" (JHVH), kun he edustavat isää Jumalaa maan päällä tuomitessaan ja hallitessaan kansaa maan päällä, tai toimiessaan Jumalan sanansaattajana kuten se enkeli, joka puhui Jumalan sanan Moosekselle kasvoista kasvoihin. (2Moos 4:16; 7:1; 20:20-23; 23:20-23; 5Moos 24:10; 1Sa, 2:25; Apt 7:20-45; Joh 5:42-44; jne.)

        Olepa kerrankin mies ja ota selvää siitä, mitä Raamatussa heprean, aramean ja kreikankielellä sanotaan, sen sijaan, että pitäisit sokeasti totena oppi-isiesi ja idoliesi virheelliset tulkinnat Raamatusta. Älä vedä hernettä nenääsi sen vuoksi, että sanon sinua katolisessa uskossa olevaksi eksyneeksi vuohipukiksi.

        Ensimmäiset englanninkieliset Raamatut ovat kääntäneet pronominin "autos" ja "houtos" sanoilla "se" ja "tämä", aivan niin kuin oikein on kääntää, jakeissa Joh 1:1-3. Viittaan käännöksiin Tyndale Bible ja King Henry's the Great Bible.

        http://www.biblestudytools.com/tyn/john/1.html

        Johannes tai hänen opetuslapsensa, jotka kirjoittivat evankeliumin Johanneksen nimessä, eivät siis väittäneet Jeesuksen olleen isän tykönä ennen maailman luomista vaan sanoivat Jumalan sanan olleen siellä ja sen sanan kautta Jumala on luonut kaiken, mitä on olemassa. Sen saman sanan lupauksen mukaan on syntynyt Jeesus kristus, josta tuli vapahtaja ja pelastaja Israelin kansan keskeltä (juutalaisista).


      • "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan."

        Jeesus ei sanonut olevansa Jumala. Hän sanoi olevansa Jumalan poika. (Joh 10:25-36) Jeesus viittasi Psalmiin 82:1,6, jossa "jumaliksi" sanotaan niitä ihmisiä, jotka tuomitsivat Israelia tuomareina. Heidän tuli tuomita kansaa Jumalalta saamansa sanan mukaan ja sen vuoksi heitä sanottiin "jumaliksi", että "Jumalan sana tuli heille". (Joh 10_35) Tai sen olisi pitänyt tulla heille, jos he olisivat tuominneet kansaa oikein.

        Koska et tunne Raamattua kovin hyvin, niin et tiedä sitä, että Raamatussa sanotaan "jumaliksi" niitä ihmisiä, jotka tuomitsivat ja hallitsivat kansaa Jumalan edustajina Mooseksen ajoista lähtien. Tämä asia on tunnettu teologiaa opiskelleille, mutta he vaikenevat jostakin syystä tästä asiasta opettaessaan seurakuntaa kirkoissaan ja järjestöissään. Voit todeta väitteeni todeksi tutkimalla seuraavat jakeet ja niiden kommentaarit:

        2Moos 4:16; 7:1; 21:6; 22:8-9; 1Sam 2:25; Psa 82_1, 6

        Tämä asia on myös monien vapaiden suuntien ja pienten herätysliikkeiden tiedossa, mutta Petri Paavolasta en mene takuita antamaan, koska hänen Raamatun tietämyksensä on suppea ja puutteellinen sekä ennakkoluulojen vääristämä. Älä luota häneen missään asiassa.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/01/29/neitseesta-syntyminen-raamatussa/

        Vai on sana muka abstraktio, kuitenkin "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme," sana siis tuli lihaksi, joka tarkoittaa Jeesusta. Sana on Jeesus, ei mikään abstraktio, ja tämä sana on Jumala.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan."

        Jeesus ei sanonut olevansa Jumala. Hän sanoi olevansa Jumalan poika. (Joh 10:25-36) Jeesus viittasi Psalmiin 82:1,6, jossa "jumaliksi" sanotaan niitä ihmisiä, jotka tuomitsivat Israelia tuomareina. Heidän tuli tuomita kansaa Jumalalta saamansa sanan mukaan ja sen vuoksi heitä sanottiin "jumaliksi", että "Jumalan sana tuli heille". (Joh 10_35) Tai sen olisi pitänyt tulla heille, jos he olisivat tuominneet kansaa oikein.

        Koska et tunne Raamattua kovin hyvin, niin et tiedä sitä, että Raamatussa sanotaan "jumaliksi" niitä ihmisiä, jotka tuomitsivat ja hallitsivat kansaa Jumalan edustajina Mooseksen ajoista lähtien. Tämä asia on tunnettu teologiaa opiskelleille, mutta he vaikenevat jostakin syystä tästä asiasta opettaessaan seurakuntaa kirkoissaan ja järjestöissään. Voit todeta väitteeni todeksi tutkimalla seuraavat jakeet ja niiden kommentaarit:

        2Moos 4:16; 7:1; 21:6; 22:8-9; 1Sam 2:25; Psa 82_1, 6

        Tämä asia on myös monien vapaiden suuntien ja pienten herätysliikkeiden tiedossa, mutta Petri Paavolasta en mene takuita antamaan, koska hänen Raamatun tietämyksensä on suppea ja puutteellinen sekä ennakkoluulojen vääristämä. Älä luota häneen missään asiassa.

        Jeesus ei korjannut opetuslapsiaan ja muita ihmisiä, kun nämä toivat julki taikauskoisia tai teologisesti virheellisiä opetuksia. Opetuslapset uskoivat "aaveisiin" eli kuolleiden ihmisten henkiin, mutta Jeesus ei korjannut heidän virheellistä uskomustaan, vaikka ei todennäköisesti itse pitänyt totena "aaveiden" ilmestymistä ihmisille.

        Matteuksen evankeliumi:
        14:26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.

        Markuksen evankeliumi:
        6:49 Mutta nähdessään hänen kävelevän järven päällä he luulivat häntä aaveeksi ja rupesivat huutamaan;

        Luukkaan evankeliumi:
        24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen (aaveen eli kuolleen ihmisen hengen).

        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."

        Jeesuksella ja opetuslapsilla ei ollut tapana korjata kuulijoiden jokaista virheellistä käsitystä tai taikauskoista näkemystä. He saattoivat jopa käyttää niitä uskomuksia apuna opettaessaan heille totuutta... se, että juutalaisia taruja käytetään apuna nuhtelun, varoitukseen, kehotukseen tai opetukseen ei tee niistä taruista kokonaan totuutta.

        http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/Rikas-mies-ja-Lasarus-tausta-ja-selitys.pdf


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Vai on sana muka abstraktio, kuitenkin "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme," sana siis tuli lihaksi, joka tarkoittaa Jeesusta. Sana on Jeesus, ei mikään abstraktio, ja tämä sana on Jumala.

        Jumalan sana voi "tulla lihaksi" sinussa tai minussa, kun se sulautuu uskossa meihin. (Hebr 4:2)

        Jumalan sana piti sisällään lupauksen tulevasta messiaasta, joka lupaus toteutui Kristuksen syntymässä, elämässä ja kuolemassa. Sana tuli sillä tavalla lihaksi, mutta se sana ei ollut henkilö, Jeesus kristus, joka olisi ollut elävä persoona Jumalan tykönä ennen maailman luomista.

        Jumalan sana on abstraktio, joka pysyy niissä, jotka ovat ottaneet sen vastaan ja säilyttävät sen sydämessään.

        1Joh 2:24 Minkä (sanan) te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se (sana), jonka olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte pojassa ja isässä.

        Jumalan sana ei ole henkilö vaan se on se sana, jonka isä Jumala antoi pojalleen Jeesukselle. Jeesus antoi sen sanan opetuslapsilleen ja me uskomme sen sanan kautta isään Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen, iankaikkiseksi elämäksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

        Johanneksen evankeliumi:
        17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

        Vertaa kylväjään, joka on Jeesus ja joka Jeesus-kylväjä kylvää isänsä sanaa opetuslapsiin. (Matt 13:3-23)

        Jeesusta kutsutaan myös nimellä "Jumalan sana" (Ilm 19_13), mutta Jumalan sana (abstraktio) ja Jeesus kristus on silti erotettu selvästi toisistaan Raamatussa. Vain eksynyt sielu samaistaa nämä kaksi toisiinsa "kaikissa" kohdissa...


      • markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Vai on sana muka abstraktio, kuitenkin "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme," sana siis tuli lihaksi, joka tarkoittaa Jeesusta. Sana on Jeesus, ei mikään abstraktio, ja tämä sana on Jumala.

        Siis Jeesus valehteli opettaessaan tämän;

        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

        Juuri tuohon liittyen näkymätön kaikkivaltias JUMALA toimii olemuksensda mukaisesti aina jonkun näkyväisen kautta. Niin, mm Sanahan / sen sisältö on JUMALA, joka ei näy.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        ""Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14"

        Sana eli logos on abstraktio, ei henkilö. Jumala on luonut sanallaan, viisaudellaan, taidollaan ja voimallaan kaiken, mitä on olemassa. Kaikki nämä sanat ovat abstraktioita, eivät henkilöitä. (Snl 3:19; 8:12-36; Jer 10:12; 51:15; Psa 33:6-9) Luomiskertomuksessa ei mainita henkilöä Jeesusta kristusta, joka olisi luonut maailman isän työtoverina. (1Moos 1-2) Isä Jumala on luonut yksin tämän maailman profeettojen, Jeesuksen ja apostolien todistuksen mukaan. (Apt 4:24-31; 17_22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24; jne.)

        Ne ihmiset, joihin Jumalan sana tuli, ovat syntyneet Jumalasta, eivät ihmisistä, ja heidän joukossaan Jeesus kristus on esikoinen sekä ajallisesti että myös arvossa ensimmäinen. (Joh 1:12-14) Jumalan sana ei ole henkilö vaan se on isän Jumalan sana, joka tuli Jeesukselle ja jonka sanan isä Jumala puhui poikansa Jeesuksen kautta. (Joh 14_9-11, 24; 12_42-50; Matt 13_3-23;M Hebr 1:1)

        Jumalan sana on valo, joka oli tulossa maailmaan ja sen kautta Jumala on luonut kaiken. Se sama Jumalan sana "tuli lihaksi" Jeesuksessa kristuksessa, jota Jumalan ainoaksi pojaksi sanotaan, koska hän on se ennustusten lupaama kristus ja voideltu kuningas Israelille sekä valo pakanoille: ihminen, ei Jumala.

        Ihmisistä käytetään sanaa "jumala" ja "herra" (JHVH), kun he edustavat isää Jumalaa maan päällä tuomitessaan ja hallitessaan kansaa maan päällä, tai toimiessaan Jumalan sanansaattajana kuten se enkeli, joka puhui Jumalan sanan Moosekselle kasvoista kasvoihin. (2Moos 4:16; 7:1; 20:20-23; 23:20-23; 5Moos 24:10; 1Sa, 2:25; Apt 7:20-45; Joh 5:42-44; jne.)

        Olepa kerrankin mies ja ota selvää siitä, mitä Raamatussa heprean, aramean ja kreikankielellä sanotaan, sen sijaan, että pitäisit sokeasti totena oppi-isiesi ja idoliesi virheelliset tulkinnat Raamatusta. Älä vedä hernettä nenääsi sen vuoksi, että sanon sinua katolisessa uskossa olevaksi eksyneeksi vuohipukiksi.

        Jumalan sana Johanneksen evankeliumissa
        Julkaistu lokakuu 21, 2017 by jumalanvaltakuntablog

        Johanneksen evankeliumin alkua on käytetty vahvana todisteena siitä, että Jeesus kristus on ollut elävänä olentona tai henkilönä (persoonana) Jumalan tykönä jo ennen tämän maailman luomista. Samaa kohtaa on käytetty sen tukena, että Jeesus kristus on luonut isänsä Jumalan tahdosta tai käskystä tämän maailman.

        Johanneksen tarkoitus ei varmastikaan ollut väittää Jeesusta isän vertaiseksi Jumalaksi tai luojaksi. Johannes kertoo evankeliuminsa tarkoituksen hyvin selvästi sen lopussa:

        ”…mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on kristus, Jumalan poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.” (Joh 20:31)

        Tästä ja muista Johanneksen sekä muiden apostolien kirjoituksista ja puheista huolimatta Jeesusta on väitetty isän vertaiseksi Jumalaksi ja kaiken luojaksi. Huomaat Raamatusta hyvin selvästi sen, että Jeesus, apostolit ja profeetat pitivät isää Jumalaa yksin kaiken luojana. (Apt 4:24-31; 17:22-31; Ilm 4:8-11; Jes 44:24, jne.) On siis Raamatun ulkopuolelta tuleva väite sanoa Jeesuksen luoneen tämän maailman isänsä tahdosta tai tämän työtoverina! Sekään ei ole totta, että Jeesus olisi isää alempi luoja-jumala (demiurgi), jollaisena areiolaiset häntä pitävät.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Jumalan sana voi "tulla lihaksi" sinussa tai minussa, kun se sulautuu uskossa meihin. (Hebr 4:2)

        Jumalan sana piti sisällään lupauksen tulevasta messiaasta, joka lupaus toteutui Kristuksen syntymässä, elämässä ja kuolemassa. Sana tuli sillä tavalla lihaksi, mutta se sana ei ollut henkilö, Jeesus kristus, joka olisi ollut elävä persoona Jumalan tykönä ennen maailman luomista.

        Jumalan sana on abstraktio, joka pysyy niissä, jotka ovat ottaneet sen vastaan ja säilyttävät sen sydämessään.

        1Joh 2:24 Minkä (sanan) te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se (sana), jonka olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte pojassa ja isässä.

        Jumalan sana ei ole henkilö vaan se on se sana, jonka isä Jumala antoi pojalleen Jeesukselle. Jeesus antoi sen sanan opetuslapsilleen ja me uskomme sen sanan kautta isään Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen, iankaikkiseksi elämäksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

        Johanneksen evankeliumi:
        17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

        Vertaa kylväjään, joka on Jeesus ja joka Jeesus-kylväjä kylvää isänsä sanaa opetuslapsiin. (Matt 13:3-23)

        Jeesusta kutsutaan myös nimellä "Jumalan sana" (Ilm 19_13), mutta Jumalan sana (abstraktio) ja Jeesus kristus on silti erotettu selvästi toisistaan Raamatussa. Vain eksynyt sielu samaistaa nämä kaksi toisiinsa "kaikissa" kohdissa...

        Raamattu on käännetty kolmiyhteiseen jumalaan uskovien toimesta systemaattisesti väärin. Demonstratiivipronominit on käännetty persoonapronomilla silloin kun puhutaan Jumalan hengestä tai sanasta, jotka eivät ole persoonia vaan ovat abstraktioita ja kuvaavat Jumalan voimaa tai tapaa toimia tässä maailmassa. Vanhimmat englanninkieliset käännökset käänsivät pronominit ”autos” ja ”houtos” vielä sanoilla ”se” ja ”tämä” niin kuin on oikein kääntää, mutta sen jälkeen kyseiset pronominit on käännetty virheellisesti tukemaan kolmiyhteisen jumalan oppia. (Joh 1:2-3, Tyndale’s Bible ja King Henry’s The Great Bible).

        http://www.biblestudytools.com/tyn/john/1.html

        http://www.bibles-online.net/1541/NewTestament/4-John/


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Raamattu on käännetty kolmiyhteiseen jumalaan uskovien toimesta systemaattisesti väärin. Demonstratiivipronominit on käännetty persoonapronomilla silloin kun puhutaan Jumalan hengestä tai sanasta, jotka eivät ole persoonia vaan ovat abstraktioita ja kuvaavat Jumalan voimaa tai tapaa toimia tässä maailmassa. Vanhimmat englanninkieliset käännökset käänsivät pronominit ”autos” ja ”houtos” vielä sanoilla ”se” ja ”tämä” niin kuin on oikein kääntää, mutta sen jälkeen kyseiset pronominit on käännetty virheellisesti tukemaan kolmiyhteisen jumalan oppia. (Joh 1:2-3, Tyndale’s Bible ja King Henry’s The Great Bible).

        http://www.biblestudytools.com/tyn/john/1.html

        http://www.bibles-online.net/1541/NewTestament/4-John/

        Jumalan sanan on väitetty olevan Jeesus kristus Johanneksen evankeliumin alussa, koska se ”oli tuleva maailmaan” ja ”oman kansansa tykö”, ja se ”tuli lihaksi”. Miten abstraktio voisi tulla lihaksi? Eikö tämä ole selvä todiste siitä, että Jumalan tykönä asunut iankaikkinen Henki tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi? Ei. Toki perinteiseen katoliseen oppiin uskovat ajattelevat näiden sanojen tarkoittavan sitä, mutta totuutta rakastava sielu löytää sanojen syvemmän merkityksen tutkimalla tarkemmin alkukieliä ja Raamattua sen kirjoittajien ajatusmaailmasta käsin. Raamatussa puhutaan yleisesti siitä, miten ”Jumalan sana” tulee profeetoille ja heidän kauttaan Jumalan kansalle, Israelille. (1Kun 19:9; Jer 13:3; 28:12; 33:1; Hes 24:1; Joh 10:35) Huomaa, että ”Jumalan sana” on aina abstraktio, ei koskaan henkilö – ei edes Jeesuksen puheessa! (Joh 14:9-11, 24; 12:42-50; Matt 13:3-23; Hebr 1:1)

        On tunnettu tosiasia, että Johannes ei kirjoittanut itse kaikkia kirjoituksia, jotka kulkevat hänen nimellään. Johanneksen opetuslapset vähintäänkin auttoivat vanhaa apostolia kirjoittamisessa tai sitten he kirjoittivat kaiken hänen sanelustaan ja nimessään, niin että saattoivat lisätä omia ajatuksiaan ja mieltymyksiään kirjoituksiin. On tunnettua, että Johanneksen opetuslapset saivat vaikutteita juutalaisen filosofin Filon Aleksandrialaisen filosofiasta. Hän selitti Jumalan sanan tai viisauden olevan se perimmäinen prinsiippi, jonka kautta Jumala on luonut kaiken. Johanneksen opetuslapset tai viimeistään katoliset isät selittivät tämän Logoksen (Jumalan sana) olevan elävä henkilö (persoona), joka on Jeesus kristus. Profeetat, Jeesus ja apostolit eivät tienneet tästä vääristellystä ”logoksesta”, mutta Paavali varoitti siitä yhdessä profeettojen kanssa. (2Tess 2; 2Kor 11:4; Jes 14:1-27; Hes 28:1-19)

        http://www2.kenyon.edu/Depts/Religion/Fac/Suydam/Reln225/Logos.htm
        http://www.inri.fi/jumala/Johannes-Cerinthus-doketismi.pdf


      • markku.lievonen
        yksi-kolmesta kirjoitti:

        Jumalan sana voi "tulla lihaksi" sinussa tai minussa, kun se sulautuu uskossa meihin. (Hebr 4:2)

        Jumalan sana piti sisällään lupauksen tulevasta messiaasta, joka lupaus toteutui Kristuksen syntymässä, elämässä ja kuolemassa. Sana tuli sillä tavalla lihaksi, mutta se sana ei ollut henkilö, Jeesus kristus, joka olisi ollut elävä persoona Jumalan tykönä ennen maailman luomista.

        Jumalan sana on abstraktio, joka pysyy niissä, jotka ovat ottaneet sen vastaan ja säilyttävät sen sydämessään.

        1Joh 2:24 Minkä (sanan) te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se (sana), jonka olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte pojassa ja isässä.

        Jumalan sana ei ole henkilö vaan se on se sana, jonka isä Jumala antoi pojalleen Jeesukselle. Jeesus antoi sen sanan opetuslapsilleen ja me uskomme sen sanan kautta isään Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen, iankaikkiseksi elämäksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

        Johanneksen evankeliumi:
        17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

        Vertaa kylväjään, joka on Jeesus ja joka Jeesus-kylväjä kylvää isänsä sanaa opetuslapsiin. (Matt 13:3-23)

        Jeesusta kutsutaan myös nimellä "Jumalan sana" (Ilm 19_13), mutta Jumalan sana (abstraktio) ja Jeesus kristus on silti erotettu selvästi toisistaan Raamatussa. Vain eksynyt sielu samaistaa nämä kaksi toisiinsa "kaikissa" kohdissa...

        Niin, toitpa valaisevasti esille, mitä Sana on. Juuri sanan sisällön kautta / avulla ihminen voi tietää ja tehdä JUMALAN tahdon. Sanan sisällön avullahan ihminen kirkastaa JUMALAN ruumiissaan.
        Punainen lanka on juuri tässä,- kuka on sanan sisällön aivoittaja. Tämä on se näkymätön kaikkivaltias JUMALA.
        Niin, onhan ihminen uudestisyntynyt juuri tämän kaikkivaltiaan näkymättömän JUMALAN aivoittamasta Sanasta.

        23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Jumalan sanan on väitetty olevan Jeesus kristus Johanneksen evankeliumin alussa, koska se ”oli tuleva maailmaan” ja ”oman kansansa tykö”, ja se ”tuli lihaksi”. Miten abstraktio voisi tulla lihaksi? Eikö tämä ole selvä todiste siitä, että Jumalan tykönä asunut iankaikkinen Henki tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi? Ei. Toki perinteiseen katoliseen oppiin uskovat ajattelevat näiden sanojen tarkoittavan sitä, mutta totuutta rakastava sielu löytää sanojen syvemmän merkityksen tutkimalla tarkemmin alkukieliä ja Raamattua sen kirjoittajien ajatusmaailmasta käsin. Raamatussa puhutaan yleisesti siitä, miten ”Jumalan sana” tulee profeetoille ja heidän kauttaan Jumalan kansalle, Israelille. (1Kun 19:9; Jer 13:3; 28:12; 33:1; Hes 24:1; Joh 10:35) Huomaa, että ”Jumalan sana” on aina abstraktio, ei koskaan henkilö – ei edes Jeesuksen puheessa! (Joh 14:9-11, 24; 12:42-50; Matt 13:3-23; Hebr 1:1)

        On tunnettu tosiasia, että Johannes ei kirjoittanut itse kaikkia kirjoituksia, jotka kulkevat hänen nimellään. Johanneksen opetuslapset vähintäänkin auttoivat vanhaa apostolia kirjoittamisessa tai sitten he kirjoittivat kaiken hänen sanelustaan ja nimessään, niin että saattoivat lisätä omia ajatuksiaan ja mieltymyksiään kirjoituksiin. On tunnettua, että Johanneksen opetuslapset saivat vaikutteita juutalaisen filosofin Filon Aleksandrialaisen filosofiasta. Hän selitti Jumalan sanan tai viisauden olevan se perimmäinen prinsiippi, jonka kautta Jumala on luonut kaiken. Johanneksen opetuslapset tai viimeistään katoliset isät selittivät tämän Logoksen (Jumalan sana) olevan elävä henkilö (persoona), joka on Jeesus kristus. Profeetat, Jeesus ja apostolit eivät tienneet tästä vääristellystä ”logoksesta”, mutta Paavali varoitti siitä yhdessä profeettojen kanssa. (2Tess 2; 2Kor 11:4; Jes 14:1-27; Hes 28:1-19)

        http://www2.kenyon.edu/Depts/Religion/Fac/Suydam/Reln225/Logos.htm
        http://www.inri.fi/jumala/Johannes-Cerinthus-doketismi.pdf

        Jumalan sanan on väitetty olevan Jeesus kristus Johanneksen evankeliumin alussa, koska se ”oli tuleva maailmaan” ja ”oman kansansa tykö”, ja se ”tuli lihaksi”. Miten abstraktio voisi tulla lihaksi? Eikö tämä ole selvä todiste siitä, että Jumalan tykönä asunut iankaikkinen Henki tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi? Ei. Toki perinteiseen katoliseen oppiin uskovat ajattelevat näiden sanojen tarkoittavan sitä, mutta totuutta rakastava sielu löytää sanojen syvemmän merkityksen tutkimalla tarkemmin alkukieliä ja Raamattua sen kirjoittajien ajatusmaailmasta käsin. Raamatussa puhutaan yleisesti siitä, miten ”Jumalan sana” tulee profeetoille ja heidän kauttaan Jumalan kansalle, Israelille. (1Kun 19:9; Jer 13:3; 28:12; 33:1; Hes 24:1; Joh 10:35) Huomaa, että ”Jumalan sana” on aina abstraktio, ei koskaan henkilö – ei edes Jeesuksen puheessa! (Joh 14:9-11, 24; 12:42-50; Matt 13:3-23; Hebr 1:1)

        On tunnettu tosiasia, että Johannes ei kirjoittanut itse kaikkia kirjoituksia, jotka kulkevat hänen nimellään. Johanneksen opetuslapset vähintäänkin auttoivat vanhaa apostolia kirjoittamisessa tai sitten he kirjoittivat kaiken hänen sanelustaan ja nimessään, niin että saattoivat lisätä omia ajatuksiaan ja mieltymyksiään kirjoituksiin. On tunnettua, että Johanneksen opetuslapset saivat vaikutteita juutalaisen filosofin Filon Aleksandrialaisen filosofiasta. Hän selitti Jumalan sanan tai viisauden olevan se perimmäinen prinsiippi, jonka kautta Jumala on luonut kaiken. Johanneksen opetuslapset tai viimeistään katoliset isät selittivät tämän Logoksen (Jumalan sana) olevan elävä henkilö (persoona), joka on Jeesus kristus. Profeetat, Jeesus ja apostolit eivät tienneet tästä vääristellystä ”logoksesta”, mutta Paavali varoitti siitä yhdessä profeettojen kanssa. (2Tess 2; 2Kor 11:4; Jes 14:1-27; Hes 28:1-19)

        http://www2.kenyon.edu/Depts/Religion/Fac/Suydam/Reln225/Logos.htm

        http://www.inri.fi/jumala/Johannes-Cerinthus-doketismi.pdf


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Jumalan sanan on väitetty olevan Jeesus kristus Johanneksen evankeliumin alussa, koska se ”oli tuleva maailmaan” ja ”oman kansansa tykö”, ja se ”tuli lihaksi”. Miten abstraktio voisi tulla lihaksi? Eikö tämä ole selvä todiste siitä, että Jumalan tykönä asunut iankaikkinen Henki tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi? Ei. Toki perinteiseen katoliseen oppiin uskovat ajattelevat näiden sanojen tarkoittavan sitä, mutta totuutta rakastava sielu löytää sanojen syvemmän merkityksen tutkimalla tarkemmin alkukieliä ja Raamattua sen kirjoittajien ajatusmaailmasta käsin. Raamatussa puhutaan yleisesti siitä, miten ”Jumalan sana” tulee profeetoille ja heidän kauttaan Jumalan kansalle, Israelille. (1Kun 19:9; Jer 13:3; 28:12; 33:1; Hes 24:1; Joh 10:35) Huomaa, että ”Jumalan sana” on aina abstraktio, ei koskaan henkilö – ei edes Jeesuksen puheessa! (Joh 14:9-11, 24; 12:42-50; Matt 13:3-23; Hebr 1:1)

        On tunnettu tosiasia, että Johannes ei kirjoittanut itse kaikkia kirjoituksia, jotka kulkevat hänen nimellään. Johanneksen opetuslapset vähintäänkin auttoivat vanhaa apostolia kirjoittamisessa tai sitten he kirjoittivat kaiken hänen sanelustaan ja nimessään, niin että saattoivat lisätä omia ajatuksiaan ja mieltymyksiään kirjoituksiin. On tunnettua, että Johanneksen opetuslapset saivat vaikutteita juutalaisen filosofin Filon Aleksandrialaisen filosofiasta. Hän selitti Jumalan sanan tai viisauden olevan se perimmäinen prinsiippi, jonka kautta Jumala on luonut kaiken. Johanneksen opetuslapset tai viimeistään katoliset isät selittivät tämän Logoksen (Jumalan sana) olevan elävä henkilö (persoona), joka on Jeesus kristus. Profeetat, Jeesus ja apostolit eivät tienneet tästä vääristellystä ”logoksesta”, mutta Paavali varoitti siitä yhdessä profeettojen kanssa. (2Tess 2; 2Kor 11:4; Jes 14:1-27; Hes 28:1-19)

        http://www2.kenyon.edu/Depts/Religion/Fac/Suydam/Reln225/Logos.htm

        http://www.inri.fi/jumala/Johannes-Cerinthus-doketismi.pdf

        Tällä tavalla oli päädytty nykyään vallalla olevaan ”Babylonian uskontoon”, jossa Jumala on jaettu kolmeen osaan ja ihmistä kristusta Jeesusta palvotaan isän vertaisena kaikkivaltiaana kaiken luoneena Jumalana. Profeetoille, Jeesukselle ja apostoleille tämä ”katolinen” (yleinen) harhaoppi oli tuntematon, mutta he varoittivat siitä pyhän hengen kautta saamansa Jumalan sanan avulla. Huomaa, että Jumalan sana on lähes poikkeuksetta aina abstraktio sen sijaan, että se olisi henkilö (persoona). Näin myös Raamatussa ja sen sanakirjoissa, joissa sana (logos ja dabar) selitetään oikein abstraktioina, vaikka sitä sanaa käytetään yhden kerran myös Jeesuksen nimenä. (Ilm 19:13) Jos joku ei erota toisistaan henkilöä Jeesusta kristusta ja Jumalan sanaa, joka on abstraktio, niin hän on likinäköinen ja sokea, lähellä häviämistään.


      • ""Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen."

        Jeesus ei kutsu itseään "Jumalan nimellä". Hän käyttää kreikankielessä yleistä ilmaisua "ego eimi" tarkoituksessa "minä olen" aivan niin kuín muutkin hänen aikalaisensa. Tässä ei ole mitään viittausta "Jumalan nimeen", joka ei todellakaan ole "ego eimi" kreikaksi ja hepreaksikin se on "jahve" tai "ehjee asher ehjee", jotka eivät ole erisnimiä vaan kuvaavat Jumalan olemusta: "hän on" (jahve on yksikön kolmannen persoonan arkaainen muoto verbistä "olla") ja "minä olen se, joka minä olen".

        Kreikankielisessä Raamatussa enkeli ei sano olevansa "ego eimi" vaan "ho oon", joten Jeesus ei edes lainaa kreikankielistä Raamattua puhuessaan fariseuksille.

        http://www.inri.fi/jumala/linkit-jumala.htm#Joh_8.58


      • "
        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30"

        Jeesus on ihmisenä yhtä isän Jumalan kanssa samalla tavalla kuin muutkin Jumalan lapset ovat yhtä hengessä Herran kanssa. Se, joka yhtyy Herraan, on yksi Henki hänen kanssaan.

        Joh 17:11, 20-23; 1Kor 6:17

        http://www.inri.fi/jumala/linkit-jumala.htm#Joh_10.30


      • ""Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6"

        Tämä kohta on käännetty kyseenalaisella tavalla. Riippumatta siitä, mikä käännös on oikea, niin tässäkään ei väitetä Jeesuksen olevan isä Jumala tai kaiken luonut kaikkivaltias Herra. Sen sijaan sanotaan Israelin keskuuteen syntyvän poikalapsen, joka on ihminen ja jota kaikki kansat ovat palvova "jumalanaan" ja herranaan, kun aika koittaa. Jeesuksen jumaluudesta tässä ei puhuta sanaakaan.

        http://www.inri.fi/jumala/Jes_9.5-6.htm


      • "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        Pietari erottaa tässä kohdassa Jumalan ja Kristuksen toisistaan niin kuin tekee kaikkialla kirjeissään ja puheissaan. Vain aivopestyt katolisessa uskossa olevat käyttävät tällaisia Raamatun kohtia todisteena Jeesuksen isän vertaisesta Jumaluudesta.


      • "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

        Johannes viittaa Totisella isään Jumalaan, ei hänen poikaansa. Vain aivopesty katolisten tarujen totena pitävä eksynyt sielu väittää muuta.

        http://www.inri.fi/jumala/herra-jeesus.htm#virhe


      • TiedoksiValheenValloille
        yksi-kolmesta kirjoitti:

        Tällä tavalla oli päädytty nykyään vallalla olevaan ”Babylonian uskontoon”, jossa Jumala on jaettu kolmeen osaan ja ihmistä kristusta Jeesusta palvotaan isän vertaisena kaikkivaltiaana kaiken luoneena Jumalana. Profeetoille, Jeesukselle ja apostoleille tämä ”katolinen” (yleinen) harhaoppi oli tuntematon, mutta he varoittivat siitä pyhän hengen kautta saamansa Jumalan sanan avulla. Huomaa, että Jumalan sana on lähes poikkeuksetta aina abstraktio sen sijaan, että se olisi henkilö (persoona). Näin myös Raamatussa ja sen sanakirjoissa, joissa sana (logos ja dabar) selitetään oikein abstraktioina, vaikka sitä sanaa käytetään yhden kerran myös Jeesuksen nimenä. (Ilm 19:13) Jos joku ei erota toisistaan henkilöä Jeesusta kristusta ja Jumalan sanaa, joka on abstraktio, niin hän on likinäköinen ja sokea, lähellä häviämistään.

        Kirjoittaja valehtelee. Kolminaisuusoppi ei jaa Jumalaa kolmeen osaan. Jumala On Yksi Pyhä Kolmiyhteys.

        Tämä ketju on muuten suoraa Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaa, joten ketjuun kirjoittaminen voidaan tuonpuoleisissa katsoa osallisuudeksi tässä pilkassa.

        Aloitushan on siis itsensä Saatanan hengessä kirjoitettu jaaritus.
        .


      • "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

        "... heidän ovat isät ja heistä on kristus lihan mukaan. Jumala, joka on yli kaiken, olkoon kiitetty iankaikkisesti, aamen!" (Room. 9:5)

        Kreikankielen alkutekstissä ei ole pronominia "hän", jolla viitattaisiin Jeesukseen: "hän, joka on yli kaikkien..." Se pronomini on Raamatun kääntäjien lisäys alkuperäiseen tekstiin ja puoltaa heidän virheellistä teologista näkemystään, jonka mukaan Jeesus kristus on isän vertainen Jumala.

        http://www.inri.fi/jumala/herra-jeesus.htm#virhe

        Samasta linkistä löytyy jakeen 1Joh 5:20 selitys ja käännösvirheen oikaisu.


      • "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

        Jeesus todistaa tässä sen, että hänen isänsä on Jumala ja hän (isä) on yksin se kaikkivaltias kaiken luoja, jonka poika hän (kristus) on. Miten ihmeessä voit pitää tätä jaetta todisteena siitä että Jeesus olisi isän vertainen kaiken luonut kaikkivaltias Jumala?


      • "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

        Paavali sanoo tässä selvällä suomenkielellä, että Jeesus kristus on ihminen. Tästä huolimatta aivopestyt idiootit luulevat Paavalin sanoneen Jeesuksen olevan kaiken luonut kaikkivaltias Herra Jumala.

        http://www.inri.fi/jumala/jumalassa-ja-kristuksessa.htm#1kor_15.45-47


      • "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Kyseinen Raamatun kohta on moniselitteinen ja epäselvä apostli Paavalin valitsemien sanojen sekä hänen kirjureidensa valitsemien lauserakenteiden vuoksi. Sanojen viittaussuhteet eivät ole selvät ja pelkästään niiden vuoksi on mahdollista vääntää vinoon alkuperäistä sanomaa.

        Tärkeintä on sanoma, eivät yksittäiset sanat. Se Jumala, joka on luonut kaiken Paavalin omien sanojen mukaan, on isä, ei Poika yhdessä hänen kanssaan. (Apt 17:22-31) Jeesus kristus on Jumalan poika ja hänen ylösnousemuksensa kautta Jumala on luonut kokonaan uuden luomakunnan, jonka esikoinen ja arvossa ensimmäinen Nasaretin Jeesus on.,

        Sinusta en tiedä, mutta minä aion antautua vapaaehtoisesti Nasaretilaisen Jeesuksen kuninkuuden ja herruuden alle sekä toteuttaa käytännössä hänen käskynsä. Se kaikki tulee sinulle yllätyksenä, koska et usko evankeliumia vaan pidät totena katoliset tarut, jotka kumoavat evankeliumin. Saat saman kohtalon kuin idolisi Petri Paavola.


      • Paavali asettaa tässä kohdassa Jeesuksen esimerkiksi ja esikuvaksi ihmisenä, mutta ei väitä hänen tulleen alas taivaasta neitsyt Marian kohtuun niin kuin katolisessa harhassa elävät areiolaiset ja katolisessa uskossa olevat väittävät.


      • "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16


      • "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        Paavali asetti Jeesuksen esikuvana ihmisenä sen sijaan, että olisi väittänyt hänen olevan kaiken luonut Jumala. Kaiken luonut kaikkivaltias Jumala saa tässä kohdassa kunnioituksen:

        Filippiläiskirje:
        2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, >> Jakeen lisätiedot
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Jeesus kristus on ihminen, joka ei tavoittele Jumalan asemaa ja hänen edessään pitää kaikkien kumartua, koska Jumala on korottanut hänet ihmisenä siihen asemaan, että hän hallitsee ja tuomitsee kaikkia luotuja tulevassa maailmassa.


      • "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        Ihmisessä kristuksessa Jeesuksessa asuu koko Jumalan täyteys ruumiillisesti. Meissä se täyteys kasvaa, mutta saavuttaa saman täyteyden...

        Efesolaiskirje:
        3:14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
        3:15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
        3:16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        3:17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        3:19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
        3:20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
        3:21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.


      • "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13



        Tiit. 2:13

        ..."odottaessamme autuasta toivoa ja suuren Jumalan kirkkauden ja meidän pelastajamme Jeesuksen kristuksen ilmestymistä,...

        Paavali ei sano tässä jakeessa Jeesusta "suureksi Jumalaksi", niin kuin vanhassa käännöksessä on virheellisesti oletettu, vaan hän tarkoittaa "suurella Jumalalla" isää, jonka kirkkauden säteily ja tarkka kuva Jeesus on (Hebr. 1:3), ja ilmestyy meille lupauksensa mukaan omana aikanaan. Siis: "Jumalan kirkkaus" on Jeesus kristus ja hän on ilmestyvä meille, kun aika on kypsä.


      • "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        Tässä on viittaus Psalmiin 45, joka kertoo tulevan iankaikkisen kuninkaan olevan ihminen, mutta Jumala (jahve) kutsuu tätä ihmistä jumalaksi niin kuin muuallakin Raamatussa ikuista ihmiskuningasta on jumalaksi kutsuttu.



      • Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Kyllä. Sen ihmisen sydämessä ja ruumiissa asuu isä Jumala, joka on näkymätön henki.


    • "Eikö sinua yhtään häiritse, että ainoastaan Jehovan todistajat kieltävät kolmiyhteisen Jumalan? Kaikki muut kirkkokunnat Suomessa uskovat kolminaisuusoppiin. Saarnaat siis Jehovan todistajien oppia. Raamatun selvä todistus on, että Jeesus on Jumala:"

      Jehovan todistajat sanovat, että Jeesus kristus on sama henkilö kuin ylienkeli Miikael. He ovat eksyneet sekä jumaluusopissa että elämässä (teot pelastavat). En ole Jehovan todistaja enkä todista Jumalasta ja hänen pojastaan Jeesuksesta kristuksesta Jehovan todistajien oppien mukaan.

      Jos tahdot lokeroida minut, niin olen opiltani unitaari, mutta en universalisti, niin kuin monet unitaarit ovat. En ole myöskään areiolainen niin kuin nimimerkki totuus-voittaa, joka ei usko sitä, että Jeesus kristus on ihmisenä samanlainen kuin muutkin ihmiset (areiolainen luulee, että Jeesus on demiurgi ihmisen ruumiissa).

      • Se on heidän häpeänsä kieltäessään Jeesusksen syntymisen neisyestä.


      • Olet Jehovan todistaja, et vain suostu sitä myöntämään.


    • Jälleen yksi väittelyketju joka ei johda yhtikäs mihinkään paitsi toisen
      kirjoittajan mollaamiseen ja haukkumiseen ja solvauksiin. Tästäkin
      ketjusta muodostuu ilmeisesti "järkevien" ja "järjettömien" välinen
      riitelyketju.

      Mitä te järkevät väittelette meidän "järkemme menettäneiden" kanssa?
      Ettkö ymmärrä että jos joku on menettänyt järkensä, hän ei voi ymmärtää
      järkevää oppia. Niin miksi sitten väittelette?

      • markku.lievonen

        Niimpä, mutta onko sinulle vieras asia vuorovaikuttainen asian pohdinta. Se on totta, miten usien kun ruuti on loppunut , niin ihminen siirtyy vastapuolen iholle eli henkilökohtaiselle tasolle. Esim. valehdellen jonkun olevan Jehovan todistaja tms,- vaikka todellisuudessa ei ole mitään kosketuspintaa.

        Jokainen täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ymmärtää mitä taas riiteleminen on ja mikä käyttäytyminen ihnimsessä siihen johtaa. Esim. jos tänne tulisi joku tuomaan näkemyksensä Jeesuksesta,- ettei Jeesus ollutkaan mies,- vaan molempia nainen ja mies. Toisi Raamatun ilmoituksiakin esille esim. Kristuksessa ei ole miestä ei naista tms.

        Koskaan asia ei etenisi riidan asteelle, jos muut lopettaisivat näkemyksensä tuomisen tiedottamisen tasolle. Kuten tiedämme, niin taas yleinen käyttäytyminen on pienemmillä foorumeilla,- ettei siellä suvaita muuta kuin vallitsevaa ajattelua. Kaikki muu ajattelu poistetaan kirjoitajia myöten. Vaikka,- asia korjaantuisi sillä, ettei alettaisi kinaamaan,- jos jää näkemysero asiasta.

        Siis riitelyyn ja kinaamiseen vaikuttaa 100% ihmisen turmeltuneisuus / lihallisuus,- ei ymmärrtyksen erilaisuus. Tai miten saman asian kimpussa voi olla 10 ihmistä ja kenelläkään ei ole totuutta hallinnassaan eli asian ratkaisemiseen tuotua vastausta. Tuttu tilanne työpaikalla. Silti tilanne ei ohjaannu riitelyn asteelle.

        Mutta, kuten edellä jo toin esille, niin ruudin loppuminen aktivoi kaltaistasi ajattelua ja riitelyä. Kuten tiedämme, niin erilaiset ihmiset mahdollistuvat elämään täysin rauhassa keskenään / kaikkien kanssa. Kyse on vain ymmärryksestä ja viisaudesta.

        Niin, nettihän on juuri hyvä asia, koska tänne voi osallistua kaikki ihmiset ymmärrystasollaan.


    • ""Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

      "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28"

      Johannes ei väittänyt Jeesuksen olevan isän vertainen kaiken luonut kaikkivaltias Jumala. Johannes sanoi selvästi evankeliuminsa tarkoituksen:

      "...mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." Joh 20_31

      Johannes sanoi nämä sanat heti sen jälkeen, kun oli todistanut opetuslastensa kynän kautta sen, että Tuomas sanoi Jeesuksen edessä "Minun herrani ja minun jumalani". Jos Johannes olisi tahtonut todistaa Jeesuksen olevan isän vertainen kaiken luonut kaikkivaltias Jumala, niin eikö hän olisi vahvistanut sen väitteen heti näiden Tuomaan sanojen lainauksen jälkeen?!

      Miksi Tuomas sanoi nuo sanat? Tuomas oli ollut läsnä siinä tilanteessa, jossa Jeesus sanoi opetuslapsilleen heidän nähneen isän Jumalan, koska he olivat nähneet hänet (Jeesuksen, joka on Jumalan poika ja kristus). (Joh 14:1-11) Jeesus ei väittänyt olevansa isä Jumala: Jeesus sanoi, että isä Jumala asui hänessä ja vaikutti kaiken sen, mitä hän Jumalan lähettiläänä sanoi ja teki. (Joh 14:9-11) Jeesus erotti siten isän Jumalan ja itsensä toisistaan, niin että ei väittänyt olevansa isän vertainen Jumala vaan tunnusti ainoastaan olevansa ihminen, jossa Jumala asui ja vaikutti henkensä kautta sanoja sekä tekoja. Samalla tavalla ja enemmänkin Jumala oli vaikuttava henkensä kautta apostoleissa! (Joh 14:12-13)

      Kun Tuomas sanoi "Minun herrani ja minun jumalani" niin ne sanat olivat todiste siitä, että isä Jumala totisesti asui pojassaan Jeesuksessa ja tämä poika oli hallitseva sekä tuomitseva tulevaa maailmaa profetioiden mukaan. (Sak 13:9-14:9) Sanat "minun herrani ja minun jumalani" voivat viitata Jeesukseen, jolloin ne todistavat Jeesuksen olevan jokaisen ihmisen herra ja jumala Raamatun kirjoitusten mukaan, mutta hän ei ole kaiken luonut kaikkivaltias isä Jumala, joka on Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä, meidän taivaallinen isämme.

    • Minua todella kiinnostaa väitellä aiheesta henkilön kanssa, joka leimaa kaikki toisin ajattelijat aivopestyksi idiooteiksi.

      • Ole siis hyvä ja väittele sellaisen ihmisen kansssa. Kyllähän siihen aikaa saa kulumaan, vaikka mitään ei oppisi.


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Ole siis hyvä ja väittele sellaisen ihmisen kansssa. Kyllähän siihen aikaa saa kulumaan, vaikka mitään ei oppisi.

        Kiitos ja näkemiin.


    • Usko.Toivonen

      Aloituksen otsikko:

      >> vain yksi totuus >>

      Aivan, yksi Totuus. Vain Jumala on Totuus.

      4. . Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija.
      ( Room. 3. )

      Nämä ihmisten veivaukset sisältävät aina ihmistä, eli valhetta.

      Sen sijaan voimme luottaa Raamatun ilmoittamaan Totuuteen.

      Isä on Totuus ( Joh. 17:17 ), Poika on Totuus ( Joh. 14:6 ) Henki on Totuus ( 1. Joh 5:6 ).

      Jumala on Totuus, vain yksi totuus.

      • totuus_voittaa

        "Nämä ihmisten veivaukset sisältävät aina ihmistä, eli valhetta."

        Usko.Toivonen kait sentään tunnustaa itsensä ihmiseksi joten hän on oman uskonsa mukaan valehtelija.


      • Usko.Toivonen

        Tottakai olen valehtelija Totuuteen verrattuna.

        Näinhän Raamattu sen ilmoittaa,
        4. . Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija.
        ( Room. 3. )


    • Jatkakaa matkaa, täällä ei ole mitään nähtävää.

      • Niin, Jumalaa ei ole kukaan ihminen koskaan nähnyt, mutta me olemme nähneet Jumalan. On se vain niin ihmeellistä, kun uskomme vielä sen, että isä on yksin se ainoa Jumala, jonka Jeesus kristus on ilmoittanut meille, emmekä me ole nähneet edes Jeesusta, mutta olemme nähneet Jumalan kuitenkin. Mietipä sitä, miten se voi olla mahdollista...

        3Joh 1:11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.

        Job:
        42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

        1.Johanneksen kirje:
        4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.

        Niinhän se on, että Tuomas ei nähnyt koskaan Jumalaa Johanneksen todistuksen mukaan, mutta eksyneet ja aivopestyt idiootit väittävät Tuomaan nähneen Jumalan. Sellaisia Jumalan näkijöitä karta (väittävät nähneensä Jeesuksen).


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Niin, Jumalaa ei ole kukaan ihminen koskaan nähnyt, mutta me olemme nähneet Jumalan. On se vain niin ihmeellistä, kun uskomme vielä sen, että isä on yksin se ainoa Jumala, jonka Jeesus kristus on ilmoittanut meille, emmekä me ole nähneet edes Jeesusta, mutta olemme nähneet Jumalan kuitenkin. Mietipä sitä, miten se voi olla mahdollista...

        3Joh 1:11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.

        Job:
        42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

        1.Johanneksen kirje:
        4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.

        Niinhän se on, että Tuomas ei nähnyt koskaan Jumalaa Johanneksen todistuksen mukaan, mutta eksyneet ja aivopestyt idiootit väittävät Tuomaan nähneen Jumalan. Sellaisia Jumalan näkijöitä karta (väittävät nähneensä Jeesuksen).

        Mitä saavutat haukkumalla toisia aivopestyiksi idiooteiksi? Kukaan ei halua keskustella kanssasi. Huomaat sen selvästi tästä ketjusta, kukaan ei jaksa vastata sinulle.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Mitä saavutat haukkumalla toisia aivopestyiksi idiooteiksi? Kukaan ei halua keskustella kanssasi. Huomaat sen selvästi tästä ketjusta, kukaan ei jaksa vastata sinulle.

        Totuuden kertominen on minulle tärkeämpää kuin se, että jotkut ihmiset loukkaantuvat sanoistani totuuden heistä kerrottuani. Jeesus sanoi häntä vihanneita fariseuksia ja kirjanoppineita kyykäärmeen sikiöiksi ja käärmeiksi jne. Hän ei tehnyt siinä syntiä eikä kukaan kysy sitä, mitä Jeesus luuli saavuttaneensa kovilla sanoillaan noille pilalle leikatuille koirille, jollaisiksi arvon Paavali juutalaisia lainkiivailijoita sanoi. Myös Pietari komppasi sopivassa tilanteessa veljiään puhumalla kovia sanoja.

        Mitä merkitystä sillä on, miten jotkut aivopestyt idiootit reagoivat heille kohdistettuihin sanoihin? He eivät muuta ikinä mieltään, koska ovat sydämeltään täynnä kaikkea vääryyttä ja kuolleiden luita ja saastaisuutta... sovita tuo itseesi senkin tekopyhä fariseus ja epäjumalien palvoja! :-)


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Totuuden kertominen on minulle tärkeämpää kuin se, että jotkut ihmiset loukkaantuvat sanoistani totuuden heistä kerrottuani. Jeesus sanoi häntä vihanneita fariseuksia ja kirjanoppineita kyykäärmeen sikiöiksi ja käärmeiksi jne. Hän ei tehnyt siinä syntiä eikä kukaan kysy sitä, mitä Jeesus luuli saavuttaneensa kovilla sanoillaan noille pilalle leikatuille koirille, jollaisiksi arvon Paavali juutalaisia lainkiivailijoita sanoi. Myös Pietari komppasi sopivassa tilanteessa veljiään puhumalla kovia sanoja.

        Mitä merkitystä sillä on, miten jotkut aivopestyt idiootit reagoivat heille kohdistettuihin sanoihin? He eivät muuta ikinä mieltään, koska ovat sydämeltään täynnä kaikkea vääryyttä ja kuolleiden luita ja saastaisuutta... sovita tuo itseesi senkin tekopyhä fariseus ja epäjumalien palvoja! :-)

        Jeesuksella oli sanottavaa toisten haukkumisesta:

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)


      • yksi-kolmesta kirjoitti:

        Totuuden kertominen on minulle tärkeämpää kuin se, että jotkut ihmiset loukkaantuvat sanoistani totuuden heistä kerrottuani. Jeesus sanoi häntä vihanneita fariseuksia ja kirjanoppineita kyykäärmeen sikiöiksi ja käärmeiksi jne. Hän ei tehnyt siinä syntiä eikä kukaan kysy sitä, mitä Jeesus luuli saavuttaneensa kovilla sanoillaan noille pilalle leikatuille koirille, jollaisiksi arvon Paavali juutalaisia lainkiivailijoita sanoi. Myös Pietari komppasi sopivassa tilanteessa veljiään puhumalla kovia sanoja.

        Mitä merkitystä sillä on, miten jotkut aivopestyt idiootit reagoivat heille kohdistettuihin sanoihin? He eivät muuta ikinä mieltään, koska ovat sydämeltään täynnä kaikkea vääryyttä ja kuolleiden luita ja saastaisuutta... sovita tuo itseesi senkin tekopyhä fariseus ja epäjumalien palvoja! :-)

        Tiedoksi että ei edes huvita lukea mitä olet tänne paasannut.


    • MIELENKIINNOSTA

      Miksi jehovantodistajien on pakko väittää, etteivät tietyt 144000 ihmistä kuulu Israelin sukukuntiin?

      • markku.lievonen

        Niimpä. Tuskin täältä saat kysymykseesi vastausta. Kysyppä asianomaisilta he kertovat asian. Monilla heistä,- mitä tiedän, niin kaikkein järkyttävintä on uskomus, miten ainoastaan he ovat JUMALAN lapsia ja heidän ulkopuolellaan on harhaoppiset, joita tulee karttaa.


      • Kun olin uskossani nuori helluntailais-karismaatikko, niin luonani kävi Jehovan todistajia, jotka otin ystävällisesti kotiini. Keskustelin heidän kanssaan keittiön pöydän ääressä samalla kun tarjosin heille mehua tai teetä juotavaksi. Olin innokas Raamatun tutkija ja tahdoin kertoa heille siitä, miten he olivat erehtyneet ja eksyneet pois totuudesta.

        Toinen todistaja oli uskossaan vanhempi ja vahvempi kuin toinen. Tämä on Jehovan todistajien tapa toimia: nuori tulokas laitetaan vanhemman ja kokeneemman todistajan mukaan oppia saamaan. Kun luin omasta Raamatustani todistajille Ilmestyskirjan luvusta seitsemän kohdan, jossa sanotaan 144000 valitun olevan israelilaisia (Israelin sukukunnista olevia ihmisiä), niin se nuorempi ja kokemattomampi tunnusti ääneen, että niinhän siellä lukee. Hän ei ollut tiennyt sitä asiaa aiemmin, koska ei ollut vielä lukenut Raamattua kannesta kanteen lävitse. Se toinen kokeneempi todistaja johdatti keskustelun pian muihin aiheisiin, mutta iloitsin siitä, että olin saanut sen nuoremman todistajan tunnustamaan totuuden ja ajattelemaan omilla aivoillaan.


    • On vain yksi totuus. joka johtaa isän Jumalan tykö. Hän on ihminen kristus Jeesus, välimies Jumalan ja ihmisten välillä. (1Tim 2:5; Joh 14:1-11)

      Se, joka kieltää välimiehen, ihmisen kristuksen Jeesuksen, kieltää samalla hänen isänsä eli Jumalan, joka on pyhittänyt ja valinnut tämän vanhurskaan poikansa synti- ja vikauhriksi, joka on sovittanut lihansa ja verensä uhrilla maailman Jumalalle, hänen isälleen ja meidän taivaalliselle isällemme.

      Huomaa, että ihminen kristus Jeesus on sovittanut meidät kärsimyksensä ja kuolemansa kautta isälle Jumalalle. (Room 5:12-21) Huomaa, että isä Jumala on herättänyt kuolleista ihmisen kristuksen Jeesuksen. (Efe 1:17-23; 1Kor 15:12-24; Hebr 5:4-11; 13:20-21)

      Olkoon Jumala totinen ja jokainen ihminen valhettelija, niin että minut havaitaan vanhurskaaksi väitellessäni väärien kanssa. :-) Sillä minä puhun totuuden ja toimen sanoja toisin kuin nuo väärät, jotka eksyvät ja eksyttävät muita valheillaan. Saatanan kätyreitä kaikki tyynni ja eksyneitä hamasta äitinsä kohdusta asti. ;-)

      Ole siunattu sinä Jumalan lapsi, joka et pidä totena katolisten eksyttäjien valheita (kolmiyhteisen jumalan ja ikuisen piinahelvetin oppeja tai areiolaisuutta, jota nimimerkki totuus-voittaa edustaa).

    • Eksyneet luulevat, että Jumala kärsi ja kuoli ristillä. Jumalan lapset tietävät, että ihminen kristus Jeesus kärsi ja kuoli ristillä. Jumalan valitut tietävät sen, että Jumala herätti kuolleista oman poikansa, ihmisen kristuksen Jeesuksen, sen sijaan, että he pitäisivät totena katolisi taruja, joiden mukaan Jeesus on Jumala eikä kuollut ristillä vaan meni Jumalana (Henkenä) kuolleiden valtakuntaan (tuonelaan), saarnasi siellä kuolleiden ihmisten sieluille/hengille (kukaan eksynyt ei osaa tehdä eroa ihmisen hengen ja sielun välillä) ja vei samana iltana saaliinaan vanhurskasten sielut isän Jumalan tykö taivaaseen eli paratiisiin. Jumalan sanasta ja Jumalalta opetusta saaneet valitut Jumalan lapset eivät pidä totena noita katolisia taruja vaan lähtevät ulos suuresta Babylonista, johon Helluntaikirkko ja helluntaiherätys nyt kuuluvat. Voi heitä Kristuksen tulemuksessa!

      https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/02/15/katoliset-tarut-jeesuksesta-paljastettuna/

      • papaikolmas

        meneppäs nyt muualle täällä ei oppejasi kukaan kaipaa, ok!


    • Jumala on neuvonut veljiäni ja minua, niin että olemme kirjoittaneet yhdessä kirjoituksen Raamatun ihmiskuva ja iankaikkinen rangaistus. Olemme ottaneet kirjoituksessamme huomioon antiikin kreikkalaisen filosofian vaikutuksen alkuseurakunnan ja siitä syntyneen katolisen kirkon teologiaan. Sen seurauksena ihminen on esitetty kolmiyhteisenä henki, sielu ja ruumis olentona, vaikka vanhan liiton kirjoituksissa ei ole tehty selvää eroa ihmisen hengen ja sielun välillä.

      Sen lisäksi sanoja henki ja sielu on käytetty siinä merkityksessä, että ne tarkoittavat kokonaista ihmistä, sen sijaan, että ne tarkoittaisivat osaa ihmisestä. Jumalan lapset ottavat selvää näistä asioista ja huomaavat, että Raamatun ilmoittama totuus ihmisestä on sellainen, joka pitää ihmistä itsestään ja ympäristöstään tietoisena olentona vain ruumiillisesti elävänä fyysisenä olentona. Ihmnen eroa siten Jumalasta ja enkeleistä, joilla ei ole lähtökohtaisesti ruumista eivätkä he ole riippuvaisia aivojen ja aistien toiminnasta samoin kuin ihmiset.

      Jos ihmisen aivot ja aistit eivät toimi, niin hän ei tiedosta itseään eikä ympäristöään.

      Tämä soveltuu sekä sikiöihin että aikuisena vammautuneisiin ihmisiin. Sovita tämä totuus sinulle syötettyyn valheeseen, jonka mukaan ihminen on henki liharuumiissa ja se henki tiedostaa itsensä sekä ympäristönsä ruumiin ulkopuolella.

      Uskovaisena vetoat heti Paavaliin ja Ilmestyskirjaan, jossa Johannesta kuljetetaan hengessä ajassa ja paikasta toiseen. Etkö idiootti aivopesty ihminen tajua sitä, että ilmestys ei ole konkreettista todellisuutta vaan se on k uin elokuvan katsomista, niin että ilmestyksen näkevästä ei voida sanoa, että hän on henki ruumiin ulkopuolella.... vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan ja niin kauan kuin olet helluntaikirkon tai muun vastaavan orjalaitoksen jäsen, olet tuomittu Jumalan sanan kautta ikuiseen kadotukseen tai vähintään tuhoon herran Jeesuksen kristuksen ilmestyessä pelastukseksi häntä odottaville, mutta tuhoksi muille.

      • Tässä on linkki kirjoitukseemme, jonka vain valitut voivat todeksi tunnustaa.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2016/09/30/raamatun-ihmiskuva-ja-iankaikkinen-rangaistus/

        Olemme saaneet lukuisia yhteydenottoja entisiltä helluntaikirkon tai helluntaiherätyksen jäseniltä. He ovat sivustoamme lukeneina hylänneet kolmiyhteisen jumalan opin ja vaikuttavat nyt omissa seurakunnissaan sitä, että yhä useammat helluntaiveljet luopuvat katolisesta harhastaan. Myös sisaret osallistuvat tähän arvokkaaseen työhön.

        Usko.Toivonen on erotettu Jumalan seurakunnasta harhaoppisuuden vuoksi. Terveisin HH.


      • Usko.Toivonen

        Näyttää olevan joitakin ihmisiä, jotka ylentävät itsensä.

        Mutta Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus on ilmoittanut mikä uskovia, siis Jeesuksen pyhiä, Herraa Jeesusta avukseen huutavia, voi kohdata.

        1. "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        2. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        3. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        4. Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
        ( Joh. 16. )

        Tuo tekstikohta istuu hyvin tähän hetkeen.

        Ihmisopilla höystetty julistus, eli selitysoppi saa minun puolestani olla minusta kaukana, ja mitä tulee seurakunnasta erottamiseen, niin paha teidän on minut seurueestanne erottaa, kun en ole koskaan selitysoppianne vastaanottanut.

        37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        ( Joh. 6. )

        Joka on Jeesuksen kädessä on Isän kädessä, ja siitä kädestä ette pysty ryöstämään yhtään ketään.


    • NBA-guru

      Kun seuraat Lauri Markkasta, olet turvassa. Jokainen, joka Häneen uskoo, on pelastuva.

    • PasiToivonen

      Vielä parempi jos seuraat Volvo Markkasta.

      >>hylänneet kolmiyhteisen jumalan opin ja vaikuttavat nyt omissa seurakunnissaan sitä, että yhä useammat helluntaiveljet luopuvat katolisesta harhastaan.>>

      Hienoa. Pääsee ikuiseen olemattomuuteen.

      • Pasi Toivonen tuomitaan sanojensa, tekojensa ja tekemättä jättämistensä mukaan ikuiseen tuhoon ja hävitykseen, mitä ennen häntä rangaistaan monilla lyönneillä ja sidotaan hänet vankeuteen, josta hän pääsee pois vasta maksettuaan täyden hinnan tekemistään synneistä. Se on Pasi Toivosen kohtalo tässä ajassa ja ikuisuudessa me muistamme hänen saamansa rangaistuksen, niin että pidämme sitä opettavana tosi kertomuksena siitä, miten käy niiden, jotka vääristävät Jumalan sanaa ja opettavat ihmisiä palvelemaan epäjumalia kuten katolista kolmiyhteistä jumalaa. Pasi Toivonen tuomitaan iankaikkisella tuomiolla julkiseen häpeään ja rangaistukseen, jonka hänen kaltaisensa ihmiset ovat ansainneet kieltäessään meidän herramme ja jumalamme, ihmisen kristuksen Jeesuksen.

        Ikuinen olemattomuus voi tuntua sinusta nyt hienolta ja vapauttavalta asialta, mutta kun teet tiliä herran Jeesuksen edessä ja joudut vastaamaan vääristä sanoistasi sekä synneistäsi, niin et enää vitsaile kyseisellä asialla. Toki voit toivoa, että tuomiosi ja rangaistuksesi olisi nopeasti ohitse, mutta et voi sieluparka tietää sitä, miten kauan joudut kärvistelemään helvetin liekeissä ennen kuin armahva Jumala päästää sinut kivuistasi ja vaivut ikuiseen tiedottomuuteen. On erittäin hyvä asia, että kaltaisesi hirviöt eivät saa asuttaa tulevaa ihanaa maata, jossa vain vanhurskaat asuvat herran Jeesuksen kera. Hellarit loistavat onneksi poissaolollaan siellä...


      • saviseutulainen

        Herra Jeesus:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan. Millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan".

        "Älkää lausuko kadotustuomiota kenellekään".


      • ehtootuleepian
        saviseutulainen kirjoitti:

        Herra Jeesus:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan. Millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan".

        "Älkää lausuko kadotustuomiota kenellekään".

        saviseutulaiselle:

        Apostolien teot:
        8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        8:21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

        Sinä tiedät itsekin sen, että pidät minua ja tavallani uskovia kadotukseen joutuvina, sillä me olemme sinun mielestäsi saatanan palvelijoita ja väkeviä eksyttäjiä. Älä viitsi olla noin läpinäkyvä ja typerä. Me molemmat tiedämme sen, että minä olen sinun mielestäsi joutuva ikuiseen piinahelvettiin sen vuoksi, että olen väkevä eksyttäjä. Minä puolestani tiedän sen, että sinun kaltaisesi idiootti ei voi ikinä periä iankakkista elämää herran Jeesuksen luona ja jos voisi, niin minä jäisin siitä helvetistä pois, koska kaltaisesi sairas mieli ja saatanan idiootti eivät sovi siihen ihanaan maahan, johon olen matkalla. Sovita tuo Pasi Toivoseen ja Usko Toivoseen, niin tiedät, että idiootit eivät peri taivasten valtakuntaa.


      • Usko.Toivonen

        No joo, niitä "vain meillä on totuus" oppeja on sen verran paljon, että valinnanvaraa on yllin kyllin kilpailevien "totuuksien" kesken.

        Siinä mielessä Jumalan Sana on lahjomaton, Jumalan Sanaa vasten peilattaessa "totuudet karisevat" ja jäljelle jää vain Totuus itse.

        Kirjoitukset ovat hyödylliset, jotta Raamatun lukija voi löytää sieltä uskovan tuntomerkin, joka on kiistaton.

        Ja se merkki löytyy mm. aApostolien teoista.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Tämä kuvaus on alkuseurakunnan alkuvaiheiden ajalta, uskovia vastaan nousi silmitön viha ja tuhoamiskampanja.

        Saulus vangitsi ja kuljetti uskovia Jerusalemiin rangaistaviksi oikean uskonsa tähden.

        Tuossa tekstikohdassa siis on kiistaton uskovan tuntomerkki Raamatun ilmoitukseen kirjattuna, "kirjoitettu on".

        Uskovan tuntomerkki siis on: " kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat", eli kaikki, jotka avukseen huutavat Herran Jeesuksen nimeä.

        Ja todisteet on luettavissa tässä ajassa tästäkin ketjussa, Jeesus on senkin ilmoittanut etukäteen, "minun nimeni tähden joudutte vainottaviksi ".

        Mutta niin kuin apostolitkin, niin myös me iloitsemme Herrastamme ja Vapahtajastamme.

        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. )


      • saviseutulainen
        ehtootuleepian kirjoitti:

        saviseutulaiselle:

        Apostolien teot:
        8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        8:21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

        Sinä tiedät itsekin sen, että pidät minua ja tavallani uskovia kadotukseen joutuvina, sillä me olemme sinun mielestäsi saatanan palvelijoita ja väkeviä eksyttäjiä. Älä viitsi olla noin läpinäkyvä ja typerä. Me molemmat tiedämme sen, että minä olen sinun mielestäsi joutuva ikuiseen piinahelvettiin sen vuoksi, että olen väkevä eksyttäjä. Minä puolestani tiedän sen, että sinun kaltaisesi idiootti ei voi ikinä periä iankakkista elämää herran Jeesuksen luona ja jos voisi, niin minä jäisin siitä helvetistä pois, koska kaltaisesi sairas mieli ja saatanan idiootti eivät sovi siihen ihanaan maahan, johon olen matkalla. Sovita tuo Pasi Toivoseen ja Usko Toivoseen, niin tiedät, että idiootit eivät peri taivasten valtakuntaa.

        >>Minä puolestani tiedän sen, että sinun kaltaisesi idiootti ei voi ikinä periä iankakkista elämää herran Jeesuksen luona ja jos voisi, niin minä jäisin siitä helvetistä pois, koska kaltaisesi sairas mieli ja saatanan idiootti eivät sovi siihen ihanaan maahan, johon olen matkalla. Sovita tuo Pasi Toivoseen ja Usko Toivoseen, niin tiedät, että idiootit eivät peri taivasten valtakuntaa.<<

        Mitäpä tuohonkaan on muuta sanottavana kuin:
        "Hedelmistään puu tunnetaan".


      • saviseutulainen
        ehtootuleepian kirjoitti:

        saviseutulaiselle:

        Apostolien teot:
        8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        8:21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

        Sinä tiedät itsekin sen, että pidät minua ja tavallani uskovia kadotukseen joutuvina, sillä me olemme sinun mielestäsi saatanan palvelijoita ja väkeviä eksyttäjiä. Älä viitsi olla noin läpinäkyvä ja typerä. Me molemmat tiedämme sen, että minä olen sinun mielestäsi joutuva ikuiseen piinahelvettiin sen vuoksi, että olen väkevä eksyttäjä. Minä puolestani tiedän sen, että sinun kaltaisesi idiootti ei voi ikinä periä iankakkista elämää herran Jeesuksen luona ja jos voisi, niin minä jäisin siitä helvetistä pois, koska kaltaisesi sairas mieli ja saatanan idiootti eivät sovi siihen ihanaan maahan, johon olen matkalla. Sovita tuo Pasi Toivoseen ja Usko Toivoseen, niin tiedät, että idiootit eivät peri taivasten valtakuntaa.

        Sanonpa kuitenkin vielä tämän:

        Varoittaa harhaoppista eksyttäjää ja varoittaa hänestä - ja nuhdella häntä, ankarastikin, on aivan eri asia kuin lausua KADOTUSTUOMIO.

        Ja edelleen sanon, että sinä eksytät ihmisiä väärällä evankeliumilla - joka ei mikään evankeliumi ole.


    • Meingott

      No jo on kirjoitettu vuolaasti silkkaa potaskaa.

    • PasiToivonen

      >>Pasi Toivonen tuomitaan sanojensa, tekojensa ja tekemättä jättämistensä mukaan ikuiseen tuhoon ja hävitykseen...>>

      Millainen mahtaa olla ei-ikuinen tuho ja hävitys?

      >> häntä rangaistaan monilla lyönneillä ja sidotaan hänet vankeuteen...>>

      Ja sitten koittaa vapaus.

    • totuusva

      yks asia on 100% varmaan,,,,käikki uskonnon lahkot on tarkoitettu jakautuman ihmisija,,, ja on
      ymalan,vastaista/saatanan,teon/ siks jatkuvasti suljetan kirkkoja euroopassa ,,,,,,,,,5v---yli1120
      ja samalla moskejat lisäntyy,,,kummitteleköö ?
      kirjassa lukee---yksikään ei jää rankaisematta,,,se joka turha mainit,,jumalan nimen,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe