Räkälöissä yksin kiertely

Omaaika

Usein riidan aiheuttajana on puolison negatiivinen suhtautuminen toisen kapakkakierroksiin ilman häntä.

Onko todellakin niin että (vähää) vapaa-aikaa täytyy kuluttaa räkälöissä ja liian usein huolellisesti ja harkiten sekoittaa ne vähätkin aivosolut jotka enää ovat toiminnassa?

Voisiko noita muutamia aivosoluja kääntä toiseen suuntaan ja alkaa treenaamaan ne huomaamaan miten paljon rakentavampaa on tehdä jotain muuta ja yhdessä jo valitun kumppanin kanssa. Viitsiä nähdä vaivaa etsiä alue joka kiinnostaa kumpaakin( sen iänkaikkisen seksin lisäksi).

"Ei toista voi omistaa" - vanhaa laulua ei tarvitse uudelleen säveltää! Avio- ja avoliitto on käsitetty yhteiseksi elämäksi jossa kumpikin toimii omalla sarallaan yhteiseksi hyväksi. Vapaa-aikana ei tietenkään tarvitse eikä saakkaan olla liimattuna toiseen, mutta se ei myöskään edellytä omia menoja jotka jo edeltäpäin tietää kumpaakin haavoittavaksi.

15

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaarauhaa

      En kiertele räkälöissä enkä juo humaltuakseni vaan ihan siisteissä paikoissa käyn ja otan kohtuudella, jos toinen ei halua olkoot kotona. ei sitä väkisin tartte mukana roikkua.

    • diudiudiu

      Parisuhteessa tarvitaan sekä omaa aikaa kuin myös yhteistä aikaa. Toimiva parisuhde on läheisyyden ja erillisyyden vaihtelua sopivasti - niin että molemmat ovat tyytyväisiä. Teidän suhteenne ei liene toimiva. Yksin et sitä myöskään toimivaksi saa.

      Elämää paljon nähneenä ja kokeneena sanoisin, ettei puolisosi kiertele kapakoissa vain sinun kiusaksesi, vaan hän on riippuvainen alkoholista. Ja/tai hän haluaa rentoutua . Sitä hän ei kenties voi kotona tehdä, koska sinä vaadit jotain > vaikkapa yhteistä tekemistä > näinkö? Baareista voi myös seuraa ja uusia näkökulmia. Tai vaikkapa paheellista vierasta seksiä. Puoliso voi myös etsiä itseään. On joutunut itsensä kanssa kadoksiin teidän parisuhteessanne (tämä on tuikitavallista, älä vedä hernettä nenään).

      Oli miten oli, sinun on keskusteltava asiasta puolisosi kanssa. Rauhallisesti. Syyttämättä. Arvostelematta. Yms. ja tehdä omat johtopäätökset asiasta, miten toimia.

    • jasooo

      Mitä haet sieltä vaikka siisteistä paikoista ja siellä juomalla. Samanhan voisit tehdä kotonakin juoda vielä paljon halvemmin, tosin en ymmärrä tuota ottamista. Yksi saunakalja viikossa tai korkeintaan kaksi on ihan riittävä määrä alkoholia .
      Olisi paljon parempi jos osaisit rentoutua ilman viinaksia, niistä voi kehittyä vielä suuri riesa elämääsi.

      Kyllä se muuten on puolison hylkäämistä jos itse juoksee ulkona ryyppäämässä.
      Suosittelen hieman ajattelemaan mitä oikein haluat, nyt kyllä loukkaat pahasti kumppaniasi itsekkyydelläsi. Ja lisäksi aina menee turhuuteen rahaa tuolla tavoin.
      Ketä siellä tapaat, en nimittäin usko että yksin istut lasisi ääressä.

      • neuvo_

        Jaa. Itse en voisi sietää kumppanin kotona ryyppäämistä. Jos tekee mieli ryypätä, baari on siihen oiva paikka. Jos baarissa viihtyy liian usein (minä määrittelen tämän...) niin jo suhde päättyy siihen.


      • kyllänäinon
        neuvo_ kirjoitti:

        Jaa. Itse en voisi sietää kumppanin kotona ryyppäämistä. Jos tekee mieli ryypätä, baari on siihen oiva paikka. Jos baarissa viihtyy liian usein (minä määrittelen tämän...) niin jo suhde päättyy siihen.

        Olen 48v mies ja otan kotona jos huvittaa siihen en kyllä naisen lupia pyytele. Jos naista ei tyyli kiinosta voi lähteä...ovi aukee ja menee kiinni.


      • takana
        kyllänäinon kirjoitti:

        Olen 48v mies ja otan kotona jos huvittaa siihen en kyllä naisen lupia pyytele. Jos naista ei tyyli kiinosta voi lähteä...ovi aukee ja menee kiinni.

        No mitä turhia ajatella kumppania parisuhteessa... Alkoholi aina ensin.


    • Vhknvggh

      Ai että alkoholi aina ensin? Itse siis sit AINA ensin? Miettikääpä asia näin päin, aika itsekästä vaatia toiselta oman ajan poisottamista ja tapaa rentoutua. Oon itse loukussa suhteessa missä en pääse mihinkään, ja tuntuu että minä en saa vastaavasti mitään takaisin, eikä mun toiveita kuunnella. Tässä on se vaihtoehto että ap:n puoliso tekee kuten minä, eli tyydyn kohtalooni ja olen onneton toisen takia, tai sitten eroatte ja kaikki on tyytyväisiä. Kyllä oon niin nähnyt että ei tuu löytymään kompromisseja ottamisen suhteen. Joku 1-2 saunakaljaa ei oo kompromissi. Se on silkkaa vittuilua. Vähän sama asia kuin sanoisin miehelleni että et saa nyt seksiä kuin 1-2 työnnön verran, koska se on MINUSTA sopivasti. Sulla oo mitään väliä koska minä minä vain.

      • Onmeitäkaikkia

        Ei voi olla totta ei noin tyh......


    • luxux

      " Joku 1-2 saunakaljaa ei oo kompromissi. Se on silkkaa vittuilua. Vähän sama asia kuin sanoisin miehelleni että et saa nyt seksiä kuin 1-2 työnnön verran, koska se on "

      Nämä asiat eivät ole koskaan verrattavissa missään kohtaa. Jos sinulle on aika mennä hoitoon ja pian.
      Liian alkoholin käyttöön pitää aina puuttua ja mahdollisimman ajoissa. Niin kyllä se voi tuntua pahalta, mutta loppupeleissä kyllä huomaat, että on ainoa oikea teko kumppanilta sanoa siitä.

      No voihan se seksi olla samanlainen asia jollekin, eli elämä pyörii vain sen ajattelemisessa, silloinkin on kyse epänormaalista toiminnasta. Sekin vaatii hoitoa ja vieläkin vaikeampi varmasti hakeutua hoitoon kuin alkon tuotteiden tai huumeiden liiallisen käytön vuoksi.

      Minusta ei ole oman ajan poisottoa jos ei hyväksy jatkuvaa baareissa ramppaamista, rentoutuminen pitää tapahtumia ilman päihteitä.

      • Niinsiinäkävi

        Minun exällä oli viina ja rööki ennen minua, hän kävi kyllä töissä ja tienasi hyvin, mutta kaikki vapaa aika oli sitä viinan kanssa läträämistä ja röökiä meni tuplasti, kun joi, no nyt hän on hyvin sairas vajaa 60 v mies.


    • itsenäisyyspitääolla

      Jos ja kun sitä alkoholia käytetään kohtuudella kuten minä ei ole mitään ongelmaa olemassakaan. Avovaimo saa halutessaan juoda kotona jos haluaa ei sitä varten baariin tarvii lähteä samoin minä ei siihen mitään lupia tarvita aikuisten kesken että saako ottaa vai ei ...sehän on ihan holhoustouhua jo.

      • llla

        "Lupaa" ei tietenkään tarvita, mutta etenkin alkoholin käytöstä kannattaa sopia aina. Nimittäin alkoholinkäytöstä tulee melko pian tapa, määrät suurenee ja kas ollaankin jo saavutettu riippuvuus. Silloin riippuvuus ratkaisee kaiken, parisuhde menee sen ehdoilla. Mistään itsenäisyydestä ei enää olekaan kysymys. Ihminen ei päätä, vaan riippuvuus.


    • eijaksamillään

      Ihmetyttää vaan että mitä sieltä baarista haetaan, naimisissa tai vakaassa parisuhteessa oleva ihminen?

      Mitä niin hirveän ihanaa siellä on? Kännissä olevia ihmisiä. Meteliä ja huutoa. Kukaan ei kuule mitään eikä kuuntelekaan ketään. Kun katsoo poliisi-teeveetä, ihmiset hoippuu kännissä kaduilla, tappelee baarien edessä, riehuu ja riitelee, nuoret naisetkin täysin sekaisin. Sitten heitetään auton perään ja putkaan, kiva varmaan sieltä sitte herätä.

      Miks ylipäänsä on saatava se nuppi sekaisin? Yleensä siitä ei mitään hyvää seuraa koskaan. Ymmärrän vielä ihan nuoret, nehän hakee seuraa toisistaan ja etsii kumppania, mutta mitä varten parisuhteessa oleva kolme- neljäkymppinen hakeutuu baareihin ja kapakoihin sitä rällästämistä katsomaan? Aina vaan uudestaan ja uudestaan.

      Joku on vialla, kun ihmisellä ei muuta vapaa-ajanviettotapaa ole. Ei ole harrastuksia, ei ole mielenkiinnon kohteita, ei ole mitään. Pienten lasten vanhemmatkin vaan jatkaa kapakoissa kiertelemistä. Sekö on elämää? Eikö se ole aika epätoivoista elämää? Epätodellista ja epätoivoista. En ihmettele yhtään, jos puolisoa ahdistaa, kun toinen istuskelee vain pubeissa ja baareissa. Jotain muuta oli ehkä tarkoitus elämältä odottaa.

      Jos toisen naama niin kyllästyttää, niin eroonkin pääsee, ei ole pakko sitä omaa elämäänsä viinan alttarille uhrata. Sillä rahalla, minkä työnnät kapakoihin, saisit aika paljon muuta mukavaa elämääsi ja kenties lapsillekin jotain jäisi.

      Kyllä mä tiedän, että tämä on vaan tylsä saarna, mutta ehkä sillä on jotain tekemistä totuudenkin kanssa. Sitähän harva tahtoo silmiin katsoa, sehän tiedetään. Joten ei muuta kun kapakkaan!

      • llla

        "Ihmetyttää vaan että mitä sieltä baarista haetaan"

        Juomaa, seuraa ja/tai seksiä. Jos kumppani "karkaa" usein baariin, niin sopii miettiä mitä näistä hän on vailla. Miten surkeasti kotona asiat ovat. "Aivosolujen sekoittamisesta" päätellen tässä on kyse tyypillisestä alkoholiongelmasta. Riippuvuus on se mikä vetää juomaan.

        Toista ei tosiaan voi omistaa. Hänen olisi pysyttävä kotona ihan vapaaehtoisesti. Kaikenlisäksi kumppanuksilla pitäisi olla jotain yhteistä tekemistä.


      • mielipiteensäkullakin
        llla kirjoitti:

        "Ihmetyttää vaan että mitä sieltä baarista haetaan"

        Juomaa, seuraa ja/tai seksiä. Jos kumppani "karkaa" usein baariin, niin sopii miettiä mitä näistä hän on vailla. Miten surkeasti kotona asiat ovat. "Aivosolujen sekoittamisesta" päätellen tässä on kyse tyypillisestä alkoholiongelmasta. Riippuvuus on se mikä vetää juomaan.

        Toista ei tosiaan voi omistaa. Hänen olisi pysyttävä kotona ihan vapaaehtoisesti. Kaikenlisäksi kumppanuksilla pitäisi olla jotain yhteistä tekemistä.

        En mä ainakaan hae baarista seksiä, käyn siellä välillä lepuuttamassa päätä...juon, kuuntelen musiikkia ja kenties juttelen joidenkin kanssa, pillun takia sinne on turha vaivautua, horoja kyllä löytyy muualtakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe