Mitkä odotukset

ihihhoi

Mitä todella odotatte parisuhteelta.
Ovatko naisen ja miehen odotukset kuinka erilaiset.

Entä mitä odotatte yhteen muutossa tapahtuvaksi , entä perheen perustamisessa.
Mitä perhe ja koti merkitsee. Kovin moni ei oikein viihdy kotonaan.

Entä minkälaiset ovat ajatuksenne rahan käytön suhteen.

11

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98257834

      Toivoin ystävää. Halusin tehdä hänen unelmansa mahdolliseksi. Himoitsin hänen ruumistaan. Halusin myös harrastaa omia juttujani.

      En saanut ystävää. Hän on saanut osan unelmistaan. Parisuhde vei mahdollisuuden harrastuksiin. Viimein myös ruumiillinen läheisyys jäi pois.

      • Kehotaikroppa

        Oho , meinaat siis tappaa kumppanisi.
        Ruumis on kuollut ihminen


      • lollerolloooo
        Kehotaikroppa kirjoitti:

        Oho , meinaat siis tappaa kumppanisi.
        Ruumis on kuollut ihminen

        pedanttiii eiksniiiii :D
        Hyvin tartuit!!!


    • Sul-hanen

      Veni Vidi Vici, Gracias a la Vida !

    • Nainen5kymppinen

      Mitä todella odotatte parisuhteelta.
      -Kunnioitusta, rakkautta, ystävyyttä, huumoria, läheisyyttä, uskollisuutta, turvallisuutta.
      Yhteen hiileen puhaltamista.

      Ovatko naisen ja miehen odotukset kuinka erilaiset.
      -Jos etsii oikeaa parisuhdetta niin en usko.

      Entä mitä odotatte yhteen muutossa tapahtuvaksi , entä perheen perustamisessa.
      -Toki kummankin pitää joustaa monissa asioissa jos haluaa, että yhteiselo toimii.
      Lastenkasvatuksessa tarvitaan yhteistä näkemystä kasvatukseen. Kuvittelisin, että kovin eriävät metodit eivät onnistu.

      Mitä perhe ja koti merkitsee.
      -Minulle kaikkea, turvasatama. Kaikki on helpompaa kun kotiasiat ovat kunnossa.

      Kovin moni ei oikein viihdy kotonaan.
      -Totta tuokin. Toivottavasti kotihiiri löytää toisen samanlaisen ja se, jolle koti on vain talo/asunto niin myös sellaisen puolison.

      Entä minkälaiset ovat ajatuksenne rahan käytön suhteen.
      -Ensin maksetaan pakolliset menot ja sitten katsotaan, että mitä ylimääräisillä tehdään. Useimmiten jäävät säästötilille.
      Itse olen säästäväisempi kuin mieheni ja alkuaikoina jouduin sanomaan jos johonkin ei ollut vielä rahaa. Silloin oli tietysti taloudellisesti tiukempaa, mieheni tuli varakkaasta perheestä eikä osannut suhteuttaa menoja tuloihin.
      Olemme 5-kymppinen pari ja meillä on ollut aina yhteiset rahat.

    • enpätiedäkannattiko

      Yhteenmuuto oli enemmän tyttöystäväni ajatus jolle minäkin sitten lämpenin myöhemmin. Syynä ihan se ettei kotonani ollut juuri rauhaa varsinkin jos teki mieli seksiä niin aika hissukseen piti puuhastella ettei aikuiset kuule kun viereiseesä huoneessa olivat, oma rauha puutui myös aamuisin, Ajatuksena ja odotuksena että elämä olis helpompaa ja vapaampaa mutta aika äkkiä siinä yhdessä asumisessa todellisuus tulee niskaan. Ei osannut oikein ennakoida ja kun aika eteni yhä enemmän tyttöystävä otti ohjaksia. Harrastuksetkin piti miettiä uudestaan jne. Sitten tuli se lapsikin ajankohtaiseksi, sekin enemmin tyttöystäväni kuin mun ajatus, ollaan oltu vajaa neljä vuotta kai sä lapsia haluut nainen tokaisi. Ei siinä mikään auttanut, omalta osaltani olisin antanut ajan vielä kulua mutta ei. No, parisuhde odotukset on vuosien varrella erkaantuneet aika lailla, naisella ihan eri mielenkiinnon kohteet kuin mulla samoin harrastukset mutta näin on totuttu elämää, seksielämääkään ole enää ollut vaikka olen yrittänyt löytää kipinää. Raha on taas aiheuttanut kinaa jopa riitoja kuis muuten, minä tarkempi nainen leväperäisempi. On ollut tarkoitus säästää mutta kun nainen jotain haluaa se on sitten siinä, parempi suostua kun kuunella kiukuttelua.

      • mekkk

        Nainenhan saa halua ihan mitä vain mutta rahoittaa sen omilla tuloillaan eikä aina tule miehen rahapussille niin helpottaa. Työkaveri osti aikoinaan asunnon ja heti tehtiin keittiöremontti niin kysyin miksi ja hän kysyi eikö naisesi halua uutta keittiötä. Sanoin että saa haluat ja saakin kunhan itse myös maksaa sen keittiön niin monelta naiselta se haluaminen loppuu kun itse joutuu maksamaan. Parisuhteessakin pitää olla omat rahat mutta yhteiset menot maksetaan puoliskis tai tulojen mukaan. Jos seksi loppuu suhteesta niin joko erotaan tai hankitaan salasuhde. Selvitetään miksi naiselta seksihalut loppuu ja mikä mättää.


    • diudiudiu

      Sitä mitä nyt on parisuhteessa. Yhteistä oloa (emme asu yhdessä), tekemistä, keskusteluita. Iloa, huumoria, viihtymistä. Tietysti seksiä ;).

      "Ovatko naisen ja miehen odotukset kuinka erilaiset. "
      Ei - pelottavankin samanlaisia.

      "Entä mitä odotatte yhteen muutossa tapahtuvaksi , entä perheen perustamisessa. "
      Emme muuta yhteen. Tämä on päivän selvää molemmille. Kuten sekin, ettei perhe ole enää ajankohtainen. Kahden aikuisen ihmisen suhde. Molemmilla aikuiset lapset.

      "Mitä perhe ja koti merkitsee. Kovin moni ei oikein viihdy kotonaan."
      Molemmille merkitsee oma koti todella paljon. Siksi emme juuri haluakaan muuttaa yhteen, koska koti on rauhoittumisen paikka. Ei mikään pikainen kohtauspaikka, joka se olisi mikäli asuisimme yhdessä.

      "Entä minkälaiset ovat ajatuksenne rahan käytön suhteen."
      Molemmilla omat rahat ja niiden käyttö. Todella kätevää :). Mistään ei tarvitse edes neuvotella, saati riidellä.

    • wtrtrr

      Eipä sitä näin naisena muuta odota kuin molemminpuolista rakkautta ja uskollisuutta. Muut asiat ovat sivuseikkoja.

    • Yhteinen_koti

      Odotan yhteistä arkista touhuilua, keskustelua, läsnäoloa, hellyyttä ja seksiä. Rakkaus tekee tuon mahdolliseksi usein miten, jos ei toivomukset ole kovin erilaisia.

      Odotukset hyvästä arjesta, kotitöiden jakamisesta ja rahankäytöstä eivät riipu sukupuolesta, vaan persoonasta ja mieltymyksistä.

      Yhteiset kulut maksetaan yhdessä ja hankinnat suunnitellaan yhdessä eikä kumpikaan ole törsäilevää tyyppiä. Henkilökohtaiset kulut omasta pussista, eli emme shoppaile, tankkaa autoa, käy parturissa/kampaajalla tai juhliskele toisen rahoilla vaan omilla jos sitä on. Meillä on suurin piirtein samat tulot joten molemmille jää saman verran henk. koht. käyttöön.

      Ollaan uusiopari ja lapset jo isompia eli perheen perustaminen ei ole enää ajankohtaista. Koti on molemmille tärkeä, rentoutumispaikka ja turvasatama. Molemmilla on myös omaa aikaa ja tilaa.

    • Onnellisett

      Kumppanuutta, rakkautta , kunnioitusta ja arvostusta sekä samaa arvomaailmaa.
      Ollaan 50 v molemmilla oma koti ja omat aikuiset lapset, vapaat ja viikonloput yhdessä, yhteen voidaan muuttaa ehkä eläkepäivinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe