Ossi ei ole lihava, alkoholisoitunut eikä laiska. Kuviensa perusteella miehellä on ihan terveelliset elämäntavat ja hän on niin ahkera että on saanut kirjoitettua kirjan. Paljon veltompia, lihavampia ja viinaanmenevämpiä ihmisiä on duunareiden joukossa. Kyllä työttömyys aina hanttihommat voittaa.
Ossi Nyman murtaa ennakkoluuloja työttömiä kohtaan
71
1223
Vastaukset
- EdesUnissa
Siis mitä Ossi sitten edustaa ? Sivistynyttä, loogista vaihtoehtoa siipeillä toisten verorahoilla ?
Ymmärrän jossain määrin työttömyyden valitsemista, sillä valitettavasti länsi-euroopan talouden rakenne on menossa sellaiseksi että pätkätöiden tekijät ovat yhtä köyhiä kuin työttömät.
Silti toivoisin että suomalaiset jaksaisivat edelleen yrittää.- Wwu
Jotain muutosta on tapahduttava. Eilisissä uutisissa oli kuinka posti hakee tuhansia ihmisiä jouluapulaisiksi. Miten onnistuu tukien saajalta tämmöisen työn vastaanottaminen?
- Siinä_sulle_muutos
Wwu kirjoitti:
Jotain muutosta on tapahduttava. Eilisissä uutisissa oli kuinka posti hakee tuhansia ihmisiä jouluapulaisiksi. Miten onnistuu tukien saajalta tämmöisen työn vastaanottaminen?
Lähetä sähköpostijoulukortti niin kenenkään ei tarvitse alistua työläisrakiksi.
- Wwu
Siinä_sulle_muutos kirjoitti:
Lähetä sähköpostijoulukortti niin kenenkään ei tarvitse alistua työläisrakiksi.
Voiko lahjatkin lähettää sähköpostilla?
- suomalaisetkusipäitä
Aika jännä, että täällä mölistään ossista, joka edustaa samaa "vaihtoehtoa siipeillä toisten verorahoilla" kuin lukuisat pakolaisen nimikkeellä tänne laittomasti, ilman vähäisintäkään perustetta tunkeutuvat kehitysmaamuslimit, samat kusipäät mitkä mölisee ossista, ylistää näitä viimemainittuja loisia monikulttuurisuuden nimissä.
- petoksella-elää
Ossihan ei ole edes työtön. Tunnustaa itse että kirjoittaa työkseen kirjoja.
En minä saa työttömyyskorvausta kun teen työtä.- onsetyölästä
Ja kirjoittaahan se myös tälle palstalle, ettekö ole huomenneet?
- Wwu
Päinvastoin. Kyllä Ossi vaan vahvistaa niitä käsityksiä, joiden mukaan tuet mahdollistavat yhteiskunnan varoilla loisimisen.
No joo, itseasiassa Ossin ulostulosta on loppupelissä hyötyä varmaan eniten työssä käyville. Nyt kun Ossi ja muutkin on julkisesti kertoneet olevansa mieluummin jouten kuin töissä palkoilla joita töistä duunareille maksetaan pakottaa se työnantajapuoltakin ajattelemaan.
Työnantajatahothan yhteistyökumppaneineen jatkuvasti hakee rajaa missä ihmiset saadaan töskentelmään mahdollisimman halvalla tuottaakseen rahaa ahneille osakkeenomistajille ja nyt kun on jo pitkään ollut työnantajan markkinat, kokoomus ja kepu etunenässä päätöksillään ajaneet vain ja ainoastaan työnantajien etua ja kyykyttäneet työläisiä. Ossin ulostulo kivasti nyt laittaa työntekijäpuolenkin edustajia vaatimaan parempia etuuksia, duunarit hyötyy varmaan paljon enemmän kuin työttömät. Kiitokset siis Ossille minunkin puolesta.- ur111
Parasta tässä on se kun Ossi pyrkii kyseenalaistamaan koko tämän työn palvonnan joka Suomessa on vallalla. Minua niin ärsyttää kun nämä kaiken maailman yrittäjät sun muut käyttäytyvät kuin työttömälle olisi hienokin tilaisuus päästä raataamaan 10 euron tuntipalkalla siivoojaksi tai kaupan kassalle. Jos se on niin hienoa niin menköön työhönpatistajat itse sinne matalapalkka duuneihin uupumaan ja jättäköön paremmat työt muille.
Ossissa on ainesta vaikka presidentiksi. Jos elää tavalla miten on kertonut, niin on fiksumpi kuin 200 kansanedustajja joilla 1000 virkamiestä apuna.
ur111 kirjoitti:
Parasta tässä on se kun Ossi pyrkii kyseenalaistamaan koko tämän työn palvonnan joka Suomessa on vallalla. Minua niin ärsyttää kun nämä kaiken maailman yrittäjät sun muut käyttäytyvät kuin työttömälle olisi hienokin tilaisuus päästä raataamaan 10 euron tuntipalkalla siivoojaksi tai kaupan kassalle. Jos se on niin hienoa niin menköön työhönpatistajat itse sinne matalapalkka duuneihin uupumaan ja jättäköön paremmat työt muille.
Joo, yhteiskuntahan on mennyt koko ajan aina vaan enemmän siihen että miten "hienoa" on tienata eliitille rahaa jotta ne saisi koisia joutilaina osinkojen varassa. Sinänsä kummallista kun jatkuvasti koneet ja laitteet kehittyy niin loogista olisi että samassa suhteessa ihmisten työpanos kevenisi mutta tunntuu että tiukkenee vain koko ajan, jos se sipilän hönöstä ja kumppaneista olisi kiinni varmaan palattaisiin kuuden työpäivän viikkoon, semmoinen on joskus ollut...joo, 60-luvulla vielä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Työaika
"Esimerkiksi Suomessa työaikalakiin tehtiin tällainen muutos vuonna 1965 ja se oli toteutettava vuoden 1970 alkuun mennessä. [9] Käytännössä tämä merkitsi samalla siirtymistä viisipäiväiseen työviikkoon, jolloin sunnuntain lisäksi tavallisimmin myös lauantai on vapaapäivä."
Missähän ne useat poliitikot jota tuota kerrankin järkevää muutosta ovat vaatineet? Aikamoinen mediahiljaisuus ainakin niistä on:
"Ammattijärjestöt ja useat poliitikot ovat vaatineet työajan lyhentämistä edelleen. Tavoitteena on pidetty 6-tuntista työpäivää ja 30 tunnin työviikkoa. Tätä on perusteltu muun muassa sillä, että työ voitaisiin työttömyyden vähentämiseksi jakaa useamman henkilön kesken. On esimerkiksi ehdotettu yleistä siirtymistä kaksivuorotyöhön, jolloin osa henkilöstöstä olisi esimerkiksi töissä klo 7–13 ja osa klo 13–19. "- uskokaavaan
ur111 kirjoitti:
Kaupan kassalla tienaa yllättävän hyvin jos vain viitsii tehdä toitä, että silleen.
Ossi teki markkinointitempun, jota markkinointigurut voivat vain kadehtia. Sai roppakaupalla mainosta kirjalleen.
Muuten pidän, että Ossi on fiksu,mutta juurikin alhaista ihmissaastaa, joka käyttää hyväkseen muita säälimättä.
"Joo, yhteiskuntahan on mennyt koko ajan aina vaan enemmän siihen että miten "hienoa" on tienata eliitille rahaa jotta ne saisi koisia joutilaina osinkojen varassa"
Voit myös perustaa oman yrityksen ja tienata rahaa itsellesi. Itsekin olen osakkeenomistajja, enkä todellakaan koisi joutilaana.
" Minua niin ärsyttää kun nämä kaiken maailman yrittäjät sun muut käyttäytyvät kuin työttömälle olisi hienokin tilaisuus päästä raataamaan 10 euron tuntipalkalla siivoojaksi tai kaupan kassalle. Jos se on niin hienoa niin menköön työhönpatistajat itse sinne matalapalkka duuneihin uupumaan ja jättäköön paremmat työt muille."
Kuten sanottu, niin ryhdy itse yrittäjäksi, jos arvioit sen niin helppoa olevan. Parempiin duuneihin pääsee usein, kun ensin raataa koulussa tai siellä kassalla.
Mikäs siinä kyllä minulle sopii, jos jotkut haluavat pelata pleikkaria ja käydä punttisalilla, kun muut on töissä. Jos kuitenkin sellaisten tyyppien takia minun veroprosenttini on 35 viidentoista sijaan, alkaa ymmärrys loppua. Mielelläni maksan poliisille sairaanhoidolle yms, mutta Ossin kaltaiselle ihmissaastalle en.Zeesusko kirjoitti:
Ossi teki markkinointitempun, jota markkinointigurut voivat vain kadehtia. Sai roppakaupalla mainosta kirjalleen.
Muuten pidän, että Ossi on fiksu,mutta juurikin alhaista ihmissaastaa, joka käyttää hyväkseen muita säälimättä.
"Joo, yhteiskuntahan on mennyt koko ajan aina vaan enemmän siihen että miten "hienoa" on tienata eliitille rahaa jotta ne saisi koisia joutilaina osinkojen varassa"
Voit myös perustaa oman yrityksen ja tienata rahaa itsellesi. Itsekin olen osakkeenomistajja, enkä todellakaan koisi joutilaana.
" Minua niin ärsyttää kun nämä kaiken maailman yrittäjät sun muut käyttäytyvät kuin työttömälle olisi hienokin tilaisuus päästä raataamaan 10 euron tuntipalkalla siivoojaksi tai kaupan kassalle. Jos se on niin hienoa niin menköön työhönpatistajat itse sinne matalapalkka duuneihin uupumaan ja jättäköön paremmat työt muille."
Kuten sanottu, niin ryhdy itse yrittäjäksi, jos arvioit sen niin helppoa olevan. Parempiin duuneihin pääsee usein, kun ensin raataa koulussa tai siellä kassalla.
Mikäs siinä kyllä minulle sopii, jos jotkut haluavat pelata pleikkaria ja käydä punttisalilla, kun muut on töissä. Jos kuitenkin sellaisten tyyppien takia minun veroprosenttini on 35 viidentoista sijaan, alkaa ymmärrys loppua. Mielelläni maksan poliisille sairaanhoidolle yms, mutta Ossin kaltaiselle ihmissaastalle en... NeoKapitalistit jms. ovat IhmisSaastanIhmisSaasta, jos/kun sille linjalle lähdetään.. ;P
.. Samoin kaikki, jotka kaikessa UlkoKultaisuudessaan ja TekoPyhyydessään osallistuvat tähän toimintaan ja tukevat sitä hyötyäkseen itse.. ;P
.. Kumpikohan OsaPuoli on Enemmän "saastaa"?.. Se joka HyväksiKäyttää, Riistää/Orjuuttaa, Kohtelee kaltoin jne..jne.. Vai se, joka on HyväksiKäytettävänä, Riistettävänä/Orjuutettavana, Kaltoin kohdeltuna jne..jne..?.. ;P
.. Sitähän minäkin.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. NeoKapitalistit jms. ovat IhmisSaastanIhmisSaasta, jos/kun sille linjalle lähdetään.. ;P
.. Samoin kaikki, jotka kaikessa UlkoKultaisuudessaan ja TekoPyhyydessään osallistuvat tähän toimintaan ja tukevat sitä hyötyäkseen itse.. ;P
.. Kumpikohan OsaPuoli on Enemmän "saastaa"?.. Se joka HyväksiKäyttää, Riistää/Orjuuttaa, Kohtelee kaltoin jne..jne.. Vai se, joka on HyväksiKäytettävänä, Riistettävänä/Orjuutettavana, Kaltoin kohdeltuna jne..jne..?.. ;P
.. Sitähän minäkin.. ;D.. Tai ne.. Jotka Vastustavat ja/tai eivät HyväksiKäyttöön jne.. Suostu.. ;P
.. Pääs unohtumaan nämä.. Näitähän tässä eniten Syyllistetään NarsuMarsujen yms. Nilviäisten Toimesta.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. NeoKapitalistit jms. ovat IhmisSaastanIhmisSaasta, jos/kun sille linjalle lähdetään.. ;P
.. Sitähän minäkin.. ;Dmitä ovast neokapitalistit?
" Kumpikohan OsaPuoli on Enemmän "saastaa"?.. Se joka HyväksiKäyttää, Riistää/Orjuuttaa, Kohtelee kaltoin jne..jne.. Vai se, joka on HyväksiKäytettävänä, Riistettävänä/Orjuutettavana, Kaltoin kohdeltuna jne..jne..?.. ;P"
Nimeätkö minulle nyt muutaman sellaisen hyväksikäyttäjän, riistäjän, orjuuttajan?Zeesusko kirjoitti:
mitä ovast neokapitalistit?
" Kumpikohan OsaPuoli on Enemmän "saastaa"?.. Se joka HyväksiKäyttää, Riistää/Orjuuttaa, Kohtelee kaltoin jne..jne.. Vai se, joka on HyväksiKäytettävänä, Riistettävänä/Orjuutettavana, Kaltoin kohdeltuna jne..jne..?.. ;P"
Nimeätkö minulle nyt muutaman sellaisen hyväksikäyttäjän, riistäjän, orjuuttajan?UusLiberalistisetKapitalistit.. Tiesit sen itsekin, mut kuhan kysyit.. ;D
.. Noh, niitähän löytyy NykyPäivänä JokaPuolelta.. Mistäs sitä tietää vaikka yksi niistä kurkkisi just nyt sitä sun Ruutuas.. Tuli vain sellainen Tunne.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
UusLiberalistisetKapitalistit.. Tiesit sen itsekin, mut kuhan kysyit.. ;D
.. Noh, niitähän löytyy NykyPäivänä JokaPuolelta.. Mistäs sitä tietää vaikka yksi niistä kurkkisi just nyt sitä sun Ruutuas.. Tuli vain sellainen Tunne.. ;DNo mitäs ne uusliberalistiset kapitalistit ovat?
".. Noh, niitähän löytyy NykyPäivänä JokaPuolelta.. Mistäs sitä tietää vaikka yksi niistä kurkkisi just nyt sitä sun Ruutuas.. Tuli vain sellainen Tunne.. ;D"
No noin arvelinkin. Tyypillistä herravihaa. Kadehditaan hyvätuloisia.Zeesusko kirjoitti:
No mitäs ne uusliberalistiset kapitalistit ovat?
".. Noh, niitähän löytyy NykyPäivänä JokaPuolelta.. Mistäs sitä tietää vaikka yksi niistä kurkkisi just nyt sitä sun Ruutuas.. Tuli vain sellainen Tunne.. ;D"
No noin arvelinkin. Tyypillistä herravihaa. Kadehditaan hyvätuloisia... Jooh.. En osallistu sun Leikkeihis.. Menes leikkimään leikkejäsi jonkun kaltaisesi kanssa.. ;D
.. Mut hieman (ja olemattomanpienellä teholla) voin Spedeillä SunKaa.. Eli SuperAhneitaNarsuMarsuja ne on Tietenkii.. ;D
.. Arvelut on vain sun omia.. HyväTuloisuudessa ei ole mitään vikaa, jos/kun se ei ole ParasiittiNarsuMarsuilun Tuotosta.. ;P
- Ossi-on-punk
Mitä täällä rutistaan? Eikö ole hyvä, että kerrankin työtön on tyytyväinen työtön, eikä itke omaa tilaansa. Hän ei nyt kilpaile niiden työttömien kanssa, jotka paskatyötä tavoittelevat, vaan päästää ne Tigerin tulevat myyjät myymään krääsäänsä. Ossi elää pienellä hiilijalanjäljellä, kirjoitellen kirjaansa ja tullen toimeen vähällä kuluttamatta ja tuhlaamatta. Ja tuottaa iloa kirjallisuutta arvostaville. Noin minäkin käyttäisin työttömänä päivänä. Arvostan!
- anti-materialisti
Ongelma on se että työkkärin tantat eivät tätä ymmärrä, vaan yrittävät pakottaa sinne sorvin ääreen.
- Ossi-on-punk
anti-materialisti kirjoitti:
Ongelma on se että työkkärin tantat eivät tätä ymmärrä, vaan yrittävät pakottaa sinne sorvin ääreen.
Noh, älykäs välttää nämä ansat.
- Yksinäinen-ätmi
Miks mennä töihin kun rahaa saa kelalta ilmiaseksi.
- ölfesklö
Miksi mennä töihin kun naista ei saa kuitenkaan.
- ödgaski
Miksi mennä ulos kun naiset eivät huomaa kuitenkaan.
- 26892
Sitä ennakkoluuloa ei tosin murra, että työttömien moraali on ala-arvoinen...
Joo, poliitikkojen ja työnantajapuolen silmissä tuossakin on mainittu 199 laiskuria ja vain yksi kunnon ihminen, se joka valittiin:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/572158-usu-yliopistot-kouluttavat-liikaa-aineopettajia-historianopettajan-virkaa-kohden- 26892
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, poliitikkojen ja työnantajapuolen silmissä tuossakin on mainittu 199 laiskuria ja vain yksi kunnon ihminen, se joka valittiin:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/572158-usu-yliopistot-kouluttavat-liikaa-aineopettajia-historianopettajan-virkaa-kohdenTäytyy siinä olla vikaa muuallakin kuin poliitikoissa ja työnantajissa, jos ihminen kouluttautuu alalle, jossa on 200 hakijaa paikkaa kohti. Kertoihan Ossikin ongelmakseen sen, miten välttyä saamasta työpaikkaa, kun työkkäri käskee haastatteluun.
26892 kirjoitti:
Täytyy siinä olla vikaa muuallakin kuin poliitikoissa ja työnantajissa, jos ihminen kouluttautuu alalle, jossa on 200 hakijaa paikkaa kohti. Kertoihan Ossikin ongelmakseen sen, miten välttyä saamasta työpaikkaa, kun työkkäri käskee haastatteluun.
On kovastikin ongelmaa ja sen ongelman nimi on raha, ei koulutuslaitokset oikeasti ajattele koulutettavien parasta vaan sitä että paljonko siitä saa rahaa, lobbaavat turhiakin koulutuksiaan ihmisille ihan rahoittaakseen omaa toimintaansa.
Aina voi opiskella, ettei tarvi mennä hanttihommiin. Kukaan ei kiellä sivistämästä itseään, niin että kykenee kunnon tuloihin työllään.
Kuka riman mihinkin vetää, on selvää että paskan tökkiminen ammattina ei houkuta, mutta jos ei pää muuhun riitä. Sitä se on tehtävä.- EdesUnissa
Kaikki työ on mielestäni arvokasta, ja siksi en ymmärrä tuota "hanttihomma" nimitystä. Yhteiskunta ei toimisi ilman jätehuoltoa, vaikkei se työnä tuntuisikaan arvostetulta alalta.
Tämä lusmuilu ilmiö on osittain yhteiskunnan omaa syytä. Kun palkkataso laskee niin alas joillakin aloilla ettei käteenjäävä tulo oleellisesti eroa toimeentulotuen saamisesta, niin se muodostaa esteen työhön siirtymiselle.
Itse rakentaisin tämän tukijärjestelmän siten että jokainen täysi-ikäinen kansalainen on oikeutettu esim. 1000 euron kansalaistuloon, ja jokainen ala-ikäinen 500 euron. Yksinäinen saisi 1000 euroa ja YH-mamma yhdellä lapsella 1500 euroa kuukaudessa. Ja muita tukia ei
olisi vaan ihmisen tulisi itse harkita kuinka hän hankkii lisätuloja parantaakseen elintasoaan.
Verotaulukot alkaisivat tästä 1500 euron rajasta esim. 50%tisina. Eli jos tuo sama YH-mamma
menisi töihin ja tienaisi kuukaudessa toiset 1500, hän saisi 1500 (50%*1500)= 2250.
Somali YH- ja kuusi lasta antaisivat käteen 1000 500 (2500*50%)=2750
Työtön pariskunta 1000 1000=2000, koska verotusyksikkönä on aikuinen.
Oleellista on se että ihmiset eivät saa menettää tukiaan koska osoittavat ahkeruutta ja menevät vaikkapa osa-aikaiseen työhön. Lisäksi Suomeen tulisi laatia minimipalkka-laki joka useissa muissa maissa onkin olemassa, jottei sosiaaliturva vääristäisi työnkustannuksia.
Minimipalkan oikea taso olisi jotakuinkin 15e/h
Suomessa yhteiskunnan järkevän kehittämisen suurimpia esteitä ovat suurtyönantajat jotka kykenevät käyttämään hyväkseen matalapalkkaisia, kouluttamattomia ja osa-aikaisia työntekijöitä. (S-ryhmä, suorajakelufirmat, siivousfirmat) Eli oikeastaan aika harvojen yritysten etu on kyseessä tänä päivänä. - ossi-on-idolini
EdesUnissa kirjoitti:
Kaikki työ on mielestäni arvokasta, ja siksi en ymmärrä tuota "hanttihomma" nimitystä. Yhteiskunta ei toimisi ilman jätehuoltoa, vaikkei se työnä tuntuisikaan arvostetulta alalta.
Tämä lusmuilu ilmiö on osittain yhteiskunnan omaa syytä. Kun palkkataso laskee niin alas joillakin aloilla ettei käteenjäävä tulo oleellisesti eroa toimeentulotuen saamisesta, niin se muodostaa esteen työhön siirtymiselle.
Itse rakentaisin tämän tukijärjestelmän siten että jokainen täysi-ikäinen kansalainen on oikeutettu esim. 1000 euron kansalaistuloon, ja jokainen ala-ikäinen 500 euron. Yksinäinen saisi 1000 euroa ja YH-mamma yhdellä lapsella 1500 euroa kuukaudessa. Ja muita tukia ei
olisi vaan ihmisen tulisi itse harkita kuinka hän hankkii lisätuloja parantaakseen elintasoaan.
Verotaulukot alkaisivat tästä 1500 euron rajasta esim. 50%tisina. Eli jos tuo sama YH-mamma
menisi töihin ja tienaisi kuukaudessa toiset 1500, hän saisi 1500 (50%*1500)= 2250.
Oleellista on se että ihmiset eivät saa menettää tukiaan koska osoittavat ahkeruutta ja menevät vaikkapa osa-aikaiseen työhön. Lisäksi Suomeen tulisi laatia minimipalkka-laki joka useissa muissa maissa onkin olemassa, jottei sosiaaliturva vääristäisi työnkustannuksia.
Suomessa yhteiskunnan järkevän kehittämisen suurimpia esteitä ovat suurtyönantajat jotka kykenevät käyttämään hyväkseen matalapalkkaisia, kouluttamattomia ja osa-aikaisia työntekijöitä. (S-ryhmä, suorajakelufirmat, siivousfirmat) Eli oikeastaan aika harvojen yritysten etu on kyseessä tänä päivänä.Mikä ihmeen lusmuilu? Tuo jätkä ylitti julkaisukynnyksen eli kirjoitti oikean kirjan, joka julkaistiin ja josta kohistaan Hesarista alkaen. Saavutus on lottovoiton luokkaa, paitsi että ei vaadi tuuria vaan helvetisti työtä ja lahjakkuutta.
ossi-on-idolini kirjoitti:
Mikä ihmeen lusmuilu? Tuo jätkä ylitti julkaisukynnyksen eli kirjoitti oikean kirjan, joka julkaistiin ja josta kohistaan Hesarista alkaen. Saavutus on lottovoiton luokkaa, paitsi että ei vaadi tuuria vaan helvetisti työtä ja lahjakkuutta.
Noinhan se on. Häviävän pieni osa romaanikäsikirjoituksista julkaistaan. On pitänyt harjoitella kirjoittamista vuosikausia että pääsee julkaisukynnyksen yli.
- dmjna
outsider1 kirjoitti:
Noinhan se on. Häviävän pieni osa romaanikäsikirjoituksista julkaistaan. On pitänyt harjoitella kirjoittamista vuosikausia että pääsee julkaisukynnyksen yli.
Romaaneja siis kirjoitetaan liikaa. Näin ollen ei varmaan kannata haaskata yhteiskunnan varoja siihen, että niitä saataisiin vielä enemmän.
ossi-on-idolini kirjoitti:
Mikä ihmeen lusmuilu? Tuo jätkä ylitti julkaisukynnyksen eli kirjoitti oikean kirjan, joka julkaistiin ja josta kohistaan Hesarista alkaen. Saavutus on lottovoiton luokkaa, paitsi että ei vaadi tuuria vaan helvetisti työtä ja lahjakkuutta.
Jee, hienoa Ossille. Mutta kirjailijan touhu on harrastus, niin kauan kunnes sillä elättää ittensä. Onko oikein, että yhteiskunta kustantaa jonkun elämää ja harrastuksia, että tyyppi saa harrastaa?
Jos minäkin haluan alkaa luomaan tanssijan uraa, niin lähteekö täällä kaikki työtä tekevät kustantamaan mun elämäni kuluja, unelmaani ja harrastustoimintaani, uskoen että antaa sen nyt harrastaa ja luoda siitä uraa?
Mä en vähättele kenenkään taitoja, vaan tyyliä jolla ratsastaa muiden selässä. 🙂
Kirjailu on harrastus kunnes sillä elättää ittensä ja harrastukset kuuluu jokaisen työkykyisen kustantaa itse. Mun mielestä.muhkee_muhku kirjoitti:
Jee, hienoa Ossille. Mutta kirjailijan touhu on harrastus, niin kauan kunnes sillä elättää ittensä. Onko oikein, että yhteiskunta kustantaa jonkun elämää ja harrastuksia, että tyyppi saa harrastaa?
Jos minäkin haluan alkaa luomaan tanssijan uraa, niin lähteekö täällä kaikki työtä tekevät kustantamaan mun elämäni kuluja, unelmaani ja harrastustoimintaani, uskoen että antaa sen nyt harrastaa ja luoda siitä uraa?
Mä en vähättele kenenkään taitoja, vaan tyyliä jolla ratsastaa muiden selässä. 🙂
Kirjailu on harrastus kunnes sillä elättää ittensä ja harrastukset kuuluu jokaisen työkykyisen kustantaa itse. Mun mielestä.Apurahat on sitten niitä mitä voi anoa.
EdesUnissa kirjoitti:
Suomessa yhteiskunnan järkevän kehittämisen suurimpia esteitä ovat suurtyönantajat jotka kykenevät käyttämään hyväkseen matalapalkkaisia, kouluttamattomia ja osa-aikaisia työntekijöitä. (S-ryhmä, suorajakelufirmat, siivousfirmat) Eli oikeastaan aika harvojen yritysten etu on kyseessä tänä päivänä.Toki kaikki työ on arvokasta, paitsi ehkä ns.turhantoimittajan työt joita uudelleen organisoimalla saisi tehokkaammin ympättyä ja yhdisteltyä ilman, että on tuhat turhaa virkaa ja paperin taittelijaa.
On tossa visiossasi ihan tolkkua, vaan minä yritän sanoa että viitseliäisyys on hinnoiteltua ja arvoitettua. Jos ei viitsi mitään opiskella tai tehdä saavuttaakseen haaveitaan tai unelmiaan, niin ei ole reilua odottaa että muiden ne pitäisi kyydissä makaavalle kustantaa.
Yhteiskunnan idea on se, että heikompaa autetaan mutta heikoksi heittäytyminen ja teeskentely on se mikä mua arvelluttaa. Tuet on yleensä väliaikaisiksi tarkoitettu, eikä miksikään helpoksi hyväksikäytöksi. Jonka turvin lusmuta.
Peräänkuulutan nyt sitä oikeudentajua ja omaatuntoa. Minäkin opiskelin ammatin päivärahalla. Laskin, että teen jotain hyödyllistä päivärahaa vastaan. Ja saan ammatin joka mut elättää. Olisin voinut jäädä ikuisesti makoilemaankin ilmanmuuta tekemättä mitään, mutta tykkään pitää naruja omissa käsissäni.
Ossista tulee kirjailija, mutta siinä samalla olis voinut tehdä pätkätöitäkin. Elättääkö ossi itsensä kirjailijana, toivon että kyllä. Mutta epäilen, että ei.muhkee_muhku kirjoitti:
Toki kaikki työ on arvokasta, paitsi ehkä ns.turhantoimittajan työt joita uudelleen organisoimalla saisi tehokkaammin ympättyä ja yhdisteltyä ilman, että on tuhat turhaa virkaa ja paperin taittelijaa.
On tossa visiossasi ihan tolkkua, vaan minä yritän sanoa että viitseliäisyys on hinnoiteltua ja arvoitettua. Jos ei viitsi mitään opiskella tai tehdä saavuttaakseen haaveitaan tai unelmiaan, niin ei ole reilua odottaa että muiden ne pitäisi kyydissä makaavalle kustantaa.
Yhteiskunnan idea on se, että heikompaa autetaan mutta heikoksi heittäytyminen ja teeskentely on se mikä mua arvelluttaa. Tuet on yleensä väliaikaisiksi tarkoitettu, eikä miksikään helpoksi hyväksikäytöksi. Jonka turvin lusmuta.
Peräänkuulutan nyt sitä oikeudentajua ja omaatuntoa. Minäkin opiskelin ammatin päivärahalla. Laskin, että teen jotain hyödyllistä päivärahaa vastaan. Ja saan ammatin joka mut elättää. Olisin voinut jäädä ikuisesti makoilemaankin ilmanmuuta tekemättä mitään, mutta tykkään pitää naruja omissa käsissäni.
Ossista tulee kirjailija, mutta siinä samalla olis voinut tehdä pätkätöitäkin. Elättääkö ossi itsensä kirjailijana, toivon että kyllä. Mutta epäilen, että ei.Ja sitten Ossista erilleen, on muitakin Osseja jotka ei tee muuta, kun oikeasti pitää vuodesta toiseen palkallista vapaata yhteiskunnan kustannuksella. Ajelee pimmpurinkiä ja ei mieti sekuntiakaan, että ettis edes töitä tai opiskelis tähtäimessä työ jolla elättää itsensä. Siihen emmä vittu viitti- tilaan luisuminen ja tuudittautuminen on se mikä mua pohjimmiltaan tässä nyt hiertää.
Ei joku tilapäinen työttömyys, se lähinnä keljuttaa kaverin puolesta. Kaikki mun sympatiat heille.
Tämä otsikoiden Ossi taas saakoon nyt synninpäästön, koska hänestä tulee kirjailija. Katokkin, että sillä pärjäät. 😋- hatunnosto_Ossille
Jep, minä ainakin arvostan miljoona kertaa enemmän Ossia, joka työttömänä sai aikaiseksi arvostetun ja kehutun, kohta varmaan palkitun romaanin "Röyhkeys", kuin muhkua joka työttömänä ja opiskelijana, äitiyslomalla loisii suomi24:lla sinkkupalstalla neuvomassa muita, koska itse on varattu ja perheen perustanut.
hatunnosto_Ossille kirjoitti:
Jep, minä ainakin arvostan miljoona kertaa enemmän Ossia, joka työttömänä sai aikaiseksi arvostetun ja kehutun, kohta varmaan palkitun romaanin "Röyhkeys", kuin muhkua joka työttömänä ja opiskelijana, äitiyslomalla loisii suomi24:lla sinkkupalstalla neuvomassa muita, koska itse on varattu ja perheen perustanut.
.. Ootkos Ossi itse vai hänen Avustajansa?.. Sen verran paljon täällä(kin) kyseistä kirjaa mainostetaan, että.. ;D
.. AmpuuYli.. Pahastikin.. ;D- hatunnosto_Ossille
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Ootkos Ossi itse vai hänen Avustajansa?.. Sen verran paljon täällä(kin) kyseistä kirjaa mainostetaan, että.. ;D
.. AmpuuYli.. Pahastikin.. ;DFani olen, pelkkien lehtijuttujen ja arvostelujen perusteella. En ole livenä tavannut. Kirja on jo jonossa varattuna kirjastossa, mutta vielä saa odottaa, jonotusnumero on joku 50. Taitaa olla vuoden kirjatapaus, jos ei Liukkosen O.ta lasketa.
- Tukekaa
Fani olen, pelkkien lehtijuttujen ja arvostelujen perusteella. En ole livenä tavannut. Kirja on jo jonossa varattuna kirjastossa, mutta vielä saa odottaa, jonotusnumero on joku 50. Taitaa olla vuoden kirjatapaus, jos ei Liukkosen O.ta lasketa.
Pistin Ossin kirjan tilaukseen. Työttömyyskorvaus-rahoilla maksoin.
Fani olen, pelkkien lehtijuttujen ja arvostelujen perusteella. En ole livenä tavannut. Kirja on jo jonossa varattuna kirjastossa, mutta vielä saa odottaa, jonotusnumero on joku 50. Taitaa olla vuoden kirjatapaus, jos ei Liukkosen O.ta lasketa.
.. Liian NarsuMainen OmanEdunTavoittelu MarkkinointiKamppanja/"UlosTulo" Jantterilla.. Ei jatkoon.. Sannoo Intuitio.. ;D
Opintotuilla? Olen saanut opintotukea kerran. Ja opintolainaa. Toiseen ammattiin työttömyyspäivärahaa. Ei siihen opintotukea saa päälle.
Vastikkeellista tekemistä muru, vastikkeellista. 😊hatunnosto_Ossille kirjoitti:
Anna mennä vaan, saat arvostaa ketä koet arvostavasi. Senttiäkään ei ole mun elämä sun arvostuksen varassa. 😃
Kuinka kauan oletkaan loisinut yhteiskunnan varoilla? Kertaus on opintojen äiti, joten?hatunnosto_Ossille kirjoitti:
Periaate ostos, joka jää hyllyyn pölyyntymään. Mahtaa kannattaa. 🤣
muhkee_muhku kirjoitti:
Opintotuilla? Olen saanut opintotukea kerran. Ja opintolainaa. Toiseen ammattiin työttömyyspäivärahaa. Ei siihen opintotukea saa päälle.
Vastikkeellista tekemistä muru, vastikkeellista. 😊Äitiyslomat on sentään uusien veronmaksajien äideille oikeutettua tukea. ☺️
Älä nyt sitä kadehdi, tee lapsia ja kasvata. Kyllä se sullekin valkenee mitä sillä rahalla kaupasta saa.muhkee_muhku kirjoitti:
Vastikkeellista tekemistä muru, vastikkeellista. 😊Äitiyslomat on sentään uusien veronmaksajien äideille oikeutettua tukea. ☺️
Älä nyt sitä kadehdi, tee lapsia ja kasvata. Kyllä se sullekin valkenee mitä sillä rahalla kaupasta saa.NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. AmpuuYli.. Pahastikin.. ;DOssihan se on tai joku kätyri. Kieli ruskeena tienaa itelleen palstamainetta ja voi paksusti aivopierujen tukkiessa ulostuloaukkoja. 😉
Opiskelen, koska haluan vaihtaa alaa ja kykenen yhdistämään aiemmat alat nykyiseen, jodta on hyötyä mm. yksityisyrittäjänä.
Mä en ole bilettänyt, koska migreeni, koska alkoholi yliherkkyys, koska huono isä kännissä syndrooma. Persettä en ole antanut, mutta pillua kyllä kullekin poikakaverille/avomiehelle/aviomiehelle. Joita on 41 ikään ollut yhteensä 7. Eli ei oo ihan kauhee trafiikki käynyt mun toosassani. Joskin mun laskujen mukaan siinäkin on 5 liikaa.muhkee_muhku kirjoitti:
Opiskelen, koska haluan vaihtaa alaa ja kykenen yhdistämään aiemmat alat nykyiseen, jodta on hyötyä mm. yksityisyrittäjänä.
Mä en ole bilettänyt, koska migreeni, koska alkoholi yliherkkyys, koska huono isä kännissä syndrooma. Persettä en ole antanut, mutta pillua kyllä kullekin poikakaverille/avomiehelle/aviomiehelle. Joita on 41 ikään ollut yhteensä 7. Eli ei oo ihan kauhee trafiikki käynyt mun toosassani. Joskin mun laskujen mukaan siinäkin on 5 liikaa.Ja kysymys kuis sulla?
Jos vaatekoon M on pullea 166 cm:n, niin kyllä. Monen on suhteellinen käsite. Mun lapset on meidän avomieheni ja mun eli asun ja elän lastemme biolgisen isän kanssa yhdessä.
Ja loisin oppisopimuksella. Kiitos vain kehuista. 😊
Mulla on tässä vielä pyykit laitettavana kuivumaan, joten have a nice sucking. ☺️
Muah.- hatunnosto_Ossille
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Liian NarsuMainen OmanEdunTavoittelu MarkkinointiKamppanja/"UlosTulo" Jantterilla.. Ei jatkoon.. Sannoo Intuitio.. ;D
Vai että oikein jantteri. Nainen olen. Jos Ossi tällä palstalla olisi, veikkaisin teknodonnaa.
Vai että oikein jantteri. Nainen olen. Jos Ossi tällä palstalla olisi, veikkaisin teknodonnaa.
.. Miten se liittyy yhtään mihinkään, että olet nainen?.. ;P
.. Ja vaikka Jantteria käytetään yleensä UrosPuolisista IhmisApinoista, niin ei se sitä tarkoita, etteikö voisi käyttää myös naisesta, kuin myös jostain muustakin asiasta.. Se on Ainakin osittain SukuPuoliNeutraaliSana.. Varsinkin NykyPäivänä.. ;P
.. Senkin Harmistelija.. ;P- suosittelenkirjastoa
muhkee_muhku kirjoitti:
Jos vaatekoon M on pullea 166 cm:n, niin kyllä. Monen on suhteellinen käsite. Mun lapset on meidän avomieheni ja mun eli asun ja elän lastemme biolgisen isän kanssa yhdessä.
Ja loisin oppisopimuksella. Kiitos vain kehuista. 😊
Mulla on tässä vielä pyykit laitettavana kuivumaan, joten have a nice sucking. ☺️
Muah.Minkäs aikuisille kirjoitetun kaunokirjallisen teoksen muhku on viimeksi lukenut? Ja koska? Olikos yläasteella äidinkielenopettajan käskystä vai jäikö silloinkin lukematta? Ihminen, joka ei lue paljon erilaisia kirjoja on helposti suppeakatseinen ja maailmaa ymmärtämätön.
suosittelenkirjastoa kirjoitti:
Minkäs aikuisille kirjoitetun kaunokirjallisen teoksen muhku on viimeksi lukenut? Ja koska? Olikos yläasteella äidinkielenopettajan käskystä vai jäikö silloinkin lukematta? Ihminen, joka ei lue paljon erilaisia kirjoja on helposti suppeakatseinen ja maailmaa ymmärtämätön.
.. Voi se olla ihan ToisPäinkin.. ;P.. Riippuu enemmän Yksilöstä, kuin KK:n lukemisesta tai lukematta jättämisestä.. ;P
suosittelenkirjastoa kirjoitti:
Minkäs aikuisille kirjoitetun kaunokirjallisen teoksen muhku on viimeksi lukenut? Ja koska? Olikos yläasteella äidinkielenopettajan käskystä vai jäikö silloinkin lukematta? Ihminen, joka ei lue paljon erilaisia kirjoja on helposti suppeakatseinen ja maailmaa ymmärtämätön.
Mitä sillä on väliä mitä ja koska olen viimeksi lukenut? Ei se auta suhtautumaan lusmuiluun yhtään suopeammin. 😊
Vai antaisko joku hieno kirjan ja kirjailijan nimi jotenkin sivistyneemmän kaiun?
Eikö tuo nyt ole vähän feikkiä?
Kuin pätisi viinillä ja juustolla, vaikka toinen ei perusta niistä pätkääkään, sofisticat. Ja hifi hifi. 😊
Yhteiskuntamme rakenne ja tila ei muutu romaaneja lukemalla höttöläksi, jossa voi vain leijua höyhenenä vailla suuntaa.- suosittelenedelleen
muhkee_muhku kirjoitti:
Mitä sillä on väliä mitä ja koska olen viimeksi lukenut? Ei se auta suhtautumaan lusmuiluun yhtään suopeammin. 😊
Vai antaisko joku hieno kirjan ja kirjailijan nimi jotenkin sivistyneemmän kaiun?
Eikö tuo nyt ole vähän feikkiä?
Kuin pätisi viinillä ja juustolla, vaikka toinen ei perusta niistä pätkääkään, sofisticat. Ja hifi hifi. 😊
Yhteiskuntamme rakenne ja tila ei muutu romaaneja lukemalla höttöläksi, jossa voi vain leijua höyhenenä vailla suuntaa.Oli toki arvattavissa, että et vastaa kysymykseen. "Hieno kirja" ja "hieno kirjailijan nimi" .. Jepjepjep..
suosittelenedelleen kirjoitti:
Oli toki arvattavissa, että et vastaa kysymykseen. "Hieno kirja" ja "hieno kirjailijan nimi" .. Jepjepjep..
Alanko olla ennalta arvattava? Suositteletko ihan tosissaan romaanien lukemista? :D
Miksi ihmeessä? Juonihan täälläkin on, kai se nyt riittää että lukee palstaa ja sen antimia? Mielummin jotain jossa on ripaus realismia, kun ihan keksittyä tarinaa.
Jepjepjep...urtsurtsurts.- Anonyymi
muhkee_muhku kirjoitti:
Kirjailu on harrastus kunnes sillä elättää ittensä ja harrastukset kuuluu jokaisen työkykyisen kustantaa itse. Mun mielestä.Niin huomauttaisin että monilla on tullu harrastuksesta työ esim kun harrastaa riittävän paljon sexsiä niin jotkut huomaa että sillä voi myös ansaita rahaa jopa siinä määrin että kyseessä on merkittävä tulon lähde. Eikä tarvi herätä aamuisin kovin aikaisin
- tervettäkösauhuttelu
Ossilla vai terveet elämäntavat? yhdessä kuvassa puhalteli savua eli ilmeisesti tupakoi. Moni työnantaja ei kylläkään edes haluaisi työntekijää joka tarvitsee 5min. välein tupakkatauon.
Monet työttömistä ovat nykyisiä tai entisiä päihteidenkäyttäjiä, jotka eivät edes jaksaisi työntekoa ja sitten on työttömiä jotka hakevat työtä mutta eivät saa edes vastausta yhdestäkään työpaikasta vaikka se olisi perusduunia kuten kassan työtä pk-seudulla. - tyämies-
Tehkää töitä ilman palkkaa. Min tein 2 vuotta eikä kiitosta kuulunut.
- Evooluutjon7
Useimmat työttömät ovat juoppoja yksineläjiä.
Näitä ei palkkaa kukaan. Eikä tarvitse. - Yksinäinen.mies
Työttömiä haukutaan vaikka työttömiä ei kukaan palkkaa. 300 000 työtöntä odottaa töitä. Silloin kun työpaikkojen etsintä siirtyi niihin adeccoihin ja muihin firmoihin niin työpaikan saaminen vaikeutui huomattavasti. Ennen sai helpommin töitä kun pääsi suoraan firmaan hakemaan, nykyään firmat ei ota hakemuksia eikä ne vastaa niihin. Nää henkilöstöfirmat joitaa haastattelut vaikka ovat epäpäteviä siihen hommaan, joku toimiston täti päättää saako työtön töitä ja harvoin ne suosittelee työtöntä jos on vaikka amiksen käynyt.
- suominousuutyöttömillä
On se näistä työttömistä tullut tärkeitä tässä maassa .Ne on oikein hallituksen toimien kaavailujen keskipiteenä ja talouden maailman napana tässä maassa.Onko se hallitus saanu mitään muuta aikaiseksi kuin kaavailuja työttömien toimenpiteiksi velvoitteita näihe kiusaks?
- Anonyymi
nimeni on Lucifer Morningstar... ja hötöttllen hvubsebu
- Anonyymi
Minä olen kyllä Ossin linjoilla. Yhteiskuntamme arvottaa työ ja työntekijät niin ettei työ saa todellista oikeaa arvostusta . oikean
työn työntekijät vaan ovat heitto pusseja ja pelinappuloita.. siivoojat sairaanhoitajat tehtaiden perus duunarit jne.. paiskivat töitä hiki hatussa ja ovat yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeitä mutta kapitalistisessa maailman katsomuksessa heillä ei ole muuta merkitystä kuin perustason voimana joka on kallista tai halpaa. Tuottavaa tai tapiollista. riippuen vähän suhdanteista. Todellisuudessa ihmisen arvo mitataan tuottavuus arvona eli rahana.. jotkut toissaalta taistelee ja työskentelee hyvin vähän ..mutta jostain syystä heidän tasonsa on parempi että he saavat suuremman palkan ja paremmat edut hyvin mitättömästä työstä... - Anonyymi
Ossi taitaapi olla hieman stupidi.
Ossille suosittelen ottaa niskast kii ja selaa Suomiredpillii. https://www.suomiredpill.wordpress.com/ - Anonyymi
Tästä oli taannoin Iltasanomissa artikkeli ja heti oli joku vitun mulkku kommentoimassa, että: "On kunnia-asia olla töissä vaikka siitä saisi vähemmän liksaa kuin laiskottelemalla."
Miten vitussa joku voi tuolla tavalla ajatella. Luuleeko kyseinen henkilö, että työllisyys paranee väkisin pakottamalla töihin. Mää luin kerran tuota Ossin kirjaa (kertoo miehestä, joka on menossa Bruce Springsteenin keikalle ja myöhemmin työttömille suunnatulle kurssille jäätyään työttömäksi tai olikohan ollut jo pitempään työtön, en muista).
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855