Moniko vaihtaa itse renkaat vai viettekö liikkeeseen. Katselin että liikkeessä maksaa 35 euroa vaihto joten taidan vaihtaa itse renkaat autoon. Olen myös parille kaverille vaihtanut parilla kympillä, pientä bisnestä teen samalla.
Renkaidenvaihto
29
224
Vastaukset
- kökkötraktorix
Paljon on uusavuttomia, jotka eivät osaa vaihtaa autonrenkaita tai keittää kananmunia. Ilmainen raha ja säästäminen on palkitsevaa. Siksi koodaan itse autoni avaimet, vaihdan jakohihnat, öljyt jne. Tänä vuonna on jo säästynyt 1000 euroa, Avaimen koodauskin maksaa 110 harakiri ja 350€ virallinen marmoritiski. Itse koodattuna vain 70€ ja voi koodata niin monta avainta kuin huvittaa, kuitenkin 4 maksimi.
- OikeinPuhut
Arvostan sinun kaltaisia ihmisiä! Nämä hommat eivät ole edes mitenkään haastavia, sen kun vaan lähtee tekemään eikä lannistu pienistä vastoinkäymisistä. Jos törmää ongelmiin, tietoa on saatavilla.
- vittumitävalitusta
Vaihdatko uudet vanteille kanssa ja tasapainotat? Vaude, onpa sulla vehkeet sitten ...mikset avaa liikettä sen sijaan että maleksit työttömänä? Mitä se sulle kuuluu jos joku vie liikeeseen, sehän tarkoittaa työtä toiselle, mutta vaihda sinä rauhassa sakkorenkaasi alle, nastatkin on jo valmiiksi puolet katkenneet. Jee, mutta kun ihan itte osaa!
- Eimullamuuta-
Vaihdan renkaat tyttöystävälle koska se ei jaksa vääntää pultteja auki. Omaa autoa minulla ei ole.
Pappa vaihtoi, kun kävin kylässä. Pulttikoneella lähti näppärästi pultit auki ja uudet nasta alumiinit alle. Eikä tarvinut taivasalla kykkiä lammikossa renkuloita vaihtamassa, auto sai lämmitellä papan lämmitetyssä tallissa. Yleensä se reppana kyhjöttää taivasalla ootellen, koska meen silittelemään sen ohjauspyörää ja veivaaman vaihdekeppiä. Mun auto kulta. <3
Jopa taas saa tulla talvi. :)- Viinamies
Vaihdan itse omaan bemariin, voi samalla juoda viinaa, niin ei tuu kylmäkään.
- onpakallista
No en todellakaan jaksa muutaman kympin takia nähdä moista vaivaa. Siis kokonaista 35€?????? Omani maksaa jotain parisataa vuodessa, säilytys, pesu mitä siihen nyt kuuluukaan. Eipä ole tullut mieleenikään alkaa itse säätämään.
- hienoahienoa
Itse vaihdan renkaat alle. Renkaiden vanteille asennusta ja tasapainotusta en osaa tehdä, joten jätän sen ammattilaisille. Pesen aina vaihdon yhteydessä varastoon menevät vanteet/renkaat, jotta olisivat kunnossa käyttöönoton yhteydessä. Pesun poisjättäminen kertoo aika paljon ihmisen laiskuudesta.
Koskaan ei ole tullut ongelmia pesemättömien renkaiden vuoksi. Kilometrejä takana yli miljoona. Joo ja olen laiska, mitä sitten? Tehkööt toiset ne turhat työt jos haluavat, mulla on muutakin tekemistä.
- Normimies35
Täälläpäin 36 euroa renkaiden vaihto paketti autoon. En jaksa itse alkaa vaihtmaan.
- Tahvo53
Ihan itse vaihdan......koska mä voin!
- Kaisanoasaa
Minusta renkaiden vaihto on kallista puuhaa liikkeessä. 10 minuutin homma 35 euroa. Aika kova tuntipalkka on kun kyllä tunnissa nyt 5 auton renkaat vaihtaa. Voisi itse ostaa pulttikoneen ja tehdä bisnesta omalla pihalla, vaihtaa 20 eurolla.
Vaihdan itse. Homma hoituu sen verta nopeasti, ettei edes marttakerholainen ehtisi leipoa pullia siinä ajassa.
- anti-materialisti
Itse vaihdan fillariin renkaat.
- sinkkunainenn
Ei ole autoa eikä siten renkaitakaan. Ei ole edes ajokorttia.
Vaihdan aina ite.
Paljon vaivattomampaa.- ätmirunkkari
Eihän ketut aja autoo lol
.. Varmaan AikastMoni.. Ja niistäkin monet varmaan osaa/osaisi ketkä ei syystä tai toisesta vaihda.. ;P
Varmaan. Eihän renkaiden vaihto vaikiaa ole, mut kyllä sekin kelpaa jos joku muu oikeen tahtomalla tahtoo ne vaihtaa. ☺️
Se on niitä arjen luxuksia, joita arvostaa. Ei ollenkaan ittestääselvyyksiä sentään.muhkee_muhku kirjoitti:
Varmaan. Eihän renkaiden vaihto vaikiaa ole, mut kyllä sekin kelpaa jos joku muu oikeen tahtomalla tahtoo ne vaihtaa. ☺️
Se on niitä arjen luxuksia, joita arvostaa. Ei ollenkaan ittestääselvyyksiä sentään... Jeps.. Ja lähes kaikki oppii, jos/kun kerran tai pari tekee jonkun sellaisen kanssa, joka hieman neuvoo, miten se tehdään ja mitä kannattaa ottaa huomioon jne.. ;P
- miseliini
Luuserit ei vaihda itse, tosi tumpeloita jos ei osaa/ "jaksa"
- Kiltti-ja-Kunnollinen
Naiset vie liikkeeseen koska niiden oma jännämies ei vaihda renkaita. Tuskin edes osaisivat
Ideologisesti suosin aina sitä vaihtoehtoa, jossa ei kenenkään tarvitse maksaa veroa. Eli vaihdan itse tai olen vaikka vaihtamatta ja ajelen talvirenkailla läpi koko Suomen kesän, koska räntäsade ja raekuuro uhkaa hetkenä minä hyvänsä tai muutan talveksi etelään kuin muuttolintu ja palaan kun rengasjääkausi on ohi ja voi ajaa avoautolla.
Mutta koska en ole mikään jääräpää, niin olen valmis tekemään poikkeuksiakin. Tällainen tilanne voi olla esim. silloin kun renkaat pysyy paikoillaan ilman muttereitakin eikä niitä irrota sen paremmin metrinen hienosäätökumileka kuin koivuhalko eikä slalomin ajelu tyhjällä parkkipaikalla.Kultaiseni vaihtaa itse, meidän autoon.
Pari viikkoa sitten ostin uudet kesärenkaat, ite laitoin vanteelle, tasapainotuskin osui tuurilla kohilleen
Meillä Janica hoitaa nuo renkaanvaihdot minun Octaviaan ja hänen Poloon, hänellä kun pysyy työkalut paremmin käsissä kuin minulla. Janica arvostaa muutenkin tasa-arvoa ja meillä on sovittu että ei ole erikseen naisten ja miesten töitä.
Yleensä helpompaa ja nopeampaa vaihtaa itse. Mulla on hyvät välineet, siinä kauaa nokka tuhise kylmälläkään säällä. Kai sitä vois talliinkin ajaa, mutta pihalla voi paiskoa renkaita paljon rennommin. Ihan just kohta pitää vaihtaa, lunta lupaavat.
Joskus sopivassa kiireessä olen vienyt liikkeeseen vaihdettavaksi ja käynyt sillä välin tien toisella puolella kaupassa - ja nopeasti seuraavaan kohteeseen. Ei se nyt niin paljoa maksa, että olis rahasta kiinni.- Rengasrumba
Mulla on siinä mielessä huvittava tilanne, että uudet nastarenkaat on, mutta ei ole autoa. Miten näin on päässyt käymään, on oma tarinansa. Jos sulla on myydä hyväkuntoinen bensakoneinen vähän ajettu Peugeot 407, saisin renkaille auton.
- lihavihatipunen
Mun pitää ostaa uudet talvi renkaat niin samalla ne laitetaan alle. En kyllä ole muutenkaan ite vaihtanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510392
- 816933
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445074- 614597
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724336Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333913- 472908
- 362695
- 402330
- 2161932