Ex pyysi yllättäen kahville ?!?

Miksi_taas

Avopuoliskoni muutti kesän alussa pois yhteisestä kodistamme. Kesän minä vaikerin ja kaikkien 'sääntöjen' vastaisesti pyytelin häntä palaamaan. Kesän lopulla laitoimme talon myyntiin ja minä lopetin kaiken muun viestittelyn kuin taloon liittyvän. Nyt 2kk hiljais elonjälkeen ex laittoi viestin että mentäisiinkö kahville? Suostuin ja käytiin, oli mukava ja iloinen tapaaminen. Seuraavana päivänä jopa viestitti että oli mukava nähdä. Pari päivää hiljaiseloa ja kysyn ,että olisi kiva nähdä uudelleen... vastaus en pysty sulle mitään vastaan??? Olen varmaan tyypillinen mies kun en mitään tästä tajua... kyllä itsellä on vieläkin tunteita häntä kohtaan, mutta miksi hän nyt satuttaa taas minua?

9

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Miksi_taas,

      Ymmärrän hyvin, että jos olette eronneet kesän alussa, ero on sinulla vielä kipeänä mielessä. Näin ulkopuolelta on mahdotonta arvella exäsi ajatuksia tai toiveita sinua kohtaan. Usein on tullut vastaan se, että kun erosta on vielä vähän aikaa, tunteet voivat olla varsin ristiriitaisia. Yhtä aikaa voi olla halu päästää irti ja mennä eteenpäin, toisaalta samaan aikaan muistelee ja kaipaa mennyttä. Välttämättä exäsi ei halua tarkoituksella satuttaa sinua, mutta ei oikein itsekään tiedä millaiseksi haluaa välienne muodostuvan.

      Haluaisin kysyä, oletko pohtinut millaiseksi sinä haluat välienne tulevaisuudessa muotoutuvan? Haluaisitko palata yhteen exäsi kanssa ja mitä se kummaltakin edellyttäisi? Tai jos et halua tai se ei ole mahdollista, toivotko ystävyyttä? Vai haluatko kokonaan katkaista välit exääsi?

      Jos tiedät mitä itse haluat tulevilta väleiltänne, on helpompaa päättää miten vastaat exäsi toiveisiin. Millaisia ne sitten ovatkaan.


      Toivottavasti jaksat eteenpäin,

      Vilppu H.
      pappi

      • Miksi_taas

        Kiitos vastauksestasi Vilppu :) ...kyllä minulla tunteita vielä on ja haluan palata yhteen, koska tunnen etten löydä samanlaista ihmistä helposti uudelleen. Rakastan hänen läheisyyttään, iloisuuttaan, huumorintajuaan... äh.... tämä alkaa taas sattumaan vaan pahasti :( Ex:llä kun ei nyt ole mitään toiveita niin vaikeaa minun vastata mitään. Tiedän ,että minun pitäisi ottaa elämä nyt vastaan sellaisena kun se eten tulee ja oikeasti siirtyä eteenpäin... kestää vaan tuskattuvan kauan tämä prosessi. Varsinkin kun takerrun tuohon ex:ään noin pienissäkin viesteissä... kuvittelen kaikkea sellaista mitä ei oikeasti ole edes olemassa :/


    • Miksi_taas,
      Luulen, että ymmärrän sinua ja noita tunteita hirveän hyvin. Tuota se on, kun ei olisi halunnut erota ja sitten vielä kun tuntuu, että erosta ylitse pääseminen kestää loputtomasti. Sanoit tuossa itse oikeastaan ehkä parhaan mahdollisen neuvon mitä voi antaa: ota elämä sellaisena kuin se tulee eteen. Jos suhde on ohitse, silloin se on ohitse vaikka itse ei niin haluaisikaan.

      Tiedän, että toiseen takertuminen on hirveän helppoa. Siinä samalla takertuu pieneen toivoon, että entä jos kuitenkin kaikki järjestyisi. Jos vain mahdollista, yritä olla takertumatta exääsi. Takertumalla tuskin saat exääsi takaisin, mutta helposti se johtaa vain siihen, että lopulta on itse entistä enemmän hajalla.

      Erosta toipuminen vie kullakin sen aikaa mitä se vie. Välillä se tuntuu epäreilulta. Toiset tuntuvat pääsevän erosta paljon nopeammin ylitse kuin itse. Siis, anna itsellesi aikaa.



      Vilppu H.
      pappi

      • Mäniinymmärränsua

        Väität ymmärtäväsi kirjoittajaa hyvin. Mihin unohtui teologisen sielunhoidon luennoilta, mitä ymmärtämisväitteistä sanottiin. Papin auktoriteetilla manipuloit ihmistä ja koukutat itseesi. Puuttuuko fanipiiristäsi jäseniä, täältäkö kalastat niitä.


    • PaskanSain

      Mullakin on ollut parinkin exän kanssa sama juttu.
      Eka varsinkin oli paha, jätti kuitenkin mut todella paskamaisen lopunajan käyttäytymishelvetin jälkeen jolloin tuli kyllä selväksi hyvinkin että olen maailman paskin ihminen. Teki vielä kiusaa sen eron jälkeen.
      Sitten kuitenkin rupesi jossain vaiheessa kyselemään kahville jne. Muutenkin olisi täytynyt olla tekemisissä. Ja tuota kesti aika kauankin, vielä liki 3v eron jälkeen joskus viestitteli kahville pyyntöjä. Ei toki niin usein kuin alkuvaiheessa kiusaamisvimmastaan päästyään.
      Kai häntä korpesi/hän pettyi siihen että jatkoin elämääni, muutinkin vielä koko paikkakunnalta pois. Ja kai siinä oli joku takaporttikin ajatuksissa, että hänellä on joku syli avoinna, mihin palata, jos asiat menee vituiksi sen jätkän kanssa, johon minut vaihtoi petettyään mua sen kanssa pidemmän aikaa.
      Ihem peluri, joka ei kait osaakaan olla yksin.
      Aika moni nainen muutenkin tuntuu olevan tuollainen peluri, joku enempi ja pahemmin, joku toinen vähemmän mut useimmat kuitenkin...
      No se nyt oli hyvä tuuri, ettei saatu jälkikasvua.

      • Surusilmissäkatselen

        Samanlaisia pelureita niitä on miehissäkin. Riippuvuutta ja hyväksikäyttöä ihmissuhteissa sellainen vaan osoittaa ihmisen käytöksessä, jos pitää hyppiä monen kanssa yhtäaikaa suhteissa ja loukata montaa ihmistä yhtäaikaa, eikä edes ymmärrä omaa käytöstään, mimmonen paska itse on käytökseltään. Terveesti itsetuntoisella ei ole tarvetta toimia noin.


      • Miksi_taas

        Kiitos kaikille kommenteista (jopa Pappi Vilpun trollaamisesta :D )... Kuten PaskanSain ja Surusilmissäkatselen toteaa 'pelureita' tuntuu olevan (molemin puolin, jos nyt pitää tuollainen raja vetää)... tämä vaan oli minulle eka kerta ja ymmärrystä tähän nyt ei ole. Tosiaan heti tuli sellainen toivon kipinä ...jonka kyllä koitan murjoa jonnekin kauaspois. Jatkaa elämää eteenpäin ja ottaa tunti kerrallaan, päivä kerrallaan, ilta kerrallaan, yö kerrallaan... pirun pitkältä ajalta tämän tuntuu :)


    • eivihoissa

      Mä oon käynyt myös ex kanssa kahvilla ,juteltu menneistä ja sen hetkisestä mutta olen lähtenyt tapaamiseen tiedostaen että en tule aloittamaan mitään vanhan suhteen lämmittelyä koska ei ne ongelmat jotka silloin ole minnekkään kadonneet .Tehnyt selväksi jo puhelimessa että vain rupatellaan koska ei meillä ollut mitään vihasuhdetta ,voin häntä hyvin kaverina tavata mutta se on jäänyt yhteen kertaan.Jatkan elämääni joskus joku tapahtuma saa muistelemaan mutt se on siinä ei muuta.

    • yksinäinen-_

      "Jos se voisi olla totta eikä unta pettävää.
      Aina aamu yksinäinen minut siitä herättää.
      Jos voisi olla totta nyt mä kuolen ikävään.
      Sua päivisin mä muistan siitä yöllä unta nään"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe