Miksi autotoimittajat kehuvat Wolkkareita

mikäontotuus

Aina lehtiensä testeissä jos kerran ne eivät ole hyviä ja eivät muka kestä. Vai onko merkki otettu joenkin silmätikuksi?
Ja tuntuu ainakin tilastoijen mukaan, että niitä vaan menee kaupaksi? Onko ihmiset muka niin tyhmiä ostaessaan niitä kuitenkin?
On tullut sellainen vaikutelma että kaikki muut autot kyllä ovat hyviä ja kestävät paitsi Wolkswagenit?

142

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SiinäFaktaa

      Ongelmat ovat olleet vuosia ja vuosia sitten. provoPetterit ja Toyota uskovaiset haluavat vaan pitää hengissä niitä.
      Mutta Toyotan ruostuminen on tämän hetken ongelma.

    • Kokeilemalla_selviää

      Aina se silloin tällöin sijaisautoilla ja vuokra-autoilla ajelleena olen tullut samoihin päätelmiin. Folkkarit ja konsernikumppanit ovat yleensä aika jämptin oloisia ajettavia. Pahimmat hyppyheikit ja helistimet ovat taas japseja. Toki kaikilla on aina päästy perille.

    • Toinentoistaanhuonompi

      WOKKELOT on kivoja ja TSI on sangen pirteä ja vääntää. Omaksi en haluaisi juurikin tsi- ja dsg-ongelmien takia. Vuokra-autona mukava.

      Tojossa on toki vastaavia ongelmia. Dieslit piiputtaa, hybridit ei kulje ja kotit ruostuu, huoltoja on usein.Sitä en haluaisi edes vuokralle. Ja kas, sitä ei IKINÄ edes tarjota vuokralle koska kukaan muukaan ei halua.

      • kyllä.vaan

        Vai ei tarjota vuokralle. Mm Helsingissä on yhden kimppa-autofirman valikoimissa pelkästään Toyotan hybridejä ja hyvin liikkuvat vuokraajalta toiselle. Itse asiassa päästötietouden lisääntyessä yhä useampi haluaa vuokrata vähäpäästöisen Toyota hybridin.


      • Isotvuokraamot
        kyllä.vaan kirjoitti:

        Vai ei tarjota vuokralle. Mm Helsingissä on yhden kimppa-autofirman valikoimissa pelkästään Toyotan hybridejä ja hyvin liikkuvat vuokraajalta toiselle. Itse asiassa päästötietouden lisääntyessä yhä useampi haluaa vuokrata vähäpäästöisen Toyota hybridin.

        Joo, ja saahan ToyoRentistä Tohon vuokralle.

        Mutta miksi isot vuokrafirmat Hertz, Avis, Budgets, Sixt ja Europcar eivät koskaan tarjoa Toyotaa. Onko kysymyksessä asiakkaiden toiveet, Toyotan jälleenmyyntiarvo vai murheet huollon kanssa? Joku syyhän siihen täytyy olla.


    • sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

    • heikoimmatlenkit

      Kenes leipää holisti juo? Kenen juomalauluja laulat? Kuka tai mikä on tämän palstan heikoin lenkki?
      No,holisti yhdessä tojotan kanssa.

    • Hypriitionpest

      Kyllä hypriitillä vois saaha viherpillua.

    • TSI20

      mulla on ikävä hitukkia. sormeni on peräaukossani.

    • äläostavikapesääVWskoda
    • avainasiakaspäällikkö

      Kerronpa kolmen volsun ja 18 vuoden kokemuksesta.
      Volsut ovat hyviä kadunmiehen autoja. Eivät erinomaisia (vaihto BMW 318:sta Passatiin sai melkein purskahtamaan itkuun, kun tutustui passatin "ajo-ominaisuuksiin"). Mutta siis torikassina ja kaupunkipyörityksessä ihan riittäviä. Volsussa on kivoja ledivalonauhoja ja sisävalaistusta ja tingeltangelia. Maksamalla kymppitonnin lisää, saa aluvanteet ja lisää tingeltangelia.
      Volsu käyttäytyy johdonmukaisesti, ja siksi menestyy aikakauslehtien testeissä. Eihän lehden toimittajien tarvitse välittää auton luotettavuudesta, eihän testi sitä mittaa. Lisäksi pitää muistaa, että lehden tekeminen on myös yritystoimintaa. Jos menee suututtamaan jonkin merkin maahantuojan, joutuu boikottiin, ei saa autoja testiin, ei voi tehdä juttuja, eikä niin ollen pysty toimittamaan lehteä, ja pian se onkin entinen autolehti. Tämän takia testin "tulokset" ovat hyvin ennakolta arvattavissa. Vain jotain marginaalimerkkiä voi sakilla mollata, kun ei sitä kuitenkaan testata seuraavaan kymmeneen vuoteen ;-)))
      Volsun ongelma on epäluotettavuus ja vikaantuminen. Ahneus iski vuosituhannen vaihteessa. Liian halvoilla ratkaisuilla yritetään tehdä liian hienoja ratkaisuja. Kävi niin kuin Opelille 90-luvulla. Tästä kierteestä on näköjään vaikea irrottautua. Komponentit ivat tiukkaan hinnoiteltuja, ja kun autoja myydään vuodessa miljoonia kappaleita, ei ole helppoa myöntää, että tuli valittua susi ahdin, jakopää, vaiteisto, ja niin edelleen. Helpompaa on antaa asiakkaan maksaa, ja antaa paskasateen pyyhkiä huoltotiskin henkilökuntaa..... Saunotetaan ne sitten hyvitykseksi, vaikka!

      • TukkapöllyäLuvassaVWltä

        Mutta nyt saattaa tulla tukkapöllyä VW:ltä TM:lle, kun menivät tutkimaan, että mistä se suuri öljynkulutus johtuu. Ja totuus on, että suunnitteluvirheestä männänrenkaiden suhteen. Eihän tuollaista saa mennä julkisuuteen kertomaan. Eihän täydellisessä autossa voi tuollaisia suunnitteluvirheitä olla!!


      • ryhmäkanneVW
        TukkapöllyäLuvassaVWltä kirjoitti:

        Mutta nyt saattaa tulla tukkapöllyä VW:ltä TM:lle, kun menivät tutkimaan, että mistä se suuri öljynkulutus johtuu. Ja totuus on, että suunnitteluvirheestä männänrenkaiden suhteen. Eihän tuollaista saa mennä julkisuuteen kertomaan. Eihän täydellisessä autossa voi tuollaisia suunnitteluvirheitä olla!!

        http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html

        tieto kulkee ja VW vaihtamaan mäntiä urakalla.
        Onko se ryhmäkanne Suomessa pelkkä VWskodavitsi?


      • uusi_poloilija

        "Tämän takia testin "tulokset" ovat hyvin ennakolta arvattavissa. Vain jotain marginaalimerkkiä voi sakilla mollata, kun ei sitä kuitenkaan testata seuraavaan kymmeneen vuoteen ;-)))"

        Mielestäni esimerkiksi Toyota ei ole marginaalimerkki, vaikka on usein jäänyt vertailujen hännille.
        Vertailuja ei pidä tuijottaa sokeasti, vaan huomata pisteiden painoarvotus. Autohan ostetaan itselle, eikä lehden olettamalle keskimääräiselle käyttäjälle.

        Toyotassa on usein ollut erittäin hyvä lämmityslaite, vaikka mm. suuntavakaudessa ollut puutteita. Satunnaisesti ja maaseudun pikkuteitä ajeleva eläkeläispariskunta voi siitä valita aivan kunnollisen auton omiin tarpeisiinsa.
        Itse en mm. arvosta avaria takatiloja lainkaan, joten poistan niiden vaikutuksen vertailutulokseen. Sen sijaan runsaasti ja päällystettyjä teitä ajavana korostan mm. hyvää ajoasentoa ja suuntavakautta.


      • Mikäongelma

    • anaalisaattori

      Aika ristiriitaista on VW autona, kun lehtien toimittajat nostavat ne aina jalustalle koeajoissa ja vertailuissa ja laatu- ja luotettavuustutkimuksissa merkki kyntää kaikkein syvimmällä. Toyota taas on vertailuissa korkeintaan keskikastia mutta laadussa ja luotettavuudessa aivan huipulla ja hinta-laatusuhde huomioiden olisi aivan piikkipaikalla kun kilpailee Audin, Mersun ja Leksuksen kanssa laadussa ja luotettavuudessa vaikka on täysin eri hintaluokan tuote. Voisi kuvitella että Suomalaiset EU:n jäsenenä ostaisivat Volkkarin ennen kuin Toyotan, mutta kun ei. Voi tulla vain siihen johtopäätökseen että tuotteessa on ongelmia, niinkuin kaikki tiedämme. On ollut jo vuosia, eikä loppua ole näköpiirissä. Ei riitä että, autolla on hyvä ajaa, pitää olla luotettava ja kestävä eikä valmistaja voi olla huijari niinkuin VW on. Opelikin kärsi 90-luvulla myös pahoista laatuongelmista ja lähihistoriasta tiedämme mikä oli Opelin kohtalo kaatuessaan toisen laaduttoman merkin syliin.

      • Konkurssiin

        Volkswageninkin taru tulee päättymään. Maine on mennyt päästöskandaalin yhteydessä ja laatu romahtanut vuosien saatossa. Velkaa tällä hetkellä n. 25 miljardia joka nousee siitä vielä reilusti. Ei sellaisesta selviä mikään valmistaja.


      • Typerehdä_kouraasi
        Konkurssiin kirjoitti:

        Volkswageninkin taru tulee päättymään. Maine on mennyt päästöskandaalin yhteydessä ja laatu romahtanut vuosien saatossa. Velkaa tällä hetkellä n. 25 miljardia joka nousee siitä vielä reilusti. Ei sellaisesta selviä mikään valmistaja.

        Eivät taida olla isot luvut ja liike-elämän lait oikein hallussa! Jos yhtymällä on 217 miljardia euroa liikevaihtoa (2016), tase vankassa kunnossa ja lafka kykenee poikkeuksellisen vaikeanakin jaksona tikistämään vielä voittoa yli 5 miljardia euroa (samana heikkona vuonna 2016), niin mitenkähän tuollainen 25 miljardin euron velkataakka (vaivaiset 11,5 % liikevaihdosta) olisi muka selviämätön paikka? Sama juttu vaikka vielä tuosta tuplautuisikin.

        Käy kouluja, hanki kokemusta liike-elämässä ja tule sitten tänne povaamaan joutavia.


      • ajassamatkaaja
        Typerehdä_kouraasi kirjoitti:

        Eivät taida olla isot luvut ja liike-elämän lait oikein hallussa! Jos yhtymällä on 217 miljardia euroa liikevaihtoa (2016), tase vankassa kunnossa ja lafka kykenee poikkeuksellisen vaikeanakin jaksona tikistämään vielä voittoa yli 5 miljardia euroa (samana heikkona vuonna 2016), niin mitenkähän tuollainen 25 miljardin euron velkataakka (vaivaiset 11,5 % liikevaihdosta) olisi muka selviämätön paikka? Sama juttu vaikka vielä tuosta tuplautuisikin.

        Käy kouluja, hanki kokemusta liike-elämässä ja tule sitten tänne povaamaan joutavia.

        Voit hyvinkin olla oikeassa. Tai sitten aivan väärässä. Epäilen, ettei tuon(kaan) konsernin oikaistua tilinpäätöstä saa nähdäkseen. Silti minä päivänä vaan voi iltauutisista kuulla, että volsun kassa tyhjeni justiinsa. Plus että puolen kymmentä entistä johtajaa "hankki kokemusta liike-elämässä" eli siis toisin sanoen, linnareissu ja häkki heilahti. Voin toki olla väärässä minäkin.


      • näinsevaanontaas
        Typerehdä_kouraasi kirjoitti:

        Eivät taida olla isot luvut ja liike-elämän lait oikein hallussa! Jos yhtymällä on 217 miljardia euroa liikevaihtoa (2016), tase vankassa kunnossa ja lafka kykenee poikkeuksellisen vaikeanakin jaksona tikistämään vielä voittoa yli 5 miljardia euroa (samana heikkona vuonna 2016), niin mitenkähän tuollainen 25 miljardin euron velkataakka (vaivaiset 11,5 % liikevaihdosta) olisi muka selviämätön paikka? Sama juttu vaikka vielä tuosta tuplautuisikin.

        Käy kouluja, hanki kokemusta liike-elämässä ja tule sitten tänne povaamaan joutavia.

        Ei olisi ensimmäinen iso yritys joka kaatuisi. Kouluja käymällä ei voi tulla tietämään huijaamisen osuutta toiminnassa, eikä siitä kärähdettäessä sanktioiden suuruutta. Tärkeintä on jättää silloin itse, se tuote ostamatta ettei tarvitse katua


      • Skeida-Einari
        näinsevaanontaas kirjoitti:

        Ei olisi ensimmäinen iso yritys joka kaatuisi. Kouluja käymällä ei voi tulla tietämään huijaamisen osuutta toiminnassa, eikä siitä kärähdettäessä sanktioiden suuruutta. Tärkeintä on jättää silloin itse, se tuote ostamatta ettei tarvitse katua

        On ainakin turha selitellä jälkeenpäin ettei varoitettu. Paha Kurki on ilmassa.


    • totuudetjulki

      Miksei TM saisi tehdä juttua öljynkulutuksesta? Jos joku kuluttaa öljyä, niin kuluttaa. Jos joku toinen romu on joka testissä paskin ajettava ja kovin ruostumaan, niin sitten on.
      Joillekin henkilöille totuus on käsittämätön asia.

      • Avemies

        Tarkoitit ilmeisesti Toyotaa. Ne eivät ole ruostuvia autoja Volkkarin tavoin. Toyotan autoissa on tämän hetken paras korroosionsuojaus. Ruostuvin merkki lienee nykyisin Skoda. Ajettavuus on huomattavasti parempi Toyotissa kuin volkkareissa.


    • Pieniero

      VW:stä koituu ennen pitkää harmia. Se ei näy testeissä, ei edes kestotestissä ehdi näkyä.

      Tito sen sijaan floppaa jo testitkin, ja jopa kestotestin aikana saattaa löytyä ruostetta.

      • Skeida-Einari

        Saksan AutoBildin kestotestissä Vw-konsernitekeleistä on hajonnut useita vaihdelaatikoita, yleensä Multitronic/Dsg tai vastaava mutta myös perinteisiä laatikoita on hajonnut ennen 100.000km testin loppua. Aika vakuuttavaa ja luottamusta herättävää touhua Vw-konsernilta, näin tavallisen kuluttajan näkövinkkelistä.


    • kestävyys.vakiona

      Onko isokin ongelma ruostesuojauttaa autonsa heti uutena ja "uhrata siihen muutama satanen?
      Minusta on paljon suurempi ongelma taistella kalliden moottori ja vaihteisto-ongelmien kanssa ja menettää yöunensa heikkolaatuisimmaksi tutkitun pommin kanssa jonka takuu on vain kaksi vuotta eli keskimäärin noin 30.000km. Toyotassa viattomuus, kestävyys ja mielenrauha on vakiona ja kuuluu hintaan. Kumpiko on houkuttelevampi?

      • Patakattilaa

        Toyotan vaivattomuus selittyy suurimmalta osin tiellä huoltovälillä, vähäisellä ajosuoritteella sekä aikaisemmalla hyvällä laadulla. Uutena auto häviää kirkkaasti volkkareille - testit tehdään uusille autoille ja Toyota ei vaan pärjää.

        Volkkari ongelmat on kyllä todellisia nekin. Sekä vaihdw-, moottori- että päästöongelmat.

        Pitänee katsella kokonaan muita merkkejä.


      • EUtuleesamaVW
        Patakattilaa kirjoitti:

        Toyotan vaivattomuus selittyy suurimmalta osin tiellä huoltovälillä, vähäisellä ajosuoritteella sekä aikaisemmalla hyvällä laadulla. Uutena auto häviää kirkkaasti volkkareille - testit tehdään uusille autoille ja Toyota ei vaan pärjää.

        Volkkari ongelmat on kyllä todellisia nekin. Sekä vaihdw-, moottori- että päästöongelmat.

        Pitänee katsella kokonaan muita merkkejä.

        Kiahyny ainoa huoleton kun pitkä takuu
        joskus asiat on yksinkertaisia
        Jossain luki uutisissa että VW konsernin kannattavuus on laskenyt kiahynyn taakse.kertoo aika paljon mitä huono laatu ja maine tekee maailmalla.
        ooppelit on jo tapahtunut

        Mikäs näiden VWhautatausmaiden kohtalo on Usassa.Miten käsitellään sadattuhannet myyntikielto ja poistoautot?


      • PerehdyEnsin
        EUtuleesamaVW kirjoitti:

        Kiahyny ainoa huoleton kun pitkä takuu
        joskus asiat on yksinkertaisia
        Jossain luki uutisissa että VW konsernin kannattavuus on laskenyt kiahynyn taakse.kertoo aika paljon mitä huono laatu ja maine tekee maailmalla.
        ooppelit on jo tapahtunut

        Mikäs näiden VWhautatausmaiden kohtalo on Usassa.Miten käsitellään sadattuhannet myyntikielto ja poistoautot?

        Lue ensin mitä se Kian ja Hyundain takuu pitää sisällään. Lue ne takuuehdot. Sitten tiedät, että sillä takuulla ei ole mitään arvoa.


      • kääntyihaudassaVWskoda

      • jarmokoistinen

        Volkswagen asiakaslehden postituslista on suoraan kopioitu suomen sotaveteraanien jäsenluettelosta. VAG huollon odotustilassa haisee kuselta ja vanhalta ukolta.


      • Volsunpaska
        PerehdyEnsin kirjoitti:

        Lue ensin mitä se Kian ja Hyundain takuu pitää sisällään. Lue ne takuuehdot. Sitten tiedät, että sillä takuulla ei ole mitään arvoa.

        Älä nyt pelle viitti.
        Kian ja hyundain takuu on huomattavasti parempi kuin vokkelon, jonka laadusta voit lukea uusimmasta tm:stä.


    • Ceedisti

      Nimimerkille perehdy ensin: Kyllä se takuu toimii. On kokemusta seitsemästä eri merkkisestä kotterosta joista yksi on ollut Volkkari ja nykyisellä Kialla kohta 280 tkm mittarissa. Olen tyytyväinen, se ei ole sinulta pois, älä suotta katkeroidu.

      • eikestäkäyttöäVWskoda

        Juu ja korjaamot yksityisetkin kertoo että kiahynyssä vain vähän vikoja.siis pitkän takuun jälkeenkin


    • tietämätön.juntti
      • jarahatvolsuun

        Onpas.


      • termit_hukassa
        jarahatvolsuun kirjoitti:

        Onpas.

        Ei ole! Oikaistu tuloslaskelma kyllä on.
        Ei kannata briljeerata termeillä joista ei ymmärrä enempää kuin sika tuulimllystä!


      • Pakoputkenpaukkulaakeri

        Aika vähään jäisi teron kirjoittelu jos kirjoittaisi vain siitä mistä ymmärtää jotain. Hauskojahan nämä tietoniekkojen kommentit ovat.


    • ALMEERA

      Ei siinä paljon kehuminen auta. Kun kattoo autoliikeiden vaihto autoja , on vähän ajettuja wolkkareita pilvin pimein. joiden hinnat on romahtaneet kun kattoo ajettuja kilometrejä ja vuosimallia ja vertaa uuden hintaan.

    • näinsennäin

      Otavamedia kustantaa sekä TM:ää että VW asiakaslehteä. Se lienee sanella TM:n sisältöä.

      • uusi_poloilija

    • EiEhjääPäivääNäe

      "Miksi autotoimittajat kehuvat Wolkkareita"

      Sitä minäkin olen ihmetellyt vuosikausia!!!

      • kehujanmoraaliVW

        vikapaine saa aikaan mitä vaan


      • Hyviä_uutena

        Lehtien vertailuissa on uusia autoja, joilla ajetaan enintään joitakin satoja kilometrejä. Eihän sellaisissa testeissä tietenkään ilmene sellaisia vikoja, jotka ovat mustanneet VW:n mainetta.

        Näitä ongelmia paljastamaan tarvittaisiin pitkiä kestotestejä, mutta niiden tekemiseen ei ole aikaa eikä rahaa. Tuloksetkin saataisiin vasta vuosien kuluttua.


      • golf.200.000km

      • VW.tekee.kuningasautot

        Tuossa testissä kerrotaan kuinka Golf on uudenveroinen vielä 100.000km ajettuna ja 200.000km meni heittämällä ilman ongelmia.
        Voin vahvistaa saman asian Golf TSI1.4 / 2008 / 150.000km omistajana. Ainoa merkki kuluneista vuosista on pintamaalin kuluminen ovien alalaidasta ja pikkaisen nukkaantunut kuskinpenkki siitä kohtaa mistä turvavyö hankaa sitä. Alusta on timmissä kunnossa, ei kolinoita tai väljyyttä missään. Moottorista löytyy se reilut 200 Nm heti 1.500rpm kohdalta ja tehoa löytyy koko matka punaviivaan saakka.
        Korjauksiin olen käyttänyt nolla euroa.

        Golfin vuosikymmeniä kestänyt kaari c-segmentin mittatikkuna on vakuuttava eikä sitä voisi saavuttaa mitään muuta käytta kuin olemalla koko ajan käytännölisyyden ja luotettavuuden esikuva. Yli 40 vuotta ja 30 miljoonaa autoa kertoo missä VW ja Golf menee. Edeltäjänä kupla jolla oli vähintään yhtä suuri vaikutus automaailmaan.

        Tuohon on muilla matkaa ja paljon.


      • Selityksejatkuu
        VW.tekee.kuningasautot kirjoitti:

        Tuossa testissä kerrotaan kuinka Golf on uudenveroinen vielä 100.000km ajettuna ja 200.000km meni heittämällä ilman ongelmia.
        Voin vahvistaa saman asian Golf TSI1.4 / 2008 / 150.000km omistajana. Ainoa merkki kuluneista vuosista on pintamaalin kuluminen ovien alalaidasta ja pikkaisen nukkaantunut kuskinpenkki siitä kohtaa mistä turvavyö hankaa sitä. Alusta on timmissä kunnossa, ei kolinoita tai väljyyttä missään. Moottorista löytyy se reilut 200 Nm heti 1.500rpm kohdalta ja tehoa löytyy koko matka punaviivaan saakka.
        Korjauksiin olen käyttänyt nolla euroa.

        Golfin vuosikymmeniä kestänyt kaari c-segmentin mittatikkuna on vakuuttava eikä sitä voisi saavuttaa mitään muuta käytta kuin olemalla koko ajan käytännölisyyden ja luotettavuuden esikuva. Yli 40 vuotta ja 30 miljoonaa autoa kertoo missä VW ja Golf menee. Edeltäjänä kupla jolla oli vähintään yhtä suuri vaikutus automaailmaan.

        Tuohon on muilla matkaa ja paljon.

        Kukaan ei noita juttuja usko, ikävä kyllä. Käytä aikasi johonkin hyödyllisempään toveri.


      • kallisylläpitääVWaudi
        VW.tekee.kuningasautot kirjoitti:

        Tuossa testissä kerrotaan kuinka Golf on uudenveroinen vielä 100.000km ajettuna ja 200.000km meni heittämällä ilman ongelmia.
        Voin vahvistaa saman asian Golf TSI1.4 / 2008 / 150.000km omistajana. Ainoa merkki kuluneista vuosista on pintamaalin kuluminen ovien alalaidasta ja pikkaisen nukkaantunut kuskinpenkki siitä kohtaa mistä turvavyö hankaa sitä. Alusta on timmissä kunnossa, ei kolinoita tai väljyyttä missään. Moottorista löytyy se reilut 200 Nm heti 1.500rpm kohdalta ja tehoa löytyy koko matka punaviivaan saakka.
        Korjauksiin olen käyttänyt nolla euroa.

        Golfin vuosikymmeniä kestänyt kaari c-segmentin mittatikkuna on vakuuttava eikä sitä voisi saavuttaa mitään muuta käytta kuin olemalla koko ajan käytännölisyyden ja luotettavuuden esikuva. Yli 40 vuotta ja 30 miljoonaa autoa kertoo missä VW ja Golf menee. Edeltäjänä kupla jolla oli vähintään yhtä suuri vaikutus automaailmaan.

        Tuohon on muilla matkaa ja paljon.

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.GygXQfg

        uskominen ja totuus ei kulje samaa kaavaa?


      • YksittäinenTapaus

      • germanengineerin

        Kun katsoo rekisteröintitilastoja niin VWtä ostetaan reilusti kaksikertaisesti kuin seuraavaksi menestyneintä valmistajaa. Vuodesta toiseen. Olisiko näin jos Volsut hajoisivat joka käänteessä? Sitä voi miettiä kukin keskuudessaan.

        VW on niin kova luu joka saralla että kriitikot eivät edes kehtaa lähteä vertaamaanomien autojensa ominaisuuksia VW:tä vastaan. Pataan tulee satanolla. Siksi jää ainoastaan tämä aina-rikki-nalkutus. Ei se mua haittaa, enemmänkin imartelee kun näkee ettei niillä muuta ole. Itse olen ajanut volkkareilla yli 20 vuotta korjauskuluilla nolla. Aivan sama kuinka paljon manaatte vikoja volkkareihin, ei maksa mulle penniäkään ja matka jatkuu niinkuin joka aamu tähänkin mennessä. Ja on vähän eri luokan kyytiä kuin jossain riisituhnussa.


      • YksittäinenTapaus

        Missähän perähikiällä sinäkin asut, kun lehdet ovat liki päivittäin pullollaan VW:stä kertovia ongelmia. Viimeisenä uusin TM, jossa VW:n ongelmamoottoreista kertova otsikko oli päätynyt jopa etusivulle! Se on katsos vaan niin, että Saksalainen ei koskaan myönnä tekevänsä virheitä, vaan jonkun muun tahon se pitää kaivaa esille, ja todistaa, kuten viime aikoina on tehtykin.


      • näillä-mennään-nyt
        YksittäinenTapaus kirjoitti:

        Missähän perähikiällä sinäkin asut, kun lehdet ovat liki päivittäin pullollaan VW:stä kertovia ongelmia. Viimeisenä uusin TM, jossa VW:n ongelmamoottoreista kertova otsikko oli päätynyt jopa etusivulle! Se on katsos vaan niin, että Saksalainen ei koskaan myönnä tekevänsä virheitä, vaan jonkun muun tahon se pitää kaivaa esille, ja todistaa, kuten viime aikoina on tehtykin.

        yksittäistapaus on myös ne moottoriöljyn kulumiset
        Koskee yhtä tiettyä moottoria, ei koko konsernia tai kaikkia


      • YksittäinenTapaus

        Tuo öljynsyöntihän on vain yksi VW:n lukuisista ongelmista. On DSG Laatikkovikoja: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001822312.html On Vesivuotoja: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagen-vahattelee-golfin-vesivuotoa-yksittaisia-tapauksia On kaasupoljinvikoja: https://www.automerkit.fi/uusimmat/6846-vw-konsernin-kaasupoljin-epidemia-koskee-naita-vuosien-2003-2010-automalleja
        Ja vaikka mitä. Niin paljon niitä ongelmia on, ettei kaikkea jaksa alkaa edes selailla, mutta nuokin on varmaan yksittäistapauksia!


      • Jos_pitäisi_hankkia
        golf.200.000km kirjoitti:

        Tuossa täräytettiin Golfilla menemään 200.000 km ilman ongelmia. Kuinka paljon enemmän pitäisi testata?

        http://www.autobild.de/artikel/200.000-kilometer-dauertest-vw-golf-v-524784.html

        Viitoskopan Golf olikin paras näistä nykyajan Golfeista tavallisella vaihteistolla ja 1.9 Tdi moottorilla.


      • P.Assat
        germanengineerin kirjoitti:

        Kun katsoo rekisteröintitilastoja niin VWtä ostetaan reilusti kaksikertaisesti kuin seuraavaksi menestyneintä valmistajaa. Vuodesta toiseen. Olisiko näin jos Volsut hajoisivat joka käänteessä? Sitä voi miettiä kukin keskuudessaan.

        VW on niin kova luu joka saralla että kriitikot eivät edes kehtaa lähteä vertaamaanomien autojensa ominaisuuksia VW:tä vastaan. Pataan tulee satanolla. Siksi jää ainoastaan tämä aina-rikki-nalkutus. Ei se mua haittaa, enemmänkin imartelee kun näkee ettei niillä muuta ole. Itse olen ajanut volkkareilla yli 20 vuotta korjauskuluilla nolla. Aivan sama kuinka paljon manaatte vikoja volkkareihin, ei maksa mulle penniäkään ja matka jatkuu niinkuin joka aamu tähänkin mennessä. Ja on vähän eri luokan kyytiä kuin jossain riisituhnussa.

        Juuri näin.Ostettaisiinko huonoa automerkkiä eniten maailmassa?Sitten kai Applen tuotteet olisivat erittäin huonoja kun niitä ostetaan paljon.


    • Heavyload

      Kuinka usein autotoimittajat tekee enää oikeita kestotestejä? Niinpä...
      Jutut on sellaisia wirtasen iskaripatteja, enemmän kiinnostaa arjen käytös ja vaikka miten se kantaa 400 kg laivatuliaiset ilman pattiin ajoa.

      • ReaaliTesti

        Pattiin ajo, ja väistö kuuden kympin vauhdissa on paljon tärkeämpi, kuin arkinen auton sujuva käyttö. Samoin täysjarrutus uusilla nastoilla sileällä jäällä. Nuohan ovat jokapäiväisiä tapahtumia teillämme, joten testit ovat realistisia. Osta siis sinäkin seuraava autosi noiden "asiantuntioiden" testien perusteella....


    • Yksinkertaista

      Sekä VW että Toyota hajoaa. Mutt Toyota on jo uutena huono.

      • luuseribiili

        Näinhän se menee. Lahjomaton katsastustilasto kertoo että tojo poistuu liikenteestä vähän pinemmillä kilomtreillä kuin autot keskimäärin ja Volsu. Ei mitään isoa heikkoutta, mutta ei mitään aihetta hurraa-huutoihinkaan. Paaliin päätyy volsu ja tojokin. Suurinpiirtein samoilla kilometreillä.

        Mutta se ero Volsulla ja tojolla on se että tojo on jo tehtaalta tullessaan sellainen reppana tuhnu.


      • myrkynlykkäsi

        Niin ja Euroopan laajalevikkisin ja luotettavin autoalan julkaisu AtoBild laatu ja luotettavuustutkimuksissaan valaisee asiaa jos ei muuten ole medioita seurannut. Vilkaise mikä merkki on epäluotettavin ja laaduttomin. KVG


      • seuraavaksikin.volkkari

        Mulle kertoo yli kahdenkymmenen vuoden käyttökokemus tarpeeksi volkkarin laadusta. En ole pennilläkään koskaan joutunut korjaamaan. Se kai on se tärkein mittari, ei jotkut tutkimukset jotka eivät tee mun autosta yhtään parempaa tai huonompaa.


    • yksiylitse

      Ammattimaista tutkimustietoa: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjdhMehjJPXAhVDbVAKHXFABPQQFghCMAU&url=https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/EzS7XneJ&usg=AOvVaw1Syvt2ByctHrcNvW2tmNPz

    • vw-ylivoimaa

      "miksi kehutaan"

      No siksi sen VW vaan on usein niin HYVÄ!
      Mittaukset, testit sen osoittavat ja koeajot joita ne lehtien testaajat tekevät
      VW on monilta osin monia merkkejä paljon edellä kaikessa. Siksi.

      Ei ole sattumaa että merkki pärjää eri testeissä, eri maiden lehdissä,
      koeajoissa ja vertailuissa. Oli se sitten pienet autot tai isot.
      Henkilöautot tai SUV:t tyyppiset

    • uusiTMkertoototuuden

      Yksinkertainen kysymys

      Miksi WV ei pysty antamaan kia takuuta?

      Menis konkkaan pelkästään öljynsyönti mäntien mukana VW?

      • Halvempia.kilometrejä

        VW tekee parhaat autot ja korealaiset parhaat takuut. Se on sitten jokaisen oma valinta laittaako rahansa autoon vai takuuseen. Trafin mukaan ihmiset arvostavat paljon enemmän hyvää autoa kuin hyvää takuuta.
        Itsekin olen päätynyt ennemmin hyvään autoon kuin pitkään takuuseen.


      • SikaHalvatKilsat

        Minä taas olen päätynyt toimivaan tekniikkaan pitkällä takuulla ilman kilometrirajoitusta, kuin reistailevaan tekniikkaan onnettomalla kahden vuoden takuulla, ja en kadu. Elämähän on valintoja...


      • Ei.euroakaan.korjauksiin
        SikaHalvatKilsat kirjoitti:

        Minä taas olen päätynyt toimivaan tekniikkaan pitkällä takuulla ilman kilometrirajoitusta, kuin reistailevaan tekniikkaan onnettomalla kahden vuoden takuulla, ja en kadu. Elämähän on valintoja...

        Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ja euroakaan ei ole mennyt korjauksiin. Jos se on reistailevaa tekniikkaa niin kai se sitten on. Niinkuin sanoit, elämä on valintoja.


      • SikaHalvatKilsat
        Ei.euroakaan.korjauksiin kirjoitti:

        Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ja euroakaan ei ole mennyt korjauksiin. Jos se on reistailevaa tekniikkaa niin kai se sitten on. Niinkuin sanoit, elämä on valintoja.

        Totta kai sinä olet ajanut volsuilla 20 vuotta ilman euronkaan remonttikuluja. kaikkihan me tämän sadun uskomme.....


      • Raha.ratkaisee

        Se nyt on mulle yksi ja sama mitä sinä uskot. Mulle merkkaa vain se mitkä ovat autoni todelliset ylläpitokulut. Lompakko kiittää ja anonyymien nettikirjoittajien uskomukset ei merkkaa mulle mitään.


      • juu.joo
        Ei.euroakaan.korjauksiin kirjoitti:

        Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ja euroakaan ei ole mennyt korjauksiin. Jos se on reistailevaa tekniikkaa niin kai se sitten on. Niinkuin sanoit, elämä on valintoja.

        Eli olet tulkinnut jatkuvan korjaamisen olevan ihan normaalista kulumisesta johtuvaa, totta on että volkkarit ja audit sisältää helposti rikkoutuvaa tekniikka, ja ainoastaan tallissa auto säilyy ehjänä. Ei jengillä ole mitään keksittyjä juttuja volkkaria vastaan vaan ihan omista kokemuksista kertovat eli kun tulee kalliita valmistusvirheitä asiakkaan maksettavaksi niin kyllähän se vituttaa ketä tahansa.

        Volkswagenilla ei yksinkertaisesti ole varaa tehdä pelkkää hyvää laatua, vain 40 % asiakkaista saa hyvälaatuisen auton ja 60 % saa paskan, tämä on voitu päätellä siitä kun on otettu todella iso otanta tiettyjä moottoreita, niistä 40 % on olleet ok jo uutena, 60 % susia. Tähän se iso konserni laskee, kun lähes puolet saa hyviä autoja niin kukaan ei voi väittää että kaikki olisi paskaa.

        Mutta sitä Volkkarin on vaikea selittää, että miksi osa tietyistä moottorityypeistä ei kuluta lainkaan öljyä ja sitten ne joilla kuluttaa niin heille vastataan että kulutus on tyypillistä tälle moottorityypille, pelkkää kusetusta koko toiminta VAG konsernissa :)


      • Omakohtainen.kokemus
        juu.joo kirjoitti:

        Eli olet tulkinnut jatkuvan korjaamisen olevan ihan normaalista kulumisesta johtuvaa, totta on että volkkarit ja audit sisältää helposti rikkoutuvaa tekniikka, ja ainoastaan tallissa auto säilyy ehjänä. Ei jengillä ole mitään keksittyjä juttuja volkkaria vastaan vaan ihan omista kokemuksista kertovat eli kun tulee kalliita valmistusvirheitä asiakkaan maksettavaksi niin kyllähän se vituttaa ketä tahansa.

        Volkswagenilla ei yksinkertaisesti ole varaa tehdä pelkkää hyvää laatua, vain 40 % asiakkaista saa hyvälaatuisen auton ja 60 % saa paskan, tämä on voitu päätellä siitä kun on otettu todella iso otanta tiettyjä moottoreita, niistä 40 % on olleet ok jo uutena, 60 % susia. Tähän se iso konserni laskee, kun lähes puolet saa hyviä autoja niin kukaan ei voi väittää että kaikki olisi paskaa.

        Mutta sitä Volkkarin on vaikea selittää, että miksi osa tietyistä moottorityypeistä ei kuluta lainkaan öljyä ja sitten ne joilla kuluttaa niin heille vastataan että kulutus on tyypillistä tälle moottorityypille, pelkkää kusetusta koko toiminta VAG konsernissa :)

        " Ei jengillä ole mitään keksittyjä juttuja volkkaria vastaan vaan ihan omista kokemuksista kertovat eli kun tulee kalliita valmistusvirheitä asiakkaan maksettavaksi niin kyllähän se vituttaa ketä tahansa. "
        Kuinka paljon sinulla on kokemusta näistä kalliista valmistusvirheistä omakohtaisesti tai kavereiden kautta? Se mitä olen tätä palstaa seurannut niin täällä on yksi Polo GTI kaveri jolla on oikeasti ollut omakohtainen ongelma. Osssia ei lasketa koska hänen ongelmansa johtuvat kusettavasta jobbarista.

        Oma historiani on tosiaan reilut 20 vuotta volsulla. Huolto-ohjelman ulkopuolella ei ole mennyt euroakaan.


      • olet.kyyla
        Omakohtainen.kokemus kirjoitti:

        " Ei jengillä ole mitään keksittyjä juttuja volkkaria vastaan vaan ihan omista kokemuksista kertovat eli kun tulee kalliita valmistusvirheitä asiakkaan maksettavaksi niin kyllähän se vituttaa ketä tahansa. "
        Kuinka paljon sinulla on kokemusta näistä kalliista valmistusvirheistä omakohtaisesti tai kavereiden kautta? Se mitä olen tätä palstaa seurannut niin täällä on yksi Polo GTI kaveri jolla on oikeasti ollut omakohtainen ongelma. Osssia ei lasketa koska hänen ongelmansa johtuvat kusettavasta jobbarista.

        Oma historiani on tosiaan reilut 20 vuotta volsulla. Huolto-ohjelman ulkopuolella ei ole mennyt euroakaan.

        Eli sinäkö olet se valvoja, paljastut aina kun tulet heti kommentoimaan, valvot kuulemma 24/7 tätä palstaa maahantuojan puolesta, onko nimesi R vai J, uskoisin että R koska se vaikuttaa enempi vittumaiselta ihmiseltä kun J taas on sellainen lutunen nallekarhu? Ei tuossa valvontahommassa ehdi volkkarilla ajaa yhtään, ei siis ihme että pysyy kunnossa.


      • paperin_kirjoittaja

        Sairautesi lienee hoitamattomana kestänyt jo pitkään. Hoidettu sitä ei ole, koska jos olisi, tietäisit ettei psykiatrin lausuntoja kirjoiteta punaiselle paperille!


    • Nyyhhh
    • wergwg

      Kerro mulle yks toimittaja joks kehuu volkkaria?

      • juu.naas

        toimittaja Petri Elonheimo, ajaa itse Pololla ja kehuskeli että on iso ja tukeva auto ja oli sitä mieltä että siihen voi laittaa vaikka yli 300 heppaisen moottorin, on kuulemma niin tukevaa tekoa.


    • seatVWaudiskodaöljyt

      TM 19 2017

      Onko ongelma ratkaistu.

      Maahantuojan mukaan ongelmia ei ole ollut vuoden 2011 jälkeen valmistetuissa autoissa.
      Moottorikoneistamoihin on kuitenkin tullut korjattavaksi myös myöhäisempiä vuosimalleja. joissa on ollut leveämpi öljyrengas,mutta renkaan reiät ovat olleet silti liian pienet.

      • Corolla_Kuski

        Öljyn syönti ongelma ei ole vieläkään ratkaistu. Vuosimallin 2017 autoissa on yhä se ongelma. Lisäksi ruostuminen on tullut uutena ongelmana, mikä on Toyotista jo poistunut. Nykyäänkin Toyota on viattomuudestaan, pitkäikäisyydestään ja kestävyydestään tunnettu.


    • juu.ei

      1.2 TSI, näistähän on tiedetty julkisesti, että jakoketjuja on mennyt, on näköjään mennyt muutakin

      Kuinkahan paljon näitä moottoreita on korjattu asiakkaiden piikkiin suomessa? Kivat mäntävauriot alla linkitetyssä jutussa. Oikein suunnittelun kukkasia nämä volkkarin moottorit. Kuviakin liitteeksi laitoin.

      https://1200cctsiengine.wordpress.com/other-cases-of-tsi-engines-defects/

      Männät ei kestä, suunnitteluvirhe, miten maailman suurin valmistaja voi jatkuvasti epäonnistua moottoreiden kanssa? Miten paskaa laatua saa suomen maanteille myydä ennenkuin ajokieltoja pukkaa.

    • anaalisaattori

      "VW tekee parhaat autot ja korealaiset parhaat takuut"
      Euroopan laajalevikkisimmän ja luotettavimman autojulkaisu AutoBildin teettämässä tutkimuksessa VW kylläkin oli kaikkein laaduttomin ja epäluotettavin merkki, Ollut huonoimpien joukossa jo vuosia. Toyota samoissa tutkimuksissa on laadun ja luotettavuuden tahtipuikkoa heilutellut kaikkein useimmin. Kansa kyllä tietää, mikä merkki on laadukas ja luotettava ja mikä taas sontaa ja sekundaa. Joten tämäkin tutkimus näin laajalla otannalla on uskottavampi ja luotettavampi kuin väittämäsi mikä ei perustu mihinkään. Eikä takuitakaan tehdä, ne myönnetään laadun vakuudeksi, ei niin kuin Volkkarilla, EU:n pakottamana lyhyin mahdollinen 2 vuotinen takauun irvikuva.

      • hienojavehkeitä

        Ei kannata tuijotella KATSASTUStilastoja, koska ani harva autoilija on niin hömö, että vie rikkinäisen auton katsastukseen. Volsunkin katsastin vasta sen kolmen tonnin ahdin- ja sytytysjohdinrempan JÄLKEEN. Ja taas oli leima paperissa!


      • kymppitonninremontti

        Eiköhän suurin osa vie auton katsastukseen tutkimatta sitä sen enemmän.

        Minä katsastin Toyotani reilun kymppitonnin maksaneen moottorin vaihdon jälkeen.


    • mina.olen.kuningas

      Nyt on julkaistu paljastus sivusto: http://www.kolumbus.fi/keni1/vvoljypoltinoy.htm

      Tuossa kerrotaan kuinka entisestä VW uskovaisesta tuli VW vihaaja saamansa kohtelun perusteella, kuinka huijatuksi tullut lahkolainen kääntyi lahkoa vastaan. ja kun sama hemmo tutki asiaa hieman tarkemmin paljastui maailmanlaajuinen salaliitto, koko konserni on valjastettu kusetuksen piiriin, mukana ovat kaikki joilla on VW edustus, toiminta on häikäilemätöntä, niin on johtajien palkat isoja että homma toimii, kukapa sitä ei satojen tuhansien vuosituloilla hieman luikuria laskisi, ja työntekijät tottelee kuin orjat kun ei muutakaan voi :)

      Tuonne sivuille tulee kuulemma selkeää kokoelmaa josta on helppo kerralla vilkuilla faktat, kun vielä lisää Tekniikan Maailman numerosta 19/2017 kuvia niin eiköhän ala sanoma mennä perille.

      Vittumaista sivustossa on se, että siellä ei pääse lainkaan kommentoimaan, siellä voi vain lukea totuutta.

      Skodalle oli vastaava: www.skoda-octavia.fi (nyt suljettu), tuosta on jo useampi vuosi kun oli tehty, ehkä tarve sivuille poistui, itse näen että hemmolla on vielä paljon kerrottavaa Volkkareista ja hemmo on vasta alussa paljastusten kanssa, tuonne tulee kuulemma ihan kaikki, myös tämä

      https://1200cctsiengine.wordpress.com/other-cases-of-tsi-engines-defects/

      Ja näitä linkkejä, siis täydellinen kokoelma paskaa.

      http://www.lansivayla.fi/artikkeli/485605-asiantuntija-autoja-ei-enaa-suunnitella-20-vuoden-kayttoa-varten-nama-viat-voivat

      • poloinen.GTI

        Toi on se sama Polo GTI joka on kertonut tarinansa muutamaan kertaan jo täällä ja linkannut sähköposteja.
        Kaverin ongelma oli aito, mutta hänen sekoilunsa vaikeuttivat "hiukan" asian selvittelyjä. Hän mm. väitti jossain vaiheessa että hänen autoonsa oli vaihdettu käytetty moottori rahtauksen aikana yms.
        No, nyt on hyvä tilaisuus nähdä mitä kaikkea hän kertoo ja todistaa tarinastaan. Jäämme odottelemaan.


      • ratto.riitta
        poloinen.GTI kirjoitti:

        Toi on se sama Polo GTI joka on kertonut tarinansa muutamaan kertaan jo täällä ja linkannut sähköposteja.
        Kaverin ongelma oli aito, mutta hänen sekoilunsa vaikeuttivat "hiukan" asian selvittelyjä. Hän mm. väitti jossain vaiheessa että hänen autoonsa oli vaihdettu käytetty moottori rahtauksen aikana yms.
        No, nyt on hyvä tilaisuus nähdä mitä kaikkea hän kertoo ja todistaa tarinastaan. Jäämme odottelemaan.

        Ihan ku olis maahantuoja kirjoittanut tuon kommentin kun kukaan muu ei ole tietoinen tuollaisista yksityiskohdista, keneltä kuulit vai luitko maahantuojan asiakasrekisteristä :)


      • tuttua.huttua
        ratto.riitta kirjoitti:

        Ihan ku olis maahantuoja kirjoittanut tuon kommentin kun kukaan muu ei ole tietoinen tuollaisista yksityiskohdista, keneltä kuulit vai luitko maahantuojan asiakasrekisteristä :)

        Tämä Polokaveri on avautunut asiasta jo useaan kertaan täällä ja kertonut näistä käänteistä. Koioita sähköposteistakin on laittanut. Saa nähdä tuleeko mitään uutta vai vanhan kertausta.


    • Ihaniteosaan

      Outo juttu, kun tyytymättömimpiä volkkariin ovat ne joilla ei sitä ole.
      Minuun ei tee nuo linkitykset mitään vaikutusta. Osaan lukea ja etsiä niitä itsekin.

    • mielenrauhaaa

      "Autobildin teettämä "tutkimus" on luokkaa humalaisille tehty ovensuukysely. "

      Ihan itsekö vaan olet sitä mieltä, kun Totuus nostaa verenpainetta? Unohditko laittaa linkin, vai etkö löytänyt. Tosi uskottavaa ,yhtä uskottavaa kuin luotettava VW.
      Katsastustilastolla jossa vikavaagenkonsernin vikaiset autot pärjäävät, pitääkin juuri olla uudenkarheista autoista laadittu, koska vanhetessaan vikavaagenit ovat nimensä veroisia.
      AutoBildin tutkimus autojen laadusta ja luotettavuudesta sensijaan huomioi kaikenikäiset autot, eikä pelkästään uudet, niinkuin esittämäsi saksalainen katsastustilasto uudenkarheista autoista.
      Kyllä kaikki volkkaria lukuunottamatta ovat uutena ehjiä ja luotettavia. Läpäisevät katsastuksenkin jakoketjuvikaisena pätkivän ja arpovan vaihteistonkin kanssa. Katsastus ei todellakaan mittaa auton laatua ja luotettavuutta, vaan pelkästään liikennekelpoisuuta.
      Uudehkojen autojen katsastustilastojen etsimisellä Saksasta asti on tietenkin tietty tarkoitusperä näin järjellä ajatellen koska katsastustilastot löytyvät ihan kotosuomestakin ja Suomen olosuhteissa ajetuilla autoilla j a kaikenikäisistä. Yllättäen siellä Toyota näkyy pärjäävän parhaiten kaikki ikäluokat huomioiden. Ja on han tuo AutoBildin tutkimus VW:lle jo niin nolo että ei voi muuta kuin haukkua itse tutkimus maan rakoon ja pettää itseään. Eikä kysymys ole pelkästään yhdestä vuodesta vaan koko ajan on VW vuosittain vaan vajonnut lähemmäksi jumbosijaa kunnes saavutti sen.

      • TuossaTotuus

        Autobildin tutkimus on naurettava. Vain kielitaidoton ja kouluja käymätön antaa sille minkäänlaista arvoa. Tuossa on perustelut:



        1. Listassa ei ole eroteltu malleja lainkaan. Miten voi verrata esim. "tutkimuksen" voittajan KIA:n ceed mallia Vaikka Mersun C-sarjaan kun pelkästään saman mallin eri moottoriversioilla on eroja? Ei mitenkään.

        2. Yksi suurimpia epäkohtia on se, että Saksassa harvinaiset merkit saavat suuren edun.

        3. Eri automerkeillä ajetaan aivan eri kilometrimäärät. Kyllä se ajaminen on mikä autoa kuluttaa.

        4. Eri merkeillä on erilainen keskikoko. Esim Saksassa ostetaan Aygoa (joka on Citroen) ja Yarista kun taas Avensis ei mene kaupaksi. Länsimaalaisten autojen keskikoko on suurempi, niillä ajetaan enemmän ja niissä on monimutkaisempaa tekniikkaa.

        5. Eri merkkien vastaajat odottavat eri asioita autoiltaan. Esim. Mercedes on huikean paljon parempi auto kuin Toyota mutta kun kysytään omistajilta mielipiteitä antaa Toyotan omistaja paremman arvosanan kuin Mersun omistaja. Tästä sitten Tojon omistaja vetää johtopäätöksen, että Tojo on parempi.

        6. Eri merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan koska niitä valmistetaan Turkissa. Myös kielitaito on heikompi kuin kantasaksalaisilla.

        7. Auton takuulle on annettu suuri vaikutus vaikka pitkiä takuitahan käyttävät juuri merkit joiden ei uskota menevän kaupaksi lyhyillä takuilla.

        8. Ihmisten mielipiteet muutetaan pisteiksi sadasosan tarkkuudella. Uskottavaa? Ei vaan naurettavaa.

        9. Koko "tutkimuksesta" puuttuu kunnollinen analysointi kokonaan. Tällaiset kyselytutkimukset ovat metodisesti laadullisia tutkimuksia jotka pitäisi raportoida sen mukaan. Nyt tietämätön kuluttaja kokee ne kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksilta.

        10. Jos tutkimuksesta laskettaisiin virhemarginaali se olisi suurempi kuin parhaan ja huonomman ero.

        11. Autobildin raportissa on käytetty vuosia vanhoja kestävyystestejä tehtäessä uutta raporttia!

        12. Tiellejättämistilastoa ei käytetä laisinkaan!

        Loppupäätelmänä "tutkimuksessa" pärjäävät autot joita myydään Saksassa vähän, joilla ajetaan vähän eivätkä mene kaupaksi ilman pitkää takuuta. Sattuvat olemaan muuten samat merkit hyvin pitkälti.


      • Maahantuojan_sekopää
        TuossaTotuus kirjoitti:

        Autobildin tutkimus on naurettava. Vain kielitaidoton ja kouluja käymätön antaa sille minkäänlaista arvoa. Tuossa on perustelut:



        1. Listassa ei ole eroteltu malleja lainkaan. Miten voi verrata esim. "tutkimuksen" voittajan KIA:n ceed mallia Vaikka Mersun C-sarjaan kun pelkästään saman mallin eri moottoriversioilla on eroja? Ei mitenkään.

        2. Yksi suurimpia epäkohtia on se, että Saksassa harvinaiset merkit saavat suuren edun.

        3. Eri automerkeillä ajetaan aivan eri kilometrimäärät. Kyllä se ajaminen on mikä autoa kuluttaa.

        4. Eri merkeillä on erilainen keskikoko. Esim Saksassa ostetaan Aygoa (joka on Citroen) ja Yarista kun taas Avensis ei mene kaupaksi. Länsimaalaisten autojen keskikoko on suurempi, niillä ajetaan enemmän ja niissä on monimutkaisempaa tekniikkaa.

        5. Eri merkkien vastaajat odottavat eri asioita autoiltaan. Esim. Mercedes on huikean paljon parempi auto kuin Toyota mutta kun kysytään omistajilta mielipiteitä antaa Toyotan omistaja paremman arvosanan kuin Mersun omistaja. Tästä sitten Tojon omistaja vetää johtopäätöksen, että Tojo on parempi.

        6. Eri merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan koska niitä valmistetaan Turkissa. Myös kielitaito on heikompi kuin kantasaksalaisilla.

        7. Auton takuulle on annettu suuri vaikutus vaikka pitkiä takuitahan käyttävät juuri merkit joiden ei uskota menevän kaupaksi lyhyillä takuilla.

        8. Ihmisten mielipiteet muutetaan pisteiksi sadasosan tarkkuudella. Uskottavaa? Ei vaan naurettavaa.

        9. Koko "tutkimuksesta" puuttuu kunnollinen analysointi kokonaan. Tällaiset kyselytutkimukset ovat metodisesti laadullisia tutkimuksia jotka pitäisi raportoida sen mukaan. Nyt tietämätön kuluttaja kokee ne kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksilta.

        10. Jos tutkimuksesta laskettaisiin virhemarginaali se olisi suurempi kuin parhaan ja huonomman ero.

        11. Autobildin raportissa on käytetty vuosia vanhoja kestävyystestejä tehtäessä uutta raporttia!

        12. Tiellejättämistilastoa ei käytetä laisinkaan!

        Loppupäätelmänä "tutkimuksessa" pärjäävät autot joita myydään Saksassa vähän, joilla ajetaan vähän eivätkä mene kaupaksi ilman pitkää takuuta. Sattuvat olemaan muuten samat merkit hyvin pitkälti.

        Mielenvikaisen tekstiä. Ei minkäänlaista logiikkaa.


      • Häpeäisit_edes
        TuossaTotuus kirjoitti:

        Autobildin tutkimus on naurettava. Vain kielitaidoton ja kouluja käymätön antaa sille minkäänlaista arvoa. Tuossa on perustelut:



        1. Listassa ei ole eroteltu malleja lainkaan. Miten voi verrata esim. "tutkimuksen" voittajan KIA:n ceed mallia Vaikka Mersun C-sarjaan kun pelkästään saman mallin eri moottoriversioilla on eroja? Ei mitenkään.

        2. Yksi suurimpia epäkohtia on se, että Saksassa harvinaiset merkit saavat suuren edun.

        3. Eri automerkeillä ajetaan aivan eri kilometrimäärät. Kyllä se ajaminen on mikä autoa kuluttaa.

        4. Eri merkeillä on erilainen keskikoko. Esim Saksassa ostetaan Aygoa (joka on Citroen) ja Yarista kun taas Avensis ei mene kaupaksi. Länsimaalaisten autojen keskikoko on suurempi, niillä ajetaan enemmän ja niissä on monimutkaisempaa tekniikkaa.

        5. Eri merkkien vastaajat odottavat eri asioita autoiltaan. Esim. Mercedes on huikean paljon parempi auto kuin Toyota mutta kun kysytään omistajilta mielipiteitä antaa Toyotan omistaja paremman arvosanan kuin Mersun omistaja. Tästä sitten Tojon omistaja vetää johtopäätöksen, että Tojo on parempi.

        6. Eri merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan koska niitä valmistetaan Turkissa. Myös kielitaito on heikompi kuin kantasaksalaisilla.

        7. Auton takuulle on annettu suuri vaikutus vaikka pitkiä takuitahan käyttävät juuri merkit joiden ei uskota menevän kaupaksi lyhyillä takuilla.

        8. Ihmisten mielipiteet muutetaan pisteiksi sadasosan tarkkuudella. Uskottavaa? Ei vaan naurettavaa.

        9. Koko "tutkimuksesta" puuttuu kunnollinen analysointi kokonaan. Tällaiset kyselytutkimukset ovat metodisesti laadullisia tutkimuksia jotka pitäisi raportoida sen mukaan. Nyt tietämätön kuluttaja kokee ne kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksilta.

        10. Jos tutkimuksesta laskettaisiin virhemarginaali se olisi suurempi kuin parhaan ja huonomman ero.

        11. Autobildin raportissa on käytetty vuosia vanhoja kestävyystestejä tehtäessä uutta raporttia!

        12. Tiellejättämistilastoa ei käytetä laisinkaan!

        Loppupäätelmänä "tutkimuksessa" pärjäävät autot joita myydään Saksassa vähän, joilla ajetaan vähän eivätkä mene kaupaksi ilman pitkää takuuta. Sattuvat olemaan muuten samat merkit hyvin pitkälti.

        Onko trollilla aina tapana kääntää asiat ylösalaisin. Lähes kaikki kohdat listasta tulkittu kuten vain mielenterveyspotilaan voi kuvitella tekevän.


    • uupuu.matkalle

      "koska katsastustilastot löytyvät ihan kotosuomestakin ja Suomen olosuhteissa ajetuilla autoilla j a kaikenikäisistä. Yllättäen siellä Toyota näkyy pärjäävän parhaiten kaikki ikäluokat huomioiden."

      Täyttä puppua. Kotimaisen katsastustilastonm mukaan tojot lakkaavat tulemasta katsastukseen kokonaan ennen muiden autojen keskiarvoa. Miksi ne otetaan pois liikenteestä keskimääräistä vähemmän ajettuna jos ne ovat niin kestäviä? Minpä sanon miksi, koska ne ovat keskimääräistä heikompia autoja.
      Turha puhua huippukestävyydestä jos alle keskiarvonkin.

      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg

      • AsiatTietävä

        Juuri näin se on. Toyotan kilometrikestävyys on alle keskitason. Toyotia ei juurikaan näe taksissa eikä työsuhdeautoina on koska niissä tärkein valintakriteeri on käyttövarmuus.


      • menikö.oikein
        AsiatTietävä kirjoitti:

        Juuri näin se on. Toyotan kilometrikestävyys on alle keskitason. Toyotia ei juurikaan näe taksissa eikä työsuhdeautoina on koska niissä tärkein valintakriteeri on käyttövarmuus.

        Voi että sä olet käsittämätön venkoilija. Listaat tänne kaikkien naureskeltavaksi saman 12 osaisen omat teesisi jo ties kuinka monennen kerran, kun ammatilaisten, käyttäjiltä ja omistajilta saama tieto täydennettynä laatuun ja luotettavuuteen sisältyvällä faktatiedolla ei sinulle kelpaa. Aivan sama, mikä merkki tai malli on kysymyksessä, kaikkia voidaan verrata laadussa ja luotettavuudessa toisiinsa niinkuin nyt on tehty kattavan laaja-alaisesti merkki vastaan merkkiä. Onko se noin vaikea tajuta pienillä aivoilla? Autoja ei katsasteta millään kilometrien perusteella vaan ainoastaan ikä ratkaisee. Tyhmimpänä vetona on tuoda tänne jokin kilometrikestävyys katsastustilastosta väännettynä jossa ei kerrota miksi jokin auto on rekisteristä poistunut. Vaikka olet senkin oljenkortesi postannut tänne jo kymmeniä kertoja ei sillä tiedolla vikavaagenista saada luotettavampaa. Todistettua faktaa kun kuitenkin on että Vikavaagen on ollut murheenalhoista murheellisin viimeiset kymmenen vuotta vaikka millä mittarilla mitattaisiin. Ei sitä muuten laatu ja luotettavuusraporttien viimeiseksi jumboksi pääsisikään. Fiat ja Renaulttikin menivät jo ohi! Linkkiä odotellessa??


      • Rotterdam_

        Tojot lähtevät Afrikkaan hyvällä hinnalla elämään uutta elämää. Ei siinä ole sen ihmeellisempää takana. Ne ostetaan puoliväkisin pois suomalaisilta ja myös muualta euroopasta. Muutkin japanilaiset autot kelpaavat ja jopa Volkkarit mutta vain ennen -97 valmistetut ja bensakoneella.


      • TuossaTotuus
        menikö.oikein kirjoitti:

        Voi että sä olet käsittämätön venkoilija. Listaat tänne kaikkien naureskeltavaksi saman 12 osaisen omat teesisi jo ties kuinka monennen kerran, kun ammatilaisten, käyttäjiltä ja omistajilta saama tieto täydennettynä laatuun ja luotettavuuteen sisältyvällä faktatiedolla ei sinulle kelpaa. Aivan sama, mikä merkki tai malli on kysymyksessä, kaikkia voidaan verrata laadussa ja luotettavuudessa toisiinsa niinkuin nyt on tehty kattavan laaja-alaisesti merkki vastaan merkkiä. Onko se noin vaikea tajuta pienillä aivoilla? Autoja ei katsasteta millään kilometrien perusteella vaan ainoastaan ikä ratkaisee. Tyhmimpänä vetona on tuoda tänne jokin kilometrikestävyys katsastustilastosta väännettynä jossa ei kerrota miksi jokin auto on rekisteristä poistunut. Vaikka olet senkin oljenkortesi postannut tänne jo kymmeniä kertoja ei sillä tiedolla vikavaagenista saada luotettavampaa. Todistettua faktaa kun kuitenkin on että Vikavaagen on ollut murheenalhoista murheellisin viimeiset kymmenen vuotta vaikka millä mittarilla mitattaisiin. Ei sitä muuten laatu ja luotettavuusraporttien viimeiseksi jumboksi pääsisikään. Fiat ja Renaulttikin menivät jo ohi! Linkkiä odotellessa??

        Et siis pystynyt kommentoimaan ensimmäistäkään kohtaa! Sen kyllä arvasin.

        Otetaan nyt vaikka tämä "Aivan sama, mikä merkki tai malli on kysymyksessä, kaikkia voidaan verrata laadussa ja luotettavuudessa toisiinsa ". Vertaa tuon Autobildin "tutkimuksen" perusteella Ford Fiestan ja S-sarjan Mersun laatua keskenään. Eikö onnistu?
        Yritetään vääntää rautalangasta. Vaikka kaikilla automerkeillä olisi mallit pienistä suurimpiin voitaisiin silti vertailla vain eri malleja keskenään. Niitäkin pitäisi verrata suurinpiirtein saman verran ajettuna ja saman ikäisinä. Siltikään näistä ei voisi vääntää mitään vertailua merkkien välille.
        Nythän tilanne on se, että esim. Toyota on marginaalimerkki Saksassa. Aygo myy hiukan, Avensis ei käy kaupaksi. Aygolla ajetaan erittäin vähän ja huolletaan paljon. Kun taas saksalaisilla merkeillä on malleja laidasta laitaan erilaisilla moottoreilla. Niitä poljetaan surutta ja vähän vanhempana nuoriso polkee. Lastutetaan ja rääkätään. Varmaan tulee vikaa enemmän lastutettuun esim. M3 Bemariin jolla on ajettu kolme kertaa enemmän kuin papparaisen Aygoon. Karkeasti sanottuna sitten verrataan merkkejä keskenään tällaisten tapausten perusteella!
        Varmasti useimmat ovat huomannet Autobildin "tutkimuksen" naurettavuuden koska olet ainoa joka sitä tuputtaa. Tuo 12-kohtainen lista ei ole minun laatimani. Alkuperäisessä oli 14 kohtaa, kahta puuttuvaa en muista.

        Toyota ei kestä kilometrejä ja siksi ne poistuvat vähillä kilometreillä liikenteestä. Mihinkään Afrikan myyntiin on turha vedota, väitit sen olevan "laajamittaista liiketoimintaa". Sinulle pistettiin tullin tilastot eteen ja huomattiin, että muutama jobbari niitä sinne vie. Myös muita merkkejä. Kouluttamattomana ja kielitaidottomana et pysty itse ottamaan MISTÄÄN selvää.

        Taksimerkit ja työsuhdeautot kertovat mihin merkkeihin luotetaan. Käyttövarmuus kun on se tärkein valintakriteeri. Toyota ei kelpaa. Saksalaiset kelpaavat. Samoin Skoda ja Volvo.


      • Samaa.sarjaa
        Rotterdam_ kirjoitti:

        Tojot lähtevät Afrikkaan hyvällä hinnalla elämään uutta elämää. Ei siinä ole sen ihmeellisempää takana. Ne ostetaan puoliväkisin pois suomalaisilta ja myös muualta euroopasta. Muutkin japanilaiset autot kelpaavat ja jopa Volkkarit mutta vain ennen -97 valmistetut ja bensakoneella.

        Likennekelvottomia romuja. Aivan sama vaikka marsilaiset kävisivät hakemassa omiin tarpeisiinsa.
        Viimeisin oikea ehitysmaihin suuntaunut autovienti Suomesta oli kun venäläiset hakivat vanhat ladat takaisin. Sinänsä Tojot ja ladat sopisivat samaan muottiin, mutta satua silti.


    • lkoiu

      ittellä firman leasing vw alla, ajettu noin 140 000km ja täytyy sanoa että ei ois mulla moisella tötteröllä vara ajaa. noin 10000-12000 ekee on remontit maksanut tähän mennessä. haldex on korjattu pari kertaa ja lohkossa oli hiushalkeama ja koko kansi meni uusiks. samassa rempassa asentaja sano että kohta saa turbon uusia. kaikkea pientä on ollu. auto on mukava ajaa mut kallis on kyllä pitää, onneks virma maksaa.

    • vanhavikajoVWskoda
    • Ei.muutu.miksikään

      "kilometrikestävyys katsastustilastosta väännettynä jossa ei kerrota miksi jokin auto on rekisteristä poistunut."
      Kun otanta on yli 700.000 autoa vuodessa niin poistumisen syyt tasoittuvat merkkien kesken. Tojot eivät pärjää yhtä pitkälle kuin autot kesnimäärin vaan niiden omistajat luopuvat toivosta edes yrittää saada leimaa. Liikennekelvottomia, muilla on vielä kilometrejä jäljellä.

      • Tätä.päivää

        Toyota avensis on kuusitoista vuotiaanakin parhaiten menestynyt automalli Suomen katsastustilastoissa. Niin ja yleisin merkki Suomenkin teillä on toyota. Siihen on syynsä. Veikkaan että se on vikainen vw


      • VW.vyöryttää

        Sinne 90-luvulle tojota on jäänytkin. Tänä vuonna VW AGn autoja on ostettu Suomessa reilusti yli kaksi kertaa enemmän toyotia.
        Maailmanlaajuisestikin tästä tulee toinen vuosi putkeen kun VW myy enemmän autoja kuin Toyota.
        German engineering rules.


      • 2.3

        Suomen teillä liikkuu eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Niillä saavutetaan 400 tkm rajapyykki 2.3-kertaisesti verrattuna Toyota-konsernin autoihin.


      • kedjahelvete

        Tarkoitatko peräti kahtatoista eri merkkiä kun vw ei merkkinä ei pärjää? Eikö kansanauto kelpaa enää kansalle?


      • Ei.mee.papalle.perille
        kedjahelvete kirjoitti:

        Tarkoitatko peräti kahtatoista eri merkkiä kun vw ei merkkinä ei pärjää? Eikö kansanauto kelpaa enää kansalle?

        Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää ero siitä milloin puhutaan merkistä ja milloin valmistajasta. Skarppaa dementikko. Lääkäri ottaa sulta kohta kortin pois jos ajatus ei ala kulkemaan paremmin.


      • tusinavikainen
        Ei.mee.papalle.perille kirjoitti:

        Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää ero siitä milloin puhutaan merkistä ja milloin valmistajasta. Skarppaa dementikko. Lääkäri ottaa sulta kohta kortin pois jos ajatus ei ala kulkemaan paremmin.

        No kun ei niissä laatu ja luotettavuustutkimuksissakaan, eikä katsastustilastoissa eikä Trafin rekisteröintitilastoissakaan tunneta vielä sitä VAG-merkkistä autoa. Eikä lääkärikään ota keneltäkään pois korttia mutta lääkiyksen saisit jos vaan hakisit, en tiedä auttaisiko?


      • Manufacturer
        tusinavikainen kirjoitti:

        No kun ei niissä laatu ja luotettavuustutkimuksissakaan, eikä katsastustilastoissa eikä Trafin rekisteröintitilastoissakaan tunneta vielä sitä VAG-merkkistä autoa. Eikä lääkärikään ota keneltäkään pois korttia mutta lääkiyksen saisit jos vaan hakisit, en tiedä auttaisiko?

        Onkos joku kirjoittanut VAG-merkkisistä autoista? Taitaa olla vaikea ymmärtää mitä tarkoitetaan valmistajalla. Mene kyhäämään aamulla niitä lampunvarjostimia sinne työpajaan.


      • näitä.on.kiva.postata
        tusinavikainen kirjoitti:

        No kun ei niissä laatu ja luotettavuustutkimuksissakaan, eikä katsastustilastoissa eikä Trafin rekisteröintitilastoissakaan tunneta vielä sitä VAG-merkkistä autoa. Eikä lääkärikään ota keneltäkään pois korttia mutta lääkiyksen saisit jos vaan hakisit, en tiedä auttaisiko?

        Ei näköjään voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu. Kyse oli valmistajien myyntitilastoista. Sulla on surkeita yrityksiä venkoilla kun Toyota Corp ottaa todella pahasti pataan VW AG:ltä. Mutta ei se mitään, minusta on aina mukava postata uudestaan kuin valmistajana VW myy kaksi kertaa enemmän autoja Suomessa ja tästä vuodesta tulee jo toinen peräkkäin kun VW on suurempi maailmanlaajuisesti.
        Se että sinä et seuraa valmistajakohtaisia tilastoja ei muuta tätä miksikään.
        VW on vienyt tojoa kuin litran mittaa viimevuosina. Testaajat kehuvat, kansa rakastaa, kansa ostaa. VW on voittaja ja tojo vikisee.


      • tuoreinta.tietoa

    • kusetus.oy

      Tekniikan Maailma 19/2017 kertoi jo totuuden volkkarin laadusta, kaupan päälle kertoi maahantuojan kusettavan asiakkaita. Muuta ei tarvita, volkkari on lyöty.

    • kianouseetoyotaVWei

      Laita VW auton alle korealaiset hankookit niin on jo laatuakin liitetty koriin...

      ei kia takuuta tulossa

      • tojoromahtaa

        KIA on tosiaan noussut Hyundain kanssa Toyotan ohi Euroopan myynnissä. Kaikki ovat marginaalimerkkejä silti ja sellaisena tulevat pysymään.


      • öljyähaiseesaasteVW

        Suomeenko noita on vain tuotu.
        Saksalainen kuluttja olis jo ajanu liikkeen seinästä läpi


    • oletko.pöljä.mutta.tyhmä

      "Ei näköjään voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu. Kyse oli valmistajien myyntitilastoista. "
      Tottakai kun sinä sitä itse tänne tyrkytät kun vikavaagen merkkinä on ottanut "pataan" jo kaikkialla.
      Silloin pitää huutaa jo koko "jengi" hätiin huijaavaa luuseria pelastamaan. Onko uskottavaa, ei vaan naurettavaa, vai mite se nyt meni?

      • serkku.afrikasta

        Kikki oljenkorret on jo käytetty ja nyt keksi enää mitään kun TM ja Tuulilasikin paljastavat totuuden.
        Surullisin terveisin:
        aivotonapina


    • VAGautoilija

      " Tuo 12-kohtainen lista ei ole minun laatimani. Alkuperäisessä oli 14 kohtaa, kahta puuttuvaa en muista. "
      Varovainen arvaukseni on että listan laatija on ryvettyneen merkin markkinointiosaston huijaus- ja haavojennuolentajaosto, byyääh!!

    • Tätä.päivää

      No niin. Nyt se myrkyn lykkää. Toyota olikin viime vuoden myydyni maailmassa. Todella masentavaa.

    • sipiläSuomi

      Sen lauluja laulat ken maksaa?

    • öljypoltinVWskodaudi
    • nimetalleVWskoda
    • korjaushintatdi
    • toimittajasanoo

      Raha määrää

    • Kerran_pettynyt

      Ongelma on siinä että uudessa Vw-autossa on hyvä ns. laatuvaikutelma. Auto tuntuu hyvältä ja laadukkaalta sellaisesta joka ei tiedä totuutta. Vw-konserni on onnistunut tähän saakka hyvin hämäämään ostajia ja jopa toimittajia juuri tuolla sekä lisäksi sillä että uuden auton ajo-ominaisuudet tuntuvat napakoilta. Totuus on kuitenkin se etteivät Vw-autojen nivelet, puslat ja holkit kestä ajoa kuin muutaman kymmenen tuhatta km. Sen jälkeen alkaa jatkuva alustanosien uusimiskierre. Myös moottorit ja varauksella dsg-laatikotkin toimivat uutena kohtuullisesti vaikka ovat alle 100 tkm:n jälkeen täydellinen katastrofi. Ihmiset, teitä kusetetaan pahasti mikäli uskotte sinisilmäisesti kaiken mainonnan jota Vw-konserni ja maksettu lehdistö teille Vw-konsernin tekeleistä teille yrittävät syöttää.

      • uusi_poloilija

        Itselläni on ollut yksi Golf ja kolme Poloa viimeisten 10 vuoden aikana, koska kilometrejä on tullut paljon: Golfilla ajoin kilometrit 84-189 tkm, Poloilla uudesta asti; Ekalla 165 tkm, tokalla 118 tkm ja nykyisellä vasta 39 tkm. Yhteensä siis yli 400 tkm.

        Yhteenkään näistä volkkareista ei ole tarvinnut vaihtaa alustaan mitään ainakaan minun omistukseni aikana.
        Myös Polon moottorit ovat toimineet koko käyttöni ilman korjauksia. Golf 1,4 (vm. 2003) ei yltänyt samaan: Se joi melko paljon öljyä ja sen rikkoutuneet sytytyspuolat 1-3 piti vaihtaa (á 100 €), mutta mistään katastrofista ei senkään kohdalla voi puhua. Kaikki ovat varustettu käsivalintaisella vaihteistoilla, jotka ovat toimineet moitteetta.

        Mielestäni mainontaa ei yleensä pidä uskoa, saati sitten kaikkea mainontaa.


    • VWrahaajapetosta

      Ne laulaa pomonsa lauluja ja mainosraha pelaa varsinkin VW konsernilla-uutiset todistaa

    • seatVWskodaudisama

      VW mainos on mennyt läpi

      Taitaa ainakin Suomessa voiton tuoda ainoastaan jälkimarkkinat-osaa menee rutosti kun hehkulamppuhuijaus VW tapaan toimii

      • kiistaton.kuningas

        Kai uusmyynnistäkin pari ropoa jää kassaan. VW autoja ostetaan Trafin mukaan enemmän kuin Tojoja, Fordeja ja Volvoja yhteensä. Ja kun hintoja katsoo niin tuskin tappiolla myyvät.


    • Vw_romahtaa_kohta

      Ne toimittajat jotka tietävät todellisuuden käytettyjen autojen kunnosta, eivät kehu Vw-konsernin tuotteita. Viimeksi oli tutkinnan alla Passat CC josta vikoja löytyi ruosteesta lähtien. Auto Motor und Sport-tv:n koeajossa toimittaja ihmetteli, ostaisiko uuden Vw Arteonin kun neljäsosalla sen hintaan saa hyvän Phaetonin joka on sentään toista maata kuin tuo pelkkä Passatin päivitys.

      • Ei.paljon.ajavalle

        https://www.hs.fi/autot/art-2000002883294.html

        Volsu on kestävyydeltään selkeästi tojoa parempi. Suomen maanteillä on puolet enemmän puolen millin km volsuja kuin tojoja. Tojoja ostavat vähän ajavat yksilöt ja niitä huolletaan tuplasti saksalaisiin verrattuna.
        Ne jotka ajavat paljon eivät tojoon koske ja siihen on syynsä. Tojosta ei ole kovaan käyttöön.


      • uusi_poloilija

        "Niin mikä moottorimalli se kestää VW tuotteessa?"

        No omien kokemusteni mukaan ainakin 1,2 51 kW, joista ensimmäisellä ajoin 165 tkm ja toisella 118 tkm ennen vaihtoa uuteen autoon. Samoin 1,0 MPI 55 kW, jolla on nyt 40 tkm takana. Palstan 'tietäjien' mukaanhan VW-moottorit eivät voi kestää 30 tkm:iä enempää, kun niissä on niin pitkä öljynvaihtoväli.


      • tuuriaolinytVW
        uusi_poloilija kirjoitti:

        "Niin mikä moottorimalli se kestää VW tuotteessa?"

        No omien kokemusteni mukaan ainakin 1,2 51 kW, joista ensimmäisellä ajoin 165 tkm ja toisella 118 tkm ennen vaihtoa uuteen autoon. Samoin 1,0 MPI 55 kW, jolla on nyt 40 tkm takana. Palstan 'tietäjien' mukaanhan VW-moottorit eivät voi kestää 30 tkm:iä enempää, kun niissä on niin pitkä öljynvaihtoväli.

        https://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kotimaa/maakaasulla-kayva-autoni-paloi-kuin-soihtu/

        oliko syy sähkökeskus niinkuin monella muulla?


      • uusi_poloilija

    • EnMinäAinakaan

      "Miksi autotoimittajat kehuvat Wolkkareita?
      mikä on totuus?"

      Haukkuisitko sinä työnantajaasi, joka maksaa sinulle kunnon palkan?

    • Oddlo

      Toiset tekee toiset selittelee. Ihmiset viime kädessä päättävät ostokäyttäytymisellään mikä tuote menestyy ja mikä ei.

      • anteeksiVWskodaudi

    • saasteVWskodaudiseat
    • Anonyymi

      oon

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      36
      4982
    2. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      32
      2693
    3. Örebro kuolleet lisääntyy.

      Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      189
      1624
    4. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1419
    5. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      138
      1351
    6. J. Et tullut.

      Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      183
      1133
    7. Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?

      Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi
      Bachelor
      24
      1120
    8. Trump - otan Gasan haltuun nyt

      USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h
      Maailman menoa
      263
      933
    9. Kemettikö lommauttaa

      Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.
      Suomussalmi
      24
      913
    10. Tiistaipäivää pakkastakin on

      Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      196
      824
    Aihe