Tunteeko miehet koskaan mitään muuta kuin vihaa/panetusta tms?
Onko miehillä tunteita?
64
779
Vastaukset
- Wwu
Kerran nipistin yhtä miestä, ja se sanoi "Au".
- Wwu
Eikö miehet usein sano, että heille riittää, että nainen tekee ruokaa ja antaa pillua.
Nälkä ja panetus. Siinä kai se.
- dasdingansich
Iloa, rakkautta, synkeyttä, vihaa(, suuttumusta, lempeyttä, myötätuntoa, innostusta, (henkistä) voimaa ), himoa, kyllästyneisyyttä, omistautumista, luopumista, surua, toivoa....
Onhan näitä.- Wwu
Mitä kummaa, ei kai sentään.. nyt jotain tutkimusta kehiin.
- MiehenelämäKiteytettynä
Kyllähän miehellä tunteet on: Ahneus, viha, pelko ja järkyttävä paine palleissa koko ajan.
- hirveänomaehtoinen
Taidankin ihan suosiolla jatkaa yksin olemista vielä sittenkin kun voin paremmin.
- kaukokokenut
Miehen elämää ohjaa alapää, mies ajattelee alapäällään. Tunteet kumpuavat sieltä palleista, panemisen painetta, hetken helpotus ja sama uudestaan. Aina sitä samaa. Loputtomiin.
- lurpahta
Ojdå. Viiltävä analyyttinen vastaukseni poistettiin. Totuus sattuu vai mitä? 😁 Modeenkin.
Jännä miten monet muut vastaavanlaiset analyysit saa kuitenkin muhia palstoilla vapaasti?
- dasdingansich
Turhaanpa näköjään vastasin tähän. On vissiin kaikki ätmien naisvastineet liikkeellä.
Onneksi on live-elämä. Joskus mietin, että liikaakin. Mutta nyt niitä on oppinut käsittelemään paremmin, niin annan tulla kaiken. Ne on ihan hyviä, vaikka ei aina ihan mukavalta tuntuiskaan.
Veikkaan, että moni mies ei osaa niitä oikein tulkita ja hallita. Miehen pitää olla olevinaan tunteeton jörö...- Wwu
Täydeltä laidan. 😊
mieluummin "tunteeton" jörö kuin tuuliviiri hönö :D Siis sitä tarkoitan ettei me miehet olla mitään tunteettomia jöröjä, meidän kansallisunteeseen ei vaan kuulu kimpoilla tunteidensa vietävissä eikä siinä ole mitään väärää, tässä yksi esimerkki impuliivisesta tunnemiehestä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710252200485996_u0.shtml
Tuonkin impulsiivisen jännnämiehen maailmaan tekemä jälki on emimmäkseen rumaa, sululaisetkin varmaan toivoisi että olisi vähän enenmmän tunteeton jörö.Harmaaritari kirjoitti:
mieluummin "tunteeton" jörö kuin tuuliviiri hönö :D Siis sitä tarkoitan ettei me miehet olla mitään tunteettomia jöröjä, meidän kansallisunteeseen ei vaan kuulu kimpoilla tunteidensa vietävissä eikä siinä ole mitään väärää, tässä yksi esimerkki impuliivisesta tunnemiehestä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710252200485996_u0.shtml
Tuonkin impulsiivisen jännnämiehen maailmaan tekemä jälki on emimmäkseen rumaa, sululaisetkin varmaan toivoisi että olisi vähän enenmmän tunteeton jörö.No tyypillistä palstan jumijörömäistä mielipidelinjaa joka ei muutu mihinkään. Tuokin on voinut yhtähyvin olla kiltti ja kunnollinen millä on napsahtanut, kun ei ole saanut 50-luvun naista...
Dissident kirjoitti:
No tyypillistä palstan jumijörömäistä mielipidelinjaa joka ei muutu mihinkään. Tuokin on voinut yhtähyvin olla kiltti ja kunnollinen millä on napsahtanut, kun ei ole saanut 50-luvun naista...
Kyllä tuossa iltalehden jutussa sukulaiset kertoivat jo pitkään jatkuneesta hönöilystä. Ehkä on niin että "tunteeton" jörö -mies on semmoinen että se hallitsee tunteensa tilanteessa kuin tilanteessa eikä ylilyöntejä tapahdu. Ihailemasi tunteensa näyttävä miestyyppi taas on impulsiivinen ja sille tapahtuu jatkuvasti kaikenlaista kun ei ole ikinä oppinut hallitsemaan tunneryöppyjään.
Dissident kirjoitti:
No tyypillistä palstan jumijörömäistä mielipidelinjaa joka ei muutu mihinkään. Tuokin on voinut yhtähyvin olla kiltti ja kunnollinen millä on napsahtanut, kun ei ole saanut 50-luvun naista...
Niin ja lisään vielä että on se vähän ärsyttävääkin kun aina meidän suomalaisten miesten hyvistä ominaisuuksista pitää väkisin aina kaivella muka jotain negatiivista. Ei siinä mitään jos itse haluat hyppelehtiä tunteensa näyttävänä homona ja halia kaikkia, se on ihan ok ja ehkä sopii sulle mutta älä ala meille muille tyrkyttämään tapojasi ne kun ei meille sovi ja moittimaan meidän tapoja olla jöröttää.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä tuossa iltalehden jutussa sukulaiset kertoivat jo pitkään jatkuneesta hönöilystä. Ehkä on niin että "tunteeton" jörö -mies on semmoinen että se hallitsee tunteensa tilanteessa kuin tilanteessa eikä ylilyöntejä tapahdu. Ihailemasi tunteensa näyttävä miestyyppi taas on impulsiivinen ja sille tapahtuu jatkuvasti kaikenlaista kun ei ole ikinä oppinut hallitsemaan tunneryöppyjään.
No minusta taas asiat on just päinvastoin... mitä enemmän tunteet kieltää, sitä enemmän ne yllättää. Mutta mielensairaus on mielensairaus. Kyllä täällä palstalla miehet ainakin kirjoittaa ihan sekoja... ei oo ihan kaikki palikat kohillaan tunteiden kanssa.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin ja lisään vielä että on se vähän ärsyttävääkin kun aina meidän suomalaisten miesten hyvistä ominaisuuksista pitää väkisin aina kaivella muka jotain negatiivista. Ei siinä mitään jos itse haluat hyppelehtiä tunteensa näyttävänä homona ja halia kaikkia, se on ihan ok ja ehkä sopii sulle mutta älä ala meille muille tyrkyttämään tapojasi ne kun ei meille sovi ja moittimaan meidän tapoja olla jöröttää.
No eikun jörötätte rauhassa. Miks pitää sit kitistä kaikesta? Jöröttää vaan ja pitää turpansa kiinni. Niinhän 50-luvun miehetkin teki. Tekivät töitä ja illalla nukkumaan.
Dissident kirjoitti:
No minusta taas asiat on just päinvastoin... mitä enemmän tunteet kieltää, sitä enemmän ne yllättää. Mutta mielensairaus on mielensairaus. Kyllä täällä palstalla miehet ainakin kirjoittaa ihan sekoja... ei oo ihan kaikki palikat kohillaan tunteiden kanssa.
Eh, muistaakseni itse kyllä suhteesi tunteita purkaessasi taisit sekoilla sen verran sen verran ettet paljon voi muita soimata siitä ettei ois palikat kohdillaan tunteiden kanssa. Ja kummasti yhdistät tuon jöröttämisen nyt tuohon. vähän kuin shaming language siitä että hiljaisempi jöröttäjä on aina tunteeton ja impulsiivinen draamailija aina niin oikeassa tunteissaan vaikka hyvfin tiedät ettei niin ole.
Dissident kirjoitti:
No eikun jörötätte rauhassa. Miks pitää sit kitistä kaikesta? Jöröttää vaan ja pitää turpansa kiinni. Niinhän 50-luvun miehetkin teki. Tekivät töitä ja illalla nukkumaan.
Ja tuosta linkkaamastasi jutusta poimittua:
"Lisäksi mies oli kertonut sukulaisille, että mikäli kyseistä veljeä ei olisi, niin hän voisi mennä veljen vaimon kanssa naimisiin."
"Sain sakot, meinasin ajaa yhden akan yli. --- PS. Suojatie ei ole mikään asunto. PIDÄN SINUT AJAN TASALLA, mies viestitti."
Moniko mies täällä vaikkapa ihan kilttinä ja kunnollisenakin kirjoittaa uhkaavasti naisista. Ja nimittelee heitä väheksyvillä ilmaisuilla ja luokkaa...eipä tarvitse kovinkaan paljoa miettiä, että onko tämä "jännämies" mahdollisesti just täysin naiseton ollut aina.Harmaaritari kirjoitti:
Eh, muistaakseni itse kyllä suhteesi tunteita purkaessasi taisit sekoilla sen verran sen verran ettet paljon voi muita soimata siitä ettei ois palikat kohdillaan tunteiden kanssa. Ja kummasti yhdistät tuon jöröttämisen nyt tuohon. vähän kuin shaming language siitä että hiljaisempi jöröttäjä on aina tunteeton ja impulsiivinen draamailija aina niin oikeassa tunteissaan vaikka hyvfin tiedät ettei niin ole.
Niin. Kyllä. En minä ole ikinä missään väittänytkään etten olisi ollut tunteitteni kanssa ihmeessään. Mutta en minä niistä ole muita syyttänyt, enkä ole oikeastaan muitten ihmisten sanomisistakaan niin suoraan välittänyt. Selvitin niitä kyllä täälläkin.
Jotenkin vaan sanoisin, että kyllä mulla on omat tunteet paremmin hallussa kuin sulla. Ja oon tehnyt sen eteen hommia. Ja aion tehdä lisää. Mun elämä on parantunut huomattavasti...mut sä vaan tarvot samaa suota yhä... mut sun valintas...- Puskistahuutelija
Dissident kirjoitti:
Touche..hehe.
Puskistahuutelija kirjoitti:
Touche..hehe.
Kuullostaa tutulta... joku sanoi äsken menevänsä puskaan....heh
Dissident kirjoitti:
Ja tuosta linkkaamastasi jutusta poimittua:
"Lisäksi mies oli kertonut sukulaisille, että mikäli kyseistä veljeä ei olisi, niin hän voisi mennä veljen vaimon kanssa naimisiin."
"Sain sakot, meinasin ajaa yhden akan yli. --- PS. Suojatie ei ole mikään asunto. PIDÄN SINUT AJAN TASALLA, mies viestitti."
Moniko mies täällä vaikkapa ihan kilttinä ja kunnollisenakin kirjoittaa uhkaavasti naisista. Ja nimittelee heitä väheksyvillä ilmaisuilla ja luokkaa...eipä tarvitse kovinkaan paljoa miettiä, että onko tämä "jännämies" mahdollisesti just täysin naiseton ollut aina."eipä tarvitse kovinkaan paljoa miettiä, että onko tämä "jännämies" mahdollisesti just täysin naiseton ollut aina."
Nythän sitä todella päästettiinkin bättre folke -äänellä sitten ihan kunnon paskaa. Olen sulle joskus aiemminkin palstajeesustelusta maininnut ja mainitsen taas kun tunnut pitävän itseäsi jotenkin parempana kuin palstan "ätmit" vaikka vähemmän ne on sekoilleet kuin sinä tunnesykkyrämykkyröissäs tällä. Perttihän kanssa sekoili aikalailla yhdessä välissä niin jotenkin vaan tuntuu ettette te parisuhdesonnit paljon voi meitä muita muussa opettaa kun siinä sekoilussa :D
"Jotenkin vaan sanoisin, että kyllä mulla on omat tunteet paremmin hallussa kuin sulla."
Siltähän tuo taas vaikuttaa :DHarmaaritari kirjoitti:
"eipä tarvitse kovinkaan paljoa miettiä, että onko tämä "jännämies" mahdollisesti just täysin naiseton ollut aina."
Nythän sitä todella päästettiinkin bättre folke -äänellä sitten ihan kunnon paskaa. Olen sulle joskus aiemminkin palstajeesustelusta maininnut ja mainitsen taas kun tunnut pitävän itseäsi jotenkin parempana kuin palstan "ätmit" vaikka vähemmän ne on sekoilleet kuin sinä tunnesykkyrämykkyröissäs tällä. Perttihän kanssa sekoili aikalailla yhdessä välissä niin jotenkin vaan tuntuu ettette te parisuhdesonnit paljon voi meitä muita muussa opettaa kun siinä sekoilussa :D
"Jotenkin vaan sanoisin, että kyllä mulla on omat tunteet paremmin hallussa kuin sulla."
Siltähän tuo taas vaikuttaa :DNo en täällä ainakaan inise ja kitise muitten tekemisistä. Tietty välillä vituttaa tuo jonninjoutava lutkittelu. Ja naisten syyttely sellaisesta, mikä on jokaisen oma asia. Naisia ja miehiä on hyviä ja paskoja ihmisiä. Sinäkin luettelet naiset sinne ja tänne..ja loppujen lopuksi sitten et muuta osaa kuin keksiä jotain lehtijuttuja ja kääntää ne omassa päässä omaan teoriaasi.
Ja tietenkin minäkin olen erilaisien mielipiteitteni takia jeesustelija. Tao jännämies...tai aisuri. Sinun ajatuksissasi ei ole mitään normaalia...
Mutta turhaapa tässä vääntää...paska fiilis vaan tulee kummallekin...että olkoot.Dissident kirjoitti:
No en täällä ainakaan inise ja kitise muitten tekemisistä. Tietty välillä vituttaa tuo jonninjoutava lutkittelu. Ja naisten syyttely sellaisesta, mikä on jokaisen oma asia. Naisia ja miehiä on hyviä ja paskoja ihmisiä. Sinäkin luettelet naiset sinne ja tänne..ja loppujen lopuksi sitten et muuta osaa kuin keksiä jotain lehtijuttuja ja kääntää ne omassa päässä omaan teoriaasi.
Ja tietenkin minäkin olen erilaisien mielipiteitteni takia jeesustelija. Tao jännämies...tai aisuri. Sinun ajatuksissasi ei ole mitään normaalia...
Mutta turhaapa tässä vääntää...paska fiilis vaan tulee kummallekin...että olkoot.Sun ongelma on että taidat ottaa nämä palstajutut välistä vähän liian tosissasi? Jos minä olen mieltä että 2000-luvun nainen on huono ei siitä kenenkään tarvitse henkilökohtaisesti ottaa mitään herneitä nenuun kun en minäkään missään tunnemykkyrässä sitä kirjoita, se vaan on aikalailla fakta ja samalla mielipide muttei nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys.
Ei yleisen keskustelupalstan jutut ole ihan sama juttu kuin henk. koht. mielipiteet. myönnän että taisin itsekin tehdä virhearvioin kun kerran reagoit noin kuin reagpoit, ei ollut tarkoitus paskaa fiilistä aiheuttaa, ihan vaan mainita ettei meidän suomalaisten kansallistavassa jurottaa ole mitään huonoa, se on monessa suhteessa parempi juttu kuin yltiöpäinen tunteiden läikyttely.- yksipahimmista
Dissident kirjoitti:
No en täällä ainakaan inise ja kitise muitten tekemisistä. Tietty välillä vituttaa tuo jonninjoutava lutkittelu. Ja naisten syyttely sellaisesta, mikä on jokaisen oma asia. Naisia ja miehiä on hyviä ja paskoja ihmisiä. Sinäkin luettelet naiset sinne ja tänne..ja loppujen lopuksi sitten et muuta osaa kuin keksiä jotain lehtijuttuja ja kääntää ne omassa päässä omaan teoriaasi.
Mutta turhaapa tässä vääntää...paska fiilis vaan tulee kummallekin...että olkoot."No en täällä ainakaan inise ja kitise muitten tekemisistä." = VMP.
Harmaaritari kirjoitti:
Sun ongelma on että taidat ottaa nämä palstajutut välistä vähän liian tosissasi? Jos minä olen mieltä että 2000-luvun nainen on huono ei siitä kenenkään tarvitse henkilökohtaisesti ottaa mitään herneitä nenuun kun en minäkään missään tunnemykkyrässä sitä kirjoita, se vaan on aikalailla fakta ja samalla mielipide muttei nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys.
Ei yleisen keskustelupalstan jutut ole ihan sama juttu kuin henk. koht. mielipiteet. myönnän että taisin itsekin tehdä virhearvioin kun kerran reagoit noin kuin reagpoit, ei ollut tarkoitus paskaa fiilistä aiheuttaa, ihan vaan mainita ettei meidän suomalaisten kansallistavassa jurottaa ole mitään huonoa, se on monessa suhteessa parempi juttu kuin yltiöpäinen tunteiden läikyttely.No mulla ei ole ongelmaa. Tuun hyvin itseni kanssa juttuun. Ja monien muittenkin ihmisten kanssa. Täällähän voi provoilla ja sitten keskustella. Mutta sun kanssa tälläsistä asioista ei synny ikinä molempiin suuntiin fiksua keskustelua. Vaikka tiedän, että osa jutuistasi on tarkoituksella yliampuvaa, niin siitä huolimatta et voi edes ajatella mitään muuta kuin sen mitä toitotat aina.
Suomalaisen jurottamisen tiedän. Minun oma idolini ukki, oli jurottaja viimesen päälle. Mutta se teki sen tyylikkäästi. Sieltä ei tunteet tosiaankaan tulleet yli...ei kuulunut mitään shaming languagee... Itse en vaan halua sellainen olla. Ja en myöskään sellainen, joka on tikittävä aikapommi, joka sulkee kaiken sisäänsä, kunnes räjähtää, kuten tuo linkkaamasi lehtijutun tapaus.
Ja mulle tule muusta paska fiilis, kun että yleensäkin aloin mitään tähän sepostaa...turhaa tää on...- tahdotontamassaa
Dissident kirjoitti:
Mutta turhaapa tässä vääntää...paska fiilis vaan tulee kummallekin...että olkoot.Palstan idea osalle kirjoittajista, eli näille ätmeille on naisten haukkuminen ja naisille vittuilu. Tämä on ätmien henkinen harrastus ja sosiaalisen elämän suurin sisältö. Välillä mätkitään naisista tykkääviä miehiä (aisuri, jännämies).
Sit kun joku mieheks oletettu nostaa tän käytöksen framille, niin ollaan et "vitsi vitsi". Saati jos joku normaali mies yrittää palstan kulttuuria muuttaa, niin sit yritetään jotain vieläkin suurempaa draama (mikä tää Ikis-Harmaaritarin ja Pertti-sedän legendaarinen battle olikaan).
Trollausta muka, mut ei oo ätmeillä mitään annettavaa kenellekään sen trollauksen ulkopuolella. Mitään sieltä trollinaamanrin takaa ei löydy, se naamari on jo kasvanut naamaan kiinni. - Belladonnalii
Just niin.
tahdotontamassaa kirjoitti:
Palstan idea osalle kirjoittajista, eli näille ätmeille on naisten haukkuminen ja naisille vittuilu. Tämä on ätmien henkinen harrastus ja sosiaalisen elämän suurin sisältö. Välillä mätkitään naisista tykkääviä miehiä (aisuri, jännämies).
Sit kun joku mieheks oletettu nostaa tän käytöksen framille, niin ollaan et "vitsi vitsi". Saati jos joku normaali mies yrittää palstan kulttuuria muuttaa, niin sit yritetään jotain vieläkin suurempaa draama (mikä tää Ikis-Harmaaritarin ja Pertti-sedän legendaarinen battle olikaan).
Trollausta muka, mut ei oo ätmeillä mitään annettavaa kenellekään sen trollauksen ulkopuolella. Mitään sieltä trollinaamanrin takaa ei löydy, se naamari on jo kasvanut naamaan kiinni.Joo. Mähän en lueskellut mitään Pertin ja Harmiksen taistelusta, en kai ollut silloin aktiivinen. Mutta olihan mullakin joskus aika, kun vielä taistelin palstapoikia vastaan enemmälti. Nyt lähinnä vitsillä heitän jotain ja joillekin saatan jotain järkevääkin kirjoittaa, jos se otetaan järkevästi vastaan. No Harmis saattaa mun kommentteihin vastata ja nyt sit osui sellaiseen aikaan ja sellaiseen aiheeseen, että teki mieli selventää, joskin puolessa välissä muistui jo, että ei tämä kaveri halua mitään muuta kuin tämän tilanteen missä hän on.
Ja eipä täällä kukaan muukaan äkkisiltään halua mihinkään muuhun tilanteeseen, että se halu kun puuttuu, niin eipä sitä mitään muuta näekään. Sinäänsä ymmärrän sitä Pertin vimmaa, mikä varmaan on ollut, että tapahtuis jotain muutosta, mutta mitä tuolta vuosien takaa on tullut noita muistoja pulpahduksina pintaan, niin ihan samat jorinat täällä on ollut...ja paljolti samat tyypitkin. Että ei tämä muutu, eikä kovin moni täällä roikkuvistakaan miksikään muutu.
Onneks itse olen muuttunut....- NeitoRusakko
Niinpäh huvittaavaa tämä meno täällä on, samat horisee täällä vuosikymmeniä. :D Kannattaisiko vaihtaa levyä, ja vaihtaa jopa live-elämänsä seura parempaan kun näin paljon sontaa vaan kaikkialla näkee? :D Jos oisin näin synkeä ajatuksinen, olisin pöpilässä. Onneksi on annettu jotain syvällisempää ja aitoo, että ei tarvii hirtehisiä vaan aatella. Jumala on rakkaus. Jeesus on tie totuus ja elämä. Vaihda siis uuteen ja parempaa, ja sunkin elämäsi voi olla toivoa ja rakkautta täynnä.
NeitoRusakko kirjoitti:
Niinpäh huvittaavaa tämä meno täällä on, samat horisee täällä vuosikymmeniä. :D Kannattaisiko vaihtaa levyä, ja vaihtaa jopa live-elämänsä seura parempaan kun näin paljon sontaa vaan kaikkialla näkee? :D Jos oisin näin synkeä ajatuksinen, olisin pöpilässä. Onneksi on annettu jotain syvällisempää ja aitoo, että ei tarvii hirtehisiä vaan aatella. Jumala on rakkaus. Jeesus on tie totuus ja elämä. Vaihda siis uuteen ja parempaa, ja sunkin elämäsi voi olla toivoa ja rakkautta täynnä.
Tarkoititko mua? Mähän oon itse palstajeesus... nih!
Dissident kirjoitti:
Joo. Mähän en lueskellut mitään Pertin ja Harmiksen taistelusta, en kai ollut silloin aktiivinen. Mutta olihan mullakin joskus aika, kun vielä taistelin palstapoikia vastaan enemmälti. Nyt lähinnä vitsillä heitän jotain ja joillekin saatan jotain järkevääkin kirjoittaa, jos se otetaan järkevästi vastaan. No Harmis saattaa mun kommentteihin vastata ja nyt sit osui sellaiseen aikaan ja sellaiseen aiheeseen, että teki mieli selventää, joskin puolessa välissä muistui jo, että ei tämä kaveri halua mitään muuta kuin tämän tilanteen missä hän on.
Ja eipä täällä kukaan muukaan äkkisiltään halua mihinkään muuhun tilanteeseen, että se halu kun puuttuu, niin eipä sitä mitään muuta näekään. Sinäänsä ymmärrän sitä Pertin vimmaa, mikä varmaan on ollut, että tapahtuis jotain muutosta, mutta mitä tuolta vuosien takaa on tullut noita muistoja pulpahduksina pintaan, niin ihan samat jorinat täällä on ollut...ja paljolti samat tyypitkin. Että ei tämä muutu, eikä kovin moni täällä roikkuvistakaan miksikään muutu.
Onneks itse olen muuttunut....Niin no tämä nyt vaan sattuu olemaan suosituimpia s24 palstoja juuri siksi kun on sellainen kuin on. Aika useinhan tänne tulee tyyppejä jotka viihtyy mutta sitten eti kohta ne yrittää alkaa muuttamaan palstaa haluamanlaisekseen, todennäköisesti huonompaan suuntaan niin ettei täällä kohta kävisi enää kukaan.
Miksei sitä itse voi lähteä etsimään mieleisempää palstaa jos täällä on itselle vääränlaiset muut kirjoittelijat? minä ainakaan ole niin tyhmä että menisin vaikka jonnekin uskonnot palstalle riehumaan muuttaakseni siellä olevien jumalkäsitystä, ei varmaan onnistuisi mutta toisaalta jos haluaisin jostain uskonnosta keskustella katsoisin löytyykö semmoista mieleistä sitten valmiina joka minun ajatuksia tukee, siellä sitten voitaisiin porukalla hymistellä mutta olis varmaan aika tylsää jos/kun kaikki olis aina samaa mieltä.
Mutta joo, jos ei tykkää tämän palstan ihmisistä ja niiden mielipiteistä itsekukin on vapaa etsimään mieleisemmän tai jos välttämättä haluaa riehua ja yrittää muuttaa muita sensijaan että itse sopeutuisi oikeasti suvaitsevaiseksi niin riehuis sitten muualla kuin täällä jossa eniten todennäköisesti siinä epäonnistuu.Harmaaritari kirjoitti:
Niin no tämä nyt vaan sattuu olemaan suosituimpia s24 palstoja juuri siksi kun on sellainen kuin on. Aika useinhan tänne tulee tyyppejä jotka viihtyy mutta sitten eti kohta ne yrittää alkaa muuttamaan palstaa haluamanlaisekseen, todennäköisesti huonompaan suuntaan niin ettei täällä kohta kävisi enää kukaan.
Miksei sitä itse voi lähteä etsimään mieleisempää palstaa jos täällä on itselle vääränlaiset muut kirjoittelijat? minä ainakaan ole niin tyhmä että menisin vaikka jonnekin uskonnot palstalle riehumaan muuttaakseni siellä olevien jumalkäsitystä, ei varmaan onnistuisi mutta toisaalta jos haluaisin jostain uskonnosta keskustella katsoisin löytyykö semmoista mieleistä sitten valmiina joka minun ajatuksia tukee, siellä sitten voitaisiin porukalla hymistellä mutta olis varmaan aika tylsää jos/kun kaikki olis aina samaa mieltä.
Mutta joo, jos ei tykkää tämän palstan ihmisistä ja niiden mielipiteistä itsekukin on vapaa etsimään mieleisemmän tai jos välttämättä haluaa riehua ja yrittää muuttaa muita sensijaan että itse sopeutuisi oikeasti suvaitsevaiseksi niin riehuis sitten muualla kuin täällä jossa eniten todennäköisesti siinä epäonnistuu.Joo, ei tätä palstaa saisikaan miksikään muutettua, kyllä luulisi jo aiheet vaihtuvan ja marinat monella muuttuvan, jos niihin oikeasti haluaisi muutosta. On ihmisiä, jotka elävät sille, että kyselevät asioita sata kertaa ja kysyvät varmaan niin pitkään, että kaikki vastaajat ovat sitä "oikeaa mieltä". Ja sittenhän voi kysyä jo toista asiaa.
Niin, minähän olen aika hyvin jo suodatellut noi ääripäänkirjoittelijat nallit ja muut jo mielestäni, eikä sellaiset oikeastaan enää haittaa, että keittäkööt mielessään naisia, jos sellainen on kiva kirjoittaa tänne. Minkäs sille voi. Ja oikeastaan jos joku kirjoittaa jonkun mielipiteen jostain, niin voin sanoa omani. Että ei minulla sinäällään ole ollenkaan vaikea pysyä täällä nahoissani.
Sitten saattaa tulla eripuraa, jos minun sanomisia aletaan vääntämään täällä ihan muuhun muotoon ja omia tuntemuksiani aletaan asettamaan jonkun helvetin hölmön ja idioottimaisen palstateorian mukaan, niin silloin ollaan henkilökohtaisuuksissa. En minä kuitenkaan ala täällä mitään sotaa nostamaan, kun ei ole mitään sodittavaakaan. Dissi on mikä on ja sellaisena pysyy.
Saatan rähähtää jos siltä tuntuu. Mutta senhän voi jättää noteeraamatta, niinkuin just kirjoitit...mielipiteet pitää sopia tänne.
Ja mikä henkilö taas on Dissin takana, on muuttunut ja siitä olen saakelin ylpeä, mulla on elämä paljon paremmalla jamalla kuin vissiin ikinä.
- 12121212121212
Entäs onko naisilla tunteita? Siis juurikin miehiä kohtaan?
Sytyttävää on on miehen fyysinen koko, puheäänen värähtelytaajuus, leuan muoto, tämän asema sosiaalisessa hierarkiassa ja resurssit. Mieskoneessa kiinnostaa tämän kyky tehdä asioita joista on naiselle hyötyä; mieskone joka ei tee eikä ole hyödyllinen, on epäkuntoinen ja täysin arvoton.
Vaikuttaisi siltä että juuri naisilla on suuria vaikeuksia nähdä miestä ihmisenä ja yksilönä.- Eipersevie
Tää oli jo hilpee ..
- flowersreally
Juu ja ei. Mieskoneen komeaa leukaperää kun rapsuttaa, sängessä soi sävelet sydänten singahtaen jonnekin linnunradalle nyrjäyttäen naisen radaltaan. Mieskone on siis itsessään pariutumisen pimpparauta, jonka soinnista ei nainen saa kyllikseen.
Luulisi nyt vähemmänkin riittävän.
- sydämentuska
Miehillä tunteet loppuvat kun ne tulevat täysi-ikäisiksi.
Muistan, kuinka alle 18-vuotiaana kaikki minua kohtaan tehdyt lähestymisyritykset olivat platonisia, romanttisia ja vailla seksiaikeita. Yli 18-vuotiaana asetelma muuttui radikaalisti. Enkä usko että johtui pelkästään siitä että alle 18-vuotiaana olin neitsyt (olin sitä tosin vielä paria vuotta yli 18-vuotiaanakin), jonka koskemattomuutta olisi sen erityisemmin kunnioitettu. Vaan se johtui yksinkertaisesti poikien iästä.- 12121212121212
Ei se tunteiden loppumisesta johdu, vaan siitä että baari-iässä kilpailu kovenee. Platonisilla/romanttisilla yrityksillä ei pärjää vaan _pitää_ osoittaa himokkuutta ja määrätietoisuutta.
Onko avaruudessa elämää? Saattaa olla, mutta ennen kuin jonkinlaista todistusaineistoa on saatu kaavittua kasaan, suhtaudun asiaan skeptisesti.
- Kiltti-ja-Kunnollinen
En tunne mitään ketää kohtaan. Jos kadulla makaisi nainen loukkaantuneena niin kävelisin ohi.
- ei.kiltti.ei.kunnollinen
Sama. Jos maassa makaisi suomalainen nainen, jatkaisin vain matkaa tehden kyseiselle otukselle tasan sen mitä se ja sen tuhannet ja tuhannet lajitoverit ovat tehneet itselleni koko elämäni.
Voisin "ehkä" huikata että : "olet ihan OK, kyllä sä vielä jonkun auttajan löydät. Kunhan vain jaksat etsiä" ja dallaisin erittäin hyvällä mielellä eteenpäin.
Versus että siinä makaisi naisen näköinen, oloinen ja tuntuinen ulkomainen NAINEN, eikä mikään helvetin kotimainen feminismin, tasa-arvon ja viher-vassariuden saastuttama epäsikiö. Siinä tapauksessa syöksyisin välittömästi apuun. - sydämentuska
ei.kiltti.ei.kunnollinen kirjoitti:
Sama. Jos maassa makaisi suomalainen nainen, jatkaisin vain matkaa tehden kyseiselle otukselle tasan sen mitä se ja sen tuhannet ja tuhannet lajitoverit ovat tehneet itselleni koko elämäni.
Voisin "ehkä" huikata että : "olet ihan OK, kyllä sä vielä jonkun auttajan löydät. Kunhan vain jaksat etsiä" ja dallaisin erittäin hyvällä mielellä eteenpäin.
Versus että siinä makaisi naisen näköinen, oloinen ja tuntuinen ulkomainen NAINEN, eikä mikään helvetin kotimainen feminismin, tasa-arvon ja viher-vassariuden saastuttama epäsikiö. Siinä tapauksessa syöksyisin välittömästi apuun.Sinun mielikuvitusmaailmassasi ulkomailla ei ole feministejä ja kaikki suomalaiset naiset ovat vastaavasti feministejä?
- Teknodonna
Dissidentin ja Harmaaritarin tunteet kuumenee.
Vastaus, on.
(Heko)
😁👌 - Buhahaha
Jo vain: esimerkiksi häpeää, turhautumista, epätoivoa, katkeruutta, ahdistusta, surua, tuskaa, kateutta ja toisinaan myös vähän positiivisempia fiiliksiä kuten innostuneistuutta, tyytyväisyyttä tai peräti iloisuutta. Onnellisuus olisi jo liikaa vaadittu.
- Buhahaha
Tai no, EMT, luokitellaanko minut mieheksi? Sukupuoleltanihan voisin ihan yhtä hyvin olla vaikka neutri, ei muuttaisi mitään...
- unveo
Mä en ainakaan tunne yhtään mitään.
- NeitoRusakko
Tunteet pitää hallita, ja olla stabiilitapaus. Ei onnellinen, ei surullinen - vaan neutrimöröjöröttäjä eli ns kunnon mies - tikittävä suomalainen mies kirveellä veistelevä puukkujunkkari.
- JUUUUUUUUUUUU
Joo.
Tai minä ainakin.
Iloa, surua, onnellisuutta, kaipuuta...Mitä näitä nyt onkaan tässä ihmisen tunneskaalassa.
Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Mies voi tuntea vilua, nälkää, janoa, väsymystä ja kipua. Siinä ne tärkeimmät. Viha ja sellaiset on huijausta, joita aivomme kehittävät tyhjästä.
- hienoahienoa
Johan se peruskoulussa jo opetettiin, ettei mitään tunteita saa olla ja pitää vain olla turpansa kiinni pitävä suorittaja. Paitsi jos on jännämies. Sitten saa tuntea ja tehdä ihan mitä vaan! Mutta vieläkin olen se tunteeton suorittaja, joksi minua kouluissa ja intissä valmennettiin. En vain tajua miten se tekisi minusta onnellisen. Toki tunnen ylemmyydentunnetta sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät osaa/jaksa tehdä arkiaskareita ja sellaisia teknisiä suoritteita ja toimenpiteitä, joita itse osaan tehdä ja joita silloin tällöin opettelen lisää. Mutta joo, en tunne kun minut on tällaiseksi indoktrinoitu lapsesta asti.
.. Uskoisin, että kyse on jostakin/jostain muustakin.. Esim. Persoonasta/Luonteesta.. Ja niinhän se onkin.. ;P
- elämänkaaren.varrelta
Suomalainen mies on OIKEA MIES, joka tekee työnsä ahkerasti ja valittamatta, rakentaa talon omin käsin ja elättää perheensä. Kun pilliin puhalletaan , suomalainen mies on SOTILAS, joka puolustaa isänmaata taistelussa. Näin toimii oikea suomalainen mies! Hän tekee työnsä, maksaa veronsa, kasvattaa lapsensa ja tilanteen vaatiessa antaa maansa puolesta korkeimman mahdollisen uhrin. Suomalainen mies kuolee eläkeissä ja veronsa maksaneena sydänkohtaukseen ja haudataan kunnan kirkkomaahan, tai mikäli suomalainen mies kaatuu taistelussa, saa hän sankarihaudan. Tätä on miehen elämä,
- 6768
elämänkaaren.varrelta kirjoitti:
Suomalainen mies on OIKEA MIES, joka tekee työnsä ahkerasti ja valittamatta, rakentaa talon omin käsin ja elättää perheensä. Kun pilliin puhalletaan , suomalainen mies on SOTILAS, joka puolustaa isänmaata taistelussa. Näin toimii oikea suomalainen mies! Hän tekee työnsä, maksaa veronsa, kasvattaa lapsensa ja tilanteen vaatiessa antaa maansa puolesta korkeimman mahdollisen uhrin. Suomalainen mies kuolee eläkeissä ja veronsa maksaneena sydänkohtaukseen ja haudataan kunnan kirkkomaahan, tai mikäli suomalainen mies kaatuu taistelussa, saa hän sankarihaudan. Tätä on miehen elämä,
"OIKEA MIES, joka tekee työnsä ahkerasti ja valittamatta, "
Täällä on pelkkiä työnvieroksujia ja pillittäjiä.
Joskus jotain tunteen tapaista olen ollut huomaavinani, en kyllä varmaksi pysty sanomaan. Ehkä se on vaan rekvisiittaa. :)
Toki on meillä tunteet ja on kyllä myönnettävä että piti hieman silmäkulmaa pyyhkiä viikko sitten kun Ilari mettälä laukoi pallon Hongan verkkoon.
Kyllähän muutenkin taitaa olla käytössä melko laaja tunneskaala mutta se nyt on syytä jättää tuonne syvälle sisimpään ja peittää kuori teflonilla. Vaikka miten sitä yrittäisi ajatella että kyllä minulle löytyy se nainen jonka kanssa pohtii milloin vaihdetaan talvirenkaat tai mitä tehdään huomenna ruuaksi. Nainen jonka kanssa voi kävellä illalla rannalla, juosta mäkiä kilpaa tai laskea sitä pulkalla. Nainen jolle voi aamulla kuiskata korvaan sanat "huomenta rakas, lähden nyt keittämään meille aamukahvit."
Vaikka miten tätä sisällään toivoo niin tunteensa suojaamalla pääsee kuitenkin helpommalla kuin että tunteiden kautta haavoittuvana ottaisi vastaan sanattoman tai sanallisen viestin kelpaamattomuudesta.
Kyllä syvät tunteet ja ajatukset välillä tulee pintaan, mutta niistä sitten kannattaa ennemmin keskustella kavereiden kanssa.- TunteellinenMies-
Mikä kysymys tää edes oli? Tietenkin useimmilla miehillä on tunteet siinä missä missä useimmilla naisillakin. Monet miehet vaan on oppineet lapsesta asti peittämään ne olosuhteiden pakosta koska opetetaan että miehen ei saa olla herkkä itkupilli. Suomessa taitaa olla vieläkin valloillaan sellainen kulttuuri että miehen on esitettävä kovempaa kuin on.
- TunteellinenMies-
Mutta tottakai tunteellistakin miestä panettaa kuten muitakin miehiä koska pallit ne on tunteellisillakin miehillä ja ne täyttyy siinä missä muillakin.
- tokitunnen
Minä tunnen, mutta ei naiset minua huoli, kun en ole jännä.
- tunnen.kaljun
Entisenä vihreänä ja nykyisenä uusnatsina tunnen mun kokonaan puliksi ajetun pälvikaljuisen päälaen, kun hivelen sitä kämmenellä.
- gurbbendaali
Yksinkertaisimmat tuntee vain panetusta. Miehissä on paljon yksinkertaisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461